Ahoj Stando, to s tím motáním na výtah mám taky-popisoval jsem to v druhém příspěvku. Dokonce v ose mám 4mm nerezovou strunu. Někteří lidé u nás v klubu ale mají výtah sta?ený do kokpitu-ti tam potom mají ty dal?í dráty na které motají plachtu. Sna?il jsem se popsat to co nejobecněji kdy? u? se Ficcus ptal.
V katalogu Ronstan na str 80 jsou bubínky a lo?iska-vlastně to vypadá jako kroutící ?ekly na kotvu.
K dotazu na trubku: nerozvírá se a proto?e tah je přaná?en přes standartní jezdce na osovou strunu a tak se při plavbě nemů?e ani nijak kroutit. Při refování bez vět?ího povolení otě?í se zkroutí asi o polovinu obvodu. Na břichu se to ale nepozná. Vada spí?e estetická je, ?e z té drá?ky směrem do plachty koukají několik milimetrů konce jezdců-proto dobře zapilovat ?roubky. Jinak to nevadí. Výtah v té smyčce také bě?í podél trubky, ta tam má za úkol pouze tvořit pevnou osu podle které se plachta bez protáčení navíjí.
Trubku jsem profrézovali v jednoduchém přípravku-pouze je vhodné k trubce připojit vysavač z dílny aby se piliny netavily. Mo?ná by ?lo pou?ít i kmitačku v přípravku ale asi tě?ko by se podařily dva rovnobě?né řezy dlouhé 7m.
Proto?e ve správném protokolu k experimentu nesmějí chybět ani úskalí a mo?ná rizika, musím se je?tě zmínit o existenci pavouků
Jezdce jestli se dobře pamatuju mají průměr 18mm (existují i men?í) v té ?ir?í části. vnitřní průměr trubky je 20-21mm. Proto?e ale v?dycky na jaře (pou?ívám to dvě sezony) plachta jede nahoru sama (a dolů také), nepřipisuju těmto rozměrům vinu za problémy které mám na konci sezony. Buď pavouci, kterých je na lodi hojnost (a jejih? výkaly způsobují černé tečky a ?ednutí laku) na podzim lezou do v?ech ?kvír, nebo se trubka na povětrnosti stahuje. Začínám věřit tomu stahování tak?e na jaře budu muset tu drá?ku roz?ířit.
Samozřejmě bych si na loď rád dal Plastimo ale kdy? u? jsem měl ten rolfok tak to byl zajímavý pokus....a je?tě to funguje.
Míra