člun Suzumar, Yam
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
V tomto topiku a dalších pěti máš řečeno vše o těchto člunech. Musíš si zvolit kriteria, která jsou pro tebe rozhodující a dle toho
postupovat a ne skákat dle toho co ti kdo řekne. Každý je ovlivněn něčím jiným (značkou, barvou,cenou,ženou atd.).
1.) Máš průkaz VMP? Chceš platit poplatky v HR. Jak rychle chceš jezdit (omezení jízdy ve skluzu).
2.) Kolik do toho chceš investovat? Člun 3metry s motorem 5Hp nový je cca 50000Kč. (u nás optimální velikost na kterou nejsou
třeba VMP. V HR možno mít motor do 6Hp bez viněty). Čím a jak ho budeš vozit? Jak daleko máš prodejnu a servis. Co jseš
schopen si sám udělat.
3.) Chceš se předvádět, víš o tom něco, už jsi s tím jezdil, preferuješ nějako značku z důvodu ověřené kvality (Suzuki) nebo
dle velké reklamy (Honda) ?
Takové ty řeči že bys chtěl něco levného a super a aby to bylo hned zapomeň! Začíná sezona a ty levné starší věci již většinou nejsou.
Je výhodnější kupovat komplet, t.j. člun s motorem od jedné značky, je tam větší sleva. Výhodnější je platba v EUR hlavně když je máš za lepší cenu.
Nyní se již nevyplatí kupovat motor 2takt i když jej někdo prodává levněji. Smrdí, potřebuje specielní olej do benzínu, zakarbonuje se,
je hlučnější a čekají je omezení provozu (viz nemožno používat motor starší 25 let).
Na tyto všechny věci se zde vede diskuse již asi 2 roky a dle všeho ještě dlouho povede. Asi jsi z toho moc nečetl a chceš universální
odpověď. Většina lidí zde prošla postupným vývojem a většinou těch člunů vystřídala více. Nejlepší bys měl si takový člun půjčit na
týden na dovolenou a osahat si to sám. Je to vždy levnější, nežli měnit různé čluny a motory za své. Nečekej žádné zázraky za pár
korun. Já sám jsem vystřídal více člunů a motorů a na stará kolena jsem zjistil, že pokud chci mít několik let bez problémů a oprav
je nejlepší koupit je nové. Osobně jsem skončil u značky Suzuki, která má velmi dobrou kvalitu, cenu, motory jsou lehké a čluny nadprůměrně dobře udělané. Ke člunu na dobré nafouknutí je třeba el. pumpa a o těch se zde také psalo. Tak se ponoř do čtení
a potom se ptej konkrétně.
postupovat a ne skákat dle toho co ti kdo řekne. Každý je ovlivněn něčím jiným (značkou, barvou,cenou,ženou atd.).
1.) Máš průkaz VMP? Chceš platit poplatky v HR. Jak rychle chceš jezdit (omezení jízdy ve skluzu).
2.) Kolik do toho chceš investovat? Člun 3metry s motorem 5Hp nový je cca 50000Kč. (u nás optimální velikost na kterou nejsou
třeba VMP. V HR možno mít motor do 6Hp bez viněty). Čím a jak ho budeš vozit? Jak daleko máš prodejnu a servis. Co jseš
schopen si sám udělat.
3.) Chceš se předvádět, víš o tom něco, už jsi s tím jezdil, preferuješ nějako značku z důvodu ověřené kvality (Suzuki) nebo
dle velké reklamy (Honda) ?
Takové ty řeči že bys chtěl něco levného a super a aby to bylo hned zapomeň! Začíná sezona a ty levné starší věci již většinou nejsou.
Je výhodnější kupovat komplet, t.j. člun s motorem od jedné značky, je tam větší sleva. Výhodnější je platba v EUR hlavně když je máš za lepší cenu.
Nyní se již nevyplatí kupovat motor 2takt i když jej někdo prodává levněji. Smrdí, potřebuje specielní olej do benzínu, zakarbonuje se,
je hlučnější a čekají je omezení provozu (viz nemožno používat motor starší 25 let).
Na tyto všechny věci se zde vede diskuse již asi 2 roky a dle všeho ještě dlouho povede. Asi jsi z toho moc nečetl a chceš universální
odpověď. Většina lidí zde prošla postupným vývojem a většinou těch člunů vystřídala více. Nejlepší bys měl si takový člun půjčit na
týden na dovolenou a osahat si to sám. Je to vždy levnější, nežli měnit různé čluny a motory za své. Nečekej žádné zázraky za pár
korun. Já sám jsem vystřídal více člunů a motorů a na stará kolena jsem zjistil, že pokud chci mít několik let bez problémů a oprav
je nejlepší koupit je nové. Osobně jsem skončil u značky Suzuki, která má velmi dobrou kvalitu, cenu, motory jsou lehké a čluny nadprůměrně dobře udělané. Ke člunu na dobré nafouknutí je třeba el. pumpa a o těch se zde také psalo. Tak se ponoř do čtení
a potom se ptej konkrétně.
Yam
Jukni sem: http://sell.ic.cz a máš vyřešeno. Za kvalitu ručím.Kalambur píše:Moja predstava je 3.3-3.8m a 10HP. Len neviem posudit... Rado (aka) Kalambur
to Kalambur
Co takhle allroundmarin AS Samba + 15k Suzuki za 95000
http://www.vltava2000.cz/marinesport/de ... mentID=356
Co takhle allroundmarin AS Samba + 15k Suzuki za 95000
http://www.vltava2000.cz/marinesport/de ... mentID=356
Diki pani za komentare a tipy.
Moja otazka smerovala skor na to, ze ci su vyznamne kvalitatitvne rozdiely medzi vyrobcami (v jazdnych vlastnostiach, odolnosti, komforte). Stretol som sa s nazorom predajcu, ze aj tak sa to vsetko robi v par fabrikach, iba sa lisia dizajnom a nalepkami. Nehladam najlacnejsiu variantu, radsej nieco priplatim ak to ma zmysel.
Aj ked som studoval web Zodiacu, nechapem Cadet Fastroller. Slovo fast (rychly) pri clne so slabsim max. povolenym motorom ako standardny Cadet. Je lepsie dizajnovany alebo kde je ten trik?
Ka tataS-ovim otazkam:
1. VMP si urobim, poplatky v HR zaplatim, do sklzu chcem urcite
2. investovat cca 110 tis. Sk (max. 150 tis. ak to bude ucelne), vozit zbaleny v kufri Octavie (teda hmotnost a objem hraju rolu)
3. znacku nepreferujem. predvadzat sa nechcem (ale ked spomalim pri hradzi, baby by mi mali naskakat same do clna ))
Moja otazka smerovala skor na to, ze ci su vyznamne kvalitatitvne rozdiely medzi vyrobcami (v jazdnych vlastnostiach, odolnosti, komforte). Stretol som sa s nazorom predajcu, ze aj tak sa to vsetko robi v par fabrikach, iba sa lisia dizajnom a nalepkami. Nehladam najlacnejsiu variantu, radsej nieco priplatim ak to ma zmysel.
Aj ked som studoval web Zodiacu, nechapem Cadet Fastroller. Slovo fast (rychly) pri clne so slabsim max. povolenym motorom ako standardny Cadet. Je lepsie dizajnovany alebo kde je ten trik?
Ka tataS-ovim otazkam:
1. VMP si urobim, poplatky v HR zaplatim, do sklzu chcem urcite
2. investovat cca 110 tis. Sk (max. 150 tis. ak to bude ucelne), vozit zbaleny v kufri Octavie (teda hmotnost a objem hraju rolu)
3. znacku nepreferujem. predvadzat sa nechcem (ale ked spomalim pri hradzi, baby by mi mali naskakat same do clna ))
- Plano
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Já koupil minulý měsíc Zoom 310S s motorem 8 hp Tohatsu. Co se týče skladnosti tak si myslím, že 310 je ideál. Vejde se mezi podběhy v octavii. Původně jsem chtěl Honwave (Honda), ale ten už není tak skladný a je asi o 10 kg těšší a taky vnitřní prostor při stejné délce je menší díky širším buřtům.
Co se týče Fastroller, neznamená to spíš rychle srolovaný
Co se týče Fastroller, neznamená to spíš rychle srolovaný
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Suzumar ani Yam nepatria medzi známe značky. Skôr Zodiak a Bombard. Je ťažko radiť, ale tie gumáky sa líšia v mnohých veciach a nie sú to len detaily, ale často zásadné veci. Napríklad môj Suzumar 380 cm je kvalitne spravený čln zo slušného materialu, ale materialom nepatrí istotne medzi špičku, aj jeho tvar a najme tvar dna hovoria o tom že je to pohodlný čln, ale žiadny rychlík.
Ak to chceš voziť v kufri oktávie a zadné sedadlá nebudú sklopené, tak by som na tvojom mieste uprednostnil čln s nafukovacím dnom. Danda ho má a po Dunaji hore prúdom pri vysokom stave išiel ako gula. Má 15 k motor. Bol som príjemne prekvapený. Oproti gumáku s hliníkovou /preglejkovou/ podlahou je lahší, skladnejší a ak máš kompresor tak je aj podstatne rýchlejšie nafúkaný a pripravený k použitiu. Velkosť by som volil čo najvetšiu, min 340 až 360. Dôležitý je profil dna, aby bol ostro /športovo/ tvarovaný
K motoru, na Dunaj by som pod 15 k nešiel a môj favorit je Suzuky 15 k lebo je zo všetkých značiek najlahší, len 44 kg, čo sá dá ešte uniesť.
Dvojtakt by som rozhodne nezatracoval, ale na dlhé trasy, teda niekolkohodinové je lepší štvortakt. Je samozrejme o niečo tichší a na dlhých tripoch sa už citelne prejavuje nižšia spotreba. Pokial by si si chcel len tak zalietať, polhodinku-hodinku, tak dvojtakt bohato stačí.
Ak to chceš voziť v kufri oktávie a zadné sedadlá nebudú sklopené, tak by som na tvojom mieste uprednostnil čln s nafukovacím dnom. Danda ho má a po Dunaji hore prúdom pri vysokom stave išiel ako gula. Má 15 k motor. Bol som príjemne prekvapený. Oproti gumáku s hliníkovou /preglejkovou/ podlahou je lahší, skladnejší a ak máš kompresor tak je aj podstatne rýchlejšie nafúkaný a pripravený k použitiu. Velkosť by som volil čo najvetšiu, min 340 až 360. Dôležitý je profil dna, aby bol ostro /športovo/ tvarovaný
K motoru, na Dunaj by som pod 15 k nešiel a môj favorit je Suzuky 15 k lebo je zo všetkých značiek najlahší, len 44 kg, čo sá dá ešte uniesť.
Dvojtakt by som rozhodne nezatracoval, ale na dlhé trasy, teda niekolkohodinové je lepší štvortakt. Je samozrejme o niečo tichší a na dlhých tripoch sa už citelne prejavuje nižšia spotreba. Pokial by si si chcel len tak zalietať, polhodinku-hodinku, tak dvojtakt bohato stačí.
tak tak jedine, co si fakt nie som isty, je to dno..faktom ostava mensia vaha, ale kdesi tu tusim KUS pisal o horsich jazdnych vlastnostiach, vlneni a moznosti lahsieho prerazenia....co o tom sudis Denis?...este tu citam, ze napriklad zodiac cadt fastroller 340 ma max. rychlost 18 km/h...to je nejake divne...cadet 340 ma rychlost 45 km/h
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to kalambur: Pochopil jsem, že jsi nic moc nečetl a bez toho je zbytečná diskuze. Otázky typu rolovací podlahy zde byli již jinde probrány a to odborníkem, který se tím živý (kus). Motor tam nejde dát silnější, protože s nafukovací podlahou je méně stabilní
a se silnějším motorem se má snahu zavírat (hlavně Yamy). Dražší je o tu podlahu, která je technologicky na výrobu náročnější
(fouká se na 0,8 Atm, buřty na 0,25) a je k tomu třeba speciální pumpu. Ten VMP možná již do léta nestihneš a bez jistoty že jej
máš, nemá cenu cokoliv kupovat ( jedině 310ku a motor 5-6 Hp na které nepotřebuješ to VMP), V zimě jsou dost velké slevy a
lepší výběr a nejsi pod tlakem. Pokud koupíš cokoliv nového, tak cena padá velmi rychle dolu (podívej se na inzeráty např. www.
marine.cz/bazar). Dobře se prodávají čluny 290-320cm a motory 4-10Hp. U větších bývá problém se jich zbavit za slušnou cenu.
Rozměry zabaleného člunu uváděné v prospektech jsou většinou u nového originál zabaleného člunu a většinou se k nim pouze
vzdáleně přiblížíš. Dostat do kufru oktávie člun 4m a motor 20Hp se ti asi nepodaří, je toho pěkný balík (člun,podlážky,sedačky,
pumpa, externí nádrž, kotva, lopatka na vybírání vody a tisíc dalších věci od toho např. kýbl na umytí,hadry na mytí a sušení a pod.)
Potom bys tam na dovolenou už nic nedal. Ke všemu bys asi překročil s rodinou povolené zatížení. Čluny od cca 3,6-4m se vozí na přívěsu a to znamená max 80km, větší poplatky na dálnici, poplatky za přívěs a pod. Ke všemu ty správné přívěsy se kterými
člun dobře dáš na vodu jsou dost drahé a stejně všude není nájezd do vody a jseš odkázán na placené služby jeřábu, který není
všude. V prospektech se často uvádí netto váha a to bývá bez podlážek, sedačky. Motory 20Hp váží cca 35 a více kg a pokud jsi na to sám, tak je to pěkná makačka o větších motorech ani nemluvě. A odnést do sklepa takový motor potom není žádná sranda a člun taky.
U těch Zodiaců hlavně Zoomů je problém, že mají dosti měkké dno, které se vyboulí před zrcadlem dovnitř a dělá brzdu. Ten hoch
co to vychvaluje si dost naběhl. Také jsem jej měl a byly to problémy. Není rozhodující jestli je o 10kg těžší- znamená to ,že je ze
silnějšího materiálu a více vydrží ovšem také je tvrdší a hůře se zabalí na menší rozměr atd. atd.. Jinak jsem pochopil, že nevíš co
s penězi a stejně koupíš nějakou líbivou ptákovinu jelikož se chceš předvádět. V této záležitosti neexistují účelně vynaložené
peníze. Spíše se jedná jako u všech koníčků o vyhozené peníze pokud ti to nevydělává a to většinou ne.
Přesto, že zde nyní bude spousta jiných názorů jak kdo na to vyzrál, tak si než zase vypustíš nějaké moudro, dobře přečti VŠE!!!
co zde už bylo napsáno a zkus si představit nebo lépe vyzkoušet takové stěhování těžkých balíků a motorů a popřemýšlej!!!
a se silnějším motorem se má snahu zavírat (hlavně Yamy). Dražší je o tu podlahu, která je technologicky na výrobu náročnější
(fouká se na 0,8 Atm, buřty na 0,25) a je k tomu třeba speciální pumpu. Ten VMP možná již do léta nestihneš a bez jistoty že jej
máš, nemá cenu cokoliv kupovat ( jedině 310ku a motor 5-6 Hp na které nepotřebuješ to VMP), V zimě jsou dost velké slevy a
lepší výběr a nejsi pod tlakem. Pokud koupíš cokoliv nového, tak cena padá velmi rychle dolu (podívej se na inzeráty např. www.
marine.cz/bazar). Dobře se prodávají čluny 290-320cm a motory 4-10Hp. U větších bývá problém se jich zbavit za slušnou cenu.
Rozměry zabaleného člunu uváděné v prospektech jsou většinou u nového originál zabaleného člunu a většinou se k nim pouze
vzdáleně přiblížíš. Dostat do kufru oktávie člun 4m a motor 20Hp se ti asi nepodaří, je toho pěkný balík (člun,podlážky,sedačky,
pumpa, externí nádrž, kotva, lopatka na vybírání vody a tisíc dalších věci od toho např. kýbl na umytí,hadry na mytí a sušení a pod.)
Potom bys tam na dovolenou už nic nedal. Ke všemu bys asi překročil s rodinou povolené zatížení. Čluny od cca 3,6-4m se vozí na přívěsu a to znamená max 80km, větší poplatky na dálnici, poplatky za přívěs a pod. Ke všemu ty správné přívěsy se kterými
člun dobře dáš na vodu jsou dost drahé a stejně všude není nájezd do vody a jseš odkázán na placené služby jeřábu, který není
všude. V prospektech se často uvádí netto váha a to bývá bez podlážek, sedačky. Motory 20Hp váží cca 35 a více kg a pokud jsi na to sám, tak je to pěkná makačka o větších motorech ani nemluvě. A odnést do sklepa takový motor potom není žádná sranda a člun taky.
U těch Zodiaců hlavně Zoomů je problém, že mají dosti měkké dno, které se vyboulí před zrcadlem dovnitř a dělá brzdu. Ten hoch
co to vychvaluje si dost naběhl. Také jsem jej měl a byly to problémy. Není rozhodující jestli je o 10kg těžší- znamená to ,že je ze
silnějšího materiálu a více vydrží ovšem také je tvrdší a hůře se zabalí na menší rozměr atd. atd.. Jinak jsem pochopil, že nevíš co
s penězi a stejně koupíš nějakou líbivou ptákovinu jelikož se chceš předvádět. V této záležitosti neexistují účelně vynaložené
peníze. Spíše se jedná jako u všech koníčků o vyhozené peníze pokud ti to nevydělává a to většinou ne.
Přesto, že zde nyní bude spousta jiných názorů jak kdo na to vyzrál, tak si než zase vypustíš nějaké moudro, dobře přečti VŠE!!!
co zde už bylo napsáno a zkus si představit nebo lépe vyzkoušet takové stěhování těžkých balíků a motorů a popřemýšlej!!!
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Denis píše o známých a neznámých značkách ale vychází z toho co je na našem trhu. Ve světě existuje spousta značek motorů
a člunů o kterých jsme neslyšeli a přesto mají velké prodeje. Více je zajímavé kdo má u nás serviz. Jestli dělala Suzuki motory
pod značkou Johnson, tak asi nebyli tak špatné. A čluny Yam se dělají soudě podle inzerátů asi 25 let a to že sem nešli? Asi
jsme nebyli zajímavý trh. Stačí se podívat na eBay.de jaké značky se tam nabízí o kterých tady nikdo neslyšel. Je dobré si přiznat
že jsme malá díra a odbyt těch několika málo značek zde nabízených také není moc velký. Ani velcí prodejci nemají skladem
celý sortiment a většinou jenom čluny co jsou vystavené.
a člunů o kterých jsme neslyšeli a přesto mají velké prodeje. Více je zajímavé kdo má u nás serviz. Jestli dělala Suzuki motory
pod značkou Johnson, tak asi nebyli tak špatné. A čluny Yam se dělají soudě podle inzerátů asi 25 let a to že sem nešli? Asi
jsme nebyli zajímavý trh. Stačí se podívat na eBay.de jaké značky se tam nabízí o kterých tady nikdo neslyšel. Je dobré si přiznat
že jsme malá díra a odbyt těch několika málo značek zde nabízených také není moc velký. Ani velcí prodejci nemají skladem
celý sortiment a většinou jenom čluny co jsou vystavené.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Mohol by si Plano prosím ťa vysvetliť o čo ťažšie prerazím dno na gumáku s AL podlážkou? Horšie jazdné vlastnosti, áno možno sú, ale ako Danda na ňom valil hore prúdom, to na mňa urobilo dojem. A keď sa ti dostane štrk medzi podlážku a balóny tak to tiež nie je bohvie čo, tiež to stále čistím a od toho tam mám špongiu.
Teda ak by som to opetovne zhrnul, tak za predpokladu že váha a rozmery sú to najdôležitejšie, tak tá nafukovacia podlaha je dobré riešenie. Z mojich skúseností by som uprednostnil radšej dĺžku-velkosť člnu, tá je pre pohodlnú jazdu velmi dôležitá a keď sa chceš nabaliť na výkend a zatáboriť vonku, tak aspoň tých 360 cm. Ale 360 s AL podlahou do kufra poskladáš dosť ťažko. Teda na základe toho čo si zadal mi vychádza nafukovacia podlaha ako ideálna. Samozrejme že gumák s laminátovým dnom je lepší, ale buďme realisti.
Na Dunaj s motorom pod 15k nechoď, to môžeš rovno pádlovať na kánoe. Viem o čom rozprávam, 15 k mám a je to tak akurát. Lepšia by bola 20k honda ako má Červík, ale to už nie je na nosenie. Aspoň pre mňa.
TataS má pravdu v tom že je dobré si to najskôr vyskúšať, takže ak pôjdeme na Dunaj tak sa k nám pridaj, Červík sem tam hladá perťáka.
Teda ak by som to opetovne zhrnul, tak za predpokladu že váha a rozmery sú to najdôležitejšie, tak tá nafukovacia podlaha je dobré riešenie. Z mojich skúseností by som uprednostnil radšej dĺžku-velkosť člnu, tá je pre pohodlnú jazdu velmi dôležitá a keď sa chceš nabaliť na výkend a zatáboriť vonku, tak aspoň tých 360 cm. Ale 360 s AL podlahou do kufra poskladáš dosť ťažko. Teda na základe toho čo si zadal mi vychádza nafukovacia podlaha ako ideálna. Samozrejme že gumák s laminátovým dnom je lepší, ale buďme realisti.
Na Dunaj s motorom pod 15k nechoď, to môžeš rovno pádlovať na kánoe. Viem o čom rozprávam, 15 k mám a je to tak akurát. Lepšia by bola 20k honda ako má Červík, ale to už nie je na nosenie. Aspoň pre mňa.
TataS má pravdu v tom že je dobré si to najskôr vyskúšať, takže ak pôjdeme na Dunaj tak sa k nám pridaj, Červík sem tam hladá perťáka.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Špongia je houba.
Samozrejme že ta podlaha je citlivejšia na prerazenie, ale to je celý gumák . Nie že by som nafukovaciu podlahu zvlášť preferoval, len som reagoval na zadané parametre a do tretice spomeniem Dandu že s tým svojím člnom ma príjemne prekvapil.
TataS, je jasné že vyberáme s člnov ktoré sú u nás k dispozícii, prípadne v susednom Rakúsku /Nemecku/.
Samozrejme že ta podlaha je citlivejšia na prerazenie, ale to je celý gumák . Nie že by som nafukovaciu podlahu zvlášť preferoval, len som reagoval na zadané parametre a do tretice spomeniem Dandu že s tým svojím člnom ma príjemne prekvapil.
TataS, je jasné že vyberáme s člnov ktoré sú u nás k dispozícii, prípadne v susednom Rakúsku /Nemecku/.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Pokud je mi známo, tak se používají na gumáky tři druhy materiálů, které jsou vlastnostmi velmi podobné a liší se hlavně způsobem
výroby. Yam a Suzumar mají stejný materiál a dle mé zkušenosti proti Zoomu, který je měkčí a tenčí by mohl vydržet více.
Halasně vychvalované svařování u Zodiaců je v podstatě normální lepení a potom to vysokofrekvenčně ohřejí aby se to hlouběji spojilo.
Přesto jsou známi případy,( o kterých se pochopitelně nemluví) že to povolilo nebo ucházelo. Je potom velký problém to spravit.
Zoom je typický případ levně udělaného člunu s minimální výbavou prodávaného díky reklamě draho. Cadety a ostatní jsou podstatně
lepší ale také o hodně dražší. Yam a Honda ve všem (i autech) je drahá. Suzuki dělá dobrá nedrahá auta, motorky, motory, čluny.
Prakticky všichni výrobci až na pár menších v Evropě dělají čluny a motory v Asii- Číně,Malaysii, Thajsku,Filipínách a pod.
Soudě dle inzerátů je životnost gumáků asi 20 až 25 let. U Zoomů o tom silně pochybuji protože již po 5ti letech se mi při balení
krabatila podlaha.
výroby. Yam a Suzumar mají stejný materiál a dle mé zkušenosti proti Zoomu, který je měkčí a tenčí by mohl vydržet více.
Halasně vychvalované svařování u Zodiaců je v podstatě normální lepení a potom to vysokofrekvenčně ohřejí aby se to hlouběji spojilo.
Přesto jsou známi případy,( o kterých se pochopitelně nemluví) že to povolilo nebo ucházelo. Je potom velký problém to spravit.
Zoom je typický případ levně udělaného člunu s minimální výbavou prodávaného díky reklamě draho. Cadety a ostatní jsou podstatně
lepší ale také o hodně dražší. Yam a Honda ve všem (i autech) je drahá. Suzuki dělá dobrá nedrahá auta, motorky, motory, čluny.
Prakticky všichni výrobci až na pár menších v Evropě dělají čluny a motory v Asii- Číně,Malaysii, Thajsku,Filipínách a pod.
Soudě dle inzerátů je životnost gumáků asi 20 až 25 let. U Zoomů o tom silně pochybuji protože již po 5ti letech se mi při balení
krabatila podlaha.
http://www.schlauchboot-markt.de/schlau ... bard-1.htm
no zaujimave ponuky veru...zodiac cadet 340s, vaha 52 kg za 1379 Eur, Bombard Typhoon 380, 50 kg za 1560 Eur...tento je nejaky lahky, nie?....Suzumar DS 360 AL vaha 67 kg za 1170 Eur
no zaujimave ponuky veru...zodiac cadet 340s, vaha 52 kg za 1379 Eur, Bombard Typhoon 380, 50 kg za 1560 Eur...tento je nejaky lahky, nie?....Suzumar DS 360 AL vaha 67 kg za 1170 Eur
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Tyto ceny jsou již vyšší než před 2mi měsíci zpět když byli zimní slevy a doprodej loňských modelů. Měl by ses také podívat, kde tato
firma sídlí. Ono k belgickým hranicím je z Prahy asi 800km. Přitom lepší ceny tohoto zboží najdeš u www.marinesport.cz z Prahy nebo
u www.czechmarine.cz České Budějovice, které u nich nakupují za velkoobchodní ceny a pošlou ti to až domů. A při platbě v EUR
ušetříš. Pozoruji, že na Slovensku čtete jenom něco, protože tyto informace se zde objevují již delší dobu i s odkazy na firmy. A tyto
firmy inzerují dodávky i k Vám.
to halladin:Větnamští obchodníci říkají: To je Čína, to je kvalita! Když se podíváš na elektroniku a spotřebiče vůbec včetně elektrosou-
částek, tak je vše Čína. Za chvíli nás zaplaví čínskými auty a čínské firmy zde začínají stavět se svými lidmi a už se málokdo ošklíbá.
Pokud se u nich v továrnách hlídá kvalita výroby, tak produkují stejně kvalitní věci jako jinde. Když se začali v Blavě dělat VW, tak
se tady také kdekdo ošklíbal. A je vidět, že pod důslednou kontrolou se i tam dělají kvalitní auta. Zrovna tak ve Škodovce.
firma sídlí. Ono k belgickým hranicím je z Prahy asi 800km. Přitom lepší ceny tohoto zboží najdeš u www.marinesport.cz z Prahy nebo
u www.czechmarine.cz České Budějovice, které u nich nakupují za velkoobchodní ceny a pošlou ti to až domů. A při platbě v EUR
ušetříš. Pozoruji, že na Slovensku čtete jenom něco, protože tyto informace se zde objevují již delší dobu i s odkazy na firmy. A tyto
firmy inzerují dodávky i k Vám.
to halladin:Větnamští obchodníci říkají: To je Čína, to je kvalita! Když se podíváš na elektroniku a spotřebiče vůbec včetně elektrosou-
částek, tak je vše Čína. Za chvíli nás zaplaví čínskými auty a čínské firmy zde začínají stavět se svými lidmi a už se málokdo ošklíbá.
Pokud se u nich v továrnách hlídá kvalita výroby, tak produkují stejně kvalitní věci jako jinde. Když se začali v Blavě dělat VW, tak
se tady také kdekdo ošklíbal. A je vidět, že pod důslednou kontrolou se i tam dělají kvalitní auta. Zrovna tak ve Škodovce.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
TataS, ono je niekedy problém sa v tej spleti informácií orientovať. Problém nákupu z Čiech je v tom, že často je vo veci nejaký zádrhel, mne sa stalo pred týždňom že mi účtovali za euro 35,-Sk a pritom je kurz max. 33,-. Český predajcovia neuvádzajú ceny v Euro a kurz Kč/Sk si určujú asi podla seba a svojich vetrov, takže prvotne výhodná kúpa sa stáva nevýhodnou. A preto mnohý u nás pozerajú radšej heď obchody v Rakúsku, alebo v Nemecku. Tieto obchody majú tiež veci večšinou skladom, pričom naši predajcovia ich majú skladom v Nemecku.
Tiež som si pozeral czech marine cenu Suzuky 15 k a je min o 2000,-Sk drahší ako na Orave predáva GH company a ešte k tomu to mám na Oravu bližšie ako do Práglu. A oravák je o 1-2000 drahší ako Nemci.
Tiež som si pozeral czech marine cenu Suzuky 15 k a je min o 2000,-Sk drahší ako na Orave predáva GH company a ešte k tomu to mám na Oravu bližšie ako do Práglu. A oravák je o 1-2000 drahší ako Nemci.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
TataS, ono to vždy nie je len tou dôslednou kontrolou, Bratislavský VW je trvalo medzi tromi najlepšími koncernovími fabrikami a Kia v Žiline je v koncerne Kia suverénne najlepšia. Ono totiž keď zaškolíš polnohospodárskych robotníkov a začneš s nimi vyrábať motory/v Číne/, tak je kvalita inde ako keď to budú robiť v Škodovke. Hovorí sa tomu kvalifikovaná pracovná sila. Tým som nechcel povedať že všetko s Číny je zlé, ale videl som na výstave gumák od Ćínskeho výrobcu a ten bol fakt zlý. Tiež nie je pravda že všetky gumáky sa robia v Číne, niektoré, tie drahšie a s drahých materialov sa robia aj v Európe.
Dnes,po zkušenostech s nafukovacími kýly i podlahami bych asi šel do člunu s pevným kýlem.Je sice dražší a těžší,ale lépe jezdí,má větší stabïlitu,je rychleji nafouknutý.Složený se dá vézt na střeše,vždy se najde někdo ,kdo mi jej pomůže naložit a sundat.K tomu 15K motor,který také sám unesu a nemá to chybu.vov
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Ta pověra o kvalifikované pracovní síle se zde traduje již dlouho ale ukazuje se, že to až tak moc neplatí. Do Blavy šli pracovat lidi
ze severu od Oravy a pod., kteří se strojařinou neměli žádné zkušenosti. Jelikož mám neteř v těch místech a několik synovců tam,
tak vím o čem hovořím. Kvalifikovanou sílu dnes potřebuješ na stále méně činností. Velká většina pracovníků je pouze zaučená a
bude hůř, protože ti vyučení s praxí odcházejí do penze a mladí se nemají kde vyučit a ani nechtějí. Proto je většina výrobních
podniků stavěná na použití zaučené síly, když ne cvičených opic. Na západě (Německo,Francie, V. Británie a hlavně USA) již dávno
používají lidí z ulice, které krátce zaučí a tím zlevňují cenu výroby.
K těm cenám. Když u Czech marine porovnáš ceny v Kč a EUR, tak vidíš že počítají 28Kč/1EUR což je asi 36Sk a tak ta cena v Sk
odpovídá. Proto tvrdím pořád dokola, že je lepší platit v EUR a potom ti příjde EUR na 33Sk. A oni uvádějí bankovní účty kde to
můžeš zaplatit. Jiná je otázka sortimentu. Kupovat něco jenom proto, že tady nic jiného i když lepšího není je sporné ale lidi jsou
různé jak říká klasik. Já bych raději jel 200km abych měl co chci. Dnešní doba vyžaduje před větším nákupem dosti dobrý ekonomický
rozbor, což Tobě asi nemusím vysvětlovat. Takové ty hurá nákupy se většinou silně prodraží. Pro lidi, kterým je jedno jestli dají 100
nebo 150 tisíc jenom proto, že něco chtějí je ztráta času jim něco vysvětlovat. Stejně se rozhodnou živelně a ne na nějakém
solidním rozboru.
ze severu od Oravy a pod., kteří se strojařinou neměli žádné zkušenosti. Jelikož mám neteř v těch místech a několik synovců tam,
tak vím o čem hovořím. Kvalifikovanou sílu dnes potřebuješ na stále méně činností. Velká většina pracovníků je pouze zaučená a
bude hůř, protože ti vyučení s praxí odcházejí do penze a mladí se nemají kde vyučit a ani nechtějí. Proto je většina výrobních
podniků stavěná na použití zaučené síly, když ne cvičených opic. Na západě (Německo,Francie, V. Británie a hlavně USA) již dávno
používají lidí z ulice, které krátce zaučí a tím zlevňují cenu výroby.
K těm cenám. Když u Czech marine porovnáš ceny v Kč a EUR, tak vidíš že počítají 28Kč/1EUR což je asi 36Sk a tak ta cena v Sk
odpovídá. Proto tvrdím pořád dokola, že je lepší platit v EUR a potom ti příjde EUR na 33Sk. A oni uvádějí bankovní účty kde to
můžeš zaplatit. Jiná je otázka sortimentu. Kupovat něco jenom proto, že tady nic jiného i když lepšího není je sporné ale lidi jsou
různé jak říká klasik. Já bych raději jel 200km abych měl co chci. Dnešní doba vyžaduje před větším nákupem dosti dobrý ekonomický
rozbor, což Tobě asi nemusím vysvětlovat. Takové ty hurá nákupy se většinou silně prodraží. Pro lidi, kterým je jedno jestli dají 100
nebo 150 tisíc jenom proto, že něco chtějí je ztráta času jim něco vysvětlovat. Stejně se rozhodnou živelně a ne na nějakém
solidním rozboru.
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv kvě 15, 2008 5:43 pm, celkem upraveno 1 x.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Já mám fungl nový Suzumar, přivezený v sobotu z Č. Budějovic, a na papírech je místo výroby Čína....
S tím prodejním kurzem Euro/ Kč je problém. Pokud má obchodník větší sklad, a větší zásoby zboží, které nakoupil před delší dobou, kdy euro nakupoval za vyšší cenu, dost dobře se nemůže držet dnešního kurzu. To by prodělal kalhoty. Řěší to prodejem v Eurech, kdy tolik netratí.....
Ten, který nedrží zásoby, a nakoupí v zahraničí, až když si u něj něco objednáte, takový problém nemá....
Já kupoval svůj Suzumar za 944 euro, neměl jsem to přesně (přirozeně)přirozeně neměl drobné zpátky, a vydal mi zpátky v Kč - kurz počítal euro á 26 Kč. Já ty svoje eura koupil v ČS laciněji......
Takže - ono to s těmi cenami není jednoduché....když koruna stoupá.....
A ještě perlička - nedávno dávali v telce emerický film Armageddon. Kritická chvíle - porucha bránící odstartování. Amíci si nevěděli radu - a hrnul se k tomu ruskej kosmonaut. Nechtěli ho k tomu pustit - prej je to americká, a ne sovětská technika.
"Ech" , pravil Rus," Americká, nebo sovětská - stejně je to všechno vyrobeno na Tchajvanu! "
A vzal na to kladivo
Asi studoval Murphyho zákony
S tím prodejním kurzem Euro/ Kč je problém. Pokud má obchodník větší sklad, a větší zásoby zboží, které nakoupil před delší dobou, kdy euro nakupoval za vyšší cenu, dost dobře se nemůže držet dnešního kurzu. To by prodělal kalhoty. Řěší to prodejem v Eurech, kdy tolik netratí.....
Ten, který nedrží zásoby, a nakoupí v zahraničí, až když si u něj něco objednáte, takový problém nemá....
Já kupoval svůj Suzumar za 944 euro, neměl jsem to přesně (přirozeně)přirozeně neměl drobné zpátky, a vydal mi zpátky v Kč - kurz počítal euro á 26 Kč. Já ty svoje eura koupil v ČS laciněji......
Takže - ono to s těmi cenami není jednoduché....když koruna stoupá.....
A ještě perlička - nedávno dávali v telce emerický film Armageddon. Kritická chvíle - porucha bránící odstartování. Amíci si nevěděli radu - a hrnul se k tomu ruskej kosmonaut. Nechtěli ho k tomu pustit - prej je to americká, a ne sovětská technika.
"Ech" , pravil Rus," Americká, nebo sovětská - stejně je to všechno vyrobeno na Tchajvanu! "
A vzal na to kladivo
Asi studoval Murphyho zákony
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host