S charterovkou do Itálie, nebo Černé Hory
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- jachtingFAN
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
S charterovkou do Itálie, nebo Černé Hory
Při pohledu na mapu se zdá, že by se dalo doplout do Itálie relativně rychle (tipuju tak 20 hodin).
Tak mě k tomuto tématu napadá několik otázek:
- umožňují to vůbec chartrovky (smlouva)?
- je na to potřeba nějaké povolení?
- je potřeba to předem hlásit chartrovce?
- jaké oprávnění je na to potřeba?
- jak dlouho to trvá?
Plus další info, které by měl jachtař vědět, pokud by se reálně o přeplavbu zajímal
Tak mě k tomuto tématu napadá několik otázek:
- umožňují to vůbec chartrovky (smlouva)?
- je na to potřeba nějaké povolení?
- je potřeba to předem hlásit chartrovce?
- jaké oprávnění je na to potřeba?
- jak dlouho to trvá?
Plus další info, které by měl jachtař vědět, pokud by se reálně o přeplavbu zajímal
Re: S chartrovkou do Itálie
jachtingFAN píše:Při pohledu na mapu se zdá, že by se dalo doplout do Itálie relativně rychle (tipuju tak 20 hodin).
Tak mě k tomuto tématu napadá několik otázek:
- umožňují to vůbec chartrovky (smlouva)?
- je na to potřeba nějaké povolení?
- je potřeba to předem hlásit chartrovce?
- jaké oprávnění je na to potřeba?
- jak dlouho to trvá?
Plus další info, které by měl jachtař vědět, pokud by se reálně o přeplavbu zajímal
asi by sis to musel domluvit/doplatit v charterovce. normalne ti totiz neplati pojisteni

kdyz se neco stane ...
HR charterovky mají z 99% lodě pojištěné pouze do svých teritoriálních vod. Tudíž to nejde. Pokud někdo chce mimo, musí se předem dotázat, některé to vůbec neumožňují. Ty které ano si to nechají dobře zaplatit.
Ale protože nepředpokládám že se na takovou plavbu chystáš, tak je to stejně jedno. Jsi jenom trochu zvídavý, že?
Ale protože nepředpokládám že se na takovou plavbu chystáš, tak je to stejně jedno. Jsi jenom trochu zvídavý, že?

- jachtingFAN
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
Baharis píše:HR charterovky mají z 99% lodě pojištěné pouze do svých teritoriálních vod. Tudíž to nejde. Pokud někdo chce mimo, musí se předem dotázat, některé to vůbec neumožňují. Ty které ano si to nechají dobře zaplatit.
Ale protože nepředpokládám že se na takovou plavbu chystáš, tak je to stejně jedno. Jsi jenom trochu zvídavý, že?
Zvídavý jsem to ano, ale to neznamená, že by někdo další neuvítal informace také. Proč to sem nanapsat, pokud o tom někdo něco ví?
A realizace? No rád bych, ale v mém případě je to plán na několik let dopředu.
Já sám jsem zůstal těsně před branami, možná někdo ví víc.
Letos jedna z posádek zatoužila přeplout do Černé Hory. To se loď objednávala 4 měsíce před akcí. Několik dotázaných společností u kterých jsme našli vhodné lodě se o tom nechtěly vůbec bavit. Pak jsme jednu našli, ale zase se nám nelíbila jejich nabídka lodí. K licitování o ceně za připojištění mimo HR vody jsme se ani nedostali, posádka to vzdala a zůstali jsme v HR.
Něco napoví třeba lodě na Sardinii, kde se běžně přeplouvá z It. území na Fr. Lodě jsou tak o 50% dražší a kauci jsem skládal !!!3000€!!! Kauce vlastně odpovídá výši spoluúčasti na pojistce.
Letos jedna z posádek zatoužila přeplout do Černé Hory. To se loď objednávala 4 měsíce před akcí. Několik dotázaných společností u kterých jsme našli vhodné lodě se o tom nechtěly vůbec bavit. Pak jsme jednu našli, ale zase se nám nelíbila jejich nabídka lodí. K licitování o ceně za připojištění mimo HR vody jsme se ani nedostali, posádka to vzdala a zůstali jsme v HR.
Něco napoví třeba lodě na Sardinii, kde se běžně přeplouvá z It. území na Fr. Lodě jsou tak o 50% dražší a kauci jsem skládal !!!3000€!!! Kauce vlastně odpovídá výši spoluúčasti na pojistce.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1706
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
... jednou jsem to zažil. Charterová loď pod chorvatskou vlajkou. Ale právoplatný majitel byl na palubě, takže jsme jedno odpoledne dopluli do Vieste v Gargánu s drze vyvěšenou italskou vlajkou pod pravým sálingem. Večer jsme si to tam prohlídli, snědli báječnou picu, zapili to výborným vínem a 2.den jsme se vrátili zpět do chorvatských vod. Jak je to s pojištěním jsem neřešil, páč jsem zrovna "nekapitánoval" (6 kapitánů v posádce:-)
Šest kapitánů, to je těžká koncentrace.
Pokud byl majitel na palubě, je to opravdu jeho problém. Ale problém by neměl být v "Povinném ručení". To předpokládám že jste měli. Charterovky nepovolují vyplutí z vod proto, že mají "Havarijní pojištění" s platností pouze doma. Ošetřené to pak je i ve smlouvě o pronájmu.
Ještě znad zmínit takovou samozřejmost, že pře vyplutím z vod je potřeba navštívit celní přístav a pak přímou čarou, bez zastávek vody opustit. Na druhé straně je kapitán povinen po vplutí do vod zamířit opět nejkratší cestou do nejbližšího celního přístavu. Nazpět se to opakuje a celá tato procedura od tohoto záměru ještě více odrazuje.
Jaký je režim mezi Sardinií (It) a Korsicou (Fr) nevím, přeplouvá se volně, je to kolem 6ti mil. Ptal jsem se lidí co tam byli přede mnou a žádné celnice se tam nekonají. Pouze se vyvěšuje Korsická vlajka, která je standardně ve výbavě lodí.

Pokud byl majitel na palubě, je to opravdu jeho problém. Ale problém by neměl být v "Povinném ručení". To předpokládám že jste měli. Charterovky nepovolují vyplutí z vod proto, že mají "Havarijní pojištění" s platností pouze doma. Ošetřené to pak je i ve smlouvě o pronájmu.
Ještě znad zmínit takovou samozřejmost, že pře vyplutím z vod je potřeba navštívit celní přístav a pak přímou čarou, bez zastávek vody opustit. Na druhé straně je kapitán povinen po vplutí do vod zamířit opět nejkratší cestou do nejbližšího celního přístavu. Nazpět se to opakuje a celá tato procedura od tohoto záměru ještě více odrazuje.
Jaký je režim mezi Sardinií (It) a Korsicou (Fr) nevím, přeplouvá se volně, je to kolem 6ti mil. Ptal jsem se lidí co tam byli přede mnou a žádné celnice se tam nekonají. Pouze se vyvěšuje Korsická vlajka, která je standardně ve výbavě lodí.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Baharis píše:Jaký je režim mezi Sardinií (It) a Korsicou (Fr) nevím, přeplouvá se volně, je to kolem 6ti mil. Ptal jsem se lidí co tam byli přede mnou a žádné celnice se tam nekonají. Pouze se vyvěšuje Korsická vlajka, která je standardně ve výbavě lodí.
Zřejmě by měl platit režim Senghenského prostoru, ne?


Je to tedy jen doměnka.
Když se na celnice nehraje na silnicích, proč by se mělo hrát na vodě.
No HR si na Shengen asi ještě počkají.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Jeden yachtár z Bratislavy sa pred pár rokmi / tak 4-5 r/ preplavil z HR do Talianska a Talianov moc jeho príchod nezaujímal. Pozreli pas a to bolo všetko. Sólo plavbe na 6m klovej lodke od Avaru. Takže dnes by to nemuselo byť prísnejšie a v rámci únie by to nemal byť žiadny problém. Teoreticky každé vyplávanie z prístavu môže skončiť opustením teritorialnych vôd, to by bola úplná pakárňa. Asi sme poznačený dlhodobým pobytom v socialistickej krajine.
Niektoré čártrovky prepravujú lode na jeseň z HR na Kanáre, Kapverdy, alebo do Karibiku. S tými by sa dalo istotne dojednať opustenie výsostných vôd HR.
Niektoré čártrovky prepravujú lode na jeseň z HR na Kanáre, Kapverdy, alebo do Karibiku. S tými by sa dalo istotne dojednať opustenie výsostných vôd HR.
"Nejen na Jadranu, ale na celém světě platí pravidlo, že při vplutí do teritoriálních vod musí jachta vyvěsit na dobře viditelném místě vlajku "Q" a národní vlajku navštívené země. Pokud možno nejkratší cestou je nutné zamířit k přístavu určenému pro mezinárodní styk, nazývanému Port of Entry nebo celní přístav a tam se přihlásit.............. Tolik 808 přístavů a zátok, str. 99
Že nějaký jachtár, někdy někde, na to se nehraje. On ten celník mohl být velký mazák, flink, nebo to měl třeba za pár. Mě zase jeden jachtař vyprávěl, jak je po třech dnech toulání po Černé Hoře zatkli a vyslíchali. Netřeba se schovávat za socialismus. V době terorismu a drog bych řekl, že to bude ještě přísnější, než před čtyřmi lety.
Že nějaký jachtár, někdy někde, na to se nehraje. On ten celník mohl být velký mazák, flink, nebo to měl třeba za pár. Mě zase jeden jachtař vyprávěl, jak je po třech dnech toulání po Černé Hoře zatkli a vyslíchali. Netřeba se schovávat za socialismus. V době terorismu a drog bych řekl, že to bude ještě přísnější, než před čtyřmi lety.
- koudy
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 73
- Registrován: ned zář 03, 2006 10:36 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Kladno
Kdyz jsme vloni a předloni jeli z It na Korsicu a zpět byl jsem ujištěn vždy od pracovníka charterovky v kanceláři i od člověka kterej nám předával lod, že nehrozí žádný problem. Jediný na co mě upozornil byl fakt, že frantíci nechtěj mluvit anglánsky. Měl úplnou pravdu, jedinej náš problem byl v komunikaci. Pouze místní výběrčí poplatků za stání v přístavu mluvil anglánsky a německy. A já si vždy myslel že anglina vládne jak na vodě tak ve vzduchu 

- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1169
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1111
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
koudy píše:Kdyz jsme vloni a předloni jeli z It na Korsicu a zpět byl jsem ujištěn vždy od pracovníka charterovky v kanceláři i od člověka kterej nám předával lod, že nehrozí žádný problem. Jediný na co mě upozornil byl fakt, že frantíci nechtěj mluvit anglánsky. Měl úplnou pravdu, jedinej náš problem byl v komunikaci. Pouze místní výběrčí poplatků za stání v přístavu mluvil anglánsky a německy. A já si vždy myslel že anglina vládne jak na vodě tak ve vzduchu
Mám podobnou zkušenost před rokem (2006). V italské chartrovce se ani nepozastavili nad úmyslem jet na Korsiku. Korsická vlajka - pirát - byla na lodi. Nakonec jsme tam ale nedojeli.
Řekl bych, že když se jede ze státu do státu v rámci EU nejsou žádné omezení jak celní tak pohybu osob ať se pohybuješ po souši, vzduchem nebo na lodi.
Pokud ale vím, tak například Řekové vyžadují loď přihlásit a zaplatit nějaký poplatek za plavbu v jejich vodách - to je snad ale v EU jen v Řecku.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
O čom to točíš kapitáne? Ten jeden jachtár z Bratislavy napláve ročne viac míl, ako ty najazdíš autom. A kto píše že sa neodhlásil v HR a nepriplával do port off entry predpísaným spôsobom?
Teda to čo jachtingfan má naplanované o / na / niekolko rokov, to tento chlapík na Avar costa spravil cez jeden pekný jesenný víkend. Nie je to info jedna pani povedala, ale autentická informácia z prvej ruky. Pre niekoho môže byť zaujímavá, pre druhého je bezvýznamná.
Teda to čo jachtingfan má naplanované o / na / niekolko rokov, to tento chlapík na Avar costa spravil cez jeden pekný jesenný víkend. Nie je to info jedna pani povedala, ale autentická informácia z prvej ruky. Pre niekoho môže byť zaujímavá, pre druhého je bezvýznamná.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Denis píše:O čom to točíš kapitáne? Ten jeden jachtár z Bratislavy napláve ročne viac míl, ako ty najazdíš autom. A kto píše že sa neodhlásil v HR a nepriplával do port off entry predpísaným spôsobom?
Teda to čo jachtingfan má naplanované o / na / niekolko rokov, to tento chlapík na Avar costa spravil cez jeden pekný jesenný víkend. Nie je to info jedna pani povedala, ale autentická informácia z prvej ruky. Pre niekoho môže byť zaujímavá, pre druhého je bezvýznamná.
Ahoj Denisi,
Rozohnil jsi se hezky.

No jen mě není úplně jasné na koho?
Snad na Baharise? Minimálně „OSLOVENÍ“, by asi neškodilo................

alffa



Navštěvuješ taky někdy kulatý stůl?

Ale příteli Denisi .....
Naskýtá se tu několik možností. Buď jsi také došel příliš unavený z dílny a moc se ti nedařilo, nebo se ti vyšprtnul, anebo jen špatně čteš cizí příspěvky. Přeci neklesneme tak hluboko, aby jsme si říkali, kolik toho najedeme, naplujeme a kolik nacouváme. Dobře, já to zkusím ještě jednou vysvětlit.
Já jsem jen chtěl říct, že i když se tvému známému stalo že se setkal na italské straně s laxním přístupem celníka, nemusí tomu tak být vždy a není to hodné následování. Že je asi jistější provést úkony které se provést mají a nespoléhat na náhodu. To jsem doložil příběhem jiným, kdy se úkony neprovedly. Napsal jsem něco špatně?
BTW: Já osobně jsem přeplout z HR vod do vod jiného státu bez proclení už posádce odmítnul....
Naskýtá se tu několik možností. Buď jsi také došel příliš unavený z dílny a moc se ti nedařilo, nebo se ti vyšprtnul, anebo jen špatně čteš cizí příspěvky. Přeci neklesneme tak hluboko, aby jsme si říkali, kolik toho najedeme, naplujeme a kolik nacouváme. Dobře, já to zkusím ještě jednou vysvětlit.
Já jsem jen chtěl říct, že i když se tvému známému stalo že se setkal na italské straně s laxním přístupem celníka, nemusí tomu tak být vždy a není to hodné následování. Že je asi jistější provést úkony které se provést mají a nespoléhat na náhodu. To jsem doložil příběhem jiným, kdy se úkony neprovedly. Napsal jsem něco špatně?
BTW: Já osobně jsem přeplout z HR vod do vod jiného státu bez proclení už posádce odmítnul....
- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Chorvatsko - Jadran
Já si myslím,že těžko je soudit podle jednoho,dvou případů ať takových či onakých.Ale vždy je třeba pamatovat,že může přijít kosa na kámen.Já jsem plul z Itálie na Korsiku a opačně možná už desetkrát a nikdy po mě nikdo nechtěl nic.Vždy jsme v polovině plavby vyvěsili vlajku země do které jsme pluli a to bylo všechno.Až na jeden případ,kdy jsme střídali posádku ve Francii,v Tullonu.Celníky jsme nevolali abychom se odbavili ale oni přišli sami,a prohledali nám loď tak důkladně až jsme čubrněli.Pak po přeplavbě na Baleáry jsme pluli na Sardínii.Hned po vyvázání u mola jsem šel s kapitánem na kapitaneriu,že se přihlásíme.Jeden policajt zavolal druhého,ten s tím taky nechtěl mít nic společného,tak zavolal třetího,a ten na naše naléhání že potřebujeme potvrzení,že jsme připluli z cizích vod,řekl ať teda příjdeme ráno,že nám nějaké potvrzení tamější úřednice napíše.Argumentoval tím,že jsme všeci v EU,tak na co potvrzení.A to bylo před deseti léty,a kapitán,který tenkrát zimoval loď v Itálii,to potřeboval kvůli placení daní.Totiž,stačilo odplout z Itálie na několik dnů do jiné země,pak se vrátit,a zase skoro rok mohl být v Itálii aniž by platil daň z pobytu lodi.
Ta Korsica - Sardinie i kdyby to bylo jakkoliv, bude asi mít nějaký režim jedné jachtařské oblasti. Nedokážu si představit, že na tak malé ploše, kde lodě plují tam a zpět, by se proclívalo.
Ale o tom to tu není. Autor tohoto topicu nadnesl téma přeplavby HR - IT. A tady o státy EU nejde. Napadne někoho s ruksakem na zádech překočit hranici mimo hraniční přechod? To je naprosto to samé!!!
Ale o tom to tu není. Autor tohoto topicu nadnesl téma přeplavby HR - IT. A tady o státy EU nejde. Napadne někoho s ruksakem na zádech překočit hranici mimo hraniční přechod? To je naprosto to samé!!!
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Alff, oslovenie kapitáne je u mňa vyhradené len pre pre Baharisa, on to vie, situácia je jasná a prehladná, preto aj reagoval. Ostatní sa domyslia.
Jak off topic, naopak je to sakra k veci. Celé sa to nesie v v takom ustráchanom duchu. Keď dopláveš s Československou vlajkou do Talianska tak nemôže byť žiadny problém. Je jedno či pláveš na čártrovej, alebo svojej lodi. Otázka bola, ako sa dá plávať s čártrovkou mimo výsostné vody HR. Môj názor je, že ak zoženieš vhodnú loď, tak žiadny problém. Taliani ťa majú v paži. Aký laxný prístup. To je predsa normálne. Sme v EU. Talianov zaujímajú černobubušovia, nelegálny migranti do EU. A teroristi majú Anglické, alebo Nemecké občianstvo.
Ešte raz zopakujem, môj známi previedol všetky štandartné úkony. Tak aké není to hodné následovaní. Poriadne čítaj.
Navrhujem kapitáne zohnať loď a vyskúšať to.
A keď sme pri tých príkladoch, mňa osobne na ceste z Bratislavy do Komárna zastavili uniformovaní samopalníci a prehladali mi auto. Colná stráž, zo zákona na to majú právo, colné územie je aj 100 km do vnútrozemia. To sa ti môže stať kdekolvek v Európe.
Jak off topic, naopak je to sakra k veci. Celé sa to nesie v v takom ustráchanom duchu. Keď dopláveš s Československou vlajkou do Talianska tak nemôže byť žiadny problém. Je jedno či pláveš na čártrovej, alebo svojej lodi. Otázka bola, ako sa dá plávať s čártrovkou mimo výsostné vody HR. Môj názor je, že ak zoženieš vhodnú loď, tak žiadny problém. Taliani ťa majú v paži. Aký laxný prístup. To je predsa normálne. Sme v EU. Talianov zaujímajú černobubušovia, nelegálny migranti do EU. A teroristi majú Anglické, alebo Nemecké občianstvo.
Ešte raz zopakujem, môj známi previedol všetky štandartné úkony. Tak aké není to hodné následovaní. Poriadne čítaj.
Navrhujem kapitáne zohnať loď a vyskúšať to.
A keď sme pri tých príkladoch, mňa osobne na ceste z Bratislavy do Komárna zastavili uniformovaní samopalníci a prehladali mi auto. Colná stráž, zo zákona na to majú právo, colné územie je aj 100 km do vnútrozemia. To sa ti môže stať kdekolvek v Európe.
nejak se tady hadate o nicem, kazdy ma svou pravdu, ale ...
pokusim se odpovedet konkretne:
chorvatske standartne NE (kvuli jejich pojisteni - to neznamena ze to nelze provest
)
ANO (te chartrovky - opet kvuli pojisteni)
nase musis mit uz B, ostatni (chorvatske, cany atd. jsou predmetem trvale diskuze ...)
lze to priblizne spocitat (ponevadz zalezi na vetru, lodi, ..), ale ja to nejel. tipuji 1 - 1.5 dne
PRO PRIPADNE BLBE PRIPOMINKY:
- bavime se o charterovce
- to ze nesmim, neznamena, ze to nejde
OSTATNI PRIPOMINKY:
- se urcite vitaji, ale lidicky v klidu, pratelsky diskutujeme
pokusim se odpovedet konkretne:
jachtingFAN píše:- umožňují to vůbec chartrovky (smlouva)?
chorvatske standartne NE (kvuli jejich pojisteni - to neznamena ze to nelze provest

jachtingFAN píše:- je na to potřeba nějaké povolení?
- je potřeba to předem hlásit chartrovce?
ANO (te chartrovky - opet kvuli pojisteni)
jachtingFAN píše:- jaké oprávnění je na to potřeba?
nase musis mit uz B, ostatni (chorvatske, cany atd. jsou predmetem trvale diskuze ...)
jachtingFAN píše:- jak dlouho to trvá?
lze to priblizne spocitat (ponevadz zalezi na vetru, lodi, ..), ale ja to nejel. tipuji 1 - 1.5 dne
PRO PRIPADNE BLBE PRIPOMINKY:
- bavime se o charterovce
- to ze nesmim, neznamena, ze to nejde
OSTATNI PRIPOMINKY:
- se urcite vitaji, ale lidicky v klidu, pratelsky diskutujeme

Naposledy upravil(a) jerryx dne ned zář 02, 2007 1:48 am, celkem upraveno 2 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti