Rekonstrukce přívěsu
Moderátoři: Pepa, david, vilma
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Rekonstrukce přívěsu
Potřeboval bych předělat přívěs na loď. Potřebuji dát novou širší nápravu a celý ho snížit. Nevíte někdo jak na to co se týče následné technické kontroly? Jak vlastně poznají, jestli je to ten co je v techničáku? Když nechám oj, evidenční číslo a i rozměry zůstanou. Někde jsem četl, že si přívěsy fotí. To pak nějak porovnávají? Na co mohu narazit?
Předem díky za rady
Předem díky za rady
- Ferdinand
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 321
- Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Předklášteří
STK.
Nepoznají.
Pokud zachováš rozměry, tak na silnici policie vůbec nemá šanci. A pochybuji, že pokud půjdeš na technickou jinam, než tam co to typovali, že budou mít k dispozici fotky, pokud je vůbec mají k Tvému vleku. Jestliže tam ale dáš novou širší nápravu, tak to dozajista bude mít jiné výrobní číslo. V tom případě bych se zachoval jako gentleman, zašel na STK poradil se s nima, co budou k té přestavbě chtít, a !! budeš mít klidné spaní. Nikdo Ti nemůže zakázat přestavbu vozíku, ale... bude to stát love.

Pokud zachováš rozměry, tak na silnici policie vůbec nemá šanci. A pochybuji, že pokud půjdeš na technickou jinam, než tam co to typovali, že budou mít k dispozici fotky, pokud je vůbec mají k Tvému vleku. Jestliže tam ale dáš novou širší nápravu, tak to dozajista bude mít jiné výrobní číslo. V tom případě bych se zachoval jako gentleman, zašel na STK poradil se s nima, co budou k té přestavbě chtít, a !! budeš mít klidné spaní. Nikdo Ti nemůže zakázat přestavbu vozíku, ale... bude to stát love.
Lubore - tak do roku 1992-3 jsem postavil a otypoval cca 15 přívěsů, včetně jednoho, který jsem deklaroval jako přívěs pro přepravu loďe. U toho mi to do TP také vepsaly. Při schvalování - technické prohlídce byl součástí žádosti jednoduchý náčrtek se základními rozměry. Ty se zřejmě evidují na DI dodnes, ale nikde jinde určitě ne. Do této doby mohla být náprava jakákoli a neměla evidenční číslo. Tedy nikdo nezjistí, jaká tam byla a jaká tom je nyní. Používali jsme různé z osobních aut, ale později již i originál pro přívěsy /jeklová s odpružením v gumových blocích/ - ty jediné se smějí dnes používat.Jediná identifikace bylo vyražené číslo na oji - koupíš raznice a překlepeš, nebo vyřízneš část oje s číslem a zakomponuješ ho do novéhp přívěsu. Kolem roku 1993-4 nastal zlom. V platnost vstoupila nová vyhláška, dle které musela být náprava schváleného typu pro přívěsy za osobní auto a evidovala se v žádosti včetně výrobního čísla. Každá náprava měla a má nýtovaný štítek s tímto číslem. Ale štítek může uhnít a upadnot - že.
Jinak loď samozřejmě můžeš vést i na přívěsu, který není typovaný jako přeprvní pro loď. Loď je náklad, jako každý jiný a tedy musí pouze spolňoat obecné odmínky pro přepravu /šířka, výška, váha/.
I když tvá náprav má štítek s číslem, rozhodující pro evidenci tohto čísla a tedy identifikace konkrétní nápravy, je přesné datum platnosti vyhlášky a datum výroby /schválení/ tvého přívěsu.
Pepa
Zapoměl jsem na jednu podstatnou věc. V minulosti - tedy i před rokem 1993-4 se do technických průkazů zapiísovala velikost - rozměr ráfků, tedy z toho vyplívající rozměr pneumatik. to je vhodné dodržet. Pokud je chceš změnit, je lepší si nechat vytočit rdukce a při technické kontrole nasadit púvodní rozměr. Rovněž není od věci připomenout, že při šířce přívěsu nad 150 cm je povinnost mít na přívěsu vpřed svítící světlo - barva bílá, myslím, že to platí i v případě nákladu s šířkou nad tuto hodnotu.
Jinak loď samozřejmě můžeš vést i na přívěsu, který není typovaný jako přeprvní pro loď. Loď je náklad, jako každý jiný a tedy musí pouze spolňoat obecné odmínky pro přepravu /šířka, výška, váha/.
I když tvá náprav má štítek s číslem, rozhodující pro evidenci tohto čísla a tedy identifikace konkrétní nápravy, je přesné datum platnosti vyhlášky a datum výroby /schválení/ tvého přívěsu.
Pepa
Zapoměl jsem na jednu podstatnou věc. V minulosti - tedy i před rokem 1993-4 se do technických průkazů zapiísovala velikost - rozměr ráfků, tedy z toho vyplívající rozměr pneumatik. to je vhodné dodržet. Pokud je chceš změnit, je lepší si nechat vytočit rdukce a při technické kontrole nasadit púvodní rozměr. Rovněž není od věci připomenout, že při šířce přívěsu nad 150 cm je povinnost mít na přívěsu vpřed svítící světlo - barva bílá, myslím, že to platí i v případě nákladu s šířkou nad tuto hodnotu.
Naposledy upravil(a) Pepa dne stř říj 31, 2007 7:55 am, celkem upraveno 1 x.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Udělat to legálně je skoro neřešitelný problém. Předně co jiný kraj to jiný mrav. To znamená co je běžné v okrese Louny, je neřešitené v okrese Rakovník a v okrese Příbram se za to zavírá do basy.(to přeháním) Opravdu je to tak jak říká Pepa. Záleží na tom, kdy byl Tvůj vlek přihlášen do provozu. U starších se používalo nápravy co kdo doma měl. Taky záleží co máš zapsáno v TP. Pokud tam máš zapsáno: domácí výroba, barva modrá a VIN XXXX, hmotnost a rozměry pak není co řešit. Pokud je to nějaká funglovka chtělo by to papír od výrobce tvého vleku s razítkem zhruba v tom znění, že je možné použít nápravu v.č. XXXX jako náhradu za stávající v.č. yyyy asi by to prošlo. Změnit šířku nebo rozměr pneumatik je to samé. Nikdo Ti to nikdy nebude na STK přeměřovat a hlavně jsi to tak už koupil. Asi to špatně změřili když to přihlašovali ne?
Jinak na to rozšiřování jdi taky opatrně. Nevím jak máš širokou loď , ale mám zhruba takovou zkušenost. Mám loď širokou 2,5m a původně jsem chtěl dělat nápravu cca 2,20m . Nakonec jsem sehnal cca 2,05 m a v zájmu zjednodušení stavby vleku jsem jí tam dal bez úprav. I tak je vlek dost širokej a musíš to hlídat hlavně na okreskách a při vyhýbání jinak jedeš furt jedním kolem ve škarpě.
Jinak na to rozšiřování jdi taky opatrně. Nevím jak máš širokou loď , ale mám zhruba takovou zkušenost. Mám loď širokou 2,5m a původně jsem chtěl dělat nápravu cca 2,20m . Nakonec jsem sehnal cca 2,05 m a v zájmu zjednodušení stavby vleku jsem jí tam dal bez úprav. I tak je vlek dost širokej a musíš to hlídat hlavně na okreskách a při vyhýbání jinak jedeš furt jedním kolem ve škarpě.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Ve velkém techničáku mám z identifikačních údajů jen VIN (vyražený na oji) a rozměry. Bohužel i šířku. Takže pokud dám jinou nápravu, tak se to nemůže poznat, jenže já bych tam potřeboval dát širší. Přívěs je zřejmě vyrobený v německu a k nám dovezený s lodí a zlegalizovaný jako vlastní stavba v roce 2003 v jiném kraji. Náprava je hodně stará a nemám k ní úplnou důvěru. Když jsem sundal plastové záslepky torzních tyčí uložených v gumě, tak pod nimi bylo mnoho koroze. Nedokážu odhadnout jak jsou korozí ztenčené, ale mým zlým snem je rozkřáplá náprava někde v Rakousku po cestě na dovolenou. Náprava má štítek s nosností 1500 kg (což mne trochu uklidňuje že je tam na tu rez rezerva
), přívěs je otypovaný na 750 ale s lodí to má ca 800. Takže to je další problém, který by se asi měl řešit. Na oji je štítek, že je na 900 kg. Zřejmě to někdo nechal otypovat na 750, aby nebyly problémy s oprávněním to řídit.
Konkrétně bych tedy potřeboval dát novou, trochu širší nápravu a změnit nejvyšší povolenou hmotnost. Loď bych potom mohl posadit níž a nemusel bych zajíždět tak daleko do vody (vždycky vymáchám auto, párkrát už jsem měl vodu u rezervy na dně kufru)
Na silnici výměnu nápravy asi nikdo nezjistí, při technické se jen koukli a nic neměřili, takže by to s velkou pravděpodobností taky prošlo. Ale riskovat to, nevím.

Konkrétně bych tedy potřeboval dát novou, trochu širší nápravu a změnit nejvyšší povolenou hmotnost. Loď bych potom mohl posadit níž a nemusel bych zajíždět tak daleko do vody (vždycky vymáchám auto, párkrát už jsem měl vodu u rezervy na dně kufru)
Na silnici výměnu nápravy asi nikdo nezjistí, při technické se jen koukli a nic neměřili, takže by to s velkou pravděpodobností taky prošlo. Ale riskovat to, nevím.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
bobes - přijatelné řešení.
Lubor - doufán že alespoň v řádech tušíš, co stojí nová bržděná náprava /dnes již musí být s automatickým odjištění/ při nosnosti přes 1000 kg. Tuším, že i s nájezdovou pumpou budeš někde kolem 30 000.
té staré náprvy se tolik neboj. Můpže dojít k dvou defektům - samozřejmě při přeložení.
1/ ohneš kyvku - ono kývací rameno muzi trnem a nábojem. Spíše se to stane u výkovku /plný materiál/, méně pravděpodobné u dutého svařence - velký modul byť dutý vydrží více. Já ohnul výkovky až když jsem na dvounáprovový /nosnost jené nápravy 700/ naložil 4 t.
2/roztrhne se ti jekl ´který tvoří nápravnici. v jeklu je zalisovaný trn se 4 gumovými bloky, které jsou trnem mačkány a tím dochází k pružení / trn je výkovek - u laciných čtřhran z jeklu/.
Náprvnice = jekl nevydrží tlak gumového bloku stlačovaného trnem a roztrhne se.
Řešení : trn v nápravnici je dlouhý tak asi 20-25 cm od vstupu do náprvnice. více ne. Obal v těchto místech původní nápravnici dalším uzavřeným ocelovým modulem, který nepřipustí roztržení starého a je hotovo. Pozor nevařit, vypálíš gum bloky a je zameteno. šroubovat. Účko s podélnými přírubami přesně ohnuté nebo svařené + pásovína jako 4 strana a sěšroubovat - pokud ti to není jasné nakreslím.
Pepa
Lubor - doufán že alespoň v řádech tušíš, co stojí nová bržděná náprava /dnes již musí být s automatickým odjištění/ při nosnosti přes 1000 kg. Tuším, že i s nájezdovou pumpou budeš někde kolem 30 000.
té staré náprvy se tolik neboj. Můpže dojít k dvou defektům - samozřejmě při přeložení.
1/ ohneš kyvku - ono kývací rameno muzi trnem a nábojem. Spíše se to stane u výkovku /plný materiál/, méně pravděpodobné u dutého svařence - velký modul byť dutý vydrží více. Já ohnul výkovky až když jsem na dvounáprovový /nosnost jené nápravy 700/ naložil 4 t.
2/roztrhne se ti jekl ´který tvoří nápravnici. v jeklu je zalisovaný trn se 4 gumovými bloky, které jsou trnem mačkány a tím dochází k pružení / trn je výkovek - u laciných čtřhran z jeklu/.
Náprvnice = jekl nevydrží tlak gumového bloku stlačovaného trnem a roztrhne se.
Řešení : trn v nápravnici je dlouhý tak asi 20-25 cm od vstupu do náprvnice. více ne. Obal v těchto místech původní nápravnici dalším uzavřeným ocelovým modulem, který nepřipustí roztržení starého a je hotovo. Pozor nevařit, vypálíš gum bloky a je zameteno. šroubovat. Účko s podélnými přírubami přesně ohnuté nebo svařené + pásovína jako 4 strana a sěšroubovat - pokud ti to není jasné nakreslím.
Pepa
Naposledy upravil(a) Pepa dne stř říj 31, 2007 7:58 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Trochu jsem se na ceny ptal, není to až tak dramatické. Potřebuju jen nápravu a ta se prý dá pořídit už lehce nad 10 tis.
Pepo, když použiju Tvoje názvosloví, tak moje obava se týká trnu. Je to čtyřhranný jekl, který prochází robustní kyvkou a je s ní svařený. Kyvka je pak dutý svařenec spec. tvaru, něco jako spodní kyvná ramena zavěšení předních kol auta. Nápravnice vypadá v pohodě, roztržení rozhodně nehrozí. Pokud něco hrozí, tak je to zborcení zkorodovaného trnu namáhaného krutem. Ale je to tak silnostěnné, že se mi to nezdá pravděpodobné. Jenže koroze je svině a pod původními víčky dutých trnů zřejmě dlouho zůstávala vlhkost, která tam pracovala. Cit pro techniku mi říká: "to vydrží", ale raději bych měl jistotu.
Ještě bych měl dotaz k couvání. Moje náprava má automatiku, ale ucouvat to je o spojku. Hrozně to brzdí. Jaké to je s modernějšími nápravami?
Pepo, když použiju Tvoje názvosloví, tak moje obava se týká trnu. Je to čtyřhranný jekl, který prochází robustní kyvkou a je s ní svařený. Kyvka je pak dutý svařenec spec. tvaru, něco jako spodní kyvná ramena zavěšení předních kol auta. Nápravnice vypadá v pohodě, roztržení rozhodně nehrozí. Pokud něco hrozí, tak je to zborcení zkorodovaného trnu namáhaného krutem. Ale je to tak silnostěnné, že se mi to nezdá pravděpodobné. Jenže koroze je svině a pod původními víčky dutých trnů zřejmě dlouho zůstávala vlhkost, která tam pracovala. Cit pro techniku mi říká: "to vydrží", ale raději bych měl jistotu.
Ještě bych měl dotaz k couvání. Moje náprava má automatiku, ale ucouvat to je o spojku. Hrozně to brzdí. Jaké to je s modernějšími nápravami?
Pepo, naštuduj : www.knott.cz dodavatel náprav a všeho co se přívěsů týče. Jestli je to pro Tě trochu finančně a technicky realizovatelné řeš to odborně. Samozřejmě jde udělat cokoliv, ale neškrábej se levou rukou za pravým uchem. Mluvím z vlastní zkušenosti. Taky jsem tak kdysi přemýšlel a řešil obdobný problém. Dopadlo to tak, že jsem koupil nápravu a nájezdovou brzdu rám jsem pak svařil sám. Jak to přihlásit DI je psáno někde jinde tu na fóru.
Berty
Berty
Lubore - se zavřenýma očima si typnu, že ten vnitřní trn, je li to jekl, bude např. jekl 40 x 40 stěna 4 nebo 5 mm. Tedy vnitřní prostor řekněme 32 x 32 mm.
Rekonstrukce ve stejném duchu jako u nápravnice.
Nech si v soustružně ofrétovat čtyřhran o rozměru 31,8 x31,8 + rádiusy hran, střed odvrtat /odlehčení/ průměr cca 20 mm, na konci čtřhranu smětem do nápravnice vypiluj náběh. Délka pomocného trnu bude dle starého. starý trn - jeho dutiny vyčisti, namaž vazelinou a nový pomocný tam naklepej a přes původní sváry, případně pomocí nějaké příruby provař s kyvkou, takto tě to přežije.Vařit opatrně, přerušovaně - pozor na gumu. původní trn nelze vytáhnout - je zalisován velkým tlakem.
Brzdy - je nutné je mít dobře seřízené.
S mojí loďkou cca 900 kg když zabrzdím při jízdě vpřed, nepoznám že něco táhnu /octavia/, brzdí o trochu více než auto. Při couvání přívěs i slodí utalčím jednou rukou, bez lodí jedním prstem.
To co píše Berty je samozřejmě také rozumné řešení. Moje úvahy jdou cestou případné rekonstrukce náprvy. Téměř vše je jak známo o penězích
Pepa
Rekonstrukce ve stejném duchu jako u nápravnice.
Nech si v soustružně ofrétovat čtyřhran o rozměru 31,8 x31,8 + rádiusy hran, střed odvrtat /odlehčení/ průměr cca 20 mm, na konci čtřhranu smětem do nápravnice vypiluj náběh. Délka pomocného trnu bude dle starého. starý trn - jeho dutiny vyčisti, namaž vazelinou a nový pomocný tam naklepej a přes původní sváry, případně pomocí nějaké příruby provař s kyvkou, takto tě to přežije.Vařit opatrně, přerušovaně - pozor na gumu. původní trn nelze vytáhnout - je zalisován velkým tlakem.
Brzdy - je nutné je mít dobře seřízené.
S mojí loďkou cca 900 kg když zabrzdím při jízdě vpřed, nepoznám že něco táhnu /octavia/, brzdí o trochu více než auto. Při couvání přívěs i slodí utalčím jednou rukou, bez lodí jedním prstem.
To co píše Berty je samozřejmě také rozumné řešení. Moje úvahy jdou cestou případné rekonstrukce náprvy. Téměř vše je jak známo o penězích
Pepa
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Pepo, tys mi koukal loni zjara přes rameno, když jsem se v tom vrtal!!??
Až se k tomu dostanu, tak to proklepu a případně vyztužím nějak jak radíš či podobně.
K tomu couvání, to jsme si nerozuměli. Brzdy mám seřízené dobře, když jedu tak vlek krásně přibržďuje podle potřeby, i když oj by mohla jít lehčeji. Když jsem přívěs koupil, tak byla zatuhlá. Sice jsem to vyčistil, ale píst je chycený rzí a i po očištění trochu hrbolatý. Chtělo by to stočit a dát nová pouzdra. Zatím se mi do toho nechce, funguje to uspokojivě. Ale k těm brzdám. Pakny jsou jako plovoucí za sebou, na přední hraně té náběžné je rozevírací mechanismus , který je opřený přes nekolik profilovaných podložek, které asi tvoří jakýsi vlnovec, o držák na štítu. Když se brzdí dopředu, tak je brzdný účinek násoben tím, že třecí silou je pakna posouvána a rozpínána po smeru otáčení. Když se brzdí dozadu (couvá), tak jsou třecí silou pakny tlačeny proti rozpínacímu mechanizmu a ten pak stlačí ten vlnovec. Tím se zmenší rozpínaní paken a buben jde protočit, jenže velmi ztuha. Takže to ucouvám, ale je to jako bych couval do pořádného kopce. Je to dost nepříjemné a do kopce bych si s tím už necouvnul. Jak jsou na tom moderní nápravy? Tam je nějaký mechanismus, který zcela přecvakne a couvá se lehce? Nedávno jsem pomáhal dávat loď na vodu někomu s novým bržděným přívěsem. Ten ho zabrzdil, odpojil a chtěli jsme ho šoupnout do vody. Jenže brzda už nepovolila. On nadával, že to je blbá vlastost té nápravy. Musel zapřáhnout, cuknout a tím se to odbrzdilo.

Až se k tomu dostanu, tak to proklepu a případně vyztužím nějak jak radíš či podobně.
K tomu couvání, to jsme si nerozuměli. Brzdy mám seřízené dobře, když jedu tak vlek krásně přibržďuje podle potřeby, i když oj by mohla jít lehčeji. Když jsem přívěs koupil, tak byla zatuhlá. Sice jsem to vyčistil, ale píst je chycený rzí a i po očištění trochu hrbolatý. Chtělo by to stočit a dát nová pouzdra. Zatím se mi do toho nechce, funguje to uspokojivě. Ale k těm brzdám. Pakny jsou jako plovoucí za sebou, na přední hraně té náběžné je rozevírací mechanismus , který je opřený přes nekolik profilovaných podložek, které asi tvoří jakýsi vlnovec, o držák na štítu. Když se brzdí dopředu, tak je brzdný účinek násoben tím, že třecí silou je pakna posouvána a rozpínána po smeru otáčení. Když se brzdí dozadu (couvá), tak jsou třecí silou pakny tlačeny proti rozpínacímu mechanizmu a ten pak stlačí ten vlnovec. Tím se zmenší rozpínaní paken a buben jde protočit, jenže velmi ztuha. Takže to ucouvám, ale je to jako bych couval do pořádného kopce. Je to dost nepříjemné a do kopce bych si s tím už necouvnul. Jak jsou na tom moderní nápravy? Tam je nějaký mechanismus, který zcela přecvakne a couvá se lehce? Nedávno jsem pomáhal dávat loď na vodu někomu s novým bržděným přívěsem. Ten ho zabrzdil, odpojil a chtěli jsme ho šoupnout do vody. Jenže brzda už nepovolila. On nadával, že to je blbá vlastost té nápravy. Musel zapřáhnout, cuknout a tím se to odbrzdilo.
Samozřejmě,že je to o penězích, ale také o bezpečnosti a spolehlivosti nejen na pevném a rovném terénu také jsem viděl ulomené kolo které vrazilo do plotu 3m před ženskou s kočárem- proto ten odborný přístup. Pepo na kolik si ceníš loď a auto? Ten co nadával to nedomyslel dokonce. 1500 kg umí pěmně zatáhnout do vody zvláště na mokrém a řasnatém povrchu kde stojí auto. Už jsem to viděl na vlatní oči přívěs bez couvací automatiky. Nad vodou zůstala jen loď. Majitel měl oči jak slimák (hlemížď)
a bylo po dovolené. Nevím jaké auto máš a jakou loď řešení je pak to, jak říkal Libor, lano nebo tyč aby jsi stál na suchu. V mém řípadě lze spustit loď i s třiceticentimetrového mola kdy zlomím vlek, nesčetně ktát jsem to zlomení použil a mohu vřele doporučit.
Pepo také jsem těch přívěsů pár postavil a něco také renovoval, ale dík, že ty doby kutilství jsou pryč. Opravdu náprava a brzdový systém je základ. Materiálově se s nájezdovou brzdou, nápravami a příslušenstvím dostaneš těsně nad 20 tis. Další otázka je lože pod loď jestli rolny, trámce nebo opěrné body. Mám rolny šířku lodi 2,2 m déku 5,8 přívěs 2,2 m největší rozchod kol, doď posazena 2 cm dad nápravou sedí to ja "prdel na hrnci" jízdní vlastnosti vynikající. Také to tahám Octávií 1,8 20V spotřeba při průměru 75 km /h 9,6 l. Hodonín- Split max 13 hodin čisté jízdy. Jinak přeji dobrou a zdařenou rekonstrukci a mnoho najetých km bez nehody.
Berty.

Pepo také jsem těch přívěsů pár postavil a něco také renovoval, ale dík, že ty doby kutilství jsou pryč. Opravdu náprava a brzdový systém je základ. Materiálově se s nájezdovou brzdou, nápravami a příslušenstvím dostaneš těsně nad 20 tis. Další otázka je lože pod loď jestli rolny, trámce nebo opěrné body. Mám rolny šířku lodi 2,2 m déku 5,8 přívěs 2,2 m největší rozchod kol, doď posazena 2 cm dad nápravou sedí to ja "prdel na hrnci" jízdní vlastnosti vynikající. Také to tahám Octávií 1,8 20V spotřeba při průměru 75 km /h 9,6 l. Hodonín- Split max 13 hodin čisté jízdy. Jinak přeji dobrou a zdařenou rekonstrukci a mnoho najetých km bez nehody.
Berty.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Berty, oslovuješ Pepu, ale připadá mi, že myslíš mne! Rozumím tomu správně?
Nechápu, jak by mohla couvací automatika zabránit tomu, aby přívěs stáhl auto do vody? Když couvám z kopce, tak přece automatika nemá na co reagovat. Jak je to tedy s tou couvací automatikou u současných náprav.
Moje loď má s přívěsem 800kg a tahám to za Fábií. To mne samozřejmě omezuje a musím moc dobře vybírat skluzy do vody. Je to o rozumu. Na mnoho skluzů si vůbec netroufnu, jen na některé. Když jsem tam poprvé, probrouzdám to a teprve pak do toho jedu. Když si nejsem jistý, vytahuju z vody navijákem. Prostě mám méně výkonnou techniku, tak musím používat více rozumu. Nedávno jsem koukal, jak tahali loď na Orlíku. Silné auto, ale co mu to bylo platné. Sedl do toho, osolil to a zahrabal si kola. Pak už nemohl vyjet ani po odpojení přívěsu.
Co se týče brzd vleku, to bylo první co jsem u koupeného přívěsu revidoval. Celé rozebral, očistil, natřel, zkontroloval náboje a gufera, dal nové mazivo. Nejsem hazardér, ale když koupím něco ojetého, tak nemohu hned všechno vyměnit za nové. Musím to posoudit a mám k tomu dostatek zkušeností. Ne že bych přímo stavěl přívěsy, ale nějaké to železo už mi rukama prošlo.
Psal jsem tu o pochybnosti, jestli jsou trny mé nápravy v pořádku. Možná jsem se vyjádřil moc nejistě. V podstatě jim věřím, jen hlodá ten červíček pochybnosti, mám rád vše na jistotu, ale to vždy nejde. Zrovna tak se bojím, že mi v autě praskne řemen, nebo se zadře vodní pumpa, odejde vstřik, nebo cokoli jiného. Ale náhradní nevozím. S tím nic nenadělám. Radu Bertyho považuju za dobrou. Vyztužit díl, o kterým si nejsem 100%-ně jistý, když ostatní je vyhovující je dobré řešení.
Nechápu, jak by mohla couvací automatika zabránit tomu, aby přívěs stáhl auto do vody? Když couvám z kopce, tak přece automatika nemá na co reagovat. Jak je to tedy s tou couvací automatikou u současných náprav.
Moje loď má s přívěsem 800kg a tahám to za Fábií. To mne samozřejmě omezuje a musím moc dobře vybírat skluzy do vody. Je to o rozumu. Na mnoho skluzů si vůbec netroufnu, jen na některé. Když jsem tam poprvé, probrouzdám to a teprve pak do toho jedu. Když si nejsem jistý, vytahuju z vody navijákem. Prostě mám méně výkonnou techniku, tak musím používat více rozumu. Nedávno jsem koukal, jak tahali loď na Orlíku. Silné auto, ale co mu to bylo platné. Sedl do toho, osolil to a zahrabal si kola. Pak už nemohl vyjet ani po odpojení přívěsu.
Co se týče brzd vleku, to bylo první co jsem u koupeného přívěsu revidoval. Celé rozebral, očistil, natřel, zkontroloval náboje a gufera, dal nové mazivo. Nejsem hazardér, ale když koupím něco ojetého, tak nemohu hned všechno vyměnit za nové. Musím to posoudit a mám k tomu dostatek zkušeností. Ne že bych přímo stavěl přívěsy, ale nějaké to železo už mi rukama prošlo.
Psal jsem tu o pochybnosti, jestli jsou trny mé nápravy v pořádku. Možná jsem se vyjádřil moc nejistě. V podstatě jim věřím, jen hlodá ten červíček pochybnosti, mám rád vše na jistotu, ale to vždy nejde. Zrovna tak se bojím, že mi v autě praskne řemen, nebo se zadře vodní pumpa, odejde vstřik, nebo cokoli jiného. Ale náhradní nevozím. S tím nic nenadělám. Radu Bertyho považuju za dobrou. Vyztužit díl, o kterým si nejsem 100%-ně jistý, když ostatní je vyhovující je dobré řešení.
Brzdný účinek při couvání z kopce vyvolá zabrždění auta (princip setrvačnosti a gravitace na tom je to založeno) je tam takový pákový mechanismus, proto ten co nadával musel cuknout dopředu aby se to odbrzdilo.stejně to působí i při couvání do kopce.Ten dotyčný" potapěč" kdyby tam měl couvací automatiku, vlek by brzdil, auto by brzdilo a brzdný účinek by byl větší, těžko říci jestli by to nedopadlo stejně, ale rychlost zanoření by byla menší.
Vlastní příběh dnes už pro zasmání: Vracel jsem se těsně po revoluci z Chorvatska domů ,to jsem měl ještě favorita a galaxiia nebržděný přívěs. V lodi jsem měl naloženo pár pěkných kamenů z Hvaru (střílel se tam tehdy tunel Starý Grad -Hvar). Ve Vídni jsou světla na křižovatkách dosti na kráko a jěště na víc pršelo. V levém pruhu zastavili na oranžovou policajti já chtěl také zastavit, ale nešlo to. Vlek mne tlačil do křižovatky už na červenou. Brzdil jsem i očima nešlo to přeřadil jsem a rychle křižovatku projel. Policajti mě pak zastavili a pochválili, zě jsem si duchapřítomě poradil, a že mám dále jet opatrněji. To myslím vážně. Taky jsem měl tehdy ty oči jak slimák
Berty
Vlastní příběh dnes už pro zasmání: Vracel jsem se těsně po revoluci z Chorvatska domů ,to jsem měl ještě favorita a galaxiia nebržděný přívěs. V lodi jsem měl naloženo pár pěkných kamenů z Hvaru (střílel se tam tehdy tunel Starý Grad -Hvar). Ve Vídni jsou světla na křižovatkách dosti na kráko a jěště na víc pršelo. V levém pruhu zastavili na oranžovou policajti já chtěl také zastavit, ale nešlo to. Vlek mne tlačil do křižovatky už na červenou. Brzdil jsem i očima nešlo to přeřadil jsem a rychle křižovatku projel. Policajti mě pak zastavili a pochválili, zě jsem si duchapřítomě poradil, a že mám dále jet opatrněji. To myslím vážně. Taky jsem měl tehdy ty oči jak slimák

Berty
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Berty, já jsem doufal, že jsem svými předchozími příspěvky prokázal určitou znalost techniky.
Samozřejmě vím, jak funguje nájezdová brzda a měl jsem to i vše rozebrané. Jen pořád nechápu, jak by mohla zamezit stažení auta do vody při couvání.
Při couvání z kopce se brzda přívěsu vůbec neaktivuje. Přívěs tím že couvá z kopce oj natahuje a nevznikce síla na mechanismus brzdy. Jak jsi to myslel?
Ještě bych si dovolil znovu položit dotaz. Jak je to při couvání se současnými bržděnými nápravami? Ono to nějak přecvakne a přestane při couvání zcela klást odpor, nebo trochu taky přibržďuje, jako ten můj Heidenhain.

Samozřejmě vím, jak funguje nájezdová brzda a měl jsem to i vše rozebrané. Jen pořád nechápu, jak by mohla zamezit stažení auta do vody při couvání.
berty píše:..... Ten co nadával to nedomyslel dokonce. 1500 kg umí pěmně zatáhnout do vody zvláště na mokrém a řasnatém povrchu kde stojí auto. Už jsem to viděl na vlatní oči přívěs bez couvací automatiky. Nad vodou zůstala jen loď. Majitel měl oči jak slimák (hlemížď)a bylo po dovolené....
Při couvání z kopce se brzda přívěsu vůbec neaktivuje. Přívěs tím že couvá z kopce oj natahuje a nevznikce síla na mechanismus brzdy. Jak jsi to myslel?
Ještě bych si dovolil znovu položit dotaz. Jak je to při couvání se současnými bržděnými nápravami? Ono to nějak přecvakne a přestane při couvání zcela klást odpor, nebo trochu taky přibržďuje, jako ten můj Heidenhain.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Na všech svých vlecích používám ještě jednu poměrně jednoduchou vychytávku a to je tzv. doraz. Na rámu mám v místě nad kyvným ramenem a nábojem ( výšku je nutno vyzkoušet , řídí se dle zdvihu pérování) kola přivařenou malou plotničku a na ní silentblok z dorazu přední nápravy Pragy V3S.( lze použít i jiné např. silentblok z motoru Škoda 120.) Při přetížení vleku nebo při případné poruše ( protočení) gumového torzního pérování rameno jednoduše dosedne na silentblok a je možno opatně dojet do místa kde lze vše opravit nebo i domů. Osvědčilo se mi to i např . při přepravě písku nebo betonu na stavbu , kdy vám do vozíku bagrista typu Tóma Hluchoněmec naloží co se tam vejde a vůbec se před tím nejde podívat kolik kg máte na štítku na nápravě.
Dá se to použít i u např. listových per a při správném vyměření to ušetří i běžně prošoupané blatníky na vlecích.

Dá se to použít i u např. listových per a při správném vyměření to ušetří i běžně prošoupané blatníky na vlecích.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
To Ti neporadím. Já mám papírově přívěs starší , tak jsem v německu koupil na vrakovišti starší nápravu a nájezdovku obojí za 30,-€ .Nájezdovku mám s ruční mechanickou aretací pro couváni. ( vlastně taky automatickou, protože manželka vyskočí a zacvakne pojistku) Náprava má normální obložení bez couvací automatiky. Má to i výhody. Ruční brzda brzdí i při couvání , to znamená že např. při ručním spouštění do vody z příkrého svahu si můžu přibrzdit a to i o zoubek, nebo dva, nebo tři. Prostě klasická ruční brzda jako u auta. Ty dnešní brzdy mají jen dvě polohy zabržděno a odbržděno. Prostě některé ty nové vynálezy nejsou az tak vhodné např. pro nás jachtaře .
Při couvání se vlek nejdříve zabrzdí tlakem se pak překoná uřčitá tlačná síla a přívěs se úplně odbrzdí a lze říci,že auto s vlekem lze pak utlačit ručně při couvání nepřibržďuje.Při pomalém zastavení při jízdě do kopce brzdí jen auto přívěs má snahu couvat do doby než zatáhnu ruční brzdu. V případě odpřažení vleku v kopci je nutno zatáhnout ruční przdu a pak prívěs odpojit. Pokud je to dobře seřízeno ruční brzda to udrží, jistota jsou klíny. Mluvím o nápravách Knott.
Berty.
Berty.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů