Výkon motoru vzhledem k váze člunu a způsobu plavby

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » stř zář 01, 2010 1:35 am

netvrdim ze plavba s Carolinou na vetsich vlnach(tak 40 cm a vice) byla extra pohodlna,pokud to clovek valil na plny plyn.Nicmene pri rozumne rychlosti se to bylo ok.Jinak to ale byla pohodova bezpecna lod.Pres prid voda normalne nestrikala,pokud jo tak bylo blbe teziste a presedli jsme si.Vetsinou to pomohlo.
Mrknete na tyhle rybare,minimalne dve tri lode jsou Caroliny vcetne te co vzala bokum tu velikou vlnu.Bez problemu.

http://www.youtube.com/watch?v=o5kz5qgb ... re=related
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř zář 01, 2010 7:25 am

Takže stabilita vyřešena :D
Tahle loď se neutopí ani v poměrně značných vlnách. Ovšem stříkat do ní asi bude, ovšem rybářům je to celkem fuk.
Což fotografům nebude.
Ale dost pochybuju, že by se v takových vlnách fotilo s teleobjektivy.

Ale mám dojem, že jedna měla poměrně jednoduše zakrytou příď...
Neměl by být problém udělat ten dekl z laminátu.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř zář 01, 2010 8:53 am

Chudák Livot, teď už by se z toho pos...a i chytrá Horákyně, kdyby to měla řešit!
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » stř zář 01, 2010 10:42 am

Lubor : tak ted jsi uhodil hrebik na hlavicku, presne tak ! :)

Co teda vratit se k tehle variante ? To by snad proboha melo fungovat za vsech podminek, je to takovej dospelejsi Sport, ne ? ;)

livot píše:Jeste jsem se dival na tu Davli a byl tam muj nedavnej sen : http://www.davlemarina.cz/index.php/pou ... rcapri1991. Jen by musel byt o deset let starsi... S tim jsem byl svezen s 55HP motorem a bylo mi z toho zle... a to nas tam sedelo pet "drobecku"... :)
( Jeste myslim takhle vypada Glastron a libi se mi u nich, ze jsou nizke a hlavne to sedadlo vpredu... )
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř zář 01, 2010 10:59 am

Pěkné, ale za 5-6 let musíš koupit novej motor..
A to v tom případě pokud funguje tenhle.

Není povolen provoz motoru staršího než 25 let.

A vypadá to, že je bez techničáku - nemá registrační číslo.
Zřejmě odněkud dovezeno - ale bůhví odkud.
Anebo je čerstvě přestříkanej.
david
moderátor
Příspěvky: 5859
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 230
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř zář 01, 2010 12:02 pm

číslo má, vypadá to na 105 362, ze Žižkova nějakej Zachariáš, bych řek
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř zář 01, 2010 12:10 pm

fakt jo :-)

Na tom místě jsem ho nehledal :?
Uživatelský avatar
JoeDoe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: ned srp 29, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod JoeDoe » stř zář 01, 2010 1:31 pm

[quote="halladin"]Pěkné, ale za 5-6 let musíš koupit novej motor..
A to v tom případě pokud funguje tenhle.

Není povolen provoz motoru staršího než 25 let



To je obecné pravidlo? Platí to i pro plachetnice?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř zář 01, 2010 5:31 pm

Lodní motor malého plavidla, který je již zapsaný v lodním osvědčení tohoto malého plavidla, může být na tomto plavidle nadále používán s výjimkou přívěsných motorů straších 25 let a motorů, jejichž způsobilost nebude při technické prohlídce schválena.
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » sob zář 04, 2010 11:48 am

Takze jestli to chapu dobre, ty plachetnice by mely jet ve vytlacnem rezimu stejne (nebo lip) jako motorove cluny, rozdil by byl jen v tom, ze plachetnice nepojede (nebo spatne) ve skluzu ? A nejlepe by na tom byly ty se sirokym, rovnym dnem vzadu ?
Je jeste nejaky zasadnejsi rozdil v chovani ve vlnach mezi clunem a plachetnici (nabirani vody apod. )? Diky !
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » sob pro 01, 2012 8:07 pm

Nevim kam s tim tak snad tady.Dva typci prepluli loni Atlantik z Floridy do Nemecka na sestimetrovem motoracku s plochym dnem, bez kylu a kabiny,cca 8000 mil,bez jakekoliv podpory.Lodicka je v podstate totozna s Carolinou Skiff diskutovanou vyse.Video RNLI ukazuje jak si lod poradila se ctyrmetrovymi vlnami.
http://www.youtube.com/watch?v=Qfl7IWfHz_Y
http://www.worldrecordacademy.com/trave ... 12422.html
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7495
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob pro 01, 2012 9:30 pm

To museli mať plnú loď benzínu. Ale aj tak , bláznivá odvaha.
david
moderátor
Příspěvky: 5859
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 230
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned pro 02, 2012 1:15 am

tak kolem 1000 litrů, to je cca 760kg, a to se do tý lodi vejde v pohodě
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7495
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned pro 02, 2012 10:11 am

Predpokladám že sa jedná o 8000 námorných mil, čo je cca 15000 km. Neviem aký na tom mali motor, predpokladám že min. 50 k, ak by v tých vlnách mal spotrebu len 0,3 l/km, tak je to neuveritelných 300 l na 1000 km a na 15000 km to je 4500 litrov teda 4,5 kubíka. Samozrejme tých 8000 míl nešli v kuse, ale aj tak je to nuveritelné. Nehladiac na túto technickú stránku veci je ešte neuveritelnejšie, že to išli na takom člne a bez kajuty a ešte k tomu "opačným" smerom.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned pro 02, 2012 10:41 am

Podle me to jeli spravnym smerem,westerlies v zadech takze vetsinou po smeru vln.jeli severni cestou pres gronsko a island, takze nejdelsi etapa mezi islandem a skotskem cca 500 mil.netvrdim ze je to vzdalenost mezi benzinkama...stejne meli nadrze vsude
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7495
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned pro 02, 2012 12:37 pm

Dane, tým opačným smerom som to myslel tak, že je náročnejší, z Europy do Ameriky sa pláve v pasátoch, opačným smerom v búrkach a v chlade. Ak by tých 500 míl bolo od benzínky k benzínke bolo by to velmi rozumné a asi aj blízke pravde. 500 l benzínu sa v 6 m člne dá odviesť. Úžasný výkon.
Uživatelský avatar
ludd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod ludd » ned pro 02, 2012 4:24 pm

Přes Atlantik s motorem 2.5 HP: http://www.tohatsu.com/news/seiko.html

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host