
plány lodí (různé odkazy).
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Svobodak
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
- Reputace: 46
- Bydliště: olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
ja jsem se byl ptat na SPS v Prerove (mam to kousek) na potrebnosti a to jsem jeste nemel dokumentaci. Dokonce hledali na webu, aby se podivali, jestli to uz u nas nekdo stavel a jestli budu muset poslat dva vytisky dokumentace, nebo jestli bude stacit jen jeden a co ze to vlastne chci stavet. Ten chlapik, co ma na starosti doklady plavidel to uz chtel videt hotove.
Dal mi telefon a e-mail na cloveka ze SPS Prahy, ktery primo resi schvalovani dokumentace a rikal, ze si mysli, ze to ani nebudu muset prekladat, ale ze se s nim mam spojit a dohodnout.
Zda se (potvrzuje se, co tady uz nekolikrat zaznelo), ze jsou to velmi rozumni lide na svych mistech.
Ted uz mam dokumentaci, tak se domluvim s tim clovekem ze SPS Praha a dam sem info.
ja jsem se byl ptat na SPS v Prerove (mam to kousek) na potrebnosti a to jsem jeste nemel dokumentaci. Dokonce hledali na webu, aby se podivali, jestli to uz u nas nekdo stavel a jestli budu muset poslat dva vytisky dokumentace, nebo jestli bude stacit jen jeden a co ze to vlastne chci stavet. Ten chlapik, co ma na starosti doklady plavidel to uz chtel videt hotove.
Dal mi telefon a e-mail na cloveka ze SPS Prahy, ktery primo resi schvalovani dokumentace a rikal, ze si mysli, ze to ani nebudu muset prekladat, ale ze se s nim mam spojit a dohodnout.
Zda se (potvrzuje se, co tady uz nekolikrat zaznelo), ze jsou to velmi rozumni lide na svych mistech.
Ted uz mam dokumentaci, tak se domluvim s tim clovekem ze SPS Praha a dam sem info.
- Svobodak
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
- Reputace: 46
- Bydliště: olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše:Daj vedieť ako si pochodil na SPS, lebo u nás sú to hlavný nepriatelia stavby.
Napsal jsem e-mail Ing.Holubovi na SPS do Prahy :
Dobry den...........
....... dokumentaci pro stavbu maleho plavidla s oznacenim FS17. Tuto dokumentaci bych rad nechal schvalit Statni plavebni spravou a nasledne dle ni provedl stavbu maleho plavidla.
K teto dokumentaci v soucasnosti vlastnim doklad o nabyti a uhrade a vlastni dokumentaci, ktera obsahuje :
1. Nakres celku - A3
2. Rezny plan – A1
3. Detaily obsivky – A1
4. Detaily zeber – A1
5. Vykres sestavy – A1
6. Schema elektricke instalace – A3
7. Vykres ridici konsoly – A3
8. Stavebni poznamky a doporuceni
Dokumentace je v metricke soustave s poznamkami a popisy v anglictine.
Jelikoz nevim, zda byla jiz takovato dokumentace predmetem schvalovaciho procesu, tazi se, zda dodat tuto dokumentaci ve dvou vyhotovenich, ci pouze v jednom a zda popisy a poznamky prekladat do cestiny, ci zda postaci v originalnim zneni.
Dekuji za Vasi odpoved a preji........
a odpovezeno bylo obratem takto :
Dobrý den,
dokumentace pro stavbu malého plavidla FS17 ještě nebyla na SPS schválena, proto je nutné před stavbou plavidla požádat o její schválení. K tomu je potřeba napsat žádost o schválení technické dokumentace a povolení stavby jednoho plavidla dle této dokumentace, není žádný formulář, stačí na A4. Dále na tuto žádost napište své osobní údaje t.j. jméno, příjmení, bydliště, rodné číslo a telefon. Za vydání osvědčení o schválení technické dokumentace je stanoven správní poplatek 500 Kč, proto na Vaší žádost nalepte celý kolek v této hodnotě. Žádost o schválení technické dokumentace a technickou dokumentaci ve dvou sadách pošlete na SPS, pobočka Praha. Technická dokumentace bude označena schvalovacím razítkem SPS, jedna sada Vám bude spolu s osvědčením o schválení dokumentace poslána zpět, jedna sada bude uložena na SPS. Jen pro Vaši info, dokumentace se schvaluje pro plavidla, která podléhají evidenci na SPS. Ve Vašem případě, když použijete motor o výkonu větším než 4 kW, pak plavidlo podléhá evidenci na SPS a je nutné postupovat tak jak jsem uvedl. Popisy a poznámky na výkresech překládat nemusíte, pouze ke každé dokumentaci přiložte stručný popis plavidla v češtině a doklad o jejím nabytí.
S pozdravem.....
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1708
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Svobodak píše:to Ficcus
jasne, udelam kopie a doplnim nejaky pokec k lodicce, poslu to tam a pak dam vedet
Popis stačí vlastními slovy. Já u H16 hodně volně přeložil orig. popis (u FS17 to bude asi stručnější:-)
Pro inspiraci:
Hartley Trailer-Sailer (TS)
Převozitelná rodinná turistická plachetnice
Design
Masivní, lehce řiditelná lomená šarpie s ploutví a pevným místem pro přívěsný motor. Jednoduchá tradiční hlavní plachta a kosatka plus bouřková kosatka pro špatné počasí.
Ploutev a kormidlo
TS12 má dřevěnou ploutev i kormidlo. Větší TS mají sklopné ploutve z galvanizované oceli, které se spouští a vytahují pomocí kladkostroje. Ploutev je z lodi vyjmutelná. Všechny TS mají sklopná kormidla.
Plány
Plány obsahují podrobné konstrukční nákresy, soupis materiálů, nákresy žeber v plné velikosti a další detaily.
Stěžně
Dřevěné lehké duté stěžně dle nákresů, ale lze dobře použít i kovové stěžně. Kování dřevěných stěžňů je v nákresech a může být také užito pro kovové stěžně při vyříznutí závitů nebo použití nýtů.
Stavějící stěžně
V převozní pozici spočívá stěžeň na podpěrách. Při stavění stěžně sklouzneme stěžněm až za jeho základnu. Po odstranění podpěr ho vztyčíme a upevníme pomocí předního stěhu a bočních úpon. Stěžeň u TS21 je zvedán pomocí kladkostroje jak je znázorněno v plánech.
Všechny TS mají jen dvě boční úpony a jednoduchý přední stěh. Lanoví je pak stále připevněno k palubě.
Balast
TS12 a TS14 nepotřebují zátěž. TS16 je lepší s 36 – 45kg zátěže. TS18 potřebuje 225kg. TS 21 225kg se stěžněm 7,3m nebo 360kg se stěžněm 7,9m. Zátěž je umístěna mezi patu stěžňové podpěry a ploutvovou skříň. Trup je konstruován pro tuto zátěž i během převozu. V oblastech s pravidelnými silnějšími větry přidejte 50% balastu pro TS18 a TS21.
Převoz
Všechny TS mohou být převáženy na běžném lodním vleku pro malé motorové čluny s přívěsným motorem.
Motor
Všechny TS jsou navrženy pro použití přívěsného motoru a všechny mimo TS12 jsou schopny nést i motory dva. Výkon motoru od 2,5hp, ale 4,5 hp je optimální volbou.
7 – 10hp změní některé z nich v motorovou loď. Vestavěné motory mohou být instalovány za ploutvouvou skříň. V TS12 a TS14 může být v tomto případě ploutvová skříň zkrácena.
TS mohou být stavěna jako levné motorové lodě bez takeláže a ploutvové skříně a poháněna lehkými vestavěnými nebo přívěsnými motory.
- dfogel
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř říj 08, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: trebic
ahoj potreboval bych poradit.moje znama ktera se bude vracet z ameryky by mi dovezla plany ktere by tam koupila "tyhle".no a vtom je hacek.bude pak stim nakej problem pri prihlaseni.nebo to mam pak od ni jakoze koupit 

Nevím jak je to na SPS.
Ale úplně bez legrace, nech si dovézt taky svinovací metr s měřítkem v INCH.
Mám plány v palcích, taky sem stavěl lodě s Amíkem. S metrickým měřidlem je to pakárna.
Neni zrovna jednoduchý to pořád přepočítávat. Zajména pokud si každej v hlavě zafixoval svoje míry.
4" je asi 10cm ale na 17+3/4" už potřebuju tužku a papír. Nedej Bože aby to mělo bejt přesně...
Jestli budeš muset překótovat výkres, hodně pomáhá svinovací metr kterej má obě stupnice.
V českým OBI ho fakt nemaj... JK
Ale úplně bez legrace, nech si dovézt taky svinovací metr s měřítkem v INCH.
Mám plány v palcích, taky sem stavěl lodě s Amíkem. S metrickým měřidlem je to pakárna.
Neni zrovna jednoduchý to pořád přepočítávat. Zajména pokud si každej v hlavě zafixoval svoje míry.
4" je asi 10cm ale na 17+3/4" už potřebuju tužku a papír. Nedej Bože aby to mělo bejt přesně...
Jestli budeš muset překótovat výkres, hodně pomáhá svinovací metr kterej má obě stupnice.
V českým OBI ho fakt nemaj... JK
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
ahoj dfogel , s těmy plány by neměly mít žádný problém . Kamarádka by se měla zeptat jestli není možné ty plány koupit v metrických mírách , neměl by to pro ně být žádný problém . Pakliže ti převod měr nečiní potíže , tak to holt přepíšeš ručně i na výkresech . Připojuji odkaz na stránky SPS kde si můžeš přečíst co budou potřebovat ke schválení dokumentace .
http://www.spspraha.cz/plavidla/techdokum.asp
Jinak je zde registrován elan3 , a ten postavil motorový člun od Glena , tak se zkus zeptat přes SZ rovnou jeho .
http://www.plachetnice.estranky.cz/foto ... out-monaco
http://www.spspraha.cz/plavidla/techdokum.asp
Jinak je zde registrován elan3 , a ten postavil motorový člun od Glena , tak se zkus zeptat přes SZ rovnou jeho .
http://www.plachetnice.estranky.cz/foto ... out-monaco
- dfogel
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř říj 08, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: trebic
zabrany?jsem zatim bezdetny
pocasi:snad v garazi toho udelame co nejvic.
chut je zatim velka
mne jen drzi to ze s kamaradama v lete vyjedem zatim jen na dalesice.zarybarime projedem se a kdovi jestli nas to bude porad drzet a verte nemluvime o nicem jinem nes o stavbe tak bysme chteli neco vetsiho. a jak uz tady nekdo rekl"driv nebo pozdeji k mori doplujes".vim z jistotou ze pokud tady na foru budou porad tak fajn lidi jako do posud verim ze se to povede.vsem kdo mi radil a kdo bude radit vsem posilam velky dik.HURA JACHTINGU







































- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1708
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
to dfogel: Rozměry v imperiálních mírách na SPS nevadí (konkrétně v Praze u pana Holuba). A v každé lepší "cajkoprodejně" ti obojetný svinovací metr rádi objednají z katalogu dodavatele
Ten můj 8metrovej stál asi 250,- Kč
Tvé nasazení chválím
Taky jsem ho měl (mám). Akorát jsem si zatím celý podzim hrál na zedníka a kopáče
Teď je brzo tma a budu moct dělat na lodi. Konečně.

Tvé nasazení chválím


- dfogel
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř říj 08, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: trebic


- dfogel
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř říj 08, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: trebic
tak uz mi dorazyly plany koukam na ne.jak je to ze zmnenou v planu.boky jsou ze 1/4" preklizky ale zpodek je z 3/8".neni to moc? co se stane kdyz to necham tez na ty 1/4".stejne to chci laminovat a nekde tady nekdo psal ze milimetr laminatu je jako 2milimetry preklizky.a u kostry si nejsem jist.ma tam psanou preklizku(plywood) 3/4".muzu pouzit normalni drevo smrk nebo musim nakoupit preklizku teto syli.omlouvam se za to popisovani
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
V rozpise materialu nepíšu žiadnu sklenú tkaninu, trup nie je v projekte olaminovaný? Píšu tam len galón epoxidu, to je akurát tak na zlepenie. Teda ak tam nie je počítané laminovanie tak daj aj na dno kludne 6mm, alebo ešte lepšie 8mm a 2x biaxial 300-400g a vrchnú vrstvu 120-140g. Kostru istotne nerob zo smreku, ale z modřínu, borovice alebo dubu. Neviem načo chceš používať tú kabínku, ale uvedom si že je vnútri výška od podlahy len 100cm. Aby si nemusel sedieť zo sklopenou hlavou, tak potrebuješ výšku v kabíne cca 90 cm od sedačky. Ak chceš kabínu len na to aby si tam nahádzal veci, tak som nič nepovedal.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů