4 tk Honda 5hp - jo ?
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
pozor na hondy nemaji integrovanou nádrž, což je pro tak malý motor ZNAČNÁ nevýhoda !!
jinak vzhledem k hmotnosti ( použitelnost i pro dinginu ) bych spíš volil yamahu, nebo suzuki mají kolem 12kg
narozdíl od hond který mají kolem 15-18 kg, je to celkem znatelnej rozdíl, takže za mě řikám ne !
za stejnou cenu lze mít mnohem kompaktnější a lehčí řešení !
jinak vzhledem k hmotnosti ( použitelnost i pro dinginu ) bych spíš volil yamahu, nebo suzuki mají kolem 12kg
narozdíl od hond který mají kolem 15-18 kg, je to celkem znatelnej rozdíl, takže za mě řikám ne !
za stejnou cenu lze mít mnohem kompaktnější a lehčí řešení !
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Hele zvíře,
asi Ti ušlo , že je řeč o pětikonce. Ta váží skoro 28 kilo, a ono se to sice dá unést, ale jsem rád, že nemá interní nádrž, a že nemusím tahat současně nějakej benzín navíc .
Navíc ty interní nádrže mají dost malej obsah, a ke svým potřebám bych stejně musel nádrž extra koupit.
Takže bych řekl, že je to dobré, jak to je.
asi Ti ušlo , že je řeč o pětikonce. Ta váží skoro 28 kilo, a ono se to sice dá unést, ale jsem rád, že nemá interní nádrž, a že nemusím tahat současně nějakej benzín navíc .
Navíc ty interní nádrže mají dost malej obsah, a ke svým potřebám bych stejně musel nádrž extra koupit.
Takže bych řekl, že je to dobré, jak to je.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Já na tuhle Hondu při cestě po Dunaji měl přes baterku z Favorita napojenou kompresorovou ledničku, a motor ji v pohodě za jízdy utáhl. Když jsem ji (bateri)vrátil do Favorita, okamžitě nastartovala.
Na noc jsem měl druhou baterku dobíjenou solarem ( powerBull 100 ah) a na tu jsem měl ledničku když se stálo.
To byla chyba- měl jsem ten motor taky napojit na tu velkou baterku, protože jsem zřejmě nevyužil celou kapacitu nabíjení. A solar tak úplně nestíhal.
Ale nikdo mi nebyl schopen tehdy říct, jestli se regulátor a alternátorem na jedné baterii snese.
Dnes si myslím, že jo.tuhle ledničku
Na noc jsem měl druhou baterku dobíjenou solarem ( powerBull 100 ah) a na tu jsem měl ledničku když se stálo.
To byla chyba- měl jsem ten motor taky napojit na tu velkou baterku, protože jsem zřejmě nevyužil celou kapacitu nabíjení. A solar tak úplně nestíhal.
Ale nikdo mi nebyl schopen tehdy říct, jestli se regulátor a alternátorem na jedné baterii snese.
Dnes si myslím, že jo.tuhle ledničku
Vidím že nikdo z kovaných se k tomu nemám, tak se ještě jednou pokusím s mými všeobecnými znalostmi.
Dobrá. Sice jsem v mládí častokrát slyšel: "Funguje to? Tak do toho nejeb!" Pardón, to byl citát.
Ale když jinak nedáš, navrhoval bych tohle: Bobeš píše, že mu to rozsvítí 24V/45W žárovku. Tak to odpoj od baterie, zapoj žárovku a do série ampérmetr. To by ti snad mělo ukázat tvé vytoužené 3A.
Na nabité baterii, znovu opakuji, nee!
Dobrá. Sice jsem v mládí častokrát slyšel: "Funguje to? Tak do toho nejeb!" Pardón, to byl citát.

Na nabité baterii, znovu opakuji, nee!
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Jo, Baharisi, máš pravdu. Možná by se mělo přečíst vlákno dobíjení baterie, i když je drasticky dlouhé.
Ale všechno tam bylo řečeno. I to, že největší proud proudí do nabíjené baterie, když je vybitá, a se stoupajícím dobitím , a snižováním rozdílů mezi nabíjecím napětím a napětím baterie klesá nabíjecí proud.
Ale všechno tam bylo řečeno. I to, že největší proud proudí do nabíjené baterie, když je vybitá, a se stoupajícím dobitím , a snižováním rozdílů mezi nabíjecím napětím a napětím baterie klesá nabíjecí proud.
Promiň Halladine, nechtěl jsem se nijak dotknout
Já měl pocit že všichni mí vrstevníci ladili své fechtle, Jáwy či stodvacítečky a takové věci jako zapalování, kladívka, cívky, kondenzátory, formátování a dobíjení baterií, že to snad všichni museli zažít. Asi jsem se pletl a nechal se unést vědomostmi komunity, v které jsem vyrůstal.
Prostě když se dala vybitá baterie na nabíječku, nastavila se na 1/10 kapacity. Třeba padesátka na pět ampér. Baterka si v klidu pobublávala, nutné bylo aby všechny články stejně. Ale když člověk přišel za 10 hodin, ejhle - na ampérmetru byla třeba jen jedna ampéra. Tak nějak to považuji za samozřejmé.
Vím že dnes to už je úplně o něčem jiném. Také jsem se dostal do stavu, kdy otvírám kapotu jen proto, abych dolél vodu do ostřikovače. Tiše zasalutuji motoru pod hromadou plastů a zase ji zavřu.

Já měl pocit že všichni mí vrstevníci ladili své fechtle, Jáwy či stodvacítečky a takové věci jako zapalování, kladívka, cívky, kondenzátory, formátování a dobíjení baterií, že to snad všichni museli zažít. Asi jsem se pletl a nechal se unést vědomostmi komunity, v které jsem vyrůstal.
Prostě když se dala vybitá baterie na nabíječku, nastavila se na 1/10 kapacity. Třeba padesátka na pět ampér. Baterka si v klidu pobublávala, nutné bylo aby všechny články stejně. Ale když člověk přišel za 10 hodin, ejhle - na ampérmetru byla třeba jen jedna ampéra. Tak nějak to považuji za samozřejmé.
Vím že dnes to už je úplně o něčem jiném. Také jsem se dostal do stavu, kdy otvírám kapotu jen proto, abych dolél vodu do ostřikovače. Tiše zasalutuji motoru pod hromadou plastů a zase ji zavřu.

- mkovi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 164
- Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Plzeň
Tak jsem chtěl zkusit na motor dle rady připojit žárovku. Ale pokud motor není napojen na baterii nezačne vůbec dobíjet. Kdysi jsem podobný problém řešil u simsona s hodně starou baterií. Když baterie měla po zimě míň než (už nevím kolik přesně) 10 V, tak se dobíjení nerozběhlo. Bylo potřeba baterii dobít nabíječkou a pak už simson nabíjel. No a mám pocit, že honda je na tom podobně. Takže jak to mám se žárovkou udělat?
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Zvíře, nebyl to dvoutakt ? Ty jsou lehčí, ale jejich prodej ( nových) je už nějakou dobu v EU zákázaný
Hondu 5 Hp čtyřtakt se uvádí v papírech 27,5 kg ( dlouhá noha)
kromě toho mám tohatsu 5Hp s krátkou nohou, a ta váží podle papírů 25 kg.
Promiň, sám jsem to nevážil.
Ostatně, koukni třeba sem http://www.avaryacht.cz/honda-bf-5-a4-su.p.aspx
Hondu 5 Hp čtyřtakt se uvádí v papírech 27,5 kg ( dlouhá noha)
kromě toho mám tohatsu 5Hp s krátkou nohou, a ta váží podle papírů 25 kg.
Promiň, sám jsem to nevážil.

Ostatně, koukni třeba sem http://www.avaryacht.cz/honda-bf-5-a4-su.p.aspx
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
halladin píše:Zvíře, nebyl to dvoutakt ? Ty jsou lehčí, ale jejich prodej ( nových) je už nějakou dobu v EU zákázaný
Hondu 5 Hp čtyřtakt se uvádí v papírech 27,5 kg ( dlouhá noha)
kromě toho mám tohatsu 5Hp s krátkou nohou, a ta váží podle papírů 25 kg.
Promiň, sám jsem to nevážil.![]()
Ostatně, koukni třeba sem http://www.avaryacht.cz/honda-bf-5-a4-su.p.aspx
Máš absolutně recht. Už stárnu, plotýnky se hlásí a tak jsem ve snaze najít co nejlehčí 5tikoňák prohledal kde co. Vůbec nejlehčí je Tohatsu (5 i 6 HP stejný válec i váha, dle nohy 24,5-25 kg). Všechny ostatní typy jsou o cca 3-5 kg těžší. Bohužel.
To co píše zvíře prostě musí bejt 2T. Kéž by ještě byly nový k sehnání. Nemáte prosím někdo povědomost, zda tomu tak někde blízko, leč přesto mimo EU, není ? Díky.
Wlady
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Vlady, nestačil by zánovní ?
Tedy, až tak úplně zánovní nebude, ale prý málo používaný...
http://www.lode-bazar.cz/inzerce/%E2%96 ... dni-motor/
Tedy, až tak úplně zánovní nebude, ale prý málo používaný...
http://www.lode-bazar.cz/inzerce/%E2%96 ... dni-motor/
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
to haladin :
ja si snad kuli tobe snim pujdu stoupnout na vahu, ale vic nez 20 nema ani prd.
¨jinak je to samozrejme 4 takt. Shanel jsem 2 takt a je to temer nemozny .
ty co je maj je nedaj a novy se nedelaj, jak si spravne podotknul.
jinak nejlehci motory a to at 2 nebo 4 takty jsou suzuki !!!!!!!
nakonec jsem zvolil 2,5 yamahu.
ale ta honda co myslim ja ma KRATKOU nohu ! ale jsem ochoten jit za kamaradem co vlastni ten kram a zvazit ji !
ale vzhledem k tomu ze z vypetim vsech sil ji jednou rukou zvednu ma cca 19, 28 fakt nedam
ja si snad kuli tobe snim pujdu stoupnout na vahu, ale vic nez 20 nema ani prd.
¨jinak je to samozrejme 4 takt. Shanel jsem 2 takt a je to temer nemozny .
ty co je maj je nedaj a novy se nedelaj, jak si spravne podotknul.
jinak nejlehci motory a to at 2 nebo 4 takty jsou suzuki !!!!!!!
nakonec jsem zvolil 2,5 yamahu.
ale ta honda co myslim ja ma KRATKOU nohu ! ale jsem ochoten jit za kamaradem co vlastni ten kram a zvazit ji !
ale vzhledem k tomu ze z vypetim vsech sil ji jednou rukou zvednu ma cca 19, 28 fakt nedam

- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Zvíře nevěřící
Koukni sem, a prolez tenhle odkaz. asi jsi moc silnej
a zkontroluj si váhy.
http://www.avaryacht.cz/lodni-motory.k.aspx?v=honda

Koukni sem, a prolez tenhle odkaz. asi jsi moc silnej

http://www.avaryacht.cz/lodni-motory.k.aspx?v=honda
By bylo asi vhodné se vrátit k tomuto dotazu. To nikdo neví???mkovi píše:Takže jak to mám se žárovkou udělat?
Já jsem psal že specifika lodních motorů neznám. Mě napadá jen to, že není zajištěno buzení statoru. Ale to vařím z vody. U auta bych si poradil. Ale tady vůbec nevím jaký druh dobíjení tam je, kolik drátů mu z toho trčí, jaká tam je regulace ....
-
- moderátor
- Příspěvky: 5859
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 230
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
vzhledem k tomu, že cívky jsou buzený magnety, v buzení to není. některý regulátory, např. v nabíječkách, nedaj šťávu dokud nedostanou napětí z baterky.
nebo je to celý kleklý.
já bych zkusil dát žárovku ještě před regulátor, jestli jde z cívek aspoň střídavina, ta by měla jít vždy. případně teda připojit baterku a voltmetrem změřit jak na ní poleze napětí
tu žárovku lépe silnější ( 21W a víc ), páč bez regulace a při malé zátěži může lézt napětí dost vysoko a slabá žárovka prdne.
nebo je to celý kleklý.
já bych zkusil dát žárovku ještě před regulátor, jestli jde z cívek aspoň střídavina, ta by měla jít vždy. případně teda připojit baterku a voltmetrem změřit jak na ní poleze napětí
tu žárovku lépe silnější ( 21W a víc ), páč bez regulace a při malé zátěži může lézt napětí dost vysoko a slabá žárovka prdne.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Zvire30 píše:to haladin :
ja si snad kuli tobe snim pujdu stoupnout na vahu, ale vic nez 20 nema ani prd.
¨jinak je to samozrejme 4 takt. Shanel jsem 2 takt a je to temer nemozny .
ty co je maj je nedaj a novy se nedelaj, jak si spravne podotknul.
jinak nejlehci motory a to at 2 nebo 4 takty jsou suzuki !!!!!!!
nakonec jsem zvolil 2,5 yamahu.
ale ta honda co myslim ja ma KRATKOU nohu ! ale jsem ochoten jit za kamaradem co vlastni ten kram a zvazit ji !
ale vzhledem k tomu ze z vypetim vsech sil ji jednou rukou zvednu ma cca 19, 28 fakt nedam
mam hondu 5hp 4takt a 20 kilo rozhodne nema, souhlas s halladinem .... mam dlouhou nohu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů