
Koupě přívěsu
Moderátoři: Pepa, david, vilma
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 178
- Registrován: ned srp 19, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Za poslední čtyři roky jsem přivezl ze zahraničí pět lodí a vždy s přívěsem. Stáří přívěsu bylo od roku 1986 až po rok 2010. Vždy a na každém přívěsu byla homologace celého přívěsu E xxx štítek dodávaný výrobcem a dále bylo nutno v případě brzděných poloos homologace na nich a na čubině. V jednom případě samostané poloosy a čubina neměla homologaci a bylo třeba prohlášení výrobce vozíku o způsobilosti a homologaci. Do minulého roku tuto homologaci celého přívěsu a samostatných uvedených částí bylo zapotřebí pro úspěšnou registraci na dopravním inspektorátu na našem inspektorátu. ( Je pravdou, že někde, dle doslechu, to šlo snadněji a někde zase hůře :- ). Od minulého roku je podle pravidel ještě navíc pro přívěsy z celkovou délkou nad 6.5m nutno pořídit i couvací světlo !! 

- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Viky_CZ píše:Tohle je asi nejkratsi vozejk se kterym 420cm jakz takz jde:
Konkretne to je TITBIT 08D 13R, lozna plocha 260cm, oj cca 75cm, vzdalenost napravy od koule kousek pres 2m.
S vetsim motorem vzadu by i tohle byl problem. Abych mel kolem 50kg na kouli, lodicka musela az nad zadni kapotu, ale Eda tam na to misto ma, s novym autem by to bylo o dost horsi.
Viky_CZ
Ako dávaš lodičku dole z prívesu ? koľko váži ? ako sa chová príves počas jazdy ?
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- bialuci
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 30
- Registrován: úte čer 29, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
ferdas píše:bialuci píše:Ahoj. Řeším teď stejné téma ale zatím jen v pc. Vozejk jsem pořídil na podzim se štěstím ve výprodeji za 11tis. Zatím jsem vymyslel tohle:
http://bialuci.rajce.idnes.cz/nastavba/
Představa je taková, že někde na parkovišti u vody schodím loď na manipulační vozík, který povezu schovaný pod lodí a šup s ní do vody.
Zkuste poradit z čeho udělat "lože" ve kterým bude sedět loď při převozu. Dřevěvé hranoly potažené kobercem?
bialuci - vymyslel jsi to dobře? Většina vozíků má délku ložné plochy tak 180cm a délku oje asi 60 cm. To je asi 150 cm od koule po osu nápravy. Při délce trupu 420cm budou tak 2/3 za osou nápravy. Celý to bude mít těžiště hrozně vzadu a na kouli se to bude zvedat.
Další otázka je, jak budou vidět zadní světla a značka, pokud přesahuje náklad dobře o metr..
Já jsem to řešil podobně, udělal jsem na vozíku výřezy v předním a zadním čele. Nafouklý Zoom 310 se tam vešel jen tak tak.
TO ferdas - Pořídil jsem vozík Pongratz LPA 206/12 U, kde ložná plocha je 2005x1250mm a oj 1000mm. Loď má necelé 4m. Loď bude muset být samozřejmě nacpaná co to půjde za autem. Na oj chci přidělat vzpěru, která mi zabezpečí aby se mi loď nepodívala do kufru auta a taky bude držet stěžeň nad autem. Když jí udělám z masivnějšího materiálu tak bude zátoveň sloužit jako závaží. Pod loď přijde naskládat příslušenství, to taky něco váží. Bude to boj s těžištěm. Přinejhorším přidám na oj nějaké závaží abych to vyrovnal. Nemyslím si ale to bude nějak moc, protože to vychází že loď bude mít těžiště +- nad osou vleku. Navíc není zas nějak moc těžká. Tak uvidim až co ukáže praxe.
Nejdřív musim domyslet v čem mi bude na tom vleku sedět. A pak nechat z něčeho vytočit ty rolny.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2303
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Dedko:
Takhle jsem to privezl s Polska. Takze jediny sundavani byli 4 chlapi. Na druhou stranu, najel jsem s tim 800km a chovalo se to dobre. Rozhodne lip, nez to co jsem pouzival pozdejc, ale to melo listovy pera a napravu s malym rozchodem.
Lod ma 200kg a vlek taky, takze to bylo hodne stabilni.
Pokud se ukazu v kvetnu, tak uz s novym vlekem vlastni konstrukce (prestavuju Sportjacht PS400.A), chci se vejit do 120-130kg a nizko teziste. Pokud se s lodickou neukazu, vlek jeste nebude v kvetnu hotovy.
Bialuci:
Co tohle? http://www.avaryacht.cz/rolna-na-vozik-139.p.aspx
Je to levny.
Takhle jsem to privezl s Polska. Takze jediny sundavani byli 4 chlapi. Na druhou stranu, najel jsem s tim 800km a chovalo se to dobre. Rozhodne lip, nez to co jsem pouzival pozdejc, ale to melo listovy pera a napravu s malym rozchodem.
Lod ma 200kg a vlek taky, takze to bylo hodne stabilni.
Pokud se ukazu v kvetnu, tak uz s novym vlekem vlastni konstrukce (prestavuju Sportjacht PS400.A), chci se vejit do 120-130kg a nizko teziste. Pokud se s lodickou neukazu, vlek jeste nebude v kvetnu hotovy.
Bialuci:
Co tohle? http://www.avaryacht.cz/rolna-na-vozik-139.p.aspx
Je to levny.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9268
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Tady si můžeš vybrat jak kýlovou, tak příďovou rolnu. Taky i boční
http://lodnikram.cz/index.php?main_page=index&cPath=27
http://lodnikram.cz/index.php?main_page=index&cPath=27
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2303
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Je to pomerne jednoducha zalezitost.
Kompletne prestavuju ram, z puvodniho vleku mi zbyde jenom naprava, zehlicka a svetelna rampa, ale pomerne dobre to odpovida jinym verzim PS400.
Udelal jsem si nacrtek s popisem nosnyho ramu, poslal do Sportjachtu. Tam mi k tomu dali pripominky, ty jsem zohlednil, predelal, poslal vykres a oni mi poslali souhlas s prestavbou.
Potom jsem pozadal na MU o povoleni prestavby, ktery jsem dostal.
Tedka prestavuju.
Momentalne to vypada takhle:
Edit: Jeste abych upresnil. Vozik predelavam tak, aby mel nizkou korbu s vyjimatelnymi cely a nosnymi plochami nad kolama. Je to pro lod 4.3m. Oj je vysuvna, maximalni delka ramu 3.7m, s vysunutou rampou 4.7m.
Potom pujdu na prestavbovou STK a pak na MU na predelani papiru.
Kompletne prestavuju ram, z puvodniho vleku mi zbyde jenom naprava, zehlicka a svetelna rampa, ale pomerne dobre to odpovida jinym verzim PS400.
Udelal jsem si nacrtek s popisem nosnyho ramu, poslal do Sportjachtu. Tam mi k tomu dali pripominky, ty jsem zohlednil, predelal, poslal vykres a oni mi poslali souhlas s prestavbou.
Potom jsem pozadal na MU o povoleni prestavby, ktery jsem dostal.
Tedka prestavuju.
Momentalne to vypada takhle:

Edit: Jeste abych upresnil. Vozik predelavam tak, aby mel nizkou korbu s vyjimatelnymi cely a nosnymi plochami nad kolama. Je to pro lod 4.3m. Oj je vysuvna, maximalni delka ramu 3.7m, s vysunutou rampou 4.7m.
Potom pujdu na prestavbovou STK a pak na MU na predelani papiru.
- rozvid
- nováček na fóru
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon úno 27, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha 6
dekuju za vycerpavajici odpoved. Pro me je to bohuzel asi spis pomerne komplikovana zalezitost
ale vypada to dobre. Takze normalni postup je takovy, ze pokud chceš dostat na dopravnim inspektoratu povoleni prestavby, musis mit souhlas s prestavbou od vyrobce. Nevis jeste jak se to muze vyresit, pokud chci prestavit starsi prives domaci vyroby?

- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2303
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Jeste bych k tomu dodal, ze prestavbu jsem zvolil z financnich duvodu.
Prestavbova TK stoji 800,-. TK po stavbe vozidla 1500,-. Povoleni stavby stoji 2000,-, povoleni prestavby stoji 1000,-.
Krome toho jsem za 3000,- koupil napravu, kola, zehlicku a svetelnou rampu.... spolu s nedulezitou bijou typu ram, oj a korba. Z korby ostatne udelam detem hezky piskoviste.
Samozrejme, nez jsem to cele zacal, tak jsem zavolal panu inzenyrovi do Sportjachtu a vse jsem s nim probral, abych nekupoval tovarne vyrobenej vlek zbytecne. PS400 se mi ale libil, protoze na to jak je lehkej ma prijemne velkej rozchod, coz se pod lod hodi.
(Sluselo by se poprosit o odlomeni tematu? Dekuji.)
Prestavbova TK stoji 800,-. TK po stavbe vozidla 1500,-. Povoleni stavby stoji 2000,-, povoleni prestavby stoji 1000,-.
Krome toho jsem za 3000,- koupil napravu, kola, zehlicku a svetelnou rampu.... spolu s nedulezitou bijou typu ram, oj a korba. Z korby ostatne udelam detem hezky piskoviste.
Samozrejme, nez jsem to cele zacal, tak jsem zavolal panu inzenyrovi do Sportjachtu a vse jsem s nim probral, abych nekupoval tovarne vyrobenej vlek zbytecne. PS400 se mi ale libil, protoze na to jak je lehkej ma prijemne velkej rozchod, coz se pod lod hodi.
(Sluselo by se poprosit o odlomeni tematu? Dekuji.)
- bigg2183
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 23
- Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kamenné Žehrovice, okr. Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Americký vozík dovezený z Německa
Zdravím všechny vozíkaře:)
řeším momentálně nemalý problém s přívěsem na lod, který jsem si zakoupil včetně lodě v Německu. Jedná se o starý MacGregor dlouhý 6m a 2,5m široký. V Německu měl platné TUV a technickou. Mám k němu jen malý technický průkaz, ale to by snad nemusel být až takový problém (možná ztráta). Na technické mi "odborní technici" s usměvem na tváři sdělili, že ho nepřihlásím hlavně proto, že povolená nosnost je 1250 a v čechách je povoleno jen 750!. Přívěs je nebržděný, žehličku a alektriku má již evropskou (platná TUV). Lodičku mám dřevěnou Jolu 16m2, kterou momentálně restauruji. Lod má hmotnost 500 a přívěz 250, takže se do 750 vejdu v pohodě.
Poradil by mi prosím někdo ze zasvěcených řešení tohoto problému?
1. Mám raději nahlásit stavbu a vše upravit a znovu nakoupit s dokladem?
2. Sehnat doklady na obdobný vozík, nechat si vyrobit štítek a přívěs má novou identitu?
Díky moc za pomoc
Pavel
řeším momentálně nemalý problém s přívěsem na lod, který jsem si zakoupil včetně lodě v Německu. Jedná se o starý MacGregor dlouhý 6m a 2,5m široký. V Německu měl platné TUV a technickou. Mám k němu jen malý technický průkaz, ale to by snad nemusel být až takový problém (možná ztráta). Na technické mi "odborní technici" s usměvem na tváři sdělili, že ho nepřihlásím hlavně proto, že povolená nosnost je 1250 a v čechách je povoleno jen 750!. Přívěs je nebržděný, žehličku a alektriku má již evropskou (platná TUV). Lodičku mám dřevěnou Jolu 16m2, kterou momentálně restauruji. Lod má hmotnost 500 a přívěz 250, takže se do 750 vejdu v pohodě.
Poradil by mi prosím někdo ze zasvěcených řešení tohoto problému?
1. Mám raději nahlásit stavbu a vše upravit a znovu nakoupit s dokladem?
2. Sehnat doklady na obdobný vozík, nechat si vyrobit štítek a přívěs má novou identitu?
Díky moc za pomoc
Pavel
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Já kupoval před pár měsíci nový přívěs. Ten starý je použitelný a je k dispozici, zatím jsem se nedostal k podání inzerátu. Je bržděný, celková hmotnost 750, vlastní hmotnost určitě do 250. Pokud máš zájem, pošlu foto a představu o ceně. Není to nic moc, ale sloužil dobře a ještě sloužit může. Nový jsem kupoval hlavně kvůli rychlosti 100km/h.
Ježdění s bržděným přívesem je rozhodně příjemnější a můžeš to tahat třeba i Fábií. Ne každé auto má na kouli povolený nebržděný přívěs 750kg.
Ježdění s bržděným přívesem je rozhodně příjemnější a můžeš to tahat třeba i Fábií. Ne každé auto má na kouli povolený nebržděný přívěs 750kg.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti