Kevlar, Carbon
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Kevlar, Carbon
Máte niekto skúsenosti s kompozitmi a použitím kevlarových a iných tkanín? Poradíte ?
kompozit
Co přesné bys chtěl vědět?je to téma na dlouhé povídání.
- Frantisek
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 265
- Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Presov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kompozit
povedzme skladby tkanín na obšívku, vrstvy, smer uloženia, živice, nasiakavosť, vytvrdzovanie (vypaľovanie)...
... niečim začať treba.
... niečim začať treba.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Mňa ako amatéra zaujíma sendvič a použitie ušlachtilých a tým aj drahých materialov pre stavbu mojej lode. Vychádzam s toho, že čím kvalitnejšiu, pevnejšiu obšívku dokážem vyrobiť, tým bude lahšia. V prípade trailer-sailer plachetnice to bude nižšia prepravná hmotnosť a v prípade motoráku sa dá zas použiť menej výkonný motor a teda aj ušetriť na jeho cene a palive.
Uvažujem že na trup z vonkajšej strany nepoužijem karbón, pretože pri náraze je krehky a zle sa opravuje. Ale proti prierazu by bolo dobré dať kevlarové vlákno. A teraz otázka, dať ten kevlar zvonkajšej alebo z vnútornej strany sendviča? Akú gramáž by mal mať aby to bolo účinné, stačí povedzme 250 g? Ak použijem biaxialnu sklenenú tkaninu 300 g/m2 a celková skladba bude asi 1500 g, tak dať ten kevral ako poslednú, alebo prvú vrstvu? Alebo radšej niekde do stredu?
Zdá sa mi, že karbón by malo zmysel dávať na palubu alebo na vnútorné časti. Má význam kombinovať karbón s biaxialnym sklom? Videl som pár grafov s ktorých vyplývalo že karbóńový laminát vykazuje len o cca 20-30% vyššiu pevnosť ako sklolaminát s biaxialnej tkaniny.
Tento rok si chcem porobiť nejaké vzorky a odskúšať materialy a technologický postup.
Uvažujem že na trup z vonkajšej strany nepoužijem karbón, pretože pri náraze je krehky a zle sa opravuje. Ale proti prierazu by bolo dobré dať kevlarové vlákno. A teraz otázka, dať ten kevlar zvonkajšej alebo z vnútornej strany sendviča? Akú gramáž by mal mať aby to bolo účinné, stačí povedzme 250 g? Ak použijem biaxialnu sklenenú tkaninu 300 g/m2 a celková skladba bude asi 1500 g, tak dať ten kevral ako poslednú, alebo prvú vrstvu? Alebo radšej niekde do stredu?
Zdá sa mi, že karbón by malo zmysel dávať na palubu alebo na vnútorné časti. Má význam kombinovať karbón s biaxialnym sklom? Videl som pár grafov s ktorých vyplývalo že karbóńový laminát vykazuje len o cca 20-30% vyššiu pevnosť ako sklolaminát s biaxialnej tkaniny.
Tento rok si chcem porobiť nejaké vzorky a odskúšať materialy a technologický postup.
Denisi,
zeptej se přímo "kovářů" tj. technologů Například Polyvia Nova pan Škrabánek u nich máš nejlepší ucelené informace. Jestli je martas techlogem nebo má životní zkušenosti sem s nimi a předem za sebe děkuji.
Tím, že postavíš velmi lehkou skořepinu je jen jedna strana mince na druhé je balast. U motoráků je to o malinko jiné Čím lehší trup a tím i celá loď, bude se to chovat jako štupl. Můžeš plavební vlastnosti ovlivnit tvaren dna a těžištěm.
Nechci Ti podsouvat to, že si já osobně myslím, že Tvé myšlenky isou ovlivněny tím, že na velikou a těžkou loď potřebuji veliké auto které nevyužiji celý rok. Plyne to také z myšlenky :dnes se rozhodnu zítra jedu kamkoliv loď mám doma a nemusím platit za marinu. Dále pak nízkou spotřebou během plavby u motoráků.
Vše se to odrazí v plavebních vlastnostech a následně v pohodlí členů posádky.
Tento myšlenkový pochod mám již já za sebou, proto jsem si dovoli o tom napsat.
Jestli jsem na omylu velmi rád se nechám poučit a svou chybu přiznám a opravím svůj pohled na problém.
Berty
zeptej se přímo "kovářů" tj. technologů Například Polyvia Nova pan Škrabánek u nich máš nejlepší ucelené informace. Jestli je martas techlogem nebo má životní zkušenosti sem s nimi a předem za sebe děkuji.
Tím, že postavíš velmi lehkou skořepinu je jen jedna strana mince na druhé je balast. U motoráků je to o malinko jiné Čím lehší trup a tím i celá loď, bude se to chovat jako štupl. Můžeš plavební vlastnosti ovlivnit tvaren dna a těžištěm.
Nechci Ti podsouvat to, že si já osobně myslím, že Tvé myšlenky isou ovlivněny tím, že na velikou a těžkou loď potřebuji veliké auto které nevyužiji celý rok. Plyne to také z myšlenky :dnes se rozhodnu zítra jedu kamkoliv loď mám doma a nemusím platit za marinu. Dále pak nízkou spotřebou během plavby u motoráků.
Vše se to odrazí v plavebních vlastnostech a následně v pohodlí členů posádky.
Tento myšlenkový pochod mám již já za sebou, proto jsem si dovoli o tom napsat.
Jestli jsem na omylu velmi rád se nechám poučit a svou chybu přiznám a opravím svůj pohled na problém.
Berty
Ahoj Denisi,
už jsem ten kontakt někde psal , ale rád ho zopakuji http://www.polyvianova.cz/?pg=71&PHPSES ... d07f8c9b1c Také tu někdo psal, že na základě mého doporučení s nimi jednal a mé velmi dobré zkušenosti se potvrdily.
Pan Škrabánek poradí i o skladbě sebviču na bázi skla a pryskyřic. Je to rakouzská firma vyrábějící pryskyřice.
Berty
už jsem ten kontakt někde psal , ale rád ho zopakuji http://www.polyvianova.cz/?pg=71&PHPSES ... d07f8c9b1c Také tu někdo psal, že na základě mého doporučení s nimi jednal a mé velmi dobré zkušenosti se potvrdily.
Pan Škrabánek poradí i o skladbě sebviču na bázi skla a pryskyřic. Je to rakouzská firma vyrábějící pryskyřice.
Berty
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů