Italský "VVP"

V předmětu vždy uveďte jméno ostrova jehož oblast popisujete.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » čtv zář 06, 2007 12:06 pm

To Jojoch: No..Byl jsem tam pár krát i v březnu i v prosinci i v srpnu i v lednu a pár krát i jindy.Měl jsem tam loď 5 let a trávím na lodi cca 5-6 měsíců v roce.Momentálně mám loď ve Francii.Jadran je rybník i když někdy hodně nepříjemnej.Ne nadarmo se tam tomu často říká Jadranská oranice.Nicméně pravda je taková,že i rybníky dokážou zabíjet.(viz.Mazury).Ale i zimní plavební podmínky na Jadranu jsou běžné letní plavební podmínky třeba v západním Středozemí, v Rěcku a nemluvím o oceánech.Když třeba v Hr.se zvednou vlny kolem 2 metrů,tak 99% lodí práší do nejbližšího portu.Už třeba v Ionském moři je tohle chléb každodenní a jsou to pro jachtaře výborné podmínky.Na Jadranu se vlny i v zimě málokdy zvedají přes 5-6 metrů a to hlavně u Juga.V moři Ionském,Ligurském nebo v Lionském zálivu jsou vlny přes 5 metrů zcela běžné i v červenci.No a mluvit o "open sea" jakmile propluju Novogradskýma vratama na druhou stranu Kornat...nevím....Pravda je ale taková,že je z té strany supr chodit na ryby.Tím nechci nijak hanit krásu a možnosti východního Jadranu.Právě naopak,je to nádhernej kus země,jenom je to bohužel Balkán,kde člověk už ani neví,jesli si prdnout na lodi je tak zcela legální a když jo,tak jestli mně to nezpoplatní.Kde je více zákazů,příkazů,omezení a nařízení,než v demilitarizovaných,náraznikových zónách nebo na letištích.Kde turista je parazit a je zapotřebí se k němu i tak chovat.

To Baharis:No...Nemyslím si,že bych měl kdy despekt před vodou.Ne ne...To bych tady už asi nebyl. :roll:I mně letos Jadran zahnal do portu dřív jak jsem chtěl.Místo Bari jsem musel vlézt do portu v Molfette.Nepříjemné třímetrové vlny,krátké a křížovat ve větru 30 kn(v nárazech i víc) proti nim bylo docela nepříjemné.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv zář 06, 2007 1:17 pm

Monty: To by byla dlouhá diskuse, neodpovídající zadání tohoto topicu....
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » čtv zář 06, 2007 1:27 pm

Baharis píše:Monty: To by byla dlouhá diskuse, neodpovídající zadání tohoto topicu....


Asi jo...Ale momentálně na delší diskuze nemám ani chuť a ani čas. :(
Uživatelský avatar
stanley-man
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: pon pro 31, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stanley-man » čtv led 03, 2013 7:56 am

Zdravím všech znalcu Itálie :)
Nemá tady někdo zkušenost s tím, jak se pohliži na chorvatské kapitánské průkazy v Itálie..? Mam v umýslu koupit si menší plachetnice, tak do 7 metru, a nechat ji zakotvenou trválé někde v Severní Itálii. Bude-li v tom případe někoho zajimát, jaké mám papíry a podobně..? Někdy jsem četl takový názor, že když pluješ vlastní lodí, tak to nikoho nezajímá vůbec, než se stane nejáky pruser...
A ještě, prosím, nemá tady někdo odkaz na nejaký bazar lodi v Severní Itálii, nebo aspon, jak se tomu říká itálský..?
Dík za připadne odpovědi :)
Uživatelský avatar
spuzva
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 339
Registrován: pon zář 29, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Příspěvekod spuzva » čtv led 03, 2013 7:59 am

Pujcoval jsem si lod v Salernu, stacil chorvatsky prukaz, pujcoval jsem ve Vibo Valentia, taky jsem jim ukazal chorvatsky.. Pak v Livignu, rka, ze jedu na Korsiku, a uz jsem tasil mimistersky "becko" ... V Recku chorvatsky papiry taky bez sance dle mych zkusenosti..
Uživatelský avatar
kolovratek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 173
Registrován: pon zář 01, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Holice

Příspěvekod kolovratek » čtv led 03, 2013 8:28 am

V roce 2008 jsme si v Řecku pujčovali dvě lodě. Měli jsme jen chorvatské papíry a chtěli na loď průkazy dva/druhý kvůli rádiu/
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » čtv led 03, 2013 9:28 am

ja byl v Italii (Toskansko) v zari na HR tramvajenku a tez OK
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 03, 2013 9:32 am

stanley-man píše:Mam v umýslu koupit si menší plachetnice, tak do 7 metru, a nechat ji zakotvenou trválé někde v Severní Itálii. Bude-li v tom případe někoho zajimát, jaké mám papíry a podobně..?

Velice rád bych pomohl, jenomže podobně jako předcházející řečníci, nemám s vlastní lodí žádné zkušenosti. :(
Můj osobní názor, ničím nepodložený je, že to důležité není.

Ale věřím že se tu najdou i takoví, kteří tu zkušenost mají a odpoví ti na to na co se ptáš. Nyní a právě zde je ten prostor přátelé, pomoci našemu nováčkovi na fóru.
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » čtv led 03, 2013 9:54 am

S vlastní lodí se Tě nikdo po papírech ptát nebude. Všude budou chtít pojistku, registraci a pas skipera. Až nastane náhodou škodní událost, začne se ptát pojišťovna , jaké máš mít osvědčení a jestli ho máš, a pokud ho máš , tak jestli to správné? To je z praxe .
Možná , že zákon v Itálii hovoří o tom , že mušíš mít oprávnění a říká i jaké, to by Ti mohli říct na ambasádě, případně na pojišťovně. Udělej zkusmo dotaz kolik Tě bude stát pojistka v Itálii na fiktivní loď a jaké k tomu musíš mít pro Itálii dokumenty..
Hodně štěstí.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » čtv led 03, 2013 9:58 am

ano ano, já se hlásím :) ,
tak já byl v Itálii se svou lodí dvakrát, plul jsem na Korsiku a Sardinii, někde jsem to tu popisoval, a taky sem vkládal italská pravidla rekreplavby. Jestli ještě najdu odkaz tak ho sem večer dám. Zkušenost je taková, že pokud pluješ na své lodi, tak bude tak maximálně zájem o tvoji modrou kartu (to je něco jako ta zelená na auto, tedy pojištění) a techničák od plavidla. Pokud máš zapsaný v tech. rádio, tak možná průkaz na radio (nevím bo mám jen nezapsanou ručku, i když papíry mám) Nějaká kapitánská licence bude zajímat leda tak charterovku, pokud si loď půjčuješ, a to jestli stačí ta či ona bude asi společnost od společnosti různé. Taky sem tady někde v diskuzi vkládal názor právníka RYA na problematiku průkazů způsobilosti, a ten přesně vystihoval tuhle problematiku. Večer sem nahážu odkazy

tak ten názor právníka je tady v mém příspěvku: modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7245&postdays=0&postorder=asc&start=100

a ještě najdu tu stránku it. pravidel a s tím by sis mohl vystačit

tak tady http://www.guardiacostiera.it/en/
Víc už ti asi nepomůžu. Je to tak správně Baharisi? ;) :D
Naposledy upravil(a) pik dne čtv led 03, 2013 12:50 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » čtv led 03, 2013 11:06 am

a ještě přidám jakýsi výcuc, co jsem si asi před 5 lety udělal, i když se týká spíše lodi

ITÁLIE
"Safe Sea" - Boats
Definition of boats:
- those units not longer than 10,00 meters irrespective of propulsion type
;
The new Security Regulation (D.M.5.10.99 nr.478) stipulates that the boats, according to type, may sail within the following distance from the coast:
- 300 meters;
- 1 mile (1.852 meters);
- 3 miles (5.556 meters) – (without a collective emergency raft on board);
- 6 miles (11.112 meters) – (without a collective raft on board);
- 12 miles (22.224 meters) – (as emergency raft at least one floating device is required);
Boats with the C.E. mark (in relation to design categories A,B,C,D) are qualified for different types of navigation, in relation to two parameters: the wind force and the height of the waves as indicated below:
Category A: units designed for sailing in the high seas, that is, for long trips, where the wind may be higher than 8 (Beaufort scale) and the waves higher than 4 meters, ( NOTE: It is a good idea to bear in mind that sailing with boats outside the territorial waters, in that zone which is legally defined “open sea” is regulated by international conventions. Particularly the 1982 Montego Bay convention ratified in Italy with the law 689/94 which prescribes that the nationality of the ship (that is to say the “flag”) is certified by the ship’s documents. Boats not thus registered, without this documentation and therefore, not possessing the requirement of the “flag”, are subject to the maritime policing, as carried out by the military ships of all States that are signatories to the Convention);
Category B: units designed for sailing offshore, meaning for open sea cruises, in which the wind may reach force 8 and the height of the waves may reach 4 meters;
Category C: units designed for sailing in the proximity of the coast, for cruises in coastal waters, large bays, estuaries, rivers and lakes, in which the wind may reach force 6 and the height of the waves 2 meters;
Category D: units designed for navigation in protected waters, meaning for cruises on small lakes, rivers and canals, where the wind may reach force 4 and the height of the waves 50 cm.
The number of the people transportable on board the boats
with CE mark is indicted in the “Owners manual”
Operation of Boats
To sail a boat, depending on the type, the following age limits must be observed:
- not applicable for rowing boats which sail within 1 mile from the coast;
- 14 years for sailing boats with sail surface over 4 m² and rowing boats that sail further than 1 mile from the coast;
- 16 years for motorboats that have less than 40,8 HP (30KW) and sailing boats with an auxiliary engine;
- 18 years with the requirement of having a boating license for motor boats with more than 40,8 HP (30KW) or whenever sailing beyond 6 miles from the coast.




The new Safety Regulation have determined the number of people transportable on board boats without CE mark, as follows:
1. For units not produced in series (prototype – constructed as a single model)
- Being up to 3.50 m long: 3 persons;
- Being between 3.51 m and 4.50 m: 4 persons;
- Being between 4.51 m and 6.00 m: 5 persons;
- Being between 6.01 m and 7.50 m: 6 persons;
- For a length over 7.51m: 7 persons.
2. For units produced in series, of homologated type, the number of transportable persons is indicated in the Homologation Certificate issued by the technical Agency which, together with the declaration of conformity, must be kept on board in original or authenticated copy, whenever the number of persons is superior to that indicated above.
Boats must have the following documents on board:
- Engine certificate (this document must indicate the power in HP and displacement)
- Insurance policy - obligatory for all motors irrespective of HP. The insurance certificates must be displayed clearly.
- Certificate of homologation and any authorisation to carry a number of passengers superior to what is indicated in the Safety Regulation.
- The boating license, where a engine with more than 40.8 HP is installed or if sailing beyond 6 miles from the coast or when you pilot a acquascooter ; in the other cases it is advisable to have a personal identification document on board.
NOTE: The above mentioned documents, when navigating between national ports, may be kept on board in authenticated copy.
"Safe Sea" - Yachts
Definition of Yachts:
Units between 10.00 m and not longer than 24.00 m

Yachts must have the following documents on board:
- sailing license;
- engine certificate (only if the unit has an outboard motor);
- insurance policy (the certificate must be displayed clearly );
- limited RTF certificate (operator);
- boating license, if the installed engine has more than 40.8 HP and in any case if the yacht sails beyond six miles from the coast;
- RTF operating license (obligatory for all units that sail beyond six miles from the coast).
THE ABOVE MENTIONED DOCUMENTS, IN NATIONAL PORTS, MAY BE HELD ON BORD IN AUTHENTICATED COPY
________________________________________
Naposledy upravil(a) pik dne čtv led 03, 2013 1:03 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » čtv led 03, 2013 12:48 pm

přece ještě něco,
koukal sem že ty stránky sou překopaný, tak koukni možná rovnou sem http://www.guardiacostiera.it/faq/faq.cfm
kde krom jiného najdeš tohle http://www.guardiacostiera.it/faq/PATENTE%20NAUTICA.pdf
a snad ještě tohle http://www.guardiacostiera.it/faq/PATEN ... ESTERA.pdf
Uživatelský avatar
stanley-man
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: pon pro 31, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stanley-man » čtv led 03, 2013 3:45 pm

Děkují všem, vinikajicí rády o odkazy :)

tatinecek píše:S vlastní lodí se Tě nikdo po papírech ptát nebude. Všude budou chtít pojistku, registraci a pas skipera...

A co to je - pas skipera? vid to mluvíš o tich papírech...
Pojistka se uzavírá v jakekoli pojíštovně, třeba v té, kde mám pojištěné auto..? Nebo v tom je nejáký háček navíc..?
Naposledy upravil(a) stanley-man dne pát led 04, 2013 7:43 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » čtv led 03, 2013 3:55 pm

No já myslím, že tatíneček tím pasem skipera myslel pas skipera, tedy cestovní pas osoby, která zrovna dělá na lodi skipera, no ale třeba se pletu :D :D
Já vím o Alianz, ta u nás vydává modrou kartu. To je to pojištění. Ale jsou asi i jiné
S tím psem ti fakt neporadím
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv led 03, 2013 3:55 pm

stanley-man píše:
A ještě, přátele, hlavní otázka dneška - plaval někdo z vás delší trasy ze psem? Zajímá mě otázka psího záchoda, jak kdo řeší tohle... :D



Prosba.
Založ, prosím, nové vlákno o psech v jiné sekci. To se netýká jen Itálie a přilehlých regionů.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » čtv led 03, 2013 4:13 pm

pojištění lodě např. pojisteniplavidel.cz běžné pojišťovny si myslím většinou nepojišťují..
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 03, 2013 5:09 pm

Když koupiš loď v Itálii, musíš mit vyřešenou jeji registraci, to jsou ty papíry, které po tobe budou chtít všude. Tedy doklad o tom žes ji neukrad a že je tvoje.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů