Plavba po Dunaji

Dunaj v celé své délce a ve všech souvislostech...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

david
moderátor
Příspěvky: 5079
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 119
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř zář 10, 2008 10:25 pm

halladin píše:Vždyť píšu :-) Jen ho tam dostat :-)
Ale že to máš až tak veliký jsem nevěděl. :D

No já to ještě někdy jednou zkusím po proudu s kajutovou plachetničkou. Ale tentokrát sám, bez doprovodu, který spěchá. Pěkně pomaloučku, bez plánu, a co nejčastěji zastavit.


Jo, jo ideální stav, držím palce. Taky mám po štrekách hodně míst kde se mi dosud nepodařilo zastavit.

Náhodou, neuvažjete někdo o Mělnickém, nebo Žernoseckém vinobraní - stejný termín konec září?
No jo, já vím, zase off topic
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř zář 10, 2008 10:57 pm

david píše:teda tu plavbu po Dunaji ti Denisi docela, ne docela, ale moc závidím. Že bych si taky opatřil gumák :? já takhle jako jeden z prvních a i první, probádával jezera a kanály bývalého NDR, ale to už je dáááááááááááááávno. :hmm: :(

Ja som dosť citlivý na uši, nemám rád hlasnú hudbu a pod., ale ten neustáli hukot motoru, ubiehajúca krajina a množstvo vody okolo bolo fascinujúce. To čistý jachtári -plachtári nemôžu pochopiť. Ale človek tiež nemusí chápať všetko na tom svete. Mojím cielom nebolo byť prvým kto prejde na gumáku v sklze po Dunaji do Čierneho mora, ale skôr ukázať že pekné a hodnotné plavby sa dajú robiť aj na peťročnom gumáku s ešte starším motorom.
Akurát rozmýšlam akú plavbu spraviť na budúci rok a váham či si gumák nechať, alebo ho predať a kúpiť niečo večšie. Dopracoval som sa k 50k dvojtaktu Tohatsu s priamym vstrekom. Loď ešte nie je úplne jasná, ale mala by to byť kajutovka 500-550cm, samozrejme čo najlahšia. Kajutovka šetrí denne 2-3 hodiny času, pevné dno umožňuje jazdiť aj vtedy keď s gumákom končíš a 50 k motor má na 100 km spotrebu 20 l, presne tolko ako môj 15 k motor.
Ale ak by som išiel do Fínska, tak gumák by bol z hladiska prepravy autom asi ideálny čln.
Na jazdenie po Dunaji je gumák tiež v pohode, kajuta nie je nevyhnutnosťou, ale ak jazdíte ako ja, teda dosť, tak fúkať gumák po desiaty krát už ide na nervy. A ak ho mať na podvozku, tak je potom lepší už pevný čln. Výber člnu je večná dilema a neustály kompromis.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř zář 10, 2008 11:08 pm

Denisi, já se z tebe picnu :-)
Co špekuluješ ? Vždyť kajutovku máš rozdělanou, mám dojem, že jsi něco říkal i o rozdělaném motoráčku, takže vlastně to potřebuješ oboje jen dodělat, ne ? No, ale asi ani jedno nebude na 50 HP, to je fakt.
Ty ten gumák foukáš ručně, respektive nožně ?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv zář 11, 2008 1:12 am

david píše:
halladin píše:Mám :-)

Ale je to různé. Rychlost proudu na Dunaji dost kolísá. Alespoň na německo rakouské části. od 9 km/hod po jeden až 0.
Co máš za loď ?


Davide, Dunaj je pro motoráky ideální. Jen ho tam dostat.


:hmm: 8 tun a 3,75 šířka se stěhuje po silnici dost blbě, navíc nemám rád pozemní transporty ani jeřáby. to radši gumák a trochu romantiky bez kajuty a splachovacího WC. ostatně jsem tak jezdil 3O let. nebo že bych to v důchodu objel přes kanál Rýn - Dunaj? To by byla plavba!!!


No, to zase není davide tak úplně blbej nápad.
Ty by jsi to s tím motorákem zvládl. ;)
Kdysi jsem o tom také uvažoval. Ale šest koníků na motoru není proti proudu Rýna, nic moc.
Tak to vezmu raději po proudu, do Marsey. Jih je jih. :whist:
alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv zář 11, 2008 8:53 pm

A čo mám robiť keď si Červík ide kúpiť 6m gumák s laminátovým dnom a 90 k motorom!!!?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv zář 11, 2008 9:08 pm

Takže červík si kupuje gumák s pevným dnem, tak ty si pořídíš rovnou kajutovej motorák ? :-)
No jo, co teď s tím 50 koňovým motorem, když už ho máš....
Zkus červíka ukecat, ať si koupí něco jako Tvého Hartleye, a nekupuje ten gumák ;)
Vyjde tě to laciněji :D
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát zář 12, 2008 9:15 pm

Ten 50 k ešte nemám, Červík sa ukecať nedá, takže uvidím, nemali by to byť preteky v zbrojení :D . Mne v pohode stačí čo mám, ale ak by som mal silnejší motor, tak ma pustia bez problémov do komory v Gabčíkove. Tiež by som mohol splaviť Maďarský úsek, speť domov to vykĺzať a nemusím zháňať odvoz. Keď je blbá predpoveď počasia / občasný dážď s možnosťou búrok/ tak sa ti s gumákom moc nechce, tých výhod je tam podstatne viac a istotne to stojí za úvahu.
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » sob zář 13, 2008 8:04 pm

A proč nejde vyklouzat Maďarský Dunaj s tím co máš?
Dneska jsem byl z Čuňova po most v Haiburku, proti proudu to jelo 30 a po proudu byla maximálka (asi u Děvína) 44km/hod.Byl to překvapivě dobrý den i přes nepříznivou předpoveď.

Danda
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » sob zář 13, 2008 9:37 pm

No, dando,
asi jsi neměl na lodi stan, spacáky, kastroly a zásobu potravin.atd atd...
Ale Denisi, těch tvých 15 koníků není strop pro Tvou 390-ku.....
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon zář 15, 2008 6:33 pm

Z nášho oblúbeného východzieho miesta, t. j. z Medveďova je do Moháču 360 km. Proti prúdu plne naložený, pri rozumnej spotrebe, dosiahnem priemernú rýchlosť asi 20 km/hod. Do úvahy okrem váhy treba brať aj možný protivietor a vlny od vetra a lodí čo má vplyv na rýchlosť. Teda čistý čas je 18 hodín jazdy. Ak sa budeš hnať, tak je to na 3 dni a ak si to chceš užiť tak je to na 5 dní. Bez naháňania je človek na dovolenke schopný vyraziť tak o 10.00 a zatáboriť je dobré cca o 17.00 hod, to je zhruba 7 hodín, do toho nejaká kúpačka a je to. Na motorovanie ti zostane 4 -5 hod. denne. Teda dole pôjdem 4 dni a hore 5 dní, to je týždeň úplne naknap.
Druhý aspekt je spotreba. Tá moja 15 k dvojtaktná Yamaha je super motor, váži len 36 kg, olej 1:100, spotreba nizka ak jazdíš len tak hore dole. Ale ak ideš na dlhú jazdu tak ten dvojtakt si jednoducho cúcne. Počítam že taká plavba Medveďov - Moháč a speť by bola za 160 l. Ale takú spotrebu máš aj s 50 k motorom s laminátovým člnom 4-5 m dlhým. Pri podstatne rýchlejšej plavbe a podstatne vyššom komforte plavby.
A do tretice treba brať v úvahu aj možných spolujazdcov, kamarátov s ktorými ideš na dovolenku, nemôžeš jazdiť 20-25 ak ostatný jazdia 40-50. Vtedy máš len tri možnosti, ísť sám, vymeniť kamarátov, alebo vymeniť čln. :)
Je tu ešte možnosť nechať si gumák a vymeniť motor. Mám vytypované tri motory, štvortakty 15 k Suzuky, 20 k Honda, 25 k Yamaha. Ale pri Honde a Yamahe by som už musel ísť s gumákom na podvozok. Tie motory sú už totiž dosť ťažké a 50 kg motor už jednoducho nevládzem nosiť v náručí. A ak ísť s člnom na podvozok, tak už nie s gumákom , ale niečo pevnejšie, laminát, alebo preglejku. A keď silnejší motor, tak mi vychádza to 50 k Tohatsu pretože sa teraz predáva za 4000,-Euro. :?
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pon zář 15, 2008 6:53 pm

Denis píše:Z nášho oblúbeného východzieho miesta, t. j. z Medveďova je do Moháču 360 km. Proti prúdu plne naložený, pri rozumnej spotrebe, dosiahnem priemernú rýchlosť asi 20 km/hod. Do úvahy okrem váhy treba brať aj možný protivietor a vlny od vetra a lodí čo má vplyv na rýchlosť. Teda čistý čas je 18 hodín jazdy. Ak sa budeš hnať, tak je to na 3 dni a ak si to chceš užiť tak je to na 5 dní. Bez naháňania je človek na dovolenke schopný vyraziť tak o 10.00 a zatáboriť je dobré cca o 17.00 hod, to je zhruba 7 hodín, do toho nejaká kúpačka a je to. Na motorovanie ti zostane 4 -5 hod. denne. Teda dole pôjdem 4 dni a hore 5 dní, to je týždeň úplne naknap.
Druhý aspekt je spotreba. Tá moja 15 k dvojtaktná Yamaha je super motor, váži len 36 kg, olej 1:100, spotreba nizka ak jazdíš len tak hore dole. Ale ak ideš na dlhú jazdu tak ten dvojtakt si jednoducho cúcne. Počítam že taká plavba Medveďov - Moháč a speť by bola za 160 l. Ale takú spotrebu máš aj s 50 k motorom s laminátovým člnom 4-5 m dlhým. Pri podstatne rýchlejšej plavbe a podstatne vyššom komforte plavby.
A do tretice treba brať v úvahu aj možných spolujazdcov, kamarátov s ktorými ideš na dovolenku, nemôžeš jazdiť 20-25 ak ostatný jazdia 40-50. Vtedy máš len tri možnosti, ísť sám, vymeniť kamarátov, alebo vymeniť čln. :)
Je tu ešte možnosť nechať si gumák a vymeniť motor. Mám vytypované tri motory, štvortakty 15 k Suzuky, 20 k Honda, 25 k Yamaha. Ale pri Honde a Yamahe by som už musel ísť s gumákom na podvozok. Tie motory sú už totiž dosť ťažké a 50 kg motor už jednoducho nevládzem nosiť v náručí. A ak ísť s člnom na podvozok, tak už nie s gumákom , ale niečo pevnejšie, laminát, alebo preglejku. A keď silnejší motor, tak mi vychádza to 50 k Tohatsu pretože sa teraz predáva za 4000,-Euro. :?


proc ty skoky mezi znackama motoru ... co 5 konu to jina znacka? :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon zář 15, 2008 7:22 pm

15 k Suzuky je najlahší motor vo svojej triede, váži cca 43 kg a ešte ako tak ho dokážem nosiť. Pre mňa je to jediná reálna náhrada za môj dvojtakt. Ale tých 15k nie je bohviečo a principálne to nerieši situáciu. 20 k Honda je excelentný motor, zasa najlahší vo svojej triede ale jeho 48 kg je už za hranicou toho čo som schopný nosiť. Gumák 380-400 cm s ním jazdí ako búrka, spotrebu má o 25 %menšiu ako môj dvojtakt. 25 k Yamahu vyhodnotil nemecký časopis BOOT ako najlepší motor vo svojej kategórii, spotrebu má ako 20 k Honda, ale výkonom je zasa o jedno poschodie ďalej. Jednoducho každému výrobcovi sa podarí nejaký motor najlepšie, ale nie všetky. Medzi najlepšími sa štandartne pohybujú Suzuky /Johnson/, Honda, Yamaha. Samozrejme je to len môj názor.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon zář 15, 2008 7:56 pm

Hm, Denisi, jací jsou to kamarádi, když ti nepomůžou na společné dovolené přenést kousek jeden motor ? Já si myslím, že by ochotně pomohli.......

Vozík je ale dobrá věc......už kvůli tomu, že nemusíš furt foukat...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon zář 15, 2008 8:49 pm

Však nechodím len na dovolenku a predsa nemôžem byť odkázaný na to aby mi vždy niekto pomáhal. Aj s praktického hladiska je to tak, že skoro vždy prídem inokedy ako ostatný a nie vždy odchádzame spolu.
Mať lod na vleku, to má spústu výhod. Minule som si to stopol, aj keď nafúknutie gumáku bežne zvládam od 15 do 30min, tak kompletné nabalenie lode vrátane odparkovania auta trvá 60min a to kmitám jak barevný. Loď na podvozku, to je tak do 20 min aj s odparkovaním auta.
Najhoršie je že starnem, blbnem a zabúdam, ale keď to máš napakované stále v lodi a na podvozku, tak môžeš zabudnúť tak akurát kúpiť pivo, a to je lahko riešitelné v Medveďovskom minisupermarkete. :D
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » pon zář 15, 2008 8:57 pm

Nevin , nevim ja laminaťák levně prodal, nechtělo se mi jezdit pomalu po cestach, tak velkej člun bude s výbavou něco vážit, budeš omezenej jen na dobrý sjížďáky, nebo budeš muset pořídit 4kolku a ta spotřeba za rychlou jízdu se silnějším motorem bude vyšší.
S podvozkem musíš na technickou, platíš pojištění, já budu radši jezdit pomalu, kochat se
a budu mít míň starostí, ale je to každýho volba.A ještě jadna věc, většinu roku Ti ta kráska na podvozku bude někde překážet.
hodně štěstí
Danda
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon zář 15, 2008 9:00 pm

Čím foukáš, denisi ?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7074
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon zář 15, 2008 9:26 pm

Ja viem Dane, je to večné dilema, každé plavítko má svoje výhody a nevýhody. Teraz riešim v prvej rade budúcoročnú dovolenku vo Fínsku a ako a s čím tam ísť. Na 90% sme rozhodnutý s manželkou pre Fínsko, aj keď pôjdeme sami. Ale týždeň po Dunaji do Moháča by som si dal, ak bude pekné počasie. Je možné že budúci rok budem ešte po Dunaji jazdiť na gumáku aj keď som začal na štichpróbu stavať malý preglejkový čln 420 cm.

A ako bolo Dane, išiel si z manželkou? Loď si spúšťal na Jaroveckom ramene / ako minule/?, prebehol si sa aj po priehrade?
Fúkam ventilátorom a na tlak dofukujem ručnou pumpou.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon zář 15, 2008 9:38 pm

tataS tu doporučoval mašinku Bravo Superturbo BST 12 HP - a je fakt dobrá.
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » pon zář 15, 2008 10:49 pm

Byl jsem se ženou a druhá loď byl podobný gumák, akorát s pevnou podlážkou.
Trochu moc foukalo, ale jinak to bylo fajn, akorát jsem si pak uvedomil, že sme z toho udelali závod. Jeli skoro pořad naplno, s jedinou zastávkou na Děvíně.Proti průměru z moře, byla i spotřeba o trochu vyšší, cca 4,2l/hod, při průměrné rychlosti 30km/hod.
U Děvína byl docela slušnej proud.
Ještě k té lodi - já si myslím, že to chce buď loď na bydlení, se stojnou výškou, akdyž se s takovou obludou nechceš otravovat, tak pak jsou nejlepší co nejmenší problémy a to si myslim, že je gumák s motorem co člověk sám unese a neni na nikoho odkázanej
danda
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte zář 16, 2008 9:23 am

Ahoj, pěkná debata. Dando zdravím Tě, doufám, že jste měli pěkné léto.
Danda má asi recht. Přijede k vodě, v pohodě nachystá člun a vyrazí na pěkný celodenní výlet i se svoji drahou polovičkou. Když je špatná předpověď, tak výlet odloží.
Do Bělehradu po Dunaji se nechystá, takže Denisovy úvahy jdou mimo něj.
Pro mě je naopak volba jasná pro kajuťák. Kvůli delším cestám. Lehký, cca 5 - 5,5 metrový, chytře vybavený. Dá se v pohodě tahat třeba za Oktávkou.
Nikdo tady nezmínil problém s deštěm. Letos jsme měli naštěstí pěkné počasí.
Kdyby ale pršelo, tak třídenní déšť gumákovou výpravu zlikviduje. Třeba někde v Kozloduji.
O komfortu na cestě ani nemluvím. Můžeš si za plavby kdykoli protáhnout kosti, něco v klidu přečíst, trochu zdřímnout, připravit si něco k snědku, nebo dokonce ČAJ :).
Když pojede někdo do Finska, může spát pohodlně v lodi už po cestě, pěkně v přírodě. Když chce. Úspora vydá na část benzínu a poplatky. Libor tady někde pěkně glosoval, že dovolená začíná už na cestě. Může to být přece taky pohoda.
Když začne pršet, manželé v kajutě si zábavu najdou, ale na gumáku?
A když prší dlouho, táta vezme pláštěnku a doveze rodinu kam třeba, máma může v suchu kajuty naříkat nad pokaženým výletem, a tátu očkem pozorovat.
Malý záložní motorek dílo dokonalosti završí. Můžeš se vydat bez obav kamkoli. Pokud ale jeden vůbec kdy vypluje. Jak (na)říká ficcus. :)
Pěkný den, teista
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte zář 16, 2008 3:16 pm

Dobrá úvaha, teisto.
potřeby jsou různé. A i různé možnosti.. Pokud jsi u Dunaje, nebo alespoň u Vltavy, je to poněkud jiné, než my chudáci na Moravě... ;)
A pak ten Nerudovský problém.....

A ekonomický problém - kolik člověk může, nebo chce investovat, aby mohl plout nejen po, ale i proti proudu.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte zář 16, 2008 3:55 pm

Z Moravy do Finska či Paříže je to stejně daleko jako z Mělníka.
Pokud je pořádný, bezpečný a pohodový výlet na více dnů a trochu dále od domova účelem mého počínání, pak se tomuto účelu přizpůsobím, jinak to asi nedopadne nejlíp.
A když vidím, že na to nemám, (peníze, čas, náturu, odvahu, podmínky ...) tak si najdu jinou zábavu.
Protože o zábavu tady přece jde. :D
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte zář 16, 2008 4:20 pm

To jistě, teisto.
Já měl na mysli něco jiného...
Chceš být u vody dejme toku každej ( každej druhejj) víkend, anebo Ti stačí jen dovolená během roku, kterou strávíš u vody, a na lodi ?
Chce se ti investovat relativně dost peněz do těch 14 dnů, až měsíce ?
Anebo si vybereš variantu, která ti umožní být u vody častěji ( na přehradě v okolí).
Já dávám přednost tomu častějšímu, i když se mi to letos moc nepovedlo.
Takže kompromis Atol na přehrady, a menší gumák na výlety někam trochu ( ne moc) dál
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte zář 16, 2008 4:33 pm

Věřím, že si rozumíme. 8)
ahoj teista
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » úte zář 16, 2008 8:16 pm

Ja to beru ze skušenosti, v mládí sem jachtil na mořským koníku(něco jako atol) a po zkušenostech balaton, jadran i pevnost železné opony jsme testovali, zajeli jsme na den do Itálie samozřejmě bez námořní mapy, ale už tenkrát jsem se rozhodl, že něco tak malýho už nikdy.Z pohledu řeky, přirazíš na pláž s větším kajuťákem a škrábeš se někam dolu, pak něco zapomeneš, škrábeš se nahoru, to aby si pak jezdil jen po marínách, protože vystoupit někde kde není molo je moc obtížný, mluvím jen za sebe jsem línej, ale je to taky pohled. Já bych nejraději jezdil od kempu s chatkama k dalšímu kempu,nebo penziónu a kdyby bylo nejhůř tak postavit stan.
danda

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů