TOPENÍ NA LODI (všeobecně.)
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- jachtingFAN
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
TOPENÍ NA LODI (všeobecně.)
Dle webu chartrových společností si jde půjčit loď po celý rok. Z logiky mě vyplývá, že plachetnice nemůže mít žádné topení. Takže mě napadá, že se to řeší jen teplým oblečením a asi se ani nelze spolehnout na běžně nabízené deky a bere se vlastní spacák.
Je to tak?
Neptám se, že bych měl v úmyslu v tu dobu někam vyrazit, ale jen ze zvědavosti.
Je to tak?
Neptám se, že bych měl v úmyslu v tu dobu někam vyrazit, ale jen ze zvědavosti.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Re: Placetnice v zimním počasí
jachtingFAN píše: Z logiky mě vyplývá, že plachetnice nemůže mít žádné topení.
To jachtingFAN,
Něco o topení najdeš v sekci:
Lodní technika
Palubní instalace a výbava.
Není tedy třeba zakládat nový topic na stejné théma, navíc v jiné sekci.
Tady máš nějaké odkazy na příslušné topicy v této sekci.
Naftové topení
Nezávislé topení (propan-butan)
Kamna na drevo do lodi
Jinými slovy, ......... než vzneseš nějaký dotaz, podívej se jestli to zde už není někde řešeno.
Je mě jasné že se zde ze začátku člověk těžko orientuje, no tím více se musíme všichni snažit, udržet fórum pokud možno co nejpřehlednější.
Pochopitelně, ......... pokud budeš potřebovat rozvinout diskuzi třeba specielně o solárním topení, klidně si takový topic ve správné sekci založ.
Tento topic PŘESUNUJI a zároveň upravuji název. ( TOPENÍ NA LODI všeobecně.)
Ahoj, alffa
P.S.
Ukázka jedněch malých kamínek, tentokrát v petrolejovém provedení:
............
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2504
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Včera jsem si na AUKRU koupil petrolejové topení (900,- Kč), dnes jsem koupil petrolej a večer jsem zalezl do lodi a za 20 minut už bylo v lodi krásně teplo. Kamna jsem pro jistotu rozjel v kokpitu a pak teprve postavil na podlahu v kajutě, nesmrdí, nekouří, krásně hřejou. Spotřeba dle prospektu 0,24-0,28 l/h. Doporučuji
http://www.aukro.cz/item524929013_petro ... d_r95.html
http://www.aukro.cz/item524929013_petro ... d_r95.html
Jupíííí to chci!
Kámoška se vrátila po roce z japonska a tam se prej petrolejovejma kamínkama topí i v panelákách.
V dělnický (nikoliv chudinský) čtvrti. Každej ve svojí králíkárně jedny kamínka. Bydleli dva v "luxusní" garsonce o 9 m2.
Žádnej komín a smrdí tím celej barák.
Nejlepší to maj ty v horních patrech...
Vzhledem k tomu, že maj na severním konci docela drsnou zimu, myslím že to je dostatečně prověřenej zdroj tepla...
(V uzavřených prostorech pozor, žere to kyslík!!)
Kámoška se vrátila po roce z japonska a tam se prej petrolejovejma kamínkama topí i v panelákách.
V dělnický (nikoliv chudinský) čtvrti. Každej ve svojí králíkárně jedny kamínka. Bydleli dva v "luxusní" garsonce o 9 m2.
Žádnej komín a smrdí tím celej barák.
Nejlepší to maj ty v horních patrech...
Vzhledem k tomu, že maj na severním konci docela drsnou zimu, myslím že to je dostatečně prověřenej zdroj tepla...
(V uzavřených prostorech pozor, žere to kyslík!!)
Hele koukněte na tohle, já je mám a pecka, ale jsou krapet dražší , zase 2,2kW .
http://www.procalor.cz/prenosna-kamna/h ... _R25C.html
http://www.procalor.cz/prenosna-kamna/h ... _R25C.html
Jojo, píšou, já vím, nemám extra velkou loď, kajuta cca 3,5 x 2,2m , žere to vzduch jako všechno ostatní kde se vzduch ohřívá spalováním čehokoliv. Mám otevřenou ventilačku kvůli přívodu, jinak s tím nemám jediný problém. Kamna nesmrdí když je nestartuješ na plno ihned, zapálit je na min a pak pomalu přidávat a jediný kdy můžou zasmrdět, tak je když jim dojíždí palivo, ale tak je prostě nenechávám dohořet do prázdné nádrže. Jinak jsou malý a fakt jedou příjemně.Dají se koupit s ještě dražším hořákem a menší spotřebou, ale i tyhle mě vyhovují.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
V prodejně Avaru jsem viděl topení od Origa. Jsou to vlastně takové dva tábornické kotlíky na sobě. V tom spodním klasická patrona Origo. Jde to použít i jako vařič. Označení to má 5100. Ten líh mi přijde voňavější než petrolej jak při nalévání tak při hoření. Cena topení je ale o dost vyšší než toho petrolejového. Nemá tohle topení někdo? Potřeboval bych praktické zkušenosti.
http://www.avaryacht.cz/ohrivac-prenosny-5100.p.aspx
http://www.avaryacht.cz/ohrivac-prenosny-5100.p.aspx
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
ORIGO - liehove varice / ohrievace
Vyrobca preferuje a dodava na lodiach MacGregor 26M iba do kuchynskeho pultu zapusteny varic ORIGO 2000, preto ho na svojej lodi mam. A nelutujem, ako vsetky ORIGO varic je principialne bezpecny, jednoduchej (az primitivnej) konstrukcie bez pretlaku paliva, na ktorej sa nema co pokazit. Obsahuje plechovku s vatou, do ktorej sa naleje lieh, posuvna klapka uzatvara a reguluje prestup odparujuceho sa liehu do jednoducheho horaku.
Pri prvom pouziti som bol ale sklamany zapachom - nalial som Technicky denaturovny lieh (iny som nezohnal), denaturacne cinidlo pri horeni doost fest smrdelo!
Uz som sa zacal zo zufalstva zaujimat o pokutne palenie lavorovice , ale nastastie som nasiel zdroj na lieh ktory pri paleni nesmrdi: http://www.biokamin-eu.com/pages/certificate
Odporucam pre ORIGO horaky.
Samozrejme, pri dlhsom pouziti varica (na kurenie interieru) je potrebne zabezpecit vetranie!
To Gray: spodna cast varica zostava prakticky studena - lieh ju pri odparovani intenzivne ochladzuje. Zasunutim klapky mozes hocikedy horak vypnut a za chladnu spodnu cast aj preniest ... a aj u prenosneho ohrievaca/varica na lodi je samozrejmostou vyhotovenie bezpecneho uchytenia. Z viacerych statistik vyplyva, ze viac jachticiek zhori ako sa potopi !!!
Pri prvom pouziti som bol ale sklamany zapachom - nalial som Technicky denaturovny lieh (iny som nezohnal), denaturacne cinidlo pri horeni doost fest smrdelo!
Uz som sa zacal zo zufalstva zaujimat o pokutne palenie lavorovice , ale nastastie som nasiel zdroj na lieh ktory pri paleni nesmrdi: http://www.biokamin-eu.com/pages/certificate
Odporucam pre ORIGO horaky.
Samozrejme, pri dlhsom pouziti varica (na kurenie interieru) je potrebne zabezpecit vetranie!
To Gray: spodna cast varica zostava prakticky studena - lieh ju pri odparovani intenzivne ochladzuje. Zasunutim klapky mozes hocikedy horak vypnut a za chladnu spodnu cast aj preniest ... a aj u prenosneho ohrievaca/varica na lodi je samozrejmostou vyhotovenie bezpecneho uchytenia. Z viacerych statistik vyplyva, ze viac jachticiek zhori ako sa potopi !!!
- teista
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 767
- Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Znojmo
Ta topidýlka se mi zdají dobrá. Na občasné přespání se určitě dají použít. Ale nechtěl bych s tím v lodi bydlet třeba 14 dní. po dvou třech dnech se musí projevit nedostatek kyslíku.
Ještě by to chtělo stálý přísun čerstvého vzduchu, nejlíp pod to topidlo. Určitě by se dal zrobit dobře fungující geret s pomocí ventilátorku z PC, s rgulátorem otáček na přivádění vzduchu z venčí. Během dne si člověk vyvětrá, ale v noci je to při usnutí trošku nebezpečné. Aby se jachtař ráno neprobudil mrtvej.
Ještě by to chtělo stálý přísun čerstvého vzduchu, nejlíp pod to topidlo. Určitě by se dal zrobit dobře fungující geret s pomocí ventilátorku z PC, s rgulátorem otáček na přivádění vzduchu z venčí. Během dne si člověk vyvětrá, ale v noci je to při usnutí trošku nebezpečné. Aby se jachtař ráno neprobudil mrtvej.
lihove topeni Origo
bobes: tohle topeni maji Gandalfove z pristavu a moc si pochvaluji a doporucuji. Neni problem s tim topit v kajute, lze na to sahnout i za behu po delsi dobe horeni. Vydrzi to udajne jet celou noc.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2504
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Původně jsem uvažoval o Webastu ale cena kolem 18.000,- kč a hlavně spotřeba elektriky (i když malá) rozhodla. Toto petrolejové je na chladnější večer pod dozorem a před spaním vypnout, nebo za deštivého dne na sušení mokrých věcí. V žádném případě bych to nenechal hořet celou noc i když by to mohlo vydržet 20 hodin . Důležité pro mne je, že
nesmrdí při provozu. Jediný problém je uskladnění kanystru s petrolejem, tam stačí tapka a smrdí.
nesmrdí při provozu. Jediný problém je uskladnění kanystru s petrolejem, tam stačí tapka a smrdí.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
JK píše:Jupíííí to chci!
Kámoška se vrátila po roce z japonska a tam se prej petrolejovejma kamínkama topí i v panelákách.
V dělnický (nikoliv chudinský) čtvrti. Každej ve svojí králíkárně jedny kamínka. Bydleli dva v "luxusní" garsonce o 9 m2.
Žádnej komín a smrdí tím celej barák.
Nejlepší to maj ty v horních patrech...
Vzhledem k tomu, že maj na severním konci docela drsnou zimu, myslím že to je dostatečně prověřenej zdroj tepla...
(V uzavřených prostorech pozor, žere to kyslík!!)
Jupííííí můžeš to mít!
Tady si to můžeš u nás objednat http://shop.jachting.info/index.php?mai ... cts_id=882
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
dovolím si suše poznemenat, že neznám otevřené topení co by nepáchlo, neřku-li smrdělo, a navíc bylo bezpečné. zato znám 3 co už dotopili a koukaj na nás zezhora a jednoho, co se tam málem dostal s celou rodinou - pro graye - bora z tatranu.
Mimo to spalováním např. lihu vyrábíte tolik vody, že to tím snad nejde ani vysušit. do karavamů se prodávaj malá "WAWky" - na PB, uzavřený spalovací okruh. do plachetnice, vzhledem k náklonům to je asi složitější ( nebo souosé sání a komín skrz střechu), ale do motoráku hned. Bez spotřeby elektriky.
Mimo to spalováním např. lihu vyrábíte tolik vody, že to tím snad nejde ani vysušit. do karavamů se prodávaj malá "WAWky" - na PB, uzavřený spalovací okruh. do plachetnice, vzhledem k náklonům to je asi složitější ( nebo souosé sání a komín skrz střechu), ale do motoráku hned. Bez spotřeby elektriky.
Vím davide, už jsem o tom slyšel, hrůza mě obchází, když sem to slyšel. jen tak naokraj Bora prochází momentálně také velkolepou rekonstrukcí, už má dno z nerezu, taky se to tady probíralo.
Objednal sem si ty kamínka na petrák do kokpitu, v kajutě jsem zkoušel ty větší kamna , nejsou špatný, ale až ji dodělám a vezmu tam rodinku tak buduju v kokpitu takovej budník odhlučnenej, větranej a tam zavřu malou centrálu na 2kW a v kajutě budu mít elektrický topení a to olejový radiátor. Výfuk vyvedený zrcadlem ven a přívod vzduchu pro chlazení centrály malým ventilátorem na 12V přes teplotní čidlo, kdyby se centála ohřála hodně. Viděl sem to tak řešený na jedný lodi a funguje to.
Objednal sem si ty kamínka na petrák do kokpitu, v kajutě jsem zkoušel ty větší kamna , nejsou špatný, ale až ji dodělám a vezmu tam rodinku tak buduju v kokpitu takovej budník odhlučnenej, větranej a tam zavřu malou centrálu na 2kW a v kajutě budu mít elektrický topení a to olejový radiátor. Výfuk vyvedený zrcadlem ven a přívod vzduchu pro chlazení centrály malým ventilátorem na 12V přes teplotní čidlo, kdyby se centála ohřála hodně. Viděl sem to tak řešený na jedný lodi a funguje to.
Davide myslím že ty "wavky do karavanu" se nemaj za jízdy používat.
Stejně tak plynová lednice má bejt za jízdy přepnutá na 12V.
Vlastně všechny tyhle zdroje tepla bych si asi dovolil používat pouze když loď (nebo karavan) stojí v klidu. Navíc v čechách neni plyn na lodi úplně košer.
V tomhle je to Tvoje Webasto asi jediný plnohodnotný řešení.
Bohužel to neni a nebude laciný.
Za jízdy se dá topit i chladicí vodou z motoru. Primární chladicí okruh do výměníku (obyčejnej autochladič) a větrákem do horkovzdušnýho rozvodu. Do malý lodě se to moc nevejde a když se netočí motor je zase zima.
Stejně tak plynová lednice má bejt za jízdy přepnutá na 12V.
Vlastně všechny tyhle zdroje tepla bych si asi dovolil používat pouze když loď (nebo karavan) stojí v klidu. Navíc v čechách neni plyn na lodi úplně košer.
V tomhle je to Tvoje Webasto asi jediný plnohodnotný řešení.
Bohužel to neni a nebude laciný.
Za jízdy se dá topit i chladicí vodou z motoru. Primární chladicí okruh do výměníku (obyčejnej autochladič) a větrákem do horkovzdušnýho rozvodu. Do malý lodě se to moc nevejde a když se netočí motor je zase zima.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
JK píše:Davide myslím že ty "wavky do karavanu" se nemaj za jízdy používat.
Stejně tak plynová lednice má bejt za jízdy přepnutá na 12V.
Jsem bejvalej karavanista a mohu jen potvrdit. Jde o to, že ten spalovací okruh je vlastně otevřený ven (sání+výfuk) a topí či chladí se přes výměník. No a ten plamen by za jízdy jaksi nevydržel. Zažil jsem na Pagu boru, a v pohodě mi to sfouklo lednici i při stání v campu. Naštěstí zafungoval pojistný ventil a odpojil přívod... Nicméně k lodi vytápěné PB bych se nerad za chodu dostal blíž než tak na 100m a používání takového, zejména zbastleného topení, bych považoval za obecné ohrožení dle příslušných paragrafů. U karavanů totiž musí být v případě pevné instalace PB spotřebičů podle normy pro jistotu navíc i neuzavíratelné větrací otvory těsně nad podlahou, což by na lodi jaksi nešlo
Dále bych si dovolil i důrazně varovat před používáním otevřených topidel. Díky výše zmíněnému sice příliš mnoho karavanů nevybuchlo, ale udušených jsou opravdu mraky...stačí na pár hodin neplánovaně usnout...
Krom toho i otevřeným spalováním PB vzniká vodní pára, takže větrání nezbytné pro přívod dostatečného množství kyslíku a odvod spalin a páry v podstatě "zruší" topný efekt. I když je pravda, že do karavanů se vyrábějí tzv. katalytická kamínka s otevřeným spalovacím prostorem, která údajně spaliny ani páru neprodukují, ale i při jejich použití je nezbytné dostatečně větrat a navíc instalovat již zmíněný ventilační otvor nad podlahou.
Wlady
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Wlady píše:[
Wlady
dovolím si oponovat, PB topení v lodích jsou, výrobcem montované - např. Truma, dále i systémy bez ventilátoru spalovacího vzduchu - princip Wawky aniž by měly ve dně větrací díru. Dokonce je takhle vyráběný pidi kotel na ohřev vody pro centrální vodní topení a to chodí samotíží, bez oběhovky, absolutně bez spotřeby elektriky!!! Pravda je, že jsem na to koukal jak z jara. Konkrétně to je v jedné z plachetnic Honzy Janatky na Cindě, co dotáh z Hollandska a já to zprovozňoval.
Vono co neznáme, neznamená že neexistuje.
V karavanech se to vypíná ne proto aby nesfouklo, ale by při bouračce neunikalo.
slušný lednice mají automatický start při ztrátě plamenu - např. Elektrolux
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2504
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Pokud by petrolej někomu smrděl našel jsem toto:
http://www.karavan.cz/index.html?pod=/_ ... -litru.htm
http://www.karavan.cz/index.html?pod=/_ ... -litru.htm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů