LOde DRAGO ??
Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma
LOde DRAGO ??
Nemá někdo zkušenosti s touto značnou DRAGO jen vím že se jedná o Řeckou fabriku a do Čech to distribuuje CZECH marine center z CB ?? Mám zájem o zakoupení lodě FIESTA 22
,ale bohužel jsem v tomto začátečník. Doposud jsme měl pouze gumák s pevnou podlaho ,ale zub času se už nedal zastavit a stáří 15let hold se na gumě dosti podepsalo.
,ale bohužel jsem v tomto začátečník. Doposud jsme měl pouze gumák s pevnou podlaho ,ale zub času se už nedal zastavit a stáří 15let hold se na gumě dosti podepsalo.
ješte pro upřesnění odkaz http://www.schuetze-boote.de/seiten/drago-f22.htm
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1706
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, Drago neznám, ale jelikož maj řekové dlouhou námořní tradici, tak to snad nebude špatná volba. Pokoukej i po webbazarech (zahraničních), jak moc jde dolů cena se stářím tohoto typu a všeobecně lodí tohoto výrobce (v porovnání s jinými). I z toho by se trochu dala posoudit kvalita.
Jinak p. Řepu z Czech m. c. znám. Je to Obchodník, tak nebuď měkej
Vydupal firmu ze země v podstatě sám. A plány má veliký. Včetně velkýho předváděcího bazénu u prodejní haly.
Jinak p. Řepu z Czech m. c. znám. Je to Obchodník, tak nebuď měkej

- RudaK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob dub 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
Lodě Drago jsou běžně k vidění v chorvatsku na moři (většinou je mají němci) podle parametrů i v reálu vypadají velmi slušně, nejlepší je sehnat si v CZmarine kontakt na nějakého majitele v ČR a od něj pak o lodi zjistíš nejvíce. Osobně jsem také uvažoval o Drago Fiesta 540 nebo 550 a nakonec jsem skončil u QuicksilverCruiser510 (cena je cena
). Někde v archivu mám uložený prospekt na lodě drago spolu s www adresou výrobce-když o něj budeš mít zájem tak pošli zprávu zda to mám hledat . Jinak přechod od gumáku na laminát je dost znát (můj postup byl následující: gumák 2,65m s 5HP pak 3,60m s Al podlážkou a 20HP pak 3,60 ribs s 20HP pak 4,50m ribs s 50HP a leď celolamino 5m s 90HP) počítej taky s o dost větší spotřebou paliva (plachetnice je holt plachetnice -ale kam kamarád jede na plachty 0,5 dne tak tam jsem tak za 2 hodiny-ale za horšího počasí bych měnil za pořádnou plachetnici hned
ale počasí většinou ujedu nebo radši vůbec nevypluju).
Přeju Ti ať si vybereš tak aby jsi byl spokojený Ahoj Ruda


Přeju Ti ať si vybereš tak aby jsi byl spokojený Ahoj Ruda
ficcus Dik moc da dobré upozornění hnedka jsem prolezl internet nebo lépe řečeno zatím rychle prolétl
ale po bazarech v evrope jich je opravdu po skromnu cca 5ks a cena je skoro stejná jak u nového. Chystám se tam co nejdříve podívat ,jenu má i na přehradě jako předváděčku tak neí prý problém se dohodnout na testovačce.

Rudo jak koukám tak to bylo i u mne obdobné nejřív gumák s skládací podlážko 3,4m a motor Yam 15 to mne vydrželo 3 roky pak 6m gumák s lam podlahou a motor Force 70 6 let ,ale stáří už se zastv. nedalo. Ted poslední gumáček Honda 3,2 s nafukovací podlážkou a motor 5 . Sice máš pravdu že plachetnice je o jízdě na moři a požitku. Já hledám něco co bude použitelného i na říční . Holansko kanály atd. Také rozumný kompromis pro rodinu k moři . Přeci jen na gumágu jsem byl dost omezen dojezdem a počasím. Taky potřebuji vyřešit pokud někam chceme vyjed s dětma . Proto mne zaujala pravě Fiesta 22. Take jsem koukal po QUICKSILVER 650 CRUISER ale toto se mne zdálo zajímavé. Ješte sice nejsem rozhodnut tak koukám kde se dá. Ještě stále také řeším otázku motoru zda li se vyplatí vzít základní motor MerCruiser/ 4-válec-3,0litrL-135HP + Alpha One a nebo si hold připlatit cca 80 tis a vzít MerCruiser/ V6-4,3litr MPI-220HP + Alpha One nejedná se jen o výkon ale to MPI mám v provozu kolem 3000 otáček i nižší spotřebu. Pak ješte mají v nab i Diesel MerCruiser/ 4-válec-1,7litru-125HP + Alpha One ele to je již cenove jinde. Take asi jako vedšina koukám po ceně. Bohužel zkušenosti s tímto moc nemám. Jen pokud je to podobné jak u aut tak tak se říká že diesel se vyplatí až pokud ročně ujedu min cca 40 000km jinak tu investici za motor nemá cenu podstupovat. Bohužel údaj o hodinové spotřebě jsem nikde na tyto pohonné jednotky nenalezl.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9272
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Alf píše: Sice máš pravdu že plachetnice je o jízdě na moři a požitku. Já hledám něco co bude použitelného i na říční . Holansko kanály atd. Také rozumný kompromis pro rodinu k moři . Přeci jen na gumágu jsem byl dost omezen dojezdem a počasím. Taky potřebuji vyřešit pokud někam chceme vyjed s dětma . Proto mne zaujala pravě Fiesta 22. ........pokud je to podobné jak u aut tak tak se říká že diesel se vyplatí až pokud ročně ujedu min cca 40 000km jinak tu investici za motor nemá cenu podstupovat. Bohužel údaj o hodinové spotřebě jsem nikde na tyto pohonné jednotky nenalezl.
Chceš říct, že splachetnicí kolem 22 - 24 stop nemůžeš na kanály? To by se mi moc nelíbilo. Právě tam se chystám s plachetnicí také...
Ta spotřeba bude u lodi na 1km vyšší = diesel se ti zaplatí za kratší uplutou vzdálenost než v porovnání motorů u aut. Tu spotřebu najdeš, minimálně u výrobce/dovozce/ servisu.
Libor píše:Chceš říct, že splachetnicí kolem 22 - 24 stop nemůžeš na kanály? To by se mi moc nelíbilo. Právě tam se chystám s plachetnicí také...
Ta spotřeba bude u lodi na 1km vyšší = diesel se ti zaplatí za kratší uplutou vzdálenost než v porovnání motorů u aut. Tu spotřebu najdeš, minimálně u výrobce/dovozce/ servisu.
ale muzes na kanaly, mnohem limitnejsi je sirka a ponor (nevim sice jak v holandsku, ale ve
francii to tak je)

- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1169
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
V Holandsku (konkrétní zkušenost z Fríska) tě limituje hlavně podjezdná výška mostů.
Naposledy upravil(a) Strycek_Bidlo dne ned čer 13, 2010 12:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Strycek_Bidlo píše:V Holandsku (konkrétní zkušenost z Fríska) tě limituje hlavně podjezdná výška mostů.
jestli jde o vysku kvuli stezni, tak to je asi vsude (i ve francii i u nas). ten musi dolu skoro vzdycky

- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1169
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Libor píše:Pod mosty samozřejmě sklápím stěžeň (nebo pluji s demontovaným)
Jůů, ty jsi šikovný

Samozřejmě nevím, jak jsi vysoký se sklopeným stěžněm, ale třeba na krásným kanálu z Harlingenu do Sneeku je nejnižší most 1,9 metru. Jinak most 2,3 metru není nic neobvyklého. Takže tak.
Šířka ani ponor nám problémy nedělaly, ty kanály maj většinou hloubku od 1,7 metru, to už musí být fakt kanálek, aby měl jen metr. Ale mosty, na ty jsme museli být opatrní. Taky jsme měli tříhodinovou zajížďku kvůli jedinému mostu na kanále, pod který bychom se nevešli.
Tak zatím stále je ta Fiesta horkým kandidátem. Jen jsem dále zjištoval jak s přihlášením atd a narazil jsem na další háček pokud bude na lodi WC jen s pumpou tak bohužel už ho na plavební správě nepřihlásím a nebo jsou s tím problémy. Není sice problém ji objednat s nádrží na splaškovou vodu ale váha a o5 zas ty peníze. Má někdo i s tímto zkušenosti. ??
Máš někde ten kontakt ???RudaK píše:Lodě Drago jsou běžně k vidění v chorvatsku na moři (většinou je mají němci) podle parametrů i v reálu vypadají velmi slušně, nejlepší je sehnat si v CZmarine kontakt na nějakého majitele v ČR a od něj pak o lodi zjistíš nejvíce. Osobně jsem také uvažoval o Drago Fiesta 540 nebo 550 a nakonec jsem skončil u QuicksilverCruiser510 (cena je cena). Někde v archivu mám uložený prospekt na lodě drago spolu s www adresou výrobce-když o něj budeš mít zájem tak pošli zprávu zda to mám hledat . Jinak přechod od gumáku na laminát je dost znát (můj postup byl následující: gumák 2,65m s 5HP pak 3,60m s Al podlážkou a 20HP pak 3,60 ribs s 20HP pak 4,50m ribs s 50HP a leď celolamino 5m s 90HP) počítej taky s o dost větší spotřebou paliva (plachetnice je holt plachetnice -ale kam kamarád jede na plachty 0,5 dne tak tam jsem tak za 2 hodiny-ale za horšího počasí bych měnil za pořádnou plachetnici hned
ale počasí většinou ujedu nebo radši vůbec nevypluju).
Přeju Ti ať si vybereš tak aby jsi byl spokojený Ahoj Ruda
- RudaK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob dub 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
pokud dáš jen www.drago.gr tak ti to oznámí že stránky se připravují musíš dát:
http://www.drago.gr/MainEnglish/MainPage_EN.htm
Ahoj Ruda
http://www.drago.gr/MainEnglish/MainPage_EN.htm
Ahoj Ruda

- libor.janko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 526
- Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, my jsme při našem hledání lodě na které bychom chtěli plout taky skončili u značky Drago. Byli jsme se na Fiestu 22 podívat i na Boatu v Brně, mimochodem měli tam dost výhodné slevy, takže, kdybys počkal do Boatu, tak jí tam určitě koupíš levněji než je regálová cena. Jak jsem se díval do ceníku, lepší by to bylo platit v Eurech, mají pro českou měnu dost nevýhodný kurz (CZ Marine). Nás tedy láká víc ta Fiesta 600 nebo 660. Je to levnější a pro nás dosažitelnější. Ale zatím po ní jenom toužíme, nedostává se peněz.
Dívali jsme se, že i v bazarech se její cena moc nesnižuje.
Dívali jsme se, že i v bazarech se její cena moc nesnižuje.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Alf píše: další háček pokud bude na lodi WC jen s pumpou tak bohužel už ho na plavební správě nepřihlásím a nebo jsou s tím problémy. Má někdo i s tímto zkušenosti. ??
Já bych tu díru ven zašpuntoval a WC odmontoval.
Po prohlídce uvedl do původního stavu, nebo také ne.
Já osobně bych to spíš zrušil, tedy pokud neplánuješ moře.
Nechal bych jen odpad ze dřezu (také nesmí být).
Ono po vykonání raní potřeby, většinou následuje raní hygiena.
Skočit za tím účelem do vody a rozplácnout se o vlastní lejno,
nepaří k dobrým začátkům dne.

Jinak problematikou WC se zde zaobírá spešl topic.
alffa
- dracik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
Hmotnost
U fiesty 22 sa mi nezda hmotnost, oproti akejkolvek inej lodi podobnych rozmerov je prilis mala, takze ta lod asi bude velmi tenka a krehka (laicky nazor), na Boat Show dnu v kajute cez laminat v prednej casti aj v hornej casti presvitalo svetlo, takze je podla vsetkeho asi kvalitne tenky, tazko povedat, ci je to postacujuce, mozno preto je to len kategoria C aj ked rozmerovo sa uz jedna o celkom velku lod (vsetko su samozrejme len laicke spekulacie);
inak zohnat aspon priblizne udaje o rychlostiach a spotrebe u jednotlivych motorov asi nebude jednoduche, presurfoval som toho dost a nic som nenasiel, predpokladam vsak, ze lod tychto rozmerov moze pri 3.0l Mercruiser zrat pri 35km/h bez problemov 20-25l/h; pri Diesel to moze byt mozno 15l/h (usudzujem z inych lodi a zo statistik motorov) takze ten diesel ma pri castom vyuzivani lode nieco do seba (treba to presne vypocitat kedy sa to oplati)
Samozrejme je to velmi zavisle od toho na akej vode je to, ako je lod zatazena a pod.
inak zohnat aspon priblizne udaje o rychlostiach a spotrebe u jednotlivych motorov asi nebude jednoduche, presurfoval som toho dost a nic som nenasiel, predpokladam vsak, ze lod tychto rozmerov moze pri 3.0l Mercruiser zrat pri 35km/h bez problemov 20-25l/h; pri Diesel to moze byt mozno 15l/h (usudzujem z inych lodi a zo statistik motorov) takze ten diesel ma pri castom vyuzivani lode nieco do seba (treba to presne vypocitat kedy sa to oplati)
Samozrejme je to velmi zavisle od toho na akej vode je to, ako je lod zatazena a pod.
S tím laminatem jsi mne ted docela nasadil brouka do hlavy
sice už jsem tu možnost si aj odskoušet na vodě ale toho prosvítání v kajutě jsem si opravdu nevšiml. Jinak ta spotřeba je opravdu neco kolem tech 25l jen jsem musel kapku přehodnotit svuj názor na motoryzaci ten nejslabší benzín v 7 lidech moc přesvedčívý nebyl. Nic méne diesel je sice usporný ale ten cenový rozdíl je značný. Také výkon není nic moc. Naštestí bude i Brně tak snad konečne prozkoumám i to s tím laminatem nebo jak to vlastně je s tou hmotností. Hmotnost cca 1 100 kg je bez motoru a jak jsem tak koukal tak ostatní to vedšinou uvádějí i s motorem.

- dracik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zemplínska Šírava
hmotnost a motor
hmotnost motoru je okolo 200-250 kg + Z nahon (to sa asi tiez nepocita do tych 1100kg) takze spolu (podla motoru a dalsej vybavy) cca 1500kg ine lode o dlzke 7m maju min. 1700kg, Baylinery a pod. su nad 2 az 2 a pol tony aj keby sa od toho odpocital motor stale je to o dost viac... Mozno to nebude len laminatom ale aj dalsou vybavou. Fiesta 22 je skor spartanska lod za spatansku cenu s moznostami cokolvek dalsie dokupit, ale ten zaklad moze mat naozaj 1100 kg. V Bayliner aj mikrovlnka nieco vazi
Zas vyhoda na druhej strane cim lahsia lod tym nizsia spotreba. A u lodi to plati riadne. Tiez lod moze mat spolu s privesom hmotnost cca 2, alebo tesne nad 2t, takze aj na spotrebe auta sa to prejavi a pokial mas auto tahajuce 3, alebo 3,5t tak aspon nie je tak namahane.
Dnesne SUVka potiahnu 2,5t, ale na tahanie 3t a viac uz musis riadne zainvestovat aj do auta. Hovorim o roznych SUV a Offroadoch, s dodavkami a pod. nemam skusenosti, ale tiez by to mohli zvladnut.
Inak co znamena, ze motor nebol presvedcivy? Ako sa spraval? Max. rychlost pri takej zatazi nahodou nevies? Podla GPS? Osobne nie som zastanca velkych rychlosti, ale ak to ma ist cca 35km/h na najvyssich otackach tak potom tie motory naozaj nie su dobra volba.
K tomu dieslu (hovorim o Volvo Penta) na jednej strane je o dost drahsi, na druhej spotreba niekde uplne inde a tym padom aj dojazd, ak to ma 130l nadrz tak benzin cca 5 hodin jazdy, diesel 8 a pol hodiny... A tankovat take nieco to uz nestaci chodit s bandaskou z pumpy ako pri gumaku. Taktiez, aj ked je diesel zlozitejsi plati to iste co pri autach. Pokial sa pouziva rozumne a nie o preteky (to uz skor benzin) a stara sa o neho, tak jeho zivotnost je 2x vyssia a cena lode s dieslom ak by sa raz mala predavat bude tiez ina.
Otazka je servis a skusenosti servisakov, takych dieslov bude v nasich krajoch minimum...
Nechcem sa tym zastavat dieslovej varianty, len davam dalsie argumenty na rozhodnutie.
p.s. Inak podobna lod (mala, lahka) je Salpa Laver 20,5, ale nedaj sa zlakat, je to lod pre trpaslikov. V zadnej kajute na "dvojposteli" sa nevyspi normalny clovek ani po uhlopriecke, predna o tom istom, mal som moznost vidiet na vystave a bol som velmi sklamany, cenovo zaujimave a vlastnostami blizke su este aj lode Lema, ale nieco podobne Fieste 22 (hmotnostou, praktickostou usporiadania) tam asi nenajdes

Zas vyhoda na druhej strane cim lahsia lod tym nizsia spotreba. A u lodi to plati riadne. Tiez lod moze mat spolu s privesom hmotnost cca 2, alebo tesne nad 2t, takze aj na spotrebe auta sa to prejavi a pokial mas auto tahajuce 3, alebo 3,5t tak aspon nie je tak namahane.
Dnesne SUVka potiahnu 2,5t, ale na tahanie 3t a viac uz musis riadne zainvestovat aj do auta. Hovorim o roznych SUV a Offroadoch, s dodavkami a pod. nemam skusenosti, ale tiez by to mohli zvladnut.
Inak co znamena, ze motor nebol presvedcivy? Ako sa spraval? Max. rychlost pri takej zatazi nahodou nevies? Podla GPS? Osobne nie som zastanca velkych rychlosti, ale ak to ma ist cca 35km/h na najvyssich otackach tak potom tie motory naozaj nie su dobra volba.
K tomu dieslu (hovorim o Volvo Penta) na jednej strane je o dost drahsi, na druhej spotreba niekde uplne inde a tym padom aj dojazd, ak to ma 130l nadrz tak benzin cca 5 hodin jazdy, diesel 8 a pol hodiny... A tankovat take nieco to uz nestaci chodit s bandaskou z pumpy ako pri gumaku. Taktiez, aj ked je diesel zlozitejsi plati to iste co pri autach. Pokial sa pouziva rozumne a nie o preteky (to uz skor benzin) a stara sa o neho, tak jeho zivotnost je 2x vyssia a cena lode s dieslom ak by sa raz mala predavat bude tiez ina.
Otazka je servis a skusenosti servisakov, takych dieslov bude v nasich krajoch minimum...
Nechcem sa tym zastavat dieslovej varianty, len davam dalsie argumenty na rozhodnutie.
p.s. Inak podobna lod (mala, lahka) je Salpa Laver 20,5, ale nedaj sa zlakat, je to lod pre trpaslikov. V zadnej kajute na "dvojposteli" sa nevyspi normalny clovek ani po uhlopriecke, predna o tom istom, mal som moznost vidiet na vystave a bol som velmi sklamany, cenovo zaujimave a vlastnostami blizke su este aj lode Lema, ale nieco podobne Fieste 22 (hmotnostou, praktickostou usporiadania) tam asi nenajdes
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti