jaký olej do 2T Yamaha?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod maxik1958 » čtv črc 28, 2016 7:54 am

Lemon píše:
maxik1958 píše:červenej...... :)



červenej, zelenej.....????
STIHL ma 3 druhy olejů:
Stihl má tri kvality oleja

STIHL HP -- Jaso -FB - červený minerál ( prý je to stejný olej jako Castrol Garden 2T jen přebalený a zdražený )

Kupuju ho po kanistrech, protože ho leju do všeho, takže vychází levněji. Nehledě na to, že Stihl, mám ob barák :)
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 652
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Phobos 24

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod kapo » čtv črc 28, 2016 8:50 am

Taky mám stihl ob barák :D používal jsem červenej ale podle servisáků ve stihlu ten zelenej může být namíchanej delší dobu -až tři měsíce (prodávám jak jsem koupil) a protože můj motor na plachetnici moc neběží ,začal jsem používat syntetiku,jenže než se motor zahřeje tak trochu čmudí. :hmm:
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod Zahajskej » pát črc 29, 2016 11:11 am

Mazání 2T motorů je trošku věda. Pokud je předepsaný pro lodní motor 2T olej se specifikací API TC (TC-W3), určitě bych nelil minerální, protože ten bude mít specifikaci TB. A nějaký garden olej také ne, pokud nemá W3. W3 zjednodušeně značí rychlé odbourání a rozložení na neškodné prvky. Takže je i jaksi proti mysli, dávat olej, po kterém zůstávají, když to přeženu, mastná oka za lodí.
Oleje pro 2T mají i jeden důležitý údaj a to je viskozita při určité teplotě (100strupňů). Starší motory vyžadují vyšší viskozitu, hodně přes deset. Jsou vyrobeny pro tyto oleje, je počítáno se silnější vrstvou olejového filmu. Pokud se použije olej s viskozitou např.8, je vrstva oleje slabá, pro starší motor nedostačující, vrstva se trhá, tudíž nedostatečně maže a motor trpí. Hlavně v nízkých otáčkách. Moderní 2T motory jsou již na takové oleje konstruovány, mají menší provozní vůle, naopak jim nesvědčí oleje s vyšším číslem viskozity, tyto nestíhají mazat ve vyšších otáčkách, protože se olejová vrstva opět trhá.
Pokud je předepsáno míchat 1:100, určitě plnou syntetiku, při použití polo 1:80. Nepřemazávat. Při poměru 1:50 stačí bohatě polosyntetika, s full 1:60. Né méně, směs je pak suchá. Je třeba i myslet na degradaci oleje ve směsi při delším skladování díky biosrágorám, při delší odstávce pár kapek oleje do benzínu přikápnout.
Mám Mercury 15Hp 2T rv.2000, předepsáno 1:100. Dávám full olej, na začátku sezóny na první nádrž ještě trochu přikápnu, aby se motor promazal. Dvoutaktů mám dost již léta, od babetty, přes několik strojů na zahradu až po tráboše. Blbá zkušennost, nevyježděný benzín od lodního motoru jsem chtěl vyjezdit v babettě, jen jsem ho domáznul na 1:50. Babetta to nerozdejchala, odešlo ojniční ložisko. Motor je stavěn na olej specifikace TA, viskozita 14 a výše a moderní olej to neumazal. Od této doby vím to, co píši výše.
Takže shrnutí, pokud chci, aby mi motor vydržel, používám olej takový, který je pro to určen, né ten, který si myslím, že bude motoru stačit.
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 652
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Phobos 24

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod kapo » pát črc 29, 2016 12:46 pm

dík za vyčerpávající příspěvek, :)
gugo
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: čtv črc 28, 2016 7:57 pm
Reputace: 2

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod gugo » pát črc 29, 2016 4:21 pm

Kdyby nekdo chtel mam levne Repsol.
Hlavne dodrzet specifikaci co chce vyrobce.
Uživatelský avatar
Drak70
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod Drak70 » pát črc 29, 2016 5:16 pm

A je to :clap:
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod Lemon » sob črc 30, 2016 6:55 pm

Zahajskej píše:Mazání 2T motorů je trošku věda. Pokud je předepsaný pro lodní motor 2T olej se specifikací API TC (TC-W3), určitě bych nelil minerální, protože ten bude mít specifikaci TB. A nějaký garden olej také ne, pokud nemá W3. W3 zjednodušeně značí rychlé odbourání a rozložení na neškodné prvky. Takže je i jaksi proti mysli, dávat olej, po kterém zůstávají, když to přeženu, mastná oka za lodí.
Oleje pro 2T mají i jeden důležitý údaj a to je viskozita při určité teplotě (100strupňů). Starší motory vyžadují vyšší viskozitu, hodně přes deset. Jsou vyrobeny pro tyto oleje, je počítáno se silnější vrstvou olejového filmu. Pokud se použije olej s viskozitou např.8, je vrstva oleje slabá, pro starší motor nedostačující, vrstva se trhá, tudíž nedostatečně maže a motor trpí. Hlavně v nízkých otáčkách. Moderní 2T motory jsou již na takové oleje konstruovány, mají menší provozní vůle, naopak jim nesvědčí oleje s vyšším číslem viskozity, tyto nestíhají mazat ve vyšších otáčkách, protože se olejová vrstva opět trhá.
Pokud je předepsáno míchat 1:100, určitě plnou syntetiku, při použití polo 1:80. Nepřemazávat. Při poměru 1:50 stačí bohatě polosyntetika, s full 1:60. Né méně, směs je pak suchá. Je třeba i myslet na degradaci oleje ve směsi při delším skladování díky biosrágorám, při delší odstávce pár kapek oleje do benzínu přikápnout.
Mám Mercury 15Hp 2T rv.2000, předepsáno 1:100. Dávám full olej, na začátku sezóny na první nádrž ještě trochu přikápnu, aby se motor promazal. Dvoutaktů mám dost již léta, od babetty, přes několik strojů na zahradu až po tráboše. Blbá zkušennost, nevyježděný benzín od lodního motoru jsem chtěl vyjezdit v babettě, jen jsem ho domáznul na 1:50. Babetta to nerozdejchala, odešlo ojniční ložisko. Motor je stavěn na olej specifikace TA, viskozita 14 a výše a moderní olej to neumazal. Od této doby vím to, co píši výše.
Takže shrnutí, pokud chci, aby mi motor vydržel, používám olej takový, který je pro to určen, né ten, který si myslím, že bude motoru stačit.


Existuje spousty minerálních olejů se specifikací API-TC....
Co se týče té viskozity je důležitá pro oleje používané tak jak jsou, samotné. Pokud je smíchám s benzínem, je jaksi tahle vlastnost nespecifikovatelná a irelevantní.
A proto se také u olejů pro dvoutakty neuvádí. Minimálně na 6 různých pixlách pro 2T motory co mám nic takového není, narozdíl od klasických motorových olejů, kde je někdy daná jasně výrobcem a typem oleje..
Pokud do oleje přidáme již malé množství paliva ( palivo do oleje !!) viskozita se silně snižuje. ( podrobnosti lze nastudovat zde: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita )
Takzvaná kinematická viskozita olejů se může pohybovat od cca 4 až do cca 22 mm2/s a udává se při 100 stupňích.
Pokud rozředíme olej benzínem v poměru 1:50 , bude výsledná viskozita směsi +/- stejná ať do benzínu dáme "med" nebo řídký olej.
Bude se jen nepatrně lišit , právě tím vysokým rozředěním se výsledná viskozita směsi "srovná".
Pro motor je důležité, co zůstává na vnitřních částech motoru po odpaření benzínu.
Lidi si myslí, že dvoutakty se mažou tou směsí jako takovou. To je trochu vedle. V motoru při provozní teplotě a nasátí směsi benálu s olejem směs benzínu separuje na páry díky teplotě motoru( vyšší než teplota varu benzínu ) a samotný olej ulpívá na stěnách a částech motoru.
(Proto se nedoporučuje u 2T motorů je v zimě nechat brblat na volnoběh a proto také nezahřáté kouří....)
Ten mechanismus oddělování a ulpívání souvislé vrstvy olej ovlivňuje vlastnost oleje - třeba schopnost spalování , jeho vlastnosti za tepla ( pro 2T vzduchem chlazené se jedná o mnohem vyšší teploty než 100 stupňů ) a také jeho schopnost hořet bez pevných splodin ( karbon). Velmi namáhané motory dodnes např. používají mazání na bázi ricínového oleje, který maže za všech okolností, tlaků a teplot.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod Zahajskej » pon srp 01, 2016 11:30 am

Já svůj názor na oleje nikomu nevnucuji, je hlavně ze zkušenností vlastních a lidí v mém okruhu, kteří dvoutakty provozují. A shodujeme se v tom, že moderní olej do starého dvoutaktu nepatří, stejně jako M2T do moderního dvoutaktu. Je třeba vždy používat to, co je předepsáno. Do auta taky nebudete lít 15W40, když je předepsaný 5W40 a naopak. Proto, jak bylo napsáno výše, garden olej do lodního motoru rozhodně nepatří.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod Lemon » pon srp 01, 2016 11:59 pm

Zahajskej píše:Já svůj názor na oleje nikomu nevnucuji, je hlavně ze zkušenností vlastních a lidí v mém okruhu, kteří dvoutakty provozují. A shodujeme se v tom, že moderní olej do starého dvoutaktu nepatří, stejně jako M2T do moderního dvoutaktu. Je třeba vždy používat to, co je předepsáno. Do auta taky nebudete lít 15W40, když je předepsaný 5W40 a naopak. Proto, jak bylo napsáno výše, garden olej do lodního motoru rozhodně nepatří.


Já bych souhlasil určitě s tím, že M2T a oleje podobné nepatří do moderních dvoutaktů. Souhlas také s tím, že je třeba používat to co je předepsáno výrobcem motoru ( mísící poměr ) . Ale pokud se dodrží předepsaný poměr míchání směsi výrobce motoru moderní olej starému motoru nemůže uškodit. Pokud je předepsáno 1:33 a někdo si řekne že plná syntetika maže líp a dává 1:50 nebo snad ještě méně oleje , je to určitě špatně. Samozřejmě je třeba dodržet specifikace, pokud nějaký "garden" splňuje API-TC a silniční skůtr má předepsaný olej s touhle specifikací je to v pořádku. K čemu by jinak ty specifikace byly? To samé i olej od STIHLu má jasně danou specifikaci a výroba vychází z jednoho typu oleje, který si na zakázku STIHL nechá zabalit, obarvit a patřičně zaplatit atd...( Výchozí olej Castrol pro STIHL olej lze dohledat na webu )

Co se týče auta, když je předepsaný 5W40 , tak tam nebudu dávat horší 15W40. Naopak to ale nevadí, kvalitnější olej motoru ( životnosti ) jen prospěje. Ale samozřejmě je tady třeba dodržet viskozitu ( 4 takt ) a doporučenou dobu výměny, ale hlavně motor před přechodem na kvalitnější olej vyčistit od případných usazenin. Kvalitnější olej nabušený aditivy má čistící tendence a to může být problém. Stejně je to u staré 2T Jawy 350, pokud jí někdo jezdil 10 let na M2T a pak jí dal ochutnat fulsyntetiku, nemůže se divit, že se něco podělalo. Jak už tu proběhlo, je třeba motor vyčistit od karbonu, moderní 2T oleje poměrně intenzivně karbon rozpouštějí. To může být třeba i případ zmíněné babety.

Mimochodem k babetě, mám model z roku 1987 a v TTD je předepsáno míchání oleje 1:33 ( při záběhu prvních 500 km dokonce 1:25 ) Je to přímo v návodu od výrobce. Vůbec netvrdím , že 1:50 nestačí, ale už to není podle předpisu výrobce motoru! Shodneme se, že na tom nelze laborovat a mělo by se to jednoznačně dodržovat, případně raději přemazat .
A kombinace směsi benzínu s kvalitním olejem pro lodní motor ( rozpouštějící usazeniny ) byť domazaný na 1:50 třeba právě mohla způsobit havárii ojnice výše popsanou.
Ale to už jsem silně mimo mísu od lodních motorů značně vzdálen.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 41
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod Ozzie » úte srp 02, 2016 8:25 am

To si teda už hooodne OT, ale nevadí :)
Mám dotaz: do mojho dvojtaktu Johnson 60 VRO je v manuáli predpísaný olej NMMA (BIA) pre TCW motory. Asi ide o minerálný olej.
Keď som ten motor kupoval v nádrži bol modrý syntetický olej. Ja som pokračoval tiež so syntetikou. Teraz jazdím na Repsol do motoriek.
Nebude to škodiť? Včom sa líší moderný dvojtakt (nemyslím E-Tec) od mojho napr. ?
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod Lemon » úte srp 02, 2016 8:53 pm

Ozzie píše:To si teda už hooodne OT, ale nevadí :)
Mám dotaz: do mojho dvojtaktu Johnson 60 VRO je v manuáli predpísaný olej NMMA (BIA) pre TCW motory. Asi ide o minerálný olej.
Keď som ten motor kupoval v nádrži bol modrý syntetický olej. Ja som pokračoval tiež so syntetikou. Teraz jazdím na Repsol do motoriek.
Nebude to škodiť? Včom sa líší moderný dvojtakt (nemyslím E-Tec) od mojho napr. ?


Jestli to někdo motor začal jezdit na syntetiku tak bych s tím pokračoval. Snad jen bych možná vzhledem ke stáří a životnosti přidával do benzínu trochu oleje, nebo možná i odpojil to oddělené mazání a krmil to směsí. Směs dle odkazů 1:50 , na diskusích doporučují změřit spotřebu před odpojením čerpadla a přepočítat ke spotřebovanému benzínu při zátěži motoru ale nejít nad 1:50...a kvalitní olej!
Ale záleží na stavu, jak moc to má nalítáno. / jde odhadnout měřením tlaku ve válcích/ Když to oddělené mazání začne zlobit , je to konec pro motor, to odpojení je prevence. Dělal jsem to na na nějakém letitém Evinrude 50 Hp asi před 2 lety, majitel si stěžoval, že to nežere olej :o
Na ten tvůj Johnson je návod na vebu se spoustou diskusních příspěvků :
https://www.youtube.com/watch?v=P0EOnyUceDQ
Bude to jezdit stejně, jen si nedávkuje olej samo , ale zas se to nemůže podělat - zadřít. Podle mě to už pak bude nesmrtelné, tyhle motory jsou poctivé železo, kvalitní práce bez komromisů.
To vysazení mazání se stává hlavně u čínskýc silniček ( YUKI ? ) , oddělené mazání přestane makat ( zanesené) a motor jde na sucho. Podobně na tom byl OILMASTER u Jawy - taky to někdy nedávkovalo, nebo blbě. Většinou to lidi odpojili a jezdili na směs. Nejslabší článek celého motoru..obecně.
Ten Repsol do motorek pokud dodržuje potřebnou specifikaci API bude v pohodě, jen není ekologický a ve vodě odbouratelný tak, jako ty NMMA a xx-W3.
U toho VRO ( a oilmaster obecně ) je ale třeba dávat olej se správnou viskozitou, v tomto případě husté oleje mohou zapříčinit špatné dávkování. V praxi jde ten ekologický lodní olej pro 2T rozeznat takovým mírně čpavým nádecham, ostatní oleje jsou téměř bez zápachu. Minimálně když jsou oba oleje k dispozici, lze je čichem odlišit tak, že už to člověk příště už pozná.
Někde se snd už používání těch správných olejů řeší, jsou na to kontroly a nestačí ukázat jen flašku od oleje. Např. Bodamské jezero, kdo tam má povolení a má 2T už určitě zažil kontrolu. Já tam ale viděl většinu člunů jen na plyn - propan-butan.

Co se týče nových moderních dvoutaktů... když pomineme TDLI, E-Tec s přímým vstřikem, které jsou konstrukčně složitější kvůli vstřikovacímu čerpadlu, je snaha u nově vyráběných dvoutaktů klasické konstrukce s karburátorem především snížit emise. U lodních motorů už mají 2T motory s karburátorem téměř odzvoněno, Selva dělá stále nějaké 15 HP "jakoby" 5HP , ale už se nesmí správně prodávat.
Ale malé skůtry, zahradní technika, především motorové pily stále 2T motory používají, hlavně kvůli poměru váha/výkon/ možná i cena. Protože emise u 2T motorů je především daná vyfukováním části nespálené směsi při výplachu motoru, snaží se výrobci dosáhnout vhodnou konstrukcí motoru kvalitnější výplach motoru a nasávání směsi bez toho, aby unikala nespálená výfukovým kanálem. Více-méně se jim to daří, každý výrobce má svoji techologii řešenou jinak, případně kombinuje různé fígly jak toho dosáhnout.. Např. STIHL nové dvoutakty nazývá 2-MIX. Má dva sací kanály, jeden nasává čistý vzduch a má svojí klapku ovládanou pomocí "půlotočné" vačky podle klapky plynu , další kanál už slouží pro nasávání směsi. Píst má v dolní části vyfrézovaný kanál proti dolnímu sacímu otvoru - vedení směsi.

Výsledkem tohoto snažení je opravdu je výrazné snížení škodlivých splodin ve výfukových plynech, a to tak, že to snad splňuje i přísné EU limity. Při zachování dobré spotřeby, a snad i vyšší životnosti....
Vlastním od Stihlu pilu MS362 a fakt je to hodně znát. Pravda je, že do karburátoru ale vedou el. dráty a celé je to "podržené" ještě nějakou řídicí elektronikou, která jánevímco v karburátoru řídí... snad nezávislost na zanešení fltru, či na tlaku vzduchu v různé nadmořské výšce.
Husqvarna má podobný systém, nazývá ho X-TORQ je to v podstatě stejné, doporučuji kouknout zde, jak to celé funguje:
http://mepila.blogspot.cz/2012/11/x-tor ... -2mix.html

Další výrobci (silniční scootery, vodní scootery) zase používají spirálovité sací kanály a různé komůrkové vedení ve spalovacím prostoru, opět v kombinaci s přisáváním čistého vzduchu - takže směs při nasávání rotuje ve válci a lépe ve spalovacím prostoru "drží" a spaluje se. Někdo kombinuje všechny tyto vychytávky, u leteckých dvoutaktů ( para, rogallo ) se třeba používá řízený protipíst. Viděl jsem zničený rozebraný 2T motor ze skůtru seadoo a těch kanálů ve válci je nepočítaně, některé jsou čistě propojené s dalšími válci, prostě věda. Snažil jsem se to pochopit, ale už je to příliš zamotané. Snad se tam nějak využívá podtlak v oddělených klikách a přisává se část splodin z výfukových kanálů z5 do prostoru pod pístem. Vše je samozřejmě umocněné elektronkou s plynulým řízením předstihu podle otáček, zatížení a teploty . (((( to už sice používá třeba moje 2003 Yamaha 15HP, ale jen mechanicky , jen v závislosti na otevření plynu )))) Elektronika pomocí svíčky hlídá pomocí ionizačních proudů ( jsou různé při hoření/nehoření směsi ) zapálení a hoření směsi, pokud k tomu nedojde, umí "dozapálit"...... Motor pak netarokuje, nedochází k unikání nespálené směsi, protože nemůže dojít ke zdvihu bez hoření, jako je to u obyčejných dvoutaktů ( proto tarokují ) U těch malých silniček se ještě někdy před tlumičem dává katalyzátor kombinovaný s mechanickou/elektronickou - servo přívěvou, která více či méně dusí výfukový kanál - opět většinou za účelem lepšího spalování a zvýšení výkonu/snížení spotřeby. Elektronika někdy řídí i oddělené mazání, ktré se mi ale moc nelíbí, pár mrtvých čínských skůtrů jsem už viděl.
Takže suma sumárum takový motor byť nemá vstřikování je už opravdu ekologicky na úrovni čtyřtaktu.
A se všemi výhodami dvoutaktu, snad jen vyjma složitosti, protože díky těm elektronickým serepetičkám a udělátkám už to někdo těžko nastaví doma jako pionýra. Se spolehlivostí netuším, uvidíme třeba co ta pila po pár letech.

Já mám 2T motory rád, krom 2T Yamahy mám ještě 2T 5HP Tohatsu, hlavně kvuli hmotnosti a možnostem přepravy v jakékoliv poloze. A nemusím řešit olej v motoru a hlavně je jednoduchá údržba, snažím se vše si dělat sám. Nikdy s nimi nebyl žádný problém, vyjma strženého závitu na víčku Tohatsu, ale to už jsem elegantně vyřešil. V budoucnu mám políčeno na nějaký ten E-TEC, ale je to zatím ranec a věřím, že motory co mám ještě něco vydrží. Vlákno jsem nabodnul, protože jsem chtěl využít "voňavé" oleje právě na vodě a nemám s nimi žádné zkušenosti. Snad jen že voní, až z toho bolí hlava :lol:

Fuj, to jsem se zase pěkně rozkecal... :clap:
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 41
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod Ozzie » stř srp 03, 2016 1:47 pm

Díky Citróne :good: :good:
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod mirus » čtv srp 04, 2016 7:57 pm

Mám Evinrouda 60HPr.98-už 8 let ,krmím ho 1:50-olej Quicksilver 2T,přímo do benzinu,je na to zvyklý už delší dobu,a servisák mě řekl,že na to sice musím myslet ale mám jistotu ,že maže(je mazán).Automat.mazání mám odpojeno.Zatím je v dobré kondici.5HP Tohatsu taktéž,a už běhá 12let.
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 652
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Phobos 24

Re: jaký olej do 2T Yamaha?

Příspěvekod kapo » pát srp 05, 2016 7:01 am

já jsem ted koupil tohle http://www.oleje-shop.cz/shell-nautilus ... tcw3-2t-1l, Tohatsu 5 hp 2T jsem měl 8 let,byl spolehlivej,závit víčka na nádrži se mi taky strhl :D ale sehnal jsem jinou nádrž. Poslední dva roky mě občas vypekl-vždycky když to bylo nejmíň vhodný- a začal zdechat.Vždycky to byla ucpaná tryska.Po vyčištění jel v pohodě dál. Jezdím už dlouho na Vervu 100,motor mám na plachetnici ,takže moc nejezdí,nevíte někdo jak dlouho může být namíchaný benzín s olejem ? Informace se dost různí ,ve Stihlu říkají že minerál měsíc,syntetika 3 měsíce,vzpomínám si jako kluk ,že táta po zimě sedl na Jawu 250 ,trochu s ní zakýval a vesele jezdil na starou směs.Opraváři zahradních mašinek zase tvrdí,že za všechna zadření můžou staré směsi benzínu s olejem 8)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host