Corsaire
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
Corsaire
Corsaire
Länge über alles 5,5m
Konstruktionswasserlinie 4.65 m
Breite über alles 1.92 m
Breite auf Wasserlinie 1.71 m
Freibord vorne 0.85 m
Freibord Mitte 0.72 m
Tiefgang 0.8 m
Masthöhe über der Wasserlinie 8.13 m
Leergewicht 550 kg
Ballastkiel 194 kg
materiál: olaminovaná překli?ka
http://img32.imageshack.us/img32/255/p10100164js.jpg
Länge über alles 5,5m
Konstruktionswasserlinie 4.65 m
Breite über alles 1.92 m
Breite auf Wasserlinie 1.71 m
Freibord vorne 0.85 m
Freibord Mitte 0.72 m
Tiefgang 0.8 m
Masthöhe über der Wasserlinie 8.13 m
Leergewicht 550 kg
Ballastkiel 194 kg
materiál: olaminovaná překli?ka
http://img32.imageshack.us/img32/255/p10100164js.jpg
- ZdendaZ
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 120
- Registrován: stř lis 09, 2005 10:47 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Beroun
Re: Corsaire
Závist je hrozná věc 

- ZdendaZ
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 120
- Registrován: stř lis 09, 2005 10:47 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Beroun
Re: Corsaire
To bych měl, ale stavět v dnešní době korzára je nesmysl 

-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Re: Corsaire
Jak nesmysl, co nesmysl? Aspoň ti ho neukradou !
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Nesmysl je třeba koupit si nepovedený laminátový prošlapaný a UV degradovaný zmetek z dovozu. V zemích západních se totiž při odhlášení plavida musí dokázat, že bude ekologicky zlikvidováno, nebo vyvezeno za hranice- za cenu odpadu a nějakým zoufalcům prodáno. Není nad rozměklý laminát, pokud je to sendič tak ještě lépe. To je akorát za trest. A snižuje to prodejní cenu povedených dřevěnek.
- MilanR
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Corsaire
Nebo můžeš koupit ojetou loď a přelaminovat. V mém případě sice budu měnit i obšívku, ale zase mám základní tvar, kování, kýl a takeláž.
Takhle to někdy vypadá...
Takhle to někdy vypadá...
Naposledy upravil(a) MilanR dne ned led 04, 2015 11:07 pm, celkem upraveno 1 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Re: Corsaire
Dubové drevo môžeš mať kúpené a stavať môžeš aj inú loď. Alebo nie?
- MilanR
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Je to tak. Za poslední dva roky jsem se s rodinou odstěhoval z Prahy ven, tak místo na lodi dělám opravy na baráku, dostudoval jsem školu a narodilo se nám druhé dítě. Chudák Vlaštovka to odnesla. Ale aspoň už netlí na zahradě, má pro sebe půlku stodoly a zrovna vedle dělám novou dílnu. Pár hodin jsem jí věnoval, obral jsem palubu a střechu od shnilého materiálu, trup už v zásadě je, tak teď už budu jen stavět, dost bylo bourání! Lodě si zatím jen půjčujem a snad se tempo oprav zase zlepší. Na Orlíku jsme letos byli týden na Auryn.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2477
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 200
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Stručná historie a vznik lodi Corsaire. http://www.pasat.estranky.cz/clanky/cla ... corsaire_-
- Gimond
- nováček na fóru
- Příspěvky: 5
- Registrován: stř srp 27, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Výzva
Ahoj!
Vyzývám všechny příznivce "Korzárů", pamětníky ALT Korzár, současné majitele a vůbec všechny,kteří měli s touto krásnou lodí co do činění, ozvěte se!
Majitel OLDTIMERU, Corsaire z r. 1969, ctitel "korzárovských" tradic, a všech konstrukcí Jean-Jacquese Herbulota.
Vyzývám všechny příznivce "Korzárů", pamětníky ALT Korzár, současné majitele a vůbec všechny,kteří měli s touto krásnou lodí co do činění, ozvěte se!
Majitel OLDTIMERU, Corsaire z r. 1969, ctitel "korzárovských" tradic, a všech konstrukcí Jean-Jacquese Herbulota.
- MilanR
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon lis 28, 2005 10:25 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj všichni!
Dlouho jsem toto vlákno nenavštívil, stydím se...
to Bernau1: Vlaštovka snad vypluje koncem léta 2011. Kdyby nebylo tak hnusné počasí na stavbu (nemám vyhřívanou dílnu), už to mohlo být. Zatím je v hrubé stavbě hotova; trup, kajuta, kokpit jsem olaminoval, přetmelil a natřel základovkou.
to Geronimo: Díky za zajímavý článek
to Gimond: No jasně, ozývám se, zvlášť pokud se chystáš na větší rekonstrukci, přijď se poučit z mých chyb (všichni, kdo kdy stavěli loď říkají, že tu další by dělali ÚPLNĚ jinak
Až dokončím rekonstrukci, chtěl bych se z toho pořádně vypsat, včetně fotek, ale před dokončením mám jakýsi blok, asi že by to mohlo přinést smůlu. Na případné otázky ale milerád odpovím.
Dlouho jsem toto vlákno nenavštívil, stydím se...
to Bernau1: Vlaštovka snad vypluje koncem léta 2011. Kdyby nebylo tak hnusné počasí na stavbu (nemám vyhřívanou dílnu), už to mohlo být. Zatím je v hrubé stavbě hotova; trup, kajuta, kokpit jsem olaminoval, přetmelil a natřel základovkou.
to Geronimo: Díky za zajímavý článek
to Gimond: No jasně, ozývám se, zvlášť pokud se chystáš na větší rekonstrukci, přijď se poučit z mých chyb (všichni, kdo kdy stavěli loď říkají, že tu další by dělali ÚPLNĚ jinak

Až dokončím rekonstrukci, chtěl bych se z toho pořádně vypsat, včetně fotek, ale před dokončením mám jakýsi blok, asi že by to mohlo přinést smůlu. Na případné otázky ale milerád odpovím.
Ahoj Gimonde, dej fotku:).
Jednoho pěknýho korzára můžeš vidět v albu http://jkk.cz/cs/fotogalerie/zavody-200 ... -2009.html.
Jednoho pěknýho korzára můžeš vidět v albu http://jkk.cz/cs/fotogalerie/zavody-200 ... -2009.html.
- tatavod
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte srp 12, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Krásná Hora nad Vltavou
corsaire
Che, che. Míro pokud mne nešálí zrak není to ten Tvůj ?
Ahoj Gimonde .že bychom trochu oprášili již starší vlákno? Jsem zcela pro. Mám totiž také Korzára staršího data a právě probíhá jeho rekonstrukce. Tedy vlastně je to začátek začátku!
Když jsem jej koupil vypadal takhle- zdáli.
http://img204.imageshack.us/img204/3513 ... 004tg3.jpg
Nyní už vypadá jinak, ale až příště. Musím si připravit fota. Ahoj tatavod.
Ahoj Gimonde .že bychom trochu oprášili již starší vlákno? Jsem zcela pro. Mám totiž také Korzára staršího data a právě probíhá jeho rekonstrukce. Tedy vlastně je to začátek začátku!
Když jsem jej koupil vypadal takhle- zdáli.
http://img204.imageshack.us/img204/3513 ... 004tg3.jpg
Nyní už vypadá jinak, ale až příště. Musím si připravit fota. Ahoj tatavod.
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2477
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 200
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Gimondovo Corsaire je zde: http://ger.rajce.idnes.cz/09_11_20_01Korzar/
(má trochu problém s vkládáním fotek
)
Uploaded with ImageShack.us
(má trochu problém s vkládáním fotek


Uploaded with ImageShack.us
Tatavoda zrak nešálí
, Ahoj!
Gimondovo loď je pěkná, je vidět tovární výroba z kvalitního materiálu.... Btw francouzské a švýcarské stránky jsou plné inspirace:)
Jinak kdyby někdo chtěl tak mám k prodeji origo kýl, zadní koš, sloupek na roh kabiny do kokpitu, jako náhrada za sloupek překážející v kokpitu a dřevěnej stěžen + nějaké plachty na korzára-info do SZ, at si neplevelíme téma.

Gimondovo loď je pěkná, je vidět tovární výroba z kvalitního materiálu.... Btw francouzské a švýcarské stránky jsou plné inspirace:)
Jinak kdyby někdo chtěl tak mám k prodeji origo kýl, zadní koš, sloupek na roh kabiny do kokpitu, jako náhrada za sloupek překážející v kokpitu a dřevěnej stěžen + nějaké plachty na korzára-info do SZ, at si neplevelíme téma.
- tatavod
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte srp 12, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Krásná Hora nad Vltavou
corsaire
Tak se mi snad povedlo několik dalších fotek upravit.
Babucha měla badeplato, a přepracovaný kokpit, teda jeho lemování. Ahoj.
[IMG=http://img718.imageshack.us/img718/6371/korzr002.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
[IMG=http://img337.imageshack.us/img337/573/korzr003.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
[IMG=http://img844.imageshack.us/img844/2396/korzr004.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us [IMG=http://img843.imageshack.us/img843/4710/korzr005.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us [IMG=http://img36.imageshack.us/img36/1230/korzr006.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Babucha měla badeplato, a přepracovaný kokpit, teda jeho lemování. Ahoj.
[IMG=http://img718.imageshack.us/img718/6371/korzr002.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
[IMG=http://img337.imageshack.us/img337/573/korzr003.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
[IMG=http://img844.imageshack.us/img844/2396/korzr004.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us [IMG=http://img843.imageshack.us/img843/4710/korzr005.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us [IMG=http://img36.imageshack.us/img36/1230/korzr006.th.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
- tatavod
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte srp 12, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Krásná Hora nad Vltavou
Omlouvám se, pokud to před tím někdo spatřil. Unikla mi próba.
Loď se mi podařilo umístit u souseda na zahradě a provést několik věcí.
Uploaded with ImageShack.us V první řadě jsem musel odstranit badeplato, neboť bylo zcela naplněné vodou shnilé. Dopadlo takhle:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Odmontoval jsem závaží a kýl. Celé to váží 196 kg!
Uploaded with ImageShack.us
Při odstranění plata jsem objevil, že loď se původně jmenovala CHARON a patřila zřejně nějakému hotelu.
Uploaded with ImageShack.us
Neznal by někdo tuhle loď?. Rád bych se dozvěděl něco z její historie. majitel věděl jen to, že to plave.
Pak už přišla zima a dopadlo to takhle:
Uploaded with ImageShack.us
Jo a ještě jsem sundal záďový a příďový koš a zábradlí.
Zatím Ahoj.
Loď se mi podařilo umístit u souseda na zahradě a provést několik věcí.

Uploaded with ImageShack.us V první řadě jsem musel odstranit badeplato, neboť bylo zcela naplněné vodou shnilé. Dopadlo takhle:

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Odmontoval jsem závaží a kýl. Celé to váží 196 kg!

Uploaded with ImageShack.us
Při odstranění plata jsem objevil, že loď se původně jmenovala CHARON a patřila zřejně nějakému hotelu.

Uploaded with ImageShack.us
Neznal by někdo tuhle loď?. Rád bych se dozvěděl něco z její historie. majitel věděl jen to, že to plave.
Pak už přišla zima a dopadlo to takhle:

Uploaded with ImageShack.us
Jo a ještě jsem sundal záďový a příďový koš a zábradlí.
Zatím Ahoj.
Doporučil bych lodi navrátit její původní jméno
.
Badeplato, pokud dělat tak jenom co nejlehčí bez skladištních prostor-potom loď nejede jak se vzadu zatíží. Naopak vylepšení proudění přidáním 30-40cm lod zrychlí, jelikož se zadek nebude tolik bořit. Motor zle pripevnit na konzoli na originálního zrcadla, u mě je 45mm tlusté, takže žádnej problém.

Badeplato, pokud dělat tak jenom co nejlehčí bez skladištních prostor-potom loď nejede jak se vzadu zatíží. Naopak vylepšení proudění přidáním 30-40cm lod zrychlí, jelikož se zadek nebude tolik bořit. Motor zle pripevnit na konzoli na originálního zrcadla, u mě je 45mm tlusté, takže žádnej problém.
- tatavod
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte srp 12, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Krásná Hora nad Vltavou
corsaire
Ahoj. S tím jménem nevím, nevím. Připadal bych si jako ten mýtický převozník přes řeku mrtvých.
Badeplato asi udělám jen jako boční plováky a střed jako vyklápěcí mřížku, nebo něco podobného. O tom musím ještě přemýšlet. Bude ale opravdu maximálně lehké, snad jen s vestavěnou nádrží v jednom a prostorem pro malou gelovou baterii v druhém.
Zatím ahoj tatavod.


Badeplato asi udělám jen jako boční plováky a střed jako vyklápěcí mřížku, nebo něco podobného. O tom musím ještě přemýšlet. Bude ale opravdu maximálně lehké, snad jen s vestavěnou nádrží v jednom a prostorem pro malou gelovou baterii v druhém.
Zatím ahoj tatavod.
V tom si nerozumíme, baterka, nádž a ještě kotva jsou věci který když dáš dozadu tak to nepojede... Kotvu lze pověsit na přední koš z boku (asi nebudeš jezdit se spinakrem). Baterku dát dopředu dolů jak je skladiště plachet, nebo v nejhoršim před žebro v podlaze, který nahoru pokračuje těma skřínkama pod stěžněm.
Vychází to z toho že když se podíváš v plánech, tak hrana bok-dno má vylejzat z vody 60cm od zrcadla a nejspodnější roh zrcadla, pod kormidlem ční nad vodu. Takže by to bylo ok. Jenomže lodě tu jsou stavěný z těžších materiálů, olaminované a různě vylepšené takže těžké. Kupříkladu moje loď je ve vodě zanořená podle plánů, akorát na ní nesmí být posádka... Předpokládám že plány zobrazují zatíženou loď, protože bez posádky nelze plout.
Takže ted do kokpitu přidáš 150kg posádky + min 50kg motor, baterka, kotva, nádž. Takže si zanoříš zrcadlo tak o 5cm. Jakmile se loď rozjede, vzniká víření za lodí a neni problém při silnym zadoboku nebo silnym motoru mít zrcadlo do půlky pod vodou. Problém je že jak se neodtrhávají proudnice laminárně, teda po vrstvách běžící podle dna a volně pokračující za lodí (stalo by se u lodi podle plánů při slabém až středním větru) ale vzniká turbulentní víření který tě brzdí. Je to jako bys napevno vedle lodi přišrouboval kolmo ke směru jízdy desku stejnejch rozměrů jako část zrcadla kolem který vzniká to víření.
Píšu to tak obšírně, abys potom nebyl zklamanej, protože investuješ spoustu práce a výsledek potom nebude nic moc.
Řešení, pokud chceš badeplato, který je dobrý na lezení do vody, kotvení, rybaření a zrychlé loď (celkově je to užitečná věc a proto o ní taky uvažuju) je jenom prodloužit obrysy lodě třeba o půl metru aby se zvýšil vztlak v zadu (s minimálním zatížením zádě), udělat to z 6 marine překližky a dole mít vodorovnou plošinu. žádný bedny na bordel. Maximálně bych tam přivazoval fendry aby se mi nemotaly v lodi. Jak vyřešit boření zádě? Cokoli rozumně jde přesunout co nejdál dopředu, aby na páce (houpačce), která má střed někde nad kýlem a v kokpitu je 150kg lidí bylo něco i na druhé straně na přídi.
Až se mi podaří transformovat z autocadu výkres tak sem dám badeplato jak si ho představuju.
Vychází to z toho že když se podíváš v plánech, tak hrana bok-dno má vylejzat z vody 60cm od zrcadla a nejspodnější roh zrcadla, pod kormidlem ční nad vodu. Takže by to bylo ok. Jenomže lodě tu jsou stavěný z těžších materiálů, olaminované a různě vylepšené takže těžké. Kupříkladu moje loď je ve vodě zanořená podle plánů, akorát na ní nesmí být posádka... Předpokládám že plány zobrazují zatíženou loď, protože bez posádky nelze plout.
Takže ted do kokpitu přidáš 150kg posádky + min 50kg motor, baterka, kotva, nádž. Takže si zanoříš zrcadlo tak o 5cm. Jakmile se loď rozjede, vzniká víření za lodí a neni problém při silnym zadoboku nebo silnym motoru mít zrcadlo do půlky pod vodou. Problém je že jak se neodtrhávají proudnice laminárně, teda po vrstvách běžící podle dna a volně pokračující za lodí (stalo by se u lodi podle plánů při slabém až středním větru) ale vzniká turbulentní víření který tě brzdí. Je to jako bys napevno vedle lodi přišrouboval kolmo ke směru jízdy desku stejnejch rozměrů jako část zrcadla kolem který vzniká to víření.
Píšu to tak obšírně, abys potom nebyl zklamanej, protože investuješ spoustu práce a výsledek potom nebude nic moc.
Řešení, pokud chceš badeplato, který je dobrý na lezení do vody, kotvení, rybaření a zrychlé loď (celkově je to užitečná věc a proto o ní taky uvažuju) je jenom prodloužit obrysy lodě třeba o půl metru aby se zvýšil vztlak v zadu (s minimálním zatížením zádě), udělat to z 6 marine překližky a dole mít vodorovnou plošinu. žádný bedny na bordel. Maximálně bych tam přivazoval fendry aby se mi nemotaly v lodi. Jak vyřešit boření zádě? Cokoli rozumně jde přesunout co nejdál dopředu, aby na páce (houpačce), která má střed někde nad kýlem a v kokpitu je 150kg lidí bylo něco i na druhé straně na přídi.
Až se mi podaří transformovat z autocadu výkres tak sem dám badeplato jak si ho představuju.
Kdyý už tu je řeč o báden platu, tak přispěji plánkem s jednoduchým řešením konstrukce. Je zde zároveň vyřešeno ovládání listu kormidla /zdvíhnutí / pokud má vaše loď ploutev /. U korzára bych trubku s vedením kormidla nedával před zrcadlo /do podlážky v kokpitu, ale povděsil bych ji hned z venku na zrcadlo a trubka by procházela pouze podlahou bádenplata a šla až na vršek zrcadla. Pokud někdo nechce list zvedací, je to jednodušší o ovládací mechanismus zvedání.
Podotýkám, že toto provedení je navrženo na jinou loď, kterou bych já chtěl transformovat do ocelové, případně hliníkové podoby, ale princip je velmi dobrý a použitelný. Snad jen velikost listu může být přispůsobena originálu.
Když si naklikáte plnou velikost, jsou čitelné i kóty.
Pepa
Uploaded with ImageShack.us
Podotýkám, že toto provedení je navrženo na jinou loď, kterou bych já chtěl transformovat do ocelové, případně hliníkové podoby, ale princip je velmi dobrý a použitelný. Snad jen velikost listu může být přispůsobena originálu.
Když si naklikáte plnou velikost, jsou čitelné i kóty.
Pepa

Uploaded with ImageShack.us
- tatavod
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte srp 12, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Krásná Hora nad Vltavou
corsaire
Ahoj Míro.
Samozřejmě s Tebou souhlasím co se týká rozložení zátěží v lodi. Aero i hydrodynamiku jsem studoval už jako kluk, když jsem stavěl modely lodí a letadel. Já však potřebuji rozumný kompromis mezi užitnou hodnotou a rychlostí. Preferuji pohodlí a rychlost už není tak důležitá. Myslím, že už jsem psal, že pod předním spacím platem bude nádrž na vodu, ale baterka by se tam snad ještě vešla. Důchod se pomalu blíží a tak musím myslet na pohodlí, byť omezené velikostí lodi. Dnes v noci mě napadla myšlenka na WC v části zadní bakisty, takže budu opět přehodnocovat a přepracovávat plány. Zatím mám čas, protože teď destruuji.
Pepo,kápnul jsi mi do noty. Už několik dní vymýšlím sklápěcí kormidlo a tohle mi dost pomůže. Systém vyklápění jsem vymyslel podobný,ale nemohu nějak přijít na způsob jištění ve spuštěné poloze. Nevyklopí se pak kromidlo při rychlejší jízdě samovolně?
Neměl bys tam nějaký nápad a případně i zadní pohled na badeplato? Dík.
Jinak upravuji fotky z další rekonstrukce.Snad příště.


Pepo,kápnul jsi mi do noty. Už několik dní vymýšlím sklápěcí kormidlo a tohle mi dost pomůže. Systém vyklápění jsem vymyslel podobný,ale nemohu nějak přijít na způsob jištění ve spuštěné poloze. Nevyklopí se pak kromidlo při rychlejší jízdě samovolně?

Neměl bys tam nějaký nápad a případně i zadní pohled na badeplato? Dík.
Jinak upravuji fotky z další rekonstrukce.Snad příště.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti