Elektrocentrála na dobíjanie akumulátorov

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: smike, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Miso
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte bře 21, 2006 1:42 pm
Reputace: 0

Elektrocentrála na dobíjanie akumulátorov

Příspěvekod Miso » stř čer 13, 2007 11:52 am

Mám motorovú loď, ktorá je vybavená akumulátormi (batériami) 3x110 Ah. Jeden akumulátor (batéria) je len na štartovanie a dá sa samostatne odpojiť a 2 akumulátori (batérie) sú na ostatné vybavenie lode. Loď je ďalej vybavená zabudovanou automatickou nabíjačkou batérií - má teda kábel, ktorý sa dá pripojiť buď do prístavnej zásuvky, alebo do klasickej zásuvky na 220 V. Keďže plánujem v lete robiť viacdenné výlety a prespávať na bóji, chcem zakúpiť elektrocentrálu Honda EU 10i http://stroje.honda.sk/?elektrocentraly_odhlucnene (odhlučnená, 57 dBA) s výstupným prúdom 3,9 A.
Bude mi takáto elektrocentrála dobíjať batérie, keď ju pripojím cez prístavný kábel a zabudovanú nabíjačku k lodi? Za aký čas mi takáto elektrocentrála nabije batérie a má vobec zmysel ju kupovať ? Pokryje mi takáto elektrocentrála v spomínanom pripojení aspoň spotrebu chladničky, alebo CD playera?
Ak máte niekto nejaké skúsenosti, napíšte mi prosím. Za Vaše odpovede ďakujem. Mišo[/url]
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » stř čer 13, 2007 1:06 pm

Podle mě ti to bude fungovat v pohodě.
Standardní poučka: Výkon = napětí krát proud.
Takže když vezmu že baterka se bude nabíjet proudem 0,1 kapacity akumulátoru, tzn. 11A, nabíjíš dvě baterky najednou, takže pro nabíjení potřebuješ výkon 12V krát 22A = 264W. Centrála má výkon 0,9kW, takže máš výkonovou rezervu.
Podobně si můžeš spočítat ostatní zařízení.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to Miso

Příspěvekod Wlady » stř čer 13, 2007 1:49 pm

Ahoj.

Řeším podobný problém, i když zatím pouze v teoretické rovině. Fungovat jak to popisuješ ty to bude určitě. Kromě toho by ta centrálka mohla být výhodná i při údržbě na souši v případě, že "normální" zásuvka bude mimo dosah tvého kabelu...I když vzhledem k příkonu brusky atd. by se asi v tomto případě hodil ten 2kW model. Nebo, o tom jsem uvažoval já (možná je to pitomina neb jsem laik), ten "tvůj" model nastartovat a zapojit a proud tahat z lodi přes 1500W, který si stejně chci pořídit. Baterky by to vytlouct nemělo, protože většina toho nářadí má příkon jen lehce přes 1 kW a pracuješ s přestávkama.
V rámci toho normálního dobíjení mě ještě napadlo něco jiného, protože ta centrálka má výkonovou rezervu a dva výstupy. 220 V (tím bych dobíjel) a 12 V, ten bych normálně zapojil do lodní sítě pro krytí momentální spotřeby. Otázka zní, zda by něco nevyhořelo!
No snad do téhle diskuse nalákáme někoho, kdo nám bude umět poradit.
Wlady
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » stř čer 13, 2007 3:49 pm

Wlady, záleží na tom, jak máš na lodi řešenou elektroinstalaci.
Ale předpokládám, že když připojíš loď na síťovou zásuvku na břehu, tak to začne dobíjet baterky a zároveň napájet 12V rozvod v lodi.
Pokud bys chtěl mít napájení 12V samostatně z centrály, musel bys odpojit baterky, jinak si koleduješ o průšvih. Celkem mi připadá, že to je zbytečná komplikace.
Jinak jak píšeš a proud tahat z lodi přes 1500W, předpokládám že tím myslíš měnič z 12V stejnosměrných na 220V střídavých. Tam bych doporučoval dávat si pozor při nákupu, jaké "střídavé" napětí to dělá, jestli to skutečně dělá sinusoidu nebo nějaké hranaté patvary. Při pohonu elektromotoru to není problém, ale pokud to není skutečně sinusoida, bál bych se o elektronické přístroje.
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 789
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » stř čer 13, 2007 4:01 pm

Má to jeden háček. Loď připojuješ na 380V a z centrály jde 220V
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » stř čer 13, 2007 4:17 pm

Bilardos píše:Má to jeden háček. Loď připojuješ na 380V a z centrály jde 220V

:shock: Jseš si tím fakt jistej?
Kolesovej parník na Vltavě se připojuje do třífázové zásuvky, ale plachetnice... :?
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 789
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » stř čer 13, 2007 4:27 pm

Strycek_Bidlo píše:
Bilardos píše:Má to jeden háček. Loď připojuješ na 380V a z centrály jde 220V

:shock: Jseš si tím fakt jistej?
Kolesovej parník na Vltavě se připojuje do třífázové zásuvky, ale plachetnice... :?

Netvrdím, že to nemůže být i jinak, ale my jsme v HR Bavarii 30 připojovali na 380.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř čer 13, 2007 5:50 pm

Ahoj Wlady,
Asi Ti neprospěji nijak odborně.
Mám ale podobné záměry jako Ty, tak se podělím alespoň o ideu.

Prostě chci být pokud možno v každém ohledu soběstačný.
Takže veškerý vercajk, jasně sebou.
Navíc palubní elektronika, počítač, lednice a kdo ví co mě ještě napadne (popadne).
Takže agregát určitě a raději také nějaký silnější. Rezerva se hodí.
Jakmile někde uvidím dráty, tak hned šup tam kotvu (krokodýla). :lol: No nicméně ten agregát si představuji alespoň 2300W.
Jde o to že těch 2,3 Kw je jenom krátkodobé maximum. To znamená že trvale tak zhruba do těch 2,00 Kw.
Také by měl mít vyhlazení proudu pro elektroniku. Zásuvku na 12V.
Odhlučním si ho sám. Odhlučněné jsou o 100% dražší a nemají ten výkon.

Srovnej:

ObrázekObrázek
HONDA
Obrázek
VÝKON MAX. / PREVÁDZKOVÝ (kVa) : 1 / 0.9NAPÄTIE / FREKVENCIA (V/Hz) : 230 / 50PRÚD (A) : 3.9HLUČNOSŤ (dBA), 7m : 57REGULÁCIA VÝSTUPU : invertorHMOTNOSŤ (bez náplní) (kg) : 13
cena: 33500,- Sk

Vlastní hmotnost mě moc nezajímá. Pojmu to jako dodatečný vnitřní balast.

Ta Honda je na můj vkus (důchod), zbytečně drahá.
No třeba to bude i nějaká inspirace pro Misa.
alffa
P.S.
To Bilardos,
s 380 V si nelam hlavu. Prostě tam strčíš jen dva čudly.
Někdy i tři, když je to pětikolíkové :lol:
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8196
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř čer 13, 2007 6:27 pm

Bilardos píše: Netvrdím, že to nemůže být i jinak, ale my jsme v HR Bavarii 30 připojovali na 380.

POZOR
neplést pojmy s dojmy.
Ono to vypadá jako naše 380V, ale je to 220V :D
Dělal jsem si přechodku na naši zásuvku/zástrčku právě proto abych se mohl v Chorvatsku napíchnout. Nepamatuji si, že by někde měli na molu 380V....
Obrázek
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 789
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » stř čer 13, 2007 6:42 pm

Libor píše:
Bilardos píše: Netvrdím, že to nemůže být i jinak, ale my jsme v HR Bavarii 30 připojovali na 380.

POZOR
neplést pojmy s dojmy.
Ono to vypadá jako naše 380V, ale je to 220V :D
Dělal jsem si přechodku na naši zásuvku/zástrčku právě proto abych se mohl v Chorvatsku napíchnout. Nepamatuji si, že by někde měli na molu 380V....
Obrázek

V tom případě se omlouvám za mystifikaci. Bohužel, multimetr si na dovolenou nevozím.
Tak to ber alespoň jako upozornění, že budeš potřebovat redukci :-)
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » stř čer 13, 2007 7:12 pm

No redukci z český prodlužovačky potřebuješ i v Německu, Holandsku… kromě Slovenska asi nikde nejsou stejný zásuvky, pokud to není přívod na dva kolíky bez nuláku, tam ta rozteč naštěstí většinou funguje.
Hele, já jsem skoroelektrikář, původním vzděláním opravář Metra.
Teďko se živím alarmama, tedy elektronikou.
Ale skutečně v Evropě je v zásuvce 220-250 voltů. Jakou mají zásuvku, to je druhá otázka.
Takže obecně by to mělo fungovat:
Barevnej fous (u český prodlužky černej nebo hnědej) na levou dírku (když koukáš do zásuvky), modrej na pravou, zelenej nebo žlutozelenej na kolík (u nás) nebo na to, co používaj v místě jako zem (v Německu ty dvě kudly nahoře a dole v zásuvce). To jenom kdybyste si chtěli dělat vlastní redukce.
Jinak s elektrikou opatrně, sice to není vidět, ale klidně to může i zabít.
A co se týká měničů napětí, tak podle mého názoru:
Když píšou nepravá sinusoida, nebrat ani náhodou.
Když píšou pravá sinusoida, důkladně zkontrolovat. Hromada přístrojů má už teďko spínané zdroje, a s tím dokáže hranatá sinusoida udělat velmi odporné věci.
Uživatelský avatar
Olda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
Reputace: 0
Bydliště: Sobotín

Příspěvekod Olda » stř čer 13, 2007 9:06 pm

Ještě jedna praktická připomínka Miso. Pokud opravdu potřebuješ jenom dobíjet baterky a neplánuješ žádný spotřebič na 220 je zbytečné pořizovat centrálu s o moc větším výkonem než je příkon nabíječky baterek. Jinak bych si ještě pro jistou zkontroloval (kdybys kupoval něco levnějšího), zda to číslo na centrále je výkon motoru, nebo výkon alternátoru (nebo co tam je) 220V. Bývá v tom dost velký rozdíl. Pak některý centrály mají i 12V a oba výkony se sčítají. Prostě kouzla s čísly se nedělají jenom v ekonomice. U tý Hondy kromě ceny :( žádný problém nevidím. Kdybych ji někde našel, nechám si ji.
Uživatelský avatar
Fufunka
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 28
Registrován: čtv kvě 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Fufunka » stř čer 13, 2007 9:22 pm

Libor> ty modre zasuvky to je tzv. "CEE" 16A 230V 3-kolik/zasuvka, je to evropsky standart pro rekreacni lode, karavany atd. kde se predpoklada nejaka min. ochrana pred osplouchnuti vodou. Poradne kryti je pak az od IP hodnoty 50-60 a vys, ale to pro normalni provoz snad nikdo nepotrebuje..

prehled CEE koliku/zasuvek/redukci treba tady:
http://www.karavan.cz/cl1801736089-jak- ... evrope.htm
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř čer 13, 2007 10:18 pm

Ak máš motorovú loď, tak skôr nemá význam kupovať agregát. Len za predpokladu, že by si mal extrémny odber. Spočítaj si čo budeš mať všetko zapojené, teda kolko watov je to dokopy, vydelíš tento sumár 12V/ ak máš 12V rozvody, ešte sa robia aj 24V/ a výdu ti A /ampére/. Teda ak máš napr. spotrebu 50A za deň, tak tie tvoje prevádzkové batérie ti vydržia 3 dni / do nuly ich nemôžeš vybiť!/ No a hlavne to porovnaj s možnosťou dobíjania batérií motorom lode, ak tam máš 60A alternátor, tak ten ti za 2-3 hod jazdy dobije dennú spotrebu.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » čtv čer 14, 2007 9:15 am

A co se týká měničů napětí, tak podle mého názoru:
Když píšou nepravá sinusoida, nebrat ani náhodou.
Když píšou pravá sinusoida, důkladně zkontrolovat. Hromada přístrojů má už teďko spínané zdroje, a s tím dokáže hranatá sinusoida udělat velmi odporné věci.


Ahoj
V elektronice jsem úplný laik, tak prosím o poučení.
Na lodi je vždy problém s dobíjením mobilu, foťáků a kamer.
Loni jsem někde na netu objevil možnost koupit měnič /profesor - adaptér max. 150 W, 12V DS/230V AC /. Cena kolem 600,- nevím již přesně. Koupil jsem jej a chci jej používat k dobíjení baterií výše uvedených spotřebičů. Tedy mezi měničem a bateriemi spotřebičů bude dobíječka. Hrozí v tomto případě nějaký problém s ohledem na nekvalitní výstup /sinusoida/, což asi tato třída měničů bude mít.
Pro ilustraci
http://www.autokap.cz/obchod/el_zarizen ... kce=menice
Uživatelský avatar
Olda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
Reputace: 0
Bydliště: Sobotín

Příspěvekod Olda » čtv čer 14, 2007 9:42 am

Podle mně je daleko jednodušší a rozhodně energeticky výhodnější používat originální adaptéry do auta. Ty jsou na 12 až 24 V a stojí do 100Kč. Konverze napětí z 12 na 230 a zase zpět je drahá.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv čer 14, 2007 10:03 am

Olda píše:Podle mně je daleko jednodušší a rozhodně energeticky výhodnější používat originální adaptéry do auta. Ty jsou na 12 až 24 V a stojí do 100Kč. Konverze napětí z 12 na 230 a zase zpět je drahá.


Je to jak píše Olda.
On ten měnič, totiž taky žere waty (sám pro sebe).
Na tvém místě bych ho prodal a pořídil adaptetry jak Ti radí Olda. :wink:
alffa
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv čer 14, 2007 10:06 am

Olda píše:Podle mně je daleko jednodušší a rozhodně energeticky výhodnější používat originální adaptéry do auta. Ty jsou na 12 až 24 V a stojí do 100Kč. Konverze napětí z 12 na 230 a zase zpět je drahá.

Máš pravdu. Konverze je nejenom drahá, ale navíc zbytečně žere baterky. Když mrkneš na ten odkaz na 150W měnič, tak i když do něj nic nezapneš, sám o sobě žere až čtvrt ampéry. A spotřebič pak zase kus proudu sežere při snížení napětí, usměrnení a stabilizaci.

Pepa: Na tom odkazu píšou "modifikovaná sinusovka" - no, čert ví co to je a jak je modifikovaná.
Píšou že se to hodí na videa, TV a nabíječky, no tak můžeš tomu zkusit věřit. Ale radši si to vyzkoušej tady ještě před dovolenou, ať si ty přístroje případně můžeš dát opravit, kdyby jim to neudělalo dobře.
Uživatelský avatar
Olda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
Reputace: 0
Bydliště: Sobotín

Příspěvekod Olda » čtv čer 14, 2007 10:16 am

Ty měniče DC/DC k mobilu jdou navíc velmi snadno (změnou jednoho odporu) nastavit na jakékoliv výstupní napětí. Tedy vyměníš odpor, připájíš origo konektor a máš levný a kvalitní zdroj cca do 1A(nevim teď úplně přesně). A jsou dost úsporný. Já to na lodi a v autě používám úplně na vše. Nabíječky všeho možného, zdroj pro GPS a pod.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » čtv čer 14, 2007 10:26 am

2 pepa: plne souhlasim s tim, co tady bylo napsano - lepsi je nepouzivat menic. nicmene pokud budes muset (ja ho ma napr. pro nabijecku kamery, ponevadz 12V je nekrestansky draha) a mas tam mezi zase nabijecku (jak jsi psal), tak se muzes vykaslat na nejakou sinusovku, ty nabijecky jsou stejne DC - stejnosmerne. ta sinusovka by se tykala jen zarizeni na 220V, tzn. v tomto pripade vlastni nabijecky (a ne nabijeneho zarizeni) a tem beznym to je jedno (mobil, kamera,..) :-).
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » čtv čer 14, 2007 10:29 am

Trochu upřesním. Naprosto odhlídněte od spotřeby. Je nedůležitá. Jde mi jen o možnost dobíjení telefonu a foťáků. Každý jeden ,,tovární cigareťák,,bude stát kolen 2000,- k mému foťáku jej mám. Většina známých, co se mnou jedou na dovolenu si to pořizovat nebude, ale dobíjet chtějí - což jistě chápem. Jde mi pouze o možnost poškození spotřebičů při dobíjení těmito levnými měniči. Pomůže, pokud budu dobíjet při vypnutém spotřebiči / u telefonu to myslím lze/.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv čer 14, 2007 10:45 am

Co se týká sinusovky, tak změnou strmosti hrany se mění poměr na transformátoru a když máš střídavé napětí hranaté, mohou pak z trafa lézt hrůzy, se kterejma si usměrňovač a stabilizátor v nabíječce nemusí poradit :wink:
Pokud ti v návodu k obsluze měniče píšou, že do toho můžeš zapojit nabíječku, no tak asi můžeš.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » čtv čer 14, 2007 10:49 am

Pepa píše:Trochu upřesním. Naprosto odhlídněte od spotřeby. Je nedůležitá. Jde mi jen o možnost dobíjení telefonu a foťáků. Každý jeden ,,tovární cigareťák,,bude stát kolen 2000,- k mému foťáku jej mám. Většina známých, co se mnou jedou na dovolenu si to pořizovat nebude, ale dobíjet chtějí - což jistě chápem. Jde mi pouze o možnost poškození spotřebičů při dobíjení těmito levnými měniči. Pomůže, pokud budu dobíjet při vypnutém spotřebiči / u telefonu to myslím lze/.


tak plati to, co jsem uz psal. klidne se vykasli na sinusovku.

u menice zkontroluj pouze wataz, aby to melo dost, lepe vice - ale zase pro obyc. nabijecky v pohode, problem muze byt treba s nabijeckou s dalsim vlastnim menicem - treba pro note. napr. muj note byl dost zrout.

a jeste je dobre zkontrolovat, jak moc ten menic hreje. asi vsechny menice hrejou, ale nektere doslova zhavi - tech bych se bal.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » čtv čer 14, 2007 4:18 pm

Ahoj.
to alffa: Díky za typy. Ten žlutej Heron je při těch parametrech úplně dokonalej. Kde jsi ho vyštrachal? Já si právě myslím, že pro případné použití při lodní údržbě je těch cca 2kW při 220V tak akorát a HONDA je nemravně drahá...
to Libor: S těmi koncovkami máš samo úplnou pravdu. 380V na molu nikde není, používají se jen pro jakous takous ochranu před vodou a vlhkem.

to all: Slyšel jsem, že někde v Datartu (bez záruky) prodávají za pár desítek Kč jakousi sestavu redukcí na všechny běžně používané typy 220V koncovek (zásuvek). Nebylo by to výhodnější než soubor různých prodlužovaček? Resp. určitě bylo, jenže jsem to na vlastní oko neviděl a tak nevím, zda to při té ceně neutáhne tak max. fén nebo nabíječku do mobilu. Jde asi o to, aby to při běžném lodním odběru nedosáhlo tavné teploty.
Wlady
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv čer 14, 2007 6:45 pm

Wlady píše:Ahoj.
to alffa: Díky za typy. Ten žlutej Heron je při těch parametrech úplně dokonalej. Kde jsi ho vyštrachal?


Ahoj Wlady,
Vyštrachal jsem to v reklamním letáku „supermarket EVA.cz".
Mělník, Chlumecká 3376, tel. 315646120

Na jejich stránkách www.EVA.cz jsem to bohužel nenašel.
Je to ale nové, tak by to mělo v tom kamenném krámě být. :wink:
alffa

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host