Plavba po Dunaji
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Denisi, v inzerátu uvádějí 4- 20kw
Ale nezdá se mi to - rybářskou loď si představuju jinak.
Ovšem - nejsem takovej znalec , aby můj názor byl bůh ví jak směrodajný.
ale tohle je cenová bomba
http://www.lode.cz/lodnibazar/include/b ... s/6661.jpg
Prodám motorový člun Fletcher, červený, pro 4 osoby, délka 4,20 m, šířka 1,60 m, motor přívěsný Mercury 40 PS. Cena 60.000,-Kč.
Ale nezdá se mi to - rybářskou loď si představuju jinak.
Ovšem - nejsem takovej znalec , aby můj názor byl bůh ví jak směrodajný.
ale tohle je cenová bomba
http://www.lode.cz/lodnibazar/include/b ... s/6661.jpg
Prodám motorový člun Fletcher, červený, pro 4 osoby, délka 4,20 m, šířka 1,60 m, motor přívěsný Mercury 40 PS. Cena 60.000,-Kč.
to tatas: lodka je to pekna, taku si zozeniem, az ma doma vsetci nastvu a budem tam zit
uz som rozmyslal aj nad takymto niecim, rozoberali sme to s mladym cele leto a usudili sme, ze otvoreny cln by nam viac vyhovoval, prave kvoli tomu, ze 95 % vsetkych jazd bude v peknom pocasi, ked nas to taha na vodu. Skoda, ze nie sme rybari, to by bolo na viacdennu rybacku so synom viac nez idealne.
Ta moja co som si vybral vazi polovicu, da sa na to dat az 30 K motor, aj ked by ma uspokojil aj mensi...

uz som rozmyslal aj nad takymto niecim, rozoberali sme to s mladym cele leto a usudili sme, ze otvoreny cln by nam viac vyhovoval, prave kvoli tomu, ze 95 % vsetkych jazd bude v peknom pocasi, ked nas to taha na vodu. Skoda, ze nie sme rybari, to by bolo na viacdennu rybacku so synom viac nez idealne.
Ta moja co som si vybral vazi polovicu, da sa na to dat az 30 K motor, aj ked by ma uspokojil aj mensi...
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Len aby to nebola časovaná bomba
Na účely turistiky absolútne nevhodná.
Ta rybárska je pekná a takmer ideálna, ale 25 k je málo. Oproti Cortine má nižší bok, teda musí byť lahšia, ale prečo len 20 kW? Pri dvoch osobách, motor, 100 l benzínu, 20 l vody, basa piva, 5 l vína, spacáky, oblečenie, jedlo a pár táborníckých doplnkov a ste na 600-700 kg. To by ten motor išiel na plný kotel. Ten motor je slabý aj na Tálinský rybník. Malo by to mať motorizáciu na min 40k.

Ta rybárska je pekná a takmer ideálna, ale 25 k je málo. Oproti Cortine má nižší bok, teda musí byť lahšia, ale prečo len 20 kW? Pri dvoch osobách, motor, 100 l benzínu, 20 l vody, basa piva, 5 l vína, spacáky, oblečenie, jedlo a pár táborníckých doplnkov a ste na 600-700 kg. To by ten motor išiel na plný kotel. Ten motor je slabý aj na Tálinský rybník. Malo by to mať motorizáciu na min 40k.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Jasně, ale 40 koní motor. Samozřejmě záleží, jak starej, a v jakem stavu.
Ostatně, - je to pro čtyři, a pokud se vyhodí zadní sedadla, nebude to horší, jako ten malej motorák, co s vámi plul loni po dunaji.
Pokud to má být loď především rybářská, pak už ta rychlost není tak důležitá.
Ale u rybářské lodi bych představoval větší prostor v kokpitu.
Ostatně, - je to pro čtyři, a pokud se vyhodí zadní sedadla, nebude to horší, jako ten malej motorák, co s vámi plul loni po dunaji.
Pokud to má být loď především rybářská, pak už ta rychlost není tak důležitá.
Ale u rybářské lodi bych představoval větší prostor v kokpitu.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Já osobně si myslím, že to záměrně dělali v této velikosti a váze. S touto váhou se to dá tahat i za menšími auty na nebržděném
přívěsu a tím to udělat přístupné více lidem. Pro rybáře je motor 25Hp zbytečně drahý, silný a těžký, těm stačí podstatně slabší pro
ježdění na přehradách. S tímhle by se dalo jet na ryby i na sever třeba do Norska kam jezdí stále více rybářů. Na jih na rychlejší
toky (Dunaj) tolik lidí nejezdí.
přívěsu a tím to udělat přístupné více lidem. Pro rybáře je motor 25Hp zbytečně drahý, silný a těžký, těm stačí podstatně slabší pro
ježdění na přehradách. S tímhle by se dalo jet na ryby i na sever třeba do Norska kam jezdí stále více rybářů. Na jih na rychlejší
toky (Dunaj) tolik lidí nejezdí.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Rybári sú chudobný a aj bohatý. Ten chudobný si nekupuje čln s motorom a ak predsa, tak nie nový. A ak má na nový kajuťáčik s 20 k motorom, tak potom má aj na 30 k motor. Na mori, najme na severe potrebuješ výkonný motor, prúdy tam dosahujú rýchlosť ako na rieke. V každom prípade je to škoda a prídu o rad potencionálnych zákazníkov.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Souhlasím s tebou ale co já znám ty co jezdí na sever, tak spíše na jezera a tam těch proudů moc není. Většinou si vozí 3m gumáky
a 5Hp motory, které nejsou tak drahé a spí na břehu ve stanu. Většina z nich sní o něčem takovémhle. V posledních letech začínají
jezdit i do Španělska ale ne na moře, spíše na jezera a řeky do hor. Jezdí různými mikrobusy a na střeše mají čluny. Tak by nebyl
problém jej zapojit za ně.
a 5Hp motory, které nejsou tak drahé a spí na břehu ve stanu. Většina z nich sní o něčem takovémhle. V posledních letech začínají
jezdit i do Španělska ale ne na moře, spíše na jezera a řeky do hor. Jezdí různými mikrobusy a na střeše mají čluny. Tak by nebyl
problém jej zapojit za ně.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7495
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Cortina je o 10 percent širšia, má vyšší volný bok možno aj o 30 cm, teda je objemnejšia a váži len o 70 kg viac, má 420 kg versus 350 kg rybárska. ALE unesie motor 60 koní !!! Do 750 kg môže byť nebrzdený vlek, ale akonáhle sa to blíži k 700 g je lepšie mať brzdený. S Cortinou sa do 750 kg s odrenými ušami vojdeš, teda je možný tiež nebrzdený. Cenové porovnanie 130.000,-Českých voči 17.000 Polským neviem presne kolko je, ale od oka je to skoro rovnako.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Denisi,
počítá se váha všeho zavěšeného..
Můj Atol má v papírech 250 kg ( dnes to neplatí ) , vozík váží tuším 180 kg. Celkem tedy 430 - a za favorita s limitem 400 kg to už nepověsím. No a nerez zábradlé, motor atd... A jsem hned přes 500....
Okttávia má limit 700 nebrzděný, 1300 brzděný. Každé auto má jiné limity....
Takže - když má motorák 350, dejme tomu zase 180 vozík, motor50 kg - a jsi skoro na 600 kg....Akdyž naložíš něco navíc. máš problém se vejít do těch 700 kg u Oktávky.
pokud zesílíš konstrukci, abys mohl přidat 10 hp....
Dostaneš se nad 700, a přecházíš na na brzděný přívěs, což znamená minimálně 10 000 za vozík navíc...
u téhle rybářské lodi mají být nádrže na ryby ve dně, takže ta loď bude vlastně těžší o váhu vody, ovšem , co to bude znamenat...
počítá se váha všeho zavěšeného..
Můj Atol má v papírech 250 kg ( dnes to neplatí ) , vozík váží tuším 180 kg. Celkem tedy 430 - a za favorita s limitem 400 kg to už nepověsím. No a nerez zábradlé, motor atd... A jsem hned přes 500....
Okttávia má limit 700 nebrzděný, 1300 brzděný. Každé auto má jiné limity....
Takže - když má motorák 350, dejme tomu zase 180 vozík, motor50 kg - a jsi skoro na 600 kg....Akdyž naložíš něco navíc. máš problém se vejít do těch 700 kg u Oktávky.
pokud zesílíš konstrukci, abys mohl přidat 10 hp....
Dostaneš se nad 700, a přecházíš na na brzděný přívěs, což znamená minimálně 10 000 za vozík navíc...
u téhle rybářské lodi mají být nádrže na ryby ve dně, takže ta loď bude vlastně těžší o váhu vody, ovšem , co to bude znamenat...
Naposledy upravil(a) halladin dne stř říj 01, 2008 9:35 pm, celkem upraveno 1 x.
- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 541
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Penčice
http://pripluv.ic.cz/cestopisy/dunaj2007a2008.pdf
Tohle čtení znáte? Náhodou jsem na něj narazil, možná by mohlo někoho zajímat.
Tohle čtení znáte? Náhodou jsem na něj narazil, možná by mohlo někoho zajímat.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 511
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 26
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Tak chlapi, minulý týden jsem několikrát přejížděl přes Dunaj, sice po mostech ( Bratislava, Komárno a Budapešť), ale musím podotknout, že každý pohled na tu ohromnou řeku ve mě vyvolával takovej pocit respektu. Já to mám kousek na Labe, na Orlík taky jezdím, ale před každým, kdo se pustí na takovou vodu, smekám. Tak ať se daří. Jirka
- cervik
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 264
- Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
Áno, boli sme na Dunaji , bola paráda, počasie ako vyšité...Zabehával som môj nový čln - Adventure 510 , motor HOnda 90 . Piatok sme vyrazili z Medveďova smer Komárno , ďalej proti prúdu Váhu do Kolárova, tam nášteva vodného mlyna a noclah v stanoch pod prekrásnou hviezdnatou oblohou. Sobota speť do Komárna , protiprúdnou plavbou do Kližskej Nemej , odtial proti prúdu Mošonského Dunaja do TOkaja / HU /. Výborný obed v miestnej krčme,,Matroz" Po obede späť na náš klasický flek na ,,0" - tom km Dunaja. Večer neskutočná opekačka a plány na najbližšiu i ďalekú budúcnosť. Nedela ráno protiprúdna plavba pod VD Gabčíkovo, bufet, pijánko, cigárko, pomalí návrat na r.č. km 1805 - Medveďov.V poobedných hodinách bezproblémové vytiahnutie lodí / 3/ zastávka na Gabovej haciende v Šulanoch a už len krásne spomienky na prví tohtoročný splav .
P. S. najazdili sme cca 283 km, stav Dunaja 530 - 580 , teplota vody 11,7°až 14°vo Váhu. Počasie nádhera ...
P. S. najazdili sme cca 283 km, stav Dunaja 530 - 580 , teplota vody 11,7°až 14°vo Váhu. Počasie nádhera ...
- wasserwolf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Cesta PASSAU - Blava
Mám laminátový 30 let starý 7m kajutový člun se zabudovným naftovým motorem 40kW. Tuto cestu chci podniknout s rodinou + třebas ještě s nějakým dalším člunem. Podotýkám že jedu pouze ve výtlačném režimu, max 12 km/h proti vodě. Už jsme na vodě něco najezdili - Holandsko, Mazury, kolem Elby atd.
Prosím zasvěcené o několik odpovědí na praktické dotazy:
1. Dá se někde v Pasově najít sjezd do vody?
2. Dá se tam někde nechat auto s trailerem - tedy bezpečně?
3. Plavební komory jsou zdarma?
4. Jak prudký proud řeka má?
5. Kde je nejlépe plavbu ukončit a loď vytáhnout?
6. Jak se dostat zpět pro auto do Passau?
7. Dá se někde cestou dotankovat nafta a voda? (Sice mám radius cca 600km, člověk ale nikdy neví)
To jsme my: tak sorry, nepřišel jsem na to jak sem vložit obrázek...
Děkuji za odpovědi, ahoj Pepik Liberec
Prosím zasvěcené o několik odpovědí na praktické dotazy:
1. Dá se někde v Pasově najít sjezd do vody?
2. Dá se tam někde nechat auto s trailerem - tedy bezpečně?
3. Plavební komory jsou zdarma?
4. Jak prudký proud řeka má?
5. Kde je nejlépe plavbu ukončit a loď vytáhnout?
6. Jak se dostat zpět pro auto do Passau?
7. Dá se někde cestou dotankovat nafta a voda? (Sice mám radius cca 600km, člověk ale nikdy neví)
To jsme my: tak sorry, nepřišel jsem na to jak sem vložit obrázek...
Děkuji za odpovědi, ahoj Pepik Liberec
- Neny
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Modra/SR
Bod 6.
Ahoj,možno ti trochu pomôžem z bodom 6! Do Passau premávala proti prúdu Dunaja výletná loď,mám dojem že to bola taká ta rýchla,čo sa jej volakedy hovorilo raketa!No a svojho času plávajúci hotel ale tomu to trvalo 3 dni. Treba si to ale overit na DUNAJPLAVBA-SPED s.r.o
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Pepíku z Liberce,
tuhle trasu jsem dělal loni ( s ukončením v Hainburku.
Pokusím se Ti částečnš odpovědět.
Co se týká sjezdů do vody..
Koukni http://www.slipstellen.info/ Potřebuješ Google Earth, ale na té stránce je odkaz ke stažení.
Sjezd do vody, já si vybral Passau -Ilzstadt, ale když jsme tam byli, byla celá příbřežní ulice uzavřena, a nedalo se tam vjet.
Sjezd na mapě uvedený jako Passau Innenstadt jsem nenašel, alespoň ne vhodný pro mou 5,25 m loďku.
Ale němečtí kolegové z motorářského serveru mi tvrdili, že proti proudu, v oblasti těsně nad MYC Passau ( nad přehradou proti proudu nad Passovem sjezd je, a volný. Pro mě jet proti proudu nebylo možné, měl jsem cyklistický doprovod, a nestihl bych setkání.
V dotyčném jachtklubu ovšem tvrdili, že není, a nabízeli jeřáb.
Já nakonec jel s přívěsem po proudu, a na vodu sjel někde kolem km 2217,5 (pravý břeh)
Byl z kočičích hlav, ale dalo se.
Auto s trajlerem se dá nechat v jachtklubech, nebo autokempinzích - ale placeně.
Řekl bych, že se to nevyplatí, a je lepší si sehnat známého, který obětuje jeden den, a prázdný vozík odveze domů, případně do cílového místa.
Pokud jede větší společnost, a nazpátek by pro auta s přívěsy jelo víc šoférů jedním autem, bylo by to vhodnější, než pro jednoho.
Plavební komory jsou zdarma, píše se o nich
Tady
Rychlost proudu - naprosto různá . Pod přehradou až 9 km/hod, nad přehradou skoro voda stojí (1-2 km za hodinu).
Doporučuju sehnat si tuhle Mapu
Jsou tam jachtkluby, kempingy schémata přehrad a komor, rychlost proudu atd.
Pokusím se Ti částečnš odpovědět.
Co se týká sjezdů do vody..
Koukni http://www.slipstellen.info/ Potřebuješ Google Earth, ale na té stránce je odkaz ke stažení.
Sjezd do vody, já si vybral Passau -Ilzstadt, ale když jsme tam byli, byla celá příbřežní ulice uzavřena, a nedalo se tam vjet.
Sjezd na mapě uvedený jako Passau Innenstadt jsem nenašel, alespoň ne vhodný pro mou 5,25 m loďku.
Ale němečtí kolegové z motorářského serveru mi tvrdili, že proti proudu, v oblasti těsně nad MYC Passau ( nad přehradou proti proudu nad Passovem sjezd je, a volný. Pro mě jet proti proudu nebylo možné, měl jsem cyklistický doprovod, a nestihl bych setkání.
V dotyčném jachtklubu ovšem tvrdili, že není, a nabízeli jeřáb.

Já nakonec jel s přívěsem po proudu, a na vodu sjel někde kolem km 2217,5 (pravý břeh)
Byl z kočičích hlav, ale dalo se.
Auto s trajlerem se dá nechat v jachtklubech, nebo autokempinzích - ale placeně.
Řekl bych, že se to nevyplatí, a je lepší si sehnat známého, který obětuje jeden den, a prázdný vozík odveze domů, případně do cílového místa.
Pokud jede větší společnost, a nazpátek by pro auta s přívěsy jelo víc šoférů jedním autem, bylo by to vhodnější, než pro jednoho.
Plavební komory jsou zdarma, píše se o nich
Tady
Rychlost proudu - naprosto různá . Pod přehradou až 9 km/hod, nad přehradou skoro voda stojí (1-2 km za hodinu).
Doporučuju sehnat si tuhle Mapu
Jsou tam jachtkluby, kempingy schémata přehrad a komor, rychlost proudu atd.
pro wasserrwolfa, Pepu
k bodu 5./ V okolí Bratislavy je dobrých skluzů jako šafránu, jeden se nachází za Slovnaftem viz mapka, je nový, má betonový povrch a dobrý sklon, končí dostatečně hluboko a je volně přístupný. Ta tvá loď bude asi hodně těžká, nevím čím ji taháš, ale myslím že to bude vyhovovat. Než dojedeš pro auto s přívěsem, loď můžeš vyvázat např.tu - kousek po proudu u hráze v Čuňově, je tam ponton firmy XY , stání plavidel mají v ceníku,nechci jim dělat reklamu, jsou na internetu.
S tou fotkou se ještě posnaž!
[img][img]http://img294.imageshack.us/img294/9636/skluzblava.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img401.imageshack.us/img401/8523/kotven.th.jpg[/img][/img]
k bodu 5./ V okolí Bratislavy je dobrých skluzů jako šafránu, jeden se nachází za Slovnaftem viz mapka, je nový, má betonový povrch a dobrý sklon, končí dostatečně hluboko a je volně přístupný. Ta tvá loď bude asi hodně těžká, nevím čím ji taháš, ale myslím že to bude vyhovovat. Než dojedeš pro auto s přívěsem, loď můžeš vyvázat např.tu - kousek po proudu u hráze v Čuňově, je tam ponton firmy XY , stání plavidel mají v ceníku,nechci jim dělat reklamu, jsou na internetu.
S tou fotkou se ještě posnaž!
[img][img]http://img294.imageshack.us/img294/9636/skluzblava.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img401.imageshack.us/img401/8523/kotven.th.jpg[/img][/img]
- wasserwolf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Plavba
Velmi Vám pánové děkuji. To že bych zde možná odpovědi našel, o tom nepochybuji, ale pročítat všech 400 příspěvků v jednom vláknu je trochu mimo rámec volného času mé osoby. 3 syni a loď - to už na surfování po webu moc nezbývá. Tak jsem vlastně jen shrnul do jedného příspěvku, co je asi roztaženo v těch 400 příspěvcích. Moserátoru se omlouvám, že si díky mne způsobil malé fo-paix.
Jet zpět 3 dny lodí je trochu nesmysl. Musím nalézt elegantnější řešení (a levnější). Jistě nejsem první, kdo to řeší a řešit bude. Rychlost proudu 9 km/h mě trochu děsí. Tato rychlost koliduje s mou max rychostí a neumím si představit v případě potřeby řešit mezní situaci.
Za typy, mapy a rady kolem splitů děkuji, nějak se s tím poperu. Co se týče fotek, tak nevím. systém funguje nějak přes veřejný úložiště, ale jak? Nejsem webař, jsem námořník...
Ahoj Pepik.
Jet zpět 3 dny lodí je trochu nesmysl. Musím nalézt elegantnější řešení (a levnější). Jistě nejsem první, kdo to řeší a řešit bude. Rychlost proudu 9 km/h mě trochu děsí. Tato rychlost koliduje s mou max rychostí a neumím si představit v případě potřeby řešit mezní situaci.
Za typy, mapy a rady kolem splitů děkuji, nějak se s tím poperu. Co se týče fotek, tak nevím. systém funguje nějak přes veřejný úložiště, ale jak? Nejsem webař, jsem námořník...
Ahoj Pepik.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Podél břehu Dunaje vede dálnice, anebo alespoň kvalitní silnice, více méně až do Bratislavy. Je to něco kolem 350 km- to se zvládne autem rychle.
Ta varianta, že ti někdo jiný odveze auto domů se zdá nejlepší.
Pokud tam auto necháš, platíš 2 x parkovné, a navíc dopravu z cíle k místu startu..
Rychlost proudu - pokud nepluješ proti, žádnej problém. A ušetříš za benzín
Já to plul s 5 Hp motorem.
Proti proudu by to bylo horší.
Jo - a plavba ve skupině je určitě lepší a taky zábavnější.
Ta varianta, že ti někdo jiný odveze auto domů se zdá nejlepší.
Pokud tam auto necháš, platíš 2 x parkovné, a navíc dopravu z cíle k místu startu..
Rychlost proudu - pokud nepluješ proti, žádnej problém. A ušetříš za benzín

Proti proudu by to bylo horší.
Jo - a plavba ve skupině je určitě lepší a taky zábavnější.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů