4 tk Honda 5hp - jo ?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Zvire30
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 307
Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: S/Y STEEL PULSE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zvire30 » pon srp 31, 2009 6:30 pm

pozor na hondy nemaji integrovanou nádrž, což je pro tak malý motor ZNAČNÁ nevýhoda !!
jinak vzhledem k hmotnosti ( použitelnost i pro dinginu ) bych spíš volil yamahu, nebo suzuki mají kolem 12kg
narozdíl od hond který mají kolem 15-18 kg, je to celkem znatelnej rozdíl, takže za mě řikám ne !
za stejnou cenu lze mít mnohem kompaktnější a lehčí řešení !
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon srp 31, 2009 7:35 pm

Hele zvíře,

asi Ti ušlo , že je řeč o pětikonce. Ta váží skoro 28 kilo, a ono se to sice dá unést, ale jsem rád, že nemá interní nádrž, a že nemusím tahat současně nějakej benzín navíc .
Navíc ty interní nádrže mají dost malej obsah, a ke svým potřebám bych stejně musel nádrž extra koupit.
Takže bych řekl, že je to dobré, jak to je.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 156
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » pon srp 31, 2009 7:46 pm

Chtěl jsem Zvířeti odpovědět a Halladin mě předběhl. Nemá cenu řešit nádrž a váhu s tím jsem do toho šel. Nádrž mě nevadí mám ji v batystě a vozím ji domů jen když dojde benzín a při delších cestách např. po řece je to výhoda určitě. Radši bych nějakou informaci o dobíjení ;)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon srp 31, 2009 7:59 pm

Já na tuhle Hondu při cestě po Dunaji měl přes baterku z Favorita napojenou kompresorovou ledničku, a motor ji v pohodě za jízdy utáhl. Když jsem ji (bateri)vrátil do Favorita, okamžitě nastartovala.
Na noc jsem měl druhou baterku dobíjenou solarem ( powerBull 100 ah) a na tu jsem měl ledničku když se stálo.
To byla chyba- měl jsem ten motor taky napojit na tu velkou baterku, protože jsem zřejmě nevyužil celou kapacitu nabíjení. A solar tak úplně nestíhal.
Ale nikdo mi nebyl schopen tehdy říct, jestli se regulátor a alternátorem na jedné baterii snese.
Dnes si myslím, že jo.tuhle ledničku
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » pon srp 31, 2009 8:50 pm

Vidím že nikdo z kovaných se k tomu nemám, tak se ještě jednou pokusím s mými všeobecnými znalostmi.
Dobrá. Sice jsem v mládí častokrát slyšel: "Funguje to? Tak do toho nejeb!" Pardón, to byl citát. ;) Ale když jinak nedáš, navrhoval bych tohle: Bobeš píše, že mu to rozsvítí 24V/45W žárovku. Tak to odpoj od baterie, zapoj žárovku a do série ampérmetr. To by ti snad mělo ukázat tvé vytoužené 3A.
Na nabité baterii, znovu opakuji, nee!
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon srp 31, 2009 9:01 pm

Jo, Baharisi, máš pravdu. Možná by se mělo přečíst vlákno dobíjení baterie, i když je drasticky dlouhé.
Ale všechno tam bylo řečeno. I to, že největší proud proudí do nabíjené baterie, když je vybitá, a se stoupajícím dobitím , a snižováním rozdílů mezi nabíjecím napětím a napětím baterie klesá nabíjecí proud.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » pon srp 31, 2009 9:15 pm

To nemusíš ani do toho dlouhého vlákna. To jsem napsal i dnes o půl desáté.
To ví každý kluk, co si nabíjel baterii do auta či motorky, že ampéry postupem času letí dolů. :D
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon srp 31, 2009 9:17 pm

No, Baharisi, ono je tam toho daleko víc. ;)
a zřejmě to úplně každej neví, jinak by se nedivil, že do skoro nabité baterie teče jen 1,5 A místo 3, které uvádí popis mototoru Honda 5 Hp.
A po pravdě řečeno, já se to taky dozvěděl až v tom vlákně :lol:
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 156
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » pon srp 31, 2009 10:32 pm

Tak dík za rady, zkusím schválně žárovku a přetanu do toho "censored". Mě jenom zajímalo jak velký pokles produ je normální. Stolní nabíječka jde z 10 A skoro až na 0, ale tam mám pocit, že to není jen odporem baterky, ale funkce "chytré" nabíječky.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » pon srp 31, 2009 10:35 pm

Promiň Halladine, nechtěl jsem se nijak dotknout :D
Já měl pocit že všichni mí vrstevníci ladili své fechtle, Jáwy či stodvacítečky a takové věci jako zapalování, kladívka, cívky, kondenzátory, formátování a dobíjení baterií, že to snad všichni museli zažít. Asi jsem se pletl a nechal se unést vědomostmi komunity, v které jsem vyrůstal.
Prostě když se dala vybitá baterie na nabíječku, nastavila se na 1/10 kapacity. Třeba padesátka na pět ampér. Baterka si v klidu pobublávala, nutné bylo aby všechny články stejně. Ale když člověk přišel za 10 hodin, ejhle - na ampérmetru byla třeba jen jedna ampéra. Tak nějak to považuji za samozřejmé.

Vím že dnes to už je úplně o něčem jiném. Také jsem se dostal do stavu, kdy otvírám kapotu jen proto, abych dolél vodu do ostřikovače. Tiše zasalutuji motoru pod hromadou plastů a zase ji zavřu. :(
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon srp 31, 2009 10:46 pm

Baharisi,
nedotkl ses :D
Ten Tvůj pocit "tohle přeci musí každej vědět" znám. Jen v jiných oblastech. ;)
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 156
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » úte zář 08, 2009 2:55 pm

Tak jsem chtěl zkusit na motor dle rady připojit žárovku. Ale pokud motor není napojen na baterii nezačne vůbec dobíjet. Kdysi jsem podobný problém řešil u simsona s hodně starou baterií. Když baterie měla po zimě míň než (už nevím kolik přesně) 10 V, tak se dobíjení nerozběhlo. Bylo potřeba baterii dobít nabíječkou a pak už simson nabíjel. No a mám pocit, že honda je na tom podobně. Takže jak to mám se žárovkou udělat?
Uživatelský avatar
Zvire30
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 307
Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: S/Y STEEL PULSE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zvire30 » úte zář 08, 2009 10:04 pm

to haladin , hele a nedalo mi to a zasel jsem se znovu podivat na tu hondu co jsem mel kupovat ja , je to 5 koni, rok 2006-2007 a vati 19-20KG !!!!! tak jakejch 28 ? co to mate za moskviče ??? :-D
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte zář 08, 2009 11:11 pm

Zvíře, nebyl to dvoutakt ? Ty jsou lehčí, ale jejich prodej ( nových) je už nějakou dobu v EU zákázaný
Hondu 5 Hp čtyřtakt se uvádí v papírech 27,5 kg ( dlouhá noha)
kromě toho mám tohatsu 5Hp s krátkou nohou, a ta váží podle papírů 25 kg.
Promiň, sám jsem to nevážil. ;)

Ostatně, koukni třeba sem http://www.avaryacht.cz/honda-bf-5-a4-su.p.aspx
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » stř zář 09, 2009 12:01 am

halladin píše:Zvíře, nebyl to dvoutakt ? Ty jsou lehčí, ale jejich prodej ( nových) je už nějakou dobu v EU zákázaný
Hondu 5 Hp čtyřtakt se uvádí v papírech 27,5 kg ( dlouhá noha)
kromě toho mám tohatsu 5Hp s krátkou nohou, a ta váží podle papírů 25 kg.
Promiň, sám jsem to nevážil. ;)

Ostatně, koukni třeba sem http://www.avaryacht.cz/honda-bf-5-a4-su.p.aspx


Máš absolutně recht. Už stárnu, plotýnky se hlásí a tak jsem ve snaze najít co nejlehčí 5tikoňák prohledal kde co. Vůbec nejlehčí je Tohatsu (5 i 6 HP stejný válec i váha, dle nohy 24,5-25 kg). Všechny ostatní typy jsou o cca 3-5 kg těžší. Bohužel.
To co píše zvíře prostě musí bejt 2T. Kéž by ještě byly nový k sehnání. Nemáte prosím někdo povědomost, zda tomu tak někde blízko, leč přesto mimo EU, není ? Díky.

Wlady
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř zář 09, 2009 12:15 am

Vlady, nestačil by zánovní ?

Tedy, až tak úplně zánovní nebude, ale prý málo používaný...
http://www.lode-bazar.cz/inzerce/%E2%96 ... dni-motor/
Uživatelský avatar
Zvire30
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 307
Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: S/Y STEEL PULSE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zvire30 » stř zář 09, 2009 12:23 am

to haladin :

ja si snad kuli tobe snim pujdu stoupnout na vahu, ale vic nez 20 nema ani prd.
¨jinak je to samozrejme 4 takt. Shanel jsem 2 takt a je to temer nemozny .
ty co je maj je nedaj a novy se nedelaj, jak si spravne podotknul.
jinak nejlehci motory a to at 2 nebo 4 takty jsou suzuki !!!!!!!
nakonec jsem zvolil 2,5 yamahu.
ale ta honda co myslim ja ma KRATKOU nohu ! ale jsem ochoten jit za kamaradem co vlastni ten kram a zvazit ji !
ale vzhledem k tomu ze z vypetim vsech sil ji jednou rukou zvednu ma cca 19, 28 fakt nedam :-)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř zář 09, 2009 12:32 am

Zvíře nevěřící :D

Koukni sem, a prolez tenhle odkaz. asi jsi moc silnej :-) a zkontroluj si váhy.
http://www.avaryacht.cz/lodni-motory.k.aspx?v=honda
Uživatelský avatar
Zvire30
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 307
Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: S/Y STEEL PULSE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zvire30 » stř zář 09, 2009 12:35 am

oki obetuju litr benzinu a zitra tam zajedu a zvazim ho !!!
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř zář 09, 2009 12:37 am

Zbytečně utratíš peníze, nemyslím, že by manuály několika firem lhaly. :D
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » stř zář 09, 2009 7:38 am

mkovi píše:Takže jak to mám se žárovkou udělat?
By bylo asi vhodné se vrátit k tomuto dotazu. To nikdo neví???
Já jsem psal že specifika lodních motorů neznám. Mě napadá jen to, že není zajištěno buzení statoru. Ale to vařím z vody. U auta bych si poradil. Ale tady vůbec nevím jaký druh dobíjení tam je, kolik drátů mu z toho trčí, jaká tam je regulace ....
david
moderátor
Příspěvky: 4725
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř zář 09, 2009 7:52 am

vzhledem k tomu, že cívky jsou buzený magnety, v buzení to není. některý regulátory, např. v nabíječkách, nedaj šťávu dokud nedostanou napětí z baterky.
nebo je to celý kleklý.
já bych zkusil dát žárovku ještě před regulátor, jestli jde z cívek aspoň střídavina, ta by měla jít vždy. případně teda připojit baterku a voltmetrem změřit jak na ní poleze napětí
tu žárovku lépe silnější ( 21W a víc ), páč bez regulace a při malé zátěži může lézt napětí dost vysoko a slabá žárovka prdne.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » stř zář 09, 2009 9:30 am

Zvire30 píše:to haladin :

ja si snad kuli tobe snim pujdu stoupnout na vahu, ale vic nez 20 nema ani prd.
¨jinak je to samozrejme 4 takt. Shanel jsem 2 takt a je to temer nemozny .
ty co je maj je nedaj a novy se nedelaj, jak si spravne podotknul.
jinak nejlehci motory a to at 2 nebo 4 takty jsou suzuki !!!!!!!
nakonec jsem zvolil 2,5 yamahu.
ale ta honda co myslim ja ma KRATKOU nohu ! ale jsem ochoten jit za kamaradem co vlastni ten kram a zvazit ji !
ale vzhledem k tomu ze z vypetim vsech sil ji jednou rukou zvednu ma cca 19, 28 fakt nedam :-)


mam hondu 5hp 4takt a 20 kilo rozhodne nema, souhlas s halladinem .... mam dlouhou nohu.
Uživatelský avatar
Zvire30
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 307
Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: S/Y STEEL PULSE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zvire30 » stř zář 09, 2009 9:31 pm

Haladin : tak jsem zapatral a mas pravdu ma 27KG
Hold se lukostrelba kladne podepsala a ja mam vetsi paru nez
jsem cekal. :)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv zář 10, 2009 7:28 pm

Já Ti to říkal :-)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host