Ponorkové silo

Popis zajímavých míst na Jadranu

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » ned říj 03, 2010 5:55 pm

Jako vtip dobrý :lol:
Ale jezdím tam roky, byli jsme tam v dubnu na Fajn Regatce, byl jsem tam naposledy ještě 23.6. a ta cedule tam nebyla. :?
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » ned říj 03, 2010 6:05 pm

Teď jsem se vrátili z Chorvatska a jednu noc jsme taky byli na Dugim otoku, uvala Dumboka v tamějším bunkru. A bez problémů, žádné cedule, kotvení jako vždycky.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Příspěvekod Ferdinand » ned říj 03, 2010 7:12 pm

Ahoj Baharisi, u tohoto bunkru jsme stáli při Fajn JI regatce a už tehdy nás odtamtud při jeho prohlídce na gumáku vyháněl nějaký Chorvat s tím, že to je armádní prostor. Na lodi měl ale nějaká děvčata, připadalo mi, že se vytahuje, žádné cedule tam tehdy nebyly. Vyhnal i místního rybáře - bezdomovce.
Uživatelský avatar
Al_Pako
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 70
Registrován: sob dub 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha a okolí

Kotviště v bunkru Lastovo - Velji Lago

Příspěvekod Al_Pako » pon říj 04, 2010 9:29 pm

Ahoj všichni,
kotvili jsme v bunkru na Lastovu v zátoce Velji Lago (jsou tam dva, druhý je v průlivu mezi ostrovem Prežba a Mrčara) v červnu 2009 s lodí Sara. Bunkr byl překvapivě čistý - patrně nedávno uklizený, což jsme usoudili z hromady černých plastových pytlů plných odpadků, jež byly uloženy na molu u bunkru. Bohužel vítr z nich bral odpadky částečně do křovisek na pláži, částečně do moře. Žádné omezení kotvení jsme nezaznamenali, ani správci národního parku, kteří přijeli na člunu vybrat vstupné, neměli k našemu kotvení žádných výhrad. Je pravda, že v bunkru jsme byli sami, ostatní lodě v počtu min. šesti kotvily porůznu v zátoce. Připojuji se k názoru, že hlavní hodnotou těchto kotvišť je téměř stoprocentní ochrana proti nepřízni počasí - Jugoslávské námořnictvo si svého času jistě vybralo ta nejlepší možná místa. Tento konkrétní bunkr nepostrádal ani jisté romantické rysy, hlavně díky tomu, že nebyl znečištěný, a také vzhledem ke své orientaci na východ - vycházející slunce nejen svítilo přímo do tunelu, ale navíc zbarvilo celý portál do růžova.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte říj 05, 2010 7:46 am

:sorry: :offtopic: Jestli se dobře dívám, je to Sara od Ankory?
Pěkná mrcha. Na motor to neplulo, plachty vytahané a ještě se nám snažili (neúspěšně) přišít prohlou trubku na pravé straně zadního koše. Loňský podzim.
Dnes už je asi prodaná. Před 14 dny ještě charter, před týdnem už fr. vlajka na zádi a HR pod pravým sálingem. Majitel popíjel v kokpitu. Tak z toho usuzuji....
Uživatelský avatar
Al_Pako
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 70
Registrován: sob dub 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha a okolí

Taky sorry za offtopic

Příspěvekod Al_Pako » úte říj 05, 2010 2:02 pm

Ahoj Jirko,

To co píšeš o Sáře, je pro mne smutná zpráva! Upřímně, doufal jsem, že se s ní ještě u Ankory setkám. Plachty měla vytahané, to je pravda, ale i tak jsme si na ní loni moc hezky užili. Na motor plula pro nás uspokojivě - to jest jen v případě nejnutnější potřeby, a v takovém případě není pro mě rychlost důležitá. Jako typ mi GibSea 37 vysloveně sedí. Je to typický cruiser, nesmírně pohodlná a příjemně vybavená loď. Ale hlavně - byla to první loď pod mým vlastním velením, nikdy na ni nezapomenu!
Uživatelský avatar
pulrich
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: sob zář 05, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pulrich » úte říj 05, 2010 3:41 pm

Ahoj Baharisi,

tu ceduli v silu na Visu jsem videl taky + asi jste to byli Vy, ty 2 ceske posadky, ktere nam tam uvolnovali vecer misto a pousteli nas dovnitr (dekuji :-) - kotva ne a ne se chytit a toto prislo vhod).

V silu jsme nakonec na noc nezustali a presunuli se na kotvu do Visu - misto nas tam zustali nejaci madari a dalsi prijemni cesi (kterym timto dekuji, ze se prilis nena**li, kdyz jsem je s pokorou prisel pozadat ze potrebujeme ze sila zase vyplout ven a s jiz vyvazanou lodi opet vypluli, aby pak zase zapluli). To byl vazne den blbec, kdy nic neslo podle planu a ja to "blbec" mel ten den na cele :-)

Silo je super kryti, ale moje posadka po opadnuti uvodniho entusiasmu z noveho zazitku propadla z toho prostredi sila v depresi a proto jsme se rozhodli odplout. Kazdy zvuk se tam tisicinasobi s ozvenou a noc pri vice lodich tam musi byt zazitek pro silne nervy.

Oproti tomu kotva ve Visu byla velmi prijemna i s ranni koupeli ve studene vode.

-pux
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte říj 05, 2010 4:10 pm

Pulrich: Čoeče, asi ne. S námi tam byli jen poláci na úhlopříčce a k ničemu podobnému nedošlo. Ale jako by se stalo. Také bych tě netloukl. Moc... :lol:
Datum na fotce odpovídá skutečnosti. Byli jsme tam z 27 na 28.9.

Al_Pako: Je mě líto, ale když jsem v pátek končil, byla Sara vyvázána sice u Ankory, ale přídí k molu a na zádi měla fungl novou francouzskou vlajku. Nic jiného jak prodej mě nenapadá.
Jinak pokud motor v bezvětří hýbe s lodí cca 3-4 uzle na 2,5 tis. otáček, jak by si poradil v extrémním větru, kdy by byl nejvíc potřeba? To je to, proč jsem to zmiňoval. My jej také nepotřebovali.
Uživatelský avatar
Al_Pako
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 70
Registrován: sob dub 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha a okolí

Pořád je to offtopic, ale nevím jak jinak odpovědět

Příspěvekod Al_Pako » úte říj 05, 2010 5:30 pm

Baharisi, souhlasím s tím co píšeš o tříuzlové rychlosti.

ale moje zkušenosti s motorem u Sáry jsou odlišné. Nikdy jsem motor nehonil moc nad 2000 otáček, a to v klidu jela kolem 5 uzlů. A v bouřlivé noci při plavbě ze Sušacu na Vis jsme jeli proti větru 48 uzlů a vlnám 1,5 metru na 2200 otáček pořád ještě jeden a půl uzle. Mám tedy dojem, že při Tvé plavbě musel mít pohon Sáry nějakou závadu - nejspíš na lodním šroubu...

Velká francouzská vlajka na zádi opravdu vypadá na přeregistraci - ale může být taky znakem marnivosti dotyčného jachtaře :-)
Uvidíme zda Sara z nabídky Ankory pro příští sezonu zmizí.
Uživatelský avatar
Al_Pako
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 70
Registrován: sob dub 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha a okolí

"Ponorkové silo" na Visu

Příspěvekod Al_Pako » stř říj 06, 2010 10:50 am

S podzemním kotvištěm na Visu mám zkušenost z dubna 2009, byl jsem tam s Baharisem v rámci Skipper Trainingu na lodi Ana. Vnitřek bunkru byl tehdy opravdu hodně zaneřáděný odpadky a exkrementy, včetně typického zápachu, zejména v přilehlých prostorách skladů a chodeb. Kotvili jsme vyvázáni před vchodem do tunelu, což byla ostatně jediná možnost, poněvadž stěžeň Any byl asi o půl metru vyšší, než abychom mohli vplouti dovnitř. Domnívám se ostatně, že vyvázání jachty před vchodem do tunelu stačí pro ochranu před sebehorším počasím, a není tedy třeba vplouvat dovnitř - ledaže by padaly kroupy velké jako vejce. My tehdy tento problém neřešili, naopak jsme si tam užili sluníčka, což nebylo v tom týdnu právě typické počasí.

Mimochodem, označení "ponorkové silo" je hodně nadsazené. Tyto podzemní úkryty jsou použitelné (a patrně byly používány) pro rychlé motorové čluny, možná vyzbrojené torpédy, ale spíše nikoliv. Prostory, které jsem viděl, nenasvědčovaly tomu, že by v nich byla kdy torpéda uskladněna.
Uživatelský avatar
Lucifer
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Lucifer » stř říj 06, 2010 11:01 am

Loni i letos jsme navštívili bunkry na Dugim otoku. Ani jednou jsme nenarazili na extrémní bordel a smrad a dětmi či nyní naší posádkou to vždy bylo bráno jako dobrodružství. Nyní jsme byli u nejjižnějšího bunkru (jméno zátoky si nemůžu zapamatovat) a vedle bylo moc pěkné koupání i s oblázkovou pláží.
Nikdy nás ale taky nenapadlo zajíždět až dovnitř, vždy jsme se vyvázali před límec. Vevnitř už by to asi bylo dobrodružné až moc... :shock:
Uživatelský avatar
karaya2
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon zář 24, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

re:

Příspěvekod karaya2 » stř říj 06, 2010 12:45 pm

Ty bunkry se taky dají využít k opravám nahoře na stěžni. Vyzkoušeno na Dugim otoku v prostředním bunkru ( výška stěžně 16m. )
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Re: "Ponorkové silo" na Visu

Příspěvekod jerryx » stř říj 06, 2010 1:49 pm

Al_Pako píše:Mimochodem, označení "ponorkové silo" je hodně nadsazené. Tyto podzemní úkryty jsou použitelné (a patrně byly používány) pro rychlé motorové čluny, možná vyzbrojené torpédy, ale spíše nikoliv. Prostory, které jsem viděl, nenasvědčovaly tomu, že by v nich byla kdy torpéda uskladněna.


trosku popsano v tomto clanku http://web.jachting.info/paper/show/submarine-bay

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů