dvojitý kýl

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1525
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon bře 03, 2008 2:11 pm

dodo píše: ... osobni zkusenost nemam ale neprijde mi ze by muselo automaticky platit ze TWIN KEEL = POMALA LOD

Pepa


Myslel spíš ocelová (těžká) = pomalá ;)
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 511
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pon bře 03, 2008 2:23 pm

twin kyly taky navrhuje Brent Swain

mrknete na origamiboats

a je o tvwinkylech jeste pak tady:

http://www.geocities.com/nelstomlinson/boats/twin.keels.html

...v podstate tam pise to ze twinkyly jsou obecne pomalejsi nez singel kyly ve slabych vetrech

...ale zase maji dost dalsich vyhod o kterych se tu uz psalo.

takze je to spis o osobnich preferencich a o tom jestli clovek chce s lodi spis zavodit (pak asi lod s fin keelem) a nebo je to spis cruisovat - pak asi volit long keel, cut-away keel a nebo prave ten zminovany twin keel
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » úte bře 04, 2008 5:56 am

Ahoj.

to dodo : Mě osobně se rychlostní charakteristiky lodi v Tebou citovaném testu při parametrech: hmotnost 7 t, plocha plachet 70 m2 a LWL 10,12 m ( je třeba vzít v úvahu i poměrně hluboký profil podponorové části trupu, rozhodně to není plochá regatovka) zdají velmi dobré až výborné, takže si myslím, že z pohledu vlivu twinkýlu na rychlost dál není příliš co řešit.

Ostatně teorie praví, že bude-li mít twinkýl stejný součinitel čelního odporu, celkovou omočenou a čelní plochu plochu jako singl kýl, bude jeho brzdná "schopnost" taky stejná. A v konkrétních případech variantních uspořádání ten rozdíl bývá většinou skutečně minimální.

Je ale pravda, že mě jakýsi praktik vysvětloval, že největším žroutem rychlosti není samotný kýl, ale místo jeho spojení s trupem, kde dochází dle typu konstrukce a čistoty skutečného provedení k různě silnému turbulentnímu proudění. Z tohoto pohledu na tom tedy twinkýly o něco hůře být musí, ale z hodnot naměřených ve výše uvedeném testu to nevidím pro mimozávodní aktivity nijak tragicky.

Wlady

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host