Jaký kompresor k nafouknutí gumáku?

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Jaký kompresor k nafouknutí gumáku?

Příspěvekod BRUT » úte zář 25, 2007 5:15 pm

Nevie niekto o nejakom dostupnom kompresore na autobaterku?? najlepsie aj s manometrom?
Videl som to v Imidjexe, ale cena bola strasna.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte zář 25, 2007 8:20 pm

BRUT píše:Nevie niekto o nejakom dostupnom kompresore na autobaterku?? najlepsie aj s manometrom?
Videl som to v Imidjexe, ale cena bola strasna.

Komresoru, ale na co?
Jestli to má být na gumáka tak stačí jakýkoli auto kompresorek s manometrem.
Teda jestli nejou tři stovky moc???
Pozor na přefouknutí. Obrázek
210 Kč i s DPH ;)
alffa
Uživatelský avatar
Fufunka
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 28
Registrován: čtv kvě 31, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Fufunka » úte zář 25, 2007 8:53 pm

Denis> take diky za velice zajimave pocteni!

Na fotkach vypada voda, brehy, plaze az podezrele ciste, coz se pri takove dopravni
tepne (a okolnim zemedelstvi) jako je na Dunaji jevi opravdu zajimave. Muzes tedy prosim trochu popsat jake to bylo s cistotou vody a brehu v "divocine" oproti rekreacnim oblastem jako verejnym "plazim" atd?

Pripadne jak casto a zda vubec clovek na brehu a kotvistich muze narazit na zastrcku
proudu, aby dobil. To je pro nektere z nas elektromaniaky celkem dulezite..
dik
Naposledy upravil(a) Fufunka dne úte zář 25, 2007 9:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte zář 25, 2007 8:58 pm

O gumácích vím naprostý prd, ale o komresorech něco jo. Tím co Alffe nabízíš by se gumák musel foukat tak 24 hodin a kdoví, jestli by se nafoukl. Velký tlak a malý objem vzduchu. To ten Denisův ventilátor je přesně opačný a správný příklad. A úplně nejrychlejší a nejlepší je normální dvojčinná pumpa, co s ní foukáme rafty. Trochu se procvičíš a za pár minut je raft nafouklý. Nikdo na to ještě nezemřel.
Nevím, jestli víte co to je/byla Matylda (S Matyldou po Hindu), ale my jsme ji ve vodáckém oddíle měli. A to bylo něco foukání. Jednou když jsme s ní byli na Váhu jsem coby řidič autobusu dostal nápad, že nebudeme pumpovat, ale nafoukám to kompresorem autobusu. Po hodině tůrování se válce ani nezvedly. Za další hodinu jsme to měli nafoukané ručně.
Tolik asi ke kompresorům. ;)
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte zář 25, 2007 9:38 pm

Baharis píše:O gumácích vím naprostý prd, ale o komresorech něco jo. Tím co Alffe nabízíš by se gumák musel foukat tak 24 hodin a kdoví, jestli by se nafoukl. ;)

No já vím úplný prd o kompresorech ale svůj gumák, s nějakým takovým podobným kompresorkem, nafukuju běžně.
Ani nevykouřím cigárko a je to.
Pravda, není to Matylda. (O.T. Ty znáš Štěrbu? Nebo jak jste přišli k té Matyldě?)
Jinak máš pravdu. Ten ventilátor je rychlejší a hlavně to nepřefoukne :!: je na to přímo určen.
Rozhodně je to lepší řešení. No já ho nemám a dotaz byl na kompresor.
Takže asi tak.
Ten kompresor se musí hlídat. :!: Raději skončit dřív a dofouknout růčo/nožňo.
alffa
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte zář 25, 2007 10:04 pm

Každý máme asi jiné zkušenosti. Já mám už třetí a můžu říct, že třeba náfučku mám rychleji nafouknutou hubou, než tím kopresorkem. Prázdnou pneumatiku to foukalo snad půl hodiny. Poskakuje jak malomocný v posledním tažení, randál že neslyším vlastního slova a nedej bože se chytnout vyústění. To je po půl hodině rozžhavené "doběla".
Ale ty dvoučinné rafťácké ruční pumpy jsou fakt dobré a je čup-šup.
Re OT: Štěrbu jen podle jména, ale měli jsme v oddíle hodně aktivního kamaráda a možná snad on. Kde jsme ji sehnali ani nevím, já měl v oddíle na starosti spíš ten autobus. Je to už víc jak 25 let a měli jsme ji asi pět roků. Dva boční válce, dva vnitřní a spoustu popruhů na stažení.

EDIT: To nebyla přímo ta loď, se kterou se plavili. Ty válce se u nás po akci na Hindu vyráběly a prodávaly. Lodi se pak obecně říkalo Matylda
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Kompresor.

Příspěvekod Ferdinand » stř zář 26, 2007 7:32 am

Mám s tím kompresorem podobné zkušenosti jako Baharis, foukal jsem s tím malý nafukovací člun pro děcka a po 20 minutách motor shořel, a člun nebyl ani způli plný. Hubou... jsem to dofoukl za 10 minut. V Globusu mně to pak vyměnili za malou gola sadu a jsem s ní maximálně spokojený a tento typ kompresorů už nechci nikdy ani vidět jsou na hxxxo. :x
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř zář 26, 2007 9:03 am

Až tak špatný Ferdo zase není. ;)
Jen by se měl používat k tomu účelu, ke kterému je vyroben. Jak už jsem psal, dává vysoký tlak (kolem 10 atm.) - malý objem vzduchu. Je to logické. Ten válec má tak půl deci. Při známých otáčkách a objemu nafukovaných válců by se to dalo i spočítat.
Ale na dofoukání pneu ideální. A když ti někdo vyfoukne pneumatiku, také je to lepší, než dávat reservu.

Na kolik se vlastně fouká takový běžný motorák? 1 -2 atm. ?
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř zář 26, 2007 9:29 am

Jak vidím už mne Baharis předběhl , ale i tak to sem dám.
Je to již dlouho co jsem po maturitě,
ale je to jednoduché, součin tlaku a objemu dává skutečný objem potřeby vzduchu. Příklad, je-li objem plováků 350 l a je předepsaný provozní tlak 3 bary pak skutečný objem vzduchu který musím dostat do tubusů je 1050 litrů při tlaku „0“ barů. Pokud uvedený kompresor má objem válce 50 cm3 x počet otáček motorku za minutu 6000 dostanete teoretický objem vzduchu který dá kompresorek tj.300 l za minutu při tlaku „0“ barů. vynásobte to nějakým koeficientem účinnosti kompr. např. 0,7 a dostanete skutečný minutový výkon tj. 210 l vzduchu při tlaku „0“ baru. Pak jen 1050:210 = 5 minut . Veškeré vstupní číselné hodnoty ( objem válce motorku, otáčky,objem plováků…… atd.) jsem si vymyslel, ale jde o princip. Chtěl jsem jen zamezit nějakým dalším dohadům. Jo a ta účinnost je také velmi podstatná jiná bude u nového kompresorku a jiná u vyběhané mrchy, která byla několikrát do běla. Ty kompresorky jsou myslím samomazné a mají také dánu nějakou životnost a také omezenu dobu nepřetržitého provozu při nějaké teplotě. Nechci se zastávat výrobců, ale ty komresory jsou určeny na použití jen sem- tam jinak mají ležet ve skříni a tomu odpovídá i ta cena. Jinak na takové výrobky mám stejný názor
A nyní ať si každý dosadí a počítá - zákony fyziky jsou jen jedny.
Berty

PS. běžný motorák nefoukám vůbec :good:
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř zář 26, 2007 10:23 am

:admin: Tak jsme ten Denisův topic o plavbě po Dunaji, opět pěkně zaprasili.
Dovolil jsem si to tedy rozdělit. alffa


No tazetel chtěl hlavně nějaké konkrétní tipy.
Takže další alternativy.

AKUMULÁTOROVÝ MOTOREK
999,00Kč (viděl jsem ho i za 925).
K nafukování a vyfukování matrací (včetně akumulátoru). Zdroj akumulátor na dobíjení do sítě 230V. Na jedno dobití vydrží 30 min. Výkon 500L/min, tlak 39 mbar. Součástí výrobku jsou 3 různé adaptéry (trysky pro různé ventily) a textilní obal. Doporučená cena s DPH 999,- Kč.
Obrázek

Další blbůstka:
BATERIOVÝ MOTOREK - výprodej
390,00Kč
Bateriový motorek vhodný k nafukovaní a vypouštění matrací. Zdroj 4D baterie (nejsou součástí výrobku). Vydrží cca 30 min nafukování/vyfukování. Výkon 340L/min, tlak 27 mbar. Součástí výrobku jsou 2 různé adaptéry (trysky pro různé ventily) a textilní obal. Pro optimální výkon doporučujeme použít alkalické baterie. Doporučená cena s DPH 499,- Kč, hmotnost 360 g.
Obrázek

Je to sice na baterky ale do auto zapalovače by se to dalo určo zbastlit.
Najdeš zde:
http://ametyst.ieshop.cz/index.php?main ... cts_id=232


Další tip:
Elektrický obousměrný kompresor s integrovaným akumulátorem umožňující velmi snadné nafukování a vyfukování i bez připojení k elektrické síti
Díky velkému množství rozličných nástavců je vhodný nejen na matrace
Adaptér umožňující zapojení na 12 V do autozásuvky, nebo 220 V
Obrázek
Zde:
http://www.rajsportu.cz/outdoor/593-pom ... abile.html


Na netu najdeš jistě spoustu dalších.
alffa
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř zář 26, 2007 10:23 am

Tenhle kompresorek používám jenom na dofoukání fendrů.A někdy kola.Na člun je to k ničemu.Je žeravej už po půl minutě chodu.Myslím že výrobce udává maximální dobu chodu kompresorku 20 vteřin.Je to fakt jenom na dotlačení.Na foukání člunu mám kompresor,co je přímo namontovanej na motoru lodě.Ale musím nastartovat :D

P.S:Ne ten,co tam stihnul ve stejnou dobu pichnout Alffa.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř zář 26, 2007 11:14 am

Ještě přidám jeden tip.
Mě osobně by se asi líbil nejvíc.
Nemuselo by se nic bastlit (no možná delší kabel) a je to i cenově přijatelné.

Ferrino, POMPA HURRICANE

.. Obrázek

Elektrický obousměrný kompresor, umožňující velmi snadné nafukonání a vyfukování, vhodný nejen na matrace, díky velkému množsví rozličných nástavců, pro různé druhy ventilů. Transformátor umožňující zapojení na 12 V, nebo 220 V.
Cena: 719,-

To Monty,
Jaký kompresorek jsi měl na mysli?

A jaký kompresor máš na tom lodním motoru?
Baharis tady totiž uvádí, že nenafoukl Matyldu ani konpresorem z autobusu.
Pravda Matylda byl kolos, no kompresor z autobusu taky není žádný drobeček.
Tím nechci pánové říct že vám nevěřím. Jen mě zajímá ten Montyho kompresor. :?
alffa
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř zář 26, 2007 11:33 am

To Alffa:Mám v lodi Zetor 30 tříválec a je to kompresor origo na tenhle motor.Je namontovanej přímo na bloku motoru a je poháněn od rozvodů.No a foukám s ním jenom YAM 230S a to netrvá zase tak dlouho...cca komplet do 10 minut.Ale já netlačím ten manipulák podle tlakoměru ale jenom jak to odhadnu.Zodiak MARKII/4.20 m./ foukám vždy ručně.Ale přemýšlím o nějakém kompresoru i na tohle.Ten foukám přesně na tlak a proto,že je to dědeček,tak se musí dofoukávat furt...A u konce to jde pěkně ztuha. :?
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř zář 26, 2007 12:27 pm

Jen tak pro osvěžení
Kompresor „pístový“- pohyb přímočarý nebo „šroubový“- rotační a ještě typ „Wankl“ rotační bez šroubovice. Pokud se v tom točí turbina – oběžné kolo ne kompresor ale dmychadlo .
Jen tak jsem nahlédl na technické hodnoty uvedených kompresorků- dmychadel. Max. tlak 27milibarů a ten druhý 37 milibarů. Na postele a madrace dostačující plně, jen tak pro srandu ta madrace 1x2 m by při nafukování a při přetlaku 0,37milibaru zvedla 7,4 tuny . Prosím řekněte již někdo na jaký tlak se má gumák hustit a od toho se snad odpíchneme a něco vytipujeme.
Berty :hmm:
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř zář 26, 2007 12:53 pm

Toš já nevím,na jakej tlak se to tlačí.Mám origo tlakoměr od Zodiaku a tam hodnoty nejsou.Jenom barevná políčka.Zelené bílé a červené a tak/dělají to Frantíci,takže se divím,že to není i z obrázkama/.Zvlášť na komory a zvlášť na naf.kýl.Tlačí se na rozdílné tlaky. :mad:
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř zář 26, 2007 1:46 pm

berty píše:. Prosím řekněte již někdo na jaký tlak se má gumák hustit a od toho se snad odpíchneme a něco vytipujeme.
Berty :hmm:


Ono to prostě bude u každého gumáku trochu jinak.
Já to mám na svém SEVYLORU T68 také kontrolní značku, něco jako Monty.
V manuálu ty tlaky určitě byli. Kdo ho ale kam zašantročil............. :?
Takže nějakého jednotného tlaku se asi nedopátráme.
Navíc, kompresorem to nafouknu jen tak nějak (bych se nedřel růčo), u vody teprve doladím ruční pumpou.
alffa
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » stř zář 26, 2007 2:01 pm

na mojom gumaku ma byt 3,4 PSI. Teraz tu citam, ze nefukat kompresorom...asi fakt proti prefuknutiu. Ten Denisov ventilator to je co zac, vie niekto?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř zář 26, 2007 2:12 pm

BRUT píše:Teraz tu citam, ze nefukat kompresorom...
Pokud tam tato poznámka je, asi to nebude kvůli přefouknutí. Každý kompresor totiž kromě tlaku vzduchu, produkuje také částice vody a ty mazané také oleje. U kompesorů na stříkání aut a foukání pneumatik se používají mezi výstupem a tlakovou nádobou odlučovače. Možná mají spíše starost, aby se do gumáku nedostaly ropné produkty, které by jej mohly poškozovat zevnitř.....
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř zář 26, 2007 2:36 pm

Baharis píše:
BRUT píše:Teraz tu citam, ze nefukat kompresorom...
Pokud tam tato poznámka je, asi to nebude kvůli přefouknutí.


Ne, ne.
Odlučovače více či méně účinné, mají téměř všechny kompresory.
Je to hlavně kvůli tomu přefouknutí.
Jak jsi sám správně podotkl, kompresor disponuje poměrně vysokým tlakem.
To je právě to nebezpečí.
Ventilátor neboli dmychadlo ten člun nepřefoukne. Nemá dostatečný tlak. ;)
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř zář 26, 2007 3:15 pm

Tak si myslím,že to bude kvůli tomu oleji z kompresoru. Voda nevadí ani zevnitř a dostane se tam i ruční pumpou. Pár kontrolních otázek : Při zvýšení tlaku vodních par klesá co ? Jakým tlakem vstupuje vzduch do plováku když na pumpu tlačím cca. 25 kg a vstupní otvor má plochu cca 4 cm2?
Takže to bude 1.tím olejem- odlučovače jsou více či méně účinné
2. Objemem vzduchu za minutu
Příklad: Je někdo kdo si koupí gumák a má doma kompresor na sbíječku 600 l/min. Jak to dopadne? No- blbě přátelé.Odlučovač až tak nefunguje a než přijde zastavit kohout na kompresoru je po gumáku. Je to jako s tou kočkou v mikrovlnce výrobce se chrání.
Proto buď ruční pumpa nebo dmychadlo.Jesli že dmychadlo tak s nejvyšším pracovním přetlakem takovým jaký je jejvyšší tlak v gumáku a co s největším litrovým výkonem.


Berty :whist:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř zář 26, 2007 5:11 pm

alffa píše:Ještě přidám jeden tip.
Mě osobně by se asi líbil nejvíc.
Nemuselo by se nic bastlit (no možná delší kabel) a je to i cenově přijatelné.

Ferrino, POMPA HURRICANE

.. Obrázek

Elektrický obousměrný kompresor, umožňující velmi snadné nafukonání a vyfukování, vhodný nejen na matrace, díky velkému množsví rozličných nástavců, pro různé druhy ventilů. Transformátor umožňující zapojení na 12 V, nebo 220 V.
Cena: 719,-

To Monty,
Jaký kompresorek jsi měl na mysli?

A jaký kompresor máš na tom lodním motoru?
Baharis tady totiž uvádí, že nenafoukl Matyldu ani konpresorem z autobusu.
Pravda Matylda byl kolos, no kompresor z autobusu taky není žádný drobeček.
Tím nechci pánové říct že vám nevěřím. Jen mě zajímá ten Montyho kompresor. :?
alffa


Takýto ventilátor mám. Je však len na 12 V. Logická úvaha bola, že na brehu nebýva bežne 220V a doma ho nepotrebujem na nič, takže som kúpil tú verziu na 12 V. Káblik bol zúfalo krátky, tak boli dve riešenia, buď batériu, alebo predlžovák. Vzhladom k tomu že sa dosť dobre poznám, došiel som k záveru, že kontrolovať a nabíjať batériu by som nezvládol, takže som vybral predlžovák. Ak máte na gumáku pomocné kolieska tak toto riešenie nemá chybu.

Otázka kompresor/špeciálny na gumáky/, alebo ventilátor /dmychadlo, po Slovensky by to mohlo byť asi dúchadlo/ som riešil z pohladu na cenu, kompresor je niekolkonásobne drahší a aj z ohladom na prax. Ak totiž čln nafúkam kompresorom na to určeným na predpísaný tlak, nafúkal som ho teplým vzduchom, po položení člnu na vodu po chvíli tlak poklesne a musím čln dofúkať ručne. Ak by som mal ovšem v člne akumulátor /dosť velký/, tak môžem aj kompresorom, ale ja aku nemám. Okrem toho skrz prípadnú poruchu treba voziť aj ručnú pumpu.
Takže fúkam následovne, ventilátorom trochu válce podvihnem, teda trochu naplním a to tak aby sa dala vložiť podlaha. Potom to dofúkam ventilátorom čo to dá a následne ručnou dvojčinnou pumpou od oka tak, aby sa dalo s člnom manipulovať, dvíhať ho. Nožnú pumpu som vylúčil, lebo je dosť pomalá, aspoň tá moja k člnu má malú kapacitu a čo je horšie, nedá sa ňou natlakovať. Samozrejme sú aj nožné pumpy na tlakovanie, ale mojá ručná z Baumaxu vo výpredaji za 150 Sk nemá chybu. Po naložení vecí do člna, to je tak 10 min, dofúkam komory na predpísané tlaky a kontrolujem to tlakomerom. Predpísaní tlak je napísaný na štítku. Je to tuším 2,5 atm. Múj gumák má bielu farbu, takže sa na slnku neprehrieva a nemusím počas dňa šachovať s vypúšťaním vzduchu. Ešte k tomu odhadu, je to vždy tak cca 60% predpísaného tlaku.

Ventilátor válce naplní za cca 5-6 min, dotlakované to mám za cca 10 min. Predtým som fúkal nožnou pumpou cca 30 min. a bolo to tak ta 50%. Jazda s poriadne natlakovaným gumákom voči odhadovému fúkaniu je nebe a dudy. Predĺženie životnosti tiež nie je na zahodenie.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » čtv zář 27, 2007 10:05 am

To by šlo. Kde si to kupoval, pamatas sa este?? Kablik sa da predlzit bez problemov. :crazy:
A este porad aky mas ten manometer, aby pasoval na ventily v lodi... DD.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

foukání člunu

Příspěvekod tataS » ned bře 09, 2008 5:26 pm

to denis: myslím, že by sis měl ověřit vzájemné vztahy mezi PSI,Atm a Bar. Pokud bys chtěl nafoukat člun na 3,5 Atm, tak bys už tady nebyl. Udávaný tlak u gumáků je okolo 0,35 Atm. Komresory jsou zakázané z důvodu nebezpečí přefouknutí a výbuchu člunu což je potom jako granát- minimálně ohluchneš. Doporučují se membránová dmychadla s nastavitelnou automaticky vypínací hodnotou tlaku.
Vedou je všichni větší prodejci člunů a stojí mezi 3 až 4000 Kč. Jsou na 12 Voltů a dá se jimi obráceně vycucat vzduch totálně a tak maximálně zmenšit transportní objem člunu. Myslím, že pokud má člověk 100 000 Kč na člun, tak toto je pakatel. Osobně s ním foukám 310 cca 10 minut a s 5Amperovým aku můžeš foukat i na vodě. Nepotřebuje to žádné zvláštní koncovky. Všechny zde předváděné foukačky jsou určeny pro lehátka a pod. protože nejsou konstrukčne schopné udělat víc než 0,15 Atm. Každý také nemá
patřičnou hmotnost ušlápnout vysokotlaké nožní pumpy.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7492
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned bře 09, 2008 9:52 pm

tataS ty asi žartuješ že čln-gumák za 100.000,-. Ja som svôj Suzumar kúpil za 1300,-Euro a staršiu Yamahu 15 k za 28.000,-Sk :) Teda spolu za cca 2000,-Euro čo bolo zhruba pri kurze 40,-Sk/euro 80.000,-Sk alebo 60.000,-Kč a dnes by to bolo ešte lacnejšie, o dosť. Priznám sa, že dať 6 litrov za elektrickú pumpu sa mi zdá vela. Jednoducho to dofúkam ručne lebo mám dosť síl, zatial. Už som to tu spomínal, ročne dávam gumák asi 10x na vodu a vždy fúkam, takže to mám dosť nacvičené. Ide to rýchlo, ale úprimne závidím tým čo si vozia gumák na podvozku.
Tiež sa musím priznať že vo vsťahoch som nemal nikdy dostatočne jasno :( teda ani medzi PSI, atm, bar. Ale taký pako aby som nafúkal gumák až by praskol ako granát nie som.
Je úplne normálne aby sa fúkalo na predpísaný tlak, ale ludia to tak nefúkaju a večšina nemá ani tlakomer. Tým sa ochudobňujú o pôžitok z jazdy. Takže som rád že tataS dal do placu ďalšiu overenú vec, postup ako to robiť dobre.
david
moderátor
Příspěvky: 5855
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 230
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned bře 09, 2008 11:15 pm

berty píše:Tak si myslím,že to bude kvůli tomu oleji z kompresoru. Voda nevadí ani zevnitř a dostane se tam i ruční pumpou. Pár kontrolních otázek : Při zvýšení tlaku vodních par klesá co ? Jakým tlakem vstupuje vzduch do plováku když na pumpu tlačím cca. 25 kg a vstupní otvor má plochu cca 4 cm2?
Takže to bude 1.tím olejem- odlučovače jsou více či méně účinné
2. Objemem vzduchu za minutu
Příklad: Je někdo kdo si koupí gumák a má doma kompresor na sbíječku 600 l/min. Jak to dopadne? No- blbě přátelé.Odlučovač až tak nefunguje a než přijde zastavit kohout na kompresoru je po gumáku. Je to jako s tou kočkou v mikrovlnce výrobce se chrání.
Proto buď ruční pumpa nebo dmychadlo.Jesli že dmychadlo tak s nejvyšším pracovním přetlakem takovým jaký je jejvyšší tlak v gumáku a co s největším litrovým výkonem.
Berty :whist:



Když už nás tu zkoušíš, tak si oprav příklad, nejde o plochu výstupního otvoru, ale o plochu pístu tý pumpy.
Dále nechápu co má odlučovač společného s přetlakováním a destrukcí gumáku.
Gumák úspěšně foukám opačným koncem l2V vysavače a dorazím ho pumpou.
No a nakonec: přetlak v běžném gumáku je do 0,22 - 0,25 bar. To je pro starou školu do čtvrt atmosféry.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů