Po Dunaji cez Maďarsko

Vaše zprávy a cestopisy z plaveb a akcí kolem lodí a vody.

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte zář 11, 2007 9:53 pm

Prapodivné stromy lužných lesov.

Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte zář 11, 2007 9:58 pm

Pláže ako v San Tropé, ale úplne prázdne.

Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte zář 11, 2007 10:23 pm

Mesto Baja, ciel našej cesty. Ohromná piesková pláž v centre mesta.

Obrázek
Uživatelský avatar
Marek123
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: ned zář 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Marek123 » úte zář 11, 2007 10:40 pm

Zpátky proti proudu se jet nedá? Mám gumák 320cm a 5HP motor.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte zář 11, 2007 10:40 pm

Alff, BRUT, Pepík, Libor Janko a ďalší, som rád že sa Vám páčilo moje rozprávanie. Napíšem ešte dve pokračovania. V prvom opíšem niektoré technické veci, praktické postrehy, našu výbavu a rady začiatočníkom. V druhej časti predstavím našu miniflotilu a jej jednotlivé člny.

Zároveň každého, komu sa to páčílo, pozývam na budúci rok na splav Dunaja. Ak máte záujem ozvite sa.

Ak by niekto chcel ísť až do Čierneho mora, tak začnime kuť pikle už teraz. Je najvyšší čas.
Uživatelský avatar
Marek123
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: ned zář 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Marek123 » úte zář 11, 2007 10:44 pm

Když mě vezmete tak bych jel. Ale jsem uplnej začátečník. Mám člun měsíc.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte zář 11, 2007 10:51 pm

To Marek 123, samozrejme že sa dá, ale v tvojom prípade by to chcelo asi dlhšiu dovolenku. Tých 320 cm je dosť málo a 5 HP je na gumák velmi málo. Protiprúd je 5 km/hod, niekde aj viac, musíš viesť nejakú výstroj a zásoby a v prípade že sú vlny, tak na ich prekonanie potrebuješ značnú časť výkonu tvojho motoru. Pred týždňom boli moji spoluplavci na splave do Štúrova a bol s nimi aj na takom člnku ako máš ty a vraj dosť nestíhal. Dolu prúdom v pohode, ale nabalený byť treba velmi nalahko.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » stř zář 12, 2007 10:58 pm

nie je za co dakovat Denis, my dakujeme, citame to vecer namiesto telky a na chvilu sa prenesieme na tie uzasne miesta. Ak sa este vyslni, chystam sa s kamosom aspon do Sturova tento rok. V lete sme sa vybrali len tak vyskusat cln kusok dalej a presli sme za poobede stare koryto Dunaja po Medvedov. Cestou sme nestretli pocas tych 30 km ci kolko to je ani nohu, akurat v carde na brehu pri Gabcikove, kde sme sa stavili na orosene, so zaujimavym pristavanim v prude. Brehy boli vsade dost nepristupne, videli sme vecer taborit dvoch zufalcov s kanojkou na takom miestecku, ze sotva sa tam s tym clnom zmestili a pod stromami, takze cez tie komare sme ich videli len tak na sivo. Nadherna bola ale jazda v sklze po uplne olejovej hladine. A este krajsi bol vjazd do velkeho Dunaja.

Mame tiez 5k motor a 310 cm cln a to je tak pre 2 dospelych bez veci. Sice trimy na clne to trochu zlepsili, teraz idem vyskusat este prirobit jedny trimy na motor, tak som zvedavy. Motor asi vymenim za 15k aby sa dalo jazdit aj s rodinkou. Tesim sa na Zelezne vrata, chceli sme tam ist na bajkoch, tak uvidim co bude skor. Uz sa neviem dockat, kedy opadne voda, dnes to zase stupa...
Uživatelský avatar
Tajomníček
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: stř pro 28, 2005 1:56 pm
Reputace: 8
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Tajomníček » čtv zář 20, 2007 11:02 am

Denis je to veľmi pútavé, zaujímavé a podnetné rozprávanie. Už špekulujem ako zariadiť, aby som niečo podobné mohol zažiť budúci rok aj ja.
Pozeral som na fotkách lodičky Tvojich priateľov a chcem sa spýtať či oni začínali v BA a komorovali Gabčíkovo, kedže Ty si išiel zo Sapu.
BA-Čierne more je aký asi časový odhad plavby dole?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv zář 20, 2007 9:54 pm

V zhladom k tomu, že všetci mali lode na podvozkoch, tak spúšťali na vodu na starom toku pod kamennou presypkou, hovorí sa tomu aj "druhá prenáška". Tam ich doviezli, spustili lode a autá odišli a za týždeň pre nich prišli do Maďarska. Cez komoru by ich pravdepodobne nepustili a ani moc nechceli ísť. Interný predpis na prevádzku komory hovorí o min. výkone motora tuším 30 KW. Takže je to na posúdení obsluhy či ťa pustia so slabším motorom.

Čierne more, to je ťažká otázka. Ideálne je plávať min. mesiac. Závisí aj od toho akú máš loď, dá sa to aj za 2 týždne. Je to cca 1900 km, teda pri 14 dňoch je to asi 135 km denne, pri rýchlosti 25-30 km/hod asi 5 hod denne na motore. Ak tam započítaš nejakú časovú rezervu, tak denne 6-7 hod jazdy. Ak by si bol tvrďák a valil 12 hod denne, tak si tam za týždeň! Vela ludí túži po takej plavbe, ale nejde skoro nikto. Problém je zohnať niekoho do partie. Ja by som rád išiel, ale samému sa mi nechce. Nezávisle na tom však robím prípravu na takúto plavbu. Največší problém je návrat, ako to dotrepať z Rumunska domov. A vôbec zohnať niekoho, komu by sa tam chcelo ísť autom na otočku. Až tak dobrého kámoša nemám, takže pre mňa by bolo riešenie aj speť ísť na motore.
Uživatelský avatar
Marek123
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: ned zář 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Marek123 » ned zář 23, 2007 10:26 am

To Denis. Napíšeš ty slíbené rady začátečníkům a potřebné vybavení gumáku. díky
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned zář 23, 2007 9:54 pm

Makám na lodi do večera, domov prídem unavený a to sa vtedy blbo píše. Ale pokúsim sa.

Začnem teda od začiatku. Čln fúkam el. ventilátorom na 12V. Mám k nemu asi 10 m predlžovák. Po poskladaní člna dofukujem ručnou dvojčinnou pumpou. Tento rok som si vyrobil kolieska, tie čo predávajú sú dosť ťažké, ale pre bežné používanie sú velmi dobré. Kolieska Vám umožnia nasadiť motor na brehu, vo vode sa to niekedy robí dosť blbo. Keď spustím čln na vodu a nahodím doňho veci, tak dofúkam čln z novu, ale teraz už na predpísaný prevádzkový tlak, s tlakomerom kontrolujem dofukovanie. Tlakomer vrelo odporúčam, bez neho ani ranu.
Potom pripevním dlhé úvezové lano v predu, má asi 10m, do zadu si pripravím kotvu , tá je na 10m lane s 3 m reťaze a ešte mám dve kratšie úvezové laná cca 5 metrové. Kotevné lano nezabudnite priviazať!
Bežne jazdím s jednou nádržou, ale na túto cestu som si zobral dve, každá mala samozrejme koncovku. Ak výjde benzín v nádrži, tak behom pár sekúnd zapojíte druhú a ste v pohode. Pri nalievaní z bandasky to trvá postatne dlhšie a skoro vždy vyšprcne do nútra. Ak je to benzín z olejom, tak to nie je zrovna príjemné. Ako som v texte predtým písal, mne to nefungovalo, nemal som to odskúšané a aj keď tá koncovka bola úplne nová, tak chybička se vloudila. Hneď naprvýkrát praskla tesniaca gumička. Moja chyba, mal som to odskúšať. Pre poriadok ešte uvediem že treba vylievačku, veslá. Dobré je mať poriadnu vodotesnú baterku. Ak idete do cudziny tak samozrejme vlajku. Vašu aj ich.

Ako sme boli zbalený. Základ tvorili dva velké loďáky. V jednom boli stan, spacáky, pižamo, karimatky, záchranné vesty a šturmáky, teda oblečenie do búrky, do dažďa. V druhom bolo šatstvo. Ďalej som mal niekolko vyradených školských batohov po mojich deťoch a jednu školskú kabelu. V 1. batôžku som mal náradie k motoru, náhradné sviečky, náhradnú vrtulu, záplaty, lepenie, lanko, handru, lepiacu pásku a hrnce na varenie. 2. batôžtek mala moja žena a v ňom boli hygienické potreby, uteráky, doklady, mapy, peňaženky, klúče od auta, telefony, baterky a podobné veci. V 3. batôžku bolo jedlo. Jedlo sme mali ešte aj v autochladničke. V kabely boli veci na varenie, turistický plynový varič, hrnčeky, lyžičky, vidličky, ostrý nôž, dýku, zápalky, varečku, doštičku /prkýnko/ otvárak na konzervy, sol, koreniny a ďalšie drobnosti. Tiež tam boli tri dózy, v nich káva, cukor a sójové mlieko. Proti dažďu sme mali na prikrytie vecí vojenskú celtu a pogumovanú plachtu na balenie člnu. Telefon bol pre istotu ešte v aquapaku.

Jedlo a pitie. Sušené jedlá a polievky v sáčkoch, konzervy, ale brali sme aj zemiaky, ryžu, zeleninu, ovocie. Ďalej pochutiny ako kečup, horčicu. Syry vo vákuovom balení, zrejúce syry, olivový olej. Vody sme mali 2 x 10 litrov, ale bolo to zbytočne vela, stačilo by aj 2 x 5 l bandasky. Zopár minerálok a pív.

Ochrana proti slnku. Nepodceňovať! Celý deň ste na slnku a voda okolo vás tú horúčavu robí príjemnou. Takže ani necítite ako sa pálite na uhol. Ja používam ako je známe klobúk, plátený, pieskovej farby. Dajú sa kúpiť v polovníckych potrebách, alebo v military šopoch. Klobúk považujem za omnoho lepšiu ochranu ako šiltovku, Ale ak nie klobúk, tak aspoň svetlú, najlepšie bielu šiltovku. V največšej pálave pridám aj slnečné okuliare. Investoval som do polaroidných a som rád. Ďalej biele tričko s límčekom, alebo lacná biela košela so svetlými dlhými nohavicami sú nevyhnutnosťou ak ešte nie ste vôbec opálený. Na pery /rty/ labelo, prípadne aj rúž pre velmi citlivých. Pozor na nevyskúšané opalovacie krémy, pri 10 hodinovom pobyte na slnku môžu nastať kožné problémi.
Slnečná strieška je super vec a vrelo ju odporúčam.

Oblečenie a obutie. Niečo som už napísal, ale treba si vziať niečo aj k večernému ohňu, teda ak oheň budete robiť. Riskovať prepálenie silonovej goratexovej bundy je zbytočný hazard. Na nohy tenisky čo sa v prípade zmoknutia rýchlo uschnú. Také tenisky je problé zohnať, ale najznámejšie sú číňany. Hodia sa poriadne remienkové sandále do vody a ja som mal aj gumáky. Jachtárske sú nevhodné, mne sa osvedčili biele zdravoťácke. Ale dobré sú aj polovnícke so šnurovaním, bývajú aj s neoprénovou výstelkou. Pokial poriadne nezaprší dobré je všetko, ale problém nastáva ak bude pršať niekolko hodín. Do dažďa som mal zo sebou námornícke šturmáky, manželka mala turistické goratexi. Igelitové pršáky sú úplne na "censored". z tých lacnejších vecí je dobré asi len dlhé pončo.

Spanie. Vyskúšaný stan!!! A radšej večší ako malý. Nie príliš teplé spacáky, karimatky, samonafukovačky, alebo klasické nafukovacie matrace. Spolu s vecami v ktorých spíte to musí byť perfektne zabalené v nepremokavom loďáku.

Proti komárom. My sme mali šťastie, skoro žiadne neboli, ale niekedy sú ako pohroma. Repelent treba brať v každom prípade, dobré je ho vyskúšať dopredu aby ste neboli naň alergický. Repelentom v spreji treba nastriekať vchod do stanu, alebo aspoň zips. Niekedy tí smradi nájdu aj minidieročku a už vás cicajú.

To je asi všetko na čo som si spomenul. Ak ste nechodili nikdy táboriť, tak si treba prečítať nejakú knižku. Tábornícku enciklopédiu od Mirka Vosátku mám stále doma.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát zář 28, 2007 11:19 pm

Fufunka napísal:

Denis> take diky za velice zajimave pocteni!

Na fotkach vypada voda, brehy, plaze az podezrele ciste, coz se pri takove dopravni
tepne (a okolnim zemedelstvi) jako je na Dunaji jevi opravdu zajimave. Muzes tedy prosim trochu popsat jake to bylo s cistotou vody a brehu v "divocine" oproti rekreacnim oblastem jako verejnym "plazim" atd?

Pripadne jak casto a zda vubec clovek na brehu a kotvistich muze narazit na zastrcku
proudu, aby dobil. To je pro nektere z nas elektromaniaky celkem dulezite..
dik


Trochu ten tvôj príspevok zapadol, nedopatrením sa dostal do fúkania gumáku. Takže ti odpovedám trochu oneskorne.
Voda je v Dunaji naozaj velmi čistá. Pokrok nezastavíš a budovanie čističiek je jedna z podmienok členstva v EU. Samočistiaca schopnosť rieky je asi tiež dosť vysoká. Brehy sú v naprostej večšine čisté, hladina totiž kolíše, niekedy stúpne aj o niekolko metrov a je poupratované. Verejné pláže v masovom rozsahu v podstate neexistujú, takže nie je čo porovnávať. Aj v blízkosti velkých miest nebol problém s neporiadkom.
Zástrčka proudu, jeden z účastnikov našej plavby je zdravotne postihnutý a velmi obtiažne chodí, z toho dôvodu mal zo sebou elektroskúter! Takže odber večší ako u toho največšieho elektromaniaka. Dobíjať sa dá v kempe, v reštaurácii a ak máš kajutovú loď tak v marínach. Ideálne je mať motor s dobíjaním, takže asi 30A denne dostaneš do batérie. Otázka je čo by si tam nacvičoval s elektrikou.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Dunaj.

Příspěvekod Ferdinand » ned zář 30, 2007 7:39 pm

Takže jak dlouho Bratislava po Černé moře ?
Letos jedna Finnu podobná loď jenom na plachty, motor mu klekl už v Blavě čtyři týdny, tedy na motor, podstatně rychleji.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned zář 30, 2007 11:37 pm

Kto bol na tej Finu podobnej lodi, niekto z Čiech?
Dĺžka plavby je samozrejme individuálna, závisí aj od toho, či chceš len valiť dole, alebo sa aj niekde zastaviť. Teoreticky sa to dá zvládnuť aj za týždeň. Otázka je na čo?
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Dunaj.

Příspěvekod Ferdinand » pon říj 01, 2007 8:12 am

Denisi, já nevím co je to za mládence, je odněkud z Brna, jenom jsem s ním o tom chvíli pohovořil, ukazoval mně i pár fotek z oblasti okolo Železných vrat a docela dost mně nasadil brouka do hlavy. O komárech tvrdil, že měl asi štěstí, že se to dalo přežít, žrali ho jen 1,5 hodiny po setmění a :lol: .... pak po zbytek noci to prý bylo lepší. O repelentu se vyjádřil, že je k ničemu, prý se spíš snažil si na ty komáry zvyknout. Z delty prý udělali Rumuni turistickou atrakci, je to tam dost našlapané. Dunaj údajně protéká i oblastí rumunského Banátu - jsou tam potomci českých kolonistů z předminulého století, domluvíš se tam po našemu i po vašemu. Nestačil jsem se zeptat, jak to je s otázkou bezpečnosti. Mám celý rok čas pátrat po informacích a pokud to bude možné rád bych se příští rok na Dunaj vypravil, pro začátek alespoň do Budapešti. Musím ještě zjistit, jak by to bylo s dopravou zpět od Černého moře, ono doprava zpátky a zase na otočku pro loď. Je to dost daleko. No aspoň mám o čem přemýšlet.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1706
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon říj 01, 2007 8:25 am

Včera jsem se projel proti proudu Dunaje (Linec - Pasov). Bohužel jen po silnici. A je to 100% podzimní nádhera. A cca za 14 dní to bude ještě hezčí ;)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 01, 2007 7:36 pm

To Ferdinand. Úsek po Budapešť je nádherný, ale treba si vybrať čas keď je nižší stav vody. Vtedy sú pekné pláže a táboriská, ak je vysoký stav tak je to všetko pod vodou. Bohužial aký je ten ideálny vodočet neviem, nikdy som to nesledoval. Kuknem na Dunaj a idem, ale pokúsim sa na to pozrieť, dúfam že nezabudnem.
S komármi je to tak, že niekoho cicajú viac, niekoho menej. Repelent pomáha, ale ak sú premnožený, tak nepomáha nič. Ja by som to bez repelentu neriskoval, ale jak je ctená libost. :lol:
Na akej lodi by si sa chcel vydať na takú plavbu? Z Rumunska z delty som sa vracal tak, že som z Tulčei išiel vlakom do Bukurešti a odtial išiel priamy rýchlik cez Budapešť, do Bratislavy a pokračoval ďalej do Prahy. Teda v zásade bezproblémové, vtedy dokonca aj lacné. Dnes stojí jeden lístok viac ako benzín do auta na celú trasu.
Ja o takej plavbe uvažujem velmi intenzívne, len neviem či ísť už v roku 08, alebo až v 09. Vo štvrtok mám stretnutie s kamarátom ktorý to už celé splavil.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » úte říj 02, 2007 7:49 pm

Denisi,
Tvá představa je pěkná i lákavá. I kdybych sehnal pro tohlenc vhodný člun, mám strach z bezpečnostní situace za Maďarskem. Má někdo tušení, jak to tam vypadá?
Ono asi projíždět Rumunskem nebude jenom tak ..... :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 02, 2007 8:21 pm

Libore, a jak by to tam malo vypadat? Rumuni sú skvelý, príjemný a inteligentný národ. Okrem toho sú v EU.
Vo štvrtok mám stretnutie s kamošom čo splavil celý Dunaj na pádle v kánoe. Teda akú máš predstavu o vhodnej lodi? Okrem toho po ceste sú mestá kde sa dá nakúpiť strava a benzín. Jediný vážny problém je ako sa dostať speť. Ja by som kludne išiel aj s mojím gumákom.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Dunaj.

Příspěvekod Ferdinand » úte říj 02, 2007 8:46 pm

Denisi , jel bych s Atolkem, něco jako má Halladin ( samozřejmě stěžeň bych asi ponechal doma na půdě.). Motor Mercury 4 Hp. Jezdím tak na čtvrt plynu, ale proti proudu jsem to ještě nezkoušel. Jela by zřejmě tříhlavá posádka. Nejspíš to ale raději nejprve vyzkouším do té Budy a pak do Pešti. To příští rok, a pokud by to bylo O.K. jel bych potom až do Černého moře.
Popravdě největší obavy mám z bezpečnostní situace v průběhu cesty. Ten návrat zpátky vlakem - dobrý nápad. Nechal bych to vykrystalizovat do jara a potom na to založil nový topic Expedice Black Sea 2008 nebo 2009 :roll:
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » úte říj 02, 2007 8:56 pm

Ked je na Devine stav okolo 250, tak su plaze super. ;)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte říj 02, 2007 9:00 pm

To jsi mě Denisi příjemně překvapil jakej máte krásnej henten Dunaj. Zařadil jsem ho do kolonky " kam bych se jednou určitě chtěl podívat". Bohužel mám taky problém jako většina tj. motor 4 koně , ale kdybych zesílil držák a vyztužil v místě držáku zrcadlo asi bych nějakou desítku mohl namontovat. Kýl mám zatahovací, takže kotvení u břehu a menší hloubka by neměl být problém. Chtěl jsem se zeptat jako je to na Dunaji s větrem? Myslím, jestli by šlo proti proudu pomoci motoru nebo vůbec plachtit. Třeba na Labi kde má matka chatu dost často fouká krásně proti proudu. Jaká je frekvence lodí, jestli nejsou nízko nad vodou el. vedení , jak je široká plavební dráha a tak. Dík za odpověď.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 02, 2007 9:06 pm

Nechať sťažeň doma by bola vážna chyba. Atol je na takýto účel super loďka. Motor 4 HP stačí aj proti prúdu, ale samozrejme to nie je žiadny zázrak. Bezpečnosť po ceste nie je problém, Rumun a Cigáň nie je to isté. Ten topic až do Čierneho mora treba založiť. Ako som už písal, vo štvrtok budem mať prvé autentické informácie a mám ešte jeden zdroj. My pripravujeme v r.2008 cestu po Fínskych jazerách, takže na Dunaj pôjdeme asi znovu ten istý úsek do Baje, resp. do Moháča, alebo možno rakúsky úsek Dunaja.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7471
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 149
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř říj 03, 2007 9:45 pm

bobes píše:To jsi mě Denisi příjemně překvapil jakej máte krásnej henten Dunaj. Zařadil jsem ho do kolonky " kam bych se jednou určitě chtěl podívat". Bohužel mám taky problém jako většina tj. motor 4 koně , ale kdybych zesílil držák a vyztužil v místě držáku zrcadlo asi bych nějakou desítku mohl namontovat. Kýl mám zatahovací, takže kotvení u břehu a menší hloubka by neměl být problém. Chtěl jsem se zeptat jako je to na Dunaji s větrem? Myslím, jestli by šlo proti proudu pomoci motoru nebo vůbec plachtit. Třeba na Labi kde má matka chatu dost často fouká krásně proti proudu. Jaká je frekvence lodí, jestli nejsou nízko nad vodou el. vedení , jak je široká plavební dráha a tak. Dík za odpověď.



4 koňový motor na plachetnici ti v pohode stačí na plavbu dolu prúdom. Proti prúdu je to horšie, reálne to stačí na to, aby si sa vrátil 1-2 km speť ak si náhodou niečo prešiel, napríklad nezbadal si benzínku a pod. Dlhšia plavba by bola o velkej trpezlivosti. S plachtami proti prúdu neuvažuj. Prúd je v Dunaji usmerňovaný kamennými hrádzami, ktoré vybiehajú od brehu do toku aj 50 m, niekedy viac. Pri nízkom stave vody trčia z vody, ale často bývajú tesne pod hladinou a sú vážnym nebezpečím pre plavbu. Teda v neznámom teréne sa plavíš v prúdnici, tam je prúd samozrejme rýchlejší ako pri brehu, plavba proti prúdu je obtiažnejšia. Aj keď má Dunaj šírku niekolko sto metrov, tak prúdnica je podstatne užšia, čo sťažuje manévrovanie. Keď sme boli my na vode, tak bol velmi nízky stav a bolo obmedzenie plavby, lodí plávalo velmi málo. Za normálnych okolností je ich dosť, ale dá sa to vydržať. Velké lode patria ku koloritu rieky. Výška sťažňa, jola prešla pod všetkými mostami a el. vedeniami, akurát v jednom prípade dávali loď do náklonu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů