4 tk Honda 5hp - jo ?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 9:11 pm

To je ale jednorázové přinabytí akum., když bude stejně naplno nabytý na začátku sezony a nevydrží po celou sezonu. A ten akum.
pokud nebudeš mít sluneční článek dostatečně výkonný se vybije samovybíjením přez týden a ty pofiderní 3A to nezachrání. Stejně
většina lidí si bere ten akum. domů, kde má nabíječku a nenechává jej tam přez týden.
Naposledy upravil(a) tataS dne ned bře 01, 2009 9:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned bře 01, 2009 9:24 pm

Já osobně jsem ale proti Suzuki neřekl jediné křivé slovo. Naopak jsem ho chválil pro největší zdvihový objem mezi pětkami. Pouze to, že mi ho dva obchodníci nedoporučili. Za to fakt nemůžu. S tryskama jsem si užil na soutěžní Jawě. S větší se to ulejvalo, s menší to jelo jako hrom, ale zase se to po delší jízdě na plný plyn zadíralo. Tam to byla otázka nejen benzínu ale i oleje. Na dvoutaktu se to dalo udělat podle barvy svíčky. I když jsem to ale doma sebe lépe natryskoval, tak na závody se jelo do Krkonoš, tam bylo ráno pěkně zima a všechno bylo hned jinak. Pak Japonci vymysleli karbec Mikuni a jelo to doma i v Krkonoších a nic se měnit nemuselo.
Urážet se není proč, bylo to opravdu míněno :)

A tomu dobíjení 3A opravdu nejsou nic moc, ale na druhou stranu už před 30 ti lety měl téměř každý i ten nejmenší lodní motor alespoň světelnou cívku. Dneska při současných cenách motorů už by taky žádného výrobce nezrujnovalo dávat tu cívku do každého motoru. ,
Naposledy upravil(a) bobes dne ned bře 01, 2009 9:33 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » ned bře 01, 2009 9:27 pm

Tu by som odporučil gélove akumulátory. Majú malé samovybíjanie sú vodotesné a dajú sa vybiť do tla. Škoda, že aj drahšie.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 9:33 pm

Tyto problémy u moto taky znám. Já ale chci přidat trochu výkonu (v rámci možností) a tak ty koníky chci trochu dopovat větší tryskou.
Vycházím z osazení před tím než začali být ekologický (ty tři hvězdy) a postupně přidávám. Bohužel výsledek znám jednou ročně.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned bře 01, 2009 9:40 pm

majircan píše:Tu by som odporučil gélove akumulátory. Majú malé samovybíjanie sú vodotesné a dajú sa vybiť do tla. Škoda, že aj drahšie.


nevim co to je do "tla", ale jestli to je domrtě, tak je to kokotina. pod 10,5 V si z něj můžeš udělat kotvu a to tě eště nesměj vidět zelený :mad:
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 01, 2009 9:49 pm

david píše: nevim co to je do "tla", ale jestli to je domrtě, tak je to kokotina. pod 10,5 V si z něj můžeš udělat kotvu a to tě eště nesměj vidět zelený :mad:


:D :D

No jasně , tataS, jistí to solar, a když to nebude stačit, šáhnu po centrále.
Konečně jsem objevil solární regulátor, který snese současně alternátor, případně nabíječku.
Ono člověk nikdy neví, co s tou lodí bude provádět, a kde a jak se s ní bude potulovat. Koupit motor bez nabíjení, a pak později litovat, případně shánět jiný, když ten cenový rozdíl není zásadní je hloupost.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned bře 01, 2009 9:52 pm

Jo ta centrála to asi bude jistit.
Naposledy upravil(a) bobes dne ned bře 01, 2009 9:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned bře 01, 2009 9:54 pm

tataS píše:Tyto problémy u moto taky znám. Já ale chci přidat trochu výkonu (v rámci možností) a tak ty koníky chci trochu dopovat větší tryskou.
Vycházím z osazení před tím než začali být ekologický (ty tři hvězdy) a postupně přidávám. Bohužel výsledek znám jednou ročně.

Ještě mě napadá turbodmychadlo, metyalkohol případně dusík. :)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 10:00 pm

To tady již bylo ale tak rychle ho odepsat zase nechci. Bohužel se nedá nic dělat se zapalováním- je to blbovzdorné. S tím turbem-
již se tam nevejde.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 01, 2009 10:04 pm

tataS,
a to je problém se občas projet o víkendu v ČR ? :o
Proč jen v chorvatsku ?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 01, 2009 10:21 pm

Většinou dle zákona schválnosti, když mám volný víkend (nemusím hlídat vnoučata, nebo jet někam na návštěvu, případně pomahat na žních) tak je nevalně. Taky ty tři týdny v HR začátkem prázdnin to dost silně zredukují. Jak se říká: důchodci mají málo volného času.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » pon bře 02, 2009 9:00 am

Když už tady došlo k popisování rozdílů u těchto motorů, tak přidám i svůj postřeh: na Tohatsu 5 se mi líbí výfuk vrtulí, na Hondě 5 se mi nelíbí mechanismus startu (již psal Bobeš) - je zastaralý cca 20 let. Ale tímto netvrdím, co je lepší.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pon bře 02, 2009 10:50 am

tataS píše:Navy centrum jí má v ceně. Ta nádrž extra není žádné velké štěstí. 12,5l + nádrž je asi 15kg a pokud nejedeš dále, tak to jenom překáží. 5hp motor má spotřebu asi 2l/hod a ty vestavěné nádrže mají většinou 1,5l, takže ti to vystačí na 3/4hod jízdy. Při převozu
v autě v ní šplouchá benzín a bryndá ven, protože ta odvzdušňovací dírka nemá uzavření. A pokud jedu dále, tak si vezmu plastový
kanistr 5l a můžu na něj jezdit cca 2,5hod. Na druhou stranu při studeném startu, když máš motor předtím zvednutý z vody, tak je
třeba vícekrát tahat za šňůru, než podtlaková pumpa na motoru napumpuje benzín do karburátoru a motor nastartuje. U připojení externí nádrže máš ruční pumpu (balonek), kterým napumpuješ benzín do karbecu a motor dříve naskočí. Já mám u Suzuki DF6
vnitřní nádrž na 1,5l, kde mám rezervu a používám jako nádrž s balonkem a přípojkou 5l kanystr na kterém mám zavzdušnění
udělané odvzdušňovacím 1/4" šroubkem od topení. Tak mohu kanystr uzavřít a odnést do auta. Fotka je někde v sekci gumové čluny.
V menším člunu ta nádrž dost překáží a při rychlejší jízdě cestuje po podlaze. Maxim. vezu dva kanystry. Viz topik: Tahadlo za člun.


u me honda nadrze jde odvzdusnovaci sroub normalne zavrit
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

honda 5

Příspěvekod pavel65 » pon bře 02, 2009 11:02 am

no po delší odmlce..co moje honda..?? po 1 . sezoně pár najetých hodinách byla na seřízení u prodejce v Brně....špatné dobíjení neodstranil...jinak to co motor měl dostat asi dostal fungoval tak jak se sluší....motoru jsem přidělal dálku..má pevně stanovený neutrál a to je akorátní..nepletese v kvaltech...a další postřehy...oproti třeba suzuki 5 co má soused se děsně klepe při běhu na volnoběh....dobíjení má někde výše zminované 3A . ale na plný výkon motoru..a to jsou sluchátka na uších..řev jak hrom..sice šachta to dost tlumí , ale do lodi jdou i vibrace a dobrý to není...reálně počítat tak polovinu1.5 A. já si koupil solár....další oproti mým předcházejícím motorum potřeboval zvětšit sací otvory pro vzduch do sání až neuvěřitelně. dusil se....kovové zvuky dělalo v šachtě šasí motoru...viz větší vibrace...snad před rokem jsme debatily s adminem jestli hondu 5 nebo 8 dvoutakt.....no musím říct ..že bych už podruhé si hondu nekoupil..snad bych šel jestli je to legislativně možné do nějakého dvoutaktu 6-8 hp, aby ta střední rychlost lodi v pohonu na motor byla s vyšším standartem....ale abych mu jen nekřivdil..spolehnutí je a spotřebu neměřím ..je malá už odhadem
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pon bře 02, 2009 11:03 am

tataS píše:To je ale jednorázové přinabytí akum., když bude stejně naplno nabytý na začátku sezony a nevydrží po celou sezonu. A ten akum.
pokud nebudeš mít sluneční článek dostatečně výkonný se vybije samovybíjením přez týden a ty pofiderní 3A to nezachrání. Stejně
většina lidí si bere ten akum. domů, kde má nabíječku a nenechává jej tam přez týden.


mam na lodi obycejnou baterku, na zacatku sezony nabita, na konci porad jeste bez problemu fungovala ... bez dobijeni! jen s tim obcas vevnitr svitim.
cili nevim s tim samovybijenim se za tyden
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » pon bře 02, 2009 11:37 am

no já ze solára živým tropicool lednici..a osvětlení všechno..čerpadlo na vodu..rádio. přehrávač ..občas se stane, že někdo přinese z lesa klíště a to pak je halogenová žárovka 50 W dobrá....a vychlazený pivo taky...
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » pon bře 02, 2009 11:57 am

Ja som informáciu o tom, že gélová baréria sa dá vybiť až do tla(domrtě), získal tu. Dovtedy som si tiež myslel že hranica je 1,8V na článok. Či je to skutočne tak neviem - nemal som možnosť to vyskúšať! Ja som na tieto batérie narazil, keď som uvažoval s elektrickým pohonom pre 7m loď.


www.exide.sk

Ak sa mi nepodarilo vložiť ten link (neviem s tým narábať - počítačový analfabet),

Tak sa pozrite na: www.exide.sk
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » pon bře 02, 2009 12:06 pm

Ťažký život nováčika - cítim sa ako bažant na vojne. Všetci sa do mňa triafate. Dokonca david používa aj neslušné slovíčka. Hoši, ale ja som bol na vojne táák pred 25 rokmi - aj to si už presne nepamätám.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 02, 2009 12:11 pm

ti simon: Bez změření napětí na konci sezony je tvůj údaj pofiderní. Obyčejný akum. má samovybíjení 1% z kapacity za den.
Záleží na tom kolik toho navrčíš s motorem. Jinak ta žárovka bude svítit i při 10V. Hondy měli nádrže plechové a u těch šlo uzavřít
zavzdušnění ale většina plastových nádrží (možná všechny -nevím) to nemá a k tomu ten benzín prosakuje i u hladinoměru.
Já jsem jednou (nikdy více to už neudělám!) vezl do HR benzín v plastové nádrži co jsem dostal k motoru Johnson a ten smrad po jízdě
s otevřenými okny jsem větral snad měsíc. Taky jsem ji tam daroval rybáři, protože i za jízdy na vlnách z ní cmrndal benzín. Taky se
každý den tahat k vodě s takovou váhou není příjemné protože těch krámů je i tak dost. Jsou lidé, kteří jí tam nechávají stále.
A jsou také lidé (a sám jsem to viděl), kteří ji tam ráno nenajdou. I v HR, kde se moc nekrade ale poslední dobou to tam zavádějí
Poláci i Češi. Nemyslím si, že tady je o moc lepší situace.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » pon bře 02, 2009 12:18 pm

tataS ma dodžubal za Hondu, a aj to si ma asi splietol s niekým iným. No aby som mu spravil radosť, tak na otázku - či by som si znovu kúpil H - BF5, odpovedám - nie! Keby som mal tie informácie, ktoré mám teraz aj prostredníctvom Vás - vybral by som nejaký dvojvalec, asi štvortakt, ktorý by mal asi 8hp a v papieroch a na ňom 6hp, aby som nemusel platiť nálepku. Po 6 ročných skúsenostiach viem, že každý koník je dobrý! Ale tá BF5 je celkom fajn - a myslím poteší aj tých "úbohých 3A".
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » pon bře 02, 2009 12:24 pm

jenže baterie má ,,pracovat,, aby měla stále svojí životaschopnost...jedu na vodu v polovině května a domů během října a tedy jen s jedním nabitím by bylo ouvej pro baterku...sice jsou místa kde bych v revíru nabil , ale je to zastávka aspon na 3 - 4 hodky..hmmm..to není ono..a dobíjet z motoru na 3000 ot/min taky ne.. řešení alternátor a řemínek...dokonce ta moje honda má na těle motoru jakou takous řemenici..ale do toho pokusu se mi už nechce..na volnoběh by alternátor z favorita utáhla...
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 02, 2009 12:27 pm

Mě je jedno s čím čeříš vodu. Jenom jsem měl dojem, že se ty Hondy moc vychvalují na úkor jiných značek. A to vychvalování
3A dobíjení nebylo ničím konkretním (měřením) podložené. Jinak ať ti slouží, zahodit nebo prodat ji můžeš vždycky.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Re: honda 5

Příspěvekod bobes » pon bře 02, 2009 12:52 pm

pavel65 píše:no po delší odmlce..co moje honda..?? po 1 . sezoně pár najetých hodinách byla na seřízení u prodejce v Brně....špatné dobíjení neodstranil...jinak to co motor měl dostat asi dostal fungoval tak jak se sluší....motoru jsem přidělal dálku..má pevně stanovený neutrál a to je akorátní..nepletese v kvaltech...a další postřehy...oproti třeba suzuki 5 co má soused se děsně klepe při běhu na volnoběh....dobíjení má někde výše zminované 3A . ale na plný výkon motoru..a to jsou sluchátka na uších..řev jak hrom..sice šachta to dost tlumí , ale do lodi jdou i vibrace a dobrý to není...reálně počítat tak polovinu1.5 A. já si koupil solár....další oproti mým předcházejícím motorum potřeboval zvětšit sací otvory pro vzduch do sání až neuvěřitelně. dusil se....kovové zvuky dělalo v šachtě šasí motoru...viz větší vibrace...snad před rokem jsme debatily s adminem jestli hondu 5 nebo 8 dvoutakt.....no musím říct ..že bych už podruhé si hondu nekoupil..snad bych šel jestli je to legislativně možné do nějakého dvoutaktu 6-8 hp, aby ta střední rychlost lodi v pohonu na motor byla s vyšším standartem....ale abych mu jen nekřivdil..spolehnutí je a spotřebu neměřím ..je malá už odhadem


Teď je akorát otázka proč se klepe. Jestli proto, že má uložení přes silentbloky. Klepe se, ale tím částečně vibrace pohlcuje. Motor který bude natvrdo se tak klepat nebude, ale větší vibrace jdou do lodi.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » pon bře 02, 2009 1:03 pm

to: david - predpokladám, že tú baterku máš a máš to aj vyskúšané! Lebo inak zavádžaš.

Keď pavel65 napíše, že BF5- ka, pri volnobehu skáče a vibruje, tak tomu verím, lebo viem, že ju má a beriem to ako fakt. A toto musím len potvrdiť. Áno pri volnobehu so sebou dosť šklbe, ale treba povedať, že má aj v takom režime ešte dostatočný krútiaci moment na to, aby so zaradenou rýchlosťou nezdochla a dá sa s ňou pri brehu bez problémov manévrovať.

Ešte by som chcel od tataS -a, informáciu -a on to určite vie, že ako je to u týchto motorov s reguláciou predstihu. To by ma dosť zaujímalo - lebo sa mi zdá, že tam žiadna regulácia nieje.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pon bře 02, 2009 1:10 pm

tataS píše:ti simon: Bez změření napětí na konci sezony je tvůj údaj pofiderní. Obyčejný akum. má samovybíjení 1% z kapacity za den.
Záleží na tom kolik toho navrčíš s motorem. Jinak ta žárovka bude svítit i při 10V. Hondy měli nádrže plechové a u těch šlo uzavřít
zavzdušnění ale většina plastových nádrží (možná všechny -nevím) to nemá a k tomu ten benzín prosakuje i u hladinoměru.
Já jsem jednou (nikdy více to už neudělám!) vezl do HR benzín v plastové nádrži co jsem dostal k motoru Johnson a ten smrad po jízdě
s otevřenými okny jsem větral snad měsíc. Taky jsem ji tam daroval rybáři, protože i za jízdy na vlnách z ní cmrndal benzín. Taky se
každý den tahat k vodě s takovou váhou není příjemné protože těch krámů je i tak dost. Jsou lidé, kteří jí tam nechávají stále.
A jsou také lidé (a sám jsem to viděl), kteří ji tam ráno nenajdou. I v HR, kde se moc nekrade ale poslední dobou to tam zavádějí
Poláci i Češi. Nemyslím si, že tady je o moc lepší situace.


ad baterka - merak na lodi ukazoval pulku toho co na zacatku sezony ... pro me bylo podstatne, ze svetlo svitilo
plastova externi nadrz honda jde normalne uzavrit aniz by smrdela a to i v aute (a umela to i predchozi plastova co sem ji mel k yamaze) a uprimne v tom nevidim zadny zazrak techniky :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů