4 tk Honda 5hp - jo ?
Moderátoři: Pepa, david, vilma
4 tk Honda 5hp - jo ?
Po lonských trampotách s letitými dvoutakty jsem si na plachetnici pořídil 4 kt Hondu 5 hp, nemá zabudovanou nádrž a tak se vešla do staré šachty s min. úprav. Už se tento typ nějaký pátek vyrábí a tak vznáším dotaz či jsem spíš zvědav jak slouží vám ostatním ? Díky Pavel
honda
mam pro vás 1. 5 hodin zkušennosti s novou Hondou 5 hp
1. nedobíjí a pojistka je dobrá, návod k použití nic neradí pro tyto případy.- hurá za prodejcem.ale až po sezoně
2. nekultivovaný přepad chladící vody- mam s tím v šachtě problém, na zrcadle asi bez nutnosti toto řešit
3. nemožnost zaklopit plynovou páku zcela jako u jiných je problém hlavně v šachtě
4.chod motoru - nízké a vysoké otáčky dobré , ve středních vydává kovové zvuky až mi to děsí.
5. startovatelnost- na nový motor jsem čekal lepší 2x - 5x zatáhnout
6. výkon akorátní to co jsem chtěl
Že bych z něj byl paf to teda ne.
1. nedobíjí a pojistka je dobrá, návod k použití nic neradí pro tyto případy.- hurá za prodejcem.ale až po sezoně
2. nekultivovaný přepad chladící vody- mam s tím v šachtě problém, na zrcadle asi bez nutnosti toto řešit
3. nemožnost zaklopit plynovou páku zcela jako u jiných je problém hlavně v šachtě
4.chod motoru - nízké a vysoké otáčky dobré , ve středních vydává kovové zvuky až mi to děsí.
5. startovatelnost- na nový motor jsem čekal lepší 2x - 5x zatáhnout
6. výkon akorátní to co jsem chtěl
Že bych z něj byl paf to teda ne.
- Terra
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Tak to Pavle nevypadá zrovna růžově... Ptal ses, jestli je to v poho nebo tak něco u prodejce, i když po zkušenosti s prodejci, kteří hlavně vidí zisk to asi není to nejlepší. Já nevím no. Štve mně, že je spousta málo lidí, kteří ti v krámě dokáží opravdu dobře poradit a najít popřípadě alternativní řešení. To se bohužel netýká jen motorů a věcí pro jachtu...
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Tak co ta Honda, sedlo si to? Také vybírám 5tku a Honda má jako jediná ve standardu alespoň 3A dobíjení. Také co jsem prohlížel má tak nějak méně plastů než ostatní 5ky. , delší nohu 575 mm ( ostatní většinou 508) . Většinu dílů mají např. v Avaru skladem a za pár korun sadu na dálkové ovládání. Zde se nemusí kupovat všechno, ale např. jen sada na řazení + bowden a plyn jde řešit např. prodloužením píny jako u gumáků. U jiných motorů tohle sehnat je docela unikum a cena kolem 5.000,-Kč. Zdvihový objem má Honda 127 cm3 , což je střed . Suzuki má sice 134cm3, ale tam mi prodejce říkal, že mají dost reklamací. Na Tohatsu mají dálkové také levné, a motor je za lepší cenu než Honda, ale bez dobíjení a např. řazení mi tam přišlo takové vachrlaté, bez přesné polohy v neutrálu, vše z plastu.
Má někdo 5tku Hondu s dobrými zkušenostmi?
Má někdo 5tku Hondu s dobrými zkušenostmi?
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
bobes píše:Tak co ta Honda, sedlo si to? Také vybírám 5tku a Honda má jako jediná ve standardu alespoň 3A dobíjení. Také co jsem prohlížel má tak nějak méně plastů než ostatní 5ky. , delší nohu 575 mm ( ostatní většinou 508) . Většinu dílů mají např. v Avaru skladem a za pár korun sadu na dálkové ovládání. Zde se nemusí kupovat všechno, ale např. jen sada na řazení + bowden a plyn jde řešit např. prodloužením píny jako u gumáků. U jiných motorů tohle sehnat je docela unikum a cena kolem 5.000,-Kč. Zdvihový objem má Honda 127 cm3 , což je střed . Suzuki má sice 134cm3, ale tam mi prodejce říkal, že mají dost reklamací. Na Tohatsu mají dálkové také levné, a motor je za lepší cenu než Honda, ale bez dobíjení a např. řazení mi tam přišlo takové vachrlaté, bez přesné polohy v neutrálu, vše z plastu.
Má někdo 5tku Hondu s dobrými zkušenostmi?
ja jsem 5k novou hondou nahradil problemovu yamahu 2takt 4k ... bylo to ale az na konci sezony.
kdyz se divam na pavluv komentar
...dobijeni sem jeste nezkousel
...nekultivovany prepad vody, nevim co se tim mysli, ja zadny problem nepozoruju
...zaklopeni plynu? paka dle meho funguje stejne jako na yamaze (jen si navic hlida kdy je mozne preradit)
...startovatelnost, IMO se to lepsi zabehnutim motoru + u studeneho to hodne zalezi na tom, jak ma clovek napumpovan benzin a zda nezpomeneme sytic pocty si nepamatuju, ale 5 zatahnuti to tusim nebylo ani jednou
na dalkove ovladani se chystam ted pred sezonou.
muj motor pri volnobeznych otackach obcas zdechne (opetovny start vzdy na 1x zatazeni), ale to je jen nastavenim volnobehu, ktery je pry lepe seridit az po 20hodinach provozu, zabehnuti (coz nemam, mam ho na plachetnici jen na odjezd a prijezd od/k molu, coz je u mne tak 0.5motohodiny na 1 plavbu)
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Já jsem loni s Hondou sjel Dunaj ( kousek pod Pasovem až Hainburg) bez problémů, až na to, že jsem hned v první komoře narazil do stěny a urazil ten čep, který drží vrtuli v záběru
To ovšem asi nebyla chyba motoru
Nebyl žádnej problém. Startovala dobře, Měl jsem na to dobíjení napojenou baterku z favorita, a za plavby na ni byla napojená lednička.
¨Zřejmě dobíjela, protože po konci cesty jsem baterku strčil do Favorita zpátky, a auto nastartovalo na první otočení klíčkem.
Jo, ta moje nebyla nová, byla koupená z druhé, resp. z třetí ruky, a byla vyrobena v roce 2006-
MYslím. že za těch 26000 Sk (bez nádrže ) se vyplatila. A zatím nelituju.
Bobesi, to řazení mě docela zajímá. Nemáš konkrétní odkaz na položku ?
Mám motor vpravo, a přístup k tomu řazení je docela nepohodlný.
To ovšem asi nebyla chyba motoru
Nebyl žádnej problém. Startovala dobře, Měl jsem na to dobíjení napojenou baterku z favorita, a za plavby na ni byla napojená lednička.
¨Zřejmě dobíjela, protože po konci cesty jsem baterku strčil do Favorita zpátky, a auto nastartovalo na první otočení klíčkem.
Jo, ta moje nebyla nová, byla koupená z druhé, resp. z třetí ruky, a byla vyrobena v roce 2006-
MYslím. že za těch 26000 Sk (bez nádrže ) se vyplatila. A zatím nelituju.
Bobesi, to řazení mě docela zajímá. Nemáš konkrétní odkaz na položku ?
Mám motor vpravo, a přístup k tomu řazení je docela nepohodlný.
Naposledy upravil(a) halladin dne pát úno 27, 2009 3:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Ahoj,Bobeši,ten set by mně docela zajímal,teď jsem koukal stránky Avaru a maji tam nejlevnější za 2700,- a potom už všechno přes 4000,- plus bovdeny,tak jestli maji něco pro Hondu,třeba by se to dalo předělat i na jiné motory,já mám 8ku Mercury možná by to šlo předělat mně by zajímalo jenom řazení.plyn je v pohodě.Díky Ahoj.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Tak do ní asi půjdu. Máme ještě nějaká "levná letní "Eura co zbyla po zakoupení Alči.
Ta sada na řazení Honda stojí cca 1.000,-Kč . Obsahuje ta hejblata na motor.
Bowden = 5 mm lanko s bowdenem a koncovkama stojí kolem 600 Kč, ale bohužel nejkratší měří 180 cm. Já bych potřeboval tak 1 metr. Zkrátit to jednoduše nejde, je to všechno
lisované a tak.
Ovládání tj. ty dvě páky s domečkem kolem 2.000,-Kč , ale jsou dost velké, a musel bych vrtat do lodi. Mají to v Avaru skladem nebo na objednání do týdne.
Já použiju páku původně určenou na ovládání plynu z malotraktoru Honda. Je celkově menší, a jelikož je určena na řidítka půjde vzadu na zábradlí a nebudu muset nikam nic vrtat. Jako táhlo je tam použita klasická struna s bowdewnem, ale nevím, jestli to řazení nebude na ní moc tuhé. Musím to vyzkoušet. Pokud by to neutlačila dám tam dvě lanka co budou jen tahat. Ta ovládací páčka je na to také uzpůsobená, a ten držák na motor bych upravil. Plyn vyřeším prodlouženou pínou, protože se mi osvědčilo při manévrech v malém prostoru si "přikormidlovat " motorem.
Ta sada na řazení Honda stojí cca 1.000,-Kč . Obsahuje ta hejblata na motor.
Bowden = 5 mm lanko s bowdenem a koncovkama stojí kolem 600 Kč, ale bohužel nejkratší měří 180 cm. Já bych potřeboval tak 1 metr. Zkrátit to jednoduše nejde, je to všechno
lisované a tak.
Ovládání tj. ty dvě páky s domečkem kolem 2.000,-Kč , ale jsou dost velké, a musel bych vrtat do lodi. Mají to v Avaru skladem nebo na objednání do týdne.
Já použiju páku původně určenou na ovládání plynu z malotraktoru Honda. Je celkově menší, a jelikož je určena na řidítka půjde vzadu na zábradlí a nebudu muset nikam nic vrtat. Jako táhlo je tam použita klasická struna s bowdewnem, ale nevím, jestli to řazení nebude na ní moc tuhé. Musím to vyzkoušet. Pokud by to neutlačila dám tam dvě lanka co budou jen tahat. Ta ovládací páčka je na to také uzpůsobená, a ten držák na motor bych upravil. Plyn vyřeším prodlouženou pínou, protože se mi osvědčilo při manévrech v malém prostoru si "přikormidlovat " motorem.
Naposledy upravil(a) bobes dne pát úno 27, 2009 3:13 pm, celkem upraveno 1 x.
- orko
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 135
- Registrován: čtv bře 29, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Já Hondu koupil loni,jsem spokojen první cesta s novým motorem Praha - Slapy.Celou sezonu bez problémů startuje a dobílení stačí mám plachetnici a i když motor poučívám jen na dojezd do přístavu nebo přesunu po jezeře pokud se nevyplatí nasadit plachty, baterie celou sezonu nabitá.Po 20h provozu jsem si vyměnil olej v motoru jak píší v návodu a po skončení sezony v říjnu jsem ho odvezl do servisu Hondy tam za 1200,- kč vyměnili náplně a udělali roční servisní prohlídku a mám ho připravený na letošek.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Je to jak píše Orco, ono, mezi námi , ona ta pětikoňka už taky není nejlehčí, a interní nádrž by zabírala místo, a společně s palivem taky zvětšovala konečnou váhu..
Mám dojem, že tohatsu má pětikoňky, mající vnitřní nádrž, i připojení na externí, ale zase je tam problém to dobíjení. Ne že by se nedalo, ale v normálním provedení není, a při objednání se prodraží.
Mám dojem, že tohatsu má pětikoňky, mající vnitřní nádrž, i připojení na externí, ale zase je tam problém to dobíjení. Ne že by se nedalo, ale v normálním provedení není, a při objednání se prodraží.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Navy centrum jí má v ceně. Ta nádrž extra není žádné velké štěstí. 12,5l + nádrž je asi 15kg a pokud nejedeš dále, tak to jenom překáží. 5hp motor má spotřebu asi 2l/hod a ty vestavěné nádrže mají většinou 1,5l, takže ti to vystačí na 3/4hod jízdy. Při převozu
v autě v ní šplouchá benzín a bryndá ven, protože ta odvzdušňovací dírka nemá uzavření. A pokud jedu dále, tak si vezmu plastový
kanistr 5l a můžu na něj jezdit cca 2,5hod. Na druhou stranu při studeném startu, když máš motor předtím zvednutý z vody, tak je
třeba vícekrát tahat za šňůru, než podtlaková pumpa na motoru napumpuje benzín do karburátoru a motor nastartuje. U připojení externí nádrže máš ruční pumpu (balonek), kterým napumpuješ benzín do karbecu a motor dříve naskočí. Já mám u Suzuki DF6
vnitřní nádrž na 1,5l, kde mám rezervu a používám jako nádrž s balonkem a přípojkou 5l kanystr na kterém mám zavzdušnění
udělané odvzdušňovacím 1/4" šroubkem od topení. Tak mohu kanystr uzavřít a odnést do auta. Fotka je někde v sekci gumové čluny.
V menším člunu ta nádrž dost překáží a při rychlejší jízdě cestuje po podlaze. Maxim. vezu dva kanystry. Viz topik: Tahadlo za člun.
v autě v ní šplouchá benzín a bryndá ven, protože ta odvzdušňovací dírka nemá uzavření. A pokud jedu dále, tak si vezmu plastový
kanistr 5l a můžu na něj jezdit cca 2,5hod. Na druhou stranu při studeném startu, když máš motor předtím zvednutý z vody, tak je
třeba vícekrát tahat za šňůru, než podtlaková pumpa na motoru napumpuje benzín do karburátoru a motor nastartuje. U připojení externí nádrže máš ruční pumpu (balonek), kterým napumpuješ benzín do karbecu a motor dříve naskočí. Já mám u Suzuki DF6
vnitřní nádrž na 1,5l, kde mám rezervu a používám jako nádrž s balonkem a přípojkou 5l kanystr na kterém mám zavzdušnění
udělané odvzdušňovacím 1/4" šroubkem od topení. Tak mohu kanystr uzavřít a odnést do auta. Fotka je někde v sekci gumové čluny.
V menším člunu ta nádrž dost překáží a při rychlejší jízdě cestuje po podlaze. Maxim. vezu dva kanystry. Viz topik: Tahadlo za člun.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
To asi jedeš na volnoběh ve vleku. Jak jinde poznamenal David: ještě trochu a bude ti to benzín vyrábět. Graf spotřeby od Suzuki
udává spotřebu 325gr/4250ot/min/kw. 5hp=3,7kwx325=1202grx1,3888=1,67l/hod pro motor 5hp. Ty motory jsou konstrukčně stejné a tak ta spotřeba bude silně podobná. Za Prahou je docela silný proud a tak asi pojedeš na větší otáčky a tím pádem ta spotřeba
povyroste. Jinak je mi to jedno ale používám ty motory již dost dlouho.
udává spotřebu 325gr/4250ot/min/kw. 5hp=3,7kwx325=1202grx1,3888=1,67l/hod pro motor 5hp. Ty motory jsou konstrukčně stejné a tak ta spotřeba bude silně podobná. Za Prahou je docela silný proud a tak asi pojedeš na větší otáčky a tím pádem ta spotřeba
povyroste. Jinak je mi to jedno ale používám ty motory již dost dlouho.
Naposledy upravil(a) tataS dne sob úno 28, 2009 9:49 pm, celkem upraveno 1 x.
- majircan
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 79
- Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Nitra
Mám tiež Hondu 5hp, som s ňou spokojný. Spotrebu mám cca do 1.5l/h - ale veľmi ju nenaháňam, nemá to zmysel. Môj 3m gumák so štyrmi ľudmi na palube s týmto motorom nejde do sklzu a tak si pomaly pupkám v stredných otáčkach a vychutnávam si more. A niekedy sa sám čudujem či ten motor niečo zožral. To trochu preháňam ale je fakt, že ten motor ak je dobre zabehnutý a nastavený je celkom úsporny. Je asi o niečo ťažší ako porovnateľné dvojtakty a tiež sa mi zdá, že nie je až tak živý ako dvojtakt, ale môžem povedať, že je spoľahlivý. Jazdím s ním šesť rokov a ešte som s ním nemal absolútne žiadne problémy - ide vždy ak má benzín a olej. Musím ale konštatovať, že dvojtakty s ktorými som sa stretol na chartrových lodiach ma už viac krát nechali na holičkách - ale to nemusí byť smerodajné - možno som mal jednoducho smolu.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Bobesi,
ta Honda je fajn, jsem s ní spokojený, ale..
Ta Tvoje loďka je trochu větší.. Bude Ti pětikoňka stačit ?
Suzuki má taky dobíjení, a dvakrát silnější ( 6 A)
A ceny jsou v budějické Marine Cz slušné.. A cena 6HP není o moc vyšší než 5 HP.
A vypadá to, že vyjdou laciněji, než Hondy. I ta šestikoňka.
http://www.czmarine.cz/Suzuki_DF_2-30_f ... 5%20HP.pdf
Na rozdíl od Hondy, která má jen externí nádrž, má suzuki obojí.
ta Honda je fajn, jsem s ní spokojený, ale..
Ta Tvoje loďka je trochu větší.. Bude Ti pětikoňka stačit ?
Suzuki má taky dobíjení, a dvakrát silnější ( 6 A)
A ceny jsou v budějické Marine Cz slušné.. A cena 6HP není o moc vyšší než 5 HP.
A vypadá to, že vyjdou laciněji, než Hondy. I ta šestikoňka.
http://www.czmarine.cz/Suzuki_DF_2-30_f ... 5%20HP.pdf
Na rozdíl od Hondy, která má jen externí nádrž, má suzuki obojí.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Na Slapy a Orlík bude stačit určitě. Budu jí používat i na motoráčku Sport 50.
Na řeku nebo třeba na nějakou tu mořskou zátoku mám dvoutaktní takřka nejetou Mercury 15 , r.v. 1994 s dlouhou nohou a 6 A dobíjením. Ta už si ale vezme 5 litrů na hodinu i na větší volnoběh a jezdit s ní jen tak po přehradě mi přijde zbytečné. Motory si nechám zapsat oba dva. Tu pětku si pak můžu i na moře a řeku vzít jako záložní.
Ta Suzuki 4-6 mě lákala hlavně kvůli vůbec největšímu objemu motoru tj. 138 cm3, ale už když jsem to sondoval vloni, dva prodejci jí sice nabízeli, ale při dotazu mi jí hned oba dva nezávisle na sobě rozmluvili. Navíc opět kratší "dlouhá" noha.
To dobíjení 3A mi přijde rozumné ( vzhledem na rozměr magnetky), těch 6A u tak malého motoru je už asi spíše reklamní trik.
Nádrž budu dávat 30 litrů , protože loď jí uveze a je to vyzkoušené množství na naši letní trasu Slapy - Orlík - Týn nad Vltavou a zpět se zajížďkou do Otavy a Lomnice. Pokud budu dávat motor 15 tku přibalím pár kanystrů.
Tu 12 litrovou nádrž dodávanou s motorem použiju do motoráčku.
Na řeku nebo třeba na nějakou tu mořskou zátoku mám dvoutaktní takřka nejetou Mercury 15 , r.v. 1994 s dlouhou nohou a 6 A dobíjením. Ta už si ale vezme 5 litrů na hodinu i na větší volnoběh a jezdit s ní jen tak po přehradě mi přijde zbytečné. Motory si nechám zapsat oba dva. Tu pětku si pak můžu i na moře a řeku vzít jako záložní.
Ta Suzuki 4-6 mě lákala hlavně kvůli vůbec největšímu objemu motoru tj. 138 cm3, ale už když jsem to sondoval vloni, dva prodejci jí sice nabízeli, ale při dotazu mi jí hned oba dva nezávisle na sobě rozmluvili. Navíc opět kratší "dlouhá" noha.
To dobíjení 3A mi přijde rozumné ( vzhledem na rozměr magnetky), těch 6A u tak malého motoru je už asi spíše reklamní trik.
Nádrž budu dávat 30 litrů , protože loď jí uveze a je to vyzkoušené množství na naši letní trasu Slapy - Orlík - Týn nad Vltavou a zpět se zajížďkou do Otavy a Lomnice. Pokud budu dávat motor 15 tku přibalím pár kanystrů.
Tu 12 litrovou nádrž dodávanou s motorem použiju do motoráčku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host