kterou lod si půjčit?
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- designer
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1581
- Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
[font=[font=] [/font]Arial] [/font]koudy píše:Moc díky za odpověd, jedu poprvý jako kapitán a zárověn poprvý vybírám lod , takže pro klid v duši se radši ptám a jsem rád když se mi dostane pozitivní odpovědi , přeci jen už ten výběr na září neni nijak velký
Ahoj,
mám podobný problém.Chystám se příští rok na rodinnou plavbičku ze Sukošanu (2děti 4 + 7. moje žena, máma a já) a mám zatím jen zkušenost s bavárkou 37 (moc mě neuchvátila při vlnách cca 1,5m). Rozhoduji se mezi elanem 334 a vektorem 36. Může mi někdo poradit nebo doporučit i něco jiného. Díky
- designer
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1581
- Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
to irena
jo myslel jsem 344, trochu mi ujelo číslíčko. Měli jsme 37 cruisera a zvládli jsme to také, ale třeba existuje něco co by ty vlnky lépe rozkrojilo a nesnažilo je to uplácat. Nebyla jsi v té bóře někdy kolem 20tého září?
jo myslel jsem 344, trochu mi ujelo číslíčko. Měli jsme 37 cruisera a zvládli jsme to také, ale třeba existuje něco co by ty vlnky lépe rozkrojilo a nesnažilo je to uplácat. Nebyla jsi v té bóře někdy kolem 20tého září?
Naposledy upravil(a) designer dne ned říj 28, 2007 11:44 am, celkem upraveno 1 x.
Všichni tu obecně píšeme o 'Bavárkách' 'Elánkách' apod.Myslím,že na charterech jezdíme na obdobných lodích.Nebylo by lepší se podělit o zkušenost s konkrétní lodí a charterovkou?Sarah tu někde psala,že měli několikrát půjčenou Gib Sea 37 a byli s ní spokojení.My jsme ji dostali jako náhradní lod (problémy s Blu Balu) z Murteru,lod se jmenovala Lili rok 2002,byla v hrozném stavu,zatím naše nejhorší zkušenost.Trup pod vodoryskou,kormidlo vše obrostlé silnou vrstvou. Do nedělního rána jsme řešili různé opravy abychom vůbec mohli vyplout.Měla pouze dvě vyšlahané baterie,které naprosto nedostačovali.Párkrát jsme kotvu museli tahat ručně.
Pod plachtami však chodila slušně,byla stabilní a pohodlná.Couvání fakt legrace(nezatáčí trošku doleva, ale JEN doleva),ale pokud to víte tak to můžete"využít".Dovolená byla úžasná i tak,ale víckrát bychom si tuto konkrétní lod nepůjčili.
Pod plachtami však chodila slušně,byla stabilní a pohodlná.Couvání fakt legrace(nezatáčí trošku doleva, ale JEN doleva),ale pokud to víte tak to můžete"využít".Dovolená byla úžasná i tak,ale víckrát bychom si tuto konkrétní lod nepůjčili.
- designer
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1581
- Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Měli jsme Bavarii 37 cruiser od Ecosu (marina tankerkomerc v zadaru) a byla to letošní funglovka. Nešla jenom vysílačka, "záhadně" nám v neblbější chvíli odešel motor (podle technika prý zvlhla elektrika - to je na moři dost zvláštní), ale jinak byla moc pěkná a celkem voňavá. Nemám moc zkušeností, ale co se tady dočítám, tak některé loďky jsou dost hororové..
to designer
bylo to 11.září.Věděli jsme ,že bora přijde(pravidelně posloucháme předpovědi),ale nějak jsme si mysleli,že to stihneme.Jeli jsme z Palmižány na klidný zadáček,posádka prý je to nuda.Ve Splitských vratech se vítr otočil,přifuněl,tak jsme zrefovali a pak najednou bác-bylo to běhěm pár minut.Zrefovali jsme ještě víc,ale vlny se udělali tak rychle a vysoké,že bylo lepší nakopnout motor,sundat plachty ,otočili jsme lod a nechali se vyfouknout zase zpátky.Schovali jsme se na Brač do Lučice.Večer jsme tu mluvili s jinou posádkou,která plula z Hvaru přímo na Brač a říkali,že jim foukalo 45.My jsme na lodi neměli windmetr,takže nevím kolik tam bylo,ale pod Bračem nám to už připadalo jako klídek.
Viděli jsme lod,která nesundala plachty a vypadalo to dost děsivě ,když do toho vlítli,úplně lehli nabok,stěžen na chvíli zmizel,nám i lod z dohledu,přes vlny nebylo vidět,ale nakonec jsme je viděli už bez plachet a mířící našim směrem na motor.
bylo to 11.září.Věděli jsme ,že bora přijde(pravidelně posloucháme předpovědi),ale nějak jsme si mysleli,že to stihneme.Jeli jsme z Palmižány na klidný zadáček,posádka prý je to nuda.Ve Splitských vratech se vítr otočil,přifuněl,tak jsme zrefovali a pak najednou bác-bylo to běhěm pár minut.Zrefovali jsme ještě víc,ale vlny se udělali tak rychle a vysoké,že bylo lepší nakopnout motor,sundat plachty ,otočili jsme lod a nechali se vyfouknout zase zpátky.Schovali jsme se na Brač do Lučice.Večer jsme tu mluvili s jinou posádkou,která plula z Hvaru přímo na Brač a říkali,že jim foukalo 45.My jsme na lodi neměli windmetr,takže nevím kolik tam bylo,ale pod Bračem nám to už připadalo jako klídek.
Viděli jsme lod,která nesundala plachty a vypadalo to dost děsivě ,když do toho vlítli,úplně lehli nabok,stěžen na chvíli zmizel,nám i lod z dohledu,přes vlny nebylo vidět,ale nakonec jsme je viděli už bez plachet a mířící našim směrem na motor.
- designer
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1581
- Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
to irena
nás to chytlo při noční plavbě na vis a protože se část posádky zneschopnila mořskou nemocí, tak jsme se hezky chtěli schovat a šli jsme na motor mezi kornatskejma ostrůvkama a ten motor přestal jít a tak jsme si to hezky užívali na plachtách...Ráno v 5 hod jsem si dal laté v Biogradu a byl jsem docela rád, že to mám za sebou.
nás to chytlo při noční plavbě na vis a protože se část posádky zneschopnila mořskou nemocí, tak jsme se hezky chtěli schovat a šli jsme na motor mezi kornatskejma ostrůvkama a ten motor přestal jít a tak jsme si to hezky užívali na plachtách...Ráno v 5 hod jsem si dal laté v Biogradu a byl jsem docela rád, že to mám za sebou.
- designer
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1581
- Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Motor se vzpamatoval asi 300m před vjezdem do maríny (i když svítily různý kontrolky a zvuk měl strašnej) a tak tak nám vydržel až k molu. Naštěstí tam bylo dost místa, takže jsme nemuseli podnikat velký manévry. Rada charterovky byla dost jižanská - nechte ho odpočinout a pak to zkuste nahodit. Takže jsme to tak udělali - stejně jsme šli spát a on se opravdu do odpoledne vzpamatoval. I když divnej zvuk mu zůstal až do soboty (stalo se ve středu v noci). No a pak jsme ho moc nepoužívali, jen u bójí nebo při vyvazování v marínách. Nevím, jestli to po nás charterovka opravovala, ale asi se s tím moc nelámali. No a vzhledem k tomu, že jsme v tu středu dělali zkoušky na kapitanátě v Zadaru, tak to byl dost dobrý křest! Takže v březnu jedu na Maltu a tak kolem, abych si zase užil trochu vlnek...
Na Maltu vyrážíš sám jako kapitán,nebo je to organizovaná přeplavba?Odkud vyplouváte a jakou volíte lod?My tam byli letos na jaře,vyplouvali jsme se Salerna a lod Sun Odyssay 43,bylo to naprosto super,zaskočili jsme i do Tunisu,přistávání uprostřed noci v Africe-fakt nádhera!A Malta je tedy také úžasná.
No doufám, že ten motor opravili - dostat to nezkušená posádka,trochu paniky a průšvih je hotovej.To jsem měla právě na mysli - konkrétní lod a na co si dát pozor,s čím počítat.
No doufám, že ten motor opravili - dostat to nezkušená posádka,trochu paniky a průšvih je hotovej.To jsem měla právě na mysli - konkrétní lod a na co si dát pozor,s čím počítat.
- Achlamarin
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
To Irena, tu GibSea 37 Lili znám dobře, byli jsme na ni v loni v květnu, vzali jsme ji od firmy ASC Gomar v marině Kornati v Biogradu, je rok výroby 2002. Loni ještě byla dobrá a dobře brala vítr v rychlosti 30 uzlů. Akorát prasknul reling, a hák se nám ulomilo a museli jsme chytit bojku lasem. Nejsem překvapen slyšet, že mezitim výrazně zestárla…. Byli jsme s ni spokojeni, tehdy všichny systémy ještě dobře fungovaly. ale už byla jetá a proto už jsme GibSea nebrali – novější už nejsou poněvadž už možná víte že ted patří Dufour.
Přikládám fotku Lili na Molatu.
To Designer, letos jeme mimo jiné vzali také Bavaria 37 (Cruiser) od Ecos v tankerkomercu. Byla úplně nová. Rolovací hlavní plachta měla systém ovládání pomocí šeklu u stěžně a tak se dalo refovat z kokpitu. Šekl velmi brzy prásknul a potom jsme ji refovali prímo ze stěžně – vlasně mnohem jednodušší. Ovládač kotvy byl špatný, měl připojení na přidi a byla tam koroze kde často jsme museli používat sprej na kontakty, což nepomohlo, a nějaký udělátko jakoby kartáč ocelový, což pomohlo. Ale kotva i řetěz byly adekvátní, a loď hezky kotvila v noci kde foukalo silná bora. Kormidlo se muselo upevnit, byl volný, to nebylo poprvé. Já Bavarie už moc nemusím. Ale to jsou všechno maličkosti, byla to supr plavba.
Přikládám fotku Lili na Molatu.
To Designer, letos jeme mimo jiné vzali také Bavaria 37 (Cruiser) od Ecos v tankerkomercu. Byla úplně nová. Rolovací hlavní plachta měla systém ovládání pomocí šeklu u stěžně a tak se dalo refovat z kokpitu. Šekl velmi brzy prásknul a potom jsme ji refovali prímo ze stěžně – vlasně mnohem jednodušší. Ovládač kotvy byl špatný, měl připojení na přidi a byla tam koroze kde často jsme museli používat sprej na kontakty, což nepomohlo, a nějaký udělátko jakoby kartáč ocelový, což pomohlo. Ale kotva i řetěz byly adekvátní, a loď hezky kotvila v noci kde foukalo silná bora. Kormidlo se muselo upevnit, byl volný, to nebylo poprvé. Já Bavarie už moc nemusím. Ale to jsou všechno maličkosti, byla to supr plavba.
- designer
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1581
- Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
to irena
Ne, jedu "organizovaně" od Yachtnetu s Romanem Verbou a je to stejná trasa - Salerno, Malta, Tunis a kolem Korsiky zpátky. Sám jako kapitán bych si na to netroufnul, jedu sbírat zkušenosti a užít si "větší" moře. Ještě nevím, jakou budeme mít loď,ale je možné, že také sunodysejku. Tak už se nemůžu dočkat!
to achlamarin
Lili jsem viděl, byla vyvázaná vedle nás. My jsme měli Ederu. S tou kotvou to bylo stejný a máš pravdu, plavba byla fakt supr a vlastně ty neduhy asi k tomu patřej. Ztrácí to "rekreační" nátěr.
Ne, jedu "organizovaně" od Yachtnetu s Romanem Verbou a je to stejná trasa - Salerno, Malta, Tunis a kolem Korsiky zpátky. Sám jako kapitán bych si na to netroufnul, jedu sbírat zkušenosti a užít si "větší" moře. Ještě nevím, jakou budeme mít loď,ale je možné, že také sunodysejku. Tak už se nemůžu dočkat!
to achlamarin
Lili jsem viděl, byla vyvázaná vedle nás. My jsme měli Ederu. S tou kotvou to bylo stejný a máš pravdu, plavba byla fakt supr a vlastně ty neduhy asi k tomu patřej. Ztrácí to "rekreační" nátěr.
To je legrace. Taky jsme Lili měli předloni. To byla fakt v pohodě, akorát z pohovek v salonu lítaly knoflíky . Proto si nejsem jistá, jestli má smysl probírat konkrétní lodě. Podle mě tam je příliš mnoho faktorů: změna majitele, začátek - konec sezony, štěstí smůla.....
Od Argy jsme měli loď asi před třemi lety. Objednaná loď nebyla, tak nám dali Bavarii 41 z roku 1997. Byla dost zanedbaná, kotevní vrátek fungoval jen občas, přístroje na nás pořád pištěly a hloubkoměr vůbec nefungoval, kormidlo se uvolňovalo, ale největší lahůdka byla, když se rozbil záchod. Měli jsme na palubě inženýra, který, chudák, celý záchod rozebral a něco tam bylo vevnitř zlomené, takže po zbytek plavby jsme byli bez záchodu. Když jsme se telefonicky ptali, co s tím, řekli nám, že je to náš problém. Po návratu tvrdili, že jsme to špatným používáním rozbili, ale zaprvé lodní záchody známe a zadruhé na těch součástkách bylo vidět, že má něco za sebou. Byli velmi nepříjemní a strhli nám 80 Euro z kauce. Stěžovali jsme si u Jachtnetu, přes který jsme měli loď objednanou a oni nám to další rok odečetli.
Ale prý zážitek nemusí být pozitivní, hlavně, že je silný .
Od Argy jsme měli loď asi před třemi lety. Objednaná loď nebyla, tak nám dali Bavarii 41 z roku 1997. Byla dost zanedbaná, kotevní vrátek fungoval jen občas, přístroje na nás pořád pištěly a hloubkoměr vůbec nefungoval, kormidlo se uvolňovalo, ale největší lahůdka byla, když se rozbil záchod. Měli jsme na palubě inženýra, který, chudák, celý záchod rozebral a něco tam bylo vevnitř zlomené, takže po zbytek plavby jsme byli bez záchodu. Když jsme se telefonicky ptali, co s tím, řekli nám, že je to náš problém. Po návratu tvrdili, že jsme to špatným používáním rozbili, ale zaprvé lodní záchody známe a zadruhé na těch součástkách bylo vidět, že má něco za sebou. Byli velmi nepříjemní a strhli nám 80 Euro z kauce. Stěžovali jsme si u Jachtnetu, přes který jsme měli loď objednanou a oni nám to další rok odečetli.
Ale prý zážitek nemusí být pozitivní, hlavně, že je silný .
Je pravda,že je zde mnoho faktorů i subjektivní pocity.Já jen,že vedle nás kotvila česká posádka a byli velmi překvapeni,že na jejich lodi(Bavaria36 2005 Hramina,Canopus)neteče teplá voda a není odčerpávání vody z koupelny.Pokud totiž nepátrá člověk více na netu a nenajede na konkrétní lodě,tak se většinu věcí nedoví.A ani tak to není na 100%.Ve vyhledávačích jsou jen obecné informace - plně vybavená lod apod.
- Martek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 52
- Registrován: ned čer 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Příbram
To designer: Já osobně mám zkušenosti pouze s Baváriemi a Vektorem, takže mé srovnání bude trochu omezené. Letos jsem byl na Vektoru 361 2x a vždy od spol. ASTA Yachting ze Sukošanu. Je to podle mne dobrá a cenově příznivá loď. Neměli jsme s ní jediný problém. Osobně mám raději lodě s klasickou celospírovou hlavní plachtou s lazyjacky což Vektor splňuje. Možná trochu subjektivní pocit je, že Vektor na mne působí více spotrovnějším a "méně luxusnějším" dojmem, v porovnání s Bavariemi. Bavárie mají z mého pohledu "vyšší komfort bydlení". Zmiňuješ se o plavbě s rodinou, což předpokládám bude klidná a pohodová plavba. Nebál bych se lodi VEKTOR i když děti nebo manželka budou možná trochu "reptat" pokud na vedle zakotvené Bavárii uvidí záďovou sprchu, kterou Vektor nemá a nebo jsem ji nenašel .o)
Jinak v sekci "ke stažení" se dá najít několik testů lodí a mimo jiné i právě hodnocení lodi VEKTOR. Psal ho Jirka Zindulka což je hodně zkušený jachtař a jsem proto i z důvodu vlastní zkušenosti přesvědčen, že hodnocení je velmi objektivní.
Jinak v sekci "ke stažení" se dá najít několik testů lodí a mimo jiné i právě hodnocení lodi VEKTOR. Psal ho Jirka Zindulka což je hodně zkušený jachtař a jsem proto i z důvodu vlastní zkušenosti přesvědčen, že hodnocení je velmi objektivní.
V tomhle plati, ze kolik lodi, tolik nazoru. Spise jde o to, lod dobre a peclive prevzit, hned pri prvni vypluti poradne vyzkouset. Pocitat s tim, ze obcas je potreba neco maleho opravit. Pamatovat si, ze si pujcujeme plachetnici a ne motorak, tzn. ze motor je spise pomocnym faktorem a lod je urcena k jizde na plachty. A pak si uz nekazit chvilky na mori. Vim, nekdy je to slozitejsi, ale opravdu spoustu veci muzeme odhalit hned pri prejimce ci testovacim vypluti. Ruku na srdce - kdo z vas zkousi olovnici, ci jinak, jak dobre ukazuje hloubkomer - pravda je nastaven trosku pred lod, ale tak alepson - kdo se pta zda ukazuje hloubku od hladiny, ci od kylu?
Verim, ze vetsina z nas na tomhle webu. Ale taky vetsina z nas by mohla vypravet strasidelne historky o tom, jake "kapitany" potkali treba jen za posledni plavbu. Vloni se me jeden cesky "kapitan" ptal na Hvaru jestli bych mu v mape neukazal kde presne je, ze mu nefunguje gps.
Takze moji favorite, ci spise favoritky : Elan 333 + Elan 40 + Grand Soleil 40
A kdyz budu hezky pracovat, setrit a asi budu muset i krast, tak pak - Hallberg Rassy
Verim, ze vetsina z nas na tomhle webu. Ale taky vetsina z nas by mohla vypravet strasidelne historky o tom, jake "kapitany" potkali treba jen za posledni plavbu. Vloni se me jeden cesky "kapitan" ptal na Hvaru jestli bych mu v mape neukazal kde presne je, ze mu nefunguje gps.
Takze moji favorite, ci spise favoritky : Elan 333 + Elan 40 + Grand Soleil 40
A kdyz budu hezky pracovat, setrit a asi budu muset i krast, tak pak - Hallberg Rassy
Máš pravdu, také se ptám naprosto vždy. A pokud to není nalepené v kokpitu, tak také na možnost proplutí Ždrelacem.jirkaM píše:Ruku na srdce - kdo z vas zkousi olovnici, ci jinak, jak dobre ukazuje hloubkomer - pravda je nastaven trosku pred lod, ale tak alepson - kdo se pta zda ukazuje hloubku od hladiny, ci od kylu?
Tak to je opravdu síla.jirkaM píše:Vloni se me jeden cesky "kapitan" ptal na Hvaru jestli bych mu v mape neukazal kde presne je, ze mu nefunguje gps.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Jirko, tak túto Hallberg Rassy možno zvládneš aj bez kradnutia. Je to sice off topic, ale kam to mám dať inde? Potom to zmažem. Ale vyzerá dobre a aj cena nie je najhoršia.
http://www.remer-boote.de./segelboote/s ... 1471a.html
http://www.remer-boote.de./segelboote/s ... 1471a.html
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše: Je to sice off topic, ale kam to mám dať inde? Potom to zmažem. Ale vyzerá dobre a aj cena nie je najhoršia.
http://www.remer-boote.de./segelboote/s ... 1471a.html
No to Denisi můžeš dát do "Loď mých snů" nebo do "Prodám" ( i s celým inzerátem)
Libore, chcel som aby to mal Jirka poruke, tak preto. Denis
- RadekS
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 253
- Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Nové Veselí
Ahoj Denisi
K tvému dotazu na Y999 mohu říci, že jsem ji měl loni na jaře. Loď byla starší, cca 5 let a na vzhledu to bylo znát, ale vše bylo funkční a taky vydrželo. My jsme měli verzi se třemi kajutami, nevím jestli jsou i jiné, ale tahle byla deklarovaná pro 8 lidí (2x2 v záďových kajutách, 2 v příďové a 2v salónu). Nás bylo 7 a samí hubení kluci, a musím říci, že nás byla plná loď a v 8 si si to nechci představovat. Protáhnout se kolem WC do zadní kajuty bylo skoro s odřenýma ušima. Na loď mám jinak velmi pěkné vzpomínky, dobře zabydlená, dobré plavební vlastnosti i při manévrech v přístavu i při plavbě na plachty. Vyvážená i při větším náklonu. Nám foukalo jen 25, ale nebál bych se sní ani do horších podmínek. Na stoupačku nám soupeři nestačili a drželi jsme krok s pomalejšími posádkami na lodích ELAN 40. Předoboční kurzy jí svědčily poněkud méně. Pod spinakrem byla také velmi příjemná do ruky a snesla i slušný předobok.
K tvému dotazu na Y999 mohu říci, že jsem ji měl loni na jaře. Loď byla starší, cca 5 let a na vzhledu to bylo znát, ale vše bylo funkční a taky vydrželo. My jsme měli verzi se třemi kajutami, nevím jestli jsou i jiné, ale tahle byla deklarovaná pro 8 lidí (2x2 v záďových kajutách, 2 v příďové a 2v salónu). Nás bylo 7 a samí hubení kluci, a musím říci, že nás byla plná loď a v 8 si si to nechci představovat. Protáhnout se kolem WC do zadní kajuty bylo skoro s odřenýma ušima. Na loď mám jinak velmi pěkné vzpomínky, dobře zabydlená, dobré plavební vlastnosti i při manévrech v přístavu i při plavbě na plachty. Vyvážená i při větším náklonu. Nám foukalo jen 25, ale nebál bych se sní ani do horších podmínek. Na stoupačku nám soupeři nestačili a drželi jsme krok s pomalejšími posádkami na lodích ELAN 40. Předoboční kurzy jí svědčily poněkud méně. Pod spinakrem byla také velmi příjemná do ruky a snesla i slušný předobok.
- jojoch
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 127
- Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
tady se chválí Y999? .. tak to se hned přidám .. je to moje srdeční záležitost
jel jsem čtyřikrát Y999 Caspera od Adriatic Charteru z Kaštely .. na příští rok jsem si ji už booknul taky na dva týdny .. je starší, rok 99, ale ve výborné kondici .. jediné, co bych mohl vytknout, je už dost nahlodaný stůl, o který si každý opírá nohy, takže je o deset čísel vyvalený .. jinak se o ni v charterovce starají víc než vzorně
oproti srovnatelné Bavarii 34 je užší, ale je na ní vynechán kapitánský stolek (podle mě na všech lodích nesmyslný, akorát se rozčiluju, že mám na něm rozložené mapy a posádka mi na ně odkládá hrnky s kafem .. to bych i ubližoval...), místo něj je sklápěcí stolík-polička .. díky tomu je ale ušetřena spousta místa .. s protažením se někam nebyl žádný problém, místa je dost .. v kokpitu nezavazí žádný stolek, je sklápěcí ke sloupku kormidla .. ta sedačka u kormidla, co na bavárce umí spadnout do vody a zamířit si to rovnou na dno, je vyklápěcí na pantech .. schůdky do vody jsou skládací, nikam nahoru netrčí .. "badenplato" je pohodlné a relativně široké .. a ta největší úžasnost? .. vše je vyvedeno do kokpitu, včetně lana od rolfoku hlavní plachty, takže není nutné zápasit s klikou u stěžně a otloukat si klouby na rukou o ráhno, stačí zatáhnout, a šnek ve stěžní ji navine .. Y999 má proti B34 větší plochu plachet, nádrž na vodu a větší balast
Y999 úžasně plachtí, jakýkoliv náklon drží spolehlivě, i ve slabém větru se ochotně rozpohybuje .. řekl bych, že má hodně blízko k Elanu .. protože má list kormidla vytažený hodně dozadu, reaguje při couvání velice rychle a přesně .. nevýhodou u této konkrétní starší lodě je hlučný motor, který už něco zažil, a dokáže pořádně vibrovat .. a přímo Casper má problematickou kotvu, se třemi zaoblenými zuby, které se špatně zasekávají do dna .. na trávu se položit nesmí, to je zaděláno na jisté problémy
a co je na ní ještě výborné? .. přece cena .. v červnu se dá pořídit za něco málo přes 900,- eur (se slevami na Boat Brno) .. bez jakýchkoliv dalších poplatků v marině, plná výbava včetně plotrové GPS a motoru ke člunu v ceně
těch sedum dospělých lidí se vejde pohodlně, osum teoreticky, nezkoušel jsem to, ani po tom netoužím, nejsem sardinka
jel jsem čtyřikrát Y999 Caspera od Adriatic Charteru z Kaštely .. na příští rok jsem si ji už booknul taky na dva týdny .. je starší, rok 99, ale ve výborné kondici .. jediné, co bych mohl vytknout, je už dost nahlodaný stůl, o který si každý opírá nohy, takže je o deset čísel vyvalený .. jinak se o ni v charterovce starají víc než vzorně
oproti srovnatelné Bavarii 34 je užší, ale je na ní vynechán kapitánský stolek (podle mě na všech lodích nesmyslný, akorát se rozčiluju, že mám na něm rozložené mapy a posádka mi na ně odkládá hrnky s kafem .. to bych i ubližoval...), místo něj je sklápěcí stolík-polička .. díky tomu je ale ušetřena spousta místa .. s protažením se někam nebyl žádný problém, místa je dost .. v kokpitu nezavazí žádný stolek, je sklápěcí ke sloupku kormidla .. ta sedačka u kormidla, co na bavárce umí spadnout do vody a zamířit si to rovnou na dno, je vyklápěcí na pantech .. schůdky do vody jsou skládací, nikam nahoru netrčí .. "badenplato" je pohodlné a relativně široké .. a ta největší úžasnost? .. vše je vyvedeno do kokpitu, včetně lana od rolfoku hlavní plachty, takže není nutné zápasit s klikou u stěžně a otloukat si klouby na rukou o ráhno, stačí zatáhnout, a šnek ve stěžní ji navine .. Y999 má proti B34 větší plochu plachet, nádrž na vodu a větší balast
Y999 úžasně plachtí, jakýkoliv náklon drží spolehlivě, i ve slabém větru se ochotně rozpohybuje .. řekl bych, že má hodně blízko k Elanu .. protože má list kormidla vytažený hodně dozadu, reaguje při couvání velice rychle a přesně .. nevýhodou u této konkrétní starší lodě je hlučný motor, který už něco zažil, a dokáže pořádně vibrovat .. a přímo Casper má problematickou kotvu, se třemi zaoblenými zuby, které se špatně zasekávají do dna .. na trávu se položit nesmí, to je zaděláno na jisté problémy
a co je na ní ještě výborné? .. přece cena .. v červnu se dá pořídit za něco málo přes 900,- eur (se slevami na Boat Brno) .. bez jakýchkoliv dalších poplatků v marině, plná výbava včetně plotrové GPS a motoru ke člunu v ceně
těch sedum dospělých lidí se vejde pohodlně, osum teoreticky, nezkoušel jsem to, ani po tom netoužím, nejsem sardinka
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů