Lodní motory, marinizace
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Tak sem to pochopil správně.
Ale CE má přece všehno co se vyrábí sériově a je to schválený,takže i každej motor z každýho auta. U Zetoru by teda byla výhoda jen to, že je to český a dá se komunikovat s výrobcem. A teda možná i to že se dělá marinizovanej (jak sem se dozvěděl).
Nevim,myslim že kdyby to šlo,tak se dovážený motory neuživěj. ...ale kéž by to šlo. Minimálně by to tady někdo z JI určitě už udělal a snad dal vědět.
Tak se asi obrátim na fa Zetor.
Ale CE má přece všehno co se vyrábí sériově a je to schválený,takže i každej motor z každýho auta. U Zetoru by teda byla výhoda jen to, že je to český a dá se komunikovat s výrobcem. A teda možná i to že se dělá marinizovanej (jak sem se dozvěděl).
Nevim,myslim že kdyby to šlo,tak se dovážený motory neuživěj. ...ale kéž by to šlo. Minimálně by to tady někdo z JI určitě už udělal a snad dal vědět.
Tak se asi obrátim na fa Zetor.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Viky_CZ píše:Uprimne receno jsem toho nazoru, ze je lepsi dat za motor nejakej prevod do pomala, klidne treba remen (to jde snadno vyrobit) a zredukovat otacky.
.
řemen. tak to jsou kraviny, co netřeba dál komentovat. a na rozdíl 15Nm se Prvocku můžeš vybodnout, to je zanedbatelný
pokud jde o vestavbu do lodě, musí být motor k tomu určený výrobcem. CE samo o sobě není rozhodující
proč Zetor, když Avie je do lodě daleko lepší
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Zdar Davide,ty mi čteš myšlenky!
Právě jsem si postahoval parametry motoru Avie a je to fakt mazec a hlavně jich je plnej net za cca 5tis kč
Feldu předělávat nebudu,spíš přemejšlim za kolik by šel prodat a hlavně jak protlačit motor (teď už Avia) do LO.
Kdyby to šlo přes to Německo,tak by to bylo hodobóžový.
Právě jsem si postahoval parametry motoru Avie a je to fakt mazec a hlavně jich je plnej net za cca 5tis kč
Feldu předělávat nebudu,spíš přemejšlim za kolik by šel prodat a hlavně jak protlačit motor (teď už Avia) do LO.
Kdyby to šlo přes to Německo,tak by to bylo hodobóžový.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
PRWOcK píše:Právě jsem si postahoval parametry motoru Avie a je to fakt mazec...
Tak jsem se byl trochu plavit (ve vane) a mel jsem cas si srovnat myslenky (nebo jak se tomu tady s oblibou rika - hovadiny a kraviny).
Kdyz uz je nejlepsi si do lode nacpat motor z nakladaku nebo nejlip z autobusu, tak si pri tom stahovani najdi Greenline 33 a podivej se, jakou ma pohonnou jednotku, jaky dosahuje rychlosti, jak je velka a kolik zere, jenom tak pro inspiraci.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
trochu jsi zapomněl, jaký má to zadní kolo harleje otáčky. mimo to, na zubatej řemen jsou stejný nároky na přesnost jako u ozub. kol. už vidím, jak to zajistíš
a vůbec, nebaví mně debaty o kravinách. ty si se před rokem ptal, jak vyměníš olej, či co, v 5 koňským prdítku a teď tu dáváš rady s marinizací, kterou jsi ani neviděl.
a vůbec, nebaví mně debaty o kravinách. ty si se před rokem ptal, jak vyměníš olej, či co, v 5 koňským prdítku a teď tu dáváš rady s marinizací, kterou jsi ani neviděl.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
no tak si to to o tom zelenáči přečti tady:
More Hybrid Myth……
The Greenline 33 claims to be “Green”, claims to require far less fuel than typical cruisers, and claims to be especially efficient with their “patent pending” Super Displacement hull form. In truth it is none of these things.
What the Greenline hull appears to be is a reasonable answer to lower speed (>15 knots) and lower power cruising. The builders seem to me to be pushing the hybrid concept as a PR gimmick to gain market recognition, while actually selling very low priced basic boats that are “hybrid ready”.
The Greenline hybrid system is based around a VW diesel, the base engine being a 65-75HP engine that provides a maximum of 10 knots and a cruising speed of 7 knots. This would seem to be perfect for European canal cruising or the American great circle and intercoastal waterways. The hybrid version adds to the VW a motor/generator, a disconnect clutch, a battery bank, an inverter /charger, a system controller, and a large rooftop solar array…….
The up charge for adding the hybrid package seems to be about $62,000 Canadian. But lets look at the real cost. What does it cost to extract all the additional material (metals and oil) from the ground, ship it to refineries, ship that to materials manufacturers, which are then shipped to equipment makers, who then ship the finished bits to the boatbuilder in Croatia. The boat is equipped with this extra equipment and shipped to a broker, and then the owner pays to haul this extra load every time the boat moves, not to mention paying for all the above shipping, manufacturing, and maintenance down the road.
The additional hybrid package might add 1000-1500 pounds to the boat’s displacement, which will increase power required by 20-25% at 10 knots. That’s an additional 1/3 usg per hour of operation! This cost gives the owner the luxury of silent slow-speed maneuvering and short distance cruising. But I don’t see how the expense, initial and operating, could possibly be justified. And the claim that this enormously complex product is somehow green is ridiculous. The builders claim that the relatively small solar array will recharge the propulsion system is unrealistic, especially in places like Canada or northern Europe where horizontal PV panels are useless most of the year.
The Greenline is receiving numerous accolades from industry and marketing groups, not for efficient use of materials or energy, but for providing boatbuilders with a new direction….the green myth……
rychlost ne 15, ale 10 atd.
btw. solár letadlo obletělo kouli, tak si ho taky, jen tak z prdu, postavíme??????????
More Hybrid Myth……
The Greenline 33 claims to be “Green”, claims to require far less fuel than typical cruisers, and claims to be especially efficient with their “patent pending” Super Displacement hull form. In truth it is none of these things.
What the Greenline hull appears to be is a reasonable answer to lower speed (>15 knots) and lower power cruising. The builders seem to me to be pushing the hybrid concept as a PR gimmick to gain market recognition, while actually selling very low priced basic boats that are “hybrid ready”.
The Greenline hybrid system is based around a VW diesel, the base engine being a 65-75HP engine that provides a maximum of 10 knots and a cruising speed of 7 knots. This would seem to be perfect for European canal cruising or the American great circle and intercoastal waterways. The hybrid version adds to the VW a motor/generator, a disconnect clutch, a battery bank, an inverter /charger, a system controller, and a large rooftop solar array…….
The up charge for adding the hybrid package seems to be about $62,000 Canadian. But lets look at the real cost. What does it cost to extract all the additional material (metals and oil) from the ground, ship it to refineries, ship that to materials manufacturers, which are then shipped to equipment makers, who then ship the finished bits to the boatbuilder in Croatia. The boat is equipped with this extra equipment and shipped to a broker, and then the owner pays to haul this extra load every time the boat moves, not to mention paying for all the above shipping, manufacturing, and maintenance down the road.
The additional hybrid package might add 1000-1500 pounds to the boat’s displacement, which will increase power required by 20-25% at 10 knots. That’s an additional 1/3 usg per hour of operation! This cost gives the owner the luxury of silent slow-speed maneuvering and short distance cruising. But I don’t see how the expense, initial and operating, could possibly be justified. And the claim that this enormously complex product is somehow green is ridiculous. The builders claim that the relatively small solar array will recharge the propulsion system is unrealistic, especially in places like Canada or northern Europe where horizontal PV panels are useless most of the year.
The Greenline is receiving numerous accolades from industry and marketing groups, not for efficient use of materials or energy, but for providing boatbuilders with a new direction….the green myth……
rychlost ne 15, ale 10 atd.
btw. solár letadlo obletělo kouli, tak si ho taky, jen tak z prdu, postavíme??????????
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
david píše:rychlost ne 15, ale 10 atd.
btw. solár letadlo obletělo kouli, tak si ho taky, jen tak z prdu, postavíme??????????
No jo, urcite si tahle koncepce najde odpurce i zastance. Testy co jsem cetl rikaly, ze to jelo 13.5kn, celkem nemam duvod tomu neverit, stejne jako nemam duvod neverit tomu clanku co jsi poslal.
Jinak jo.... postavime ho, kdyz budeme chtit stavet solarni letadlo. My ale se radsi plavime, ze...
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Je potřeba připomenout, že jsem né moc majetný kutil,kterej si chce postavit loď co nejspolehlivější a co nejlevnější. Kvůli lodi jsem prodal auto, motorku (XV1600 s řemenem ) a garáž. Seknul jsem s prací do doby než se postaví loď s motorem bez interieru, abych na to měl čas a co nejdřív si s mojí skoroženou a psem splnil Norský sen. Ne jen že rozhodně nemám na to stavět hybrid a platit elektroinženýry za propočty (a pak bych si to ani neopravil páč sem jen blbej automechanik co 8let vymejšlel ptákoviny ve stát. složce a né elektrotechnik). Navíc bych řešil pořád stejnej problém s přihlášenim na SPS.
A vzhledem k tomu, že s tím chcem dojet do Norska,tak bych se případně radši vrtal v motoru z Avie než v solárních panelech.
Nemám nic proti Feldě,motor je to super ale fakt se začínám bát že to nepojede, nebo nedej bože ani nezařadí
Taky nevim co to udělá na německym Labi proti proudu, aby Felda nevytekla vejfukem.... Avia si bude bublat a pojede jak vítr,navíc by to nebylo tak neekologický jak v náklaďáku.
Greenline je pěknej (taky sem zvolil classic look) ale i tak drahej systém a asi nepřihlásitelnej.
A vzhledem k tomu, že s tím chcem dojet do Norska,tak bych se případně radši vrtal v motoru z Avie než v solárních panelech.
Nemám nic proti Feldě,motor je to super ale fakt se začínám bát že to nepojede, nebo nedej bože ani nezařadí
Taky nevim co to udělá na německym Labi proti proudu, aby Felda nevytekla vejfukem.... Avia si bude bublat a pojede jak vítr,navíc by to nebylo tak neekologický jak v náklaďáku.
Greenline je pěknej (taky sem zvolil classic look) ale i tak drahej systém a asi nepřihlásitelnej.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Viky_CZ píše:david píše:a vůbec, nebaví mně debaty o kravinách. ...a teď tu dáváš rady s marinizací, kterou jsi ani neviděl.
Kde je smysl pro sport? Jediny rady, ktery si dovolim davat jsou s motorem kterej znam do sroubku a verim ze je dobrej a umi vic nez se kroutit pri 2200ot.
jakej sport??? prwock potřebuje rady smysluplný, návody a postupy realizovatelný - a to v amatérskejch podmínkách a bez výzkumáku motorovejch plavidel za zády, a ne trávit čas a mládí systémem pokus - omyl
pokud chceš takhle "sportovat", tak si na to založ nový vlákno. tam si pak můžem vymejšlet šílený postupy a předhánět se, kdo vymyslí větší genialitu nebo ptákovinu
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Ja se nebojim, ze to s Feldou nepojede, pokud bude vhodne zprevodovana.
Ten Greenline jsem nezminoval kvuli hybridnosti, ale kvuli presvedceni, ze na slusnou lod neni potreba motor z tanku. Ten VW motor na tom neni s vykonem nijak moc rozdilne od Feldy. Nejde o to realizovat kazdou silenost, je to otazka inspirace.
David: Proc zrovna ty, kterej si lod postavil sam (a myslim ze i konstruovanou celkem netradicne), nemuzes prijmout, ze amaterska stavba nemusi bejt vzdycky jenom bastleni dle zazitych stereotypu? To nechapu, ale dobra, necham toho sportovani (aspon na chvili).
Ten Greenline jsem nezminoval kvuli hybridnosti, ale kvuli presvedceni, ze na slusnou lod neni potreba motor z tanku. Ten VW motor na tom neni s vykonem nijak moc rozdilne od Feldy. Nejde o to realizovat kazdou silenost, je to otazka inspirace.
David: Proc zrovna ty, kterej si lod postavil sam (a myslim ze i konstruovanou celkem netradicne), nemuzes prijmout, ze amaterska stavba nemusi bejt vzdycky jenom bastleni dle zazitych stereotypu? To nechapu, ale dobra, necham toho sportovani (aspon na chvili).
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Zdar Viky, vzhledem k problémum s registrace v jinejch zemích jsem se zaměřil na tvůj nápad s mezipřevodem...
Neni problém vyrobit jednoduchou dvouhřídelovou skříň pro převod ozubenejma kolama s jedním kolem vloženým (pro stejný smysl otáček), tak neni problém udělat řetězovej převod, ale u obou variant je pro mě velkej problém vypočítat množství zubů, popř. průměru jednotlivejch kol pro vytvoření optimálního poměru.
Takže mě napadlo použít variátor z ňáký zemědělský mašiny (nejspíš) ten má aspoň výhodu plynulý změny převodovýho poměru a šel by v optimální poloze zaaretovat.
Jinak fakt nevim, kde spočítat poměr zubovejch a řetězovejch převodovek. A co hůř už vůbec nevypočítám nárůst krouťáku v konečnym důsledku...
Pokud bys to ty, nebo někdo jinej uměl, nebo věděl o nějakym programu (pro kterej stačí znát údaje o motoru a převodovce), tak dejte vědět,díky!
PRWOcK
Neni problém vyrobit jednoduchou dvouhřídelovou skříň pro převod ozubenejma kolama s jedním kolem vloženým (pro stejný smysl otáček), tak neni problém udělat řetězovej převod, ale u obou variant je pro mě velkej problém vypočítat množství zubů, popř. průměru jednotlivejch kol pro vytvoření optimálního poměru.
Takže mě napadlo použít variátor z ňáký zemědělský mašiny (nejspíš) ten má aspoň výhodu plynulý změny převodovýho poměru a šel by v optimální poloze zaaretovat.
Jinak fakt nevim, kde spočítat poměr zubovejch a řetězovejch převodovek. A co hůř už vůbec nevypočítám nárůst krouťáku v konečnym důsledku...
Pokud bys to ty, nebo někdo jinej uměl, nebo věděl o nějakym programu (pro kterej stačí znát údaje o motoru a převodovce), tak dejte vědět,díky!
PRWOcK
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Přívěsné motory většinou používají převod v noze na vrtuli okolo 2:1 do pomala a vyhovuje to. Možná by byla vhodná redukční převodovka z tereních aut.
Ty používají podobné převody a je to hotové.
Jinak je vidět jak upadá učňovské školství. Ty převody jsme se učili jak v učňáku, tak na průmce. On to není problém spočítat, ale vyrobit to tak aby to vydrželo a nehučelo. Jelikož to nebude mít chlazení náporem, tak asi bude nutný chladič oleje a olejové čerpadlo a to jsou další zdroje poruch.
Ty používají podobné převody a je to hotové.
Jinak je vidět jak upadá učňovské školství. Ty převody jsme se učili jak v učňáku, tak na průmce. On to není problém spočítat, ale vyrobit to tak aby to vydrželo a nehučelo. Jelikož to nebude mít chlazení náporem, tak asi bude nutný chladič oleje a olejové čerpadlo a to jsou další zdroje poruch.
- PRWOcK
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Všudezdejší
Taky sem o ní přemejšlel, asi před půl rokem sem jednu vyhazoval z mýho bejvalýho Jeepa (špatná vizkospojka,což by u lodi nevadilo) škoda,kdo to moh tušit.
Blbý je že nevim jakej měla převod,nevim jestli by těch cca 1:2 nebylo už moc pomalý když má převodovka 1:1,55.
Jak by to bylo jednoduchý kdyby nevládli tyhle špinavý vydřiduši!
Blbý je že nevim jakej měla převod,nevim jestli by těch cca 1:2 nebylo už moc pomalý když má převodovka 1:1,55.
Jak by to bylo jednoduchý kdyby nevládli tyhle špinavý vydřiduši!
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Ono není problém to ani vyrobit, aby převod vydržel, kola bude potřeba zakalit, aby to bylo tichý, tak zas zuby obrousit + to musí být z adekvátního kalitelnýho materiálu a to všechno něco stojí - a né zrovna málo. A pak udělat vhodnou skříň, hřídele. Nakonec zjistíš, že je lepší použít něco hotovýho nebo použít jinou vratku, která bude odpovídat potřebným parametrům.
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 840
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Pár let řeším motorizaci plachetnice 8m, 3T pro plavbu na severu.
Nejdříve jsem sehnal převodovku z Moskviče, pak Lewo.
Ohledně motoru už mám taky jasno. Vozí tady z I jeté Lombardini D, co byly v Piaggiu
mini náklaďácích. 2 válec vodník do 10 tis.
Pro mou loď 3 válec 20 kw je až až.
Kolega jej má v Giauru a při 1700 ot. mu bere 1,2L/hod.
Do lodi patří ty nejjednodušší věci, které mají servis všude.
Nejdříve jsem sehnal převodovku z Moskviče, pak Lewo.
Ohledně motoru už mám taky jasno. Vozí tady z I jeté Lombardini D, co byly v Piaggiu
mini náklaďácích. 2 válec vodník do 10 tis.
Pro mou loď 3 válec 20 kw je až až.
Kolega jej má v Giauru a při 1700 ot. mu bere 1,2L/hod.
Do lodi patří ty nejjednodušší věci, které mají servis všude.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host