ATOL - moje první lodička

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

upevnění hlavní plachty

Příspěvekod firewall » ned kvě 25, 2008 5:54 pm

Zdravím,

po menší odmlce bych potřeboval trošku poradit od zkušenějších. Chtěl bych si koupit nové kování,pojízdný vozík nebo jak to nazvat na uchycení hlavní plachty, lépe řečeno na uchycení ráhna a na manipulování s hlavní plachtou. Co jsem koukal na ostatní plachetnice Atol, tak ty mají uchycení ráhna vzadu. Já mám tyč cca 1m od zadního čela, po který jezdí takovy uchycení lana, jde tam lano zaseknout. A pak mám u ráhna takovej vrátek, ve kterém jezdí lano. Vše je na fotkách, prosím chci si tento mechanismus koupit nový, toto není příliš dobré na ovládání, vysekávání, přendavání plachty atd. Prosím, co by jste mi doporučili? Děkuji Lukáš

tyč po které jezdí ten vozík, zasekávání lana:

Obrázek

lano a vrátek ktery je u ráhna, vzdálenost cca 1m od konce:

Obrázek
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » ned kvě 25, 2008 9:29 pm

Ahoj! jestli jsem dobře rozuměl máš na mysli traveller,koukni se na WWW.AWN.de do oddělení Bootsaurustung tam otovři oddíl Winden und Traveller a pak oddíl Gros.tam jsou 3 modely jestli se ti něco bude hodit tak se ozvi a dá se to objednat Čau.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned kvě 25, 2008 11:36 pm

ahoj firewal , jestli stejně jako já nerad nakupuješ jen podle obrázků , tak bych ti doporučil prodejnu Imramovsky marine v Holešovickém přístavu .To co jsem zatím mohl jen okukovat na nových lodích nebo v katalogách zde mají v docela slušném výběru vystavené . Teď už vím kde koupím kování na svojí loď . Jo a to kování k plachetnicím nemají na svém webu v nabídce , já si tam jel koupit luknu , a našel jsem to u nich v prodejních stojanech.
Teda jestli to nemáš 400 km , ale loď máš na Orlíku tak snad ne .

http://www.imramovsky-marine.cz/?page=kontakt

Tak oprava , neumím asi moc hledat ,mají to jako potřeby pro jachtaře :D

http://www.imramovsky-marine.cz/?page=460
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

radu co koupit

Příspěvekod firewall » pon kvě 26, 2008 1:13 am

ahoj, děkuji za odpovědi.

to bomba: nenašel jsem tam přesně co bych potřeboval, asi to spíše koupim v ČR.

to karel: děkuji, ten obchod nevypadá špatně.

Jako nejhorší je že já pořádně nevím co koupit, tento vrátek co tam mám tak je dělany po domácku předpokládám. Taky asi další problém bude že mám tyč a neé obdelnihovy profil, co jsem koukal tak to vypada ze je to spíše na obd. profil. já bych potřeboval říct jak to máte vy ostatní a co si přesně pořídít..jestli to budu muset nak předělávat nebo jak .Děkuji Lukáš
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » pon kvě 26, 2008 5:37 pm

Ahoj!Na první fotce vidím lano,které je zřejmě přidělané na závěsu kickingu,na mojí lodi mám na tomto yávěsu přidělanou ráhnovou brzdu.Na druhé fotce je asi otěž hlavatky,tu mám na své lodi připevněnou v dříve zminovaném travelleru ten je připevněn na horní hraně kokpitu těsně před šachtou pro motor.Koukal jsem na ty str. Imramovský marine,ale tammají vyobrazený pouze T profil,který na mé lodi slouží k vedení otěží kosatky a je umístěný na každé straně vedle kajuty.Myslím si,že by bylo užitečné přestěhovat to z toho kokpitu někam dozadu pokud bude místo protože to asi trochu překáží co?Čau.
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

co přesně

Příspěvekod firewall » pon kvě 26, 2008 5:51 pm

to bomba: ted presne nevim jestli myslíš zasekávače na kosatku, ty brzdy, nebo něco jiného. Ta tyč co tam je, tak ta moc ani nepřekáží a nešla by moc posunout do zadu, pže by to šlo špatně ovládat potom... jinak ty brzdy na lana na kosatku moc nepřekáží... i když přemyšlim jestli je nedám spíše blíž ke kajujtě na hranu kokpitu...potřeboval bych jaké to zařízení mám udělat , nebo prizpůsobit na tu tyč..jak to po tom bude jezdit. ... dik Lukas
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » pon kvě 26, 2008 6:05 pm

Já bych ti doporučil nahradit trubku s otěžovým vozíkem pouze kladkou se svorkou , kterou by jsi přidělal na dno kokpitu. Nejlépe tak aby jsi ji mohl jednoduše vyndat (vyháknout)- nepřekážela by ti pak při pohybu po kokpitu, když bys nejachtal.
Tu dráhu s otěžovým vozíkem jakkoliv nahradíš, vyjde tě mooc draho bez efektu. Dráha je poměrně krátká aby splnila bezezbytku svoji funkci a ta se nechá nahradit prací s kikingem.
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

dobrý nápad

Příspěvekod firewall » pon kvě 26, 2008 6:12 pm

smike: to není špatný nápad, je pravda že po ty trubce zas tak moc nejezdí ta kladka, otazka je jestli to na ty zemi nebude překážet, možná nak vyvyšit tu kladku. Co by jsi tam přesně teda dal na tu zem ? Jak to udělal? Můžeš poslat nakej odkaz nebo nazvy těch součástek co použít ? děkuji
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » pon kvě 26, 2008 6:46 pm

mám na mysli takovouto kladku s curry svorkou..

Obrázek

do podlahy si uděláš očko a k němu kladku přiděláš.
A dává se tam pružina aby kladka stála: (to je jen příklad, neobjevil jsem tu správnou fotku)
Obrázek

kámoš to má udělaný tak, že na kladce místo šeklu má lanko na konci zakončené kuličkou a v podlaze plech s otvorem jako klíčovou dírkou do kterého zasouvá tu kuličku. Jednoduše kladku vyndá a zandá.. Ale musí to být udělané tak, aby tah otěží byl ve směru od většího průměru otvoru a kladka držela v podlaze - nevyskakovala z plechu. (snad je to trochu k pochopení :) )
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

kladka

Příspěvekod firewall » pon kvě 26, 2008 8:29 pm

to smike: děkuji za fotky a rady. Myslím, že by to takto šlo realizovat. Ted se učim na státnice, ale potom až to budu mít hotový tak se pustím do renovace lodičky. A třeba nafotil lépe jak to mám. Děkuji Lukáš
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Oprava lodi

Příspěvekod firewall » stř črc 09, 2008 12:09 am

Zdravím, tak jsem se pustil do opravy mojí plachetnice. Chtěl bych poprosit zkušenější o rady co se týče opravy barvy, nátěru atd. Letos chci opravit pouze nutné věci, co by mohlo způsobit zhoršení stavu lodi. Příští rok plánuji rozsáhlejší renovaci lodi (nový nátěr jak paluby tak ponorné části atd.) Letos bych chtěl opravit prasklinky které mám v kokpitu a také drobné oděrky na lodi. Také u hrany mezi palubou a boční stranou lodi mám praskliny a nevím jak přesně to opravit. Přikládám fotky a poprosil bych jestli by jste mi někdo mohl říct jak co opravit, tak aby to bylo vpořádku na jednu sezonu a příští rok jsem mohl udělat pořádnou generální opravu. Ted bych potřeboval vědět jaký použít barvy apod. Taky mám drobné puklinky na ponorné části, snad to není osmoza. Chci udělat opravu co nejdříve a konečně plachtit na Orlíku :).Děkuji za rady. Tady jsou fotky:

Obrázek

opryskana a odřená barva - (foto1)

Obrázek

drobné bublinky na ponorné části, snad to není osmoza či coo, co s tím??(foto2)

Obrázek

Obrázek

trhliny a praskliny mezi palubou a boční stranou lodi, vyznačené červeně(foto3), další fotka je detail (foto4)

Obrázek

na špičce lodi je to odřené, jak to opravit? zakytovat? (foto5)

Obrázek

drobné prasklinky na kokpitu, kde se sedí atd. (foto6)


Obrázek

další fotka, praskliny v kokpitu-myslím si že je to jenom povrchovy, popraskaná barva (foto7)


Mohu poslat ještě lepší fotky na mail. Děkuji :)
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Atol.

Příspěvekod Ferdinand » stř črc 09, 2008 6:49 am

Ahoj v podobné situaci jsem byl před časem taky. Loď teda nevypadala tak poničená jako ta Tvoje. Chtěl jsem jen opravit asi 3 cm trhlinku pod bortlajsnou.
Nakonec jsem strhal laminát z celého trupu, olaminoval to celé od základu znova a barvu si nechal udělat od profesionála.
Jestli to chceš jen na jednu sezónu opravit a potom udělat generální opravu, tak to je zbytečné vyhazování peněz, já to tak vidím na to, že příští rok Ti po generální opravě zůstane jen holá kostra a budeš laminovat taky. Toto nebudou jen povrchové trhlinky. Možná by bylo nejlepší tuto sezónu vypustit a začít s generální opravou už teď , budeš mít aspoň na příští sezónu náskok.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » stř črc 09, 2008 8:26 pm

Ahoj Firevalle. Tvoje loď bude opravdu potřebovat větší opravu. Trup Atolu je olaminovaná překližka. Na laminátu je pod nátěrem vrstva kitu, která se dřív dělala z epoxidu a nějakého plnidla, aby po nanesení nestékal a dal se snáze brousit. Takoví-to kit je poměrně tvrdý a málo pružný. Různé roztažnosti materiálu v jednotlivých vrstvách (laminát , kit, barva) způsobují tyto praskliny. Dopuručil bych obrousit postupně na nejhůře vypadajících místech všechny vrstvy až na laminát, abys zjistil co ti vlastně praská. Jestli jenom nevhodná a stará barva, kit, nebo je poškozen laminát (odpařený od překližky). Nejhorší zjištění by bylo, kdyby byla strouchnivělá i ta překližka. Nechci tě ale strašit, já osobně si myslím, že to bude ten kit. Až po tom co zjistíš se dá navrhnout další postup.
Uživatelský avatar
petorior
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv lis 08, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Námestovo

Příspěvekod petorior » stř črc 09, 2008 8:32 pm

ahoj,je to podrobne popísané vo fóre v sekcii " opravy a údržba lode".
mal som loď v podobnom stave a riešil som to amatérskou opravou,čiastočne som sa držal postupu,ktorý opisuje Denis vo vyžšie uvedenej sekcii
na tmelenie a laminovanie sú na tomto fóre odborníci,tak sa k tomu nevyjadrujem,ale prišiel som na spôsob pohodlného otáčania lode 1.osobou,čo budeš potrebovať,ak chceš poradiť napíš SZ
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » stř črc 09, 2008 8:58 pm

petorior píše:...ale prišiel som na spôsob pohodlného otáčania lode 1.osobou...


to by mě docela zajímalo, nechceš to trochu popsat? dík
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

oprava - Atol

Příspěvekod firewall » stř črc 09, 2008 9:10 pm

zdravim, noo... nechci se moc pouštět do moc velké a náročné opravy, to bych letos taky nemusel vyplout. A to se mi moc nechce, raději dám lod na vodu a dám jí dříve z vody. Jak mám praskliny mezi palubou a bokem lodi, tak to je asi největší problém.Mám dotaz. Myslíte si, že mi bude stačit zakitovat obyčejným dvousložkyvým kitem RAPID, pouziva se i na auta..a pak zatřít barvou nebo bude lepší použít nakou pryskařici? Chci to udělat tak aby to vydrželo cca ty 2 až 3 měsíce co budu letos na Orlíku a pak začnu s pořadnou opravou. Lukáš - Firewall
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř črc 09, 2008 9:49 pm

Sprav to epoxidom 1200 -kou a ako to tam natlačíš špachtlou tak hneď to prelep maliarskou papierovou páskou aby epoxid nevytiekol z tej špáry von.
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

epoxid 1200

Příspěvekod firewall » stř črc 09, 2008 10:04 pm

Denis píše:Sprav to epoxidom 1200 -kou a ako to tam natlačíš špachtlou tak hneď to prelep maliarskou papierovou páskou aby epoxid nevytiekol z tej špáry von.
Děkuji Denis, pokusim se to spravit jak říkáš..., ted asi tu 1200 už nedělají ale našel jsem na netu epoxidovou pryskyřici - 371 Spolchemie a tužidlo P11, to by mělo nahrazovat tu 1200. Děkuji
Naposledy upravil(a) firewall dne pát črc 18, 2008 4:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
petorior
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv lis 08, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Námestovo

Příspěvekod petorior » stř črc 09, 2008 10:12 pm

ja som použil ten dvojzložkový tmel/kit/ na autá aj na predok lode,ktorý som mal podobne rozbitý ako ty a drží to ako skala.
Ale kým som sa s tým naučil tmeliť..... ,ešte štastie že mám malú loď.Ak máš nejakého známeho čo robí v autoservise tak ti ušetrí kopu omylov.
K tomu otáčaniu,možno to niekomu pomôže:
1.musí existovať pevný bod nad loďou,ktorý unesie váhu lode a dá sa naň upevniť reťaz
2.reťazový kladkostroj,je to jednoduché zariadenie valcovitého typu,ktoré sa dá bežne kúpiť/ja som mal šťastie na PL trhu som ho kúpil úplne nový za 700sk/asi bol kradnutý
3.napínacie pásy,čo najširšie 2Kusy,na každej strane musí byť hák

postup
po upevnení kladkostroja nad loď/čo najvyššie/,dáme jeden pás pod provu a jede pod kormu,do primeraných vzdialeností.
Háky pásov upevníme do háku kladkostroja,dlžka pasov sa dá regulovať .Loď pohodlne nadvihneme,vytiahneme vozík,poprípade odmontujeme kýl a spustíme čo najnižšie nad podlahu.Zatlačením do boku sa loď vychýli a musí sa zaklinovať spodok lode pneumatikou,od strany človeka čo tlačí loď na stranu.Potom prejdem na druhú stranu a zafixujem loď aby sa neprevalila,keď uvoľním kladkostroj.Po uvoľnení kladkostroja sa pásy uvoľnia a môžu sa presunúť tak,aby sa kladkostroj dostal nad loď a pri vyťahovaní hore sa loď automaticky otáča.Postup sa postupne opakuje.Loď je v akejkoľvek polohe istená pásmy ,tak sa nemôže naraz vyvaliť a poškodiť.
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » stř črc 09, 2008 10:52 pm

Ahoj!já používám epoxidové lepidlo DOMO 10 ad firmy TENNAX je to bílá pasta s poměrem míchání 1:1 funguje to jako tmel,nestéká to,vono je to původně určeno pro kameníky,mi tim lepíme armování do koupelnových a kuch.desek může se to použít i na vlhký povrch dá se to brousit,já jsem to použil na obnovení dřevolaminátové hrany na které jsou přidělány sloupky zábradlí a drží to jako čert vrtal jsem do toho nové díry na vruty a žádnej problém.Ja to baleno 1 a1 kg a stojíto okolo 1000,-Jinak jakékoliv praskliny neřeš, jsou dvě možnosti jak je odstranit jadna provizorní přetmelit špachtlem silnovrstvý stříkací a barva druhá kvalitní,obrousit až na laminát pětáhnout epoxidovou!! pryskyřicí a tkaninou nasříkat nový gelcoat a případně barvu.WWW.BOUDA COMMERCIAL.cz a WWW:Havel Composites.cz.
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

epoxidová pryskyřice

Příspěvekod firewall » čtv črc 10, 2008 8:09 am

ahoj, tak jsem se dozvěděl, že se prý prodáva epoxidová pryskyřice typu 109 a 1200. Ta 1200 by měla byt i na kombinaci dřeva, plastu, kovu apod. Prosim, můžete někdo poradit jakou teda koupit jestli tu 109 nebo raději 1200. Děkuji
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » čtv črc 10, 2008 4:27 pm

Ahoj!Epoxidová pryskyřice 1200 je vhodná na věškeré lepení na laminování bych ji nepoužil to označení 109 by mohla být polyesterová pryskyřice,která je na laminování určená,ale podle mne není moc dobrá na opravy protože se po čase odlupuje,já používám na opravy starších lodí kde nevím z čeho jsou vyrobeny zásadně epoxidové pryskyřice.Yavolej si na t.č.80024835 to je firma Havel tam ti poradí a pošlou ti jakékoliv množství zároveň se u nich dá koupit i tkanina sklo i kevlar ve velkém výběru gramáží kupovaj jsem u nich i 25g/m a tu normálně vůbec neseženeš.Nadělám jim reklamu,ale opravdu už nakupuji jenom tam.Čau
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

oprava a kotva

Příspěvekod firewall » čtv črc 17, 2008 9:27 pm

ahoj :) tak už jsem vše potřebné opravil a dal dneska na vodu na Orlík. Ještě jsem teda nejel na plachty, Stožár mám ještě dole, ale až bude lepší počasí tak určitě pořádně zaplachtim ;) Mám takový menší dotaz. Starou kotvu, kterou jsem měl jsem bohužel musel nechat na dně Orlíka, protože se tak zasekla, asi o pařez, že nešla vyndat. Ted mam novou kotvu a to svařený dvě válcový závaží s okami na každé straně. Váha cca asi 9-10kg. Bylo mi to doporučeno než zasekávací kotvu, že je lepší mít naky tvar který půjde lépe vyndat a nezasekne se o kořeny. Chtěl jsem se zeptat, jestli taková to kotva stačí, zdá se mi totiž, že je to dost málo. Že by to chtělo lepší nebo těžší kotvu. Jaký na to máte názor. Moje lod má 6m cca 600kg. Děkuji
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » čtv črc 17, 2008 9:43 pm

to firewall:
o kotvách je docela obsáhlý topic tady: http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=439
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

kotva

Příspěvekod firewall » čtv črc 17, 2008 10:01 pm

To smike: ano, mám to všechno pročteny, dle výpočtů v tom topicu bych měl mít kotvu cca 8kg a nebo se tam taky píše na každý metr plavidla cca 2,5kg hlavní kotvy, což by bylo 13,5kg což nemám. A hlavně taky co říkáte na ten tvar, což je takový válec, ty dvě závaží. na obouch kruhových stranách je oko. Za jedno oko je provaz. A taky kotvim většinou v zátokách na Orlíku.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů