Jak dlouhý přívěs je třeba

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Termit
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 62
Registrován: pon dub 22, 2013 2:00 am
Reputace: 10

Jak dlouhý přívěs je třeba

Příspěvekod Termit » pon říj 27, 2014 11:16 pm

Ahoj

jakožto začátečník řeším další dilema. Loď 7,6m kýlová, kozu na vlek mám. Teď vybírám jaký vlek půjčit, zda stačí 5,2m (ložná plocha) nebo budu potřebovat 7m? Máte s tím někdo zkušenosti? Kratší má sklápění plochy a je i dostupnější, dlouhý by byl jistota. Babo raď :-(

Termit
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Jak dlouhý přívěs je třeba

Příspěvekod david » úte říj 28, 2014 1:12 am

pokud dostaneš těžiště čouda před nápravu a světla + SPZ na loď, tak na dýlce nezáleží. přepokladem je ale taky upevnění lodě
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte říj 28, 2014 8:46 am

Zjisti si jak daleko ma vlek napravu (napravy) od koule. Teziste lode bude před napravou jenom par cm, jinak pretizis tazny.

Tech 5.2m by ti mělo vyjit, jestli ma lod teziste hodne vzadu, tak ji muzes dycky nalozit opacne.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte říj 28, 2014 9:05 am

mam vlek dlouhy 580cm dvojosy a vezl jsem na to plachetnici ve stojanu dlouhou 740cm a bylo to v pohode. svetla byli videt pekne protoze plachetnice ma zad smerem nahoru a lozna plocha toho voziku je 400cm oj 180 jde jen o to spravne vyvazeni a pokud so ho chces koupit tak pak si klidne muzes presunout napravu smerem dozadu je to individualni
Uživatelský avatar
Termit
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 62
Registrován: pon dub 22, 2013 2:00 am
Reputace: 10

Příspěvekod Termit » úte říj 28, 2014 11:24 pm

Vyvážení by neměl být problém, budu mít loď na koze s kolečkama, na obou koncích chycenou kurtama a počítam s tím že doladím těžiště posouváním kozy. Problém je že nevím přesně kde je těžiště lodi a tím pádem jak spočítat kolik bude přesahovat dopředu.
Je nějaký problém když bude špička lodě hned za zadkem auta? Mám na mysli třeba že to bude mít snahu se za jízdy rozkmitat.
Že by mi to nemělo mlátit do auta jaksi tuším :)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř říj 29, 2014 7:57 am

prid muze byt hned za autem v tom broblem vetsinou neni problem by byl jen kdyby to byla treba dodavka prid by byla blizko a treba na prejezdu by se auto a vlek moc zlomil tak by lod vrazila do zadniho skla jednou jsem dal lod kus nad auto a prave na prejezdu mi trochu promackla kufr u limusiny na jizdu to vliv ani nema
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř říj 29, 2014 8:05 pm

Mám vlek dlouhý 6 metrů a loď 7,5 a je to docela na knop. Rampu na světla jsem musel udělat cca 1,5 vysouvací dozadu. Vzal bych ten delší.
Obrázek
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » stř říj 29, 2014 8:44 pm

Když jsem si stavěl vlek, tak mi do TP zapsali délku se zataženýma i s vytaženýma světlama. Úředník mi vysvětlil, že celkový rozměry vleku ve skutečnosti musí souhlasit s údaji v papírech.

Asi tedy nebude úplně v pořádku koupit klasickej vlek a udělat na něm vytahovací rampu. Mohlo by to bejt braný jako neschválená úprava, zásah do konzstukce atd.
Nevim jestli by bylo košér např. udělat ještě jednu sadu světel a pověsit jí na záď lodě.
Bohužel ta nejhorší varianta - nechat světla jak jsou a na loď dát praporek je asi jediná správná. Teda kromě správně dlouhýho vleku. :)
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » čtv říj 30, 2014 7:28 pm

Letos jsem byl s vlekem na technické. Moc se jim nelíbylo, že mám vysouvací rampu. Ptal jsem se technika v čem je problém. Řekl mi, že pokud je rampa vysouvací, musí být v techničáku napsaná variabilní minimální a maximální délka vleku. Namítnul jsem, že dříve jsem měl osvětlovací rampu odnímatelnou a při převozu lodě byla zavěšená na zrcadle lodi. Problém byl zase ve výšce mlhového světla nad vozovkou (bylo moc vysoko), tak jsem to předělal na výsuvnou rampu. Řekl, že výsuvná rampa je součástí vleku, kdežto odnímatelná rampa ne. Docela by mě zajímalo, jak je to tedy s autem, který má přidělaný na kouli nosič jízdních kol se světelnou rampou. Podle mě by takové auto mělo mít také v TP variabilní délku :? :D
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv říj 30, 2014 7:43 pm

do toho mu na technicky nic neni jestli je rampa vysouvaci ci ne protoze mi nemuze dokazat ci ji vysouvam a prodluzuji tim vlek nebo ze ji pred vjezdem vysunu a sejmu z vleku.. na silnici je to jine kdyby benga prudili to by meli pravdu ale tu rampu muzu i zavesit na lod ovsem do predepsanych parametru spise mu doma nedala tak prudil
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv říj 30, 2014 8:14 pm

No na technický jim do toho teoreticky nic neni. Prakticky tě ale můžou vyhodit za neschválenou úpravu. Horší to bude když natrefíš na horlivýho policajta. Když vysuneš rampu, tak ti rázem vlek neodpovídá rozměrům v TP (teď netušim, jestli je to zapsaný i v malym). V krajnim případě tak řídíš vozidlo, který neni způsobilý k provozu na pozemní komunikaci.

U toho nosiče na kola je to něco jinýho.
Ten neni součástí auta a nemění tak samozřejmě jeho celkový rozměry. Je to zařízení připojené k vozidlu pomocí spojovacího zařízení. Jako takové samozřejmě musí být homologováno. ale to ji jiný povídání
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » čtv říj 30, 2014 9:12 pm

Když jsem jel na technickou, tak jsem měl loď na vleku a rampu jsem měl tedy vysunutou. Podle techničáku kontroloval jestli souhlasí rozměry. Všiml si, že je vlek nějak moc dlouhej, pak si teprve všiml, že je rampa vysouvací. Také se mu nezdála hmotnost. Předchozí majitel zesílil oj a jsou tam i nějaké výstuhy. Podle mě je vlek také určitě těžší než těch 180 kg co mám v techničáku. Přidělával jsem kolečko a příďovou opěrku (projistotu sundavací na šrouby). Světelná vysouvací rampa je také na dva šrouby, takže je také lehce odnímatelná jako třeba ten držák na kola, ať je na kouli nebo na zadních pátých dveřích. Záleží spíš na tom, jak si to kdo zrovna vysvětlí a jaké má zrovna pravomoce a náladu.
Přestože se jedná o fabrickej vlek vyrobený v minulém režimu závodem Sport jacht Praha, tak jsem si s ním už docela užil. Když jsem ho i s lodí koupil v Praze na platných dokladech, číslech a s technickou kontrolou, v Chomutově mi ho nechtěli na úřadě přihlásit, jelikož údajně v TP (starém sešitovém), kde byli již zapsáný asi čtyři předchozí majitele, X technických prohlídek a dokonce i jedna evidenční, chybělo nějaké razítko u rozměrech vleku. Vlek byl vyrobený Sport jachtem na dostavbu, která dnes již není možná. Možná je pouze stavba, ale to vlek nesmí být už na číslech, nebo přestavba, ale to by musel být zase už na mě převeden. Měsíc jsem měl vlek v polopřevodu a lítal od úřadu k úřadu a nikdo mi nedokázal poradit. Nakonec jsem opět zkončil na městském úřadu u odboru dopravy. Vedoucí tohoto odboru se mi nakonec podařilo zlomit. Mucel jsem na STK na přeměření vleku. Rozměry souhlasily a naštěstí tam neměli tu váhu. Potřeboval jsem vážní lístek. Zajel jsem s menším vlekem a různejma krámama do kovošrotu, kde jsem za kafe a dolaďováním potřebné váhy vleku získal potřebný vážní lístek. Hurá spátky na MěÚřad. Vše potřebné v ruce, vše souhlasilo s údaji v TP, tak mi nakonec vlek přihlásili. :good: :oops:
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát říj 31, 2014 7:45 am

Ja delal prestavbu z malého Sportjachta na lodni (navíc ještě s vysuvnou oji) a mam psanou variabilni delku. Byl to boj, ale nakonec jsem papir dostal.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát říj 31, 2014 9:07 am

njn, akorát že světelná rampa je součástí vleku. Držák na kola součástí vozidla fakt neni. Držák na kola je pořád doplňkový příslušenství. To se samozřejmě homologuje zvlášt. Kdybys měl na vlaku tu rampu na pevno a druhou (homologovanou) odnímatelnou, která se zavěsí na loď, tak je to taky OK a rozměry se nemění. Třeba jako maji na tahačích dřeva maják na kabelu. Na to by nemohli říct ani slovo. Trochu tu ale taháme kočku za ocas.

Proč to vlastně řešíme? Proč prostě nedat na konec lodě (když přesahuje víc jak metr za světla) červenej praporek a je vystaráno?

Jinak s úředníkama je to fakt těžký. To máš pravdu. Já než jsem přihlásil svuj vlek, tak jsem oběhal 5 úřadů. Chtěli po mě blbosti, jako je třeba uvést výšku vozidla (vleku) i s lodí. Tak jsem se ptal co když naložim jinou loď. To prej musim nechat zapsat do TP jako variantu. :D Jinde po mě zase chtěli zkoušky stability při vyhýbacim manévru. Marně jsem vysvětloval, že to neni karavan a že chci homologovat vlek a ne vlek s lodí. atd. atd.
Pomohl mi až Packa, kterému ještě jednou DĚKUJU!!
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » pát říj 31, 2014 6:58 pm

Zdendo, s tou rampou na vleku a červeným praporkem máš úplnou pravdu. Podle legislativy je vše OK. Akorát když jede někdo s náklaďákem nebo autobusem těsně za mnou, tak mu sice ten praporek pěkně mává před ksichtem, ale rampu vůbec nevidí, protože je pěkně schovaná pod lodí. Nevidí, že brzdím, ani že odbočuji. Snažil jsem se o co největší bespečnost při přepravě na dnešních přeplněných silnicích, kde málokdo doržuje jen třeba maximální předepsanou rychlost.
Dost mi to připadá dávno minulou situaci, kdy si řidiči dávali za zadní sklo přídavná brzdová světla. Policajti za to dávali pokuty a odebírali techničáky. Po pár letech to pak doporučovali, aby si řidiči tyto světla domontovali do aut, která je již neměla namontovaná od výrobce. Dnes to mají už všechna auta již od výrobce jako povinou výbavu vozu. Jo časy se mění.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát říj 31, 2014 9:10 pm

Josef píše:Zdendo, s tou rampou na vleku a červeným praporkem máš úplnou pravdu. Podle legislativy je vše OK. Akorát když jede někdo s náklaďákem nebo autobusem těsně za mnou, tak mu sice ten praporek pěkně mává před ksichtem, ale rampu vůbec nevidí, protože je pěkně schovaná pod lodí. Nevidí, že brzdím, ani že odbočuji. Snažil jsem se o co největší bespečnost při přepravě na dnešních přeplněných silnicích, kde málokdo doržuje jen třeba maximální předepsanou rychlost.
Dost mi to připadá dávno minulou situaci, kdy si řidiči dávali za zadní sklo přídavná brzdová světla. Policajti za to dávali pokuty a odebírali techničáky. Po pár letech to pak doporučovali, aby si řidiči tyto světla domontovali do aut, která je již neměla namontovaná od výrobce. Dnes to mají už všechna auta již od výrobce jako povinou výbavu vozu. Jo časy se mění.


Přesně tak to bohužel je. Proto jsem to taky někde na začátku psal. Bohužel to nejbezpečnější řešení odporuje současným předpisům.... jak píšeš.
Doufejme, že se brzo někomu rozsvítí a ty přídavný světla tam budou moct bejt legálně.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » pát říj 31, 2014 9:23 pm

Tak teď jsem kouknul na malý TP a žádné rozměry tam nejsou, jen hmotnost. Takže tu výsuvnou rampu nebudu řešit a budu jí dál používat. Jenom, až pojedu na technickou, tak jí zasunu. Je zhotovena tak, že se zasouvá dovnitř krajních nosníků, tak že to není ani vidět, že je výsuvná. na konec stěžně červený hadr a "fertik". Ještě jsem si vzpoměl, že také hledali, kde mám vyražené číslo na vleku. To na štítku jim také nestačilo. To druhé jsem pod nánosem barev nenašel, tak ho pro příště budu muset někam vyrazit.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » sob lis 01, 2014 11:39 am

VIN by mělo být na vleku vyraženo na oji. Já na vleku štítek ani nemám, nikdo ho nechtěl. Na STK by jsi ale měl jet s prázdným vlekem, jinak tě taky může vyhodit. U nás celkem prskal, že je to naložený a že vlek má přijet prázdnej. No nakonec to udělal, když jsem mu vysvětlil, že nebudu loď sundavat z vleku kvůli STK.

A v TP (ve velkym) mám zapsánu jen maximální možnou délku, ta je včetně vysunuté rampy.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » sob lis 01, 2014 12:54 pm

Já nechci dělat vlny, protože si nejsem jistej, ale mam dojem, že na továrnim vleku mam vin jen ja štítku. raději se ale ještě kouknu až budu mít cestu kolem garáže. :)
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » sob lis 01, 2014 1:54 pm

Je to pravda, na oji by vin mělo bejt. Dokonce při prestavbach se musí nechat ofiko vyrazit znova.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti