Zdravíčko námořníci,tak se zas po delší době ozívám s prosbou o radu...
Jedná se o lodní převodovku (vratku), to samé co je na tomhle odkatu: http://www.google.cz/imgres?num=10&hl=c ... 3,s:0,i:82
Nevíte někdo co je to zač? Když zařadím vpřed,nebo vzad,je poměr otáček jinej a já nevim jakej je vpřed. Netušim jak to zjistit.
Dík za rady, PRWOcK
Lodní převodovka
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- maxik1958
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, vratka je ruský véčko, hojně to u nás dříve používaná, má tuším poměr vpřed 1:1,25, a zpátečku 1:2,ale nevím určitě,ale David to vysype z rukávu. Je potřeba do ní lýt speciální hustej olej, neb má zvláštní ,, synchrony,, které se hustým olejem unášejí. Do čeho to chceš dát? Bývá dost hlučná, a původně to honil 8 válec do Vé, ZIL
ele viděl jsem ji i s 16kou VW diesel
ideální je k Zetoru.
ele viděl jsem ji i s 16kou VW diesel
ideální je k Zetoru.- PRWOcK
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Díky moc za přehršli informací... To že je nezničitelná mě potěšilo... ...to že byla k V8 ZIL už moc né
Bude to v 8,5m ocelovce s v-kýlem a hnát to bude Felda 1.3mpi 50kW... (stim že to bude lenochod se počítá od začátku stavby. Třeba se jednou zmůžu na origo lodní nafťák).
Teď tam je nalitej 75w90,takže se pokusim sehnat Davidův olej.
Ještě jedna otázka... Levo,nebo pravotočivej šroub?
A ještě jedna podotázka
: Když je šroub pravotočivej,znamená to že se při pohybu vpřed točí doprava z pohledu na šroub zezadu? v tomhle mám torochu bordýlek.
Díky moc! PRWOcK
Bude to v 8,5m ocelovce s v-kýlem a hnát to bude Felda 1.3mpi 50kW... (stim že to bude lenochod se počítá od začátku stavby. Třeba se jednou zmůžu na origo lodní nafťák).
Teď tam je nalitej 75w90,takže se pokusim sehnat Davidův olej.
Ještě jedna otázka... Levo,nebo pravotočivej šroub?
A ještě jedna podotázka
: Když je šroub pravotočivej,znamená to že se při pohybu vpřed točí doprava z pohledu na šroub zezadu? v tomhle mám torochu bordýlek.
Díky moc! PRWOcK
- Viky_CZ
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Vracime se z tematu o marinizaci motoru pekne sem k prevodovce.
Jestli ta prevodovka je stavena na velky motory, tak nejspis bude lepsi ji provozovat na mensi otacky a vetsi tocivej moment.
Nemam poneti, na jaky otacky je stavenej propeller a hridel. Vis to?
U zavesnych motoru je prevod kolem 1:2, takze propeller miva maximalni otacky kolem 2500/min, jenze myslim, ze na klasickej pohon hrideli jsou to otacky moc velky, odhadoval bych to tak na 1500 ot. Ale mistni odbornici na velky lode jiste informaci radi doplni.
Kdybych teda mel predpokladat, ze to je tech 1500ot, tak s touhle prevodovkou se motor muze tocit maximalne 2300ot, to je dobry pro ten Zetor, ale pro Felicii 1.3 je to malo. Ta by se mela tocit aspon 3500, aby to jelo jak ma.
To by znamenalo zaradit mezi motor a vratku jeste jeden prevod do pomala cca 1:1.4.
PRWOcK píše:Nevim jestli sem se tu o tom zmiňoval ale za motorem bude převodovka, resp. před motorem páč je to vratka.
Vlastně sme se o tom bavili v -LODNÍ PŘEVODOVKA- tys psal že tušíš že to je 1:1,25 a David psalže je to 1:1,55.
Takže?
Jestli ta prevodovka je stavena na velky motory, tak nejspis bude lepsi ji provozovat na mensi otacky a vetsi tocivej moment.
Nemam poneti, na jaky otacky je stavenej propeller a hridel. Vis to?
U zavesnych motoru je prevod kolem 1:2, takze propeller miva maximalni otacky kolem 2500/min, jenze myslim, ze na klasickej pohon hrideli jsou to otacky moc velky, odhadoval bych to tak na 1500 ot. Ale mistni odbornici na velky lode jiste informaci radi doplni.
Kdybych teda mel predpokladat, ze to je tech 1500ot, tak s touhle prevodovkou se motor muze tocit maximalne 2300ot, to je dobry pro ten Zetor, ale pro Felicii 1.3 je to malo. Ta by se mela tocit aspon 3500, aby to jelo jak ma.
To by znamenalo zaradit mezi motor a vratku jeste jeden prevod do pomala cca 1:1.4.
- PRWOcK
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Hřídel bude od vetusu Duplex 35mm , vrtule se bude odvíjet od motoru (až se rozhodnu). Jak by bylo jednoduchý kdyby se tu nevymejšleli sr.ačky jako lodní motory s CE. Koukal sem i na to přihlášení v Belgii ale mám velkou dýlku a novostavbu,takže ten polatek 55tis kč mě nemine. Nemusel bych vymejšlet co s Feldou. Ještě prostuduju Německo a kdyžtak počkám až do Norska... Tam to je naštěstí po proudu 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


