LOde DRAGO ??

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

LOde DRAGO ??

Příspěvekod Alf » úte srp 14, 2007 6:04 am

Nemá někdo zkušenosti s touto značnou DRAGO jen vím že se jedná o Řeckou fabriku a do Čech to distribuuje CZECH marine center z CB ?? Mám zájem o zakoupení lodě FIESTA 22
,ale bohužel jsem v tomto začátečník. Doposud jsme měl pouze gumák s pevnou podlaho ,ale zub času se už nedal zastavit a stáří 15let hold se na gumě dosti podepsalo.
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » úte srp 14, 2007 8:02 pm

Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř srp 15, 2007 8:47 am

Ahoj, Drago neznám, ale jelikož maj řekové dlouhou námořní tradici, tak to snad nebude špatná volba. Pokoukej i po webbazarech (zahraničních), jak moc jde dolů cena se stářím tohoto typu a všeobecně lodí tohoto výrobce (v porovnání s jinými). I z toho by se trochu dala posoudit kvalita.
Jinak p. Řepu z Czech m. c. znám. Je to Obchodník, tak nebuď měkej ;) Vydupal firmu ze země v podstatě sám. A plány má veliký. Včetně velkýho předváděcího bazénu u prodejní haly.
Uživatelský avatar
RudaK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: sob dub 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod RudaK » stř srp 15, 2007 10:25 pm

Lodě Drago jsou běžně k vidění v chorvatsku na moři (většinou je mají němci) podle parametrů i v reálu vypadají velmi slušně, nejlepší je sehnat si v CZmarine kontakt na nějakého majitele v ČR a od něj pak o lodi zjistíš nejvíce. Osobně jsem také uvažoval o Drago Fiesta 540 nebo 550 a nakonec jsem skončil u QuicksilverCruiser510 (cena je cena :D ). Někde v archivu mám uložený prospekt na lodě drago spolu s www adresou výrobce-když o něj budeš mít zájem tak pošli zprávu zda to mám hledat . Jinak přechod od gumáku na laminát je dost znát (můj postup byl následující: gumák 2,65m s 5HP pak 3,60m s Al podlážkou a 20HP pak 3,60 ribs s 20HP pak 4,50m ribs s 50HP a leď celolamino 5m s 90HP) počítej taky s o dost větší spotřebou paliva (plachetnice je holt plachetnice -ale kam kamarád jede na plachty 0,5 dne tak tam jsem tak za 2 hodiny-ale za horšího počasí bych měnil za pořádnou plachetnici hned :good: ale počasí většinou ujedu nebo radši vůbec nevypluju).
Přeju Ti ať si vybereš tak aby jsi byl spokojený Ahoj Ruda
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » čtv srp 16, 2007 7:03 am

ficcus Dik moc da dobré upozornění hnedka jsem prolezl internet nebo lépe řečeno zatím rychle prolétl :-) ale po bazarech v evrope jich je opravdu po skromnu cca 5ks a cena je skoro stejná jak u nového. Chystám se tam co nejdříve podívat ,jenu má i na přehradě jako předváděčku tak neí prý problém se dohodnout na testovačce.
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » čtv srp 16, 2007 7:37 am

Rudo jak koukám tak to bylo i u mne obdobné nejřív gumák s skládací podlážko 3,4m a motor Yam 15 to mne vydrželo 3 roky pak 6m gumák s lam podlahou a motor Force 70 6 let ,ale stáří už se zastv. nedalo. Ted poslední gumáček Honda 3,2 s nafukovací podlážkou a motor 5 . Sice máš pravdu že plachetnice je o jízdě na moři a požitku. Já hledám něco co bude použitelného i na říční . Holansko kanály atd. Také rozumný kompromis pro rodinu k moři . Přeci jen na gumágu jsem byl dost omezen dojezdem a počasím. Taky potřebuji vyřešit pokud někam chceme vyjed s dětma . Proto mne zaujala pravě Fiesta 22. Take jsem koukal po QUICKSILVER 650 CRUISER ale toto se mne zdálo zajímavé. Ješte sice nejsem rozhodnut tak koukám kde se dá. Ještě stále také řeším otázku motoru zda li se vyplatí vzít základní motor MerCruiser/ 4-válec-3,0litrL-135HP + Alpha One a nebo si hold připlatit cca 80 tis a vzít MerCruiser/ V6-4,3litr MPI-220HP + Alpha One nejedná se jen o výkon ale to MPI mám v provozu kolem 3000 otáček i nižší spotřebu. Pak ješte mají v nab i Diesel MerCruiser/ 4-válec-1,7litru-125HP + Alpha One ele to je již cenove jinde. Take asi jako vedšina koukám po ceně. Bohužel zkušenosti s tímto moc nemám. Jen pokud je to podobné jak u aut tak tak se říká že diesel se vyplatí až pokud ročně ujedu min cca 40 000km jinak tu investici za motor nemá cenu podstupovat. Bohužel údaj o hodinové spotřebě jsem nikde na tyto pohonné jednotky nenalezl.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv srp 16, 2007 8:38 am

Alf píše: Sice máš pravdu že plachetnice je o jízdě na moři a požitku. Já hledám něco co bude použitelného i na říční . Holansko kanály atd. Také rozumný kompromis pro rodinu k moři . Přeci jen na gumágu jsem byl dost omezen dojezdem a počasím. Taky potřebuji vyřešit pokud někam chceme vyjed s dětma . Proto mne zaujala pravě Fiesta 22. ........pokud je to podobné jak u aut tak tak se říká že diesel se vyplatí až pokud ročně ujedu min cca 40 000km jinak tu investici za motor nemá cenu podstupovat. Bohužel údaj o hodinové spotřebě jsem nikde na tyto pohonné jednotky nenalezl.

Chceš říct, že splachetnicí kolem 22 - 24 stop nemůžeš na kanály? To by se mi moc nelíbilo. Právě tam se chystám s plachetnicí také...
Ta spotřeba bude u lodi na 1km vyšší = diesel se ti zaplatí za kratší uplutou vzdálenost než v porovnání motorů u aut. Tu spotřebu najdeš, minimálně u výrobce/dovozce/ servisu.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2449
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 69

Příspěvekod jerryx » čtv srp 16, 2007 9:34 am

Libor píše:Chceš říct, že splachetnicí kolem 22 - 24 stop nemůžeš na kanály? To by se mi moc nelíbilo. Právě tam se chystám s plachetnicí také...
Ta spotřeba bude u lodi na 1km vyšší = diesel se ti zaplatí za kratší uplutou vzdálenost než v porovnání motorů u aut. Tu spotřebu najdeš, minimálně u výrobce/dovozce/ servisu.

ale muzes na kanaly, mnohem limitnejsi je sirka a ponor (nevim sice jak v holandsku, ale ve
francii to tak je) ;-)
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv srp 16, 2007 9:49 am

V Holandsku (konkrétní zkušenost z Fríska) tě limituje hlavně podjezdná výška mostů.
Naposledy upravil(a) Strycek_Bidlo dne ned čer 13, 2010 12:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv srp 16, 2007 10:15 am

Pod mosty samozřejmě sklápím stěžeň (nebo pluji s demontovaným) :D
Obrázek
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2449
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 69

Příspěvekod jerryx » čtv srp 16, 2007 10:34 am

Strycek_Bidlo píše:V Holandsku (konkrétní zkušenost z Fríska) tě limituje hlavně podjezdná výška mostů.


jestli jde o vysku kvuli stezni, tak to je asi vsude (i ve francii i u nas). ten musi dolu skoro vzdycky :-(
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv srp 16, 2007 11:17 am

Libor píše:Pod mosty samozřejmě sklápím stěžeň (nebo pluji s demontovaným)

Jůů, ty jsi šikovný :rofl:
Samozřejmě nevím, jak jsi vysoký se sklopeným stěžněm, ale třeba na krásným kanálu z Harlingenu do Sneeku je nejnižší most 1,9 metru. Jinak most 2,3 metru není nic neobvyklého. Takže tak.
Šířka ani ponor nám problémy nedělaly, ty kanály maj většinou hloubku od 1,7 metru, to už musí být fakt kanálek, aby měl jen metr. Ale mosty, na ty jsme museli být opatrní. Taky jsme měli tříhodinovou zajížďku kvůli jedinému mostu na kanále, pod který bychom se nevešli.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv srp 16, 2007 11:38 am

Tak to je v pohodě.
Když ho sundám úplně = rozpojím "mrtvého muže " s rolfokem, vejdu se pod most 1,5m :whist:
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvekod RadekS » čtv srp 16, 2007 11:54 am

Jojo bez stěžně je většina plachetnic nižší než srovnatelně velkej motorák. :lol:
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » úte srp 21, 2007 9:28 pm

Tak zatím stále je ta Fiesta horkým kandidátem. Jen jsem dále zjištoval jak s přihlášením atd a narazil jsem na další háček pokud bude na lodi WC jen s pumpou tak bohužel už ho na plavební správě nepřihlásím a nebo jsou s tím problémy. Není sice problém ji objednat s nádrží na splaškovou vodu ale váha a o5 zas ty peníze. Má někdo i s tímto zkušenosti. ??
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » úte srp 21, 2007 9:31 pm

RudaK píše:Lodě Drago jsou běžně k vidění v chorvatsku na moři (většinou je mají němci) podle parametrů i v reálu vypadají velmi slušně, nejlepší je sehnat si v CZmarine kontakt na nějakého majitele v ČR a od něj pak o lodi zjistíš nejvíce. Osobně jsem také uvažoval o Drago Fiesta 540 nebo 550 a nakonec jsem skončil u QuicksilverCruiser510 (cena je cena :D ). Někde v archivu mám uložený prospekt na lodě drago spolu s www adresou výrobce-když o něj budeš mít zájem tak pošli zprávu zda to mám hledat . Jinak přechod od gumáku na laminát je dost znát (můj postup byl následující: gumák 2,65m s 5HP pak 3,60m s Al podlážkou a 20HP pak 3,60 ribs s 20HP pak 4,50m ribs s 50HP a leď celolamino 5m s 90HP) počítej taky s o dost větší spotřebou paliva (plachetnice je holt plachetnice -ale kam kamarád jede na plachty 0,5 dne tak tam jsem tak za 2 hodiny-ale za horšího počasí bych měnil za pořádnou plachetnici hned :good: ale počasí většinou ujedu nebo radši vůbec nevypluju).
Přeju Ti ať si vybereš tak aby jsi byl spokojený Ahoj Ruda
Máš někde ten kontakt ???
Uživatelský avatar
RudaK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: sob dub 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod RudaK » stř srp 22, 2007 8:53 am

pokud dáš jen www.drago.gr tak ti to oznámí že stránky se připravují musíš dát:
http://www.drago.gr/MainEnglish/MainPage_EN.htm
Ahoj Ruda :)
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 523
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » stř srp 22, 2007 5:09 pm

Ahoj, my jsme při našem hledání lodě na které bychom chtěli plout taky skončili u značky Drago. Byli jsme se na Fiestu 22 podívat i na Boatu v Brně, mimochodem měli tam dost výhodné slevy, takže, kdybys počkal do Boatu, tak jí tam určitě koupíš levněji než je regálová cena. Jak jsem se díval do ceníku, lepší by to bylo platit v Eurech, mají pro českou měnu dost nevýhodný kurz (CZ Marine). Nás tedy láká víc ta Fiesta 600 nebo 660. Je to levnější a pro nás dosažitelnější. Ale zatím po ní jenom toužíme, nedostává se peněz.
Dívali jsme se, že i v bazarech se její cena moc nesnižuje.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř srp 22, 2007 8:12 pm

Alf píše: další háček pokud bude na lodi WC jen s pumpou tak bohužel už ho na plavební správě nepřihlásím a nebo jsou s tím problémy. Má někdo i s tímto zkušenosti. ??


Já bych tu díru ven zašpuntoval a WC odmontoval.
Po prohlídce uvedl do původního stavu, nebo také ne.
Já osobně bych to spíš zrušil, tedy pokud neplánuješ moře.
Nechal bych jen odpad ze dřezu (také nesmí být).

Ono po vykonání raní potřeby, většinou následuje raní hygiena.
Skočit za tím účelem do vody a rozplácnout se o vlastní lejno,
nepaří k dobrým začátkům dne. ;)
Jinak problematikou WC se zde zaobírá spešl topic.
alffa
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zemplínska Šírava

Hmotnost

Příspěvekod dracik » pát zář 07, 2007 8:57 pm

U fiesty 22 sa mi nezda hmotnost, oproti akejkolvek inej lodi podobnych rozmerov je prilis mala, takze ta lod asi bude velmi tenka a krehka (laicky nazor), na Boat Show dnu v kajute cez laminat v prednej casti aj v hornej casti presvitalo svetlo, takze je podla vsetkeho asi kvalitne tenky, tazko povedat, ci je to postacujuce, mozno preto je to len kategoria C aj ked rozmerovo sa uz jedna o celkom velku lod (vsetko su samozrejme len laicke spekulacie);
inak zohnat aspon priblizne udaje o rychlostiach a spotrebe u jednotlivych motorov asi nebude jednoduche, presurfoval som toho dost a nic som nenasiel, predpokladam vsak, ze lod tychto rozmerov moze pri 3.0l Mercruiser zrat pri 35km/h bez problemov 20-25l/h; pri Diesel to moze byt mozno 15l/h (usudzujem z inych lodi a zo statistik motorov) takze ten diesel ma pri castom vyuzivani lode nieco do seba (treba to presne vypocitat kedy sa to oplati)
Samozrejme je to velmi zavisle od toho na akej vode je to, ako je lod zatazena a pod.
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » sob zář 08, 2007 2:34 pm

S tím laminatem jsi mne ted docela nasadil brouka do hlavy :? sice už jsem tu možnost si aj odskoušet na vodě ale toho prosvítání v kajutě jsem si opravdu nevšiml. Jinak ta spotřeba je opravdu neco kolem tech 25l jen jsem musel kapku přehodnotit svuj názor na motoryzaci ten nejslabší benzín v 7 lidech moc přesvedčívý nebyl. Nic méne diesel je sice usporný ale ten cenový rozdíl je značný. Také výkon není nic moc. Naštestí bude i Brně tak snad konečne prozkoumám i to s tím laminatem nebo jak to vlastně je s tou hmotností. Hmotnost cca 1 100 kg je bez motoru a jak jsem tak koukal tak ostatní to vedšinou uvádějí i s motorem.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob zář 08, 2007 4:08 pm

Toho laminátu se neboj. 5-7mm ti prosvitne na slunci v pohodě. Mám to taky tak na bocích a rozhodně si nedovolím (po tom co jsem zažil v Omiši) tvrdit, že by loď / laminát nebyl dostatečně pevný...
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zemplínska Šírava

hmotnost a motor

Příspěvekod dracik » sob zář 08, 2007 6:06 pm

hmotnost motoru je okolo 200-250 kg + Z nahon (to sa asi tiez nepocita do tych 1100kg) takze spolu (podla motoru a dalsej vybavy) cca 1500kg ine lode o dlzke 7m maju min. 1700kg, Baylinery a pod. su nad 2 az 2 a pol tony aj keby sa od toho odpocital motor stale je to o dost viac... Mozno to nebude len laminatom ale aj dalsou vybavou. Fiesta 22 je skor spartanska lod za spatansku cenu s moznostami cokolvek dalsie dokupit, ale ten zaklad moze mat naozaj 1100 kg. V Bayliner aj mikrovlnka nieco vazi :)

Zas vyhoda na druhej strane cim lahsia lod tym nizsia spotreba. A u lodi to plati riadne. Tiez lod moze mat spolu s privesom hmotnost cca 2, alebo tesne nad 2t, takze aj na spotrebe auta sa to prejavi a pokial mas auto tahajuce 3, alebo 3,5t tak aspon nie je tak namahane.
Dnesne SUVka potiahnu 2,5t, ale na tahanie 3t a viac uz musis riadne zainvestovat aj do auta. Hovorim o roznych SUV a Offroadoch, s dodavkami a pod. nemam skusenosti, ale tiez by to mohli zvladnut.

Inak co znamena, ze motor nebol presvedcivy? Ako sa spraval? Max. rychlost pri takej zatazi nahodou nevies? Podla GPS? Osobne nie som zastanca velkych rychlosti, ale ak to ma ist cca 35km/h na najvyssich otackach tak potom tie motory naozaj nie su dobra volba.

K tomu dieslu (hovorim o Volvo Penta) na jednej strane je o dost drahsi, na druhej spotreba niekde uplne inde a tym padom aj dojazd, ak to ma 130l nadrz tak benzin cca 5 hodin jazdy, diesel 8 a pol hodiny... A tankovat take nieco to uz nestaci chodit s bandaskou z pumpy ako pri gumaku. Taktiez, aj ked je diesel zlozitejsi plati to iste co pri autach. Pokial sa pouziva rozumne a nie o preteky (to uz skor benzin) a stara sa o neho, tak jeho zivotnost je 2x vyssia a cena lode s dieslom ak by sa raz mala predavat bude tiez ina.
Otazka je servis a skusenosti servisakov, takych dieslov bude v nasich krajoch minimum...
Nechcem sa tym zastavat dieslovej varianty, len davam dalsie argumenty na rozhodnutie.

p.s. Inak podobna lod (mala, lahka) je Salpa Laver 20,5, ale nedaj sa zlakat, je to lod pre trpaslikov. V zadnej kajute na "dvojposteli" sa nevyspi normalny clovek ani po uhlopriecke, predna o tom istom, mal som moznost vidiet na vystave a bol som velmi sklamany, cenovo zaujimave a vlastnostami blizke su este aj lode Lema, ale nieco podobne Fieste 22 (hmotnostou, praktickostou usporiadania) tam asi nenajdes
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » pát lis 09, 2007 5:48 am

Tak jsem konečne v Brne měl možnost si ji prohlédnout celková hmotnost i s motorem je do 1600kg ,také dle upozornění na tloštku laminátu mne to zajímalo . Musím uznat že to až tak slabé není. Hmm je to opravdu moooc velké lákadlo.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát lis 09, 2007 7:54 am

Hmm, ..... a kde máš nějaké foto. :?
alffa

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti