4 tk Honda 5hp - jo ?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » pon bře 02, 2009 1:19 pm

Tak teď teda nevím, zda mám pořád tu hondu švagrovi doporučovat?
Ty vibrace mě dost odrazují! :(
Asi budou dost nepříjemné i při řízení rukou?!
Je ale přece možné, že měl pavel65 jen smůlu na vadný kus,
david
moderátor
Příspěvky: 4715
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon bře 02, 2009 1:20 pm

majircan píše:J
Tak sa pozrite na: www.exide.sk


tak som sa pozrel a aj si počet a nikde se nedočet, co si představují pánové od exidu pod pojmem "hluboké vybití" konkrétně ve Voltech
je tam jen že při 12V má baterka kapacitu nula.
jestli tohle je hlubové vybití, tak by bylo dobrý přestavět všechny " hlídače" spotřebičů z 10,5-11,5 na 12,1V

ps. s gelovkami jsem udělal zkušenost už před cca 13 roky, kdy stačilo nechat ve služebáku zapnutou vysílačku přes noc a ráno už byl konec. a protože páni řidiči to dělali často, přešli jsme opět na klasiku, ta to vydržela v poho.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 02, 2009 1:43 pm

to majircan:Za příčinu toho klepání bych tipoval malé volnoběžné otáčky. Šroubkem u nastavení otevření klapky karburátoru mu trochu
přidej. Volnoběh se nastavuje dle značky a typu na 1100-1600ot/min u 4taktu. To škubání motoru nedělá moc dobře. Zapalování má dnes většina 4taktních motorů většinou od 5hp elektronické s automatickým nastavením předstihu tzn. blbuvzdorné (digital CDI). Na druhou stranu
s tím nejde nijak laborovat, jelikož je to zalité (dovnitř se nedostaneš bez zničení) a umístění na motoru je dané dírkami bez možnosti
úpravy (což mě dosti vadí). Proti tomu je v setrvačníku zalitý kus magnetu, který to iniciuje. V zapalovacím bloku je integrovaný čítač
otáček, podle kterých to přidává nebo ubírá předstih. Proto tyto motory mohou koktat i při hodně malých otáčkách a nechcípnou.
To přidání otáček škrtící klapkou se dělá až po nastavení max. otáček šroubkem volnoběhu. Je to ten šikmo sezhora s delší pružinkou
z pravé strany při pohledu proti sání.
Naposledy upravil(a) tataS dne pon bře 02, 2009 3:57 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » pon bře 02, 2009 1:57 pm

no kluci závěr..hondu 5 4t do držáku za lod ano...do šachty zkuste něco jinýho..klidnějšího a tižšího..dobijení na plachetnici motorem hodte psovi..se přiznám ke kacířství šilhám po skůtrech..resp po jejich hnací jednotce a nebo něco podobnýho..ale to až na další lod
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 156
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » pon bře 02, 2009 2:07 pm

Tak tomu moc nerozumím. Za loď do držáku ano, ale do šachty něco tižšího. Šachta přece něco utlumí, na držáku to bude naopak horší? Já mám teď starý Johnson 2t, 2válec, 6PS a rád bych nový spolehlivý, ale taky tichý. Proto jsem se ptal jestli není Tohatsu 5PS tižší než Honda? Někdo mě tvrdil, že je to dost rozdíl. Sice na plachetnici neběží tolik hodin, ale když mě na držáku v bezvětří běží delší dobu, tak mě leze dost na nervy. Nemá ještě někdo s hlukem zkušenost?
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » pon bře 02, 2009 2:54 pm

to: tataS - súhlasim, veľmi dobre som tem motor skúmal, ako by sa to dalo spraviť - neprišiel som na nič. Mám dojem, že u mojho motora by bolo dobré predstih zväčšiť, hlavne pri vysokých otáčkach a tak z neho dostať ešte niečo naviac.

to: david - neviem či tá technológia ExideGel predsa len nepokročila, lebo čo poznám bežné gélové akumulátory, tak tie rozhodne hlboké vybitie neznášalú. Mám s nimi dlhoročné skúsenosti. Po úplnom vybití do tla, sa už nedajú nabiť buď vôbec - ak boli dlhšie na nule, ak boli len krátko, tak sa dajú nabiť ale nie do 100% kapacity. Taká je moja skúsenosť - keď som sa zaoberal elektropohonom - rozprával som sa aj predajcom " špecialistom" od Banner - tiež ponúkajú gélovky a na otázku úplného vybitia mi povedal, že ich batéria to zvládne. Ibaže doteraz neviem aký to bol špecialista a či mal ozaj pravdu. Ďalej som to potom neskúmal a nehľadal, pretože som od tohto pohonu upustil.
Naposledy upravil(a) majircan dne pon bře 02, 2009 3:41 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 288
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod knoki » pon bře 02, 2009 2:57 pm

Otáčky volnoběhu (viz. někde výše):
Tohatsu MFS 5: 1.300 při neutrálu, 1.100 při zař. rychl. vpřed
Honda BF 5 : ta udává jen 1.550
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » pon bře 02, 2009 3:09 pm

to: sedivak - tie vibracie pri voľnobehu nie sú až tak nepríjemné alebo kritické, to sa nedá povedať. Sú dobre eliminované pružným uložením a na gumáku to nerobí žiadem problém. Maličkým zäčšením otáčok, alebo ako tataS píše - zvýšením volnobežných otáčok, je šklbanie preč. Ono je to asi typické pre jednovalcový štvortakt - myslím že to robia aj ostatné. Iná situácia je asi v pevnej lodi ako píše pavel65 - tie vibrácie sa môžu prenášať ďalej a zosilovať rezonanciou, ale neviem či je to až tak kritické.
Naposledy upravil(a) majircan dne pon bře 02, 2009 3:37 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » pon bře 02, 2009 3:26 pm

to: tataS - prečo sa mi zdá byť ten predstih malý ? Pretože štartovanie mojho motora by zvládla aj baletka - tak je hladké. Doma mám podobný motor s trošku väčším objemom, tuším 150cm3 na malotraktore. Tiež je elektronika zaliata a na pevno, nič sa nedá nastaviť - ale keď štartujem tento motor tak je to poriadna výzva - buď potiahmem poriade a z celej sily alebo mi odtrhne ruku!
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 02, 2009 3:39 pm

Nevím jak u tvého motoru (všechny detailně neznám) ale používal se tam převod jako u startéru auta. Točil jsi malým pastorkem, který vyskočil do ozubení na setrvačníku a tím jsi přez převod do pomala potřeboval menší sílu. Toť jako možné vysvětlení ale já nemám Hondu, jenom co znám různé konstrukce. Ten malotraktor nemusí mít zapalování CDI. Jsou taky tranzistorová zapalování
s pevně nastaveným předstihem, hlavně u motorů, které pracují v menším rozsahu otáček, kde ten proměnný předstih nemá
takový efekt.


to knoki: Díky za ty údaje. Proto jsem si pořídil otáčkoměr abych to mohl nastavit přesněji.
Uživatelský avatar
majircan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvekod majircan » pon bře 02, 2009 4:16 pm

to: tataS - áno je to tak, ten prevod som si neuvedomil, a traktor má len tranzistorové zapalovanie - tak preto ten priepastný rozdiel. Takže predstih nechám predstihom a budem ho považovať za dobrý, keď aj tak sa sním nedá nič robiť. Dík!
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon bře 02, 2009 5:48 pm

už jsem se dříve zmiňoval o tom , že jsem taky chtěl koupit tu BF 5, ale kvůli hluku a vibracím jsem se rozhodl pro větší.

Ty vibrace jsou z principu jednoválcového čtyřtaktu, yamaha 4 co jsem měl předtím se chovala stejně. Aby byl běh klidnější, musel by mít ten motorek asi 15kg setrvačník, jaký známe třeba z dieslu, a ten se přesto ještě dost třese.
Výrobci to částečně řeší vysokými otáčkami na volnoběhu 1300-1500ot.
Důvodem neklidného chodu na volnoběh může být taky špatně seřízená bohatost směsi. To se pak chová jako dvoutakt.

Kdo chce motor s kultivovaným chodem, musí se ohlédnout po dvouválci. Ten má klidný a tichý chod už od 800 otáček.
Hondu si cením pro její spolehlivost. Ale ty vibrace a hluk mi vadí, takže od 6 koní výše.
Ta BF5 je asi za málo peněz málo muziky. Koupil jsem raději starší BF8 než novou BF5 a jsem spokojen.
Kdo chce lehký jednoválec, řekl bych, že je pak lepší dvoutakt.

Co se týče toho nabíjení,
při měření a zkoušení schopnosti nabíjení několika motorů (Yamaha, Johnson =Suzuki, Mercury, Honda), byly to motory 8-15 koní, jsem se dopátral zajímavého rozdílu. Pouze u posledního modelu Hondy (kulatý) je namísto jadné nabíjecí cívky po obvodu setrvačníku vícepólový alternátor. Chovalo se to tak, že už na vonoběh to dává asi 3A a při zvýšení otáček asi na 1200 dává 10A. Při dalším zvýšení pak 12A. Navíc má zabudovaný regulátor, takže udržuje napětí 14 V a nehrozí přebíjení. Konkrétně je to motor BF10D s el. startem.
To je podstatný rozdíl proti podobným motorům, ktré jsem měl možnost zkoušet - Johnson J10RLE a Mercury F15, u nich se dosahovalo deklarovaných 6A až při vysokých otáčkách, na volnoběhu byl proud zanedbatelný .
Tyhle parametry nikde nikdo neuvádí, jelikož jsem byl nespokojen s nabijením, tak jsem to měřil.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon bře 02, 2009 6:30 pm

tataS píše:ti simon: Bez změření napětí na konci sezony je tvůj údaj pofiderní. Obyčejný akum. má samovybíjení 1% z kapacity za den.


U mého Bannera se uvádí 1-3% za měsíc.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 02, 2009 6:49 pm

Již jsem si zvykl, že u Tebe je většina věcí jinak. Hlavně si dobře přečti příspěvek nad tímto tvým. Jestlipak se ti ta Tvoje Honda
ještě zdá tak super? Já netvrdím že je to úplný šunt ale nikdy to nebyl můj favorit. Možná jsou i horší.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon bře 02, 2009 7:02 pm

Hele tataS, :-)
já to neměřil, jen jsem to četl na stránkách solartecu.
A ruku za to do ohně nedám.
Honda mi slušně posloužila loni, silnější motor mi Atol neunese, takže -co navybírám. A o jiné varientě tak slabého motoru s nabíjením kromě Mercury Sailpower nevím.
Ostatně - kdysi jsi viděl foto,a sám jsi řekl že ten motor je skoro nový.Cena byla slušná - tak proč bych litoval ?

No a jestli trochu vibruje ? Já ji v rukách nedržím, kormidluju kormidlem.
A na gumák mám Tohatsu. No ale s tím jsem byl na vodě jen jednou, a většinou řídilo potomstvo. Ale asi bude vibrovat taky - když už bylo řečeno, že je to u jednoválců normální.
Naposledy upravil(a) halladin dne pon bře 02, 2009 7:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 982
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon bře 02, 2009 7:12 pm

Ještě že pan Honda neumí česky a nechodí na fórum. Zřejmě by se probodl samurajským mečem , protože by se nesrovnal s tím, že vyrábí takové 5 tky. :)
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon bře 02, 2009 7:31 pm

david píše:
majircan píše:J
Tak sa pozrite na: www.exide.sk


tak som sa pozrel a aj si počet a nikde se nedočet, co si představují pánové od exidu pod pojmem "hluboké vybití" konkrétně ve Voltech
je tam jen že při 12V má baterka kapacitu nula.
jestli tohle je hlubové vybití, tak by bylo dobrý přestavět všechny " hlídače" spotřebičů z 10,5-11,5 na 12,1V

ps. s gelovkami jsem udělal zkušenost už před cca 13 roky, kdy stačilo nechat ve služebáku zapnutou vysílačku přes noc a ráno už byl konec. a protože páni řidiči to dělali často, přešli jsme opět na klasiku, ta to vydržela v poho.


Ono je to pro mnohé trochu překvapivé, že vlastně v praxi nelze používat celou kapacitu AKU. To hluboké vybíjení je třeba rozumět vybití asi na 10% kapacity a aby napětí nepokleslo pod povolenou mez - např 10,5V, tato hodnota je ovšem závislá na vybíjecím proudu. Je dobré si počíst návod - zde je např. ke gelovkám od mastervoltu - doporučeno do 60% vybiíjet, u AGM jen 50% A o vybíjení "do mrtě" zapomenout, to je její předčasná smrt.
Nejvíce snesou trakční NICD články, tzv louhové.
citace z návodu:
Discharge
Avoid too deep discharges. Regular discharges beyond
60% of the nominal capacity are not recommended as
they might shorten the lifetime of the battery.
Recharge the battery completely, immediately after a
discharge. Never discharge below the final discharge
voltage. The final discharge voltage is related to the
discharge current. See table “Final discharge voltage”.

zdroj: http://www.mastervolt.com/download/Manu ... 804ALL.pdf
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon bře 02, 2009 7:38 pm

Jo, v návodu k mému Banneru stojí"
"Hluboké a opakované vybíjení pod úroveň 12.20V klidového napětí, nebo pod úroveňhustoty elektrolytu1.18g/cm krychl.nevratně mpoškozuje baterii, snižuje její kapacitu atd atd.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 02, 2009 8:25 pm

Taky se uvádí, že se má jednou za dva až max. tři měsíce dobít na plnou kapacitu. Tak aby sis koupil voltmetr a hustoměr a
naučil ses s nimi zarábať. Ono taky záleží v jakém prostředí (teplotě) se ta baterka skladuje.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon bře 02, 2009 8:28 pm

No, ona ta baterka je v kumbále , a vedle ní na stole nabíječka s automatickým nabíjením.
A občas ji zapnu. ;)
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » pon bře 02, 2009 8:54 pm

Ahoj,podle vyjádření prodejce Banner,by baterie měla neustále,,pracovat,tzn.i přes zimu je dobré ji neustále vybíjet a nabíjet,někdo tady ukazoval nabíječku,která to umí,já mám batere u elektrikáře,který ji v dílně,používá na radio,nebo na ni připne malou žarovičku a když je mírně vybitá jemně ji zase nabije a to pořád dokola,mam dvě bannerky 105 Ah jednu 5 a 2. 4 roky a jsou absolutně OK,největší zlo pro bat. je když ji necháme vybitou,při mrazu může i zamrznout a je konec.Ke zničení vybité bateri dojde docela rychle a to i vlétě.Občasné vybití na krev jí nevadí,je na to stavěná,ale musí se co nejrychleji nabít!!! Na měření je nejlepší cejchovanej hustoměr,některé voltmetry prý nejsou až tak přesné,já mám v lodi voltmetr od japončíků a divil jsem se jak je orientační,jájsem si svůj hustoměr ocejchoval na funglovce, a jednou začas měřím hustoměrem.Ahoj.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 02, 2009 9:01 pm

Ovšem pokud máš baterku bez dolévání vody pevně zavřenou, tak je ti ten hustoměr na dvě věci a co pak?
V životě jsem si taky párkrát myslel, že při slušném zacházení a každodenním používání ve služebním autě je baterka dobrá až pak jeden den řekla dost. Pokud je v autě kde za den málo najezdí a často startuje, tak ten počet period rychle přibývá. Z osobní
zkušenosti nevěřím baterce starší tří let ať je od jakékoliv značky.
Naposledy upravil(a) tataS dne pon bře 02, 2009 9:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon bře 02, 2009 9:04 pm

No, ona se otevřít dá :-), a asi by se minimálně jednou za rok otevřít měla.
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » pon bře 02, 2009 9:09 pm

Ahoj psal jsem o Bannerce,tá má špunty a tušim,že je má i Varta.Jestliže je baterie nemá,nemůžeš měřit hustoměrem to je jasné.Ahoj.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 02, 2009 10:37 pm

To je mi jasné ale čím tedy měřit, když i ty voltmetry nestojí za nic? A co když i ta super nabíječka nefunguje správně?
Já mám cejchovaný voltmetr se zátěžovým odporem na měření kapacity článků a je mi na prd, protože u takřka všech nových
akum. se k můstkům mezi články nedostaneš. A to monstrum na měření kapacity celého akum. mají jenom v baterkárnách.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host