4 tk Honda 5hp - jo ?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 01, 2009 8:49 am

Tak jo, když máš v záloze 15 HP.. :-D

TataS,

Tady podle technického popisu
to vypadá, že je to součástí.
Nikde není u alternátoru napsáno "optional"
Ale samozřejmě to chce ověřit.
Samozřejmě vím, že je ceník bez Dph. Já už tam kupoval :-) Ale i po přepočtu to vychází laciněji.
Co jsem našel Hondy 5 HP, byly kolem 32-33 000, Suzuki 6HP necelých 30 000.
Naposledy upravil(a) halladin dne ned bře 01, 2009 8:58 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 8:52 am

Délka nohy je u těchto motorů všeobecně standartní 15, 20 a 25". A k tomu bývají u většiny člunů a lodí uzpůsobená zrcadla. Jako
ve všem jsou i tady odlišnosti.
Mohl bys nějak specifikovat problémy u těch motorů Suzuki? Já jsem s nim zatím spokojen, mám ale málo najeto (cca 50hod).
Mě hlavně lákalo těch 6hp, které jsou dosti znát při jízdě ve skluzu. Na těch 20 dní u moře jednou za rok mě vyhovuje. Jinak v HR
mají většinou Yamahi, Marineri, Mercuri pod. Hondy tam moc oblíbeny nejsou.
Naposledy upravil(a) tataS dne ned bře 01, 2009 10:19 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 8:59 am

Mě to taky lákalo ale při koupi mě bylo řečeno, že to nikdo nechce a tak kvůli ceně je neberou.Jinak ani amíci, kterým na ceně tolik
nezáleží je ve standartu nemají. Viz: https://secure.suzuki.com/marine/_m/brochures/df6-4.pdf
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 01, 2009 9:07 am

Jo, ale ti amici mají u alternátoru napsano "option" :?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 9:19 am

No a to je: volitelné- na přání.
Mě ale napadlo, když lze vložkou do sání u Suzuki DF6 snížit výkon na 5hp, jestli by to nešlo u Selvy 7,5hp udělat na 6,75 tj.4,96kw
pro ježdění v HR. Ten motor je jednoválec 165ccm, 27kg a není o moc těžší a dražší něž Suzuki.
Naposledy upravil(a) tataS dne ned bře 01, 2009 9:30 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 01, 2009 9:26 am

jasně. Na tom PDF od CZMARINe to optional chybí. takže by to mělo být v základní ceně. Pokud ovšem to není od pana majitele prodejní trik.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 9:34 am

To pdf je přeložený katalog od Allroundmarine i s chybami, protože pokud vím, tak to v Evropě nikdo komplet nemá a stojí to přez
8000kč.
Naposledy upravil(a) tataS dne ned bře 01, 2009 4:20 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 01, 2009 9:43 am

tataS píše: v Evropě nikdo komplet nemá a stojí to přez
8000kč.


A sakra.
Přesvědčil jsi mně, že jsem s tou Hondou dobře koupil. :lol:
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned bře 01, 2009 9:54 am

Muhu přispět taky se zkušeností s hondami. Sice jsem 5HP jen zkoušel, ale mám a měl jsem několik jiných typů. Od nejstarší BF75, tedy 7,5 koní, tyto povedené typy se vyráběly snad 25 let bez zásadních změn. dodnes se používají a mají pověst nezničitelného motoru.
Později v devadesátých letech se přejmenoval na BF8, je taky verze BF6 s výkonem omezeným na 6 koní. Na dvouválec 8 koní je poměrně malý a lehký 27kg.
Ten BF5 je jednoválec a v porovnání s dvouválci má velké vibrace a je výrazně hlučnější.

Novější modely od 2000 - kulaté mejí více inovací a jsou ještě tišší a úspornější.
Nyní mám tady u nás BF8, starší hranatá, na delší výpravy a moře novou BF10.

měl jsem taky jiné - Suzuki 4 2takt, zánovní stav, dobře startoval, ale problematické bylo seřízení karburátoru. Dvoutakty nemám moc rád pro jejich nepravidelný chod , ze stejného důvodu jako traboše a warťasy.
Dalším byl Yamaha F4, dobře jezdil, ale hůř startoval.
Mercury MH6, 2takt dvouválec, tento přeto že dvoutakt chodí pravidelněji a je tišší, prostě dva válce, menší vibrace. Žere asi 2x tolik co ta yamaha 4.
Johnson - obecně špatná pověst co do spolehlivosti, můj se nezkazil ale špatně startoval.
Mercury F9,9, - dobře startoval, ale hlučný a proti hondě 10 spotřeba vyšší asi o 50%
Nyní zastávám názor, že Honda je značka č.1, steně dobrou pověst mají i v německu a polsku. Proto asi mají taky vyšší ceny jak nových tak i starých motorů. Dovolili
Solidní a za dobrou cenu jsou v poslední době také Yamahy F6 a F8, na ebay jsem viděl nový za 1200Euro. Tolik moje osobní zkušenosti za 20let.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned bře 01, 2009 10:18 am

Dvouválce jsou určitě lepší. Tu dvouválcovou BF 6 jsem v inzerci našel jako skoro nejetý za cenu BF5. Byla z roku 2005 , ale bohužel s krátkou nohou. Jinak jsem obvolal a obepsal mrahy prodejců, jestli jim někde ve skladu ta dvouválcová BF 6 s dlouhou nohou neleží, ale zjistil jsem, že neleží.
Dneska je ta BF 8 (váží už ale kolem 44 Kg) za skoro dvojnásobnou cenu než BF5.
Ta Yamaha F6 a F8( ta je lehce pod 40 kg) je na tom podobně proti F4.
Naposledy upravil(a) bobes dne ned bře 01, 2009 10:46 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » ned bře 01, 2009 10:25 am

to: sedivak
Môj gumak má hliníkovú podlahu, váži cca 65kg, motor cca 27kg, nádrž a príslušenstvo 15kg - dohromady cca 107kg. Ak k tomu prirátaš moju maličkosť 75kg, dostaneš 182kg. S touto hmotnosťou ten gumak ide v sklze - neviem či je to čisté klzanie ale kĺže. Vyskúšal som aj vrtulu s väčším stúpaním - vysledok - náras rýchlosti nepoznať, iba motor ide v nižších otáčkach a na väčšiu záťaž. Je tu otázka či je to dobre alebo nie? Nikde som nevedel zohnat vykonovú, otáčkovú, momentovú charakteristiku tohto motora. Ak by som ju mal, dalo by sa skúmať, či sa náhodou nedá ušetriť na palive a či tá ťažšia vrtula vôbec vyhovuje. Nakoniec ma to mrzelo, lebo tá vrtula ma stála nemalé peniaze.
Štartovatelnosť motora je výborná, aspoň toho mojho - chytí vždy na 1x-2x! Ale pozor na sytič a dotlačenie paliva do karburátora!
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned bře 01, 2009 10:56 am

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 11:49 am

to majircan: Já to mám váhově stejné akorát mám motor 6hp a svoji váhu větší o 8kg+ vnučku 35kg a ve skluzu dle GPS jezdím cca 25-26km. Pokud vyměním vnučku za ženu -+30kg, tak to již nezvednu. Jinak ten tvůj motor je osazen hl. a volnob. tryskou stejně
jako Suzuki DF5 a tak ty motorové charakteristiky budou tuze podobné. Viz odkaz pro halladina. Jinak by bylo lepší dát vrtuly s menším stoupáním. Průměry mají stejné. Katalog součástek je na: http://www.dixiemarinesaleshonda.com/pa ... fault.aspx
je tam uvedeno několik hl. trysek 0,70, 0,75 a 0,78 a volnoběžná 0,35, což odpovídá osazení Suzuki DF5. Větší tryskou (nebo jejím
převrtáním na větší průměr - podle toho co máš v karbecu) a vrtulí s menším stoupáním - (ne větším to byla chyba!) můžeš získat
trochu výkonu. S větší vrtulí se motor dusí- nestačí výkonem.
Jinak toto téma se tady omýlá již delší dobu v různých topicích, které asi nikdo nečte, protože se to pořád znova omílá.
Každá značka má své lepší a horší stránky, které se časem mění s novými typy a kvůli tomu pro osobní potřebu pokud nejde o
profesionální použití je nesmyslné vytahovat tuhle nebo tám tu značku. Auta jsou také různá a proto nejezdíme všichni jenom v BMW.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » ned bře 01, 2009 2:17 pm

to: tataS - teraz som to nepochopil - maš dojem, že vychvalujem alebo preferujem nejakú značku, v mojom pripade Hondu? Vobec nie, ak si to mysliš, tak prepáč - iba som odpovedal na tento dotaz:

to: majircan
Švára to nechce na žádné závodění, ale jen na rybářskou pramici 3,8 m dlouhou a 60 kg těžkou - stejně si ale myslím, že mu to s ní pojede ve skluzu nebo ne?

Chcel som iba prezentovať svoju skúsenosť s týmto motorom nič viac iba aby to bolo v prospech všetkých čo sa rozhodujú kúpiť niečo v tejto kategórii.
Inak dík za info charakteristiky motora. Používam vrtulu s mensím stúpaním, tu ťažšiu používam ako rezervnú. Hoci v povodnej charakteristike motora bola napísaná tá ťažšia. Ale už si to poriadne nepamätám a motor z vrtulou nemám momentáne dostupný - takže neviem teraz presné čísla.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 3:47 pm

Nepíšeš co máš za značku člunu. Je zajímavé, že na rozdíl od motorů měli čluny Honda špatnou pověst a prodejci před nimi nepřímo
varovali. Taky se o tom tady píše.
Já tě v ničem nenapadám. Tvrdit ale že jenom tahle značka je nejlepší je zavádějící. Každý by měl vybrat to co mu vyhovuje a podle
více pohledů: kde má servis, kolik toho najede, kolik za něj chce dát, jak silný potřebuje apod. Kus tady někde píše, že všechny motory
jsou podobné a použitelné pro rekreační použití. Samozřejmě, když máš v rodině nějakou značku, tak je dobré v tom pokračovat.
Na ten rybářský člun je to trochu přepych. Stejnou službu mu udělá Tohatsu, nebo Suzuki který je o dost levnější. Jinde se uvádí, že
je dobrý Parsun za ještě méně. S tou pramicí do skluzu by potřeboval o dost silnější motor. Otázka je tolik má povoleno, protože by musela mít registraci na SPS.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » ned bře 01, 2009 5:06 pm

tataS - teraz neviem na koho reaguješ. Ja som netvrdil, že Honda je najlepšia, ja som len popísal skúsenosti s týmto motorom. Myslím, že medzi najlepšie ho zaradil , bokal,!
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » ned bře 01, 2009 5:12 pm

Na té pramici má švagr povoleno max. 5 hp a on stejně nemá VMP, tak je to jedno.
Parsun bych si mu vůbec nedovolil doporučovat, přeci jen to zatím není moc vyzkoušené a on motorům vůbec nerozumí. Potřebuje něco kam naleje benzín a pojede. A nevím proč by byla honda na rybaření luxus - on najezdí docela dost. :)
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » ned bře 01, 2009 6:26 pm

Když už se tady píše o hondě a tohatsu, měl bych také dotaz. Chystám se koupit motor a rozhoduji se mezi hondou a tohatsu. Cena u 5hp motorů mě přijde v současné době stajná, alspoň co jsem našel. Honda má dobíjení, což se může hodit. Tohatsu je prý tižší. Máte někdo zkušenost, který by jste doporučili. Motor chci pro plachetnici 6,6m 1150 kg.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned bře 01, 2009 6:30 pm

Nemyslím, že je to luxus. I na rybářské pramici je příjemné si v noci posvítit "motorem" . A už zde bylo řečeno, že pokud si na levnější Tohatsu nebo Suzuki dokoupíš dobíjení, jsi cenově mnohem výše než Honda. Také to nemusí být jeho poslední loď.
Pokud se týče Suzuki 6koní, tak Tatas píše , že je s ní náramně spokojen. Přitom v každém druhém příspěvku příspěvku se mu dusí , neustále by jí přetryskovával a předifuzerovával, měnil propeler nebo vybavoval křidýlkama. :D Spíš bych se smířil s tím, že je to prostě Suzuki 4, nepatrně spíše papírově upravená na 6 koní. Pokud bys chtěl skutečně 6 poctivých koní tak asi dvouválec s objemem kolem 200 cm3 tedy Honda BF 6, nebo Yamaha F6. To jsou zase naopak uškrcené osmičky.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 01, 2009 6:44 pm

Teda, bobesi :-)
Ty jsi ale na tataS přísnej.!!!
Co bys chtěl od čistokrevnýho kamnáře ?
Plachty nemá, tak mu nezůstává nic jiného než ladit a ladit.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned bře 01, 2009 7:02 pm

mkovi píše:Když už se tady píše o hondě a tohatsu, měl bych také dotaz. Chystám se koupit motor a rozhoduji se mezi hondou a tohatsu. Cena u 5hp motorů mě přijde v současné době stajná, alspoň co jsem našel. Honda má dobíjení, což se může hodit. Tohatsu je prý tižší. Máte někdo zkušenost, který by jste doporučili. Motor chci pro plachetnici 6,6m 1150 kg.


Zajdi si někam kde mají oba. Strávil jsem prohlídkou 3 hodiny. Zkus si nasucho zařadit i Hondy a u Tohatsu. Honda má přesné řazení - polohy jištěné kuličkou, Tohatsu řadí jako do h-----n. Hlavně neutrál je takovej neurčitej.
Napíšu ti co se mi líbilo více u Tohatsu. Cena=je levnější o cca 3.000-4.000,-Kč. Cenově nejlíp vychází motor s vestavěnou nádrží + dokoupit přídavnou nádrž, hadici, balónek. Na rozdíl od některých jiných pětek s vestavěnou nádrží má i konektor na napojení přídavné nádrže. Nemá ale dobíjení. Více se mi líbil propeler a jeho upevnění. Je zde matka na hřídeli se závitem. U Hondy je závlačka jako měl Tumler. Tohatsu má dle mého jednodušší a lepší mechanizmus startování. Termostat prý mají oba, ale u Tohatsu jsem ho nenašel. Chcípák má na motoru a ne na rukojeti, prý o nějaký mililitr menší spotřeba. Má malou svíčku.
Honda. Zde se mi líbí provedení silenbloků a mechanizmus otáčení motoru. Lepší provedení rukojeti, o dost méně plastů v různých mechanizmech na motoru proti Tohatsu. Lepší přístup k ovládání plynu, např. při výrobě dálkového ovládání. Klasická zapalovací svíčka. U Hondy delší "dlouhá" noha, Tohatsu se zase dělá s Ultra dlouhou nohou, ale tam jsi cenově nad Hondou.
Ani jeden jsem ale neviděl v chodu. To jedině počkat na duben na výstavu lodě na vodě a zde si to porovnat. Pak uvidíš, který je tišší.
U mě nakonec rozhodlo to dobíjení. Pokud bych ho nepotřeboval a nepotřeboval delší nohu šel bych klidně i do Tohatsu.
Ještě jsem zapoměl, že díly na oba motory v Avaru mají skladem, rovněž i hejblata na dálkové ovládání a bowdeny. Na ostatní značky se musí objednávat.
Naposledy upravil(a) bobes dne ned bře 01, 2009 7:22 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned bře 01, 2009 7:04 pm

halladin píše:Teda, bobesi :-)
Ty jsi ale na tataS přísnej.!!!
Co bys chtěl od čistokrevnýho kamnáře ?
Plachty nemá, tak mu nezůstává nic jiného než ladit a ladit.


Mám tam smajlíka né? Tedy v žertu napsané !! :D
Uživatelský avatar
janovec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: stř bře 29, 2006 2:58 pm
Reputace: 0

Příspěvekod janovec » ned bře 01, 2009 7:28 pm

mkovi píše:Když už se tady píše o hondě a tohatsu, měl bych také dotaz. Chystám se koupit motor a rozhoduji se mezi hondou a tohatsu. Cena u 5hp motorů mě přijde v současné době stajná, alspoň co jsem našel. Honda má dobíjení, což se může hodit. Tohatsu je prý tižší. Máte někdo zkušenost, který by jste doporučili. Motor chci pro plachetnici 6,6m 1150 kg.


Ahoj,vybíral jsem podobně. Na loď 7m délky,1,6t jsem vybral 4takt Mercury F4 MLSP pro plachetnice (dobíjení,vestavěná i exrérní nádrž,lodní šroub pro plachetnice). Ideální na vnitřní vody a častou manipulaci. Startování, běh motoru, spotřeba a celkově velká spokojenost. Při rozhodování zda je tento motor vhodný i na příbřežní plavbu do Chorvatska , či případně na řeky jsem se rozhodl koupit silnější. Vybral jsem opět Mercury F8 s dobíjením a elektrostartem. Motor spřažen s kormidlem pro manévrování v přístavech. Řazení na píně.
Zpětně hodnotím oba motory velmi dobře, s tím že 4k je pro tuto velikost lodě na řece proti proudu a na moři na hranici použitelnosti. Opačně 8k už je problematické pravidelně uklízet (39kg).Rozdíl v tahu i komfortu obsluhy je hodně znatelný. Lodní šroub není třeba měnit ani v jednom případě. Tohatsu a Mercury jsou velice podobné motory. Přeju šťastnou ruku při výběru. :)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 8:41 pm

to bobes: Máš krátkou paměť! V topiku Suzuki 5hp z 2.ledna 2008 jsi ten Suzuki 5hp vychvaloval a chtěl jsi jej koupit synovi.
Typický Čech. Já na rozdíl od tebe jsem si to vyhodnotil jako nejvhodnější k účelu použití a teď to jenom dolaďuji. Měl jsem řadu jiných motorů a každý měl nějaké výhody a problémy. Pro mě je rozhodující výkon bez kupování viněty v HR a váha. Cena není rozhodující.
(Pro tebe byla loni hlavním kriteriem). Bohužel na rozdíl od světa je u nás velmi málo lidí, kteří umí něco s motory udělat a podělí se
o to s ostatními. Ty úpravy, které dělám uvádím i s výsledkem aby ostatní nemuseli to samé opakovat. Pokud se podíváš do katalogu
dílů, (to bych ale asi chtěl na tobě příliš), tak uvidíš jak se měnilo léty osazení karburátoru a to chci vyzkoušet a ty vrtule již mám.
A taky se mi osvědčili ploutve vzadu.
Jinak jsem již dosti stár na to abych se urážel a doufám, že i ty to tak bereš.
S tím zdrojem proudu to tady bylo již taky dříve probrané s tím, že to má smysl pouze na delší jízdu ve vyšších otáčkách, kdy to
dynamo dává vůbec nějaké napětí. Jak dlouho bys musel vrčet něž bys trochu nabil akum. cca 55Ah? Min 3-4-5hodin. Je to více
méně propaganda výrobce bez velmi praktického využití pro krátké jízdy po ČR. Těch 6A je již zajímavější. To jenom pro ty co jezdí
úsporně za 0,5l/hod na malé otáčky. Ostatní výrobci dobře ví, proč to nedělají.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 01, 2009 8:59 pm

Jak dlouho bys musel vrčet něž bys trochu nabil akum. cca 55Ah? Min 3-4-5hodin. Je to více
méně propaganda výrobce bez velmi praktického využití pro krátké jízdy po ČR


No, je tady povícero lidí, kteří o dovolené stěhují loď na Slapy či Orlík po řece....
a to je "pár" hodin motorování.
A ten akumulátor se často nevybíjí do mrtě. U některých se to ani nesmí.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host