Plavba po Dunaji

Dunaj v celé své délce a ve všech souvislostech...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » stř črc 30, 2008 11:28 pm

az napisu, dam vediet :oops: :crazy:
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 535
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » čtv črc 31, 2008 10:30 am

no a co ty? nakoniec si nesiel vobec? co suzuki?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát srp 01, 2008 11:17 pm

Halladin s posádkou ( dcera, vnučka aPuňťa) žijí, a momentálně popíjeií s partou správnách Rakušáků v jacht klubu v Korneuburg bei Wien.
Jsem pověšený na jejich wifi . Zítra končíme v Hainburku.
Naposledy upravil(a) halladin dne sob srp 02, 2008 7:44 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » sob srp 02, 2008 12:24 am

juzania vraj tiez ziju, su v Golubaci na 1039 aj s Teistom, dnes mali cely den silny protivietor a metrove vlnky, takze niektori, co si poriadne nepriviazali zelezne kramy v clne vymeriavaju zaplaty :good: Inak doteraz maju stale slnecno a predpoved na dalsich 8 dni vyzera podobne.
To Avalon: my sme sa s mladym trochu zlakli tej velkej vody a nechceli sme ist neskor sami :(, ale snad este neumierame.
Suzuki fachci podla mna prijatelne, skoro denne ho vetrame, nech mu nie je smutno.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob srp 02, 2008 10:52 pm

Dnes jsem projížděl část Dunaje před a po Vídni po Hainburg, a je mi jasné, odkud se vzaly stromy, o kterých se psalo, že proplouvaly slovenskou částí Dunaje.
Byly vzaty kusy hlinitého břehu až do metrových vrstev, a vyvrácených stromů fůry.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » ned srp 03, 2008 12:41 am

Halladine,gratuluji k úspěšnému návratu a popiš prosím Tě trochu více svou plavbu.Jak to šlo v komorách,kolik jsi jich stihnul proplout denně,kde jsi nocoval a podobně.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned srp 03, 2008 7:42 am

Jasně, ale musím se trochu vzpamatovat. Bylo to komplikované :D . A článek by se mohl klidně jmenovat "Halladinovy průsery " :mad:
Ale celkově to bylo moc fajn. Byl to pro mě takovej "intenzivní kurz" , dalo by se říct.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

správy z juhu

Příspěvekod BRUT » úte srp 05, 2008 8:22 am

dalsia sms od posadky Grabnera: V nedelu sme presli Djerdab 1 aj 2 a boli nuteni nocovat na pontone SRB hranicnej policie. Od vcera sme v BLG, maju kilometre piesk. plazi. Kontrolovala nas RUM riecna policia aj BLG pobrezna policia - bez problemu. Hladina je uz druhy den opat pokojna, vcera bol priserny upek. Ostatni su 80 km za nami. Vtactva stale pribuda. 681.r.km
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 535
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » stř srp 06, 2008 9:48 am

kurnik sopa ti dvaja grabnerovci a pes to pojali celkom akcne :) no odvaznym stastie praje. Zaujimalo by ma kto to len vymeriava kusky gumy a lepi diery po volne lozenom cargu. Typoval by som "pana Dunaje" alebo Cervika???? no najradsej by som bol keby to bol niekto cudzi ak mam byt uprimny.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » stř srp 06, 2008 10:24 am

lepili Grabnerovci :oops: vsetko je raz prvy raz
Uživatelský avatar
MaPa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo Beluga "MOANA" Vranovská přehrada

Příspěvekod MaPa » stř srp 06, 2008 11:46 am

To:BRUT
Jsou prosím Tě nějaké zprávy o teistovi a Marmontovi ? Díky.
P.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » stř srp 06, 2008 12:22 pm

posledne co viem, ze taborili spolocne z 1. na 2.8. v Golubaci, myslim, ze v pohode :)
Uživatelský avatar
MaPa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo Beluga "MOANA" Vranovská přehrada

Příspěvekod MaPa » stř srp 06, 2008 12:44 pm

Díky za rychlou odpovědˇ.Ono je to přes týden, co tu není o nich žádná informace.
P.
Uživatelský avatar
mba
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pát bře 10, 2006 11:35 am
Reputace: 0

Příspěvekod mba » čtv srp 07, 2008 8:20 am

Od Denisa z 5.8.:
Sme asi na 575 na ostrove, romantika ako hrom, taborak plapola a gitara spieva spolu s nami. Dnes bolo tepl, hotovy masaker. V Oriahove rybicky, zajtra v Ruse benzin a voda, rozmyslame, ze zvolnime tempo aby sme tam neboli moc skoro. Ahoj.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » čtv srp 07, 2008 7:49 pm

Teista a Marmont všechny zdraví, jsou v RUSE (7.8.2008) Ahoj Lenka K. :)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát srp 08, 2008 2:30 pm

No sláva Teistovi s Marmontem. Zdá se, že skoro stíhají stačit gumákům s mnohem silnějšími motory......
A to se mi moc líbí :-)
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 535
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pon srp 11, 2008 12:29 pm

informacia pre neinformovanych!!! flotila denis, gabo, cervik ... dorazila cca pred vcerom 50 km od Tulcea. Trosku im prsalo a fukalo od chrbta ale vecer si to vynahradili pecenym bomba sumcom podavanym s vynikajucim cervenym vinom. Rumuni su Ok a zda sa ze aj cela flotila. Denis nadalej udrzuje informacne embargo a nebyt gaba nic o nich nevieme. Tymto mu za jeho spravu verejne dakujem a srdecne ho pozdravujem :cry:
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 535
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » úte srp 12, 2008 12:29 pm

dalsia infoska zo vcerajsieho dna: flotila doplavala az na O km!! neviem ako ostatni ake Gaba a Denisa som na fotke videl :)
Tymto im udelujem titul RIECNY ADMIRAL :crazy:
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Vyprevádzanie DUNAJSKEJ EXPEDÍCIE DO DELTY

Příspěvekod Milos » úte srp 12, 2008 8:15 pm

Expedičná súplavba našich kamarátov Dunajom až k čiernemu moru sa už v podstate dostala k cielu, takže je už najvyšší čas si pripomenúť začiatok tohto hodnotného podujatia. ;)
Bohužiaľ, nedostatok voľného času mi neumožnil účasť na celej expedícii, takže som ju s rodinou na palube sprevádzal aspoň prvé dva dni. Daľšie dva dni trval návrat do Bratislavy plavbou proti prúdu.
Plavidlom bol nový motorsailer MacGregor26 s štvortaktným motorom Yamaha 50HP HT, ešte v zábehu. Vzhľadom na charakter plavby a zákaz plachtenia na Dunaji zostáva sťažeň a celá takeláž doma.
Expedícia síce štartovala v sobotu ráno 26.7.2008 z Medvedova (okrem Loiry s Teistom a Marmontom, ktorí sa vtedy už dva dni statočne plavili) my sme však vyrazili sobotu doobeda z bratislavského prístavu z riečneho kilometra 1865 od vyústenia Dunaja do mora. [align=center]
Obrázek[/align]
Pred Čunovskou nádržou (1853km) nás dobieha daľší spoluplavec Jožo s manželkou na šikovnom menšom bowrideri osadenom 115HP motorom. Hlásime sa veži v Gabčíkove, dostávame povolenie na vplávanie do kanála, ktorý po 28 km končí komorou. Funkčná z dvoch je tradične iba jedna, druhá sa ako obyčajne, opravuje. Jozef s bowriderom nás predbieha, pri cestovnej rýchlosti nášho MacGregora (cca 30km/h) jeho loď vypadáva z klzu a vo výtlačnej plavbe nám zase nestíha. Plachetnica MacGregor má štíhly trup, v prednej časti ostrý, dobre reže vlny ktoré ho tým pádom príliš nenadhadzujú a nebrzdia, udrží sa v sklzovom režime jazdy aj pri relatívne nižších rýchlostiach.
V kanále prebiehame tlačák s pekným menom “Pliska” a tri nemecké kajutové plachetničky taktiež mieriace do delty. Jozef sa tesne stíha preplaviť komorou ktorú nám pred nosom zatvárajú – po chvíli však prichádza Pliska, ktorá je na rozdiel od nás dostatočným dôvodom na otvorenie komory. Pripomínam pravidlá:
- okrem hlásenia pred vstupom do kanála by sa malo ohlásiť aj pred vplávaním do komory (nehrnúť sa tam hneď aj keď svieti zelená). Na čakacom móle sú na to kecafóny. Ja som sa tam ozval lebo som chcel vedieť či nás už s Pliskou vezmú. Tri nemecké kajutovky sa na to vykašlali a tak chcel dispečer nadiktovať aj ich čísla – nadiktoval som mu najbližšiu, k tej som na číslo ešte dovidel – s tým sa uspokojil a pripísal k číslu +2. Pohodička ako na zabehnutej vrátnici nejakého úradu.[align=center]
Obrázek[/align]
- malé plavidlá vchádzajú do komory až posledné, každý sa vyviaže najlepšie od stredu boku lode lanom prehodeným cez jednu z plávajúcich bitiev pohybujúcich sa v zvislých šachtách v stenách komory, ale nie príliš na tesno. Treba byť pripravený na teoretickú možnosť zaseknutia plaváku bitvy a rýchle uvolnenie lana – hladina klesá rýchlo a zaseknuté lano by prevrátilo loď za chvíľku. Fendrami odporúčam nešetriť, betonovú stenu komory pri stavbe totiž akosi pozabudli vyhladiť. Vírenie a prúdenie v komore pri vypúšťaní je mierne, pri napúšťaní je o niečo silnejšie.
- odviazanie a opustenie komory až po odchode väčších plavidiel. Pri opúšťaní komory zamávame turistom na moste a obsluhe vo veži ...[align=center]
Obrázek[/align]
... toľko ku komorovaniu Gabčíkovom, pokračujeme dolu Dunajom. V Medveďove (1806km)) stretávam už iba Jozefa, expedícia už dávno odplávala. Dohodneme si daľšie stretnutie v plávajúcej čárde na Váhu v Komárne. Pri riečnom km 1787 stretávame veľmi zvláštne súloďie tlačené remorkérom STEIGERWALD. Zaujímalo by ma, či niekto pozná účel tohoto čuda (lebo ja nie):[align=center]
Obrázek
[/align]
Plavba rýchlým prúdom za nadštandardného vodostavu ubieha, zanedlho už plávame pod železničným mostom v Komárne (1771km).[align=center]
Obrázek
[/align]
Nasleduje cestný most spájajúci dve mestá – Komárno a Komárom (1768km). Budky na predmostiach už colnícka a pohraničná mýtna verbež chvalabohu opustila ... takže Komárno aj Komárom sa už môžu stať “jedným” mestom.[align=center]
Obrázek[/align]

Fendre už chystáme do pohotovosti, za chvíľku sa vyväzujeme k Jožovmu bowrideru a preskakujeme k nachystanej tabuli:[align=center]
Obrázek[/align]
Ja zahajujem expedičné stravovanie konzumáciou skvelého Halázslé ... kto to náhodou nepozná, je to pikantná madarská rybacia polievka. Pivko Zlatý bažant z blízkeho Hurbanova skvele dolaďuje koncert pre chuťové poháriky ...
[align=center]Obrázek[/align]
Po obede Jožo štartuje k záverečnej etape dňa, my si ešte počas prečerpávania paliva z bandasky do nádrže užívame kľudnú a ekonomickú výtlačnú plavbu - pri otáčkach okolo 2000 ot/min motor iba tíško pradie no loď si to hladko šinie vôči vode skoro 8 uzlov. Keby že sa neponáhľame do večera dostihnúť expedíciu v prvom táborisku, nechal by som si jazdu v sklze až na návrat proti prúdu.
Dunaj sa rozširuje a jeho tok spomaľuje. Lodná doprava je slabá, napriek tomu sa naraz míňame s dosť rýchlo idúcim veľkým tlačákom a ešte rýchlejšou raketou.
[align=center]Obrázek[/align]

Častým zjavom sú veľké plávajúce hotely pre istý druh plavbychtivých dôchodcov.
[align=center]Obrázek[/align]

Kotviaca PLISKA nás pozdravuje krátkym zatrúbením – sme už starí známi, stretli sme sa dnes už viac krát.
[align=center]Obrázek[/align]
Zjavne nebola príliš naložená, a jej strojník odvádzal dobrú robotu – jej predbiehanie sa vždy rátalo na minúty. Keď sme niekde na chvíľu zastali, hneď sa za nami prirútila.

[align=center]Obrázek[/align]
Kopčeky pred nami sa pomaly blížia, až sa nám za zákrutou odkryje úchvatný pohľad na Štúrovo - Ostrihom s dominujúcou bazilikou na kopci. Scénu podčiarkuje most Márie Valérie (1719km), ktorý je na dlhé kilometre poslednou možnosťou prechodu rieky väčšími autami pred Budapešťou (pre osobáky miestami operujú malé kompy).
[align=center]Obrázek[/align]
Po podplávaní mosta ešte fotím baziliku z blízka, a nadväzujem spojenie so expedičným čelom.
Denis už zakotvil a dávno vypol motor, takže dvíha zvoniaci telefón a oznamuje pozíciu táboriska zašitého v Piližmarótskom ramene. Vzápätí mi telefón kolabuje a až do návratu do Bratislavy si s ním nepokecám...
Po niekoľkých kilometroch odbáčame do ramena pri Piližmaróte (1705km). Práve včas, slnko to už na dnes balí.
[align=center]Obrázek[/align]
Lokalizujem naše expedičné táborisko medzi viacerými skupinkami táboriacich lodí a vodákmi, kontrolujem či mám zatiahnutý kýl a nabieham loďou na pieskovú pláž. Vyskakujeme do piesku a zoznamujeme sa aj s doteraz čiastočne (= iba cez fórum) alebo úplnne neznámymi členmi Dunajskej expedície. Vďaka tomu že stan stavať nemusíme, aj keď sme dorazili poslední, rýchlo doháňame časovú stratu - degustujeme rôzne tekutiny, konzumujeme na ohni opečené dobroty. Červík vo chvíľach keď sa mu darí sedieť na stoličke neustále sa zabárajúcej do piesku, dokonca hrá na gitare. Bavíme sa fajn, neprekážame si ani s miliónmi mravcov ktorým sme sa nanosili do teritória. Pokojne po nás behajú, asi sú už na obchádzky svojích trás po telách polihujúcich a pospevujúcich táborníkov zvyknuté...

(pokračovanie onedlho ... :) )
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

pokračovanie druhým dňom ...

Příspěvekod Milos » stř srp 13, 2008 12:04 am

-----------------------------------------------------------------------------------
27.7.2008
Ráno zisťujem, že sa lôžko akosi sklonilo. Dunaj výrazne klesol a na suchu sa ocitla skoro tretina lode. Jej návrat na vodu je podmienený miernou rozcvičkou pre troch chlapov. Ešte že ma predvídavý Denis večer brzdil pri vybiehaní na pieskovú pláž!
[align=center]Obrázek[/align]
Podľa brázdy v piesku pred loďou vidno ako Dunaj cez noc klesol.
Takto táborisko vyzeralo ráno;
[align=center]Obrázek
Obrázek[/align]

Po krátkom briefingu sa vyráža k prvej etape druhého expedičného dňa. Ja som si ešte overil, že voda v ramene je príjemná na kúpanie - je výrazne teplejšia ako voda v Dunaji.
[align=center]Obrázek[/align]
Až po odbočku do ramena Szentendrei (1692km - za strážnou vežou Visegrádu a kopcom na obrázku) pri Nagymarosi je Dunaj síce široký a lenivý, ale na oboch brehoch úchvatný. Vďaka vysokému stavu vody síce nevidno rozsiahle pieskové a štrkové pláže, ale aj tak má prírodne členité pobrežie lemované lužným lesom mocné čaro.
[align=center]Obrázek[/align]
Už sa vôbec nečudujem ráznemu odporu maďarov vôči stavbe komunistami dohodnutej Nagymarosskej priehrady! Som rád, že sa to zrušilo a môžeme tieto krásy Dunaja obdivovať. Názory podobné známemu porekadlu o zdochnutých kozách, že keď sme si u nás kvôli Gabčíkovskej zdrži zničili väčšinu lužných pralesov, tak nech si ich zničia aj maďari sú zvrátené aj keď elektráreň v Gabčíkove teraz nemôže produkovať projektované maximum elektriny v špičke.
[align=center]Obrázek[/align]
Blížime sa k daľšej zastávke - je ním mestečko Verócemaros. Prirážame k brehu pri nábrežnej reštaurácii, zaujímame miesta a objednávame ...
[align=center]Obrázek
Obrázek[/align]
... samozrejme, ja si dávam Halázslé. Tak ako väčšina členov expedície, ktorá patrí medzi znalcov miestnej kuchyne.
Po obede a následnej malej matematickej rozcvičke v podobe spoločnej úhrady útraty, sme opäť na vode. Stretávame oneskorený Grabner, ktorého posádke Denis popisuje o čo práve prišla.
[align=center]Obrázek[/align]
Dunaj je po miernom zrýchlení toku za Nagymarosom zase pomalší a širší. Ako na nasledujúcom obrázku vidno, nie sme jediní, ktorí sa pri vysokom stave plavia ďaleko od bójkami vyznačenej plavebnej dráhy.
[align=center]Obrázek[/align]
Páčilo sa mi, ako si expedičné jadro spríjemňovalo plavbu občasnou tvorbou spriahnutého súlodia, ktorého pohyb bol ponechaný riečnému prúdu.
[align=center]Obrázek[/align]
Červík produkoval dávno zabudnuté songy, posádky sa navzájom ponúkali chutnými mokmi, nálada úžasná - proste taká ako na splave v dobrom počasí má byť.
[align=center]Obrázek[/align]
Pripája sa aj Grabner s chlpatým členom na najlepšom fleku v strede lode.
[align=center]Obrázek[/align]
Kapitán z okoloplávajúceho hasičského špeciálu nás sleduje triedrom ...
[align=center]Obrázek[/align]
Nič netrvá večne, prúd nás zanáša k stavenisku nového diaľničného mosta na predmestí Budapešti, takže rozpájame súlodie a opäť nahadzujeme stíchnuté stroje ...
[align=center]Obrázek[/align]
Diaľničný obchvat Budapešti sa nám pri cestách do Chorvátska bude veľmi hodiť, už aby bol hotový!
[align=center]Obrázek[/align]
Nasleduje rekonštruovaný železničný most, krátka zástavka na doplnenie paliva v maríne Wiking na 1651,5km (popíšem podrobnejšie pri spiatočnej ceste) a plávame priamo do centra mesta povedľa ostrova Margit sziget, popod most Margit híd pred budovu parlamentu.
[align=center]Obrázek
Obrázek
Obrázek
[/align]
Podplávaním reťazového Láncz hídu opúšťame centrum mesta, vedľa je kopec Gellért, z ktorého 20.8.2008 tradične odpália veľkolepý ohňostroj (ak to zase nedajbože, počasie neprekazí). Za nami sa rútiť vidno Denisov kabriogumák.
[align=center]Obrázek[/align]
Zoradení opúšťame Budapešť.
[align=center]Obrázek[/align]

Po pár kilometroch industriálneho pobrežia sa krajina vracia k dunajskému kľudu a romantike.
[align=center]Obrázek
Obrázek[/align]
Spontánne ovplyvnení tou romantikou, pokorne vypíname stroje a spájajúc sa do lodného spolku vznešene a rozvážne plynieme s prúdom rieky popod majestátne prevesené káble vysokého napätia ...
[align=center]Obrázek[/align]
Zdá sa že samoľúbosť prejavená tým, že poniektorí (zaslúžilých členov tohoto cteného fóra ako zreteľne vidno, nevynímajúc) nazývajú autá či lode svojím menom či nickom, kvitne (okrem hrdze vplyvom zanedbanej údržby) aj na Dunaji - dokonca sa dotyčný pri písmomaľbe o jedno písmenko akosi prepočítal. Nabudúce pred dôležitou prácou odporúčam aspoň o jedno pivko menej ...
[align=center]Obrázek
:mad: :whist:
Obrázek[/align]
Kompa pripravená na plavbu. Toto zvláštne plavidlo nie je - ako by sa zdalo - výsledkom improvizácie miestneho kováča, ale zavedeným typom kompy na celom maďarskom toku Dunaja.
Keďže sa slnko chýli k obzoru, treba sa nám obzerať po vhodnom fleku na zakotvenie ... tento celkom ujde:
[align=center]
Obrázek
Obrázek
Obrázek
[/align]
Únavu po celodennej plavbe po doplnení živín a tekutín spoľahlivo eliminuje červíkova gitara a dobrá nálada - no a na záver príjemný spánok na brehu rieky.
[align=center]Obrázek[/align]
Ráno je pre nás trochu smutné, opúšťame skvelú partiu. :cry: :cry: :cry:
Lúčime sa, prajeme všetkým bezpečnú plavbu na zostávajúcich 1590km k Čiernemu moru. Otáčame loď proti prúdu a začíname odkrajovať prvé z 275. kilometrov naspäť do Bratislavy.
[align=center]Obrázek[/align]
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř srp 13, 2008 7:59 am

Při pohledu na všechny fotky Vám trochu závidím ten Dunaj. Jenom při poznámce o romantice gabčíkovských pralesů jsem si
vzpomněl na rok 1964, když jsem jako mladý voják s PV3S šest týdnů na Žitném ostrově zachraňoval co se dalo. Celý život mám
před očima stovky plavajících nafouklých chcíplých krav, ovcí, prasat a lidí sedících týden na střechách hroutících se domů. A ten
strašný sladký smrad smrti, kterého jsme se dlouho nemohli zbavit. Těmto lidem ta romantika určitě nepřipadala lákavá. I povodeň
v Praze v roce 2002 jakkoliv byla hrozná, proti tomu byla menší.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

čistota vody v Dunaji

Příspěvekod Renda » stř srp 13, 2008 8:48 am

Jak hodnotíte čistotu vody v Dunaji? Na fotkách to vypadá dost kalné. :?
Mnohem víc než Vltava... koupete se v tom?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » stř srp 13, 2008 9:12 am

Zakalenie bolo prirodzene vyššie v dôsledku vysokého stavu a veľkého prietoku. Nie je to však zdravotne závadné, kúpali sme sa bez problémov.
Voda za normálneho stavu, hlavne v ramenách kde nie je silný prúd nebýva kalná a na kúpanie príjemnejšia aj kvôli lepšiemu prehriatiu.
Oproti minulosti spred 20/30 rokmi, keď sa bežne na vode vyskytovali masné oká alebo plávajúce nechutnosti v dôsledku absencie komunálnych čistiarní, je teraz situácia oveľa priaznivejšia.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Renda » stř srp 13, 2008 11:15 am

to Milos: Měřil jsi hodinovou spotřebu Tvého "Mekouše" s 50HP při úsporné plavbě ve skluzu (žádné honění na plný plyn)?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř srp 13, 2008 11:33 am

Chlapi, při vší úctě k vašim výkonům a v podtextu trochu závisti že jsem se tak pěkné akce nezúčastnil:
To ohniště, to je naprostá katastrofa, hrůza, děs. Možná poznamenaný skautskou výchovou a trampským staromilským duchem, to nedokážu zkousnout. Ukázat to našemu stařičkému skautskému vedoucímu, tak s ním jebne a máme po něm.
:thmbdn: :smash: :gun: :ambulance:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host