Nepsaná pravidla na lodi

Krátkodobé i dlouhodobé pobyty na lodi / hausbótu z různých úhlů pohledu.

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
deko
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 268
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Re: Zdravení lodí

Příspěvekod deko » úte led 12, 2010 4:02 pm

nas na namornom kurze ucili, ze zdravi IBA kapitan, resp. clovek co je prave za kormidlom. ma to logicky dovod - prave ta ziadost o pomoc. pri obidvoch plavbach som sa to snazil vysvetlit posadke, vzdy ale neuspesne. ono sa tazko vysvetluje, ked vidia ze na inych lodiach mavaju snad aj batolata...

inak aj to (ne)strnganie poharmi pri pripijani ma logicky dovod - lod (a s nou aj posadka) je neustale v pohybe vsetkymi tromi smermi a tak pri strngani moze razantne stupnut spotreba poharov :)

no a k tomu suseniu pradla - ja to tolerujem (s malymi vynimkami - plavky su na zadnom kosi prakticky neustale) iba pri vyviazani/kotveni. vzdy ked vyplavam, predpokladam ze coskoro budeme plachtit a s pradlom na rahne sa dost tazko vytahuje plachta :whist: teraz ma napadla este jedna vynimka - ak som si isty, ze stale budeme iba motorovat (totalna flauta aj podla Aladina).
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Re: Zdravení lodí

Příspěvekod alffa » úte led 12, 2010 4:27 pm

Majsner píše: jednu připomínku, zvlášť pro zahraniční plavby. Na kurzu VMP nás učili na žádnou okolo proplouvající loď přátelsky nemávat, neboť by to mohlo být považováno za žádost o pomoc.

To byl nějaký důkladný kurz VMP. :shock:
Sice nevím, jakou souvislost s "bydlením na lodi" to má, ale pro jistotu už nikdy nebudu mávat na proplouvající lodě, ani s číší vína v ruce.
Co kdyby, to byl zrovna Tvůj instruktor. :D
alffa
Uživatelský avatar
kon-tiki
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon bře 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

zdravení lodí a barvy

Příspěvekod kon-tiki » stř led 13, 2010 1:35 pm

tak pokud já vím, tak máváním o pomoc se žádá vertikálním máváním rozpažených rukou a to pokud možno na přídi lodě.
a ještě k těm nepsaným pravidlům - červené kalhoty v přístavu dříve nosili pouze námořníci, kteří přepluli atlantik, dnes to už málo kdo dodržuje kvůli oblibě červené barvy :)
Uživatelský avatar
kon-tiki
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon bře 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

mávání

Příspěvekod kon-tiki » stř led 13, 2010 1:51 pm

tady ještě přikládám snapshot z RYA Sea Survival Handbook

[img][img]http://img704.imageshack.us/img704/8961/mayday.jpg[/img][/img]
Uživatelský avatar
F2
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: čtv črc 10, 2008 2:00 am
Reputace: 0

k té zelené barvě

Příspěvekod F2 » stř led 13, 2010 1:53 pm

údajně:
1) připomíná barvu pevniny a mohla by tedy vzbuzovat u námořníků smutek na dlouhých plavbách
2) je méně vidět při MOB

avšak např. týmová oblečení pro trans závody se již zelené dělají, příp. firemní barvy v reklamách na lodi viz předchozí komentáře
Uživatelský avatar
kon-tiki
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon bře 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

nepsaná pravidla

Příspěvekod kon-tiki » stř led 13, 2010 2:03 pm

no a ještě trochu těch pověr http://www.failedsuccess.com/index.php? ... fishermen/
takže bacha na banány a černé tašky :D
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » stř led 13, 2010 2:48 pm

Nebyl bych takový cimprlich :D
Když potkám na moři loď, pozdravím a zdraví kdo má chuť. Je to slušné, je to hezké a takové společenské. Zdravíme v době kdy jsme na dohled a rozeznáváme obličeje. Třeba když se míjíme, když jsou lodě navzájem na traverzu.

Jediné na co upozorňuji nováčky a co hlídám je, aby mávali jednou rukou. Zatím jsme žádnou záchrannou akci nespustili. Nenarazili jsme na žádného dementního kapitána, který by si myslel že skupina usmívajících se jachtařů má polámané ruce a žádá o záchranu.
Probůh!!! :smash: :rofl:

Oproti skriptům RYA, u našich vydavatelů jdou ruce většinou nahoru až k sobě, případně i přes sebe.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2323
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 78
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » stř led 13, 2010 3:01 pm

Ono asi moc nezáleží na tom, jak hodně člověk vzpažuje a rozpažuje. V horách je signálem žádosti o pomoc písmeno Y vytvořené z těla a paží. Pilot vrtulníku bude jistě rozumět oběma signálům.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2323
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 78
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » stř led 13, 2010 3:04 pm

Pozdrav jednou rukou směrem k míjející plachetnici mi připadá jako hezká a příjemná věc. Dělám to a ještě nikdy mě nikdo nepospíchal zachraňovat.
david
moderátor
Příspěvky: 4715
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř led 13, 2010 3:21 pm

lynxi, to seš tak zásadovej a motoráky nezdravíš? :x
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » stř led 13, 2010 3:48 pm

řekl bych, že se lynx pohybuje v oblastech, kde už moc motoráků nepotkává... :lol:
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2323
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 78
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » stř led 13, 2010 4:24 pm

Potkávám i motoráky.
Když jsem byl poprvé na moři, skipper řekl: "Motoráky zdravíme také, ale jen když oni nás, PLACHETNICI, pozdraví jako první."
Toho se držím, když z motoráku pozdraví, vždy odpovím. :-)
Edit: Tedy pokud zrovna nevisím oběma rukama na výtahu hlavní plachty. :D
Mimochodem, mám zkušenost, že z motoráků na pozdrav odpovídají jen někdy, z plachetky téměř vždy.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1516
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř led 13, 2010 6:28 pm

Myslím,že nezdraví spíše nováčkové nebo takový ty rychlozbohatlíci co si koupí podotýkám šlupku bajlajňáka a myslí si,že maj bůhvíco přtom to jsou am. srágory který tam dělaj negři. Mě se to stalo už několikrát,že mě takový nepozdravidi,ale je pravda asi dvaktát mě nepozdravl i hadrář a koukal na mě zez 5ti metrů a evidentně měl našpulenou hubu. Já zravím každého žádné velké mávání,ale decentně navíc zdravit má jen kapitán a ne celá mávající posádka i když mi to na lodi také dělají s tím,ale nic nenedělám. Jsou i horší věci na vodě
david
moderátor
Příspěvky: 4715
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř led 13, 2010 7:27 pm

jo jo, zdravit má ten, co je u kolečka, když se míjí kormidelny, menší loď zdraví větší,. v tom mám docela výhodu. z velký plavby odpoví všichni. :good:
že motoráky zdraví plachetnice slyším poprvé, ale proč ne, plachetnice jsou služebně starší. :) s tím problém nemám, protože když někdo nezdraví, zdravím já. jen dost často koukaj jak trubky ze dna. :hmm:
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1415
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 32

Příspěvekod marks » stř led 13, 2010 7:54 pm

dovolím si také přispět svojí troškou do mlýna: http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=1210
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » čtv črc 15, 2010 11:31 am

Zdravím a přeji pěkný den všem námořnicím, námořníkům, náříčnicím, náříčníkům, ná... prostě všem.
Nevím zda-li jsou zde uvedena všechna nepsaná pravidla pár jich zkusím ještě uvésti zde, pro úplnost.
- naskočí-li motor na první pokus, určitě nejde chlazení
- je-li na palubě člen posádky nezkušený, není vhodné jej požádati o vržení kotvy do vody
(poučení bývá drahé ... dvě kotvy pryč a nafouknutý obličej sprdnutého plavčíka)
- pluje-li loď navzdory dobře fungujícímu motoru velmi pomalu, není to plynem, ale zapomněli jste vytáhnout kotvu
- máte-li na palubě osobu něžného pohlaví není vhodné, aby se rozbil motor - loď směřovala nekontrolovatelně ke břehu a vás popadla hloupá myšlenka, že by někdo, vy ne, měl vyskočit z přídě na břeh do dvoumetrových kopřiv a zabránit srážce s břehem vynaložením všech sil - nemluvě o tom, že ona osoba nemá čas se obléci a tak skočit musí (měla) by v plavkách. Obvykle trapné výmluvy na motor, nepomohou, stejně s vámi nebude komunikováno pěkně dlouho.
- zvířectvo - ten pes který pluje při plavbě kolem vaší lodi, je právě ten váš, který se rozhodl v nejméně vhodné chvíli jít si zaplavat (proto doporučení) - na loď berte takové zvířectvo jenž, a) nenávidí vodu, b) lze vytáhnout jednou rukou z vody.
- vplouváte-li do zdymadla, plni soustředění, každý pohyb máte promyšlen a není čas na zbytečné akce a při vší té parádě vyrazili jste na vodu v otevřeném člunu věřte že začne neuvěřitelný slejvák.
- předem velmi důkladně informujte něžné pohlaví o přesných rozměrech lodě, může se stát - že ona osůbka dorazí k motorovému člunu s otázkou - "A kde to má kuchyň" což se může dotknout vaší pýchy ;)
- Jste li ubezpečení, že jediná věc, která se vám nikdy nemůže stát je prasknutá hřídel. Vsaďte na to, že vám prasknou dvě hřídele v jeden den.
- nepouštějte na svou loď, která není vybavena plynovým vařičem, či jakýmkoliv spotřebičem, který dokáže ohřát vodu lidi, jenž nevydrží 2 hodiny bez kafe. Ještě v po roce se v noci budete kroutit při vzpomínkách na neustálé: "Já bych si tak dal(a) kafe"
- opovažte se rušit něžné pohlaví jenž se sluní na palubě lodi poznámkami - zemřel motor, je třeba pádlovat proti proudu pár mil do přístavu. Obzvláště je-li loď alespoň tunová napněte svalstvo a s úsměvem do pádlování.
- chleba se promění v plesnivý vždy v pátek večer v místech, kde obchody o víkendu nefungují. V tu chvíli zapomenete i na to, že jíst ovoce u cesty je nezdravé ;)
- toto pravidlo je trošku drsnějšího rázu, tak jej čtěte opatrně.
jestli jste nepotřebovali mít wc ve všech předchozích lodi, jistě jej nevyužijete ani na té nové
- obnažené ženy se vždy opalují tam, kde je nejméně přehledná část řeky (varování pro hetero-maskulinní, či homo-feminní kapitán(k)y
- řekne-li posádka, v lodi není již ani kousek místa pro další proviant, věřte že jste tak na 60% volného prostoru.
...
jistě lze vymysleti více ;)
Lukas
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » čtv črc 15, 2010 1:00 pm

Skončí-li zničeho nic řeka, jeďte ke břehu do plavební komory.

Obsluha komory už pravděpodobně chystá háky, aby vás pod splavem mohla vytáhnout.
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » čtv črc 15, 2010 1:44 pm

Tak další nepsaná pravidla:
- Kapitán je vždy posuzován dle lodě a posádky, tzn. kdo jezdí sám, je ostudou jen sám sobě.
- navzdory šokujícímu vizuálnímu efektu - opravu se vejdou dva šífy vedle sebe i v Klecanském kanálu. (tzn nevyskakovat z motorového člunu, spatříte-li valící se vanu, jenž jakoby dřela oba břehy)
- kouř z motoru nelze podcenit ač většinou se jedná o drobnost typu obroušeného řemene.
- navzdory ujištění lodního architekta, tesaře, truhláře a všech ostatních odborníků, že střecha je pevná a dupat po ní lze, velmi se doporučuje nečiniti tak, obvykle o tom co říkají experti nemá ona střecha ani tucha.
- něco pro rybáře vodáky - největší rybu ulovíš na nejhorší prut. Velikost ryby je nepřímo úměrná zkušenostem a věku rybáře ;)
- (dávání lodí na vodu) - jste-li přítomni a pomáháte s každou lodí, jenž směřuje na vodu, ve chvíli, kdy se oko jeřábu otočí k té vaší kocábce v celé loděnici nenajdete člověka, který by na vás měl čas
- tvrdí-li většina lidí že se navzdory vašemu vytahování vykoupete - pak se určitě vykoupete. Čímž pochopitelně zajistíte obrovské zadostiučinění všem přihlížejícím, kteří jsou sezváni škodolibou osobou, většinou tou vámi nejbližší.
- nikdy neváhat udělat potřebný krok ku snadnosti splnění úkonu, je mnoho těch co pro lenost svou slušně si natloukli.
- ten nejlepší uzel, který nikdo nerozváže se vždy samovolně vytvoří na vazáku v plnící se komoře ;) vždy mít sekyru po ruce, nikoliv na vlastní krk, ale na vlastní lano.
- správný vodní motorista musí mít vždy ruce po ramena v motoru - slavná věta mého otce (vždy když jí pronesl přemýšlel jsem vážně o přívěsném motoru a plachtách)
- vercajk na lodi - ať už máte nástrojů sebevíce, ten, který zrovna potřebujete jste si nechali doma
- na lodi žijí skřítci. Položíte-li si klíč číslo 14 na záď (to můžete odpřísáhnout) najdete jej, po nákupu nového za dva měsíce, spokojeně usazený v přídi.
- lékárnička na lodi by neměla být starší než loď (zvláště to platí u lodí, které jsou starší 30ti let)
- na lodi NIKDY neplatí slovo NIKDY...
* nikdy jsem nic neutopil
* nikdy jsem nezlomil vrták
* nikdy jsem neřešil chlazení
;)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » čtv črc 15, 2010 3:07 pm

Jóóó, těžká otázka. :?

Řekněme, měl by být. Ale dostupnost a masovost s jakou jachtařina zaplnila volný čas širokých mas, nahrává spíše tomu že jachtařská etika a slušnost se ztrácí v nedohlednu.

Je na každém kapitánovi, aby poučil své posádky a držel je v mezích slušnosti. Jenomže takový kapitán musí "vyrůst", někdo jej to musí naučit a vštípit mu tyto pravidla.
Je pravda že hoši z brdských (ale i jiných) lesů, kteří jsou na lodi třeba poprvé, toto neví. A někdy se těžce smiřují se skutečností, že na vodě se všechno nese a že posádky se chtějí vyspat, třeba před náročnou plavbou druhý den. O přemíře alkoholu ani nemluvím.

Je podle mě potřeba se s tím prát, nevzdávat to. Vychovávat, vysvětlovat, poučovat. I když za současného stavu, viz výše, mám pocit že to nejde vyhrát. Hlučnost je na vzestupu a jde napříč národnostním spektrem. Dokonce i sami domácí si umí udělat v zátoce diskotéku.

Já, co se týká noci, ctím a vyžaduji obecně uznávanou hodinu nočního klidu. Když to posádce vysvětlím, tak to pochopí.
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » čtv črc 15, 2010 3:23 pm

Obávám se, že jest pravdou, že mnoho již vodáků, gentlemanů není, žádné rytířské kodexy nehrají roli.
Pár příkladů:
Nemám nic proti rychlým člunům, nicméně když vám kolem desáté v Hořínském kanále prosviští silnomotorák kolem lodě...vlna, která ho následuje skoro usadí vás na břeh. V těch okamžicích jste-li vázán slibem mlčenlivosti, prokousnete si vzteky rty i jazyk. Ale stále zůstáváte gentlemanem.
Nejhorší je, když vám ublíží ti, které považujete za řekněme vzory.
Pár let jsem měl loď v zátoce, mimo loděnici, za celou dobu se mi ztratilo pouze lano, asi jej potřeboval nějaký jiný vodák, já se nezlobím, neb mi loď přivázal ke břehu nějakou náhražkou.
Ale,... ale.. vím, že se to nemá dělat takhle neblaze hovořiti o zkušenostech v jisté loděnici, ale zaslouží si, aby bylo minimálně to řečeno, napsáno.
svého času jsem měl veterána celkem udržovaného warťáska, 6ti metrový mahagonový člun. Řekl jsem si, že bych tedy mohl i vplout do nějaké loděnice pražské, stát se hrdým členem. Vybral jsem si jednu nejmenovanou ;) nechci skutečně nikoho urážet více než je záhodno. Jak to dopadlo? :) vstupní poplatek je pochopitelný a já neprotestoval. Neměli pro mě molo, ale bylo mi slíbeno, že pochopitelně pro mě molo vytvořeno bude. Zde jsem byl již trošku rozladěn když po půl roce stále nic a jediné čeho jsem se dočkal bylo kopání do špičky mé lodě, neb jsem si dovolil býti uvázán tam, kde členové loděnice u břehu měli zahrádky. Skutečně nejsem kazisvět, ale nebylo jiného místa. A to už jsem litoval vstupního poplatku. Těšil jsem se na břeh, že si loď dám trochu dohromady, přišel jsem brzy ráno ubezpečen, že tak se má činiti a všem pomáhati, tak u každé lodi jsem stál a každému pomáhal :) nebylo mě viděti při kávičce, jen v rukavicích při tahání a upevňování lodí...a pak přišla po několika hodinách práce na řadu má loď. A to jsem viděl kolik ochotných členů loděnice se našlo :) díky bohu za jednu dobrou duši, ano je pravda že na člun není třeba mnoho lidí, mě by celkem stačilo, kdyby postávali kolem a jen hlídali, pro jistotu, ale to nic...další zavrčení na loděnici.
Ale loď byla na břehu a já se těšil na broušení a kytování, laminování, natírání. Jednoho dne jsem dorazil k loďce a nevěřil jsem svým očím, když na mém bezbarvém laku na mahagonu byly znatelné kruhy modré barvy, takové které vzniknou když položíte plechovku s barvou na stůl... ahááá loď vedle mě byla čerstvě natřená modrou. To mě stálo mnoho sebezapření, abych se nepodepsal já na oné lodi, opět gentleman nic neudělal jen smutně sklopil zrak a postěžoval si sám sobě...zatr. loděnice.
Poslední bod přiřkněme spíše přírodě, neb moje milovaná loď šla ke dnu při povodních 2002. Nebylo mi dovoleno, zcela oprávněně abych se k lodi dostal neb voda stoupala rychle - policie hlídala. Po poklesu vody jsem našel svou loď plnou bláta, naštěstí alespoň na břehu. Ano, řekl jsem si, holt katastrofa přírodní, nelze nikomu vyčítat. Kdyby se mi jeden z námořníků, co žil na své lodi nesvěřil, že se bavili všichni co tam byli na lodích, tím, že sledovali jak se má loď potápí kvůli pevně utaženému lanu na přídi... kdokoliv mohl připlout blíže a odříznout lano, jen odříznout a měl bych loď v pohodě...všichni jen přihlíželi. A to byla poslední kapka...opět jsem nezvýšil hlas, a to bylo již na metál sebeovládání. Zabalil jsem si pár věcí co zůstali, klobouk a nůž...jsem zachránil. A šel jsem domů. Loděnice pochopitelně nechtěla mít na svém pozemku vrak, tak mi bylo naznačeno ať si jí odvezu, ok...odvezu...ale až zaplatím 18.000 Kč poplatky za brigády, které jsem nesplnil...brigádou totiž nelze bráti to, že jsem několik dní dostával bláto ze své lodě...Já opět mlčel, však měl jsem po ruce drzejší osobu velmi mi blízkou a ta to nevydržela, zařvala na ně, že se snad zbláznili, že vezme kanystr benzínu a zapálí raději tu loď, i zalekli se a nechali nás loď odvést.
To jsou neblahé zkušenosti s pány gentlemany, kterých bohužel opravdu nebude už moc...ikdyž

Po letech jsem si pořídil novou loď a jsem velmi spokojený s přístupem v loděnici, páni předsedové výboru se mnou mluví velmi dobře a loď je chována v úctě a já také. A víte jak jsem byl překvapen, když při marných pokusech nastartovat loď na vodě, kvůli špatné baterce, gentleman na sousední lodi vylezl a zeptal se zda-li nemůže mi pomoci a půjčil mi baterku, vše bylo pořešeno.

Tedy ano, existují gentlemani, ale jsou ukryti v nenápadných zátokách.
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 269
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JK » čtv črc 15, 2010 6:04 pm

2 vitrvevlasech
Stara plavba, leto 2002:
Tý lodi to takhle nejspíš nesvědčí....
"ale my sme mu volali, to je jeho věc"
.... a pak to stouplo ještě o pár metrů a zachraňovat užitečné věci plující ze zahrádek nebyl žádnej problém.

Ta loď byla Tvoje?
Uživatelský avatar
vitrvevlasech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 15, 2010 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žižkov

Příspěvekod vitrvevlasech » čtv črc 15, 2010 7:41 pm

NO podívejme jak je ten svět malý ;) já jsem nechtěl jmenovat :) abych nezničil jméno loděnice kvůli pár třeba ne příliš vzorným členům. Ano ta loď byla moje a rozhodně mi nikdo nevolal. Bohužel.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2403
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 8
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv črc 15, 2010 7:53 pm

Jo,jo, srpen byl tenkrát horký.................. :hmm:
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1154
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv črc 15, 2010 8:15 pm

Doplním info pro nepražáky: Takhle to vypadalo ve vedlejší loděnici:
Obrázek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů