Trim klapky

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
married
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob lis 11, 2006 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod married » ned bře 23, 2008 2:47 pm

Motor mám Mercruiser 3.0 l. 140 HP. To jestli pojede loď o 5 km/h rychleji bez hydrofoilu neřeším, důležité je, že se dá nádherně trimovat a držet v ideální poloze zejména když se
mění rozložení váhy v lodi. (z předu dozadu a opačně) To, že je natošup ve skluzu jsem psal už dříve. Trimovací klapky budu dávat proto, že si myslím, že budou účinější při pomalé jízdě, kdy zvednou záď z vody a také proto, že s nimi lze korigovat příčný náklon lodě. Pokud by sis chtěl hydrofoil vyrobit, mohu Ti ho obkreslit. Materiál není problém koupit a výroba podle mne nezabere víc něž jedno odpoledne.
Uživatelský avatar
Tajomníček
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: stř pro 28, 2005 1:56 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Tajomníček » ned bře 23, 2008 10:10 pm

Určite stratíš otáčky na plne otvorenej škrtiacej klapke, čiže max. rýchlosť poklesne. Mne klesla asi o 3-4 km/h pri rovnakej vrtuli, čo mne až tak nevadí, lebo tie plusy ktoré to krídlo prinieslo vysoko prevážia stratu max. rýchlosti. Čln ide neporovnateľne rýchlejšie do sklzu s krídlom ako bez neho, udrží sa v sklze pri nižších otáčkach, čo má vplyv na spotrebu, ktorá poklesla po namontovaní krídla zhruba by oko (zatiaľ som presne nemeral) o 0,5l na hodinu. Pred montážou krídla som mal občas problém s kavitáciou, niekedy mi to bralo naozaj dosť vzduchu a po montáži tento problém prestal.
Nedával by som to krídlo na motor, ktorý nemá trim. Neviem či by tam prinieslo až toľko úžitku, lebo keď chcem z toho krídla vyťažiť optimum musím motor vždy trimovať.
Po montáži sa objaví jedna vec a to, že sa zosilní točivý moment od vrtule. U mňa sa to nedalo riešiť tým malý krídelkom za vrtuľou, ale som musel vyosit jednu stranu veľkého krídla. Z uvedeného dôvodu si myslím, že je lepšie použiť delené krídlo ako celé, namontovať ho symetricky a potom rovnakú stranu na ktorú to ťahá vyosiť viď návod na montáž.
Vyrábať sa to asi neoplatí ceny krídel začínajú asi tak na 30USD.
Tieto osobné skúsenosti sú pri montáži na motor 30hp.
Pre vyhladanie krídla na nete a v obchodoch som daval hydrofoil alebo doel fin

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 247
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » pon bře 24, 2008 10:05 am

Podle testů a komentářů dopad nejlépe tenhle výrobek http://www.sesport.com/5_29.asp.
Akorát je to podle mně skoro stejné jako dát trimm klapky. Obojí plní stejný význam až na to že u klapek se dá regulovat i příčně. Na podzim mi v Beatě SK (prodejce Bayliner SK) říkali, že spousta lidí dává tohle místo klapek, bo je to o dost levnější :roll: Takže až si budu chtít udělat radost skočím asi do těch elektrických klapek :)
david
moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 119
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte bře 25, 2008 10:09 am

pro Sullaco: stavitelnými klapkami se dá vyvažovat bez problému příčný i podélný náklon a dá se s nimi i zatáčet když třeba přijdeš o kormidlo (to se mi stalo ) Křídlo na noze jsem nezkoušel, páč jsem už 22 let stevenkovej.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 247
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » úte bře 25, 2008 2:58 pm

Proto si myslím, že obojí najednou je blbost. ;)
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » ned bře 30, 2008 5:48 am

Máte nekdo tip kde se dá tedy neco podobného za přijatelný obnos sehnat na lod cca 8m. Co se mne docela zamlouvalo http://marineparts.de/shop/index.php?ma ... =1&sort=2d
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 247
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » ned bře 30, 2008 11:14 am

Ahoj,

obejdnával jsem zde http://www.iboats.com/Trim_Tabs/dm/cart ... _id.217148. (Echolot, vrtuli, atd...)
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 664
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » čtv dub 10, 2008 6:14 pm

to Sullaco
Ty ceny jsou úžasné ale jestli jsem to pochopil správně je to až z Ameriky.Jak je to s platbou,clem ,DPH ale hlavně s dopravou,nebude dražší než celý výrobek?vov
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 247
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » pát dub 11, 2008 12:10 am

Jo správně, je to z USA. Kamrádův známý tam žije a není problém něco objednat. Nedělá to úpně zadarmo, má tam nějakou provizi, ale ta je opravdu minimální. Není problém se domluvit a objednat něco společně, máš tak úsporu na poštovném. Spíš to je o důvěře, můžeš mi věřit a taky nemusíš.
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » pát dub 11, 2008 5:31 am

Pokud to tedy dobre chápu on to i přiveze do Čech ?? Jinak jsem koukal že ty klapky jsou vždy bez ovládscího psnelu ,ten je extra.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 247
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » pát dub 11, 2008 1:10 pm

Posílá to poštou bráchovi do Benešova. Já jsem si pro to pak jel sám, páč jsem tamtudy měl cestu. Není problém to určitě ale doručit kamkoliv.

Co se týká těch klapek, myslím, že ten základní ovládací panel je k tomu. Já osobně pokud to budu objednávat někdy ke konci roku (teď už na to kašlu) tak bych vzal k tomu rovnou ten panel, kde ti to ukazuje jejich polohu. Až to bude aktuální, můžem tam napsat dotaz nebo popřípadně ho poprosit aby tam zavolal.
Uživatelský avatar
Alf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob srp 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Alf » pát dub 11, 2008 8:12 pm

No pokud bych te mohl požádat. Nejlépe zavolat . Dotaz jsem už odesílat skoro před týdnem a stále nic. Jinak ta ovládačka s tou polohou je fajnová až na tu cenu. Jes si myslím že k té ovládačce budeš muset objednat i tu řídíví jednotku a to je pak rána. Ukazatel trimu mám u Z náhonu ,ale u klapek to nepovažuji za tak až moc nutné. Pokud bu chtít dorovnat náklon tak stejne podle oka a vztlak to asi bude vždy na max :-) Ps zjisti mne tedy kolik to vyjde komplet až sem. zajímá mne rozmer 9/12 standart ovládačka.
Uživatelský avatar
flipper2
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 29, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod flipper2 » pon bře 30, 2009 10:34 am

Na mojej lodi mám namontovaný hydraulický diaľkovo ovládateľný trim Bennet V351. Po jedno sezónnej skúsenosti môžem potvrdiť, že pomáhy pri rozjazde najmä pri obsadenom člne.

Teraz som sa však rozhodol experimentovať a "strojovňu" tohoto trimu, teda čerpadlo som preložil na iné miesto, tým som aj skrátil prívodné trubičky.
Vie mi niekto poradiť, ako sa napájajú tieto plastové trubičky, a aký olej sa má dopĺňať ?
david
moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 119
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon bře 30, 2009 11:13 pm

docela mě pobaví, když někdo něco rozebere a pak se ptá jak to dát dohromady :mad:
leje se tam hydraulika, taky by šla ATF, pokud možno odbouratelná. hadičky nejspíš spojíš svěrným šroubením, neviděl jsem, nemůžu konkrétně. asi jsou podobné - stejné? jako se používají na náklaďácích na vzduch brzdy. tam jsou svěrné spoje
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte dub 07, 2009 9:06 pm

Máte někdo zkušenost s pevnými klapkami, respektive s tím, co se jejich namontováním změní? A jak vlastně fungují automatické klapky? To mají nějakou pružinu s nastavitelnou tuhostí, která je tlačí dolů?
Moje loď je těžší na zadek a motor nemá trim. Při větším obsazení musí posádka pro přechod do kluzu přejít dopředu a při plném obsazení a s bagáží už to do kluzu nedostanu. Zadek se brodí, vlna jak hrom .....
Do stavitelných klapek se mi nechce, to je k lodi nepřiměřená investice. Uvažuji o namontování nějakých pevných, které by posunuly těžiště výtlaku což si myslím že by mohlo pomoci při přechodu do kluzu. Dělal jste to někdo?
david
moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 119
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte dub 07, 2009 9:55 pm

pevný klapky nejsou problém. problém je, že při rozjezdu potřebuješ větší úhel, za jízdy v kluzu menší až 0°. takže je musíš nastavit na nějaký kompromis. Dále se špatně hledá ono správné místo, neb je to až nečekaně citlivé. ty automatické mají brko, které při větší síle povolí a zmenší úhel. neměl jsem je v ruce, podle mě by měly mít nějaké přednastavení síly onoho brka, aby se daly přizpůsobit konkrétním podmínkám.
udělat si stavitelné není až takové drama, já kdysi zubové čerpadlo z ostřikovače škodovky, brzdiče z vejtřasky a dva el. ventily ze vzduchu nějakýho nákladˇáku + dva el.přepínače. místo oleje jsem to plnil vodou s fidexem z expanze motoru abych nedělal mastný flrky. bez problémů fungovaly 15 let. určitě bych šel do stavitelných.
dneska by se asi sehnalo i něco chytřejšího. první pokusy s klapkama pro policajty v Praze byly stavitelné přes bowdeny a ruční brzdu -taky ze škodovky. no, taková kovařina. pevný se dělaj stavitelný pomocí napínáků (třeba co jsou na vanty ). dělat je úplně na pevno je volovina,protože aby makaly, tak se seřizují po milimetrech. to těžko trefíš, spíš netrefíš. nemusí mít pant, stačí takovej "zámek" naohejbanej přímo z plechu klapky a protikusu co je na lodi. asi to najdeš někde na obrázku.

mě zvedly rychlost při plně naložený lodi z 18 na 34.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte dub 07, 2009 10:22 pm

Nemyslel jsem úplně pevný, je mi jasný, že by to mělo být alespoň trochu seřiditelné něčím třeba na principu napínáku. Mám problém s hmotností lodě na přívěsu, jsem nad hmotností v techničáku, takže šetřím každé kilo a nechce se mi do nějakých "ručních" mechanismů. Je mi jasné, že stavitelné dají nesrovnatelně větší možnosti, ale jde mi o to, jestli i pevné dají pozorovatelnou výhodu. Pořídil jsem křídlo na nohu, ale jsem z toho trochu rozpačitý. Vzal jsem to nejlevnější z Ebay a ten tvar je hodně odfláknutý. Má to ostré hrany ze vstřikovací formy, řádné "winglety" a pod. Uvidím, co to udělá na vodě, ještě jsem to nevyzkoušel.
Další problém je, že mám na zrcadle sklopný žebříček, takže hloubka klapek bude moci být tak max. 18 cm, aby se nedostávaly do konfliktu s žebříkem.
Taky mi není jasné, proč v návodech na montáž klapek nemontují tyto tak, že spodní plocha navazuje na linii dna lodi. Oni to dávají o nějaké centimetry výš, proč? Je to snad proto, aby při kvalitním kluzu, kdy dochází k odtrhování vody na hraně dna a zrcala byly klapky již ve vzduchu a zbytečně nebrouzdaly vodu?
david
moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 119
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte dub 07, 2009 10:36 pm

proč problém s žebříkem, to ti čouhá pod dno???
linie dna obvykle není rovná - v přímce, jsou tam schody nebo je oblá. dával jsem je tak, aby konce - kraje- byly cca zároveň se dnem, střed byl tím pádem výš. klapky by měly mít 22cm pro rychlou loď, 30 pro pomalejší. na šířku přes zrcadlo co nejvíc. už jsem to tu někde psal. ty poměrně úzké, co prodávaj, jsou na nadupaný lodě, ne ty, co maj problém se dostat do kluzu.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte dub 07, 2009 10:53 pm

Když je žebříček sklopený, tak čouhá pod dno a pokud by tam byla klapka hlubší jak cca 18cm, tak by nešel sklopit. Proto to omezení hloubky klapky.
Co se týče šířky, tak si taky myslím,že čím šírší, tím lepší. Můžou mít menší úhel náběhu při stejném vztlaku a tím pádem větší účinnost. Pokusím se nakreslit profil dna a plánované umístění klapek. Teď jdu ale spát, jsem grogy. Díky za rady.
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » čtv dub 09, 2009 9:25 pm

Viete poradit podla coho sa vybera velkost klapiek?
V mojom pripade napr. cruiser 8m dlhy, 300HP, cca 2,5tony (takze z vody vylezie uplne bez problemov) a klapky len za ucelom udrzania sa v sklze pri nizsej rychlosti.
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » úte lis 03, 2009 7:44 pm

Mám Adventure 510 + Honda 90 . Dostatok výkonu, avšak mám pocit , že pri rozjazde sa mi zanára zadok a zbytočne sa dvíha špica. Po rozjazde / 3-4 sek / čln ,,lahne" a s ďalšou jazdou nie sú žiadne problémi. Pri jazde 3600 ot / min / cca 60% / ,idem cca 38- 40 km/h, spotreba super. Ale to dvíhanie pri rozjazde mi nesedí. Aj plavba v sklze pod cca 30 km/ robí problém. Určite by to vyriešilo namontovanie klapiek . Má niekto konkrétnu skúsenosť z klapkami na približné stejné parametre lode a motora? Nechce sa mi totiž vymýšlať už určite dávno vymyslené a odskúšané.
Preto prosím : vie my niekto konkrétne poradiť ? Myslím tým už konkrétny typ, velkosť , predajcu ,alebo výrobcu, spôsob upevnenia... a pod Za každú radu vopred dík :)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte lis 03, 2009 8:06 pm

Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » úte lis 03, 2009 8:16 pm

Libor . ďakujem za typ .Nevieš náhodou či nebudú klapky k nahliadnutiu na výstave v Brne ?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte lis 03, 2009 9:07 pm

To se mě moc ptáš ;)
Já tam budu za portál, ne za shop.
A jestli někdo to doveze na ukázku nevím. Snad ano. Kolem motorů tam toho bývá většinou dost.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 247
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » úte lis 03, 2009 11:41 pm

Ahoj, zpočátku jsem se o klapky konkrétně tyto hodně zajímal. Svezl jsem se na několika lodích jak s pevnými klapkami tak plně stavitelnými. Pevné klapky jsou určitě lepší k dosažení skluzu, nicméně poté loď trochu brzdí, jelikož jsou neustále nastavené do jedné polohy. Navíc pokud loď potřebujete vyvážit, ať už na levo či pravo nebo dopředu a dozadu, tak máte smůlu. Elektrické to je paráda, kompletně vyvážíte loď ve všech směrech, za každých podmínek, dle ovladačů víte, v jaké jsou klapky pozici a pokud by šel někdo ještě dál, dají se plně zautomatizovat s ovládáním plynu. Samozřejmě zde hraje roli cena. Pevné se dají pořídit od 3000,- elektrické či hydraulické od 10 000,- Já osobně, pokud bych už něco takového montoval, tak jen pro to, aby to mělo 100% využítí a smysl. Takže plně stavitelné.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů