lednice

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 02, 2008 10:00 pm

Měli jsme půjčenou od Elektroluxu, která vypadala přesně takto a stála přez 10000 Kč. Chladila výborně dokonce měla nahoře malou
plastovou misku na kostky ledu, který se dělal dost rychle. Chladila okolo -5. Je ale absorční a potřebuje rovinu. Fungovala i při jízdě
v autě.Cena je zajímavá.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob kvě 03, 2008 9:59 am

To burdal1,
to je velmi dobrý tip. Cena vynikající.
Řeešení (BOX) také. Nevytéká chladný vzduch dvířky.
Jen mě tam trochu iritují ty plynové kartuše.
Nevíte někdo jestli by to šlo modifikovat na naše dvoukilovky?

To tataS,
jak to vypadalo s tím plynem u toho Elektroluxu?
Nemáš na to někde odkaz :?:
alffa
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 03, 2008 12:20 pm

Byla u toho hadice s regurátorem tlaku se šroubením na 10kilovku, ke které jsme dali ventil odtlačovací ke 2kilovce. Myslím, že tady bude stejné řešení. Používá to více značek. My jsme s tím na lodi nejezdili, tak nevím jak by se to chovalo ve větších vlnách. Nejlepší
by byla nějaká samonivelace jaká se používá u laserových značkovačů. Určitě by to částečně chladilo i když by nestála v absolutní
rovině, to jsme vyzkoušeli. U ledniček také chladil jenom kousek výparníku a ten je tam také na straně s navlečenými plechy svisle.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob kvě 03, 2008 12:58 pm

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 03, 2008 1:31 pm

To jsen našel také a zdá se, že mají největší sortiment. Potom je také na SK www.probugas.sk/ActiveWeb/Catalog/Product/649/domestic
_rc_1600_egp.html od firmy domestic, která je hodně podobná. O tom Electroluxu zmínky jsou ale nikdo to tady asi nevede.
Chtělo by na břehu vyzkoušet který náklon (podélný nebo příčný) má na výkon lednice větší vliv a podle toho ji na lodi umístit.
Jinak údaj spotřeby 10gr plynu na hodinu je myslím zajímavý.
Ty domesticky jsem v zimě v Bauhasu v Praze viděl ale cenu si už nepamatuji.
My bydlíme v pavilonech a tam si vozím kompresorovou od LG 50 litrů. Absorbční sice běhají přez měnič i za jízdy v autě, ale při 40 ve
stínu i na balkoně s průvanem chladí pomalu. Kompresor se nezastaví po celou dobu pobytu ale stačí uchladit vše co koupíme k jídlu.
Je tam trvale okolo +5 a pivo musím nechat ohřát, nebo riskuji v tom vedru střevní potíže. Má i 5 litrů mrazáček, kde dávám vymrazit
zmrzlinu dělanou z pytlíku. Plechovku vychlazených Krušovic si v thermoobalu nosím i k večeři a češi okolo na mě mlsně koukají. Pro
mne to není problém v penězích, stejně si potom v konobě dám na doplnění tekutin ještě jedno Karlovačko točeno ale vzdor proti
zlodějským cenám nápojů při večeři v jídelně. Pinglové s pitím se můžou vzteknout ale proti osobnímu příteli šéfa recepce si netroufnou
nic udělat.
Naposledy upravil(a) tataS dne sob kvě 03, 2008 2:39 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob kvě 03, 2008 1:59 pm

Noi, mi úplně bude stačit tohle

http://www.dalix.cz/eshop/64-boxy/19-ko ... 1224v.html
mrazničce hlavně namrazit náplně - a vypnout.
To by mi měla elektrika na lodi unést.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 03, 2008 3:04 pm

Obávám se, že tvoje předpoklady se nesplní. 18% je cca 12 minut z hodiny ovšem, když tam nebudeš nic dávat teplého nebo ji otevírat.
Jinak bych řekl, že s malými přestávkami poběží pořád. Už jenom kam ji dát aby měla dobré větrání na chladič při venkovní teplotě 30.
Ten plyn má pořád něco do sebe. Ono totiž ve 2kilové PB lahvi máš více energie nežli v akumulátoru. A na manipulaci je to také lepší.
Jak velký akumulátor bys musel mít aby ti vše utáhl za týden. Ty sluneční články s větším výkonem jsou nekřestansky drahé, velké a
dosti rozměrné a slunce bývá taky za mrakem a pak mají podstatně menší výkon. Ono 35watů příkonů při provozu pouze 50% za hodinu
což je reálnější dělá 35Ahod za den. To je prakticky celá kapacita běžného auto akumulátoru za jeden den bez jiného spotřebiče.
Při té ceně bych počítal více. Zkus si změřit kolik má spotřebu běžná malá kompresorová chladnička za 1den a vyděl to podle obsahu.
Ty reklamní údaje na štítcích jsou hodně vzdálené realitě.
Uživatelský avatar
burdal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 03, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod burdal1 » sob kvě 03, 2008 3:23 pm

alffa píše:To burdal1,
to je velmi dobrý tip. Cena vynikající.
Řeešení (BOX) také. Nevytéká chladný vzduch dvířky.
Jen mě tam trochu iritují ty plynové kartuše.


citace z mevatrade: vratné nádoby na propan-butan - to podle me asi nebudou kartuse.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob kvě 03, 2008 4:07 pm

když jsem říkal vypnout, myslel jsem úplně vypnout. Plánuju aku 100, asi deset hodin denně jízdy na motor ( Honda - teoreticky 3 A, plus jeden panel s asi 2,5 A - taky teoreticky. :-) Ten panel asi bude fungovat déle než ten motor - od nevidím do nevidím. To je ovšem teorie, praxe ukáže :-)
Ostatně jinde o tom píšou.:
Při okolní teplotě 20°C a nachlazeném vnitřním prostoru lednice na 5°C běží lednice jen z 10%, při okolní teplotě 32°C z 18% (např.: při okolní teplotě 20°C, po nachlazení na 5°C, běží - chladí lednice jen 6 minut za 1 hodinu provozu. Spotřeba el. energie za 1h je pouhých cca 0,29Ah při 12V)

Takže při těch 32 ° to bude asi 2 x víc - dejme tomu 0,60 Ah za hodinu. To jde.
Uživatelský avatar
burdal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 03, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod burdal1 » sob kvě 03, 2008 5:13 pm

Nemuzu si pomoct, ale vsechny tyto vypocty mi pripadaji znacne nadsazene. Neverim ze to bude zrat tak malo. Respektive mozna ano, ale rozhodne to z 32°C neudela 5°C. Ovsem nejaka praxe mi chybi. Pouze odhaduji.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob kvě 03, 2008 5:38 pm

2 Burdal1
Skepse je všeobecně velmi zdravá věc. ;) Napsal jsem, že teorie je jedna věc, praxe druhá.
Uvidíme na rozhraní července a srpna.
Všeobecně se ale trdí, že tyhle kompresorové lednice žerou mnohem méně než termoelektrické.
Já jsem zase skeptický vůči těm plynovým. Všude se tvrdí, že musí být v rovině, aby chladily. Ovšem při plachtění....
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 03, 2008 8:47 pm

Kompresorová chladnička by teoreticky mohla dělat i méně. Je to vše o výkonu kompresoru a velikosti výparníku. Výparník je spojen
s vnitřními svislými stěnami, které jsou z duralového plechu. S výkonem je problém s rozběhovou špičkou kdy při rozeběhu potřebuje
motor nakopnout větším příkonem sice pouze krátkou dobu ale nešlo to řešit u chladniček na 220V přez měnič, protože by musel být
moc velký. Proto se dělali všechny jiné než kompresorové. Jak je to vyřešeno u této na stejnosměrné napětí nevím ale předpokládám,
že tam bude tentýž problém s rozeběhem kompresoru proti tlaku plynu. Proto se dělají takovéto chladničky na teplotu optimální k
výkonu motoru a požadované teplotě na krátkodobé skladování potravin, která je méně než 8 stupnů. Při okolní teplotě 32 stupnů
se rychleji vyrovnává teplota vnější s vnitřní a termostat častěji zapíná. K tomu nachlazení vložek. V návodu od nich se píše, že třeba
je mít v MRAZAKU po dobu 2 dnů při teplotě -18. Také jsme používali pro převoz potravin v chladících boxech cca 40 litrů 1,5 litrové
lahve s vodou, které jsme nechali nachladit dva dny v mrazáku. Ono to promrznutí trvá dosti dlouho a tak vychlazení na teplotu +5 bude
trvat celý den při trvale zapnuté lednici a nebude mít žádný smysl, protože rozdíl teplot se rychle srovná a vložky odeberou málo tepla.
Ale v tomto problému již hodně lidí utratilo dost peněz nežli přišli k těmto fyzikálními zákony podloženým závěrům. Sám jsem vystřídal
různých chladících zařízení spoustu až jsem narazil na profesora fyziky, který mě ty zákonitosti objasnil.
Ovšem obchodníci mají rádi lidi, kteří rádi utrácejí větší peníze opakovaně, tak proč by sis to nekoupil.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob kvě 03, 2008 9:50 pm

No, abych řekl pravdu, moc jsem z Tvého expozé nepochopil. Jediný závěr, který mi z toho vyplývá je, že lednička nemůže fungovat :?
Ovšem to jsi asi říct nechtěl. Takže zase nic. Holt nejsem technický typ.
Řekl bych , že všechno je v jádře problém výkonnosti kompresoru, velikosti objemu, který se musí zchladit, a kvality izolace ( tepelné) která zabraňuje oteplování onoho chlazeného prostoru.
Objem je malý, izolace prý kvalitní a kompresor prý taky jde.
Uvidíme.
Jinak můžu odpřísáhnout, že moje lednička doma funguje, a mrazí :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned kvě 04, 2008 12:02 am

Teď jsem nepochopil proč tady rozebíráš nakolik ti vydrží baterie s touto lednicí, když už ji máš a nic jiného než ji konkretně vyzkoušet
ti nezbývá. Tak jsem postupoval také akorád jsem si je vypůjčil a nekupoval je hned a potom čekal co to udělá. Ještě jsem neviděl
aby prodejce nebo výrobce otevřeně řekl, že jeho výrobek má nějaký problém. Všechny jsou vždy na prospektu super.
Tak ti přeji abys jich nemusel moc zkoušet, protože tato značka není z nejlevnějších. A ostatní bude zajímat jak jsi s ní uspěl.
Já jsem netvrdil, že nefunguje, pouze jsem zpochybnoval, že to bude fungovat tak jak si ty představuješ. To že chladí je jasné ale
nepsal jsi, že chladí v takovém režimu jak si představuješ. Při zkoušení si dej dovnitř teploměr nejlépe maximominimální (jsou
takové digitální s čidlem za okno), nasimuluj běžný provoz s vyndaváním a vkládáním teplých věcí a pak podle hodnot co naměříš
můžeš doladit dobu zapnutí. Všechny ostatní představy a řeči bez toho nemají cenu. Hodně úspěchů a hlavně pivo na 8 stupnů.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned kvě 04, 2008 7:31 am

No, já ji ještě nemám, mrazí mi akorát lednička v kuchyni. :D ;) Postupně dokupuju vybavení. A ta lednička příjde naposledy. I kdybych ji měl doma, na lodi ji nevyzkouším, protože loď ještě není elektrifikovaná.
Tady je test té ledničky , kterou diskutujeme.
http://www.autolednicky.cz/scripts/zbozi.php?KID=7 (Modrý odkaz ve stránce - nutno stáhnout) Nevypadá to špatně.
Ale na vysvětlení - chystám se na týden na Dunaj, kde se pojede trvale na motor. Ve spojení se solarem by to mělo vydržet. U běžného, víkendového použití, kdy se bude jen plachtit, přirozeně předpokládám deficit. Ale akumulátor by to měl zvládnout , a přes týden se dobije. Ať už solarem, anebo dobíječkou.
A u té ledničky předpokládám i využití mimo loď . Na terase s adaptérem na 220 V .
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned kvě 04, 2008 8:18 am

V popisech od lednic není uvedeno, která má turbo. Pouze píší která jej nemá. Dobré je mít tam teploměr pro kontrolu vnitřní
teploty a to turbo je také špička. Mě by se nejvíce líbila CF35. To že je nejprodávanější znamená, že vyhovuje více lidem. Ten zdroj
taky něco stojí a většinou někde překáží. Výkonový test se vztahuje pouze k prázdné lednici a nevypovídá nic o normálním provozu.
U velkých lednic máš uvedeno alespoň přibližně (většina údajů bývá stejně reklamních pokud nejsou mezi značkami porovnatelné)
za jak dlouho zmrazíš kg něčeho na -16-18 a to je základ pro srovnání, protože údaj tabulky že po nachlazení to má takovou spotřebu
je od běžného provozu na hony vzdálen. Hlavně by sis měl ujasnit kolik čeho tam budeš vozit a zkusit si změřit jestli to do toho prostoru
vůbec dostaneš. Odhad bez změření většinou velmi klame u prostorů a představy lidí bývají přehnaně optimistické a hledí většinou
pouze na cenu. Ono mít lednici na pouze dvě 2litrové limonády za takové peníze je trochu přepych pro většinu lidí. Jinak lituji, že dříve
tady nebyli. To že se podařilo elektronikou vyřešit náběhovou špičku považuji za převratný objev na tomto poli se kterým bojovalo
hodně elektroinženýrů.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned kvě 04, 2008 8:37 am

Ono to jsou všechno především autoledničky. Ta CF 35 přirozeně není špatná, ale je nutno chladit větší prostor, a tedy bude víc žrát elektřinu. To třeba u kamionů, se silným alternátorem a bateriemi nehraje velkou roli . Takže naprosto chápu, že je nejoblíbenější. Taky tiráci jezdí často ve dvou, a nepřetržitě. Takže spotřeba potravin a nápojů velká.
Zdroj stojí kolem tisícovky.
Ale samozřejmě, netvrdím, že se moje představy musí vyplnit. Přirozeně se může stát, že po vyzkoušení budu nadávat, jak jsem naletěl. :D
Každopádně tu potom dám zprávu.
Uživatelský avatar
SailingChannel
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: sob dub 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Earth

Příspěvekod SailingChannel » ned kvě 04, 2008 9:31 am

Prepáčte mi moju tuposť,ale prečo niekto chce kupovať takúto malú ladničku za tak príšernú cenu.Komresor pre lodné ľadničky sa dá kúpiť dnes za 400,-euro/z druhej ruky za 200/i s výparníkom a termostatom a ľadničku si postaviť sám.Za prvé,jej výkon je nepomerne vetší/tie najlacnejšie uchladia s prehľadom cca 80l pri skoro rovnakej spotrebe/ a za druhé nezavadzia na lodi,ako tie prenosné,ktoré obyčajne nieje kam dobre umiestniť.Tu stavanú si zabudujem,kde budem chcieť a kde na ňu bude miesto,ktoré by bolo normánle nevyužité.I keď já si osobne myslím,že ľadnička na lodi je dobrá iba pre charteristov a ľudí,čo strávia na lodi týždeň-dva.Já som na lodi ladničku nezapol za posledných 5 rokov ani raz.A to trávím na lodi velkú časť roka.Ľadnička je docela veľký žráč energie.A to mám na lodi i generátor/1.4 kW,štyrtakt/ a solárny panel/80 W/. :?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned kvě 04, 2008 9:40 am

Proč tak malou ledničku ? Inu, loď taky není velká, vestavět není kam, a taky plánuju použití mimo loď. (auto, terasa)
Na kutění nemám čas, ani chuť.
A taky ani schopnosti ;) , dodal bych, nebýt to poněkud dehonestující :) Takže tuhle okolnost radši zamlčím :lol:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned kvě 04, 2008 10:34 am

to Sailing Channel: Otázka je co chceš chladit. Pokud ti chutná pivo teplé, není co řešit. Jsou taky lidé co používají různé léky a jiné
věci jako maso,ryby atd. co nesnášejí vyšší teplotu. Je to vše o rozmazlenosti konkretního člověka. To s tím použitím agregátu
a stavbě chladničky je dlouhodobě ne vždy dobré. Uvnitř chladničky se ti sráží voda a pokud nemáš vnitřek z vhodného materiálu,
nejlépe s obsahem stříbra proti plísním, tak tam přez všechno čištění budeš mít černé plísně. Také jsi přehlédl, že u těchto lednic
můžeš dosáhnout teploty až -18 stupnů . Když bys to chtěl od těch agregátů se stejným příkonem, tak by ten obsah také nebyl
moc velký. Ať se ti to líbí nebo ne tak fyzikální zákony neukecáš. Sám dobře vím, že se bez ní dá také přežít ale to se dá i bez
aut, televize,radia a lodí. Také se dá sedět na břehu a koukat do ohně a pít kávu z melty a je to zdravější, stojí to méně peněz a je
u toho méně rizik ale to by toto fórum nemělo smysl. I tak to tady nějak usíná a nových námětů je poskrovnu.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » ned čer 01, 2008 9:27 pm

ahoj všichni....tak téma lednice v lodi...podařilo se mi koupit solární panel výkon 55 W, gelovou 100 Ah baterku a lednici tropicool ...tento výkend Slapy cca 30 st C a systém lednice a dobíjení fungoval v lehce úsporném režimu a tak jak má,nápoje chlazeny příkladně , takže spokojenost až na tu cenu kompletu....to je jediný mrzutý , Pavel
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned čer 01, 2008 9:37 pm

Jakej panel ? A kde ?Já nic nemůžu sehnat
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3179
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 46
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » ned čer 01, 2008 9:53 pm

Jaká je ta cena kompletu ? Klidně to uveď, prosím, my sedíme, my se nevyvrátíme. :)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned čer 01, 2008 10:10 pm

Typnu si :-) Od 15 do 20 000. Tropikůlky nejsou drahé, není to kompresorová lednička, ale relativně hodně žere. Stojí plus minus kolem 5 000.
Nejlacinější kompresorové začínají kolem 12 000.

Problém je sehnat jak kapacitu, kterou Pavel uvádí, tak sehnat něco vůbec. Náš největší výrobce převedl výrobní linku na největší velikost - a všechno exportuje.
Mají se dovézt japonské Kyocery, ale ještě nejsou.
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » ned čer 01, 2008 11:16 pm

nooo cena..musim upozornit , že se počítám mezi levné stavitele a nekoupím hned a vše u každého obchodníka, ale stejně...
- baterie gel 100 Ah trakce...na netu od fi z Brna náhradní zdroje do kamerových a pod systému ...5 000 kč doprava zdarma
- solarko....fi. Solartec. PHa Vinohrady..ochotnej prodejce...55 W za nějakých sluneč. podmínek.....7500 kč plus parkovný
- regulátor stejný dodavatel 6 ti diodový ukazatel stavu nabití manuál jednoduchý svede i laik....1200 kč
- lednice systém tropicool chladí 30 st C pod okolní teplotu, má termostat peltieruv článek s obřím chladákem a další vymoženosti
spotřeba při mém zkoušeném částečně úsporném provozu noc vypnuto...na přímo 46 W, v plném výkonu 55 W plný výkon je běh ventilátoru na plné točky a je dost slyšet , usnout by se nedalo je to randál proudícího vzduchu a to už chladí jako plynová chladnička..asi tak nějak a stála 7000 kč +-
- kabeláže 2x 2,5 mm asi 10 m příchytky šroubky atd asi 400 kč
- brutální rám proti loupežníkum dva dni práce černý železo barvený no příští rok bude lepší cena materiálu 300 kč ...melouchem by byl asi za 1500 kč
- spojovací materiál asi 150 kč
- krycí lišty ty k plovoucí podlaze..od regulátoru vede 6 drátů 2.5 mm nedaly se nijak skovat......150 kč
- no a benzín na poshánění odhad 350 kč
- práce s umístěním v lodi ještě že gelovka může ležet to bych pak musel zvedat lůžko ve špičce a ceny by pokračovaly dál

cena tedy 23 000 kč... ......jo a kompresorový přenosný box jsem nesehnal levněji než za 20000 kč a to doma neprošlo
no snad nebudete všichni potřebovat všechno...ahoj

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů