MacGregor 26

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » čtv srp 14, 2008 9:06 pm

V sklze sa udrží bez problémov aj teraz, môžem ešte v pohode ubrať z maxima cca 200 - 400 ot/min (podľa počtu pasažierov). 8)
Na vyprázdnenie balastovej nádrže treba výkon motora aspoň 30HP. Potom kvôli nižšej hmotnosti si aj vo výtlačnej plavbe rýchlejší ako porovnateľná klasika s kýlom. Ale to je samozrejme, o inom ... :?

Perfektný ľahký US hliníkový vlek je súčasťou dodávky. Pre legálnu prevádzku však treba vyhodiť kvalitnú US nápravu :x a spriahlo a nahradiť ich v EU schváleným typom napr. Knott + tabuľku so svetlami. Po takejto prestavbe je vlek možné prihlásiť ... ja to tak mám urobené, mám tam dve brzdené nápravy Knott (2x 8000SK) a nájazdovú brzdu (5000Sk) a združené EU svetlá používané na prívesoch (2 x 500 Sk).

Ináč, ťahal som to relatívne v pohode aj Renaultom Scenic 1,8 TDI (čo zodpovedá Oktávke), ale nebolo to v tiahlych kopcoch. A nebolo by to keby ma zastavili uniformy, samozrejme, ani papierovo v poriadku ... :o
Zaobstaral som si preto zánovný (3r, 30000km) Jeep Cherokee 2,8CDI s 6 kvaltom za menej ako polovičnú cenu oktávky - s tým utiahnem aj dvoch gregorov (2800kg). 8)

Čo už, neholdujeme práve lacnému koníčku, ale všeobecne ľudovo zavedené slopanie po krčmách je možno drahšou kratochvíľou ;) :mad:
Naposledy upravil(a) Milos dne čtv srp 14, 2008 9:19 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

vlákna MacGregor 26 + MAcGregor 26

Příspěvekod Renda » čtv srp 14, 2008 9:07 pm

Renda píše:
smike píše:diskuse je tady http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=875
Je zbytečné zakládat nové vlákno, rozviň diskusi tam.. ;)
Pravda, pravda. Jen bych poprosil, jestli byste tam neopravili název vlákna z MAcGregor na MacGregor.
to Milos: fajn, že jsi Off TOPIC diskuzi přenesl sem.
Jsem zvědav jestli někdo z moderátorů sloučí už teď ta dvě vlákna MAcGregor a MacGregor v jedno.
Naposledy upravil(a) Renda dne pát srp 15, 2008 7:32 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv srp 14, 2008 9:19 pm

No, já si koupil 4letou oktávku s najetými 30 000 (1,9TDI) za 230 000. Ten indián byl asi drahší :-) Limitní váha brzděného přívěsu je 1300 kg.
Kvůli postaršímu Atolu :mad:
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » čtv srp 14, 2008 9:28 pm

halladin píše:No, já si koupil 4letou oktávku s najetými 30 000 (1,9TDI) za 230 000. Ten indián byl asi drahší :-)

Jasne, indián bol o trochu drahší. Aj viac žerie ... Ale sa s ním dá aj stopovať v teréne a v pohode ťahá lode do kopca aj z vody.

Bohužiaľ, ešte nevymysleli úplnne univerzálne vozidlo, schopné úspornej a pohodlnnej rýchlej diaľkovej jazdy aj orania v poli. :?
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 119
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » pát srp 15, 2008 6:21 pm

no kedysi mal tie ambicie Moskvic, akurat sme odvtedy prehodnotili pojem rychla a pohodlna jazda :oops:
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » sob srp 16, 2008 11:33 am

Príves (je z hlinniku, má iba cca 270kg) je v USA typovany na 2000kg. Lod (1150 kg), bežna výbava, palivo a motor (cca 300 kg) cize spolu s privesom okolo 1750kg, co znamena ešte okolo 250kg rezerva do 2000 kg , ktore sa da oficialne tahat vacsinou vozidiel triedy SUV. Zdroj http://www.macgregor26.com/

Musim to niekedy hodit na vahu, aka je realita.

Moskvich bolo na svoju dobu urcite zaujimave vozidlo. Aj ked od tych cias sme prehodnotili viac pojmov. Aj pojem prijatelnej spotreby.
Naposledy upravil(a) Milos dne sob srp 16, 2008 2:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob srp 16, 2008 12:43 pm

Milos píše:V sklze sa udrží bez problémov aj teraz, môžem ešte v pohode ubrať z maxima cca 200 - 400 ot/min (podľa počtu pasažierov). 8)
Na vyprázdnenie balastovej nádrže treba výkon motora aspoň 30HP. Potom kvôli nižšej hmotnosti si aj vo výtlačnej plavbe rýchlejší ako porovnateľná klasika s kýlom. Ale to je samozrejme, o inom ... :?

Perfektný ľahký US hliníkový vlek je súčasťou dodávky. Pre legálnu prevádzku však treba vyhodiť kvalitnú US nápravu :x a spriahlo a nahradiť ich v EU schváleným typom napr. Knott + tabuľku so svetlami. Po takejto prestavbe je vlek možné prihlásiť ... ja to tak mám urobené, mám tam dve brzdené nápravy Knott (2x 8000SK) a nájazdovú brzdu (5000Sk) a združené EU svetlá používané na prívesoch (2 x 500 Sk).

Ináč, ťahal som to relatívne v pohode aj Renaultom Scenic 1,8 TDI (čo zodpovedá Oktávke), ale nebolo to v tiahlych kopcoch. A nebolo by to keby ma zastavili uniformy, samozrejme, ani papierovo v poriadku ... :o
Zaobstaral som si preto zánovný (3r, 30000km) Jeep Cherokee 2,8CDI s 6 kvaltom za menej ako polovičnú cenu oktávky - s tým utiahnem aj dvoch gregorov (2800kg). 8)

Čo už, neholdujeme práve lacnému koníčku, ale všeobecne ľudovo zavedené slopanie po krčmách je možno drahšou kratochvíľou ;) :mad:



Ve čtvrtek jsem byl s dodávkou na STK razit nové VIN a shodou okolností tam byl se mnou člověk , který přihlašoval vlek na loď ( motorový člun) z USA. Tu kvalitní nápravu z USA tam nechal, včetně listových per (vypadala jako z nerezu) a od Knotta použil pouze kompletní náboje. Tedy stíty brzd, čep kola, to všechno co je v bubnu a buben. Přímo na bubnu měl vysoustruženou redukci-podložku zpět na původní kola. Nájezdovku měl taky Knott. Zaujaly mě festové blatníky, na které se dá stoupnout při vázání lodě a polohovatelná oj. Jinak celý vlek z hliníku včetně kol prostě paráda. Říkal, že už takhle přihlašuje pátý a bez problémů.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned říj 26, 2008 12:43 am

jedna fotka z testu nepotopitelnosti...[img]http://[img]http://img407.imageshack.us/img407/9447/flotationlargecy8.th.jpg[/img][/img]
Uživatelský avatar
Pajas11
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: úte kvě 15, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Modra koule kousek od hvezdy nazyvane Slunce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Pajas11 » stř pro 10, 2008 9:18 pm

Byl jsem pozadan o vyjadreni k McGregoru. Nevim jestli neco pomuzu, moje skusenost je jen s Venture 22' . Malinka lodicka, ale naprosto neznicitelna a nepotopitelna. Meli jsme jednu na Great Lakes a byla to takova ta smudla pro vsechny. Kdo mel auto, tak si ji u kamose zaprahl a vyrazil na vodu. Lod byla v hroznem stavu, plachty ani nemluvim, spravovane izolepou, kdysi snad bile, odrena a strecha se sice dala vyklopit, ale nesla zase zpatky dat. Reknu Vam, lod k nezaplaceni a odpustila kdejaky kiks. Kolikrat ta byla vzhuru nohama, to se snad nedalo spocitat. Trailer byl rezavy, nebrzdeny, ale tohohle drobka uvezl a navic i za Tyotou Corolou. Kamos ji koupil i s tim trailerem za $500. Tak to jsou moje zkusenosti. :mad:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7494
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř pro 10, 2008 9:37 pm

dan píše:jedna fotka z testu nepotopitelnosti...[img]http://[img]http://img407.imageshack.us/img407/9447/flotationlargecy8.th.jpg[/img][/img]


To by ma zaujímalo, či má vodný balast vypustený, alebo nie. Kde nájdem ten test nepotopitelnosti? To čo predvádzajú na tej fotke je dosť klamlivé a metúce. V praxi to má minimálny význam, ak sa totiž loď nedá ovládať, tak vôbec nie je isté že v ťažkej búrke na nej prežiješ.
Uživatelský avatar
vladaz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: sob črc 26, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kladna

Příspěvekod vladaz » stř pro 10, 2008 11:55 pm

to Denis: Myslím, že je to jednak dobrý prodejní trik: Naše loď se nepotopí ani když do ní napustíte vodu. Na Amíky to určitě zabírá :) A pokud loď zůstane na hladině, je určitě jednodušší na ní přežít než na lodi co už je na dně ;) Určitě se zlepší vyhlídky i za té těžké bouřky ;) (mimochodem, těžká bouřka rozhodně není počasí, kde by se kalkulovalo, že Mac i posádka přežije)
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » čtv pro 11, 2008 12:07 am

Fotka je z oficialneho prospektu, najdes ju aj na www.macgregor26.com.
Samozrejme, balast je plny vody, inac by sa lod nedala takto zatopit, to by sa skor prevratila hore (dutym) dnom - bez balastu ma samozrejme horsiu stabilitu.
Ci prezijes burku na palube zalievanej vlnami, je samozrejme otazne (nerad by som to skusal) - hlavne zalezi asi na teplote vody. Po pripadnom ukludneni situacie mas vsak sancu vodu vycerpat (je na to v kokpite rucna bilge pumpa) a mozno aj pokracovat v plavbe relativne normalne.
:?
Podla mna, nie je nepotopitelnost iba nevyznamny obchodny trik. Dosiahnut podobnym sposobom nepotopitelnost ovela tazsej 26-kovej kylovej plachetnice s hmotnostou kylovej zataze dosahujucej vyse 1/3 hmotnosti celej lode je problem - potrebne flotacne priestory vychadzaju privelke, bolo by to prilis na na ukor obytneho priestoru. MacGregor je balastovany vodou, ta vsak po zatopeni uz dalej lod netaha dole, vztlak sa vyrovna - preto stacia mensie flotacne priestory na udrzanie lode nad hladinou.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv pro 11, 2008 2:22 pm

vladaz píše:to Denis: Myslím, že je to jednak dobrý prodejní trik: Naše loď se nepotopí ani když do ní napustíte vodu. Na Amíky to určitě zabírá :) A pokud loď zůstane na hladině, je určitě jednodušší na ní přežít než na lodi co už je na dně ;) Určitě se zlepší vyhlídky i za té těžké bouřky ;) (mimochodem, těžká bouřka rozhodně není počasí, kde by se kalkulovalo, že Mac i posádka přežije)


Prodejní trik to není. Když jsem ještě vybíral i mezi am. loděmi bylo mi řečeno (myslím zástupcem fi Hunter) , že v USA platí od určitého roku taková norma, že každá nová loď po zatopení vodou loď musí plovat a to v tzv. vzpřímené poloze tj. stěžněm nahoru. Ta norma bude asi platit i v jiných státech.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7494
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 11, 2008 10:05 pm

Chlapi, snaď mi nechcete tvrdiť že takto zanorená loď je ovladatelná? Ak fúka vietor a sú vlny, stav mora 6 bft myslíte že by plávala zvoleným smerom? Domnievam sa že práve takýto stav zanorenia lode je impulzom k nasadutiu do záchranného ostrovčeka. Loď v tomto stave by bola hračkou vo vlnách a asi by si ju kotúlali pred sebou. Na druhej strane treba povedať že je to krok vpred, k zatopeniu lode môže prísť aj z banálnych dôvodov za úplného bezvetria a potom mať takto zabezpečenú loď je výhra.
Postaviť loď ktorá si po nabratí vody zachová svoje plavebné vlastnosti nie je technicky až taký problém. Jedna firma tak stavia lode štandartne, tuším je to Sunbeam???
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » čtv pro 11, 2008 10:57 pm

Já se obavám, že by stačilo i méně než 6bf, čím loď popluje pomaleji její stabilita bude menší. Zkušeností z kanojí ze vzduchovými komorami několik mám, nevím zda se to dá úplně porovnávat, ale fyzické zákony snad platí přibližně stejně. Pokud bude loď potopená méně její náklon bude hodně ovlivňován posouváním vody uvnitř a ti pánové spíš budou vyvažovat než stát uprostřed aby gregora nerozhoupali. Když se voda uvnitř rozhýbe bez dostatečného dopředného pohybu, špatně se to díky setrvačnosti vyvažuje, Pokud bude loď zatopená takhle, při vlnách, dešti a větru se bude stále doplňovat, tady už pak hrozí i zaplutí pod vlnu a čekání na vynoření může být hodně dlouhé. Nadnášecí prvky uvnitř lodi také ovlivní její těžiště a nedokážu si představit její chování při přetáčení vlnami a to i s ohledem na použitý vodní balast a dynamiku vody uvnitř lodi. Zatopená loď reaguje na všechny vlivy pomaleji a né každý směr je od začátku čitelný. Výhodnost systému stále vidím v možnosti provádět zácrané práce, pokus o vypunpování, se zálohou připraveného záchraného ostrůvku a tady může být opravdu každá vteřina drahá. Nedokážu si představit jak by čtyři lidi užívali pohodlí na záchrané plavbě uprostřed oceánu, o nějaké improvizaci (např, plachta proti dešti a na sbírání dešťové vody) asi taky moc nemůže být řeč.
Problém vidím v možnostech umístění plovacích výplní, pokud budou příliš nízko, bude to ovlivňovat stabilitu proti přetáčení, pokud vysoko loď se zatápí příliš, je to dle mého řešení spíše pro záchranu lodi než pro doplutí posádky na ní, ale vlastně je to celé jen můj názor, tak jen do mě. ;)
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » pát pro 12, 2008 3:28 am

Ahoj.

Denisi, netušíš úplně přesně. Tzv. nepotopitelné lodě pod heslem, "loď v lodi" vyrábí belgický Etap

Jedná se vlastně o dvě laminátové skořepiny trupu vložené do sebe a "slepené" zde tolik diskutovanou pěnou.

Wlady
Uživatelský avatar
slahoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod slahoun » čtv úno 05, 2009 2:13 pm

Miloši,
uvažuji taky o koupi mekouše. Mám vyčtené informace, zhlédnuté video a než se s ní budu seznamovat v reálu, rád bych, kdyby ji pokud možno objektivně zhodnotil nějaký majitel či provozovatel - ovšem ne amík. U nás vím pouze o tobě. Myslíš, že bys mohl v rámci fóra popsat své zkušenosti s touto lodí ? Nechci zrovna žádnou chválu, prostě prosím - jestli máš do toho chuť - napiš o ní co uznáš za vhodné z pozice toho, kdo má s lodí vlastní zkušenosti.
dík
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Mekouš - MacGregor 26M

Příspěvekod Milos » pát úno 06, 2009 1:42 am

Ahoj,
ak si to este necital, tu mas popis plavby Dunajom do Madarska:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... &start=250

a tu jachting na Balatone:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... sc&start=0
Milos píše:Posledný víkend prázdnin bol na slovensku šikovne predĺžený o piatok a pondelok štátnymi sviatkami :)
Využil som tento časový bonus, a vyrazil som s rodinkou smerom k Balatonu. Za autom sa dôstojne pohupuje na hlinníkovom prívese MacGregor 26M, zánovný (2005, 3r, 30000km) Jeep Cherokee zaobstaraný kvôli takýmto príležitostiam nemá s ťahaním žiadne problémy. Manuálne radený šesťkvalt využívam častejšie (so samotným autom okrem rozbehu používam skoro stále 6-ku), ostrejšie stúpania v závere cesty zvláda na 3. alebo 4. stupni.
[align=center]Obrázek[/align]
Za 2 1/2 hod (z Bratislavy do Balatonfuredu je cca 200km) sa nám z kopca otvára panoráma severovýchodnej tretiny Balatonu až po poloostrov Tihany.
Presný cieľ cesty - t.j. miesto vhodné na spustenie lode dopredu vybraté nemám a k Balatonu ideme znovu po 40 tich rokoch - takže improvizujem a točím pri najbližšej príležitosti súpravu dole k vode. Zastavujem pred akousi marínou, a idem zisťovať čo a ako ...
Hneď zisťujem, že spúšťanie niekde nadivoko na nejakej pláži sa konať nebude :hmm: - pobrežie je pôvodne blatisté, husto zarastené trstinami. "Pláže" sú trávnaté, a majú breh vysypaný masívnymi kamennými valmi proti vymývaniu vlnami a navyše dôkladne ohradené. Zrejme jediný prístup väčšej lode k vode je cez na to určené šikmé sklzy (madarsky "šója"), prípadne žeriavom.
Marína ku ktorej sme sa náhodne dostali, patrí atomovej elektrárni v Paksi, vidno to aj na jej zabezpečení - samá kamera, bez čipovej karty sa slušne nedá vôjsť dnu (... dokonca ani vnútri na WC). Takže dnu som sa zakradol za vchádzajúcim autom :whist: ... a po okamžitom odchytení bdelým personálom som operatívne zahájil jednanie. V maríne šóju majú, poplatok 1500HUF (cca 180Sk) je v pohode, po úhrade na recepcii blízkeho hotela nás púšťajú s loďou dnu. :)
Inštalujem práve sťažeň a takeláž, keď MacGregor zaujme hliadku vodnej polície ktorá má svoje člny hneď vedľa šóje. Na Balatone sú od 1979 až na výnimky zakázané spalovacie motory. Pomocné motory plachetníc sú povolené, ale 50HP Yamaha ako pomocný kicker ich trochu prekvapila. Nemali však námietky a pri krátkom rozhovore poskytli zopár cenných rád - hlavne neodporúčali sa plaviť blízko k južnému brehu kvôli plytčinám s miestami nebezpečnými skalnatými okrajmi. Zoznamujem sa aj s ich veliteľom, ktorý sa už s MacGregorom na Balatone stretol a spomenul že so silným policajným gumákom v búrke (protivietor a vlny) mal problém s ním držať krok.
Spúšťame loď a po odparkovaní prívesu s autom na lúku pred marínou vyplávame 17.00 smerom k Balatonkenese. Fúka severný vietor cca okolo 15 - 17 uzlov, v občasných nárazoch výrazne viac.
Napúšťam balast, vyťahujeme menšiu kosatku (Jib) a hlavnú plachtu hneď refujem cca na 1/2 - pre začiatok radšej opatrnne. :?
[align=center]Obrázek[/align]
Stúpame proti vetru v uhle cca 40°, rýchlosť cca 6 až 7 uzlov pri náklone 20-30° nám, zatiaľ nezvyknutým čo loď vydrží, pripadá hlavne pri silných veterných nárazoch trochu adrenalínová. :mad:
Okolo je veľa plachetníc rôznych veľkostí. Výraznejšie nás v našom približom kurze predbiehajú iba tie väčšie.
Zisťujem, že nie sme jediní čo refovali ...
[align=center]Obrázek[/align]
Pred prístavom Balatonkenese prebieha regata juniorov na Optimistoch, takže otáčame naspäť. Vietor sa stabilizuje, nárazy pominuli, plavba proti zapadajúcemu slnku je príjemná. 8)
[align=center]Obrázek[/align]
Pristávame už potme, takže chvíľu hľadáme vhodné miesto.[align=center]
Obrázek[/align]
Vietor večer utíchol, kotvíme pri rákosí (danforth 11kg v blate zaseknutá drží fest) a po ľahkej večeri unavení pekným jachtingom (preplávali sme podľa automapy vyše 40 km) zanedlho zaspávame.
(pokračovanie onedlho ...)


Ja aj moja rodina sme s touto lodou spokojni ... neviem co ta este zaujima ... skus pripadne napisat konkretne.
Najlepsie je vidiet na vlastne oci a vyskusat vlastnymi rukami - ked bude lod zase na vode, nie je problem sa na malej testovacej plavbe dohodnut.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát úno 06, 2009 10:41 am

Jenom dotaz. Co znamená to MacGregor 26 M . Myslím to M to ostatní samozřejmě chápu :D . Napadlo mě Motorsailer, ale to byly ty starší také a dříve se to tam neuvádělo.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » pát úno 06, 2009 10:58 am

Predchodca bol MacGregor 26X. Netuším či písmená X a M majú nejaký mnemotechnický význam.
Hlavné rozdiely medzi verziami X a M sú tieto:
- M má vysúvací kýl (X výklopný) - dosledkom je zmensenie hydrodynamických strát vypustením špáry, v súvislosti s tým je upravený trup aj interiér
- M má otočný sťažeň - zlepšenie obtekania vzduchom, lepšia účinnosť hl. plachty
- M má zalaminovaný pevný balast 136 kg. X ho nemá.
- M od verzie na r. 2009 umožňuje 60HP motor.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » pát úno 06, 2009 11:09 am

No to je novina,otočný stěžeň.Viděl jsem 33ku Huntera s otočným stěžněm,ale jinou loď ne.To znamená že nemá vanty ani stěhy?Nebo přední stěh je uchycen na nějaké otočné čepici na vrcholu stěžně?
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1706
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát úno 06, 2009 1:19 pm

Marisi, to znamená, že můžeš otočit kompletně takeláž a pluješ pak na plachty "pozadu". Musíš si přepustit vodní balast do původního kolizního prostoru (nyní na zádi). Akorát ji v této konfiguraci nedostaneš do skluzu.
To celé využiješ převážně při vyplouvání z mariny. Na volné vodě to zase otočíš zpět.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » pát úno 06, 2009 1:47 pm

Tak teď nevím jestli si ze mě děláš šloufky nebo ne. :crazy:
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1706
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát úno 06, 2009 1:58 pm

:mad:
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » pát úno 06, 2009 2:26 pm

I ty Brute? :gun:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti