Otevřená plachetnice 2

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Fekete
nováček na fóru
nováček na fóru
Reputace: 0

Otevřená plachetnice 2

Příspěvekod Fekete » stř srp 15, 2007 2:55 pm

Koupě plachetnice - otevřené 15.8.2007
Rád bych aby mi někdo poradil jakým způs. koupit otevřenou plachetnici. Jsem naprostý začátečník. Rád bych jezdil se svojí přítelkyní a později snad začal i závodit. Raději dražší/lepší - horší/levnější?Laminátovou? Dřevěnou?Stáří...?Preferoval bych nějakou větší okolo 4-5m délk. Co by měla všechno plachetnice mít/nemít, na co si dát při koupi pozor?Klesají ceny mimo sezónu? Je mimo sezónu větší nabídka? Jak dlouho se dpodobná plachetka nastrojuje? Můj ideál je podívat se na net, zjistit, že bude foukat,druhý den brzy vstát a vyrazit,nastrojit a celý víkend plachtat.Poradíte?
Díky
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník

Příspěvekod Johna » stř srp 15, 2007 4:09 pm

Odpovím na základě mého laického hlediska. Chceš-li závodit, vyber si třídu a pak hledej loď po bazarech nejen v ČR. Časem se něco objeví. Já jsem se díval cca 3 měsíce a teď se naskytla příležitost a loďka je doma. Při koupi si dát pozor na to, co jiní psali v mémdotazu. Ta má se nastrojí tak, že spojím stěžeň, srovnám vanty+pomocné vanty, výtahy, kosatku a přední stěh. Usadim stěžeň do patky, zvednu (s dopomocí) a připnu šeklama všechny vanty, stěh a kosatku. Vyrovnám napětím ve vantech stěžeň. Pak nasadím ráhno, připnu hl. plachtu k výtahu a vytáhnu plachtu (pozor na směr větru). Nasadím kormidlo, srovnám lana otěží a je hotovo. To je zatím vše.
smike
moderátor
Reputace: 18

Příspěvekod smike » stř srp 15, 2007 8:01 pm

pro fekete:
jestli jseš úplný začátečník, o jachtingu toho mnoho nevíš (i to jestli tě bude v budoucnu bavit), poohlédl bych se po starší víceméně funkční lodi. Jestli laminát či dřevo dost záleží jak moc jseš schopen či ochoten se lodi přes zimu věnovat (laminát je jednodušší na údržbu).