


Moderátoři: Pepa, smike, vilma
firewall píše:Zdravím všechny zkušený jachtaře na tomto foru. Letos jsem si koupil svojí první lodičku, plachetnici Atol (je trochu upravená asi) podle toho co jsem četl na foru.
by měla mít jiné rozměry. Jsem teprve začínající jachtař a plachtění mě chytilo. Je to fakt super. Ted svýho Atola mam na Orlíku. Super místo na plachtění myslím. Udělal jsem si průkaz VMP a vesele začal s plachtěním. Kamarád semnou jednou jel a řekl co jak mam nastavit. Poté už to byl můj boj jak se na tom naučím atd. Zatím to jde perfektně, byl bych rád kdyby jste mi vy zkušení jachtaři poradili ohledně toho jestli je to možné převrhnout nebo ne. Na co si dát pozor atd. Také bych si chtěl koupit závěsný motor, tak jestli máte naky zkušenosti. Přemýšlím o starším. Děkuji Lukáš
RadekS píše:Kdybys ho náhodou převrátil, tak si hlavně dej pozor při vracení do původní polohy. Jak se napřímí, chytne vítr a hned vyráží, někteří doporučují stáhnout plachty a teprve potom stavět. Pokud nemáš v ploutvi nějaký to olovo, možná budeš mít problém s vracením, pokud jsi na lodi sám. U nás na Dářku je mělko, takže se nikdy nepřevrátí úplně, což je výhoda, že nemusíš sušit vnitřní inventář, ale stěžeň se zapíchne do dna a nejde to snadno otočit zpátky.
RadekS píše:No jestli máš pevný kýl, tak jsi vysmátej, teda pokud tam máš řekněme alespoň 33 procent váhy celé lodě (kolik Ti to vlastně váží). V tom případě bych se převrácení vůbec nebál. Originál atol je ploutvová loď bez balastu. Jediný stabilizační faktor je ten tvarový a hmotnost posádky. Když potom fouká moc je limitní úhel, kdy na to už váha posádky nestačí ( při zvětšujícím náklonu se těžiště posouvají nad sebe) a šup jsi tam. Kdežto při kýlové lodi se těžiště posouvají od sebe, takže čím větší náklon, tím větší síla tvou loď rovná zpátky. Konstruktér v plánech uvádí, že ve ztížených podmínkách má být kajuta zavřená. Hoď sem nějaký fotky
Ferdinand píše:Co se týče motoru, úplně dokonale Ti bude stačit ten nejslabší 2,5 koně. Já mám na tom 4 koňák a jezdím pořád na volnoběh, nebo na čtvrt plynu. Nikdy ho asi nevyužiji naplno.
Co jsem koukal na nový i starší motory o výkonu 2,5koně tak vždy měli krátkou nohu, ještě jsem neviděl takto slabý motor s dlouhou nohou, tím pádem budu asi muset koupit silnější motor. Původně jsem chtěl koupit 4-takt ale bohužel tam je to cenově trochu jinde, nyní ještě studuji na VŠ takže si nemůžu dovolit kupovat nak moc drahý motor, jsem štastný že vůbec můžu mít plachetnici a že jsem jí sehnal za tak skvělou cenu. Rád bych viděl tvýho Atola máš náky foto?Parametry tvojí lodi atd. ?Ferdinand píše:První rok jsem to měl na zrcadle. Samozřejmě motor s dlouhou nohou, ale při přehazování hlavní plachty, mně o to při sklopeném motoru chytaly otěže. Tak jsem tam dal ten originální sklopný držák motoru. Cca 3 500 Kč, dám to teď níž do vody a můžu to i přizamknout a motor vůbec nepřekáží. Motor musí mít samo dlouhou nohu a i s ní, když jdu na příď , tak ho zvednu z vody, takže jede na sucho. No neboj udělal jsem to jen jednou a malou chvilku, hned o sobě dal vědět změněně naštvaným zvukem, teď když jdu na příď, tak ho vypínám. S krátkou nohou, by ses asi moc nechytl ani s držákem motoru. Ale fakt nemá cenu si kupovat něco silnějšího, že by ten 2,5 koňák dělali jen s krátkou nohou ?
Ahoj Honzo, nechci do motoru dávat 25tis , taky bych bral naky starší, kde jsi ho sehnal ty? Chci za to dat tak 15-17tis max. Jak je velká tvoje plachetnice? A co když třeba fouká silný vítr do zátoky, je to docela velká síla na plachetnici a neviím jestli by na myho Atola stačil ten 2,5HP, má 6m a docela těžká mám kýl oproti standartímu Atolu. Jinak sehnat 4takt Hondu ve slušnem stavu za 15tis tak to beru hnedHonza píše:Ahoj, také si myslím, že ti na Atola stačí motor okolo 2,5 HP. Sám mám Sympathy a používám Hondu 2 HP s dlouhou nohou. Jedná se o 4-taktní motor. Koupil jsem ho starší. Teď se dělá verze 2,3 HP a mají i dlouhou nohu - viz následující link:
http://www.hondastroje.cz/default.aspx? ... atitem=510
Honza
Ahoj Honzo, zítra se jedu kouknout na ten starší motor, tak uvidím když bude fakt pěkný tak ho vezmu. Jinak asi koupím tu Hondu 2,3HP a budu mít vystaráno. Píšeš že některý známy to dělali. Nevíš o někom kdo by mohl poskytnout naky rady nebo jak to jednoduše udělat. Ted kdyz si koupim motor tak dalsi 3tis na držák je docela dost. Raději bych to vyřešil nak provizorně na tuto sezonu a poté bych si koupil naky pěkný. Nebo jestli máte někdo zkušenosti s výrobou? Dík LukášHonza píše: Spousta mojich známých si ale držáky vyráběla.
Honza
firewall píše:Chtěl jsem se zeptat jestli existují speciální barvy, nátěry které řeší toto přisávání na povrch lodi, aby se to netvořilo? Víte prosím někdo o něčem?
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti