4 tk Honda 5hp - jo ?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon bře 02, 2009 10:51 pm

Měření článků to je historie,
stačí digitální multimetr, ten měří +/-1%, a měřit bez zátěže. Když je nějaký článek vadný, tak napětí padá pod 11V, a to už je většinou kaput.
u dobré baterie, když padá napětí na 12 V, je třeba nabít. Nabitá by měla mít nad 12,5 V, to vše bez zátěže.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte bře 03, 2009 8:04 am

majircan píše:to: tataS - prečo sa mi zdá byť ten predstih malý ? Pretože štartovanie mojho motora by zvládla aj baletka - tak je hladké. Doma mám podobný motor s trošku väčším objemom, tuším 150cm3 na malotraktore. Tiež je elektronika zaliata a na pevno, nič sa nedá nastaviť - ale keď štartujem tento motor tak je to poriadna výzva - buď potiahmem poriade a z celej sily alebo mi odtrhne ruku!


no hlavně by sis měl uvědomit, že inteligentní motory maj automatickej odstředivej dekompresor, proto jdou zlehka, no a vykopávky ho nemaj a tak trhaj ruce.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte bře 03, 2009 8:33 am

To mluvíš o benzínových přívěsných. nebo naftových motorech stabilních? Zatím jsem se s tímto dekompresorem u přívěsáku nesetkal ale rád se nechám poučit, které značky a typy motorů jej používají. U dieslů to znám- pro chcípnutí i startování to používají snad od
začátku.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte bře 03, 2009 9:39 am

Dnes to mají takřka všechny 4Tmotory jak lodní, tak různé zahradní samošuky, hlavně pak ty stavební pěchy, vibrační válce atd. Tam startuješ šňůrou motor o objemu 400-600 kubíků. Poznáš to asi tak, že pokud táhneš za startovací šnůru pomalu protočíš ho přes celý zdvih takřka bez komprese.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » úte bře 03, 2009 9:47 am

to: david - nevšimol som si, že by tá BF5-ka mala dekompresor. Ak je to tak, bola by to pre mňa novinka. Ten rozdiel v štartovaní vidím v tom, ako písal tataS - že uBF5 je prevod a má reguláciu predstihu vzhľadom na otáčky a ten môj archaický traktor má síce tranzistorové zapalovanie ale reguláciu predstihu nie. Takže je predstih pevne nastavený niekde na otáčky okolo 75% maxima - a tým keď ho štartujem je dosť veľký a keď náhodou odpáli, tak moja ruka poriadne trpí. Takto si to vysvetlujem.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » úte bře 03, 2009 11:05 am

honda mrcha dekompresy nemá startování tvrdý a při studeným motoru když je ráno fakt chladno to rádo kope....
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte bře 03, 2009 11:44 am

pavel65 píše:honda mrcha dekompresy nemá startování tvrdý a při studeným motoru když je ráno fakt chladno to rádo kope....

tak si kup selvu nebo parsuna ... z tvych prispevku uz jen cekam kdy prijdes s tim, ze stribrna barva je spatne zvolena a napis Honda ze je moc velky.

nebranim hondu proto ze ji mam, mam ji proto, ze sem si udelal pruzkum a honda v nem dopadla nejlepe a rozhodne te volby nelituju.
pokud motor ohodnotim objektivne tak ano, 1valec je urcite hlucnejsi nez 2valec (coz se objevilo nekde nahore) ... urcite je o neco tezsi nez 2takt ... nevim jestli je hlucnejsi nez 2takt, to zalezi na tom, zda se cloveku vic libi zvuk zubni vrtacky nebo brumlani (ja sem i v zahradni technice presel na hondu, prave kvuli 4taktu, hluk & spotreba & kroutak a honda kvuli kvalite)

pro me je podstatne i to, co se uz objevilo, podil plastovych dilu je na Honde mensi nez u konkurence
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » úte bře 03, 2009 1:08 pm

Neviem pavle65 , že by BF5 bola spupná pri štarte - mám práve opačnú skúsenosť - ako som písal vyššie. Ale je pravda, že ju používám len v lete a v HR. Za studeného rána som ju ešte neštartoval.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte bře 03, 2009 1:19 pm

Tak jsem byl ještě na průzkumu a pár konzultacích jsem také rozhodnutej jít do té 5 HP Hondy. Nejsem moc nadšenej ze záruky 5 let, protože platit za výměnu olejů , kterou bych si v pohodě udělal sám 1,200 Kč ročně se mi moc nechce. Netvrdím , že je to nejlepší
lodní 5 tka na trhu, ale prostě jsem si jí vybral. Trochu taky proto, v malých motorech např. v centrálách, čerpadlech a zahradní technice je Honda asi výrobce č. 1.
Dvouválec 8-10 HP je bez debat , ale zase když už, tak s el. startem, pořádným alternátorem, dálkovým ovládáním a dlouhou nohou a když pak kouknu do ceníku už jsem zase na zemi.
To startování je otázka citu. Není to jen o tahání za šňuru. Pokud si motor s citem přehoupneš přes kompresní zdvih, pak vrátíš šňůru a znovu zatáhneš máš 1,5 otáčky na to abys dal motoru odpovídající startovací otáčky a neměl by ti kopnout zpátky.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » úte bře 03, 2009 2:22 pm

bobesi - určite nebudeš ľutovať, ak náhodou nenarazíš na "nepovedenej" kus.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » úte bře 03, 2009 2:39 pm

no s nostalgií vzpomínám na 4 crescenta..při nákupu jsem počítal s tím , že rozdíl asi snad 20 let na tom motoru bude konstrukčně znát....
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » úte bře 03, 2009 4:15 pm

Tak švára už je taky rozhodnut jít do té 5ky hondy.
Takže až mě sveze, tak poreferuju............
Doufám jen, že nebude mít smůlu na špatnej kus. :(
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » úte bře 03, 2009 4:29 pm

to: sedivak - tak nech to švárovi dlho a dobre pláva, každopádne daj vediet či naplní jeho očakávanie.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » úte bře 03, 2009 6:34 pm

Dík za přání majircan
Já si myslím, že pokud mu to bude jezdit, tak spokojený bude určitě ;)
On zase moc neřeší, jestli je jeden motor je trošku hlučnější než jiný.
To spíš já jsem mu chtěl, když už navštěvuju tyto stránky plné lodních zasvěcenců poradit co nejlépe. Tak snad to vyjde :? :)
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » úte bře 03, 2009 6:39 pm

to: pavel65
To jsem teda nevěděl, že už před 20 ti lety dělal crescent 4 taktní lodní závěsné malé motory???
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte bře 03, 2009 6:52 pm

Spíše před 30 a více. Před 20 ho ještě dělali v licenci v Jugoslávii jako Tomos 4. Byl ale dvoutaktní, ta 4 byl výkon v koních. Výrobu ukončili kolem roku 1999. Měl jsem ho do loňska a naprostá spokojenost.
První malý velkosériový 4 takt dělala Honda. :)
Naposledy upravil(a) bobes dne úte bře 03, 2009 7:04 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte bře 03, 2009 6:58 pm

Jó to byl lehoučký malý motorek. Servisáci nad ním vzdychají ještě teď. Tehdy to dělala Lověna.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » úte bře 03, 2009 7:11 pm

Jo to jsem si v Chorvatsku všimnul na rybářských loďkách že maj hodně ten Tomos 4. A některé motory mají opravdu už hodně za sebou - některé ani nevyklápí ven z vody a podle toho vypadaj. Ale asi pořád jěště v poho fungujou :D
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

dobíjení

Příspěvekod mkovi » pon srp 31, 2009 8:42 am

Chtěl bych se zeptat majitelů hondy 5 HP jestli někdy měřili dobíjení? Koupil jsem motor letos na jaře, ale zdá se mi, že dobíjí málo. Ve volnoběhu nedává nic (s tím jsem počítal), ale i při plném plynu se dostanu na max 1,4 A. To moc nesouhlasí s udávanými 3 A. Rád bych proto věděl jak to má fungovat, než se obrátím na prodejce.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon srp 31, 2009 9:22 am

Snad neplácnu blbost, ale jestli si dobře pamatuju ze školy, výše ampéru se odvíjí od "nabitosti" baterie.
Pokud je stálý zdroj napojený na prázdnou baterii, jsou ampéry vysoké a pak postupně samovolně klesají, tak jak se baterie nabíjí.

Výrobce bych řekl udává max. ampéry, které je dobíjení schopno dát, to ale nelze naměřit na nabité, nebo polonabité baterii. Jak jsi to měřil?
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

dobijeni

Příspěvekod mkovi » pon srp 31, 2009 9:32 am

meril jsem to "samozrejme" pri dobijeni baterie. Tohle me taky napadlo (baterie byla celkem plna), ale elektrice zas tolik nerozumim.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon srp 31, 2009 9:41 am

Ono to ani jinak nejde. Ampéry musí někam "téct", aby se daly změřit.
Ale více o hodnotách ti zde asi řeknou kluci, co mají praktické zkušenosti s lodními motory.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon srp 31, 2009 4:40 pm

Já to tedy neměřil jelikož na to nemám měřák, ale žárovku 12V 45 W to rozsvítí normálně do běla. Tudíž ty 3A tam asi budou. Pro mě je důležité, že jsem letos ještě baterku na lodi( respektive mimo loď) nabíječkou nedobíjel. Používám ale el. pouze ke svícení, čerpadlo na vodu do dřezu a do kabinky WC, venkovní sprcha, nabíjení mobilů a MP4 . Žádná trvalé spotřebiče jako lednice , navigační přístroje a podobně. Pro moje potřeby to vyhovuje.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » pon srp 31, 2009 5:01 pm

Já od toho zázraky nečekám, el. mám na světlo (led spotřeba 1W) a rádio asi 7W. Jen bych chtěl aby to fungovalo jak má a 1,4 A se mi zdá dost málo. Samozřejmě, že při otáčkách které já využívám to dává 0,1 - 0,5 A. Třeba do žárovky jde větší proud než do baterie, ale to bych právě rád znal názor někoho kdo to může změřit a nebo tomu rozumí natolik, že ví co je správně. U prodejce se pravděpodobně nic nedozvím.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon srp 31, 2009 5:24 pm

Mám to také na plachetnici a podle otáčkoměru se mi motor vytočí max na 2900 - 3000 ot/min. Asi by potřeboval propeler pro těžkou loď. Kdo by ho ale poslouchal. Jezdím na necelou půlku plynu tedy cca 2.000 ot/min. a loď jede dle GPS navigace přesně 9 km/h. Na plný plyn pak něco málo přes 10 km/h.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů