MacGregor 26
Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Hovez píše:... jsem u něj nechal 7tis. Euro za dealerske doplňky)


... asi ale rátaš medzi dealerské doplnky aj 60HP motor !
Ten náter je samozrejme pracný ... ak to má poctivo šmirgľovať tak ako sa to má, keďže by mal vydržať vyše 10 rokov.
To by som zvážil, na vozíku sa to robí blbo, alebo sa ani nedá.
Ja som si na podobné účely (tiež úprava a prihlásenia vozíka) pozváral "kozy" tvaru "A" umožňujúce vybrať spod lode vozík a loď nechať na dvore. Podopierajú loď z bokov, sú stiahnuté zospodu gurtňou - na nej spočíva predok. Zadok je podložený na špalkoch alebo skladacích stojkách pre automechanikov. K spodku lode je potom prístup skoro nerušený.
1kg Coppercoatu teda stoji 125 € a na mekáča stačí 4kg ... nezabudni ale na plutvu kýlu, kormidlá a motor. Asi by nebolo zle to streknúť (ak sa dá) aj do kýlovej šachty.
ahoj,
v létě jsem byl asi sedm týdnů na kodi Macgregor 26M v Řecku.Dohromady jsem do Řecka letěl čtyřikrát,až na počáteční potíž s flosnou to bylo všechno v pohodě.Nejdéle jsem byl na lodi čtyři týdny, ve třech/Renata,semiletý Viktor a já/.Na lodi jsme měli dost místa,mám pocit,že více než na větších lodích,kde je ale také více lidí.V létě jsme objížděli kykládské ostrovy. Loď bez problému zvládala vítr nad 5bf/jednou jsem naměřil i 9bf/,ale to již nebyla pohodlná jízda.Myslím že loď je naprosto spolehlivá,vodní hospodářství,záchod,vše fungovalo,sprchu jsem vyřešil tak,že jsem koupil 20 m hadice a v autokempingových potřebách kanystr s čerpadlem na 12V a sprchou,vejde se to celé do motrového prostoru.Vešel jsem se do každeho přístavu,jednou jsem kotvil asi na 60 cm mezi rybáři a také v pohodě.Někde jsem snad četl,že se jedná o bezudržbovou loď,a to po jedné sezoně na moři mohu potvrdit,uvidím jak to bude dál.Do Řecka jezdím léta a moc se mi tam líbí.Cesta je jednoduchá.Zhruba ve 12 hodit to letí z Prahy,na letišti sednu na bus X96 do Pirea a pak hodinu trajektem a jsem na Aegině u lodě a zpátky podobně.
Alan
v létě jsem byl asi sedm týdnů na kodi Macgregor 26M v Řecku.Dohromady jsem do Řecka letěl čtyřikrát,až na počáteční potíž s flosnou to bylo všechno v pohodě.Nejdéle jsem byl na lodi čtyři týdny, ve třech/Renata,semiletý Viktor a já/.Na lodi jsme měli dost místa,mám pocit,že více než na větších lodích,kde je ale také více lidí.V létě jsme objížděli kykládské ostrovy. Loď bez problému zvládala vítr nad 5bf/jednou jsem naměřil i 9bf/,ale to již nebyla pohodlná jízda.Myslím že loď je naprosto spolehlivá,vodní hospodářství,záchod,vše fungovalo,sprchu jsem vyřešil tak,že jsem koupil 20 m hadice a v autokempingových potřebách kanystr s čerpadlem na 12V a sprchou,vejde se to celé do motrového prostoru.Vešel jsem se do každeho přístavu,jednou jsem kotvil asi na 60 cm mezi rybáři a také v pohodě.Někde jsem snad četl,že se jedná o bezudržbovou loď,a to po jedné sezoně na moři mohu potvrdit,uvidím jak to bude dál.Do Řecka jezdím léta a moc se mi tam líbí.Cesta je jednoduchá.Zhruba ve 12 hodit to letí z Prahy,na letišti sednu na bus X96 do Pirea a pak hodinu trajektem a jsem na Aegině u lodě a zpátky podobně.
Alan
- Hovez
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Milos]Ja som si na podobné účely (tiež úprava a prihlásenia vozíka) pozváral "kozy" tvaru "A" umožňujúce vybrať spod lode vozík a loď nechať na dvore. Podopierajú loď z bokov, sú stiahnuté zospodu gurtňou - na nej spočíva predok. Zadok je podložený na špalkoch alebo skladacích stojkách pre automechanikov. K spodku lode je potom prístup skoro nerušený.[/quote]
A jak to na tyhle podstavce z vozejku zvedáš?
A jak to na tyhle podstavce z vozejku zvedáš?
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Milos]Ja som si na podobné účely (tiež úprava a prihlásenia vozíka) pozváral "kozy" tvaru "A" umožňujúce vybrať spod lode vozík a loď nechať na dvore. Podopierajú loď z bokov, sú stiahnuté zospodu gurtňou - na nej spočíva predok. Zadok je podložený na špalkoch alebo skladacích stojkách pre automechanikov. K spodku lode je potom prístup skoro nerušený.[/quote]
[quote="Hovez píše: A jak to na tyhle podstavce z vozejku zvedáš?
Copak Miloš,
To je kus chlapa. Ten jen vypustí vodní balast a zvedne to ramenem.

Mi slabší, to zvedáme postupně, heverem.
alffa
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Loď na kozách.
Je to jednoduché, potrebnú levitáciu zvládam aj sám. Vozík má vpredu hever s kolečkom. Stačí točiť kľukou heveru ....
Mám to niekde aj nafotené ... pohľadám a priložím aj fotky.
Alffa, stačilo by trochu to ojo nastaviť (predľžiť) a šlo by to dvihnúť aj ramenom, ale už by som to nezvládol sám - okrem Herkulesa dvíhajúceho ojo treba daľšieho chlápka čo založí kozy a stiahne ich gurtňou.

- 1/ spustím ojo skoro až na zem - zadok lode sa tým zdvihne do výšky, podložím ho špalkami alebo staviteľnými stojkami (stačia aj dve stojky spriahnuté reťazou aby sa nevyšmykli do strany)
2/ zdvihnem ojo do maxima, založím v prednej 1/3 lode z oboch strán spomínané kozy ktoré stiahnem popod loď gurtňou.
3/ hever spustím cca do polovice zdvihu. Loď je nad vozíkom, ten je možné spod lode vytiahnúť. (prípadne sa dá si pomôcť aj zhodením kolies na jednej či oboch stranách a vozík posúvať na bubnoch)
4/ poistenie pozície podložením stojky aj pod špičku lode - ak by praskla gurtňa.


Mám to niekde aj nafotené ... pohľadám a priložím aj fotky.
Alffa, stačilo by trochu to ojo nastaviť (predľžiť) a šlo by to dvihnúť aj ramenom, ale už by som to nezvládol sám - okrem Herkulesa dvíhajúceho ojo treba daľšieho chlápka čo založí kozy a stiahne ich gurtňou.

- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1810
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Milos píše:Ja som MacGregora26M odvážil pri žeriavovaní, bolo to o chlp viac ako nosnosť 2t žeriavu... s dosť ťažkou výbavou, bicykel, potápacie haraburdy, chladnička 42l) a proviant na dva týždne pre 4 osoby, bez vodného balastu, displej ukázal cca 2050kg.
To je předpokládám bez vleku, no já bych se potřeboval ideálně dostat do 1800kg i s vlekem, což by mohlo být reálné při použití jednosého vleku a proviant pro dva a dítě do auta. Ale zřejmě to bude dost nahraně. Pak leda použít slabší motor ale to zas snižuje užitný vlastnosti téhle lodi.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Prázdna loď bez motora je papierovo 1156 kg. Motor podľa typu 60HP cca 120kg bez paliva. Akku cca 15kg. Príves US brzdený (bohužiaľ nie s EU certifikáciou) je iba 261 kg.
Ak využiješ ľahký hlinníkový US príves, (s prípadne vymenenou EU nápravou či dvojnápravou), tak do tých 1800 kg sa natesno zmestíš, akurát ťažšiu výbavu dáš do auta.
Skúsim niekedy odvážiť moju súpravu MacGregor26M s upraveným US prívesom bez zbytočnej výbavy.
A ak máš vážnejší záujem, pošli mi súkromnú správu.
Ak využiješ ľahký hlinníkový US príves, (s prípadne vymenenou EU nápravou či dvojnápravou), tak do tých 1800 kg sa natesno zmestíš, akurát ťažšiu výbavu dáš do auta.
Skúsim niekedy odvážiť moju súpravu MacGregor26M s upraveným US prívesom bez zbytočnej výbavy.
A ak máš vážnejší záujem, pošli mi súkromnú správu.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1810
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Díky, já zatím jen sbírám informace, uvažuji o lodi s kterou by se postupně dala projet evropa a byla prostorná a snadno transportovatelná. Je to ale otázka několika let a určitě bych bral jetou, na novou peníze nebudou.
Ještě mám dotaz, balast se dá vypustit i na vodě? Je tam na to i nějaké čerpadlo? A jak je to s prostorností WC kabiny, dá se v ní být i při zavřených dveřích?
Ještě mám dotaz, balast se dá vypustit i na vodě? Je tam na to i nějaké čerpadlo? A jak je to s prostorností WC kabiny, dá se v ní být i při zavřených dveřích?
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Ak dáš aspoň 40k motor, tak balast vypustíš počas cca 4 minút jazdy v sklze. Otvoríš vzadu 100mm šupátko, pod prednou kójou otvoríš odvzdušnenie. Loď sa zdvihne a obsah balastového tanku vytečie s podporou podtlaku (dýzový efekt) vyvolaného rýchlym prúdením vody okolo šupáítkového ventilu.
Pokial je slabší motor (napr elektrika tam kde spalovák nesmie), tak balast vyčerpáš napr. malým ponorným el. čerpadlom za pár €.
V haj-zlíku si sadneš a dvierka zavrieš, v pohode. Mám 183cm/100kg. Skladacie dvierka ale moc tesné nie sú. Ide hlavne o psycho bariéru.
V prípade intenzívnejšieho využitia WC, je vhodná inštalácia el vetráku v pevnom okienku.
Ja haj-zlík mám núdzovo osadený chemickým záchodkom - slúžiť by mal v mojom prípade iba ako záloha pre prípadné akútne a vážne prípady (ešte je po 5 rokoch panensky nepoužitý). Záchod používam hlavne ako sklad, je tam obvykle aj skladací bike.
Na časté a vážnejšie expedície (obvzlášť s dámskou účasťou) by som ale osadil manuálne pumpovací štandardný marine záchod - nie je to problém.
Vysvetlenie: "Haj-zlík" som musel písať, lebo bez vstrčenej pomlčky to slovko automatický cenzor skur-ví takto : "hajzlík"
Pokial je slabší motor (napr elektrika tam kde spalovák nesmie), tak balast vyčerpáš napr. malým ponorným el. čerpadlom za pár €.
V haj-zlíku si sadneš a dvierka zavrieš, v pohode. Mám 183cm/100kg. Skladacie dvierka ale moc tesné nie sú. Ide hlavne o psycho bariéru.
V prípade intenzívnejšieho využitia WC, je vhodná inštalácia el vetráku v pevnom okienku.
Ja haj-zlík mám núdzovo osadený chemickým záchodkom - slúžiť by mal v mojom prípade iba ako záloha pre prípadné akútne a vážne prípady (ešte je po 5 rokoch panensky nepoužitý). Záchod používam hlavne ako sklad, je tam obvykle aj skladací bike.
Na časté a vážnejšie expedície (obvzlášť s dámskou účasťou) by som ale osadil manuálne pumpovací štandardný marine záchod - nie je to problém.
Vysvetlenie: "Haj-zlík" som musel písať, lebo bez vstrčenej pomlčky to slovko automatický cenzor skur-ví takto : "hajzlík"
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 27
- Registrován: pon srp 13, 2018 9:15 am
- Reputace: 0
Re: MacGregor 26
Kdyby to jeste nekoho zajimalo narazil sem nahodou na MacGregora na prodej, je ted v Italii takze zadny dovoz, zadne DPH, ale stitek na fotkach nevidim
https://www.yachtworld.com/boats/2007/MacGregor-26M-3237511/Toscana/Italy#.W3KitS2B06g
https://www.yachtworld.com/boats/2007/MacGregor-26M-3237511/Toscana/Italy#.W3KitS2B06g
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti