Stavba katamaranu a zkušenosti s plavbou

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
slezak
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: ned čer 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Stavba katamaranu a zkušenosti s plavbou

Příspěvekod slezak » ned čer 10, 2007 9:35 am

Prosím, neslyšel jste někdo náhodou v Českém rozhlase o dvou studentech, kteří navrhnuli obytnou loď, která se dá na traileru přepravovat, třeba k moři a tam sestavit ?
Tato relace byla odvysíláma v 11 hodin dopoledne v relaci "Host do domu" na podzim minulého roku.
5 x jsem byl v Českém rozhlase Praha ve Vinohradské, bezprostředně a potom v následujících měsících marně.
Docela by mne to zajímalo.
Nebo nevíte náhodou o někom, kdo by poradil se stavbou velkého katamaranu ? Který by proplul zdymadly?
Jde vlastně o:
dozvědět se o těch studentech, co se pochlubili v Českém rozhlase Praha, nebo si obstarat, třeba k opravě, něco velkého, co by mohlo a smělo plout po Vltavě, zatím v Praze. Ještě snad pokus, seznámit se s někým, kdo konstruuje katamarany, a dát s ním řeč.

Také jsem se pokoušel vyhledat nějaké spojení na bývaou "Plavbu -Labsko- Oderskou".
Provolal jsem spoustu peněz, ale opět marně. Někdo mi však poradil, abych jel do Holešovic, tam, že se doptám. Tedy tam v týdnu pojedu.

Vysvětlím Vám proč. Jsem bývalý federární instruktor sport a pracovního potápění a ta láska k vodě a lodím mi zůstala.

Děkuji Vám a zůstávám s pozdravem
Vladimír Slezák.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8196
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned čer 10, 2007 9:50 am

Ten pořad jsem také propásl, ale mohli by ho mít v archivu.
Napadá mě jen jeden člověk o kterém mohla být řeč - MARTIN DOLEČEK, zmiňuji se o něm ve zprávě z Libštátu zde:
http://www.jachting.info/modules.php?name=News&file=article&sid=187
Vzhledem k tomu, že jej uvedl Václav Žmolík (pracuje v rozhlase a občas je i v TV) a mohl to tedy domluvit, by to mohlo být ono.
Bohužel na něj nemám kontakt. Pokud by jste něco měl, dejte mi prosím vědět. Rád bych jej požádal o nějaký příspěvek z jeho plavby.
Jinak výrobců katamaránů je více. Zde na webu je odkaz na |Alcat - Aleš Levinský, dále známý příznivec katu Jonáš
Katy staví také Derek.
Ti by snad mohli poradit.
Libor
Naposledy upravil(a) Libor dne ned čer 10, 2007 2:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Fufunka
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 28
Registrován: čtv kvě 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Fufunka » ned čer 10, 2007 11:57 am

Alcat a dnes jiz nevyrabeny nafukovaci EasySail nebo ta jeho nova rakouska kopie (EasyCat nebo jak?) jsou lehke sportovni katamarany, ale "bydlet" se na nich neda..

Pokud pomineme segment kolem 10mil Kc, tj. velke namorni katamarany vyrabene seriove v lodenicich (ala Lagoon), existuje take nekolik firem, predevsim v Australii co je delaji v castecnem nekdy i predlaminovanem kitu. Staci prohledat googlem, ale i tam je treba pocitat s min. cca 3-5mil. naklady pro 36' verzi a vetsi, dale 4000 tisic hodin vlastni prace k tomu.

Z hlediska bydleni a prostoru jsou proslavene hlavne tradicionalisticke/etnicke designy od Jamese Wharrama, vyhoda je ze tech se stavi v nejruznejsich podobach asi nejvice, je kolem nich velka komunita a spousta fotonavodu od A-Z jak postupovat. Problem je opravdu casove narocna stavba, i mensi caty kolem 26-28' zaberou nekolik let. Vetsi lode se uz zadavaji do asijskych lodenic, kde na tom muze makat tym lidi.. Mam dojem, ze jeden hodne stary typ Wharrama kotvi i v Praha-Podoli, takze tam je mozne to okouknout..
http://www.wharram.com/

Cili na to bezne domaci katamareni s moznosti kryteho prespani spis bych doporucil Jonase, lepsi cena/vykon/prace k dokonceni asi na trhu neni..
http://www.jonascatamaran.cz/

PS jako u kazde lodi tim spis u katu plati, ze nejde jen o to lod postavit/koupit, ale take mit prostredky na udrzbu, coz u multihullu dela peknych par procent z porizovaci ceny rocne zvlast pokud je ze dreva..

Osobne se domnivam, ze jit do velkeho obyvatelneho katu ma smysl jedine pokud mame mega chechtaky a zadame si to v asijske/turecke lodenici, nebo jsme schopni dat dohromady partu lidi, ktera bude ochotna par mesicu/let poradne zabrat na spolecnem projektu.

U vetsich katu je tez problem s logistikou, je potreba opravdu mega stodola ci hangar, coz take leze do rozpoctu, pokud se stavba tahne nekolik let. Predpokladam, ze i pokud na to mate vlastni pozemek jsou schopni prijit nejaci kazisveti s uradu, ze toto se nesmi atd..

Proste vetsi obyvatelny kat je to nejlepsi co na vode muze byt,
takze umerne s tim jsou vetsi problemy asi tak.. 8)
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » pon čer 11, 2007 12:40 am

katamarany jsou moc velke mrchy. ja fandim trimaranum, jsou rychle a daji se slozit, aby se mohli normalne prevazet (za silnejsim osobakem) - tedy do sire 2,5m.
muj favorit je tady:
Obrázek.


BTW tenhle predchudce vyse uvedeneho Obrázek
delaji i u nas - viz http://www.yachtderek.cz/trimaran.html
petr.n99
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 26, 2006 10:31 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod petr.n99 » pon čer 11, 2007 8:52 am

Majitelem toho katamaranu v Podoli je pan Abramčuk. Vcelku mily clovek, rad ukaze, pohovori. Plany jsou od vyse zmineneho Wharrama.

Pak jeste link na vyrobce malych katamaranu:
http://www.storm-multihull.eu/
Po dohode je schopen temer cehokoli, ty co vyrabi sam navrhoval. Sidli prekvapive na kopci, kousek od Kralup nad Vltavou.
Uživatelský avatar
Fufunka
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 28
Registrován: čtv kvě 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Fufunka » pon čer 11, 2007 9:28 am

Jerryx> i 10m katy od Jonasu jsou skladaci, trimaran nema tak velkou obyvatelnou plochu (vcetne paluby) jako kat..

Jinak ten pan Abramcuk ma typ PAHI 31' a pry se jich stavi v CR vice,
kontakt na nej zde (je to z konce roku 2005 snad stale aktualni)
http://209.85.135.104/search?q=cache:6DTC3NdcS6QJ:www.lode.cz/forum/index.php%3Fpage%3D49%26ID%3D1605+abram%C4%8Duk+katamaran&hl=cs&ct=clnk&cd=1&gl=cz&client=firefox-a

PAHI 31 web:
http://wharram.com/sales/index.php?main ... ucts_id=53

PAHI 31 fotky:
http://www.multihulls.uk.com/wharram/di1.htm
http://www.themultihull.com/wharram2/bw1.htm

Delaji se i Pahi 42, 63 atd..
Fotky nekolika 63' na jedne Wharram sam zije: http://beamreach.org/vessel/pahi63/63_list.html
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG

Rakusan, Peter Mican od mladi zije jen s jednou rukou postavil sam Pahi 63, strukturalni zaklad asi 7000hodin.. Neuveritelne..
http://www.austrian-wharrams.org/wer_wi ... _moana.htm
(!Mnoho zajimavych info na teto strance rakousky Wharramistu)

Nebo uplne jine designy od Wharram s duraz na vetsi palubu a mensi kajuty..

Pokud ho vic nagooglite, ten pan Abramcuk dela cas od casu vypravy a hleda posatku, takze to je asi nejlepsi cesta jak si overit zda kat je to prave pro vas..
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » pát čer 22, 2007 11:08 pm

Toto téma jsem prošvihl, bo jsem se zlotřile flákal na moři. A přitom katy jsou má srdeční záležitost.
Fufunka vzpoměl katy od Jonase. Konstrukce je taková, že přepravní šířka na vleku je do 2,55 m, přímo na vozíku plováky od sebe odjedou a provede se sestavení celého katu. Pak se jen s vozíkem sjede do vody. Několikrát s ním byli třeba v Bulharsku. A o kvalitě konstrukce hovoří Tomášova přeplavba Atlanticu v roce 2000. Bylo to na typu ELSA 28, na níž jsem 2x byl na Lipně a jejíž plány i s povolením k stavbě od MDaS mám doma. U Jandů v Kameném Újezdu jsem také několikrát byl a díval se na katy v různém stavu rozestavěnosti.
Teď se ale na jejich stránkách http://www.jonascatamaran.cz objevil nový typ ESSENCE 10 a ten už má slušných 10,5 m. Stále přepravní šířku 2,55 m a váhu 1,8 t. Lítat by měl prý kolem 20ti uzlů. Tak jestli někdy něco budu stavět (na důchod), tak toto. Pokud Jirka s Tomášem nevymyslí ještě něco lepšího...
Ortodoxní jachtaři nad katama ohrnují nos, že se prý nenaklání. Ale já byl na ELSE, byl jsem i na Lagoonu. A kdo zažije jak kat letí po hladině, nemůže ho to nechat chladným. Když dá bůh a naše bezedná peněženka, vyzkouším příští rok jeden kat v Karibiku. :twisted:
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » úte čer 26, 2007 1:31 pm

Slezakovi.
Ahoj nepoznam nikoho kto poradi ohladne stavby catamaranu ,ale sam sa chystam stavat a to ECLIPSE od Richard WOODS , je to vytaz 2002 Round The Island race vo svojej triede -je to dreveno-preglejkova olaminovana lod -viac na www.sailingcatamarans.com .Chcem ju stavat na slovensku ,pred 2 mesiacmi som si zohnal pozemok a stavbu chcem zacat vo februari 2008.Stavat na slovensku vsak nie je podmienka.Vlastne sme na tom rovnako aj ja hladam niekoho zo skusenostami.Rozpocet na nu je 30000 -35000 libier-cca 1 500 000 CK.Ale tyka sa to cien v U.K.Po predbeznom porovnani cien- drevo+preglejka+zivica+sklenna tkanina+motor tu v U.K. a na Slovensku alebo Cechach je to oproti Britom o 50-60 percent lacnejsie ,ale mam na mysli len tieto vyssie uvedene zakladne suroviny.
Tymto sa obraciam aj na ostatnych ktory maju zaujem stavat ,maju priestory prenajate alebo na prenajom cize sa chcu podelit o naklady
/ minymalizovat ich /,chcu maximalne skratit cas na stavbu t.j. pracovat 8-10 hod denne -ako hlavny pracovny pomer a maju dostatok financii
/+ cas/ tak nech sa ozvu.Som tu ja ,mozno Slezak ,mozno Baharis...mozno nas je viac....
Dakujem Vlado.
p.s. podobne centrum je tu v U.K- sluzi na zazimovanie ale hlavne na stavbu pre amaterov.viac na http://www.multihullcentre.co.uk/
Naposledy upravil(a) vlado dne sob čer 30, 2007 10:13 pm, celkem upraveno 7 x.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » úte čer 26, 2007 4:43 pm

Ahoj. Přes zimu toho nemám moc na práci, tak bych aj pomohl. V které části SK by jsi to plánoval dělat?
Co se týká nějaké formy spoluvlastnictví, to je dikuze na několik dlouhých večerů. Už jsi promýšlel nějakou formu "Smlouvy" majitelů? Podmínky za jakých se bude stavět, užívat a provádět údržbu? Podíl fyzické práce, peněz, co s členem který vybočí z řady, sankce, vyvážená ochrana práv skupiny proti jednotlivci a naopak, co s hádavýma manželkama.....
Kolik spolumajitelů, aby se oni a jejich členové rodiny vlezli na Seznam posádky dle HR předpisů...
Já jsem o něčem podobném přemýšlel (stejně jsem nikoho nenašel) a měl jsem toho plnou hlavu. Tak jak se lidé jednoduše dávají dohromady, tak se potom těžce rozchází. A tady by se jednalo o dost pracnou a nákladnou investici....

A nebo to je jen první nástřel?
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte čer 26, 2007 6:08 pm

Ahoj můj příspěvek vlastně vůbec není o stavbě katamaranu , ale o společném vlastnictví a opravě lodě.Kamarád si koupil s dalšími třemi lidmi osmimetrovou plachetnici v dost bídném stavu za 25 000,- , s tím že ji společně opraví a budou se pak na ní střídat na přehradě.Koupily ji před 2 lety , když se jim po roce nepodařilo ani jednou sejít aby začali s opravami tak jsem mu řekl ať se dohodne na svém vyplacení. To se mu podařilo a teď už 3 měsíce staví sice menší , ale jenom svojí loď. Společné vlastnictví a rozhodování o tom co jak bude je vždy velký problém.
Ta loď co společně koupily je doteď na suchu a netknutá.
Shrnul bych to tak že možná lepší menší „moje“ loď v hrsti , než velká „naše“ na střeše :D .
Ale třeba by Vám to vyšlo.
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » stř čer 27, 2007 12:38 pm

Ahoj.
Baharis nemyslel som to tak ze by sa ludia spolupodielali na vlastnictve,ale na nakladoch a to asi takto-

Ja mam peniaze a zaujem postavit si lod,byvam na panelaku,nemam priestor na stavbu....chcem stavat laminatovy katamaran....

- Niekto/baharis-slezak...xyz.. ma peniaze chut stavat byva na panelaku ALE ma chalupu+velky pozemok po babke... alebo vlastni halu na JRD/JZD/,nikde pri Labe-Dunaji s moznostou dostat lod dole vodou...a chce postavit trebars 8-m.jednotrupovku.

Spolupraca by bola nasledovna-On/ona/mi prenajme cast pozemku -cize on ZAROBI na mne ,ale ja som nuteny tak ci tak platit niekomu za prenajom -takze radsej kolegovy stavitelovi,stavat budeme paralelne kazdy na svojom,ale spolupraca by sa tykala vzajomnej pomoci,kazdy ovlada ine technologie,postupi,dvom sa robi lepsie ako samemu...
alebo pri nakupe materialov su vacsie zlavy pri vacsom objeme kupeneho tovaru , nic sa nemusi kupovat /dopravovat/ 2x ale len 1x cize setrit aj na doprave,ale co je najpodstatnejsie -viac hlav viac kapusty -zeli...

K tomu kde to planujem stavat -je to pri Sali ,tesne pod vodnym dielom Kralova-odtial je Vah uz bez problemov splavny,predbezne som sa dohodol s jednym starsim panom ma pozemok priamo pri vode.....ale nebranim sa stavat kdekolvek-Vltava-Labe-Dunaj-len chcem niekoho najst s podobnym zaujmom .
VV.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » stř čer 27, 2007 2:34 pm

vlado píše:Ahoj.
Baharis nemyslel som to tak ze by sa ludia spolupodielali na vlastnictve,ale na nakladoch a to asi takto-

Ja mam peniaze a zaujem postavit si lod,byvam na panelaku,nemam priestor na stavbu....chcem stavat laminatovy katamaran....

- Niekto/baharis-slezak...xyz.. ma peniaze chut stavat byva na panelaku ALE ma chalupu+velky pozemok po babke... alebo vlastni halu na JRD/JZD/,nikde pri Labe-Dunaji s moznostou dostat lod dole vodou...a chce postavit trebars 8-m.jednotrupovku.

Spolupraca by bola nasledovna-On/ona/mi prenajme cast pozemku -cize on ZAROBI na mne ,ale ja som nuteny tak ci tak platit niekomu za prenajom -takze radsej kolegovy stavitelovi,stavat budeme paralelne kazdy na svojom,ale spolupraca by sa tykala vzajomnej pomoci,kazdy ovlada ine technologie,postupi,dvom sa robi lepsie ako samemu...
alebo pri nakupe materialov su vacsie zlavy pri vacsom objeme kupeneho tovaru , nic sa nemusi kupovat /dopravovat/ 2x ale len 1x cize setrit aj na doprave,ale co je najpodstatnejsie -viac hlav viac kapusty -zeli...

K tomu kde to planujem stavat -je to pri Sali ,tesne pod vodnym dielom Kralova-odtial je Vah uz bez problemov splavny,predbezne som sa dohodol s jednym starsim panom ma pozemok priamo pri vode.....ale nebranim sa stavat kdekolvek-Vltava-Labe-Dunaj-len chcem niekoho najst s podobnym zaujmom .
VV.


to je docela dobra myslenka :good: - drzim palce at nekoho najdes ;-)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » stř čer 27, 2007 6:14 pm

Ano, pravda. Myšlenka opravdu dobrá. Otázka proveditelnosti je už horší.
Jako reálné bych to viděl třeba v rámci jednoho klubu, nebo minimálně města. Když jsem byl ve vodáckém oddíle, stavěli jsme tímto způsobem lodě na divokou vodu. Kopyto společné, materiál každý svůj a co sobota nebo neděla, odlila se společným úsilím jedna loď. Ale stavba lodi je běh na dlouhou trať.....
Tak ať se ti to podaří. Já zatím do vlastní stavby určitě nejdu. Na ten jeden týden v roce je pro mě jednodušší charter. Možná, pokud zdraví vydrží tak do důchodu...
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » sob čer 30, 2007 12:03 pm

[quote="vlado"]Slezakovi.
Ahoj nepoznam nikoho kto poradi ohladne stavby catamaranu ,ale sam sa chystam stavat a to ECLIPSE od Richard WOODS , je to vytaz 2002 Round The Island race vo svojej triede -je to dreveno-preglejkova olaminovana lod -viac na www.sailingcatamarans.com .Chcem ju stavat na slovensku ,pred 2 mesiacmi som si zohnal pozemok a stavbu chcem zacat vo februari 2008.Stavat na slovensku vsak nie je podmienka.Vlastne sme na tom rovnako aj ja hladam niekoho zo skusenostami.Rozpocet na nu je 30000 -35000 libier-cca 1 500 000 CK.Ale tyka sa to cien v U.K.Po predbeznom porovnani cien- drevo+preglejka+zivica+sklenna tkanina+motor tu v U.K. a na Slovensku alebo Cechach je to oproti Britom o 50-60 percent lacnejsie ,ale mam na mysli len tieto vyssie uvedene zakladne suroviny.
Tymto sa obraciam aj na ostatnych ktory maju zaujem stavat ,maju priestory prenajate alebo na prenajom cize sa chcu podelit o naklady
/ minymalizovat ich /,chcu maximalne skratit cas na stavbu t.j. pracovat 8-10 hod denne -ako hlavny pracovny pomer a maju dostatok financii
/+ cas/ tak nech sa ozvu.Som tu ja ,mozno Slezak ,mozno Baharis...mozno nas je viac....
Dakujem Vlado.
p.s. podobne centrum je tu v U.K- sluzi na zazimovanie ale hlavne na stavbu pre amaterov.viac na http://www.multihullcentre.co.uk/[/quote][url]http://www.sailingcatamarans.com/ASSETS/eclipsepip2.jpg[/url]
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob čer 30, 2007 7:15 pm

Ahoj vlado,
No hlavně abys potom ten katamarán ušoféroval.
Podívej co dokáží trimarany:

Obrázek

Pokud nevíš jak vložit obrázek či odkaz na web-stránku, jukni sem:
http://jachting.info/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=599
alffa ;)
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » sob čer 30, 2007 10:35 pm

Vodicak mam na vsetko okrem lietadiel ,tak hadam to zvladnem,ale bolo by dobre keby si sa rozhodol stavat aj ty,a potom by si ma doskolil ovladat katamaran.
K tym obrazkom-snazil som sa tam vlozit obrazok od rana podla tvojho navodu a nic , tak som skusil zapojit aj moj P.C. mozog a NIC a teraz ma odkazujes na to iste forum-ktore mi rano nepomohlo. Asi budeme viaceri taky ako MARIS t. j. I.T. obornici-odbornici vo velmi velkych uvodzovkach. Asi by pomohlo robit to simultalne cez SKYPE.
P.S. k tomu tvojmu obrazku-co sa prevrati-to sa da znovu prevratit-myslim tym NASPET/naspat siroke -e- pre SK hovoriacich/
Staci zapojit rozum-nie I.T.mozog :D
:D
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » ned črc 01, 2007 12:43 am

vlado píše:Vodicak mam na vsetko okrem lietadiel, Staci zapojit rozum-nie I.T.mozog :D
:D


Vlado,
Bohužel nemám vodičák na všechno. Těžko bych Tě tedy mohl doškolovat.
Pokud se domníváš že všechno co se převrhne, dá se zase vlastními silami obrátit zpět, tak Ti to nebudu brát.
Já bych to tedy nedokázal. Na to mám asi malý mozeček.
Leda snad, …… kdybych měl takovýto jeřáb:

Obrázek

No asi na tom pluli nějací amatéři. :?

To; tohle už je jiná sorta. Ti ale asi měli ty letecké Vodičáky: :D

http://www.youtube.com/watch?v=QZDS3miKQCc

Navíc se ani u Váhu či Dunaje nic stavět nechystám. Natož katamarán.
Tohle plovoucí zařízení nějak nemusím. Asi bych se na tom bál.
Já mám raději lodě.
Ale no nic ve zlém. Každý máme svůj vkus. ;)

Po Skype nekomunikuji. S obrázky a podobně Ti mohu pomoci po ICQ.
Nebo v tom topicu co Tě tak zklamal.
Jinak MARISto zvládl.
Zatím zdravím, alffa
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1087
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

lodě

Příspěvekod MARIS » ned črc 01, 2007 2:36 pm

To Vlado:možná když si odděláš z oka tu pásku,tak budeš vidět v návodu od Alffa i to,co jsi přehlédl.Je pravda,že mě to trvalo hodně dlouho,ale bylo to dané taky špatným nastavením počítače a samozřejmě tím,že opravdu nejsem kovaný v počítačové gramotnosti.
Ale za těch 46 let,co plachtím na různých lodích jsem se ,myslím,už ledačemu naučil,a tak pokud bys něco z této oblasti nevěděl,pokud budu schopen,tak ti rád pomohu.Víš,ono zhlédnout se v něčem,co jsi možná viděl jen v televizi,je velmi ošidné.A postavit třeba jen malou loď,je vždy kus poctivé práce a je třeba hodně trpělivosti a odříkání.Vím to z vlastní zkušenosti.Na to nestačí mít řidičáky skoro na všechno.
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » ned črc 01, 2007 4:40 pm

vsem
VODICAK MAM SKORO NA VSETKO-asi vam to vyznelo velmi velkohubo,ale opak je pravdov,preto som tam SKROMNE spomenul to doskolovanie.
Mat papiere NEZNAMENA ze to viem aj ovladat.
Stale sa ucim-napriklad ze katamaran je plavajuce zariadenie NIE lod :P

alfovi
Mozocek maly nemas-same sa to naspat neprevrati,ale jeden tiez ameter-stavitel katamaranov to mal docela dobre premyslene,ako ho dostat do povodnej polohy,nikdy to v praxi nemusel odskusat -na jeho stastie zial jeho web- stranka skoncila a popisovat to asi nema zmysel.....
Potom k tej komunikacii,cez ICQ ti nezavolam na tom nebezim zas ja ,ale ak mas pevnu linku tak nemam problem ,cez internet mozem volat do ciech aj do velkej casti europi +usa zadarmo,dokonca do usa aj na mobil.
Ak je to o zaujem tak to mozem napisat do TOPICU-DATOVA KOMUNIKACIA-islo by teda o volanie zadarmo na pevne linky cez internet z celeho sveta/DO USA aj na mobil/

MARISOVI
tiez dufam ze tie obrazky tam nemozem vlozit kvoli nastaveniam v P.C.
inac si to neviem vysvetlit,ale rad sa o to budem pokusat -vlastnou- cestou,aspon pobavim ALFA :D :D
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1087
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

lodě

Příspěvekod MARIS » ned črc 01, 2007 6:34 pm

ale jeden tiez ameter-stavitel katamaranov to mal docela dobre premyslene,ako ho dostat do povodnej polohy,nikdy to v praxi nemusel odskusat -na jeho stastie zial

Ano,měl velké štěstí,protože zatím co vím,neexistuje zařízení na vrácení katamaranu do původní polohy,jedině jeřáb jak podoktl Alffa.Dnes jsou tato plavidla vybavovány vodotěsnými poklopy ve dně,aby se dalo z plováku vylézt,dříve byla povinnou výbavou sekyra.Takže ten amatér-stavitel byl vlastně genius,měl by si to dát patentovat.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Re: lodě

Příspěvekod jerryx » ned črc 01, 2007 8:45 pm

MARIS píše:ale jeden tiez ameter-stavitel katamaranov to mal docela dobre premyslene,ako ho dostat do povodnej polohy,nikdy to v praxi nemusel odskusat -na jeho stastie zial

Ano,měl velké štěstí,protože zatím co vím,neexistuje zařízení na vrácení katamaranu do původní polohy,jedině jeřáb jak podoktl Alffa.Dnes jsou tato plavidla vybavovány vodotěsnými poklopy ve dně,aby se dalo z plováku vylézt,dříve byla povinnou výbavou sekyra.Takže ten amatér-stavitel byl vlastně genius,měl by si to dát patentovat.


je to bohuzel pravda, do dnes neexistuje nic 100% funkcniho na prevraceni katu(nebo vice) nazpet bez cizi pomoci.
a to s tim experimentuje snad kazdy, kdo si neco takoveho stavi :-(
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » ned črc 01, 2007 8:58 pm

alffa píše:... Natož katamarán.
Tohle plovoucí zařízení nějak nemusím. Asi bych se na tom bál.
Já mám raději lodě.


ale tady tim ses dotknul i me :gun:. ja miluju trimarany !! a jsou to lode a jsou a jsou !!! :x

BTW vis, ze plno lodi se uz nenarovna? jeden cas s tim meli problem bavarky - proste se kyl ulomil :-(. nekde jsem cetl statistiku a procentuelne na tom byly lode hure nez multihully :whist:
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » ned črc 01, 2007 9:28 pm

jerryx píše:nekde jsem cetl statistiku a procentuelne na tom byly lode hure nez multihully :whist:


To jsem rád, že to bereš jako já. :lol: :D :lol:
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » ned črc 01, 2007 9:35 pm

prevratenie kat..u..
Tech chlapik sa vola Tony Bigras a jeho lod OSRAM 7 .Ako som spomenul jeho web.stranka vyprsala,ale mozno mam len ja problem zo spojenim -zijem a pracujem v U.K....
Takze on si sam navrhol katamaran ,hlinikovy, vsetko si spocital, postavil a potom ho predal /ridinne problemi/.Ked ho navrhoval -predvidavo pocital aj s najhorsou variantov a to prevrhnutim-Capsize-
,preto si na tu svoju hlinikovu konstrukciu prirobil nieco ako zeriav-vlastne to iste zariadenie ktore nesie By-boat a to mu myslim po zatopeni komor pomohlo zmenit tazisko a tym dostat plavajuce zariadenie/alffov citat/ cize-karamaran ,spat do povodnej polohy.
Ak to povazujes za hodne na patentovanie ,prosim....len chcem povedat ze ked to dokaze vetrik sfuknut ,tak od coho su potom zlaty cesky ruce...
Doftipu a vynaliezavosti sa medze nekladu....
P.S. nie je to 100 percentne ale aspon pri tom rozmyslal a snazil sa minimalizovat mozne dosledky-inac ako vam ukazal Alffa na obrazku tak ten prevrateny trimaran bol sportovy-cize isiel asi na hranici ,ale to sa stava bezne aj okruhovym jednotrupovym lodiam/zariadeniam/. :good:
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » ned črc 01, 2007 10:21 pm

Si teda také dovolím vstoupit do diskuse. Můžu, protože miluji katamarány.
V prvé řadě mé informace od konstruktérů katamaranů jsou takové, že za normálních okolností kat nejde převrátit. Ta síla potřebná k odpoutání návětrného plováku je údajně tak veliká, že dřív něco povolí nahoře. Plachta, vant, stěh.... To ale nevylučuje to, že mohou nastat i nenormální okolnosti, tj. souběh několika faktorů. Třeba: přeplachtěný kat, prudký poryv větru a návětrný plovák na vrcholu vlny. Nejčastěji ale ke kolizi dojde tehdy, pokud se při zadobočním kursu závětrný plovák zapíchne do vody a kat jde přes budku.
Závodní katy které lítají 25 -30 a více knt jsou kategorie sama pro sebe, bavíme se o turistických...
Stojím za tím co napsali Jerryx a Allfa. Kromě pana Tonyho jsem ještě neslyšel o způsobu, jak dostat kat zvět stěžněm nahoru bez jeřábu. Ta potřebná síla jak jej dostat nahoru je ještě větší, než obráceně. Nicméně nadhozená myšlenka zatopením jedenoho plováku, jej dostat pod plovoucí (pokud by to celé ještě plavalo) a následně nafouklými balony za současného vyčerpávání vody ze zatopeného plováku jej dostat na hladinu na správné straně, by možná fungovala. Nebo ještě lépe, do zatopeného plováku vhánět stlačený vzduch, ten by vytlačoval vodu a opět stejný výsledek, stoupal by k hladině.
Jenže. Vzhledem k velmi malému počtu převrácených katů, pochybuji že by se něco podobného ujalo v praxi.
Naposledy upravil(a) Baharis dne sob úno 19, 2011 8:14 pm, celkem upraveno 1 x.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů