halladin píše:Ano to modré je protiskluz, ale na to, co je jak udělané se mě neptejte. Já tu loď poprvé uviděl v neděli dopoledne, a ten prodávající ji měl krátce, a nikdy s ní nejel. I ti, kdo mu ji prodali na tom nikdy nejeli - prostě ji zdědili ( údajně).
Spouštění se skoro změnilo v horor,Protože spouštěcí ploutev nebyla zajištěna, na svém místě v trupu byla schována jen díky tomu, že otvor v kýlu spočíval na vozíku.
jakmile došlo k posunu dozadu, ploutev vypadla, a zaklínila se mezi dvě příčné části vozíku. Navíc se zaryla ( ta ploutev ) do dna.
Po delším špekulování, svlečení do trenýrek ( ta voda byla všechno, jen ne teplá) se došlo k řešení : Za podvozek se směrem do vody přivázalo lano, zavolal se místní záchranářskej motorák, ( na fotce) a ten celej vozík zatáhl hlouběji, až se kýl díky tomu , že loď plula uvolnil. Následovalo odtažení do volné kóje u mola. (Mimochodem , "parkovné" nepříjemně připomíná drahotu.) Takže loď má namontovanej stěžeň, ráhno, kormidlo, zbývá nasadit plachty a vyplout.
Potkal jsem tam pacienta - jachtaře , který se během našeho "snažení" vrátil se svou lodí do přístavu. Poprosil jsem ho, aby nás na naší "nové" lodi provezl - odmítl. Řekl , že sám měl problém doplout zpátky na motor, vítr odhadl na 60 km/ hodinu. A nedoporučil vyplout
Fakt je, že vlny byly na jezeře vysoké skoro metr......
Takže první jízde mě teprve čeká - o příštím víkendu. Musím někoho sehnat - já naposledy plachtil asi před 7 nebo 8 lety s kadetem.
na mlynech je to stejny jako na balatonu, kdyz fouka spravny vitr, tak jsou vlny jak na mori, ideal je SZ vitr, to pak clovek pri klidnem a pohodovem vypluti z kotviste nafasuje na kose u vyjezdu ze zatoky facku jak od vln (pri SZ byvaji IMO nejvetsi), tak od vetru

vitr odhadl spatne, graf z nedele, ale zive si dokazu predstavit jak to vypadalo
