Výkon motoru vzhledem k váze člunu a způsobu plavby

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

david
moderátor
Příspěvky: 5079
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 119
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv říj 18, 2007 12:11 pm

[quote="jirixxxl"]No já toho moc nenajezdím, typuji tak 30 hodin za rok. Kdybych jezdil denně do práce na lodi, koupím si značkový motor. Ale takhle ?? Váhám mezi ojetým značkovým, nebo novým z Číny. :?[/quote]

Jestli jsi z Prahy nebo okolí, stav se v Yacht centru Neptun na Zlíchově vedle Shellky - Jirka Nun - 608 115 151 . Má na ně zastoupení, prodává je ostošest. Ono si koupit ojetinu, ve které se hrabali naši odborníci, případně byla vypláchnutá slanou vodou, taky nemusí být štěstí.
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

to David

Příspěvekod jirixxxl » čtv říj 18, 2007 12:22 pm

No, jsem zmatenej. Jsem z Jižních Čech, ale tady je taky prodejce. Teď mám nabídku na Hondu, 5PS, 2 roky starou, čtyřtakt za 20000. Já se picnu. :gun:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv říj 18, 2007 1:24 pm

To že továrna prodá celé zařízení na výrobu již vyběhlého typu je celkem běžné a např. naše motocykly Jawa 250 na čs. zařízení dodnes vyrábějí v Egyptě i Turecku. Čína si je okopírovala po svém tak se maličko liší, ale furt je to Jawa. Japonské motocyklové motory se na původních japonských strojích vyrábějí v Číně i Korei už dlouhá léta a nyní už také zaplavují náš trh. Lodní motor je vlastně skoro to samé. Problém je spíš v tom, že pokud si už nějaký čínský (alespoň přiměřeně kvalitní) výrobek vybuduje pozici na zahraničním trhu ,další čínské firmy začnou ihned vyrábět jeho plagiáty (totální sr..ky) , vzhledově k nerozeznání , ale kvalitativně úplně jinde. Teď se řešil podobný případ u terénních čtyřkolek.
Čína určitě má kvalitní materiály protože skupuje železný šrot v celém světě a vlastní akcie skoro ve všech světových ocelářských společnostech , tak že za pár let jinou než čínskou ocel stejně nikdo nesežene. Jestli je ale použijí na tyto motory je další otázka. To že značkové fy. jsou lepší zásobeny náhr. díly taky není vždy až tak pravda, protože na mojí 5 koňovou Yamahu starou cca 20 let je pro ně neřešitelný problém sehnat kontakty přerušovače( kladívko) za 120,-Kč a nabízejí mi místo něj bezkontaktní zapalování za 5.000,-Kč.
Jedno pozitivum ale nabídka čínských motorů určitě má a to , že značkoví prodejci budou muset snížit svoje přehnané ceny na českém trhu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv říj 18, 2007 5:20 pm

Známe sú aj iné formy spolupráce, zaujímavé sú motory Selva, ktoré sa čiastočne vyrábajú a montujú v európe , v Taliansku. Vyššia výkonová rada 4-taktov, tuším na 40 k je práve Yamaha /ak sa nemýlim/. Napriek tomu že sa montujú v Európe sú lacnejšie ako originály. A sú to dobré motory.
Ten Parsun treba rozhodne vyskúšať! Budme radi že je medzi nami dobrovolník čo to chce otestovať a ešte k tomu za vlastné prachy.
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jirixxxl » čtv říj 18, 2007 8:44 pm

No, já toho s těmi pár najetými hodinami za rok moc neotestuju, chtělo by to, aby testoval nějaký harcovník. :P
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv říj 18, 2007 9:26 pm

Mal som takú lacnú strunovú kosačku, raz to vrčalo v kuse trochu dlhšie a praskol krúžok na pieste. Motor bol v čudu. Takže možno to otestuješ aj za tých 30 hodín. Ak to naozaj chceš kúpiť /parsona/, tak si skús vyhladať nejaké referencie, istotne už na to robil niekto testy.
Ojazdené 2-3 ročné motory 4-takty sa dajú kúpiť za cca 20.000,- Kč. Ja som ten môj kúpil 2 ročný. Už som ho mal zo sebou tento rok na mori na 2 týždne a šlapal ako hodinky. Keď som došiel domov , tak som ho dobre vypláchol a poumýval vodou, ale za týždeň som zistil že na rôznych miestach zostala sol, tak som ho vykúpal ešte raz. Tieto motory sú ale stavané na slanú vodu, nevidím dôvod prečo by mal byť dvojročný motor znehodnotený ak sa používal na mori. Ak sa bojíš kupovať starší 4-takt motor, tak kúp 2-takt. Ten je samozrejme konštrukčne jednoduchší, v spotrebe je zanedbatelný rozdiel, pri 30 hod ročne to bude 2-3 litre. Ani v hlučnosti nie je postatný rozdiel, každý 5k motor je jednoválec a ten buchoce. Moja 2-takt 15 k yamaha 2-valec je rovnako hlučná ako ten 5 k 4-takt jednovalec.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » čtv říj 18, 2007 10:04 pm

Ja si chcem cez zimu zohnat 15-tku motor a typek v obchode mi radil, ze on by kupoval jedine 2-takt, vraj ze jednoduchost, spolahlivost, vaha. Bol som pevne rozhodnuty pre 4-takt, zatial mam vyhliadnuty 4takt Johnson, ten sa mi zda ok, a je dost lahky, len ma zaskocil ten predavac svojimi radami.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv říj 18, 2007 10:46 pm

Čo znamená zohnať si? Chceš kupovať nový? Predavač má samozrejme pravdu, ale tých právd je vela. 4 takt má proti 2 taktu niekolko výhod, pri tomto výkone už začína byť rozdiel v spotrebe viditelný, ale nie je to v bežnej prevádzke až tak vela. Je samozrejme tichší, ale hlavne má lepší ťah, teda krútiaci moment. Výrobcovia neuvádzajú hodnoty, takže ťažko jednoznačne povedať o kolko viac. Ale je to znatelné najme ak máš čln plno naložený, ja mám pri 4 osobách problém dostať sa do sklzu, kamarád s rovnako dlhým člnom a rovnako silným motorom, ale 4-taktom problém nemá. A pri tom plnom naložení sa prejaví spotreba už markantne, 2-takt 4 litre, 4 takt menej ako 3. Ak by som si vyberal ešte raz motor, tak istotne 4-takt. Ešte sa pozri či 18-20k tej značky ktorú si vyberieš nie je rovnakej kubatúry a váhy ako 15 k. Cena býva len o málo vyššia a rozdiel je badatelný.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv říj 18, 2007 10:49 pm

Stál jsem před podobnou volbou. Už jsem to psal jinde.
Na plachetnici tě spotřeba nemusí trápit, méně kilogramů je příjemné a za stejný peníz koupíš více koníků ;) A při přepravě je jedno jak ho, na rozdíl od 4T, položíš.
Mám Yamahu 2T a 8PS. Ve 4T by ta váha byla už moc znát.
david
moderátor
Příspěvky: 5079
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 119
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát říj 19, 2007 8:10 am

[quote="BRUT"]Ja si chcem cez zimu zohnat 15-tku motor a typek v obchode mi radil, ze on by kupoval jedine 2-takt, vraj ze jednoduchost, spolahlivost, vaha. Bol som pevne rozhodnuty pre 4-takt, zatial mam vyhliadnuty 4takt Johnson, ten sa mi zda ok, a je dost lahky, len ma zaskocil ten predavac svojimi radami.[/quote]

Ten expert prodavač ti taky měl říct, že ofic dovoz dvoutaktů do EU je zakázanej. Tak že můžeš koupit leda něco ojetýho. ( já je teda mám taky radši, ale nejlepší je diesel, tak 6,5l s turbem a intercoolerem)
K testováno Parsunů - už se jich prodalo přes 60 , pokud mám zprávy, a reklamace 1 - chlazení a to ještě bůh ví co s tím majitel dělal. Záruku máš ze zákona 2 roky, tak ho klidně můžeš potrápit.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát říj 19, 2007 9:29 am

david píše: K testováno Parsunů - už se jich prodalo přes 60 , pokud mám zprávy, a reklamace 1 - chlazení a to ještě bůh ví co s tím majitel dělal. Záruku máš ze zákona 2 roky, tak ho klidně můžeš potrápit.

institut zaruky je tezce zavisly na solidnosti prodavajiciho (popr. dovozce)

2 vs 4 takt - na popojeti do stani je to jedno, na delsi provoz jednoznacne 4takt (tocivy moment a celkovy prubeh vykonove krivky, hluk (podle mne je o dost jinde proti 2taktu a hlavne je posazeny do prijemnejsich frekvenci), spotreba a v neposledni rade ekologie + se clovek nemusi porad michat se smesi (a jak vypada smes oleje a benzinu po delsim stani si kazdy muze doma zkusit))
... a dizl bych pochopil jen na plachetnici co ma oceanske ambice
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát říj 19, 2007 10:17 am

Ano, je pravda že dovoz 2-taktov je do EU zakázaný, ale importéry a predajcovia majú niečo na skladových zásobách, takže ak nový dvojtakt, tak je toto posledná príležitosť. Ten zákaz sa netýka naimodernejších dvojtaktov s priamym vstrekom paliva. Ale to sú len silnejšie motory.

Ešte k tomu 4-taktu. Kamarát kúpil asi pred 5 rokmi už starší trojročný 15 k 4-takt. Chodí s ním len na more, raz ročne na dva týždne, ale tam dostáva záhul, najazdí možno aj 100 hod s plne naloženým gumákom a na plné pecky. Motor úplne v pohode, žiadna chyba, olej mení v nohe každý rok a v motore menil jeden krát, minulý rok.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » pát říj 19, 2007 4:05 pm

to som si vsimol, ze vykonovo susedne modely byvaju rovnakej vahy a podobnej ceny...skor uvazujem nad starsim, nieco ako pises Denis...cca 2-3 roky. Ten dvojtakt ma vyhodu len vo vahe,ale podla toho, co citam, som asi uz rozhodnuty pre 4-takt. Viac ako 15k nechcem, lebo to je strop pre moj cln a ten je novy, tak tipujem, ze par rokov vydrzi. Pozeral som rozne znacky, snazim sa vyberat podla vahy a referencii. Zatial sa mi pozdava ten Johnson, vazi 44 kg.
Este riesim striesku na gumak..na ten moj som u vyrobcu nenasiel, robia ich len na dlhsie clny...neviem, ci niekto nevyraba nejake pouzitelne nahrady.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát říj 19, 2007 10:09 pm

Brut, na ten tvôj 310 cm gumák sa mi zdá tých 15k trochu vela, myslím, že ti v pohode bude stačiť 10 k. Ale ak dáš 15-ku a zmyslíš si vymeniť čln za večší, tak máš motor. Najlepšie by bolo vyskúšať to , zavesiť tam 15 k a prebehnúť to
Tú striešku čo mám ja musí byť dobrá aj pre teba.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » sob říj 20, 2007 3:20 am

no super :good: nechces si vyskusat moj cln s tvojim motorom? a odkial mas tu striesku?? Inak na tom clne pisu ze doporuceny vykon 10k a maximalny 15. Tak neviem...ale bude to urcite investicia do buducna a navyse v rovnakej vahe.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob říj 20, 2007 10:52 pm

Striešku som kúpil v Avarjachte, nie je dôležitá dĺžka, ale šírka člna. Na skúšanie je už dosť kosa, ale ak si otužilec, tak ešte môžme niečo podniknúť.
Uživatelský avatar
divokan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: čtv zář 13, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod divokan » ned říj 21, 2007 1:07 am

čtyřtakt je sofistikovanější=spolehlivější , nehledě na spotřebu a hlučnost dvoutaktů . podívejte se na motorky. nejmenší a nejvýkonější jsou 2T.....ale věř tomu....jesti mi teda rozumíš.......prostě kdybych si měl vybírat bez ohledu na pořizovací cenu tak 4T ......nebo ty nový eco 2T......to je mazec. sem se do toho trošku zamotal takže znovu: 4T víc vydrží a je dražší a 2T je cenově dostupněhjší(u motorů na 20k)........ale znám to z motorek ...moji 1. loď (houseboat) právě stavím.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned říj 21, 2007 10:49 am

Vítám tě divokane u nás na webu :beer:

Ještě jsi zapoměl na jednu výhodu 2T (jako u motorek), rychleji naběhnou na požadovaný výkon.
Hlavní výhoda dvoutaktního motoru proti čtyřtaktnímu: lepší akcelerace, nižší hmotnost, možnost přepravovat v jakékoliv poloze.
Co se týče hluku, nepozoroval jsem až tak zásadní rozdíl. A spotřeba? To se tu už omílalo mockrát. Pokud je to motor na plachetnici, který běží minimálně, nemá cenu se tím rozdílem vůbec zabývat. (Je to stejné jako v jiném oboru - topení. Pokud si dám levnější variantu, jak dlouho můžu topit za ušetřený peníz....).
U motoru stejně, otázka by měla také znít, cenový rozdíl mezi 2T a 4T mi umožní jak dlouhý provoz za ušetřené peníze. A podle toho se rozhodovat.
Stál jsem před podobnou volbou a chtěl po přečtení všeho jedině 4T. Nakonec jsem koupil za dobrou cenu nový 2T (dovezené a naskladněné se mohou stále prodávat) a vůbec nelituji. Spíše naopak.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » ned říj 21, 2007 11:10 am

Ahoj Divokan
No konečně. Už jsem si říkal, kde jsou všichni ty houseboat-áři. Asi schovaní za bukem a nevědí zda mohou "přisednout ke stolu". Samotný název jachting info může vést k milné domněnce, že tu není pro ně prostor.Já říkám že je a snad se mnou souhlasíte. Je tu prostor pro všechny, jež milují jakékoli vody naší planety a přírodu kolen ní, život na vodě či putování po ni, no a někteří k tomu ještě potřebují volání dálek.
Takže divokane, topic stavba mého houseboat-u bude zde určitě vítáno.

Rozumím tvému povzedechnutí ohledně dvoutaktů. S nostalgickým úsměvem v jediné vteřině dokážu vzpomenout na trápení s nimi. Měl jsem na lodích Timlera, Větorek, Vichr, Moskvu, Forele. Faktem je, že v těchto dobách jsem musel plachtit tak, jako když žádný motor nemám. Nastartovat šli /neplatí pro Forele/ jen když oni chtěly a ne když já chtěl. Nastartovat je, byla duchařina, kterou bylo nutné ovládat, ale rozhodně nezaručoval jistotu, jen naději. Byla to doba dvoutaktů, protože byly jednoduché, lehké a konstruktéři po nich šáhli.

Stejná situace byla i u silníčních motorek. Tam navíc přistupovala možnost zvyšování výkonu různými úpravami /proto ta hlučnost/ čímž jistota startu se mnohdy ještě snižovala. Rovněž počáteční éra ultralechkého létání a jeho vývoj byla poznamenána prvotním nástupem dvoutaktů /především motorů Trabant/

Vývoj se posunul a i v těchto lehkých, jednoduchých motorech nadešla éra čtyřtaktu. Vidíte to již od malých skůtrů,sekaček, traktůrků, no a u lodních motorů to nemůže být jinak. Ty výhody 4T asi přeci jen převažují /mimo ceny/ a je zbytečné je vyjmenovávat – všichni je známe nebo tu různě zaznívají. Myslím, že je třeba to akceptovat a podle toho uvažovat.

Já jen čekám, kdy konečně některé výrobce napadne začít vrábět dostupné závěsné diselové mototry. Údajně u značky Selva se již něco podobného odehrává.

Pepa
Naposledy upravil(a) Pepa dne ned říj 21, 2007 3:21 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned říj 21, 2007 12:38 pm

Pro armádu se přívěsné diesely vyrábějí již dlouho, bohužel sehnat o nich nějaké mariály je poměrně složité . Jelikož se zajímám i o dieselové motocykly ( vím, že to sem nepatří, ale je to podobná problematika), sehnal jsem materiál o Kawasaki KLR používané americkou námořní pěchotou. Je zde použit anglický motor JP8 o objemu 584 cm3 a výkonu 24 koní ( spotřeba v terénu 2,1 litrů na 100 km!). V článku je poznámka že stejný motor se používá v přívěsném lodním motoru, kde je snížen výkon na 20 koní. Není zde uvedena ani hmotnost ani nic jiného. Samozřejmě že přívěsných velkých dieselů o větším výkonu se vyrábí více, ale jsou pro nás nepoužitelné tak to nebudu rozvádět.
Dnes je jediný sériově vyráběný dieselový motocykl indický Enfield Taurus 325( výkon 5 koní) a Enfiel Robin 412( asi 8 koní), oba ( spotřeba 0,8 l na 100 km.) Je zde použit stabilní agregátový motor (míchačky na beton, el. agregáty a pod.) italské fi. Lombardini asi vyráběný v indické licenci. Už jsem dumal i o vlastní výrobě, prostě vzít nohu z 5 Yamahy ( té co do ní nemůžu sehnat kontakty) napasovat tam indický dieselový vršek. Budu si ale muset pro něj zajet do Indie , protože u nás tento motocykl nikdo nepoužívá. Co jsem zjistil, tak nejblíže je to horská služba v Rumunsku.
Jinak v otázce dvoutakt x čtyřtakt si myslím to co zde již bylo napsáno. Dvoutakt je lehčí, jednodušší, levnější. Proto je pro výrobce lepší vyrábět čtyřtakt je dražší, složitější a těžší. Ten rozdíl spotřeby je asi opravdu zanedbatelný a o splodinách čtyřtaktu bez katalyzátoru ( nebo se studeným katalizátorem) verzus moderní dvoutakt mazaný 1:100 ( případně s přímým vstřikem do klikovky nebo válce) by se dalo taky diskutovat. Prostě buď chci čtyřtakt ( určitě má hezčí zvuk) nebo dvoutakt. Samozřejmě ,tohle co jsem napsal si myslím o "malém" motoru . U vyššího výkonu a kubatury už "výhody" čtyřtaktů" určitě
převažují.
Uživatelský avatar
kojot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 61
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod kojot » ned říj 21, 2007 2:53 pm

Přidám taky svůj čistě subjektivní názor.Na jaře v roce 2002 (hned jak nám povolili plavbu na spalováky) jsem si koupil 4T motor Honda 2Hp.Dal jsem na prodejce,že čtyřtakt je prostě modernější,"nežere",je podstatně tišší atd.Jaké bylo mé sklamání na vodě po prvních pár hodinách.Spotřeba paliva relativně dobrá,i když v porovnání s jinými výkonově srovnatelnými dvoutakty úplně stejná!Dále co mě trápilo,byl olej vytékající při přepravě na ležato.Vím že si myslíte že jsem ho pokládal na špatnou stranu,ale ja ho fakt pokládal jak předepisoval výrobce.Ne že ten olej tekl proudem,ale pokaždé po transportu v autě trošek oleje uteklo a motor byl pak upatlaný jak prase.Pořád jsem to musel někde utírat,no skratka pakec.No a ze všeho nejhorší vlastnost mého "miláčka" byl ten hluk.Co hluk,to byl přímo řev!Do polovičního výkonu se to dalo ještě vydržet,na plný výkon pouze se sluchátky.Později jsem motor prodal a koupil Yamahu 6 hp, 2-válec, 2-takt.Podotýkám že byl vyroben v roce 1980. A ten propastný rozdíl v hlučnosti snad ani nemá cenu popisovat.Babička Yamaha na volnoběh při zařazené rychlosti jen ševelí,no prostě paráda.Vím že srovnávat jednoválec s dvouválcem by se asi nemělo,ale prostě mě tenhle konkrétní motor od Hondy opravdu nevyhovoval.Tím nechci říct,že jsem na 4takty zanevřel,ba naopak,už pokukuji po 4taktu Tohatsu 9,8hp. Plavbě zdar! :good:
Uživatelský avatar
orko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: čtv bře 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod orko » ned říj 21, 2007 5:10 pm

Mám také k tématu několik poznatků potřebuji nový motor pro plachetnici jsem rozhodnut pro 4T a důvod je jednoduchý jak je zde již zmiňováno dvoutakty bez vstřikování se již do EU nedováží a doprodávají se jen skladové zásoby a bohužel většina prodejců již není ochotna ani Vás informovat co vlastně vám můžou nabídnout, rovnou nabízejí 4T myslím motory 5Hp bez rozdílu značky. A také co se týká ceny mě nabízeli 2T stejně drahé jak 4T mluvím o nových motorech rozdíl stokorun 500,- 1500,- což se mě zdá v ceně nového motoru malý rozdíl.Pokud by ten rozdíl byl třeba 5.000,- koupil bych klidně dvoutakt ale situace na českém trhu to vyřešila za mě.
Prostě za 37.000,- si mohu vybírat od všech značek 4T 5Hp zatím co 2T 5Hp bych musel schánět a levnější by nebyl.
Proto že píšete 2T levnější..................... já mám tuto zkušenost, že to tak není u toho výkonu co chci koupit.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 21, 2007 8:21 pm

To Kojot, môj kamarát čo predáva lodné motory a chodím k nemu niekedy pre rozumi tvrdí, že malé hondy sú najhoršie motory na trhu. Tak ako sú dobrý vo velkých motoroch a trebars v malých benzín agregátoch, tak sú čajový v malých lodných štvortaktoch. Aj mi popísal raz asi 10 zle riešených vecí, to mi stačilo k tomu aby som kúpil 5 k 4-takt Merkury. A som spokojný.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned říj 21, 2007 8:55 pm

Co jsem nedávno koukal, je pořád k mání dvoutaktní kompletní řada od 2,5 K do tuším 125K. od výrobců Tohatsu, Johnson a Mercury. Bohužel je to již řada s el. vstřikováním , tak že ceny jsou opravdu srovnatelné se čtyřtaktem. Pokud bych si měl vybrat mezi dvoutaktem se vstřikováním a karburátorovým čtyřtaktem za stejné ceny asi bych volil taky 4 doby. Beru to ale čistě ze svého hlediska, že na karburátorovém motoru si ještě alespoň něco opravím. Na vstřikování už doma asi nikdo nic neopraví. Pokud to bude jako u auta , prakticky si na tom nesešteluješ ani volnoběh. Přineseš to do servisu, že má malej( nebo velkej, nebo žádnej), tam ti za 5.000,-Kč vymění vstřikovací jednotku a pojedeš domů. Bohužel vývoj se nedá zastavit.
david
moderátor
Příspěvky: 5079
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 119
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon říj 22, 2007 11:41 am

[quote="BRUT"]no super :good: nechces si vyskusat moj cln s tvojim motorom? a odkial mas tu striesku?? Inak na tom clne pisu ze doporuceny vykon 10k a maximalny 15. Tak neviem...ale bude to urcite investicia do buducna a navyse v rovnakej vahe.[/quote]

Pokud v tom chceš jezdit víc než sám, vůbec neváhej a kup 15 koníků. Proč, to poznáš ve vlnách a když pojedeš ve 3 lidech. Ono to víc jak 40 km/h stejně nepojede a s 10 ve vlnách bude problém dostat víc obsazený člun do kluzu - zvlášť když tam dáš těžkej 4-takt.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti