Příspěvekod bokal » pon bře 02, 2009 5:48 pm
už jsem se dříve zmiňoval o tom , že jsem taky chtěl koupit tu BF 5, ale kvůli hluku a vibracím jsem se rozhodl pro větší.
Ty vibrace jsou z principu jednoválcového čtyřtaktu, yamaha 4 co jsem měl předtím se chovala stejně. Aby byl běh klidnější, musel by mít ten motorek asi 15kg setrvačník, jaký známe třeba z dieslu, a ten se přesto ještě dost třese.
Výrobci to částečně řeší vysokými otáčkami na volnoběhu 1300-1500ot.
Důvodem neklidného chodu na volnoběh může být taky špatně seřízená bohatost směsi. To se pak chová jako dvoutakt.
Kdo chce motor s kultivovaným chodem, musí se ohlédnout po dvouválci. Ten má klidný a tichý chod už od 800 otáček.
Hondu si cením pro její spolehlivost. Ale ty vibrace a hluk mi vadí, takže od 6 koní výše.
Ta BF5 je asi za málo peněz málo muziky. Koupil jsem raději starší BF8 než novou BF5 a jsem spokojen.
Kdo chce lehký jednoválec, řekl bych, že je pak lepší dvoutakt.
Co se týče toho nabíjení,
při měření a zkoušení schopnosti nabíjení několika motorů (Yamaha, Johnson =Suzuki, Mercury, Honda), byly to motory 8-15 koní, jsem se dopátral zajímavého rozdílu. Pouze u posledního modelu Hondy (kulatý) je namísto jadné nabíjecí cívky po obvodu setrvačníku vícepólový alternátor. Chovalo se to tak, že už na vonoběh to dává asi 3A a při zvýšení otáček asi na 1200 dává 10A. Při dalším zvýšení pak 12A. Navíc má zabudovaný regulátor, takže udržuje napětí 14 V a nehrozí přebíjení. Konkrétně je to motor BF10D s el. startem.
To je podstatný rozdíl proti podobným motorům, ktré jsem měl možnost zkoušet - Johnson J10RLE a Mercury F15, u nich se dosahovalo deklarovaných 6A až při vysokých otáčkách, na volnoběhu byl proud zanedbatelný .
Tyhle parametry nikde nikdo neuvádí, jelikož jsem byl nespokojen s nabijením, tak jsem to měřil.