Vibrace v lodi.

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
yarinn
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lovosice

Vibrace v lodi.

Příspěvekod yarinn » úte črc 31, 2007 3:55 pm

Kdo mi prosím poradí jak uložit nejlépe pohon z motoru /Zetor/ až po vrtuli. Popřípadě volba vrtule k tomuto motoru cca 75koní s max. prům. vrtule 310mm.
Mám stále při středních otáčkách dosti značné vibrace v lodi.
Typ lodě JANTAR. Děkuji
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte črc 31, 2007 6:44 pm

To máš na mysli plachetnici "JANTAR" od Maximoviče, 6,10m ?
Jak jsi tam toho zetora dostal?
Co nějaké foto?
alffa
Uživatelský avatar
yarinn
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lovosice

RE:Alffa

Příspěvekod yarinn » úte črc 31, 2007 9:13 pm

Ne promiň, měl jsem na mysli kajutovej člun Jantar 9m.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Vibrace

Příspěvekod Richard » úte črc 31, 2007 9:43 pm

Častým zdrojem vibrací je ohnutý (deformovaný) lodní šroub. Dá se zjistit tak, že se unmístí na trup ukazovátko (hrot, pointer) proti lopatce šroubu a to tak, že se jí téměř dotýká na jejím vrcholu. Pak se rukou otočí šroubem a kontroluje se pozice (rozdíl) vrcholu další lopatky (lopatek).
Snad jsem to vysvětlil ...
Uživatelský avatar
yarinn
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvekod yarinn » úte črc 31, 2007 9:58 pm

Jo chápu. Díky. Ale já mám tu 4tunovou krásku na vodě :? !
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

:))))

Příspěvekod Richard » úte črc 31, 2007 10:01 pm

To mne nenapadlo :lol:
S takovou se Ti mohou vymlátit pouzdra - ložiska. A budeš muset z vody ven.
Uživatelský avatar
yarinn
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvekod yarinn » úte črc 31, 2007 10:12 pm

A co když bude vrtule dobrá. Máš s tím ňáký zkušenosti? :(
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Zkušenost

Příspěvekod Richard » úte črc 31, 2007 10:15 pm

Ne, nemám, mám jen chytrou a skvělou knihu Boatowners Mechanical and Electrical Manual od Nigela Caldera (600 stran). Co nevím, to si přečtu.
Uživatelský avatar
yarinn
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvekod yarinn » úte črc 31, 2007 10:20 pm

Tak to je škoda! Nevím na koho se obrátit. Potřebuju někoho kdo něco takového stavěl nebo má.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte črc 31, 2007 10:27 pm

S Jantarem ani Zetorem zkušenosti nemám. Můžu pouze sloužit zkušenostmi automechanika a strojaře.
Pokud nechceš z vody a nebo být v rozjeté sezóně delší dobu bez lodi, jezdi co možná na plachty a pokud na motor, vyhýbej se těm kritickým otáčkám. Jinak velmi reálně hrozí to co psal Richard: vymlácení-poškození ložisek, nebo utěsnění hřídele (ucpávka, labirint, gufero)
Pokud vydržíš do konce sezóny, na suchu spusti motor tak jak loď vytáhneš i s vrtulí. Ověř si vibrace. Pokud budou, odmontuj vrtuli, opět nastartuj, odpoj hřídel opět nastartuj. Prostě postupuj od koncového člena k motoru až dojdeš ke zdroji vibrací. Vše je o vyvážení rotačních částí a také o kvalitě uložení (ložiska, pouzdra).
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte črc 31, 2007 10:31 pm

Ťažko radiť na dialku podla takého popisu. Problém môže byť aj vo vzdialenosti vrtule od trupu, alebo skegu. Ja som to robil tak ako som popisoval v topicu marinizácia motora. Skúseností moc nemám, tak som sa radil s Jirkou Paslerom s Prahy. Velmi skúsený a aj velmi ochotný chlap. Má aj webovú stránku, ale už si nepametám akú, najdeš ho vo vyhladávači. Poradí ti s velkosťou vrtule, s uložením motora, proste ovláda všetko a keď budeš chcieť, tak ti aj niečo predá, resp. zoženie, je totiž profik. Ceny normálne.
Edit admin:
Jiří Pasler-Molo
Prodej a dodávka lodních motorů, náhradních dílů a přislušenství.

Zařazení v kategoriích:
Prodej potřeb pro yachting a windsurfing

Zobrazit na mapy.cz http://www.mapy.cz/?query=id%3Apremise%20444334&mapType=base

Kontaktní údaje:
Primátorská 49
180 00 Praha 8

Telefon: +420 283 841 760
Fax: +420 283 841 760
E-mail: jpasler@mbox.vol.cz
WWW: http://www.vol.cz/j_pasler
[/url]
Uživatelský avatar
yarinn
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvekod yarinn » úte črc 31, 2007 10:45 pm

Moc děkuju. Hned zítra ho zkusím sehnat.
Zatím se mějte a ahoj
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř srp 01, 2007 4:06 pm

Zkus si odpovědět na několik otázek
chvění nebo ty vibrace si zjistil náhle (ze dne na den ) nebo byly mírné s stále zesilovaly - jestli náhle je to propeler (vrtule) a zřejmě jsi o něco pod vodou zavadil a došlo k rozvážení vrtule. Jestli vibrace narůstaly postupně opět za to může vrtule a její nejčastěji dynamická nevyváženost, která způsobuje chvění hřídele a vibrace způsobují vydírání samomazného ložiska v kozlíku čímž se zvětšuje jeho vůle.(může být již z výroby a nebo také je propeler zarostlý řasami) Zjistíš to snadno, jestli máš přístup k místu kde je uchycen kozlík a jste dva. Polož na vetknutí kozlíku tyčku z tvrdého dřeva a druhý konec dej k uchu. Kolega pojede s lodí přes kritické otáčky a měl by jsi uslyšet (pokud je to volné ložisko v kozlíku) zesilující klepání a vibrace. Ale musím ti říci že volné ložisko je až následek nevyváženosti. Ale zrovna tak to může být poddimenzovaný průměr hřídele, která je namáhána na vzpěr a dochází vlivem tlaku k jejímu byť skoro neznatelnému prohnutí,které má rovněž za následek vydírání ložiska v kozlíku.
Ať tak či tak budeš muset jít z vody.

berty

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů