4 tk Honda 5hp - jo ?
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
no tohatsu je neco jinyho, kamarad ma 30hp a je to parada.
otazka je jak je resena noha, u motoru je mi jasny ze to moc nebude
otazka je jak honda resi napln nohy, ale kazdopadne co ja videl tak u ty vahy udavaj WET.
ale honda nema tank jak uz jsme probirali, takze rozdil je jen olej !
ale jak rikam to muze delat 5 kilo tejne jako 500g, zalezi jak maj resenou nohu !
otazka je jak je resena noha, u motoru je mi jasny ze to moc nebude
otazka je jak honda resi napln nohy, ale kazdopadne co ja videl tak u ty vahy udavaj WET.
ale honda nema tank jak uz jsme probirali, takze rozdil je jen olej !
ale jak rikam to muze delat 5 kilo tejne jako 500g, zalezi jak maj resenou nohu !
Naposledy upravil(a) Zvire30 dne pát zář 11, 2009 12:09 am, celkem upraveno 1 x.
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
tatas: ani ne, treba ten muj je fakt od profika. ale jde spis o to ze toho maj hodne
Corfu je malej ostrov a tak tu neni moc konkurence, a on toho ma tolik ze jsem rad ze to bylo do druhyho dne !
to je tady se vsim, s elektronikou, proste vsude, vsude lhuty nejmene 1-3 dny kdyz mas kliku, zazil jsem i tyden !
nepopiram ze na pevnine muzou byt uplne jiny pomery.
btw tatas, treba to chce vic cvičit
Corfu je malej ostrov a tak tu neni moc konkurence, a on toho ma tolik ze jsem rad ze to bylo do druhyho dne !
to je tady se vsim, s elektronikou, proste vsude, vsude lhuty nejmene 1-3 dny kdyz mas kliku, zazil jsem i tyden !
nepopiram ze na pevnine muzou byt uplne jiny pomery.
btw tatas, treba to chce vic cvičit
Naposledy upravil(a) Zvire30 dne pát zář 11, 2009 12:16 am, celkem upraveno 1 x.
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
ale jinak na cesky pomery honda 5HP oki, ale na more ani nahodou, mam tu yamahu na dingine, a kdyz sem sam oki, ale jak je na dingine vic osob jeto bida. proto pro lod jako main je 5 hp zatracene malo, ale beru ze pokud nekdo neplanuje na more oki. ja mam na sovji 10m motor ISUZU 28HP a reknu ti ze pri BF6 ma co delat. upřímně řečeno až odejde planuju nejméně 50HP. kdybych tam mel 10hp pri prvnim vyplachu me to otriska o skaly !
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Ve 30ti a ještě dlouho potom jsem vedl takové silácké řeči taky. Teď v 65ti s vyhnutou páteří po úrazu jsem rád, že chodím
rovně bez holí. Zase mám více času na jiné aktivity. Bohužel ta doba hrdinských činů a silných řečí uteče moc rychle. Tak si
to tam užij dokud to jde. Jinak, ze všech těch menších motorů se mě nejvíce zamlouvá Yamaha 8HP.
rovně bez holí. Zase mám více času na jiné aktivity. Bohužel ta doba hrdinských činů a silných řečí uteče moc rychle. Tak si
to tam užij dokud to jde. Jinak, ze všech těch menších motorů se mě nejvíce zamlouvá Yamaha 8HP.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Zvire30 píše:ale jinak na cesky pomery honda 5HP oki, ale na more ani nahodou, mam tu yamahu na dingine, a kdyz sem sam oki, ale jak je na dingine vic osob jeto bida. proto pro lod jako main je 5 hp zatracene malo, ale beru ze pokud nekdo neplanuje na more oki. ja mam na sovji 10m motor ISUZU 28HP a reknu ti ze pri BF6 ma co delat. upřímně řečeno až odejde planuju nejméně 50HP. kdybych tam mel 10hp pri prvnim vyplachu me to otriska o skaly !
mel bys vedet, ze podle chovani motoru na gumaku nemuzes vubec resit jak se bude chovat na plachetnici ... malou napovedou by ti melo byt to, ze ti ma bejt divny proc motorari maji na mensi lodi nez mas ty svoji plachetnici naprosto bezne 4x tak vykonej motor nez mas ty
a taky bys mel vedet, ze na 10m lod a na 6m lod patri jinej motor
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
to jiste ale nerikej mi ze 10HP motor zvladne 6m lod pri BF 6-7.
A podle chovani motoru na dingine to preci jenom soudit muzes,
protoze motor 5HP na nic jinyho snad ani nepatri
ale jak rikam na cesky vody to asi stou 6m hne, ale na mori ani nahodou
tady ( corfu ) maj na tech 6-7m minimalne 12-15hp.
ale jak to jiz podotkl bahris, ja to beru podle svyho prostredi... na orliku atp.
to bude asi o neco mirnejsi
A podle chovani motoru na dingine to preci jenom soudit muzes,
protoze motor 5HP na nic jinyho snad ani nepatri
ale jak rikam na cesky vody to asi stou 6m hne, ale na mori ani nahodou
tady ( corfu ) maj na tech 6-7m minimalne 12-15hp.
ale jak to jiz podotkl bahris, ja to beru podle svyho prostredi... na orliku atp.
to bude asi o neco mirnejsi
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Zvire30 píše:to jiste ale nerikej mi ze 10HP motor zvladne 6m lod pri BF 6-7.
........
Je dobré se zamyslet, zda se dá srovnávat plachetnici 6m s váhou možná kolem 1000kg s tvojí 10m/asi 4tuny?
Konstruktéři doporučují pro každou loď min a max výkon. Pro 6m určitě ne více než 10koní. Ono větší je stejně nevyužitelný. Leda by jsi chtěl jet s plachetnicí ve skluzu?
Loni jsem zažil vítr - na windmetru bylo 15-22m/s, tedy 6-8 Bf. Mám na plachetnici 6,8m/1500kg 4takt 10koní, mávalo to s námi dost, ale výkon stačil. Pochopitelně ve vlnách a proti tomu větru to více než 4kn nejelo.
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
mluvis o mori ? myslim tu tvoji prihodu.
a sylnejší motor není zas TAK NA ŠKODU, nejde o to že bys ten výkon nějak rychlostně využil
ale spiš o to že ten motor pak žene loď i na volnoběh !
divil by ses ale treba kamarád co má 150koni ve 14m Reinke, jede na volnobeh 6-7 uzlů
a žere mu to 2 litry ! Prostě je to jak všude, výkon ničim nenahradíš
to platí u motorek, aut, motoreovejch pil, sekacek, lodí, prostě u všeho
ale mam dojem ze sme majiteli vlakna krapet odbocili z tematu vlakna
jestli se chceš bavit o provozu motoru ve vztahu k síle a rychlosti, klidně.
Jestli to majitel strepí ovšem pár motorů sem postavil, i když připouštim že né lodních.
ale v tomhle směru je to všude stejný. Jed na krkonoše na fichtlu a sežere ti to 2x víc než jawa 350,
protože aby ses hnul z místa musíš tomu dát prostě čoud !
ja stavěl kawasaki gpz, takže zas trochu jinde, ale obecný principy fungujou pořád.
kazdopadne ti muzu rict ze tady vyjet s 5hp motorem na more pri bf6 a vic je sebevrazda !
ale jak rikam, pokud majitel nikdy neplanuje jinam nez sladkou, je to putna.
btw: je dycky dobrý mít výkonu víc, protože v situaci kdy tě vlny poženou na útes, je každej kůň dobrej, to mi věř
a sylnejší motor není zas TAK NA ŠKODU, nejde o to že bys ten výkon nějak rychlostně využil
ale spiš o to že ten motor pak žene loď i na volnoběh !
divil by ses ale treba kamarád co má 150koni ve 14m Reinke, jede na volnobeh 6-7 uzlů
a žere mu to 2 litry ! Prostě je to jak všude, výkon ničim nenahradíš
to platí u motorek, aut, motoreovejch pil, sekacek, lodí, prostě u všeho
ale mam dojem ze sme majiteli vlakna krapet odbocili z tematu vlakna
jestli se chceš bavit o provozu motoru ve vztahu k síle a rychlosti, klidně.
Jestli to majitel strepí ovšem pár motorů sem postavil, i když připouštim že né lodních.
ale v tomhle směru je to všude stejný. Jed na krkonoše na fichtlu a sežere ti to 2x víc než jawa 350,
protože aby ses hnul z místa musíš tomu dát prostě čoud !
ja stavěl kawasaki gpz, takže zas trochu jinde, ale obecný principy fungujou pořád.
kazdopadne ti muzu rict ze tady vyjet s 5hp motorem na more pri bf6 a vic je sebevrazda !
ale jak rikam, pokud majitel nikdy neplanuje jinam nez sladkou, je to putna.
btw: je dycky dobrý mít výkonu víc, protože v situaci kdy tě vlny poženou na útes, je každej kůň dobrej, to mi věř
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Ano, mylím moře, tady na malé přehradě asi 2m vlny nikdy nevzniknou.
Ale jsme dost off topic.
podobné se řešilo tady: modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=52769#52769
Tam si všimni, že jsem zastánce spíše většího výkonu, tedy na horní hranici doporučované konstruktérem lodi.
Taky mám raději ten pocit rezervy výkonu, nejen v lodi.
Ale nebudu asi doporučovat někomu na malou 6m plachetničku motor 30 koní, nevím jak by tam takový 80kilový na zrcadlo vůbec pověsil.
Ale jsme dost off topic.
podobné se řešilo tady: modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=52769#52769
Tam si všimni, že jsem zastánce spíše většího výkonu, tedy na horní hranici doporučované konstruktérem lodi.
Taky mám raději ten pocit rezervy výkonu, nejen v lodi.
Ale nebudu asi doporučovat někomu na malou 6m plachetničku motor 30 koní, nevím jak by tam takový 80kilový na zrcadlo vůbec pověsil.
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
no myslim ze limit tu nekdo uvadel 10 ne ? tak to je v mim rozpeti obsazeno ne ?
kazdopadně abych taky přispěl prakticky něčemu autorovi, tak ohledně hondy:
Hondy jsou materialově velmi dobře řešené a důraz je kladen na spolehlivost.
obecně platí :
Honda = splehlivost
Kawasaki = výkon
Yamaha = kompromis za dobrou cenu
suzuki = hodně lehký ( váhově ) kompromis.
kazdopadně abych taky přispěl prakticky něčemu autorovi, tak ohledně hondy:
Hondy jsou materialově velmi dobře řešené a důraz je kladen na spolehlivost.
obecně platí :
Honda = splehlivost
Kawasaki = výkon
Yamaha = kompromis za dobrou cenu
suzuki = hodně lehký ( váhově ) kompromis.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Ještě jsem koukal na ty váhy - Honda BF5 má 27kg, BF8 35kg, tedy rozdíl zanedbatelný
Kdo chce lehčí, musí hledat 2takt
Ještě záleží na provedení motoru, uváděné váhy jsou ve standartním provedení,
Moje BF10 (2006) má papírově 48kg
ale to moje provedení - noha L High trust, vrtule high trust 4x 10x6,5", el. startér, alternátor 12A a s náplněmi,
dal jsem jej na váhu a bylo překvapení: 57kg .......
Kdo chce lehčí, musí hledat 2takt
Ještě záleží na provedení motoru, uváděné váhy jsou ve standartním provedení,
Moje BF10 (2006) má papírově 48kg
ale to moje provedení - noha L High trust, vrtule high trust 4x 10x6,5", el. startér, alternátor 12A a s náplněmi,
dal jsem jej na váhu a bylo překvapení: 57kg .......
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
Zvire30 píše:mluvis o mori ? myslim tu tvoji prihodu.
a sylnejší motor není zas TAK NA ŠKODU, nejde o to že bys ten výkon nějak rychlostně využil
ale spiš o to že ten motor pak žene loď i na volnoběh !
divil by ses ale treba kamarád co má 150koni ve 14m Reinke, jede na volnobeh 6-7 uzlů
a žere mu to 2 litry ! Prostě je to jak všude, výkon ničim nenahradíš
to platí u motorek, aut, motoreovejch pil, sekacek, lodí, prostě u všeho
ale mam dojem ze sme majiteli vlakna krapet odbocili z tematu vlakna
jestli se chceš bavit o provozu motoru ve vztahu k síle a rychlosti, klidně.
Jestli to majitel strepí ovšem pár motorů sem postavil, i když připouštim že né lodních.
ale v tomhle směru je to všude stejný. Jed na krkonoše na fichtlu a sežere ti to 2x víc než jawa 350,
protože aby ses hnul z místa musíš tomu dát prostě čoud !
ja stavěl kawasaki gpz, takže zas trochu jinde, ale obecný principy fungujou pořád.
kazdopadne ti muzu rict ze tady vyjet s 5hp motorem na more pri bf6 a vic je sebevrazda !
ale jak rikam, pokud majitel nikdy neplanuje jinam nez sladkou, je to putna.
btw: je dycky dobrý mít výkonu víc, protože v situaci kdy tě vlny poženou na útes, je každej kůň dobrej, to mi věř
jsi hodne mimo ... ale budiz ti odpusteno
- Zvire30
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 307
- Registrován: čtv kvě 28, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: S/Y STEEL PULSE
- Kontaktovat uživatele:
SImon:
Podivej se na tohle:
http://alassea.wz.cz/ym.jpg
Ja abys vedel KDO JE TADY MIMO !
ten mcgregor ma tak 6,5m, ja to samozrejme SAILING BOAT ! bohuzel mi po prvnim snimku dosla baterie v telefonu
Podivej se na tohle:
http://alassea.wz.cz/ym.jpg
Ja abys vedel KDO JE TADY MIMO !
ten mcgregor ma tak 6,5m, ja to samozrejme SAILING BOAT ! bohuzel mi po prvnim snimku dosla baterie v telefonu
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
nový dvoutakt
Padl tu dotaz o možnosti sehnat nový dvoutakt. Situace se má takto: od poloviny roku 2006 musí lodní motory splňovat jakousi emisní euronormu, která víceméně vyřazuje ze hry dvoutakty. Tato norma kromě jiného říká, že motory normu nesplňující se nesmějí v EU vyrábět a uvádět do prodeje, nezabývá se ale těmi motory, které v době vstupu normy v platnost byly v provozu nebo v prodeji. Nejnovější dvoutakt, který se tudíž dá v EU koupit od regulérního prodejce, je ročník 2006.
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
nazdar Zvíře30 , s tím mcgregorem to neber tak vážně , to opravdu není standartní plachetnice . Za žádnou jinou stejně velkou plachetnicí takovýto motor nenajdeš . Když z mcgregor vypustíš vodní balast tak se za ním prý dá lyžovat . Ale každopádně si myslím že to simona pobaví .
Kdyby jste někdo nutně potřebovali 10 k cvajtakt tak mám jeden k mání , jestli máte rádi Mosku
Kdyby jste někdo nutně potřebovali 10 k cvajtakt tak mám jeden k mání , jestli máte rádi Mosku
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů