Spotreba privesnych motoru

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
brtnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod brtnik » stř srp 03, 2016 11:21 am

Ono to se spotřebou lodního motoru (zvláště pak malého – do 5HP) se to má poněkud záhadně - není lehké ji vyzkoumat. Druhdy jsem měl stejné pochyby jako autor, zda náš motor netrpí obžerstvím a ptal jsem se kolegů kolik jim to hltá a dozvídal jsem se neuvěřitelné cifry jak nahoru tak dolu. Čili došlo mi, že to nikdo nezkoumá. Nezbylo mi než provést měření. Abych popsal komponenty. Plavidlo: dvojitá plachetní šarpie, něco k tuně výtlaku, 6,2m na vodorysce, motor: Crescent 4HP stáří viz výše (>30let), palivo: N95+Paramo TSF v poměru 40:1, měřidla: GARMIN GPS III+, Univerzální měřič moto hodin a otáček Sunway a litrová PVC nádoba od aviváže označená po decilitrech. Testoval jsem na dvou dovolených (dle říčních km) a popojíždění na spřátelená kotviště 7km. Co jsem zjistil? Prakticky za 6min ujedeme 1km a těch 7km udělám za lehce méně než hodinu a spotřebuji 8deci paliva. Čili loď nejede víc než 7km/h ať dělám co dělám – tzn. při 3600ot/min, ale zvykl jsem si jezdit na sporo 2400ot/min, výsledná rychlost je neměnná (dle dřívějších měření s užitím říčních kilometrovníků 10/km/h, ale to bych nebral vážně). Suma sumárum počítám, že motor žere okolo 11,4L/100km, čili v mém případě dva krát víc než auto. Pravda v autě nemám postele a nevozím tolik potravin, chlastu a vlastně ani nářadí. ;)
Upozorňuji na ten olej Paramo TSF. Od doby co ho užívám, motor nepoznávám – studený chytne na druhé zatáhnutí (když nezapomenu připojit přívod benálu) a vůbec nesmrdí. Volnoběh báječný - tuhle jsem dělal přistávací kolečko a kolega se podivoval, co to mám za motor, který jede tak potichu a to ještě bez kytu. Byl velice překvapený až rozhořčený, protože jeho nový 5HP od věhlasné firmy řve jak kráva... Olej stojí 145Kč/L, tj. o 100Kč méně než stejný Advance VSX od SHELL, který jsem testoval před TSF. Jo a TSF je MODRÝ čili na vodu ideální.
Uživatelský avatar
vesco
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Holešov

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod vesco » pon zář 24, 2018 11:37 am

Ahoj,
vlastnim dva motory Yamaha :
prvni je r.v.1992 30hp dvoutakt s autolube a spotreba rekl bych kombinovana na 100 km mi to sezralo 22litru benzinu + olej.
druhy je r.v.2007 25hp čtyřtakt a spotreba taky kombinovana je na 100/km 20 litru benzinu.
Meřeno na Morave z Otrokovic do Petrova + male zajizdky.
U dvoutaktu jsem nechal bezet motor v komorach na volnobech je tam manualni startovani tak se mi nechtelo vypinat.
U čtyřtaktu jsem motor v komorach vypinal.
Takže spotreba u obou motoru cca stejna.
Dvoutakt maximalka s mym člunem 40km/h
Čtyřtakt maximalka se stejnym člunem 36km/h
Člun obsazen 2 lidi vaha cca 150kd...oblečeni a harampadi v člune cca 80kg.
Foto čluno je k viděni u mého nicku.
Jestli by měl někdo zajem o koupi 30hp Yamahy +ovladani,nadrz,častečné řizeni tak rad prodám,minuli tyden vymena oleje v noze a vrtulky chlazeni.

Robert.
Uživatelský avatar
Andras
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: pát dub 09, 2010 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Trstice

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Andras » čtv pro 20, 2018 1:00 pm

Ahoj.
Ja mám Yamahu 25BMHS (dvojtakt) na laminátovom katamaráne od Bakulára 500x170.
Spotrebu moc nesledujem, ale mám niekoľko celkom presných údajov z tohtoročnej dovolenky.
Dovolenkový viacdenný náklad s dvoma dospelými a jedným dieťaťom + motor + čln = 550kg
Trasa z Jahodnej po Malom Dunaji, Váhu a Dunaji do Štúrova a späť 255km.
Jazda po prúde občas len na voľnobeh, ale 50% na plný kotol, proti prúdu plný kotol.
Maximálna rýchlosť 37km/h.
Spotreba 81 litrov. To znamená 31,7 L/100km, alebo 0,317L/km.
Z toho Jahodná-Komárno po prúde 67km, taká ideálna šetrná jazda v sklze, 18 litrov, to znamená 0,268 L/km.
Toto sú podľa mňa tie naj negatívnejšie údaje aké viem dosiahnúť.
Sám na ľahko s 9,9x14 šroubom sa dostanem aj na 46km/h a určite sa dá dosiahnuť aj lepšia spotreba, ale zázraky sa nedejú.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1757
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Ozzie » čtv pro 20, 2018 7:43 pm

Presne ako píšeš: zázraky sa nedejú. Myslím si ale, že na tú pramicu tá 25-ka je minimum. Keby si tam dal napr. 40 HP štvortakt, tak by si síce nejazdil rýchlejšie ale trošku úspornejšie. Druhá strana mince je, že cena nového štvortaktu na palive sa Ti vrátí tak za 120 rokov :-)
Sám jazdím s 60 HP dvojtaktom na Hellwig Triton TS (420x170, 260 kg bez motoru) za veľmi podobné hodnoty. tj. rýchlosť 50-60 kmh, spotreba 30litrov na 100 km. Štvortakt by bol tichší, menej by smrdel a tá spotreba by bola o niečo menšia. Za ca 7000.- EURO. Oplatí sa?
Uživatelský avatar
Andras
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: pát dub 09, 2010 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Trstice

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Andras » čtv pro 20, 2018 9:50 pm

Aj podľa mňa je to minimum, ale zároveň aj také maximum v mojom prípade. Váži 51kg a dokážem ho ešte sám zavesiť aj zvesiť pomocou homemade vozíka.
IMG_20180506_184606.jpg

S člnom parkujem celú sezónu na vode, ale motor vozím domov. Na Malom Dunaji hrá rolu aj ponor. Sú miesta, kde záleží na každom centimetri. Kavitačnú dosku mám v mínuse 1,5cm.
IMG_20180527_141442.jpg

Ak človek splavuje, ani si to neuvedomuje, ale ja sa potrebujem aj vrátiť.
Proste je to o kompromisoch, nielen o spotrebe. Môžem ja snívať o kajuťáku, ak ma brzdia dve plytčiny a jeden peší most. Tak preto tá 25-ka a kajuta z Decathlonu za 19€ :)
IMG_20180722_091942.jpg

A samozrejme aj financie hrajú svoju úlohu, ale ja by som ostal u dvojtaktu, len by to bol E-Tec.
Uživatelský avatar
martin76
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod martin76 » pát pro 21, 2018 9:13 am

Evinrude E-tec je dobrá voľba :-)
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 486
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod avalon » pát pro 21, 2018 10:42 am

aj Honda je dobra volba :-)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1866
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod geus » pát pro 21, 2018 10:52 am

Kdyby jsi mel ten motor v tom stojanu opacne tak by se ti lepe nasazoval i sundaval a mohl by mit i 100kg
Uživatelský avatar
Andras
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: pát dub 09, 2010 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Trstice

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Andras » pát pro 21, 2018 3:33 pm

geus píše:Kdyby jsi mel ten motor v tom stojanu opacne tak by se ti lepe nasazoval i sundaval a mohl by mit i 100kg

Nechápem ako to myslíš. Zadok pramice vytiahnem na breh a motor musím zdvihnúť a preložiť na zrkadlo.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1866
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod geus » pát pro 21, 2018 5:46 pm

Ja ten rudlik pujcil a uz mi ho nevratili jinak bych to vyfotil ,ale princip byl neco jako u vysokozvizneho voziku bocni ramena drzely ten motor pod vikem motoru asi 20cm tam kde se uz zuzuje a prechazi v nohu. Packy byla roztazitelne a melo to posuv asi 40cm nahoru a dolu z takovych heveru to bylo delane stacilo prijet k lodi zvednout 2cm nad zrcadlo naklonit a spustit dolu. Ted ho budu zase vyrabet kdyz nemohu nic tahat tezkeho
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1866
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Ústí-Brná

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod geus » pát pro 21, 2018 6:57 pm

Ja ten rudlik pujcil a uz mi ho nevratili jinak bych to vyfotil ,ale princip byl neco jako u vysokozvizneho voziku bocni ramena drzely ten motor pod vikem motoru asi 20cm tam kde se uz zuzuje a prechazi v nohu. Packy byla roztazitelne a melo to posuv asi 40cm nahoru a dolu z takovych heveru to bylo delane stacilo prijet k lodi zvednout 2cm nad zrcadlo naklonit a spustit dolu. Ted ho budu zase vyrabet kdyz nemohu nic tahat tezkeho
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1757
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Ozzie » pát pro 21, 2018 8:10 pm

Pekná Yamaha. Sú to špičkové dvojtakty, ktoré sa už nikdy nebudú vyrábať. Vidím, že ten motor udržuješ v perfektnom stave. :clap:
Malý Dunaj poznám, narodil som sa pri rieke a od detsva brázdim vlny Malého Dunaja. Keď som mal gumák 340 cm + 15 HP Suzuki som uvažoval kam ďalej. Dlho som chcel kúpiť pramicu a plaviť sa ako Ty. Mal som vyhliadnutú pramicu Sugó S 465 ale som mal obavy, že tá 15-ka bude slabá. "Kabínu" som chcel tiež riešiť malým stanom, alebo ľahkou preglejkovou nadstavbou, ktorá by sa dala odmontovať pri preplavbe pod mostom. Most v Potonských Lúkach má stabilnú výšku okolo 120 cm, ale most v Jahodnej je problém, lebo tam sa hladina kolíše a nikdy neni viac miesta ako 110 cm. Ale ako píšem Malý Dunaj poznám a je tam mnoho miest kde sa jednoducho nedá motorovať. Napr úsek v Jahodnej medzi Alba Regiou a Mostom. Dole prúdom to ešte ide, ale horeprúdom pri pridaní plynu zadok lode sa zaborí do vody a propeler bagruje štrk. Dospel som k tomu, že Malý Dunaj mi ostane na pádlovanie a motorák budem využívať na "Veľkom" Dunaji. A tak je dodnes. Krásne tripy na pádle kde si čistím hlavu, počúvam vtákov, ožraných "vodákov" a užívam si prírodu. Gumák som predal a kúpil som starý motorák, ktorý sme si dali do poriadku a keď sa dá vybehneme na Dunaj.
moj motorák:
WP_20180707_13_17_13_Pro[1].jpg

WP_20170728_15_49_49_Pro.jpg

Budúci rok plánujem trip na kajaku z Topoľníkov do Komárna a potom dole prúdom kým budem mať chuť. Keď mi dojdú sily a zásoby príde pre mňa junior na aute. Dúfam že sa niekde stretneme a pokecáme. :D
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7242
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 112
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Denis » sob pro 22, 2018 12:18 am

Ozzie píše:Presne ako píšeš: zázraky sa nedejú. Myslím si ale, že na tú pramicu tá 25-ka je minimum. Keby si tam dal napr. 40 HP štvortakt, tak by si síce nejazdil rýchlejšie ale trošku úspornejšie. Druhá strana mince je, že cena nového štvortaktu na palive sa Ti vrátí tak za 120 rokov :-)
Sám jazdím s 60 HP dvojtaktom na Hellwig Triton TS (420x170, 260 kg bez motoru) za veľmi podobné hodnoty. tj. rýchlosť 50-60 kmh, spotreba 30litrov na 100 km. Štvortakt by bol tichší, menej by smrdel a tá spotreba by bola o niečo menšia. Za ca 7000.- EURO. Oplatí sa?


:D Oplatí
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1757
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Ozzie » sob pro 22, 2018 8:05 am

Ano máš pravdu Denis, ale len vtedy keď si ten čln chcem ponechať na vždy. Vtedy sa oplatí investovať do 4 taktnej kvality a komfortu.
Oplatí sa ale na môj čln ktorý má trhovú hodnotu aj s vlekom max. 3000.- EURO zavesiť 60 koňový štvortakt za 7500 EURO? Čo keď po roku-dva budem potrebovať niečo iné,( nie je to nič neobvyklé)? Za koľko potom predám starý čln s novým motorom? Za 10.000.-? Určite nie. Prerobím na tom veľmi bolestne. O to mi ide. Zatiaľ nechám všetko tak ako je a uvidíme ako sa budú veci vyvíjať.
Som rád, že sa tu začalo znovu diskutovať :D len tak ďalej, píšte veď každý z nás má v batohu nejaké tie zážitky zo sezóny.
Uživatelský avatar
martin76
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod martin76 » sob pro 22, 2018 2:50 pm

Ozzie dvojtakty sa stále vyrábajú len sa nedovážajú do únie.
Uživatelský avatar
Andras
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: pát dub 09, 2010 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Trstice

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Andras » sob pro 22, 2018 2:54 pm

Geus: Takto to už chápem. Cakal som zázračný trik na otočenie motora, ale ono by to bolo
zložitejšie.

Ozzie: Dakujem za pochvalu. Je to naozaj pekný motor s krásnym, príjemným zvukom.
Technicky ho nepochválim schválne, lebo murphyho zákony neobídeš :) Vidno, že vieš o
čom píšeš. Jednoducho povedané Malý Dunaj má svoje limity, ako každá iná voda. Máš
pekný čln. Ten Johnson, to je ten legendárny dvojtakt 737ccm?

Denis: Absolútni súhlas, ale ako už Ozzie spomenul, je to aj otázka peňazí. Mimochodom, čítam
si toto fórum pomaly desať rokov a mám rád tvoje príspevky. Veľa
rozumu si rozdal a dobre sa čítajú príspevky triezvo a racionálne zmýšľajúceho človeka.

Najdôležitejšie je, aby nám naše loďky robili radosť. Posledných 25 rokov som strávil medzi vodným mlynom v Tomašíkove a Oáza kempom v Komoči. Raz som prebádal aj horný úsek po
Jelku na Šárke s 5hp. Na Dunaj sa chystám už 10 rokov a tento rok som sa aj odhodlal. Na troch člnoch. Siklo500 s Yamahou 25, Siklo500 s Mercury 25 a Tiszaboat so Selvou xs. Ja som mal na palube okrem manželky aj ročného syna a práve preto som predom dlho plánoval. V takomto prípade je už dôležité poznať svoju spotrebu, nehovoriac o bezpečnostných opatreniach a o plánoch B a C. Našťastie celá dovolenka prebehla hladšie ako som očakával.
Náš dávny ciel bol otočiť to pod Bazilikou.
IMG_20180720_155552.jpg

Pre mnohých je to len začiatok cesty, ale pre mňa to bola dôležitá méta.
V čárde oproti prístavu nám aj cigáni zahrali :)
IMG_20180720_141506.jpg

Yamaha a Mercury mali približne rovnakú spotrebu, ale prekvapil ma Naxos xs 15hp, ktorý spotreboval o 20 litrov menej ako my a prekvapivo dobre stíhal s 5,5 metrovým člnom.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7242
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 112
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Denis » sob pro 22, 2018 7:20 pm

Ozzie, ako by si si mohol nechať čln navždy, veď ani my tu nie sme navždy. :)

Nedá sa jednoznačne povedať čo je to "oplatí sa", vždy to bude osobné. Ja myslím že dvojtakt je obmedzujúci, najmä väčšie kubatúry. Ich majitelia sa mocú max. okolo komína, len výnimočne idú za roh a na dlhej plavbe nevidíš nikoho z nich. Myslím že je to pre tie nechcené, nežiadúce vlastnosti dvojtaktu a to je hlučnosť, smrádek a vyššia spotreba. Ak ide majitel dvojtaktu na týždňovú dovolenku a prejde za ten čas z Medveďova do Komárna a späť, teda asi 60-70 km, tak je naozaj potom spotreba zanedbatelná, smrad sa stáva vôňou a hluk zážitkom. A ak sa niekto prevezie dva krát do roka na pol dňa, tak je otázka, či sa mu "oplatí" mať vôbec ten dvojtakt.
Kupovať nový 4t motor 50 -100 k s vedomím, že nemám ujasnené čo chcem a možno ho o rok - dva predám, sa nezdá príliš rozumné. Na druhej strane, pokial človek neustále experimentuje s dvojtaktami zašlej éry a podla toho kupuje aj loď, tak je možné že nie je spokojný a ženie ho to do stále ďalších experimentov, kúpim, predám, kúpim , predám.
Ja s manželkou sadnem do lode a idem do Maďarska niekam k Sentendre a za jeden deň som schopný vrátiť sa, takže môžem ísť kludne na výkend, alebo na 3 -4 dni. Celú trasu v pohode absolvujem na jedno natankovanie. Pri dlhších plavbách totiž už začína byť zaujímavé, či mám spotrebu na 1 km 3,5 Dc, alebo 2,5 Dc, pri 300 km je to rozdiel 30 l. Ak mám spotrebu 25 l na 100 km, tak na takýto trip potrebujem 75 l benzínu, s rezervou cca 90 a to pri malých člnoch už býva na hranici ich možností. Dvojtakt by však potreboval 120 l, bežne však majú nídrž 40 l a dve 20 l bandasky.
Nie žeby som sa ja sťažoval že nechodia, to nie. Ak si vrčíte na volnobeh dolu prúdom a preletí okolo vás dvojtakt, tak zasmradí celú vodnú cestu na niekolko km. Takže je to dobré tak ako to je.
Uživatelský avatar
martin76
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod martin76 » sob pro 22, 2018 8:42 pm

Denis dvojtaktov som mal v mojom živote niekoľko malých aj sto koňových,ale nikdy sa mi nestalo a ani som to nikdy u dvojtaktu nevidel že by zasmradil vodnú cestu na niekoľko km a s tou hlučnosťou sa tiež mýliš.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7242
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 112
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Denis » sob pro 22, 2018 9:43 pm

Tak pardon, nezasmradil :D , prevoňal ju. Aj fajčiari si myslia že cigaretový dym nikomu nevadí. Čo sa týka hlučnosti, mal som dvojtakt.
Možno som citlivejší, ale aj nákladná loď keď ide hore prúdom, tak ten smrad cítim.
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Zámky

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Michal1 » ned pro 23, 2018 8:36 pm

Zdravím ja mam sportyacht (siklo500) s 20hp s motorom Honda pricom zatial jazdim na Vahu a uplna pohodička. Motor Staci pre 4clennu rodinku. Spotreba do 5 litrov ale predpokladam že to bude menej. Uvideme ako sa to bude spravať na Dunaji.
Uživatelský avatar
panak-ml
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Srbsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod panak-ml » pon pro 24, 2018 3:33 pm

Veselé vánoce.
Nevím jakou kdo má spotřebu motorů.
Ale vloni, když jsme jeli s Berounkou z Nového Kolína do Terezína tak jsme spotřebovali tři motory. Nejdřív Evinrude, odešlo zapalování, pak Johnson, špatné chlazení a zarezlý čep otáčení, a nakonec jsme dojeli s Mercurym. Letos to bylo lepší. Nejdříve odešel druhý Johnson a tak opět dojel Mercury.
Když jsme jezdili s Vichrem (1997) tak papal 1 litr na kilometr (10 litrů/ hodina), Moskva to samé (ta padla ve Finsku jako první), po ní již zmíněný Vichr.
Pak Evinrude 7-8 litrů/hodina. Ten vydržel nejdéle (skončil vloni...)
Ještě jsme 2014 proháněli na Lipně (nouzový dojezd ke břehu) půjčený 5 koňový mixér. Na to že tlačil 4,5 tuny tak sežral 5 litrů za dvě hodiny.
Jo Berounka má velkou spotřebu motorů, asi napíšu ježíškovi, :D :D :D
Uživatelský avatar
Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 17
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Andrejjeep » pon pro 24, 2018 4:06 pm

Na jazerách a riekach neposlúžim, tam ešte nemal česť jazdiť z motorákom.

Len skromná skúsenosť z charteru z Grecka kde mal požičané dva motoráky, aby vybavené mercury 30HP štvortakt. Poväčšinou vlny protivietor spotreba cca niečo cez 1l na mílu. V jednom prípade to bolo cca 27l na cca 25 mil a v druhom prípade (ťažšia loď) 22l na cca 20míl. Prvý motor (ithaka) mal väčší počet motohodín ale bol v lepšom stave ako druhý ktorý požičali na Kefalonii a mal menší počet motohodín.
Každopádne to bolo moje prvé motorovanie odkedy urobil VMP.

A.
Voda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 07, 2017 4:58 pm
Reputace: 13

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Voda » pon pro 24, 2018 7:40 pm

Litr na kilometr, to papá jak savětskij gruzavik Ural :). Ten můj hračkářský Suzuki DF2,5S si bere za hodinu litr a doprdká asi 5km. :D Žádná sláva, a to na přehradě, a žádné velké vlny. Takže za 20 litrů na sto a za krásných dvacet hodin. Tak to se asi dá v tom čase udělat i pěšky.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 340
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Stará Boleslav

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod sedivak » pon pro 24, 2018 10:16 pm

Pořád tady čtu argument, že se drahý čtyřtakt nevyplatí kupovat. No ale, pokud ho budu po nějaké době zase dál prodávat, tak za něj přece dostanu zase víc peněz...... ;) Zkrátka, pokud výhodně koupím a nemyslím za každou cenu kupovat nový, tak si vyšší cenu (než zmiňovaný dvoutakt) bude držet.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7242
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 112
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba privesnych motoru

Příspěvekod Denis » úte pro 25, 2018 9:56 am

Nedá sa uvažovať len v tejto rovine, je tu totiž aj legislatíva a vývoj spoločenského povedomia. Ak v 70. rokoch bolo v Bratislave 200 motorákov a jazdili pár hodín ročne, tak dvojtakt nebol žiadny prúser. Keď benzín za sociku zdražel z 2,40 Kčs na 8 Kčs, tak motoráky zmizli z vody skoro úplne. Dnes je motorákov jak maku, s motormi ďaleko silnejšími ako sa starým borcom mohlo snívať a tak legislatíva dvojtakty priškrtila. Dnes teda volbu nemáš, starý ojazdený dvojtakt, ktorý napriek tomu že je opradený legendami ako sa nekazil je kazový, alebo si kúpiš novší štvortakt, ktorý z toho dôvodu že je novší sa tolko nekazí. Keď je nový a zánovný a robíš základnú údržbu, tak ani nevieš že ho máš.
Podla môjho názoru sa 4 takt oplatí pre toho kto jazdí trochu viac, ak za celý rok absolvuje dva niekolkohodinové výlety, s tým že v prípade prúseru priatel s autom na telefóne, tak je to jedno.
Prirodzene, nové veci si držia vyššiu cenu ako staré /pokial nie sú moc staré ;) /.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti