Vibrace v lodi.
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- yarinn
- nováček na fóru
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte črc 31, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Lovosice
Vibrace v lodi.
Kdo mi prosím poradí jak uložit nejlépe pohon z motoru /Zetor/ až po vrtuli. Popřípadě volba vrtule k tomuto motoru cca 75koní s max. prům. vrtule 310mm.
Mám stále při středních otáčkách dosti značné vibrace v lodi.
Typ lodě JANTAR. Děkuji
Mám stále při středních otáčkách dosti značné vibrace v lodi.
Typ lodě JANTAR. Děkuji
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Vibrace
Častým zdrojem vibrací je ohnutý (deformovaný) lodní šroub. Dá se zjistit tak, že se unmístí na trup ukazovátko (hrot, pointer) proti lopatce šroubu a to tak, že se jí téměř dotýká na jejím vrcholu. Pak se rukou otočí šroubem a kontroluje se pozice (rozdíl) vrcholu další lopatky (lopatek).
Snad jsem to vysvětlil ...
Snad jsem to vysvětlil ...
S Jantarem ani Zetorem zkušenosti nemám. Můžu pouze sloužit zkušenostmi automechanika a strojaře.
Pokud nechceš z vody a nebo být v rozjeté sezóně delší dobu bez lodi, jezdi co možná na plachty a pokud na motor, vyhýbej se těm kritickým otáčkám. Jinak velmi reálně hrozí to co psal Richard: vymlácení-poškození ložisek, nebo utěsnění hřídele (ucpávka, labirint, gufero)
Pokud vydržíš do konce sezóny, na suchu spusti motor tak jak loď vytáhneš i s vrtulí. Ověř si vibrace. Pokud budou, odmontuj vrtuli, opět nastartuj, odpoj hřídel opět nastartuj. Prostě postupuj od koncového člena k motoru až dojdeš ke zdroji vibrací. Vše je o vyvážení rotačních částí a také o kvalitě uložení (ložiska, pouzdra).
Pokud nechceš z vody a nebo být v rozjeté sezóně delší dobu bez lodi, jezdi co možná na plachty a pokud na motor, vyhýbej se těm kritickým otáčkám. Jinak velmi reálně hrozí to co psal Richard: vymlácení-poškození ložisek, nebo utěsnění hřídele (ucpávka, labirint, gufero)
Pokud vydržíš do konce sezóny, na suchu spusti motor tak jak loď vytáhneš i s vrtulí. Ověř si vibrace. Pokud budou, odmontuj vrtuli, opět nastartuj, odpoj hřídel opět nastartuj. Prostě postupuj od koncového člena k motoru až dojdeš ke zdroji vibrací. Vše je o vyvážení rotačních částí a také o kvalitě uložení (ložiska, pouzdra).
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Ťažko radiť na dialku podla takého popisu. Problém môže byť aj vo vzdialenosti vrtule od trupu, alebo skegu. Ja som to robil tak ako som popisoval v topicu marinizácia motora. Skúseností moc nemám, tak som sa radil s Jirkou Paslerom s Prahy. Velmi skúsený a aj velmi ochotný chlap. Má aj webovú stránku, ale už si nepametám akú, najdeš ho vo vyhladávači. Poradí ti s velkosťou vrtule, s uložením motora, proste ovláda všetko a keď budeš chcieť, tak ti aj niečo predá, resp. zoženie, je totiž profik. Ceny normálne.
Edit admin:
Jiří Pasler-Molo
Prodej a dodávka lodních motorů, náhradních dílů a přislušenství.
Zařazení v kategoriích:
Prodej potřeb pro yachting a windsurfing
Zobrazit na mapy.cz http://www.mapy.cz/?query=id%3Apremise%20444334&mapType=base
Kontaktní údaje:
Primátorská 49
180 00 Praha 8
Telefon: +420 283 841 760
Fax: +420 283 841 760
E-mail: jpasler@mbox.vol.cz
WWW: http://www.vol.cz/j_pasler [/url]
Edit admin:
Jiří Pasler-Molo
Prodej a dodávka lodních motorů, náhradních dílů a přislušenství.
Zařazení v kategoriích:
Prodej potřeb pro yachting a windsurfing
Zobrazit na mapy.cz http://www.mapy.cz/?query=id%3Apremise%20444334&mapType=base
Kontaktní údaje:
Primátorská 49
180 00 Praha 8
Telefon: +420 283 841 760
Fax: +420 283 841 760
E-mail: jpasler@mbox.vol.cz
WWW: http://www.vol.cz/j_pasler [/url]
Zkus si odpovědět na několik otázek
chvění nebo ty vibrace si zjistil náhle (ze dne na den ) nebo byly mírné s stále zesilovaly - jestli náhle je to propeler (vrtule) a zřejmě jsi o něco pod vodou zavadil a došlo k rozvážení vrtule. Jestli vibrace narůstaly postupně opět za to může vrtule a její nejčastěji dynamická nevyváženost, která způsobuje chvění hřídele a vibrace způsobují vydírání samomazného ložiska v kozlíku čímž se zvětšuje jeho vůle.(může být již z výroby a nebo také je propeler zarostlý řasami) Zjistíš to snadno, jestli máš přístup k místu kde je uchycen kozlík a jste dva. Polož na vetknutí kozlíku tyčku z tvrdého dřeva a druhý konec dej k uchu. Kolega pojede s lodí přes kritické otáčky a měl by jsi uslyšet (pokud je to volné ložisko v kozlíku) zesilující klepání a vibrace. Ale musím ti říci že volné ložisko je až následek nevyváženosti. Ale zrovna tak to může být poddimenzovaný průměr hřídele, která je namáhána na vzpěr a dochází vlivem tlaku k jejímu byť skoro neznatelnému prohnutí,které má rovněž za následek vydírání ložiska v kozlíku.
Ať tak či tak budeš muset jít z vody.
berty
chvění nebo ty vibrace si zjistil náhle (ze dne na den ) nebo byly mírné s stále zesilovaly - jestli náhle je to propeler (vrtule) a zřejmě jsi o něco pod vodou zavadil a došlo k rozvážení vrtule. Jestli vibrace narůstaly postupně opět za to může vrtule a její nejčastěji dynamická nevyváženost, která způsobuje chvění hřídele a vibrace způsobují vydírání samomazného ložiska v kozlíku čímž se zvětšuje jeho vůle.(může být již z výroby a nebo také je propeler zarostlý řasami) Zjistíš to snadno, jestli máš přístup k místu kde je uchycen kozlík a jste dva. Polož na vetknutí kozlíku tyčku z tvrdého dřeva a druhý konec dej k uchu. Kolega pojede s lodí přes kritické otáčky a měl by jsi uslyšet (pokud je to volné ložisko v kozlíku) zesilující klepání a vibrace. Ale musím ti říci že volné ložisko je až následek nevyváženosti. Ale zrovna tak to může být poddimenzovaný průměr hřídele, která je namáhána na vzpěr a dochází vlivem tlaku k jejímu byť skoro neznatelnému prohnutí,které má rovněž za následek vydírání ložiska v kozlíku.
Ať tak či tak budeš muset jít z vody.
berty
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů