MacGregor 26

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » čtv lis 26, 2009 6:35 pm

Právě proto jsem založil to vlákno, nabídl mi to italský dealer, tak jen sonduju jestli si to od nich mám nechat rovnou natřít, ať se s tím nemusím trápit já, a nebo jestli rok dva počkat a pak teprve špekulovat. Mekouš asi nebude v kuse na vodě déle než 2 týdny, na to máme doma druhou loď.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » čtv lis 26, 2009 6:42 pm

Dvojtýždňový sajrajt asi nie je problem.
Otázka je, koľko za ten Coppercoat a za aplikáciu talian pýta. Napíš, môže to zaujímať aj iných.
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » čtv lis 26, 2009 6:46 pm

4litry po 125Eur = 500Euro, za práci nechce nic, ta je grátis (však jsem u něj nechal 7tis. Euro za dealerske doplňky :lol: )
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » čtv lis 26, 2009 6:48 pm

Kurňa ten EDIT tu vážně chybí....

Jo a není to talián, je to Angličan co si nabrnknul Italku :D Udělal na mne dojem i přes auto - má stejnou krevní skupinu jako já :-) :mad: (Land Rover)
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » čtv lis 26, 2009 8:31 pm

Hovez píše:... jsem u něj nechal 7tis. Euro za dealerske doplňky :lol: )
:o :shock:

... asi ale rátaš medzi dealerské doplnky aj 60HP motor !

Ten náter je samozrejme pracný ... ak to má poctivo šmirgľovať tak ako sa to má, keďže by mal vydržať vyše 10 rokov.
To by som zvážil, na vozíku sa to robí blbo, alebo sa ani nedá.

Ja som si na podobné účely (tiež úprava a prihlásenia vozíka) pozváral "kozy" tvaru "A" umožňujúce vybrať spod lode vozík a loď nechať na dvore. Podopierajú loď z bokov, sú stiahnuté zospodu gurtňou - na nej spočíva predok. Zadok je podložený na špalkoch alebo skladacích stojkách pre automechanikov. K spodku lode je potom prístup skoro nerušený.

1kg Coppercoatu teda stoji 125 € a na mekáča stačí 4kg ... nezabudni ale na plutvu kýlu, kormidlá a motor. Asi by nebolo zle to streknúť (ak sa dá) aj do kýlovej šachty.
Uživatelský avatar
alan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod alan » pon pro 21, 2009 2:52 pm

ahoj,
v létě jsem byl asi sedm týdnů na kodi Macgregor 26M v Řecku.Dohromady jsem do Řecka letěl čtyřikrát,až na počáteční potíž s flosnou to bylo všechno v pohodě.Nejdéle jsem byl na lodi čtyři týdny, ve třech/Renata,semiletý Viktor a já/.Na lodi jsme měli dost místa,mám pocit,že více než na větších lodích,kde je ale také více lidí.V létě jsme objížděli kykládské ostrovy. Loď bez problému zvládala vítr nad 5bf/jednou jsem naměřil i 9bf/,ale to již nebyla pohodlná jízda.Myslím že loď je naprosto spolehlivá,vodní hospodářství,záchod,vše fungovalo,sprchu jsem vyřešil tak,že jsem koupil 20 m hadice a v autokempingových potřebách kanystr s čerpadlem na 12V a sprchou,vejde se to celé do motrového prostoru.Vešel jsem se do každeho přístavu,jednou jsem kotvil asi na 60 cm mezi rybáři a také v pohodě.Někde jsem snad četl,že se jedná o bezudržbovou loď,a to po jedné sezoně na moři mohu potvrdit,uvidím jak to bude dál.Do Řecka jezdím léta a moc se mi tam líbí.Cesta je jednoduchá.Zhruba ve 12 hodit to letí z Prahy,na letišti sednu na bus X96 do Pirea a pak hodinu trajektem a jsem na Aegině u lodě a zpátky podobně.
Alan
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » pon pro 21, 2009 3:24 pm

[quote="Milos]Ja som si na podobné účely (tiež úprava a prihlásenia vozíka) pozváral "kozy" tvaru "A" umožňujúce vybrať spod lode vozík a loď nechať na dvore. Podopierajú loď z bokov, sú stiahnuté zospodu gurtňou - na nej spočíva predok. Zadok je podložený na špalkoch alebo skladacích stojkách pre automechanikov. K spodku lode je potom prístup skoro nerušený.[/quote]

A jak to na tyhle podstavce z vozejku zvedáš?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon pro 21, 2009 3:46 pm

Milos]Ja som si na podobné účely (tiež úprava a prihlásenia vozíka) pozváral "kozy" tvaru "A" umožňujúce vybrať spod lode vozík a loď nechať na dvore. Podopierajú loď z bokov, sú stiahnuté zospodu gurtňou - na nej spočíva predok. Zadok je podložený na špalkoch alebo skladacích stojkách pre automechanikov. K spodku lode je potom prístup skoro nerušený.[/quote]

[quote="Hovez píše:
A jak to na tyhle podstavce z vozejku zvedáš?


Copak Miloš,
To je kus chlapa. Ten jen vypustí vodní balast a zvedne to ramenem. ;)
Mi slabší, to zvedáme postupně, heverem.
alffa
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Loď na kozách.

Příspěvekod Milos » úte pro 22, 2009 12:06 am

Je to jednoduché, potrebnú levitáciu zvládam aj sám. Vozík má vpredu hever s kolečkom. Stačí točiť kľukou heveru .... :)
    1/ spustím ojo skoro až na zem - zadok lode sa tým zdvihne do výšky, podložím ho špalkami alebo staviteľnými stojkami (stačia aj dve stojky spriahnuté reťazou aby sa nevyšmykli do strany)
    2/ zdvihnem ojo do maxima, založím v prednej 1/3 lode z oboch strán spomínané kozy ktoré stiahnem popod loď gurtňou.
    3/ hever spustím cca do polovice zdvihu. Loď je nad vozíkom, ten je možné spod lode vytiahnúť. (prípadne sa dá si pomôcť aj zhodením kolies na jednej či oboch stranách a vozík posúvať na bubnoch)
    4/ poistenie pozície podložením stojky aj pod špičku lode - ak by praskla gurtňa.

8) :whist:
Mám to niekde aj nafotené ... pohľadám a priložím aj fotky.

Alffa, stačilo by trochu to ojo nastaviť (predľžiť) a šlo by to dvihnúť aj ramenom, ale už by som to nezvládol sám - okrem Herkulesa dvíhajúceho ojo treba daľšieho chlápka čo založí kozy a stiahne ich gurtňou. ;)
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » ned led 10, 2010 11:52 am

Milosi, prosim te, posilal jsem ti pred casem SZ. Dorazila? Nemam od tebe reakci tak zjistuju, jestli se nekde netoula...
Jarda
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » sob pro 28, 2013 9:38 am

Máte někdo MacGregora 26M zváženýho s vlekem tak nějak vybavenýho pro vnitrozemskou plavbu? Zajímalo by mě kolik skutečně váží, protože papírový váhy z prospektů málokdy odpovídaj realitě.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » sob pro 28, 2013 10:56 pm

Ja som MacGregora26M odvážil pri žeriavovaní, bolo to o chlp viac ako nosnosť 2t žeriavu... s dosť ťažkou výbavou, bicykel, potápacie haraburdy, chladnička 42l) a proviant na dva týždne pre 4 osoby, bez vodného balastu, displej ukázal cca 2050kg.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned pro 29, 2013 3:55 pm

Milos píše:Ja som MacGregora26M odvážil pri žeriavovaní, bolo to o chlp viac ako nosnosť 2t žeriavu... s dosť ťažkou výbavou, bicykel, potápacie haraburdy, chladnička 42l) a proviant na dva týždne pre 4 osoby, bez vodného balastu, displej ukázal cca 2050kg.


To je předpokládám bez vleku, no já bych se potřeboval ideálně dostat do 1800kg i s vlekem, což by mohlo být reálné při použití jednosého vleku a proviant pro dva a dítě do auta. Ale zřejmě to bude dost nahraně. Pak leda použít slabší motor ale to zas snižuje užitný vlastnosti téhle lodi.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » ned pro 29, 2013 9:10 pm

Prázdna loď bez motora je papierovo 1156 kg. Motor podľa typu 60HP cca 120kg bez paliva. Akku cca 15kg. Príves US brzdený (bohužiaľ nie s EU certifikáciou) je iba 261 kg.
Ak využiješ ľahký hlinníkový US príves, (s prípadne vymenenou EU nápravou či dvojnápravou), tak do tých 1800 kg sa natesno zmestíš, akurát ťažšiu výbavu dáš do auta.
Skúsim niekedy odvážiť moju súpravu MacGregor26M s upraveným US prívesom bez zbytočnej výbavy.
A ak máš vážnejší záujem, pošli mi súkromnú správu.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte pro 31, 2013 2:41 pm

Díky, já zatím jen sbírám informace, uvažuji o lodi s kterou by se postupně dala projet evropa a byla prostorná a snadno transportovatelná. Je to ale otázka několika let a určitě bych bral jetou, na novou peníze nebudou.

Ještě mám dotaz, balast se dá vypustit i na vodě? Je tam na to i nějaké čerpadlo? A jak je to s prostorností WC kabiny, dá se v ní být i při zavřených dveřích?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » stř led 01, 2014 3:13 am

Ak dáš aspoň 40k motor, tak balast vypustíš počas cca 4 minút jazdy v sklze. Otvoríš vzadu 100mm šupátko, pod prednou kójou otvoríš odvzdušnenie. Loď sa zdvihne a obsah balastového tanku vytečie s podporou podtlaku (dýzový efekt) vyvolaného rýchlym prúdením vody okolo šupáítkového ventilu.
Pokial je slabší motor (napr elektrika tam kde spalovák nesmie), tak balast vyčerpáš napr. malým ponorným el. čerpadlom za pár €.

V haj-zlíku si sadneš a dvierka zavrieš, v pohode. Mám 183cm/100kg. Skladacie dvierka ale moc tesné nie sú. Ide hlavne o psycho bariéru.
V prípade intenzívnejšieho využitia WC, je vhodná inštalácia el vetráku v pevnom okienku.
Ja haj-zlík mám núdzovo osadený chemickým záchodkom - slúžiť by mal v mojom prípade iba ako záloha pre prípadné akútne a vážne prípady (ešte je po 5 rokoch panensky nepoužitý). Záchod používam hlavne ako sklad, je tam obvykle aj skladací bike.
Na časté a vážnejšie expedície (obvzlášť s dámskou účasťou) by som ale osadil manuálne pumpovací štandardný marine záchod - nie je to problém.

Vysvetlenie: "Haj-zlík" som musel písať, lebo bez vstrčenej pomlčky to slovko automatický cenzor skur-ví takto : "hajzlík"
ZacatecnikDan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 27
Registrován: pon srp 13, 2018 9:15 am
Reputace: 0

Re: MacGregor 26

Příspěvekod ZacatecnikDan » úte srp 14, 2018 1:58 pm

Kdyby to jeste nekoho zajimalo narazil sem nahodou na MacGregora na prodej, je ted v Italii takze zadny dovoz, zadne DPH, ale stitek na fotkach nevidim
https://www.yachtworld.com/boats/2007/MacGregor-26M-3237511/Toscana/Italy#.W3KitS2B06g

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti