4 tk Honda 5hp - jo ?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Furt pri vode

Příspěvekod PEPO » pon pro 19, 2011 7:49 pm

bobes píše:Tak co ta Honda, sedlo si to? Také vybírám 5tku a Honda má jako jediná ve standardu alespoň 3A dobíjení. Také co jsem prohlížel má tak nějak méně plastů než ostatní 5ky. , delší nohu 575 mm ( ostatní většinou 508) . Většinu dílů mají např. v Avaru skladem a za pár korun sadu na dálkové ovládání. Zde se nemusí kupovat všechno, ale např. jen sada na řazení + bowden a plyn jde řešit např. prodloužením píny jako u gumáků. U jiných motorů tohle sehnat je docela unikum a cena kolem 5.000,-Kč. Zdvihový objem má Honda 127 cm3 , což je střed . Suzuki má sice 134cm3, ale tam mi prodejce říkal, že mají dost reklamací. Na Tohatsu mají dálkové také levné, a motor je za lepší cenu než Honda, ale bez dobíjení a např. řazení mi tam přišlo takové vachrlaté, bez přesné polohy v neutrálu, vše z plastu.
Má někdo 5tku Hondu s dobrými zkušenostmi?

Teraz zasa budem potrebovať zopár rád na ktoré asi v mojom okolí nedostanem odpoveď,tak to skúsim tu ;) ;) ;)
Kedže som si včera doviezol zatial len čln a s kúpou motoru budem musieť nejaký ten rok ešte počkať,tak si zatial budem musieť vystačiť s týmto motorom :? :?
A mám zopár otázok a budem vdačný za každú radu ;) ;)
Kedže na lodi mám od výroby volant tak by nebolo od veci to aj nejako využiť.No len neviem čo k tomu potrebujem :( .
Kde by som sa dopracoval k tej sade s dialkovým ovládaním??Tu sa píše nejaký Avar.Kde je ten obchod??
Aká batéria je vhodná na dobíjanie cez motor??Klasická kyselinová alebo gélová??
Aký ,tuším sa tomu hovorí- teleflex použiť na tento motor??
Ja sa tomu nevyznám a ked som kupoval aj tento motor,tak som sa opálil tak nejak neverím ani certifikovaným servisom :x :x :x
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon pro 19, 2011 8:37 pm

Ten tip na Avar Yacht není špatný, tam by Ti měli i poradit, co k té Hondě 5 potřebuješ
- nějaké řazení /plyn - pákové, pokud ho nemáš + bowdeny, sada montážní na připojení těch bowdenů k motoru.

Na řízení pak je to taky takový bowdenový systém.
Celé to není nejlevnější, na to se připrav.

Tady je kontakt na ten Avar - mají i prodejnu v Bratislavě:

http://www.avaryacht.cz/kontakt.aspx
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Furt pri vode

Příspěvekod PEPO » úte pro 20, 2011 9:36 am

Ahá,takže sa tým myslelo AVARYACHT ;) ;)
No tak tam teda skúsim zavolať a vyzistiť či sa to vôbec dá napojiť na volant a dialkové ovládanie na radenie ;)
Keď sa časom rozhodnem pre kúsu iného-výkonnejšieho motora,tak ten teleflex mi bude pasovať aj na iný motor alebo to zasa budem musieť kúpiť iný tip??? :? :? :?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1931
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte pro 20, 2011 10:49 am

Teleflex by ti +/- mel pasovat na jakykoliv motor az do vykonu, na kterej je ten teleflex stavenej (levny bejvaji do 50HP?). Kupujou se akorat na ruzny motory ruzny redukce (koncovky) na bowdeny. Na teleflex myslim dokazes pripojit jakejkoliv motor, staci si s tim trochu pohrat.
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Furt pri vode

Příspěvekod PEPO » úte pro 20, 2011 10:57 am

No fajn ;) ;) ;)
A vedel by mi niekto poradiť niečo za rozumnú cenu ;) ;) .Alebo čo by to malo mať alebo splňať nejaké požiadavky..
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte pro 20, 2011 11:43 am

Ak tam nechceš tú päťkoňku natrvalo, tak by som sa na to vykašlal, je s tým kopa roboty a efekt žiadny. V prvom rade musíš na ten motor kúpiť, alebo vyrobiť segment umožňujúci pripojiť bowden riadenia, teda otáčania motora a potom prerobiť plyn a radenie rýchlostí. Aj vedenie bowdenov ťa možno bude obmedzovať ak kúpiš iný motor.
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Furt pri vode

Příspěvekod PEPO » úte pro 20, 2011 12:17 pm

Denis píše:Ak tam nechceš tú päťkoňku natrvalo, tak by som sa na to vykašlal, je s tým kopa roboty a efekt žiadny. V prvom rade musíš na ten motor kúpiť, alebo vyrobiť segment umožňujúci pripojiť bowden riadenia, teda otáčania motora a potom prerobiť plyn a radenie rýchlostí. Aj vedenie bowdenov ťa možno bude obmedzovať ak kúpiš iný motor.

Tak nejaký ten rok budem musieť vydržať s tou päťkoňovou Hondou :? :? .
Aby to fungovalo na volant,tak do toho ma tlačia moji juniori ;) ;) ;) .Oni sú aj ochotný si to zaplatiť zo svojich.No deti :hmm:

:hmm: :hmm: .Oni asi nebudú chcieť dlho čakať :? :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte pro 20, 2011 12:34 pm

Keď zistia cenu, tak ich to prejde. Oficialnym predajcom Honda je firma Yachter v Bratislave. Napíš im mail čo to všetko koštuje a uvidíš.
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Furt pri vode

Příspěvekod PEPO » úte pro 20, 2011 1:00 pm

Denis píše:Keď zistia cenu, tak ich to prejde. Oficialnym predajcom Honda je firma Yachter v Bratislave. Napíš im mail čo to všetko koštuje a uvidíš.

No ja sa risknem na to spýtať ;)
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1931
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte pro 20, 2011 1:55 pm

Pokud motor neni v zaruce, tak bych se s tim moc nemazal, koupil jenom to nejnutnejsi a zbytek nejak dobastlil. Vzydt je to par hejblatek a plisku.
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Furt pri vode

Příspěvekod PEPO » úte pro 20, 2011 2:01 pm

Viky_CZ píše:Pokud motor neni v zaruce, tak bych se s tim moc nemazal, koupil jenom to nejnutnejsi a zbytek nejak dobastlil. Vzydt je to par hejblatek a plisku.

Ale kdeže v záruke.To je rok výroby 2000 :D :D :D .Tiež som si myslel že keby som mal vhodný teleflex+bovdeny že nejaký ten plechový prípravok by sa dal pozohýbať snád aj doma a až taká hrôza by to nemusela byť.Teda to je môj názor a je dosť možné že sa mýlim :D :D :D .No nejak to vyriešiť musím.Peniaze na motor+registrácia lode+povinná výbava+preukaz VMP teraz nemám.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte pro 20, 2011 2:37 pm

Ak ťa tá suma zloží, tak volakedy ešte pomerne nedávno sa hýbalo motorom pomocou lanka a kladiek a plyn sa pridával páčkou a lankom z bicykla.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » úte pro 20, 2011 3:33 pm

Vyrobit to jistě šikovný člověk dokáže. nejkomplikovanější je řazení rychlosti, jde dost ztuha, každopádně je dobré to udělat poctivě, aby to pak nezlobilo v nejméně vhodný okamžik, třeba v komoře apod.
Není na škodu se kouknout, jak to mají origo udělané u Hondy, k motoru se dodává extra sada pro předělání na dálkové ovládání.

http://marine.honda.com/products/access ... rsion-kits
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1621
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř pro 21, 2011 11:47 am

Denis píše:Ak ťa tá suma zloží, tak volakedy ešte pomerne nedávno sa hýbalo motorom pomocou lanka a kladiek a plyn sa pridával páčkou a lankom z bicykla.


To ovládání plynu páčkou z kola je velice spolehlivé :-), sám používám. Jen je v tom trošičku menší cit, chce to u karburátoru udělat delší páku, aby bylo přidávání plynu pomalejší.
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Furt pri vode

Příspěvekod PEPO » čtv pro 22, 2011 10:01 pm

No tak tu na slovensku to bude celé stáť aj s montážou cca 400 eur :? :? :?
Ale asi na výber velmi nemám :? :? :?
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1193
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pát pro 23, 2011 9:29 am

400 euro za material s montazi-to je jako v CR teda pokud v tom neni rizeni ale jenom plyn a řazeni-ja mam plyn ovladanej páčkou ze sekacky(VARI)-odstranena aretace bowden z kola(metraz) a nerez drat 1.2 z CO svarecky ,rizeni lankem je dobre a levne-ale pokud potrebujes vyklopit motor musis ho odpojit od lanka
david
moderátor
Příspěvky: 4716
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát pro 23, 2011 9:59 am

packa píše:,rizeni lankem je dobre a levne-ale pokud potrebujes vyklopit motor musis ho odpojit od lanka


nemusíš. stačí vhodně zvolit výšku uchycení lana na motoru vůči kladkám na lodi.
taky se dělávalo uchycení přes pant.
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Furt pri vode

Příspěvekod PEPO » pát pro 23, 2011 10:28 am

Tak asi zatial kúpim ovládanie teleflex+bowdeny nech to aspon nejako vypadá.
Ten originál prípravok na Hondu stojí cca 85 eur :? .
Ešte nejako skúsim vyriešiť ten klb-alebo nejakú hokejku aby mi motor chodil plynulo do strán.
Ten môj čln má zadnú motorovú časť takto vyriešenú a tu na obrázku je tiež len 5 Mercuri.

Obrázek

upravena velikost obrázku, nemůžeš sem dávat šířku 1200Pi, ale ideálně 550 max 600 - Pepa
Obrázek

Skúsim nejako vyrobiť tú prechodku na ultraplex z nerezu-dúfam že nebudem mať problém s vačšou dľžkou bowdenu a bude sa dať niekde vo vnútry schovať ;) . :? :? .
Zatial čo som našiel tak na Hondu sa to pripevňuje asi takto-len tu má ešte prerobené aj štartovanie,to neviem načo :? :? :? .
To radenie vpred a vzad chodí dosť ťažko a obávam sa že riešiť to s nejakým drôtom v bowdene -tak asi by to nefungovalo tak ako by malo :?
:? :?

Mám nad čím teraz rozmýšlať ;)

Obrázek
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1621
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát pro 23, 2011 12:20 pm

Drátem v bowdenu se řadí dobře, i když to jde ztuha, já kupoval na řazení (mám tedy Yamahu 9,9) originál bowden, ale nabízeli mi i neorigo bowdeny různé délky s příslušnými koncovkami na motor.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pát pro 23, 2011 2:55 pm

To provedení s úpravou startování přes kladku směrem nahoru je používané, když je motor např. v šachtě, kde je málo místa a není možné tahat dopředu.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1931
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát pro 23, 2011 11:09 pm

Ja teda u tyhle velikosti lodicky vetsinou jezdim bez zpatecky. Od mola to odstrcim, pak to rovnou vemu popredu a pri pristavani proste naberu priblizovaci smer a ve vhhodnou chvili to chcipnu. Razeni mam jenom na motoru a zrejme to nebudu vic resit. Chystam plyn tou pakou ze sekacky.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » sob pro 24, 2011 4:13 pm

Viky, bez zpátečky je to dobré tak na gumáku,
přistávat k molu s větrem by taky mohlo nedopadnout dobře. Pepo by si asi nechtěl otlouct příď nové lodi. A když už ta honda zpátečku má, tak by bylo jistě lepší ji mít funkční.
Uživatelský avatar
PEPO
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Furt pri vode

Příspěvekod PEPO » ned pro 25, 2011 11:31 am

Samozrejme že ked ten motor spátečku má,tak to aj tak plánujem použiť ;) ;) .
Ved ja si ani na gumáku neviem predstaviť jazdu bez spiatočky :? :? .Lebo pri sonarovaní dna ked pod hladinou nájdem niečo zaujímavé musím čo najrýchlejšie zastaviť a okamžite sa vrátiť a bez spätného chodu a ešte pri takejto ťažkej lodi so slabým motorom,tak to si viem len velmi ťažko predstaviť ;)
Určite kupim v krátkej dobe asi hned po sviatkoch teleflex+bowdeny-to je viac než isté.Ved ako by vypadala nová loď kde by bolo nejaké ovládanie s páčkami od bicykla??Keby je to nejaký starší čln-tam by som to nejako prehliadol ;) ;) . A uvidíme či si na ostatné úpravy trúfnem sám :?
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned pro 25, 2011 12:05 pm

To byla reakce na trochu překvapivý názor Viky CZ
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1931
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned pro 25, 2011 3:18 pm

Zalezi co od toho clovek ceka.

Ja ryby nechytam a takze mi to nedela problem. Na rychlej revers clovek dalkovy razeni potrebuje hlavne mit jednopakovy. Dvoupakovym to je hrozne nepohodlny.

U tyhle velikosti lodicky je motor prekvapive blizko. Protoze mne ten rychlej revers nijak netrapi, tak mi ani nevadi, ze se od "kormidla" potrebuju natahnout 40cm, abych u motoru dosahl na razeni. A to mam jeste motor s kratkou nohou. U motoru s dlouhou nohou je to razeni na motoru pekne po ruce.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů