FB - stěžeň a ráhno, prosím o určení co k čemu slouží

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

jericho
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Reputace: 0

FB - stěžeň a ráhno, prosím o určení co k čemu slouží

Příspěvekod jericho » pát črc 20, 2012 11:21 pm

Zatímco probíhá renovace trupu staršího FB (Noe Neratovice), snažím se porozumět stěžni - jsem v jachtingu naprostý nováček, tak se mi prosím nesmějte :oops:
Nafotil jsem stěžeň tak jak jsme ho koupili a prosím zkušené, zda by mi mohli určit k čemu jednotlivá "udělátka" slouží - očísloval jsem je na fotografiích pro lehčí orientaci. Na předposledním obrázku je špička stěžně - je tam prasklina - nevím jak je to závažné a jak to spravit, také tam chybí kladka - stačí jednoduché kolečko na osičku mezi otvory? Na poslední fotce je cosi co sloužilo jako závěs ráhna. Docela mi připadá použitelné řešení dle selinaka (viz vlákno kloub na Fireball), ale nevíte někdo, jak vypadalo to, co tam bylo dle fotky?
Všem moc děkuju.

Fireball stěžeň a ráhno
selinak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod selinak » sob črc 21, 2012 4:51 pm

U předchozích si nejsem stoprocentně jistej, ale
7 je očko na připevnění spinakrového pně + lano, kterým se vytahuje spinakr
8 výtah kosatky
9 přední stěh
10 výtah spinakru

na špičku stěžně bych sehnal kus ocelouvé trubky stejného průměru a jakoby ji přišrouboval dovnitř stěžně,
potom jen dodělal jednu kladku, která bude sloužit jako výtah hlavní plachty...

Taky bych ti doporučil podívat se do nějakého jacht klubu...je to nejjednodušší a jistá cesta, jak loď zprovoznit ;)
honzakr9999
nováček na fóru
nováček na fóru

Příspěvekod honzakr9999 » pon črc 23, 2012 2:28 pm