VMP
Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
To, že se od ledna zkouší podle nového, je dáno zákonem (187/2014 Sb.) který byl schválen v září 2014.
Vyhláška, o které se teď bavíme, upřesňuje některé věci zákona.
Palagruža patří k chorvatským příbřežním vodám. Tam Ti MPZ - C platit bude. Akorát loď tam nesmíš přivést. To musí kamarád s jiným oprávněním.
Proto jsem dával v předešlém příspěvku odkaz na mezinárodní předpis. Které ostrovy kam patří, je dnes už dáno. Není to tak, že by sis mohl říct např. v Řecku v blízkosti Turecka "já tento ostrov budu považovat za Turecko, je to tam blíž."
U konkrétního ostrova si musíš zjistit jeho status, který je daný. (Krom výjimek, kde se státy dohadují eventuálně válčí.)
Vyhláška, o které se teď bavíme, upřesňuje některé věci zákona.
Palagruža patří k chorvatským příbřežním vodám. Tam Ti MPZ - C platit bude. Akorát loď tam nesmíš přivést. To musí kamarád s jiným oprávněním.
Proto jsem dával v předešlém příspěvku odkaz na mezinárodní předpis. Které ostrovy kam patří, je dnes už dáno. Není to tak, že by sis mohl říct např. v Řecku v blízkosti Turecka "já tento ostrov budu považovat za Turecko, je to tam blíž."
U konkrétního ostrova si musíš zjistit jeho status, který je daný. (Krom výjimek, kde se státy dohadují eventuálně válčí.)
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
MartinB píše:......Takže další nový pokus MDČR, jak zrušit průkazy vydané dříve (tedy před 2002), než "ovladli" moře, když jim Kožený prodal hračky/obživu, velké lodě
Tak se třeba zase najde někdo, kdo bude mít chuť a kuráž dát to k soudu. Vzhledem k tomu, že to už jednou prošlo, je značná naděje, že by se opět povedlo.
........
Zkusme se zamyslet nad některými skutečnostmi.
1) V rozsudku Nejvyššího správního soudu (dále NSS), který dal Libor před časem na JI je napsáno:
"Žalovaný se ke kasační stížnosti nevyjádřil".
2) Hlavní argument NSS pro "vítězství majitele průkazu 2,2" byl, že vyhláška 315/2000 Sb. se nevztahuje na rekreační jachty. Tento argument padl úpravou námořního zákona z roku 2011.
Dnes se tato vyhláška na rekreační jachty vztahuje, neboť rekreační jachta je podmnožina "námořní jachty". Rozdělení je na stejném principu jako u zákona o vnitřních vodách.
"Velké lodě" (plavidla, námořní obchodní lodě) a "malé lodě" (malá plavidla, námořní jachty). Rozdělení je podle konstrukce lodě, nikoliv podle použití k ne/podnikání.
3) "Vítězství" bylo na základě procesního právního stavu, nikoliv věcného.
4) SPS má zřejmě zmocnění pouze v oblasti "na vnitrozemských vodních cestách" nikoliv v oblasti námořní plavby. (zatím jsem zmocnění SPS pro moře nenašel)
Pokud by MDČR chtěl likvidovat průkazy vydávané SPS 2,1 a vyšší, má proto prostor. Tento prostor nevyužívá. Nechává SPS obnovovat své průkazy.
Tentokrát jedná o úpravu zákona o vnitrozemské plavbě, tj. zákona, který zřizuje SPS.
Budu zvědav jak se SPS zachová.
Abych nebyl nařčen ze zaujatosti. Přeji starým námořním vlkům, aby jim jejich průkazy platily. Je to kus historie.
Tito lidé byli průkopníky českého námořního jachtingu. Nelíbí se mi, že by člověk místo průkazu platného od 19xx měl mít průkaz platný maximálně 5 let.
A taky nemám radost z omezené platnosti svého oprávnění od MDČR.
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1112
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
S chutí pominu výklad, zdůvodňování soudních rozhodnutí, zdali tak, či onak.
Přijde mi více než divné tohle:
Uděláš si průkaz, oprávnění k plavbě na moře (mluvím o před 2002), který Ti vydá státní organizace, SPS. Samozřejmě v té době bylo vše v souladu s platnými zákony, vyhláškami,…..
Posléze je vymyšlen nový zákon, námořní zákon. Námořní plavba (jachty) se dostává pod řízení ministerstva dopravy.
V roce 2002 byl vytvořen přechodový režim. Na základě oprávnění vydaných SPS (2.0-3.0) k plavbě na moři bylo možno získat průkaz MDČR. Ale bylo to tak, že oprávnění žadatelé nedostali nové oprávnění odpovídající původnímu rozsahu. V podstatě to bylo tak, že aby člověk dostal oprávnění obdobného rozsahu, musel jít na zkoušku, tedy oprášit znalosti, vzít si den dovolené na zkoušku a zaplatit poplatky, bylo to 1000Kč. (není to moc, ale šlo by za to pořídit spousta jiné legrace, že). Kdo si netroufl připravit se sám, dal dalších 7.500 za teoretický kurz (to už bylo na tehdejší dobu celkem dost). Bez zkoušky oprávnění o kategorii horší z 2.0 nic.
Samozřejmě ej také nemilá změna z neomezeno na 5 let.
Proto to ten člověk dal tehdá k soudu a jak je vidět, soud rozhodl v jeho prospěch, protože od té doby je na SPS, že průkazy platí.
Že by se to odvážili tvrdit bez řádně podloženého důvodu, o tom snad není pochyb.
(Malá odbočka k připomenutí tehdejší situace: V návrhu byla jen námořní jachta, což byla jachta plující za účelem zisku (tedy se všemi možnými právními důsledky - živnostenský zk., daně,.... naštěstí není známo, že by to bylo kdy vymáháno, ale bylo to tam). Obrovským úsilím jachtařských organizací se podařilo vsunout do zákona rekreační jachtu. Ustanovení o rekreační jachtě v podstatě kopírovalo ustanovení námořní jachty, ale byla to loď, která plula za účelem rekreačním. Ministerstvo samozřejmě dobře znalé všech zákonotvorných procesů a evidentně i pomocí osobních vztahů na zákonodárce a kdo ví kam, v průběhu legislativnho procesu zprznilo rekreační jachtu do nepoužitelné podoby, nechtěli ji. A to jak v oprávnění k vedení tak registrace rekreační jachty. Pak před dvěma roky s velkou slávou rekreační jachtu zrušili, jako nepotřebnou, no bodejť by ne, že?)
Teď je v návrhu novelizace zákona o vnitrozemské plavbě. Autorem opět MDČR. Opět je na pořadu, zrušení průkazů vydaných před 2002. Tentokrát je to dokonce tak, že za průkazy SPS, které opravňují k plavbě od příbřežní (3nm) po oceánskou, dostaneš průkaz, který Tě opravňuje k vedení lodě jen ve dne, 1nm od pobřeží.
Není to DIVNÉ, že náhradou za neomezné plutí po oceánech (3.0) dostaneš 1 maily od břehu ve dne?!?!?
Přijde mi, že se z tohoto hlediska stát chová ke svým občanům, jachtařům jako ku*va.
Myslím si, že by se stát k občanům měl chovat přívětivěji, že by měl dbát na jakési souslednosti toho, co v pokračujícím čase po svých občanech požaduje.
Bohužel mi tak trochu přijde, že v zádech cítím závan, nepříjemný pach arogance státu z dob minulých (přiznávám se, jsem na to přecitlivělý).
Tohle kdyby udělali s řidičákama, tak jim lidi asi příslušný barák rozbijí.
A tak se nelze divit, že je to mnoha lidem proti srsti a jsem přesvědčen o tom, že dnes, až na opravdu světlé výjimky, mají všichni už dávno jiné průkazy, jde tu určitě spíše o princip. Možná je v tom také trochu idealismu, možná i určité nepřizpůsobivosti, ale je dost lidí, kteří to takhle podobně vidí, jako zvůli státu, úředníků a spolusouvisejích.
Působí to jak červená muleta na býka
Přijde mi více než divné tohle:
Uděláš si průkaz, oprávnění k plavbě na moře (mluvím o před 2002), který Ti vydá státní organizace, SPS. Samozřejmě v té době bylo vše v souladu s platnými zákony, vyhláškami,…..
Posléze je vymyšlen nový zákon, námořní zákon. Námořní plavba (jachty) se dostává pod řízení ministerstva dopravy.
V roce 2002 byl vytvořen přechodový režim. Na základě oprávnění vydaných SPS (2.0-3.0) k plavbě na moři bylo možno získat průkaz MDČR. Ale bylo to tak, že oprávnění žadatelé nedostali nové oprávnění odpovídající původnímu rozsahu. V podstatě to bylo tak, že aby člověk dostal oprávnění obdobného rozsahu, musel jít na zkoušku, tedy oprášit znalosti, vzít si den dovolené na zkoušku a zaplatit poplatky, bylo to 1000Kč. (není to moc, ale šlo by za to pořídit spousta jiné legrace, že). Kdo si netroufl připravit se sám, dal dalších 7.500 za teoretický kurz (to už bylo na tehdejší dobu celkem dost). Bez zkoušky oprávnění o kategorii horší z 2.0 nic.
Samozřejmě ej také nemilá změna z neomezeno na 5 let.
Proto to ten člověk dal tehdá k soudu a jak je vidět, soud rozhodl v jeho prospěch, protože od té doby je na SPS, že průkazy platí.
Že by se to odvážili tvrdit bez řádně podloženého důvodu, o tom snad není pochyb.
(Malá odbočka k připomenutí tehdejší situace: V návrhu byla jen námořní jachta, což byla jachta plující za účelem zisku (tedy se všemi možnými právními důsledky - živnostenský zk., daně,.... naštěstí není známo, že by to bylo kdy vymáháno, ale bylo to tam). Obrovským úsilím jachtařských organizací se podařilo vsunout do zákona rekreační jachtu. Ustanovení o rekreační jachtě v podstatě kopírovalo ustanovení námořní jachty, ale byla to loď, která plula za účelem rekreačním. Ministerstvo samozřejmě dobře znalé všech zákonotvorných procesů a evidentně i pomocí osobních vztahů na zákonodárce a kdo ví kam, v průběhu legislativnho procesu zprznilo rekreační jachtu do nepoužitelné podoby, nechtěli ji. A to jak v oprávnění k vedení tak registrace rekreační jachty. Pak před dvěma roky s velkou slávou rekreační jachtu zrušili, jako nepotřebnou, no bodejť by ne, že?)
Teď je v návrhu novelizace zákona o vnitrozemské plavbě. Autorem opět MDČR. Opět je na pořadu, zrušení průkazů vydaných před 2002. Tentokrát je to dokonce tak, že za průkazy SPS, které opravňují k plavbě od příbřežní (3nm) po oceánskou, dostaneš průkaz, který Tě opravňuje k vedení lodě jen ve dne, 1nm od pobřeží.
Není to DIVNÉ, že náhradou za neomezné plutí po oceánech (3.0) dostaneš 1 maily od břehu ve dne?!?!?
Přijde mi, že se z tohoto hlediska stát chová ke svým občanům, jachtařům jako ku*va.
Myslím si, že by se stát k občanům měl chovat přívětivěji, že by měl dbát na jakési souslednosti toho, co v pokračujícím čase po svých občanech požaduje.
Bohužel mi tak trochu přijde, že v zádech cítím závan, nepříjemný pach arogance státu z dob minulých (přiznávám se, jsem na to přecitlivělý).
Tohle kdyby udělali s řidičákama, tak jim lidi asi příslušný barák rozbijí.
A tak se nelze divit, že je to mnoha lidem proti srsti a jsem přesvědčen o tom, že dnes, až na opravdu světlé výjimky, mají všichni už dávno jiné průkazy, jde tu určitě spíše o princip. Možná je v tom také trochu idealismu, možná i určité nepřizpůsobivosti, ale je dost lidí, kteří to takhle podobně vidí, jako zvůli státu, úředníků a spolusouvisejích.
Působí to jak červená muleta na býka
Pánové měl bych drobný návrh... NEBUĎME v tomto patrioti. Udělejme si ony papíry jinde a v jiných zemích, nejlépe s námořnickou minulostí. Papíry jak v Polsku tak v Německu vychází levněji než u nás a určitě se nebudou co dva roky měnit jak se komu zlíbí. Naprosto nejlepší v tomto je Anglie. Vím znamená to naučit se jazyky, ale to by jsme stejně měli tak jako tak. Vraťme pánům úředníkům jejich papírky a průkazky a dejme tomu dostatečnou publicitu... Pokud budou mít na starosti agendu jen pro pár desítek lidí a kde kdo se jim bude dívat pod prsty. Tak je prostě zruší jako nepotřebné... Což vlastně jsou. Co vy na to?
- kolovratek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 173
- Registrován: pon zář 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Holice
- kolovratek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 173
- Registrován: pon zář 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Holice
- kolovratek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 173
- Registrován: pon zář 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Holice
Charlie píše:Tady je nová vyhláška která se bude týkat VMP http://www.lepsipravo.cz/TopicForm.aspx?TopicId=61
Někdo nějaké informace, jak to s Vyhláškou vypadá? Pohnulo se to někam, nebo se nic neví? Sleduje to někdo, kdo by se mohl podělit, prosím?
Ahoj přidávám zkušenost z 26.2.2015, SPS Praha .Hlásil sem se na VMP v prosinci 2014
( přihláška i zkoušky "postaru") - jenom test , ne praktická, nechtěl jsem tu nejvyšší kategorii VMP.
V lednu mi telefonicky sdělili , že zkouška bude částečně postaru (test) a částečně po novu tj po testu jdou všichni na praktickou . Praktická část zkoušky proběhla pro zájemce o VMP M, S, i C stejně (tj odplutí , přejetí přístavu a připlutí bokem), proběhlo to přímo u SPS na lodi Tarpon, stálo to 400 Kč na místě hotově . Úřednice SPS informovaly, že ubývá termínů pro případné opravné testy "po staru" a že od dubna 2015 už se bude zkoušet podle nového. Místo praktické části zkoušky bude snad možné doložit jakési potvrzení o praktické dovednosti vést loď . Seznam firem , které toto potvrzení mohou udělit , ještě v únoru 2015 nebyl k dispozici.
Hodně štěstí u zkoušek všem. Libor
( přihláška i zkoušky "postaru") - jenom test , ne praktická, nechtěl jsem tu nejvyšší kategorii VMP.
V lednu mi telefonicky sdělili , že zkouška bude částečně postaru (test) a částečně po novu tj po testu jdou všichni na praktickou . Praktická část zkoušky proběhla pro zájemce o VMP M, S, i C stejně (tj odplutí , přejetí přístavu a připlutí bokem), proběhlo to přímo u SPS na lodi Tarpon, stálo to 400 Kč na místě hotově . Úřednice SPS informovaly, že ubývá termínů pro případné opravné testy "po staru" a že od dubna 2015 už se bude zkoušet podle nového. Místo praktické části zkoušky bude snad možné doložit jakési potvrzení o praktické dovednosti vést loď . Seznam firem , které toto potvrzení mohou udělit , ještě v únoru 2015 nebyl k dispozici.
Hodně štěstí u zkoušek všem. Libor
- Zahajskej
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Zahájí, okr.Mělník
Tak nová vyhláška 42/2015 je na světě, platná od 15.března. Jak zde již byla polemika, je v ní uvedeno následující:
průkaz způsobilosti vůdce rekreačního plavidla podle § 14 odst. 1 písm. b) této vyhlášky nahrazuje průkaz způsobilosti vůdce rekreačního plavidla pro oblast plavby C, oblast plavby 2, oblast plavby 2.0, oblast plavby 2.1, oblast plavby 2.2 a oblast plavby 3.0 podle dřívějších předpisů.
A jak jsem pochopil, bude se postupně vyměňovat...
průkaz způsobilosti vůdce rekreačního plavidla podle § 14 odst. 1 písm. b) této vyhlášky nahrazuje průkaz způsobilosti vůdce rekreačního plavidla pro oblast plavby C, oblast plavby 2, oblast plavby 2.0, oblast plavby 2.1, oblast plavby 2.2 a oblast plavby 3.0 podle dřívějších předpisů.
A jak jsem pochopil, bude se postupně vyměňovat...
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
No koukam do vyhlasky a jsou tam pouze tyto kategorie:
§ 13 - Vůdce malého plavidla 1)
a) kategorie M, který je oprávněn k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plavidla s vlastním strojním pohonem bez omezení výkonu,
b) kategorie M20, který je oprávněn k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plavidla s vlastním strojním pohonem s omezením výkonu do 20 kW,
c) kategorie S, který je oprávněn k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plachetnice bez omezení celkové plochy plachet,
d) kategorie S20, který je oprávněn k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plachetnice s omezením celkové plochy plachet do 20 m2.
Dobra zmena je taky v § 14 - Vůdce rekreačního plavidla 1)
b) kategorie C, které opravňuje k vedení tohoto plavidla, které je malým plavidlem, v souladu s kategoriemi oprávnění podle § 13 odst. 1 v pobřežních mořských vodách, na kterých je oprávnění uznáváno podle rozhodnutí mezinárodní organizace vydaného na základě mezinárodní smlouvy, která je součástí právního řádu, do 1 námořní míle od pevniny nebo pobřežních ostrovů, do 4° Beaufortovy stupnice.
Co budou davat lidem co maji M100 a S80 jako mam treba ja?
§ 23 Přechodná ustanovení 2)
i) průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie M podle této vyhlášky nahrazuje u osob, které v den podání žádosti o výměnu dosáhly věku 18 let, průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie M, kategorie M110, kategorie M100, kategorie M20, kategorie B, kategorie Z a průkaz způsobilosti vůdce služebního plavidla podle dřívějších předpisů;
j) průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie M20 podle této vyhlášky nahrazuje u osob, které v den podání žádosti nedosáhly věku 18 let, průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie M20 a průkaz způsobilosti kategorie A podle dřívějších předpisů;
k) průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie S podle této vyhlášky nahrazuje u osob, které v den podání žádosti dosáhly věku 18 let, průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie S, kategorie S80, kategorie S20 a kategorie P podle dřívějších předpisů;
l) průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie S20 podle této vyhlášky nahrazuje u osob, které v den podání žádosti o vydání průkazu způsobilosti nedosáhly věku 18 let, průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie S20 podle dřívějších předpisů;
Koukam ze si budu muset nechat vymenit prukaz a jsem happy
§ 13 - Vůdce malého plavidla 1)
a) kategorie M, který je oprávněn k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plavidla s vlastním strojním pohonem bez omezení výkonu,
b) kategorie M20, který je oprávněn k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plavidla s vlastním strojním pohonem s omezením výkonu do 20 kW,
c) kategorie S, který je oprávněn k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plachetnice bez omezení celkové plochy plachet,
d) kategorie S20, který je oprávněn k vedení malého plavidla bez vlastního strojního pohonu a plachetnice s omezením celkové plochy plachet do 20 m2.
Dobra zmena je taky v § 14 - Vůdce rekreačního plavidla 1)
b) kategorie C, které opravňuje k vedení tohoto plavidla, které je malým plavidlem, v souladu s kategoriemi oprávnění podle § 13 odst. 1 v pobřežních mořských vodách, na kterých je oprávnění uznáváno podle rozhodnutí mezinárodní organizace vydaného na základě mezinárodní smlouvy, která je součástí právního řádu, do 1 námořní míle od pevniny nebo pobřežních ostrovů, do 4° Beaufortovy stupnice.
Co budou davat lidem co maji M100 a S80 jako mam treba ja?
§ 23 Přechodná ustanovení 2)
i) průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie M podle této vyhlášky nahrazuje u osob, které v den podání žádosti o výměnu dosáhly věku 18 let, průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie M, kategorie M110, kategorie M100, kategorie M20, kategorie B, kategorie Z a průkaz způsobilosti vůdce služebního plavidla podle dřívějších předpisů;
j) průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie M20 podle této vyhlášky nahrazuje u osob, které v den podání žádosti nedosáhly věku 18 let, průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie M20 a průkaz způsobilosti kategorie A podle dřívějších předpisů;
k) průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie S podle této vyhlášky nahrazuje u osob, které v den podání žádosti dosáhly věku 18 let, průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie S, kategorie S80, kategorie S20 a kategorie P podle dřívějších předpisů;
l) průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie S20 podle této vyhlášky nahrazuje u osob, které v den podání žádosti o vydání průkazu způsobilosti nedosáhly věku 18 let, průkaz způsobilosti vůdce malého plavidla kategorie S20 podle dřívějších předpisů;
Koukam ze si budu muset nechat vymenit prukaz a jsem happy
Ono je to uz skoro jedno. Zakladni opachteni 80m[sup]2[/sup] je uz stejne narez A motor 100 koni, ... na plachetnici az presprilis, motorak s tim uz slusne jede a naopak skutry maji i vice ...
Takze, jakepak copak.
A popravde, pribrezni plavba do 1Nm od brehu, je asi ta nejtezsi. Obzvlast v prilivove oblasti. Asi se hraje na to, ze se stihne jeden vratit, ale na to bych zase tak nevsazel a uz vidim vsechny drzitele VMP dopocitavat hladiny pod mosty, zaplavove uzemi, proudy pri odlivu a pod. To C se ani nemelo vydavat a rovnou skladat zkousky na MDCR C.
Takze, jakepak copak.
A popravde, pribrezni plavba do 1Nm od brehu, je asi ta nejtezsi. Obzvlast v prilivove oblasti. Asi se hraje na to, ze se stihne jeden vratit, ale na to bych zase tak nevsazel a uz vidim vsechny drzitele VMP dopocitavat hladiny pod mosty, zaplavove uzemi, proudy pri odlivu a pod. To C se ani nemelo vydavat a rovnou skladat zkousky na MDCR C.
Myslim to tak, jak to pisu. Roizdil ve zkouskach je jen v navigaci, coz mysilm je dulezite, kdyz uz chce nekdo na more. A pak to, ze zbytek zkousek odpovidas ustne misto klikani do PC (coz je paradoxne nekdy horsi, protoze neni zadne ano, ale ...)
Dle me ten prukaz MPZ2 C je uplne o nicem. SPS prukazy mohly pokryvat vnitrozemi a MDCR, Namorni urad - more.
Jsem ale zastance toho, ze MPZ2 C je plavbou urcen do horsich podminek nez je tech 20 Nm od brehu v ramci prukazu MDCR C.
A jen pro poradek, na MPZ2 C jsem naplul pres 800 Nm, nez jsem udelal MDCR C. Nebylo to tak hrozne, protoze jsem si spoustu veci neuvedomoval, ale cim vice jsem plul, tim vice me zajimaly prahy, vysky, priliv / odliv. Jednou jsem zustal v proudu odlivu a malem jsem se nedostal zpet ... navic jsem mel tu vyhodu, ze v oblasti, kde jsem, nejsou potreba zadne prukazy. Takze 10 Nm od pobrezi jsme stale.
Take jsem s vybavou MPZ S nastoupil na 9.5m ocelovku, se zakladnim oplachtenim 45m[sup]2[/sup] bez refu a vse zjistoval za pochodu. A byly skutecne momenty, kdy mi informace vazne hodne chybely ... Clovek si vzdycky poradi, ale myslim, ze ta povinna praxe a ta navigace a jakesi sirsi rozvedeni, dle povinnych otazek, ktere v ramci zkousek MDCR C jsou, plni ucel.
Dle me ten prukaz MPZ2 C je uplne o nicem. SPS prukazy mohly pokryvat vnitrozemi a MDCR, Namorni urad - more.
Jsem ale zastance toho, ze MPZ2 C je plavbou urcen do horsich podminek nez je tech 20 Nm od brehu v ramci prukazu MDCR C.
A jen pro poradek, na MPZ2 C jsem naplul pres 800 Nm, nez jsem udelal MDCR C. Nebylo to tak hrozne, protoze jsem si spoustu veci neuvedomoval, ale cim vice jsem plul, tim vice me zajimaly prahy, vysky, priliv / odliv. Jednou jsem zustal v proudu odlivu a malem jsem se nedostal zpet ... navic jsem mel tu vyhodu, ze v oblasti, kde jsem, nejsou potreba zadne prukazy. Takze 10 Nm od pobrezi jsme stale.
Take jsem s vybavou MPZ S nastoupil na 9.5m ocelovku, se zakladnim oplachtenim 45m[sup]2[/sup] bez refu a vse zjistoval za pochodu. A byly skutecne momenty, kdy mi informace vazne hodne chybely ... Clovek si vzdycky poradi, ale myslim, ze ta povinna praxe a ta navigace a jakesi sirsi rozvedeni, dle povinnych otazek, ktere v ramci zkousek MDCR C jsou, plni ucel.
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
tkruska píše:Co budou davat lidem co maji M100 a S80 jako mam treba ja?
Budou se postupně měnit za neomezené M a S.
err_ píše:To C se ani nemelo vydavat a rovnou skladat zkousky na MDCR C.
Ale zase jsou tisíce lidí, co nemají větší ambice, než jezdit v HR na dohled od břehu. Chtít po nich přílivovou navigaci apod. je trochu zbytečné.
- topper
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob čer 20, 2009 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Orlík
Err, tvůj názor mořského vlka respektuji, ale tvůj příspěvek mi nedá, abych nereagoval. Co se týká jachtařských zkušeností se nejspíš s tebou vůbec nemůžu srovnávat, přesto si dovolím oponovat tvému názoru na to, že mezinárodní průkaz VMP C nebo jak to píšeš ty MPZ2 C je úplně o ničem. Pro tebe jistě ano, o tom nepochybuji, ale pak je tady skupina jachtařů (nebo jsem sám, já nevím ), pro které má tento průkaz hodnotu nesmírnou. Například v tom, že si můžu půjčit loď třeba v tom Chorvatsku, ale i jinde ve středozemí, ( kde nemusím řešit přílivy, odlivy, tabulky a bůh ví co ještě ) a plácat se s ní od zátoky k zátoce a nepočítat napluté míle aby mi ten průkaz po pěti letech stejně někdo zrušil, pro malý počet naplutých mílí. Ne všude a ne každou loď si mohu na tento průkaz půjčit, ale někde to jde ( si půjčit cokoliv ) a vůbec je nezajímá, kam s tímto průkazem jako hodlám plout. Já si ale stejně půjčuji lodě 6,5 až 9 metrů dlouhé a plácám se podél břehu, nenaplouvám míle, tak mě to baví a tak to mám rád. A můj průkaz mi toto umožňuje. Takže když to shrnu:1) nemusím ho každých pět let obhajovat, takže můžu na moři plout třeba jen jednou za 6 let a furt mi bude platit 2) nemusel jsem pro jeho získání platit školitelské firmě několik tisíc ( včetně praktického kurzu, kde se dělá to co já už umím) 3) platí mi i pro vnitrozemské vody, včetně zahraničních. Zkrátka jeden skvělý průkaz na všechno. Samozřejmě Do Francie na Atlantické pobřeží nebo do Británie se s tímto průkazem nechystám, byť mi to dovoluje. Mám soudnost a řídím se svými zkušenostmi, takže vím, kam se pouštět vůbec nemám. Z mého pohledu by bylo velkou chybou a pro mě velkou ztrátou, kdyby tento průkaz přestal existovat. Naštěstí se tak neděje a nová vyhláška na příkaz evropské unie, parametry mého "božského" průkazu ještě krapet vylepšuje. Díky Brusele, že víš, že jachting není jen o mořských dálavách.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host