Avar 29
Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma
Avar 29
Ahoy lidi,chtěl jsem se zeptat,co si myslíte o 29 od Avaru,měl jsem představu o lodi,co se dá tahat za autem, je pokud možno co největší kvůli občasnému výletu na moře,no a nerad měnim,radši bych si hýčkal jednu loď dvacet let,takže se mi nechce do něčeho moc starýho...díky Vydra
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7455
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 146
- Bydliště: Bratislava
Tá A 29 od Avaru je od Poliakov. Kupujú lamináty od Poliakov a Avar "len" finalizujú loď. Treba povedať že to robia dobre. Cenu posúdiť neviem. Podla mňa je to na ťahanie velké, ale dobré na občasný prevoz, povedzme že po piatich rokoch ju chceš z Jadranu previesť na Balt. Podla môjho názoru má dosť tenký laminát na trupe. Videl som 2 ročnú loď a rebrá-výstuhy na trupe boli docela viditelné. Ale u nás v Bratislave ju jeden mal a stredozemné more s ňou brázdil krížom krážom a na nič sa nesťažoval.
Díky za info,já mam představu kotvit stabilně na Lipně,nebo na Orlíku a jak čas dovolí,jet na 14dní na Balt na ryby,v létě do Chorvatska a tak... a stou přepravou prej stačí vyřízení nadměrnýho nákladu za cca150eur,u nás se prý nic neřeší...jde mi hlavně o to,jestli někdo má s Avarem třeba nějaký špatný zkušenosti..a nebo lépe dobrý 

Nevim o tom,že by nesměl být těžší vlek než auto-mam Land Rover Discovery-celková hm.cca 2700kg a na kouli povolený vlek 3500kg-přez rakousko s vlekem 3500kg jezdim a ještě jsem neměl problém-ale může to bejt štěstí.A 29 se údajně do 3500kg vejde i se stab.motorem a vlekem-proto možná ten tenkej laminát,ale kolik to váží doopravdy by mě dost zajimalo!!!Jak je to s cestou přez Německo nevím,ale v Polsku se prej dá všechno vyřídit pár eurama...jenže přez polsko to bude k Baltu trvat dvakrát tak dlouho 

-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 179
- Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Brno, Motor sailer Tralaren 31
Mám Avar Tobago a jsem s ním velice spokojen. Stejně jako Ty jsem se před dvěma lety, kdy jsem jej kupoval, obával u transportu té šířky. Ta je stejná jako u A-29, tj. 2,86 m. Loď jsem převážel mimo Chorvatska i do Itálie a vezl jsem ji i přes Německo - bez problémů. Šířka nikomu (zatím) nevadila a pokud se jede přes noc, tak není problém. Co se ale sleduje je váha a tam budeš určitě přes. A-29 má váhu dle TP 2800 kg a to je uváděno vždy bez motoru. Pokud tam budeš mít zabudovaný motor, tak včetně příslušenství se hravě dostaneš na 4T. Takže budeše s váhou jako většina co si transportují loď sami, přetížený. Pokud ale budeš jezdit slušně a neprovokovat policajty, kterých je na dálnici venku na rozdíl od Česka i vnoci dost, tak bys neměl mít problém. Takže bych třeba nedoporučoval jet přes Rakousko příští rok během fotbalového ME ap.
Třeba se potkáme příští rok na Lipně, kam se také v létě chystám.
Čau Jura
Třeba se potkáme příští rok na Lipně, kam se také v létě chystám.
Čau Jura
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7455
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 146
- Bydliště: Bratislava
Tvôj Land rover Discovery je definovaný ako malý nákladný? Ak je definovaný ako osobný automobil tak porušíš všetky predpisy pre ťahanie prívesov za OA. Hlavný problém nie je šírka nákladu, ten môže byť za určitých podmienok širší ako 2,5m a je tiež pravda že Nemci, Rakúšania ani Chorvati z toho problém nerobia. Problém je dĺžka a to je za OA len 8m a na to sa výnimky nedávajú a samozrejme váha prívesu. S toho čo viem od karavanistov je takmer isté že ťa Nemecký policajti odchytia. Prúser nie je tá mastná pokuta, ale to že budeš musieť odstaviť vozidlo a zohnať iný povoz. A29 je naozaj velká loď a na prvý pohlad je jasné, že za OA sa to nedá. Výrobca chce predať a povie ti všetko čo chceš počuť a pridá pár hystoriek ako to vozia bez problémov po celej európe. Popozeraj sa aj po iných lodiach, nie je na svete len A29. Poliaci sú v tejto kategórii majstri a niekde tu na webe sú na Polských výrobcov odkazy.
Trochu jsem se o tyto podmínky také zajímal. Tu svoji poslední loď, co teprve kreslím /cca 8,5m/, bych také chtěl tahat za OA. Váha je problém, to je jasné.. Vyřeším to tím, že kýl bude v rámci možností jednoduše demontovatelný a pojede na druhém přívěsu. Nasadí se pod jeřábem.
Šířka je také docela problém. Legálně vše končí na 250 cm. Potom jen vyjímka. Je to odstupňované tuším do 280, do 300 a nad 300 /to už jsou doprovodná vozidla. Jezdit bez ohlášení nadměrného nákladu při větší šířce než 250 cm, je spoléhání se na dobře vyspalého policajta. Na tom bych budoucí možnost jednoduché přepravy nerad stavěl, byť je slyšet, že větší šířka je tolerována.
Naopak, tu délku 8, 8,5 m nevidím jako velký problém. Délka 8 m se týká přívěsu. Loď je dle mého soudu náklad, a tem může být delší.
Faktem ale je, že A29 s kýlem bude blízko 3500kg, s přívěsem se bude blížit 4000.
Pepa
Šířka je také docela problém. Legálně vše končí na 250 cm. Potom jen vyjímka. Je to odstupňované tuším do 280, do 300 a nad 300 /to už jsou doprovodná vozidla. Jezdit bez ohlášení nadměrného nákladu při větší šířce než 250 cm, je spoléhání se na dobře vyspalého policajta. Na tom bych budoucí možnost jednoduché přepravy nerad stavěl, byť je slyšet, že větší šířka je tolerována.
Naopak, tu délku 8, 8,5 m nevidím jako velký problém. Délka 8 m se týká přívěsu. Loď je dle mého soudu náklad, a tem může být delší.
Faktem ale je, že A29 s kýlem bude blízko 3500kg, s přívěsem se bude blížit 4000.
Pepa
Mam A29 docela slusne nastudovanou a tak mohu snad fundovane odpovedet. Otazka hmotnosti zabudovaneho motoru se nemusi resit, dokonce je vyhodnejsi nez zavesny, protoze A29 ma 900 kg balastu (sklopna ploutev) a pokud do ni jde zabudovany motor o vaze cca 100 kg, tak se dava jen 800 kg balastu (dokonce jen 700 a 100 kg se nechava na cilove dovyvazeni). Lod by mela mit hmotnost se sklopnou ploutvi okolo 2800 kg. Celkova hmotnost lodi je delana tak, aby se vesla s privesem do 3.5 tuny, presto ale vzhledem ke sve velikosti neni urcena pro caste prevazeni za osobnim automobilem. Je to lod pro rezim rok ci dva na Slapech, pak se presunout na Orlik, potom na Lipno, nechat ji rok v Chorvatsku apod. V tomto rezimu pote ani neni nutne porizovat si vlastni vlek a vyuzivat najemni prepravu (i pri cene 30 Kc/km se vlastni prives nevyplati). Pokud hledas lod na prevazeni a chces Avar, je asi vhodnejsi Tobago. Byl jsem v obou lodich, kokpit je srovnatelny, kajuta je ale u A29 uplne o necem jinem.
Ahoy lidičky!
Tak jedno po druhém-Discovery je v TP jako osobní,takže možná budu vše porušovat,jak píšeš,Denis-nevím jak to je s celkovou délkou-mě všechny říkaly,že na tom nezáleží,ale jestli je to s A29 dlouhé,doufam,že mne zastaví policistka...ale v čr bych to asi neřešil a venku v nejhorším půjčené jiné auto-ale furt líp,než 30,-kč za kilák
...s tou váhou A29-to co se mě možná týká stabilák nemá,a když ho tam dám,tak balast už asi zmenšit nejde,nebo jo?
...a co se týká Tobago versus A29,mam strach,že bych chtěl Tobago za nějákou dobu akorát vyměnit za větší-kvůli prostoru pro rodinu a každá výměna stojí hromadu peněz-nejsem typ co něco koupí a pak při prodeji na tom následně ještě vydělá,naopak...tak chci šetřit,a koupit loď která už musí zůstat v rodině,protože větší už se fakt levně převézt nedá...Mějte se,brzo vztávám
Tak jedno po druhém-Discovery je v TP jako osobní,takže možná budu vše porušovat,jak píšeš,Denis-nevím jak to je s celkovou délkou-mě všechny říkaly,že na tom nezáleží,ale jestli je to s A29 dlouhé,doufam,že mne zastaví policistka...ale v čr bych to asi neřešil a venku v nejhorším půjčené jiné auto-ale furt líp,než 30,-kč za kilák
...s tou váhou A29-to co se mě možná týká stabilák nemá,a když ho tam dám,tak balast už asi zmenšit nejde,nebo jo?
...a co se týká Tobago versus A29,mam strach,že bych chtěl Tobago za nějákou dobu akorát vyměnit za větší-kvůli prostoru pro rodinu a každá výměna stojí hromadu peněz-nejsem typ co něco koupí a pak při prodeji na tom následně ještě vydělá,naopak...tak chci šetřit,a koupit loď která už musí zůstat v rodině,protože větší už se fakt levně převézt nedá...Mějte se,brzo vztávám
To Vydra. Vaha balastu se snizit neda, je zalaminatovana ve dne, pekne prolita epoxidem, myslim si, ze tudy cesta ke snizovani vahy nevede.
Pochopil jsem, ze mas zajem o konkretni, jiz zrejme postavenou lod. Jinak pri stavbe jsi se schopen domluvit co chces, budes-li chtit mene balastu, budes jej tam mit mene.
Tobago je komfortni opravdu tak pro rodinu s mensimi detmi. Vpredu se 2 metrovy clovek nevyspi, prava lavice ma okolo 180 cm, leva cca 230 cm. Samozrejme se da spat i na zemi v kajute a nebo v kokpitu, ale to je jen narazovka. A29 je v tomto o necem jinem. Prid je zhruba stejna jako Tobago, obe lavice maji cca 200 cm a vzadu je dvoupostel 230x120. Tedy 6 lidi se vyspi bez vetsiho omezovani, pro 4 je to naprosty komfort.
Preji stastne rozhodnuti.
Pochopil jsem, ze mas zajem o konkretni, jiz zrejme postavenou lod. Jinak pri stavbe jsi se schopen domluvit co chces, budes-li chtit mene balastu, budes jej tam mit mene.
Tobago je komfortni opravdu tak pro rodinu s mensimi detmi. Vpredu se 2 metrovy clovek nevyspi, prava lavice ma okolo 180 cm, leva cca 230 cm. Samozrejme se da spat i na zemi v kajute a nebo v kokpitu, ale to je jen narazovka. A29 je v tomto o necem jinem. Prid je zhruba stejna jako Tobago, obe lavice maji cca 200 cm a vzadu je dvoupostel 230x120. Tedy 6 lidi se vyspi bez vetsiho omezovani, pro 4 je to naprosty komfort.
Preji stastne rozhodnuti.
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 787
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Stavění lodě
To Stefin
nevím, zda úspora získaná tímto způsobem je ekvivalentem obtíží, které vzniknou. Troufám si říci, že skořepiny činí max. 30% ceny lodě ... Je vhodné sepsat si položkový výčet všech uvažovaných komponentů a udělat si tak předběžnou kalkulaci nákladů na dohotovení lodě. Pravdou je, že rozložením do času se výsledná suma stane přijatelnější. A29 je "velká" loď - je to MOŘE hodin práce.
Nechci Tě zrazovat od tohoto kroku ... jen si tak volně medituji nad tím, co zažívám sám
nevím, zda úspora získaná tímto způsobem je ekvivalentem obtíží, které vzniknou. Troufám si říci, že skořepiny činí max. 30% ceny lodě ... Je vhodné sepsat si položkový výčet všech uvažovaných komponentů a udělat si tak předběžnou kalkulaci nákladů na dohotovení lodě. Pravdou je, že rozložením do času se výsledná suma stane přijatelnější. A29 je "velká" loď - je to MOŘE hodin práce.
Nechci Tě zrazovat od tohoto kroku ... jen si tak volně medituji nad tím, co zažívám sám

To Richard: uz je pozde zrazovat, lod je objednana a zaloha zaplacena. Je mi jasne, ze financne se dolu moc nedostanu, Podle mych diskusi je na A29 cca 600 - 900 hodin prace, pokud si za hodinu firma pocita cca 300 kc, bude uspora cca 200 tisic na 1.x milionech, coz neni mnoho. Jenze mne bavi prace se drevem, chci si lod udelat trochu jinak nez ji dela AVAR a vubec mi nevadi, ze z hlediska financi i volneho casu to budu muset rozlozit do 2-3 let. Vim, ze jini by radeji zvolili leasing a hned by pluli, ja se ale nechci zadluzovat, budu si ji pomalu piplat a jen doufam, ze to casem dopiplam ke zdarnemu konci. Pokud delas neco podobneho, moc prosim o napsani i treba jen SZ s jakymi obtizemi jsi se setkal. Ja mam asi na ocich stale ruzove bryle a vubec nebude vadit kdyz mi je nekdo rychle sunda. Cim drive, tim pro mne lepe.
Vim, za A29 je hodne velka lod, jenze me auto utahne na kouli jen 1850 kg, do teto vahy jsem se nedostal ani s Tobagem, ktere se mi vzhledem k me vysce a vysce syna (194cm) zdalo na spani male. Tak jsem se rozhodl, ze stejne lod asi nikdy sam tahat nebudu (planuji trvale kotveni na vltavske kaskade) a pokud pracnost s dostavbou Tobaga a A29 je zhruba stejna, rozdil ceny take nebyl nikterak zasadni, sel jsem radeji do vetsi lodi.
Vim, za A29 je hodne velka lod, jenze me auto utahne na kouli jen 1850 kg, do teto vahy jsem se nedostal ani s Tobagem, ktere se mi vzhledem k me vysce a vysce syna (194cm) zdalo na spani male. Tak jsem se rozhodl, ze stejne lod asi nikdy sam tahat nebudu (planuji trvale kotveni na vltavske kaskade) a pokud pracnost s dostavbou Tobaga a A29 je zhruba stejna, rozdil ceny take nebyl nikterak zasadni, sel jsem radeji do vetsi lodi.
Ahoj, ja jsem se pro A29 rozhodl a zhruba v kvetnu bych si mel domu dotahnout rozestaveny skelet A29. Slibuji, ze se pokusim zde na netu uverejnovat jak postupuji vcetne fotodokumentace, aby ostatni vahajici meli predstavu. Bude to ale hodne dlouhy serial. Cena hodne zalezi na tom, co si chces nechat udelat a co udelas sam. Ja jsem sel do toho s tim, ze zasadni veci si necham udelat, takze jsem si nechal slaminovat dno s palubou, udelat podporu stezne, sklopnou ploutev a vchod do kajuty. Zaroven nemam moznosti prace se zelezem a tak jsem pridal i veskere nerez kovani. Tim se cena oproti cene za skelet temer zdvojnasobila (skelet stoji do 400 tis., ted si presnou cenu nepamatuji, zajimave je, ze skelet treba Tobaga, nad kterym jsem vahal je temer za polovinu skeletu A29). Pred stavbou jsem chtel vedet kolik asi stavbou usetrim - vyslo mi z toho, ze pro stavbu A29 je potreba cca 700 - 1000 hodin po 300 Kc, tedy neco okolo 200 tis. Ja si myslim, ze na konci presahnu cenu hotove A29. Vse ale zalezi na vybave, videl jsem inzerat na novou A29 vcetne vleku za 900 tis. (kdybych se rozhodl pro stavbu jen kvuli uspore penez, uz bych si musel hodit masli, protoze pri cene za vlek cca 160 tis. jsem na teto cene s uplne rozestavenou lodi), ale take jsem videl starsi lod plne vybaveno za 2.7 mega. Drzim palce pri rozhodovani, pokud se rozhodnes take pro stavbu, dej vedet, ve dvou se to lepe tahne.
Už je v užším výběru, cca do 14 dní se rozhodnu. Mám jednu výhodu jsem schopen udělat veškerou nerez a s marinizací motoru bych si také asi poradil, poskládat a svařit přívěs bez problému bude už 4-tý tak v tom velký problém nevidím. K tomu motoru, rozhodil jsem sítě a Mitsubiši 30 k nový který by se dal marinizovat cca 60 tis. Momentálně sonduji Kubotu 14 k a k ní převodovku s následnou marinizací, ale dá se to řešit také přívěšákem. Také mám jěště dva Tymlery, že bych je dal každý na jeden bok?
Interier snad taky zvládnu -dělal jsem kuchyně a nábytek z masivu a stroje mám doma.
Podle pana Navrátila by šla do výroby asi po tvé protože přibližný termín odběru červen také slaminována. Ale jěště není rozhodnuto. Pak dám vědět.
Berty


Podle pana Navrátila by šla do výroby asi po tvé protože přibližný termín odběru červen také slaminována. Ale jěště není rozhodnuto. Pak dám vědět.
Berty
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů