Výkon motoru vzhledem k váze člunu a způsobu plavby

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Re: David.

Příspěvekod Ferdinand » sob říj 13, 2007 7:07 pm

A jó, tak to bude tím opisováním. Šedá teorie, zelený strom života.
Já sem víc na tu praxi podloženou teorií. Podle tvého popisu by totiž výtlak délky 7m nemohl jet např. 13 km/h, ale on jede, protože mezní má 15,9, a kdyby to mohlo klouzat, tak počátek kluzu by byl v 23,85 km/h. Každopádně moc moc záleží na tvaru dna, umístění obou těžišť, L/B a G/P. Těžištěm vztlaku lze úspěšně pohybovat pomocí klapek - pokud teda jsou stavitelné.[/quote]

Máš pravdu Davide, že je to jenom teorie, :) já sám mám délku tak okolo 5,5 m maximálně a tedy bych měl jet tak do 7,5 km/hod , ale na plachty podle GPS běžně dosahuji 10km/hod. Zajímavé, že ? Jak to ti vědátoři počítají netuším. :cry:
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Výkon motoru

Příspěvekod jirixxxl » úte říj 16, 2007 7:37 am

Vážení praktici, prosím o radu: Mám doma starou laminátovou loďku, jezdili jsme s ní kdysi dávno za komančů s motorem Moskva, který měl asi 10 nebo 12 koní. Loď má asi tak 4 metry a 80 kg + motor. Pamatuji si, že ve 2 lidech jela parádně v kluzu. Pak byla dlouho v garáži, motory byly zakázané až letos jsem několikrát vyrazil. Protože nemám průkaz VMP a loď není registrovaná, dal jsem do provozu motor Orlík, který má asi 2-3 koně. Plavba ve třech lidech paráda. Docela mě to chytlo a protože s Orlíkem bych z důvodu stáří asi jezdit neměl, chci koupit nějaký novější motor. Nikdy nepůjdu nad 4 kW z důvodů legislativních a finančních, tzn. zůstanu ve výtlaku. A teď : Vyplatí se motor 5 koní, který je těžší a samozřejmě dražší, nebo mám koupit nějaký lehký motor kolem 3 koní, protože s tím pětikoňovým se dostanu do přechodového režimu, rychleji to nepojede a budu zbytečně pálit benzín ??? :?

Děkuji za radu.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » úte říj 16, 2007 9:06 am

Ahoj Jirixxxl
Je od tebe hezké, že jsi nám napsal svůj první příspěvek a hned jsi se trefil do velmi diskutovaného tématu. Nepochybuji, že statě o teorii a řadu názorů jsi si již pročetl. Přidám tedy pro tebe ještě svůj, naprosto osobní názor na tuto otázku. Velmi stručně bych ti mohl říci, rozhodně kup 5 k motor. Přesto se krátce zamyslím nad tím proč.

Píšeš o věku a také o tom, že tvá loďka má 80 kg. V tom případě,jsi li již v důchodu, budeš li chtít, máš před sebou vody nejen Orlíku. Můžeš podniknout plavby po vodách Labe, Vltavy, s Denisem po Dunaji, podívat se na Balaton, na řadu krásných německých či rakouských jezer. Stačí chtít a třeba malý přívěs za auto. S touto loďkou si vždy poradíš. Ideální pro dva se stanem.Při tomto putování ti větší motor zajistí to, že nebudeš nejpomalejší ve skupině, schopnost vracet se efektivně i proti proudu řeky, dožene tvé zpoždění způsobené kocháním a třeba ti pomůže vyřešit i nějakou krizovou situaci.

Mám malou plachetnici cwl 5m a mám na ni 7 ks motor. Tedy hlavně proto že jsem jej měl dříve než loď, ale jsem spokojen. Když broukám skoro na volnoběh, jedu tak kolem 5 km/1h, pokud potřebuji jedu 12km/1h /dle GPS/ mám zálohu třeba v tom, že se nevracím 3 hod ale 1,5 hod, spotřeba i tak je kolem 1l/1hod. Proto vůbec neřeším, jsem li blízko přechodového režimu.

Stejná situace bude u tvého člunu – odhaduji s 2,5 ks – 5-6 km/1h, s 5ks 12 km/1h

Pokud se rozhodneš koupit nakonec motor 2,5 ks. Nic se neděje, jen tuto skutečnost musíš vzít na vědomí. Nejdůležitější přeci je na té vodě být, strávit na ni krásné chvíle a zapomenout na stresy a problémy každodenního života.

Pepa
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jirixxxl » úte říj 16, 2007 9:26 am

Ahoj Pepo,

no, do důchodu mám ještě nejmíň 20 let, takže zatím mě čeká spíš ten Orlík. Ale každý rok jezdím do HR, tak si říkám, že třeba někdy ještě koupím gumáček a použiji motor i tam. Když komančové zakázali motory tak mi bylo asi 15 (nebo kolik vlastně) a jezdili jsme s tátou nejdřív Lipno, pak Orlík a pak už nic. Ale dík za dobrou radu, sám uvažuju o tom pětikoňáku, ale nechci udělat blbost. ;)

/Omlouvám se za svůj omyl v úsudku o tvém věku. Pepa/
david
moderátor
Příspěvky: 5855
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 230
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte říj 16, 2007 10:17 am

[quote="Pepa"]Ahoj Jirixxxl
Je od tebe hezké, že jsi nám napsal svůj první příspěvek a hned jsi se trefil do velmi diskutovaného tématu. Nepochybuji, že statě o teorii a řadu názorů jsi si již pročetl. Přidám tedy pro tebe ještě svůj, naprosto osobní názor na tuto otázku. Velmi stručně bych ti mohl říci, rozhodně kup 5 k motor.

Pětka má navíc standartně řazení, tedy i zpátečku, takže je s ní lepší poježdění. Dál má větší nádrž a dá se dát i přídavná, což je při delší plavbě dost důležté. Dolejvat ve vlnách na 4m loďce je dost otrava. Rovněž není problém dálkové ovládání. Teď jsou tu Parsuny 4takty za dost zajímavou cenu. Od 2,5 do 15 koníků
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jirixxxl » úte říj 16, 2007 10:31 am

Jo, o tom Parsunu jsem uvažoval, nový pětikoňový motor se zárukou těsně přes 20 tisíc. A spolehlivost prý dobrá.
Uživatelský avatar
kojot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 61
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod kojot » úte říj 16, 2007 2:08 pm

Parsun je prej okopčená Yamaha.Víte o tom někdo něco?Že prý se dělá na stejné lince ve stejné továrně jako Yamaha.V tom případě by tam ta kvalita být asi mohla,i když je to "číňan".No nevím,povídal to nějakej chlápek na Slapech u stánku.A kdo ví kolikáté pivo už měl....
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jirixxxl » úte říj 16, 2007 2:18 pm

Přesně to jsem taky slyšel. Že je to asi 4 roky starý model Yamahy a dělá se na stejné lince. Hlavně je to čtyřtakt. Já mám totiž pocit, že 2 takty u nás časem zakážou.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte říj 16, 2007 2:39 pm

proc chce nekdo preferovat pochybnou cinskou kvalitu pred originalem?
stoji tech primarne! usetrenych par korun za to?
slovo primarne je uzito schvalne, dle mych zkusenosti je TCO (total cost of ownership) u levnych vyrobku a cinskych kopii spis vyssi nez u poradne veci + celou dobu pouzivani cloveka stvou drobne nedotazenosti a nedokonalosti daneho vyrobku.
(pripominam, ze nejsem znudeny milionar)
Uživatelský avatar
kojot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 61
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod kojot » úte říj 16, 2007 3:41 pm

To Simon: Jak jsi přišel na "pár korun"? Yamaha ve 4-taktu(konkrétně model F 4 MHS) stojí 29900 Kč.Parsun stojí cca 20 000 Kč a to je bratru o 10 tisíc míň,takže o celou třetinu ceny.A navíc máš 5hp místo 4 hp u yamahy. :P
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Parsun

Příspěvekod halladin » úte říj 16, 2007 3:50 pm

No, pokud se Yamaha i Parsun dělá na stejné lince, pak je to v Číně ( anebo žeby Číňané zadali výrobu do Japonska ? :mad: )
Pak tedy i Yamaha má čínskou kvalitu, a není co řešit :D
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 16, 2007 7:49 pm

Ha, ha, ha Halladin, to som sa pobavil. :lol: Ešte mi povedzte čo súdruhovia v ČLR zo spotrebných predmetov spravili dobre? A ak to spravia dobre , tak potom to nie je lacnejšie o 1/3. Je všeobecne známa vec, že nepoužívajú kvalitnú legovanú ocel, lebo tá je náročná na technológiu a je drahá. To čo vyprodukujú kvalitné ide do armády a na kozmický výskum.
Nebuď bláhovej, Tomáš Baťa dal svetu porekadlo: nejsom tak bohatý aby som si mohol kupovať lacné veci. Kašli na to že ten motor je drahší o 10 tis. Ale nikdy ťa nenechá uprostred rieky a bude ti slúžiť celý život. A to je ten rozdiel oproti lacnej kosačke, alebo motorovej pile. Keď sa ti pokašle nič sa nedeje. Ale ak sa ti pokašle motor keď si v nedelu poobede na rieke 10 km od auta, tak to je prúser. A to nehovorim že sa ti to stane niekde na mori. To môže ísť aj o život.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Denisi,

Příspěvekod halladin » úte říj 16, 2007 8:21 pm

pravé značkové addidasky jsou tuším vyrobeny v Číně. Pravé značkové trika z Kenvela taky.
( i když tohle není až tak extra značka) Fůra věcí, které kupujeme pod věhlasnými značkami, pochází z Číny. Někdy jsou vyrobeny v továrnách, které oné "věhlasné" značce patří, jindy ne. A Zadávající firma tam může mít jen dozor nad kvalitou.
Já nevím, jestli je pravda, to co se uvádí nahoře, -totiž že se to vyrábí na stejné lince-
Pokud ano, neviděl bych v té kvalitě problém.
Pokud ne, můžeš mít pravdu ty.
Ovšem - apriori bych Číňany nepodceňoval.
S tou kvalitou bych to tragicky neviděl - to by toho Amíci nedováželi tolik, že Číňané mají dolarů, že nevědí co s nimi.
Mám dojem, že nová značka, prorážející na trh vždy nabízí zboží podstatně laciněji, než konkurence. A když je relativně laciná pracovní síla...
A mimochodem - kolik toho našinec najezdí ? Využije celou životnost oné věhlasné značky, pokud je větší než té čínské ?
Nevím, netvrdím že musím mít pravdu - jen uvažuju nahlas :-)
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jirixxxl » úte říj 16, 2007 8:25 pm

No já toho moc nenajezdím, typuji tak 30 hodin za rok. Kdybych jezdil denně do práce na lodi, koupím si značkový motor. Ale takhle ?? Váhám mezi ojetým značkovým, nebo novým z Číny. :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 16, 2007 8:47 pm

Adidas a kopa iných dobrých vecí sa vyrába v Číne, ale dozerá nad tým biely bwana, alebo japonský. Ale keď to robia samotný číňania, tak poserú čo sa dá. Nesledovali ste frau Merkel na návšteve v Číne kde im dala dôsledné varovanie, že musia dodržiavať pravidlá? Gumené detské hračky nebezpečné pre deti, to vám nič nehovorí?
Ak by sa robil na tej istej linke a s tých istých súčiastok ako Yamaha, tak by to využili reklamne, dať na krčmové reči mi pripadá trochu...
Tak kup toho Parsona, istotne je super. A potom nám napíš jak je super.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte říj 16, 2007 8:54 pm

Gumené detské hračky nebezpečné pre deti, to vám nič nehovorí?

Ale říká - párkrát se jednalo i o značkové výrobky - a kontrolu zřejmě posr. bielí bwanovia.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 16, 2007 9:55 pm

bwana bol na dovolenke ;)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte říj 16, 2007 9:59 pm

No, mattel měl nechat výrobky otestovat. Buď to neudělal, anebo pozdě.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Re: Parsun

Příspěvekod simon » úte říj 16, 2007 11:01 pm

halladin píše:No, pokud se Yamaha i Parsun dělá na stejné lince, pak je to v Číně ( anebo žeby Číňané zadali výrobu do Japonska ? :mad: )
Pak tedy i Yamaha má čínskou kvalitu, a není co řešit :D


to ze se na stejne lince delaji znackove i neznackove veci plati pro dily, jen velmi velmi vyjimecne pro kompletni slozitejsi vec.
coz pak v praxi znamena, ze znackova firma si od 6ti cinskych dodavatelu vezme velmi dobre zkontrolovane dily (ty ostatni ale cinan samozrejme tez proda, kupec se najde, treba kojot :)) a ty pak doda k jinemu cinanovi, kde se vse zkompletuje, opet vysledek projde kontrolou (a to co nechce znackova firma si opet muze koupit treba kojot)
...samozrejme to neplati pro kazdou znackovou firmu, nektera kontrolu uhlidat nedokaze, nektera nechce

kojote, jak to bude vypadat az budes potrebovat na parsun nahradni dily (sance ze je nesezenes, bo firma bude davno vyrabet neco jineho je vic nez vysoka) a budes je potrebovat driv nez na kvalitni motor od Hondy nebo pozdeji? A myslis, ze Parsun bude po 2 letech startovat stejne dobre jako ta Honda (coz kdyz prevedu ad absurdum muze tez znamenat, ze diky nespolehlivemu motoru klidne muzes utopit lod nebo sebe ... a pokud ne, tak ti kazdopadne zlobeni se s motorem spolehlive zkazi radost z pekneho dne na lodi)

jinak muj nazor na tema cinska neznackova kvalita versus znackova kvalita je zalozen na osobnim srovnani krovinorezu, motorovych pil, elektrickeho naradi ... a jsa z toho poucen uz na podobne "setreni penez" kaslu a volim kvalitu i pres vyssi porizovaci cenu
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte říj 16, 2007 11:04 pm

halladin píše:No, mattel měl nechat výrobky otestovat. Buď to neudělal, anebo pozdě.


rozdil mezi mattel a jeho cinskou napodobeninou maIIel je v tom, ze od matellu ses dozvedel co je spatne a nac si mas dat pozor, s tim cinanem si deti nadale spokojene hraji :)
(coz povazuju za dalsi plus dobre znackove firmy)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Ta firma není žádné ořezávátko,je to veliká firma

Příspěvekod halladin » úte říj 16, 2007 11:20 pm

a zboží se dostává na trh v celé evropě. ( Podle odkazů v googlu.)
Je docela možné, že Číňané koupili licenci na typ, který už Yamaha( či kdo to je) přestal vyrábět.
Japonci začínali se svý hospodářským zázrakem stejně - napřed kopie.
A řekl bych, že to myslí vážně - podle všeho mají úspěch . V několika firmách u nás kompletně vyprodáno, na skladě ani kus.
Co se týká mattelu - je otázka, zda na to přišli sami, anebo je odhalila kontrola v některé zemi. Pak už jim nic jiného, než to přiznat celosvětově nezbylo - aby se minimalizovaly škody.
Každopádně to bylo selhání - když něco nakoupím, nechám to otestovat, a až pak dám do prodeje.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9271
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 174
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř říj 17, 2007 9:24 am

Jeden z čténařů této diskuze mi poslal foto k tomuto tématu (možná se to týkalo gumového člunu), nenapsal kam jej zařadit a vložit to sem asi neuměl nebo nechtěl. Tak to posílám jak to přišlo s názvem "nejlevnější loď":

Obrázek
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

:-)))))

Příspěvekod halladin » stř říj 17, 2007 9:35 am

No skvělé ! Člun už mám ! Teď už jen ten motor a vyrazím s Denisem na Dunaj ! :mad:
Naposledy upravil(a) halladin dne stř říj 17, 2007 6:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

PICNICBOATING

Příspěvekod Milos » stř říj 17, 2007 10:55 am

Výborný nápad! Ešte naložiť menáž na piknik, zopár turistov. Plavidlom vybehnúť na pláž na nejakom romantickom ostrovčeku, otočiť dole nohami a môže sa prestierať .... 8)
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » stř říj 17, 2007 8:38 pm

Ja som rozmyslal, ze ako pripevnit strechu :mad: proti slnku, tak na tie nohy je to bez problemov :mad:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti